ΟΙ ΣΗΜΑΝτΙΚΟτΕρΟΙ ΠΑΠΕΣ ΜΕ τΟ ΟΝΟΜΑ Λέων ΚΑΙ ΟΙ ΠρΑΞΕΙΣ ΑΥτωΝ
Γράφει ο ΑΛΩΠΗΞ
Όπως είναι γνωστό καθόλη
την διάρκεια της ιστορίας υπήρχαν πάρα πολλοί πάπες, οι οποίοι έφεραν το όνομα
Λέων και οι οποίοι κατάφεραν ο καθένας με τον τρόπο του να παίξει θετικό ή
αρνητικό ρόλο γενικά στην ιστορία της Δυτικής Ευρώπης και σε κάποιες φορές και
όλο του κόσμου.
Ο πρώτος πάπας που έφερε
το όνομα αυτό ήταν ο Λέων ο Πρώτος που κάποιοι ουσιαστικά τον χαρακτήρισαν τόσο
δυνατό και γενναίο όπως ένα λιοντάρι/λέοντας/Λέων, ο οποίος πραγματικά την
περίοδο που ήταν πάπας είχε να αντιμετωπίσει μία πάρα πολύ μεγάλη και δύσκολη
την κατάσταση.
Συγκεκριμένα την περίοδο
εκείνη θα μπορούσε να πει κανείς ότι όλος ο τότε ρωμαϊκός κόσμος και συγκεκριμένα η Δυτική ρωμαϊκή Αυτοκρατορία και η Ρωμανία βρισκόταν σε πάρα πολύ μεγάλο
κίνδυνο εξαιτίας των εισβολών του Αττίλα.
Ο άνθρωπος αυτός ήταν ας
πάρα πολύ ισχυρός βάρβαρος ηγέτης, που κατάφερε να κατακτήσει πολλά εδάφη και
το μόνο που το άρεσε να κάνει μην έχοντας κανένα ίχνος πολιτισμού, ήταν να σφάζει
ένα καταστρέφει και να κατακτάει αλλά εδάφη και πληθυσμούς χωρίς να μπορεί ούτε
οι πολιτισμό να αναπτύξει, ούτε έχοντας καμία διάθεση να έχει ποτέ ειρήνη.
Αποτέλεσμα της κατάστασης
αυτής ήταν σύντομα να προελάσει εναντίον της Δυτικής ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, την οποία θεωρούσε τελείως παρηκμασμένη,
βρίσκοντας αφορμή στο κάλεσμα της αδερφής του Αυτοκράτορα να την σώσει από την
αιχμαλωσία της με σκοπό να καταλάβει ακόμη και την ίδια την ρώμη, αν και αρχικά επιτέθηκε στην γαλατία.
Όμως στην γαλατία χάρις στις ικανές προσπάθειες
του μεγάλου μάγιστρου της Δυτικής ρωμαϊκής
Αυτοκρατορίας και ικανότατου στρατηγού Αέτιου κατάφερε να τον νικήσει στην Μάχη
των Εθνών και να υποχωρήσει πίσω στο εδάφη του, ενώ παράλληλα ο ικανότατος Αυτοκράτορας
της ρωμανίας Μαρκιανός κατάφερε
με ανταρτοπόλεμο και με επιθέσεις στα εδάφη του Αττίλα να τον αποδυναμώσει σε
πολύ μεγάλο βαθμό (https://alophx.blogspot.com/2021/01/blog-post.html,
https://alophx.blogspot.com/2017/04/blog-post_96.html,
https://alophx.blogspot.com/2017/09/blog-post_31.html).
Τότε ο Αττίλα θέλοντας να
εκδικηθεί τόσο την Δυική ρωμαϊκή Αυτοκρατορία
και τον Αέτιο, όσο επίσης και τον Μαρκιανό, αποφάσισε να κάνει και άλλη μία
φορά άλλη μία εισβολή στην Δυτική ρωμαϊκή
Αυτοκρατορία και να καταλάβει την ίδια την ρώμη.
Πραγματικά ο ίδιος κατάφερε
να προελάσει μέσα στην ίδια την Ιταλία και να καταλάβει και να καταστρέψει
πολλά εδάφη και πόλεις, όμως από την μία ο ικανός ανταρτοπόλεμος του Αίτιου, το
κάψιμο των σπαρτών και των χωραφιών (για να μην έχουν τα άλογα φαγητό όπως και
άντρες του) και παράλληλα η μεγάλη αρρώστια πανούκλας που έπεσε τότε στους εισβολείς
και οι επιθέσεις της ρωμανίας από
τον Μαρκιανό στα εδάφη ου Αττίλα, αποδυνάμωσε ακόμα περισσότερο στρατό του
συγκεκριμένου βαρβάρου ηγεμόνα.
Όμως ο ίδιος όντως και
βάρβαρος και προληπτικός και δεισιδαίμων, όταν άρχισαν να προελαύνει στην ρώμη και να χάνει πάρα πολύ μεγάλο μέρος
ου στρατού του έχοντας σκοπό να την καταλάβει, δέθηκε μπροστά σε ένα απρόοπτό
θέαμα.
Ο τότε πάπας της ρώμης, ο Λέων ο Πρώτος, αόπλως και με
την συνοδεία του μονάχα έφτασε στον Αττίλα, τον οποίο ζήτησε να τον συναντήσει
και να μιλήσουν μόνοι μεταξύ τους μέσα στην σκηνή του. Πραγματικά οι δυο αυτοί
άνθρωποι συναντήθηκαν μέσα στην σκηνή του Αττίλα και συνομίλησαν για κάποιο
χρονικό διάστημα και κανείς τι ακριβώς ειπώθηκε και λίγο μετά ο Αττίλας αποφάσισε
να αποχωρήσει από την Ιταλία.
Πολλοί λένε ότι ο Λέων
που ήταν πολύ καλός διπλωμάτης και ρήτορας κατάφερε να τον πείσει τόσο με
λογικά επιχειρήματα για την ζωής των στρατιωτών του, όσο και με την απειλή ότι
θα τον τιμωρούσε ο Θεός να αποχωρήσει από την Ιταλία, γιατί δεν έχει κανένα
νόημα να καταστραφεί εκεί πέρα με ανταρτοπόλεμο, ενώ κάποιοι άλλοι λένε ότι του
δόθηκε και κάποιο ποσότητα χρυσού προκειμένου να πειστεί να φύγει ακόμη
γρηγορότερα.
Όπως και να έχει το
πράγμα η αλήθεια των συγκεκριμένος πάπας ήταν πολύ έξυπνος και δεν φοβήθηκε
άλλωστε ον Αττίλα που θα μπορούσε αφού ήταν άοπλος να τον συλλάβει και να σκοτώσει
ευκολά όντας μεγάλος σφαγέας, αλλά παρόλα αυτά κατάφερε με τον τρόπο του και με
την συνεργασία του φυσικά με τον Αέτιο και τον Μαρκιανό να σώσει την ρώμη και την Δυτική ρωμαϊκή Αυτοκρατορία.
Οπότε στην περίπτωση αυτή θα μπορούσε επιφανής να πει ότι πραγματικά ο Λέων ο Πρώτος ήταν πραγματικά ένας λέοντας κατά κάποιο τρόπο για την Δυική ρωμαϊκή Αυτοκρατορία και ήταν ένας ισχυρός ηγέτης που συνέβαλε πολλά στο να σωθεί η ρώμη και ο πολιτισμός της, όπως και οι χώρες που είχε υπό την συμμαχία της.
[Ο πάπας Λέων βγήκε να συναντήσει τον Αττίλα και κατάφερε να τον
σταματήσει συμφωνώντας να του αποτίει φόρο τιμής κάθε χρόνο. Τρία χρόνια
αργότερα, μια άλλη φυλή βάδισε προς την Ρώμη - οι Βάνδαλοι, με επικεφαλής τον
Γενσέριχο. Και πάλι ο Λέων βγήκε να αντιμετωπίσει τον εχθρό, αλλά αυτή την
φορά, ο Λέων μπόρεσε μόνο να σταματήσει την φυλή από το να κάψει την πόλη.
Για
δύο εβδομάδες, οι Βάνδαλοι λεηλατούσαν και λεηλατούσαν την Ρώμη, ενώ ο λαός
αναζητούσε καταφύγιο στις εκκλησίες. Ο
Λέων βοήθησε στην ανοικοδόμηση της πόλης μετά την αποχώρηση των εισβολέων και
στην συνέχεια έστειλε ιεραποστόλους στην Αφρική για να διακονήσουν όσους είχαν
αιχμαλωτιστεί και είχαν οδηγηθεί εκεί από τους Βανδάλους
(https://apantaortodoxias.blogspot.com/2025/05/xiv.html).
Ήταν δε ο πάπας Λέων Γ΄ που έστεψε
τον Καρλομάγνο αυτοκράτορα την ημέρα των Χριστουγέννων, το 800 μ.Χ., αλλάζοντας
για πάντα την Ευρωπαϊκή ιστορία].
Όμως σε αντίθεση με τον
Λέοντα τον Πρώτο, ο οποίος ήταν ένας ικανός πάπας υπήρξαν και άλλοι πάπες που
έφεραν το όνομα αυτό και οι οποίοι αποδείχτηκαν άλλοτε ισχυροί και άλλοτε ανίκανοι
να χειριστούν σωστά το αξίωμα τους.
Ένα πολύ χαρακτηριστικό
παράδειγμα αυτού του είδους πάπα ήταν ο ΄Λέων ο Όγδοος, ο οποίος όπως είναι
γνωστό έστειλε τον φανατικό καρδινάλιο Ουμπέρτο για να χωρίσει τον Οικουμενικό
Πατριάρχη και ο λαός και τον λαό ης Ρωμανίας και με τον τρόπο αυτό κατάφερε
μαζί με τις αιρετικές απόψεις αυτού και τον υπόλοιπο παπών να προκαλέσει το
σχίσμα το 1054 μετά Χριστόν.
Ένα χαρακτηριστικό
παράδειγμα αυτό το είδους ήταν και ο πάπας Λέων ο 10ος, ο οποίος
κατάγονταν από τον οίκο τον Μεδίκων και ήταν τόσο διεφθαρμένος, τυραννικός και
ανήθικος και με τεράστια απληστία, ο οποίος έφερε όπως είναι γνωστό την οργή
του Λούθηρου και την αρχή της αίρεσης του προτεσταντισμού και της διάλυσης του ως
τότε ενιαίου καθολικού κόσμου, από την μία στους καθολικούς και από την άλλη
τους προτεστάντες.
Εδώ μπορεί να φερθεί ότι
και ο ίδιος ο Λούθηρος ήταν και αυτός στην αρχή ένας καθολικός Γερμανός μοναχός
αρχικά στο τάγμα των Αυγουστίνων, ο οποίος όπως λέγεται για διάφορους λόγους, άλλοι
λένε λόγω της μεγάλης διαφθοράς και παρακμής που είδε στην ρώμη και στους πάπες και άλλοι λένε
επειδή δεν έδωσε ο πάπας στο τάγμα του την επικερδή πώληση συχωροχαρτιών όπως γίνονταν,
αλλά στον τέτζελ και στο δικό του
τάγμα, ότι ήταν ο πραγματικός λόγος για τον οποίο ξεσηκώθηκε ενάντια στους
πάπες, δηλαδή όχι για μόνο για τα ανηθικότητα τους, αλλά κυρίως επειδή δεν
κέρδισε εξαιτίας του αυτός και το τάγμα του.
Ο συγκεκριμένος πάπας
είχε ξεκινήσει πολλούς πολέμους στην Ιταλία, οι οποίοι είχαν καταστρέψει τα
οικονομικά το Βατικανό και για τον
λόγο αυτό ο ίδιος πέρα από την πώληση των συχωροχαρτιών, ζήτησε
οικονομικές εισφορές από όλους τους καθολικούς και όλους τους τις χώρες και στην
Γερμανία, προκειμένου να βγάλει την χασούρα θα λέγαμε στις μέρες μας εξοργίζοντας
πολλούς καθολικούς παράλληλα με τον ανήθικο τρόπο ζωής του.
δηλαδή πολύ κυνήγι, πιοτό
και φαγητό.
Παράλληλα ο ίδιος ο πάπας
φρόντισε σε πολλές περιπτώσεις να διακοσμήσει τα ανάκτορα του βατικανού όπως επίσης και πολλούς ναούς
του με πολλά αγάλματα και χρυσάφι και στολίδια, τα οποία κόστισαν πάρα πολλά
χρήματα, με συνέπεια να φέρει ακόμη πιο γρήγορα κοντά την οικονομική χρεοκοπία
της «αγίας έδρας» και την επιβολή νέων φόρων, τόσο στους πληθυσμούς που είχε υπό
την κατοχή του στα παπικά κράτη, όσο επίσης και στις υπόλοιπες καθολικές χώρες.
Ένας άλλος πάπας ο οποίος
κατάφερε σε πολύ δύσκολους καιρούς για τους καθολικούς και το βατικανό/Λατεράνο να επιτύχει αρκετά
πράγματα ήταν ο πάπας ο λέων ο 13ος, ο οποίος ήταν πάπας από το 1.878
μετά Χριστόν έως το 1.908 με τα Χριστόν.
Ο συγκεκριμένος πάπας
ουσιαστικά κατείχε το αξίωμά του μία περίοδο που ήταν δύσκολη για τον παπισμό
αφού τα Ιταλικά κράνη είχαν ενωθεί σε ένα ενιαίο Ιταλικό κράτος και τα παπικά
κράτη είχαν χαθεί όπως επίσης και η ρώμη
για τον πάπα της ρώμης και ο
ίδιος ήταν αναγκασμένος να βρίσκεται για δύο περίπου δεκαετίες μέσα στα ανάκτορα
του βατικανού.
Παράλληλα ο ίδιος πάπας
προσπάθησε ανεπιτυχώς να έρθεις σύγκρουση με το Ιταλικό κράτος και την μοναρχία
και να προσπαθήσει να πάρει πίσω τα εδάφη του, μην αναγνωρίζοντας την νέα
κατάσταση και προέτρεπε τους καθολικούς να μην ψηφίζουν στις Ιταλικές εκλογές,
αλλά και τα υπόλοιπα καθολικά κράτη να στραφούν έναντί τον Ιταλών.
Σε σχέση με αυτόν τον
τομέα η αλήθεια είναι ότι απέτυχε η παταγωδώς ο συγκεκριμένος πάπας, αφού
κανείς δεν του έδωσες σημασία και το Ιταλικό κράτος παρέμενε και κανένα άλλο
καθολικό κράτος δεν προσπάθησε να τον βοηθήσει να επανακτήσει τα κράτη και την
εξουσία του και οι Ιταλοί ψήφιζαν κανονικά στις εκλογές όπως και οι υπόλοιποι καθολικοί
και σύναπταν τα υπόλοιπα κράτη του καθολικισμού κανονικές διπλωματικές σχέσεις
με το κράτους αυτό και τον βασιλιά του.
Ο συγκεκριμένος πάπας της
ρώμης παράλληλα προσπάθησε
έχοντας βρεθεί σε μία περίοδο που υπήρχε τόσο ο ακραίος φιλελευθερισμός εκείνης
της περιόδου και ο καπιταλισμός, όσο επίσης και η θεωρία του μαρξισμού και του
κομμουνισμού, να δημιουργήσει αυτό που θα έλεγε κανείς μία δικιά του θεωρία, το
λεγόμενο κοποταριστικό κράτος, στο οποίο θα συνεργάζονταν τόσο οι επιχειρηματίες,
όσο και οι εργάτες, το οποίο ίδιος το έλεγε ότι ήταν ο τρίτος δρόμος ανάμεσα
στον καπιταλισμό και τον κομμουνισμό.
Οι συγκεκριμένη ιδέα του
δεν είναι σίγουρο αν ήταν η καλύτερη που είχε, ούτε αν ήταν τελείως επιτυχημένη,
αλλά η αλήθεια είναι ότι αυτή την δανείστηκαν πάρα πολύ στην συνέχεια κάποια
καθεστώτα, όπως του Μουσολίνι και του Χίτλερ (και φράνκο και Σαλαζάρ), τα οποία χρησιμοποίησαν το
κορπόταριστικό κράτος το οποίο είχε προτείνει ο συγκεκριμένος πάπας για να
συνεργαστούν από την μία από τις επιχειρηματίες και από την άλλη να δώσουν
διάφορα δικαιώματα και μισθούς στους υπηκόους τους, προκειμένου να γίνουν
αγαπητοί σε αυτούς.
Δεν άλλωστε καθόλου
τυχαίο το γεγονός ότι ακόμη και στις ημέρες μας, τόσο παγκόσμιοι οργανισμοί,
όπως το Παγκόσμιο Οικονομικό φόρουμ
του Κλάους Σβαμπ και ο Σόρος, πρότειναν μία κοπορατική στην ουσία οργάνωση της
οικονομίας από τις επιχειρήσεις και το κράτος, χωρίς φυσικά στην περίπτωση αυτή
να δίνεται κανένα δικαίωμα ή μισθός στον απλό λαό, ενώ ακόμη και ο πρώην πάπας Φραγκίσκος
πρότεινε ακριβώς ένα παρόμοιο σύστημα συνεργασίας επιχειρήσεων και λαών, με
σκοπό να είναι υποτίθεται πιο «καλό» προς το για τους λαούς.
[Ο δε πάπας Λέων ΙΑ΄ έβαλε τέλος στον Πολιτιστικό Πόλεμο (ή «πόλεμο
πολιτισμών») μεταξύ της Καθολικής Εκκλησίας και του Γερμανού καγκελάριου Όττο
φον Μπίσμαρκ. Αρχικά, συμβιβαζόμενος με τον σιδερένιο καγκελάριο, αποκατέστησε
τις καλές σχέσεις μεταξύ του παπισμού και της Γερμανίας. Ο Λέων ΙΑ΄ αγωνίστηκε
επίσης για την θρησκευτική ενότητα, προσελκύοντας τους Προτεστάντες πίσω στον
καθολικισμό.
Ο
πάπας Λέων ΙΓ΄ στην ιστορική του εγκύκλιο Rerum Novarum ασχολήθηκε με το
κοινωνικό ζήτημα στο πλαίσιο της πρώτης μεγάλης βιομηχανικής επανάστασης. Στις
μέρες μας, η εκκλησία προσφέρει σε όλους τον θησαυρό της κοινωνικής της
διδασκαλίας σε απάντηση σε μια άλλη βιομηχανική επανάσταση και στις εξελίξεις
στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης που θέτουν νέες προκλήσεις για την
υπεράσπιση της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, της δικαιοσύνης και της εργασίας».
Το
Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ προειδοποίησε ότι ο κόσμος βρίσκεται στα πρόθυρα
της Τέταρτης Βιομηχανικής Επανάστασης και ζήτησε βοήθεια και καθοδήγηση από τον
εκλιπόντα πάπα Φραγκίσκο. Τώρα ο πάπας
Λέων θέλει να αναλάβει τον ρόλο του Φραγκίσκου ως «ηθική συνείδηση» μιας νέας
παγκόσμιας τάξης όπου οι ιδιωτικές επιχειρήσεις δεν μπορούν πλέον να κάνουν
ό,τι κρίνουν σωστό, αλλά πρέπει να υποτάσσονται στις καθολικές ελίτ που
διαχειρίζονται τον παγκόσμιο πλούτο.
Όπως
οι Κλίντον και οι Ρότσιλντ, ο πάπας Φραγκίσκος ασπάζεται μια οικονομική
φιλοσοφία που μερικές φορές ονομάζεται κρατικός καπιταλισμός, αλλά παλαιότερα
ονομαζόταν κορπορατισμός. Ενώ ο καθαρός σοσιαλισμός είναι ο άμεσος κυβερνητικός
έλεγχος των πόρων (και των ανθρώπων), ο κορπορατισμός επιτρέπει στους ανθρώπους
να συμμετέχουν σε ιδιωτικές επιχειρήσεις, αλλά τις διαχειρίζεται σε μεγάλο
βαθμό μέσω εταιρειών. Αυτές οι εταιρείες ομαδοποιούν τους ανθρώπους σύμφωνα με
τα φυσικά τους συμφέροντα και τις κοινωνικές τους λειτουργίες, ώστε να μπορούν
να ρυθμίζουν τη συμπεριφορά τους.
Πριν
από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, φασίστες δικτάτορες όπως ο Φρανθίσκο Φράνκο
της Ισπανίας, ο Μπενίτο Μουσολίνι της Ιταλίας και ο Αδόλφος Χίτλερ της
Γερμανίας διηύθυναν ανοιχτά κορπορατιστικές οικονομίες με την ευλογία του πάπα.
Και
μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, Λατινοαμερικανοί καθολικοί δικτάτορες όπως ο
Χουάν Περόν της Αργεντινής και ο Αουγκούστο Πινοσέτ της Χιλής έκαναν το ίδιο
πράγμα. Στην πραγματικότητα, μια από τις κύριες επικρίσεις κατά του νυν πάπα
είναι ότι δεν κατάφερε να αντισταθεί στην καθολική στρατιωτική χούντα που
κυβέρνησε την πατρίδα του στην Αργεντινή την δεκαετία του 1.970 μ.Χ.].
Στις μέρες μας αμέσως
μετά τον θάνατο του Φραγκίσκου (https://alophx.blogspot.com/2025/05/high-sparrow.html)
εκλέχτηκε νέος πάπας στην θέση του ο Αμερικανός Ρόμπερτ Πρεβόστ, ο οποίος πήρε
το όνομα Λέων ο 14ος και πολύ λένε ότι ήταν και επιλογή του Φραγκίσκου
για να συνεχίσει την ίδια πολιτική με αυτόν σε πολλούς τομείς, όπως και στον
τομέα της οικονομίας (https://alophx.blogspot.com/2018/01/blog-post_3.html),
όπως και στους υπόλοιπους, παρόλο που με έμμεσο τρόπο τον είχε προβλέψει ο Αμερικανός
Πρόεδρος
Ο νέος πάπας ο οποίος
είναι Αυγουστίνος στο τάγμα από το οποίο κατάγονταν και νόσοι Αυγουστίνου που
γνωρίζουμε ήταν ο Λούθηρος (και λέει ότι ο νέος πάπας θέλει να ενώσει ξανά καθολικούς
και προτεστάντες που χώρισε ο επίσης Αυγουστίνος Λούθηρος), όπως επίσης και
γνωστός Μέντελ και λέγεται ότι στην ουσία αν και θεωρείται μετριοπαθής, που
έχει τόσο «συντηρητικές» θέσεις, όσο και δήθεν «προοδευτικές», το πιθανότερο
είναι θα προσπαθήσει να συνεχίσει το έργο του προκατόχου του και να το
ολοκληρώσει, συναντώντας αντιδράσεις από τους αντιπάλους του, κυρίως αυτούς που
θεωρούνται δήθεν «συντηρητικοί», αλλά είναι στην πραγματικότητα παραδοσιακοί,
κάποιοι που λένε μπορεί να προκαλέσει ακόμη και σχίσμα μέσα στην ίδια την δήθεν
καθολική και αιρετική ψευτο-(δήθεν) «εκκλησία» του Βατικανού και του παπισμού.
[Πιθανόν δε, ο νέος πάπας
Λέον ο ΙΔ’, θέλει από ην πλευρά ου να «διορθώσει» όλα τα λάθη του πάπα Λέοντα
του 10ου τα οποία προκάλεσαν τον χωρισμό τον καθολικών στα 2, σε καθολικούς
και προτεστάντες (https://alophx.blogspot.com/2016/09/ttip_29.html,
https://alophx.blogspot.com/2018/04/blog-post_2.html,
https://alophx.blogspot.com/2017/11/blog-post_49.html)
ή ακόμα και θα κυλήσει αν χρειαστεί και «Σταυροφορία» κατά ον εχθρών τον δυτικών
ελίτ ή και να πλασάρει έναν παγκόσμιο ηγέτη που αυτές προωθούν (https://alophx.blogspot.com/2024/06/blog-post_7.html,
https://alophx.blogspot.com/2024/02/blog-post_42.html,
https://alophx.blogspot.com/2025/05/blog-post.html,
https://alophx.blogspot.com/2017/09/blog-post_34.html,
https://alophx.blogspot.com/2017/09/blog-post_12.html, https://alophx.blogspot.com/2017/09/blog-post_14.html, https://alophx.blogspot.com/2018/11/blog-post_13.html)].
Θα είναι άραγε αυτή η εξέλιξη των πραγμάτων στις μέρες
μας; Κανείς δεν μπορεί να πει με σιγουριά, άλλα μόνο αν λάβουμε όλα τα
καταλληλά μέτρα ως λαός θα αποφύγουμε τις οποίες κακοτοπιές και θα φέρουμε εκ
νέου την πολυαγαπημένη μας πατρίδα σε μία κατάσταση ακμής και ευημερίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου