ΟΙ ΜΕΓΑΛΕΣ ΟΜΟΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΤΡΑΜΠ ΜΕ ΤΟΝ ΜΑΡΙΟ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΙΣΑΡΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΥΓΟΥΣΤΟ
Γράφει ο ΑΛΩΠΗΞ
Όπως είναι γνωστό καθόλη
την διάρκεια της ιστορίας υπήρξαν περιπτώσεις ισχυρών πολιτικών αντρών των
οποίων οι βίοι και οι πράξεις έμοιαζαν πολύ μεταξύ τους και κατάφεραν να
αποκτήσουν πολλούς οπαδούς και να ανατρέψουν την ολιγαρχία των κρατών τους.
Έτσι, τόσο ο Μάριος, όσο
και ο Τραμπ κατάγονταν από οικογένειες που δεν ήταν απαρχής αριστοκρατικές, ο
μεν πρώτος από μετανάστες από την επαρχία, ενώ ο δεύτερος από παππούδες από την
Γερμανία και ο μεν Μάριος ήταν ιππέας, επιχειρηματίας της εποχής, όπως και ο
Τραμπ, δύο «νέοι άνθρωποι» (πολιτικά και οικονομικά), οι οποίοι δεν γίνονταν δεκτοί
από τους αριστοκράτες της εποχής.
Αρχικά και οι δύο προσπάθησαν
να συνεργαστούν με τους ολιγάρχες της εποχής τους, σύντομα όμως ήλθαν σε σύγκρουση
με αυτούς γιατί δεν τους αποδέχονταν, όπως και στις αθλείς πρακτικές που χρησιμοποιούσαν
αυτοί.
[Ο δε Μάριος στράφηκε
κατά της εμπλοκής στην ψήφο των στρατιωτών από κάποιους που έβλεπαν την ψήφο
των στρατιωτών και τους απειλούσαν για να αλλάξουν την ψήφο τους, όπως ακριβώς
και ο Τραμπ στράφηκε ενάντια στην νοθεία του Μπάιντεν, του Ομπάμα και των δημοκρατικών
και του βαθέως κράτους, τόσο με τις δήθεν
«ηλεκτρονικές ψήφους», όσο και με την δήθεν «επιστολική ψήφο».
Στην ουσία, την περίοδο εκείνη
η Ρώμη κυβερνούνταν από μία ολιγαρχία με προσποιητές εκλογές που ψήφιζαν πρώτοι
οι πλούσιοι και τις κατευθύναν και ο λαός πολλές φορές δεν προλάβαινε να ψηφίσει
όλος, όπως ακριβώς γίνεται στις μέρες μας με στημένες εκλογές στις οποίες εκλέγονται
μόνο οι πλούσιοι και οι εκλεκτοί της ολιγαρχίας.
Για να μπορέσουν δε οι απλοί
Ρωμαίοι να πάρουν πολιτικά δικαιώματα και να ιδρύσουν τους δέκα τριβούνος/δήμαρχους
έγιναν πολλοί αγώνες, με πιο γνωστή την απόσχιση των πληβείων το 494 π.Χ.
και
πέτυχαν να αποκτήσουν πολλά πολιτικά δικαιώματα από την Ρωμαϊκή ολιγαρχία που διοικούσε
από την ίδρυση της την Ρώμη, μετά την εκδίωξη των Ετρούσκων βασιλέων και την εισβολή
του Ετρούσκοι βασιλια Πορσήνα, όπως και στις ΗΠΑ μετά την επικράτηση της Αμερικάνικης
Επανάστασης και τον Αγγλοαμερικανικό Πόλεμο του 1.812 μ.Χ. ο λαός διεκδίκησε
και πέτυχε να αποκτήσει πολλά πολιτικά δικαιώματα από την Αμερικανική ολιγαρχία
που διοικούσε από την ίδρυση τους τις ΗΠΑ].
Και οι δύο ξεκίνησαν την καριέρα τους μιλώντας για την διαφθορά των πολιτικών και της ολιγαρχίας της εποχής τους, ενώ κατέκριναν βίαια την καταπίεση του λαού και την διαφθορά τους μπροστά στον λαό.
Επίσης, όπως ο Ιουγούρθας
προκάλεσε δύο πολέμους με την Ρώμη και στο τέλος ηττήθηκε και συνελήφθη και η χωρά
του κατακτήθηκε μαζί με τον λαό και τα πλούτη της, το ίδιο συνέβη και με τους
δύο πολέμους του Ιράκ του Σαντάμ Χουσεΐν με τις ΗΠΑ.
Στην Ρώμη παράλληλα συνέβη
παλαιοτέρα ο λεγόμενος Συμμαχικός Πόλεμος από Ιταλούς που ήθελαν να αποκτήσουν
τα πολιτικά τους δικαιώματα που καταπνίγηκε από τον στρατό της Ρώμης (http://alophx.blogspot.com/2017/01/blog-post.html),
όπως ακριβώς για πολιτικά δικαιώματα των μαύρων και λόγω μεγάλης ανεργίας έγιναν
το 1.992 μ.Χ. ταραχές στις ΗΠΑ που διέλυσε η Εθνοφρουρά που ήταν η τελευταία φορά
τότε μέχρι τις μέρες μας που χρησιμοποιήθηκε για να φέρει με τον στρατό την τάξη
στις πόλεις των ΗΠΑ.
Και οι δύο με αντιδημοκρατικές
και παράνομες μεθόδους για να κυβερνήσουν, με τον μεν Σύλλα παράνομα να βάζει
ως αργίες τις μέρες των ψηφοφοριών του λαού, κάτι που προκάλεσε την εξέγερση
του λαού υπό τον Σουλπίκιο και στην συνέχεια με αυτή την αφορμή ο Σύλλας εισήλθε
στην Ρώμη και έγινε δικτάτορας της.
Αντίστοιχα και Μπάιντεν
με νοθεία ανήλθε (http://alophx.blogspot.com/2021/01/1961-2020.html),
κάτι που λέγεται ότι προκάλεσε τις ταραχές στο Καπιτώλιο εξαιτίας της βίας και
της νοθείας του Μπάιντεν, των δημοκρατικών, του Ομπάμα και του βαθέως κράτους
(και πρόσφατα το 2025 μ.Χ. αποκαλύφθηκε ότι πολλοί από τους διαδηλωτές ήταν μέλη
του FBI
και της CIA
και φαίνεται ότι όλα τα γεγονότα αυτά ήταν στημένα από τον Ομπάμα για να καλυφθεί
η νοθεία και για να βγει ο στρατός στους δρόμους, όπως φάνηκε με τον στρατό που
ήταν μονός στον δρόμο όταν ο Μπάιντεν πραξικοπηματικά κατέλαβε τον Λευκό Οίκο).
Όμως αργότερα με την αντίδραση των αντιπάλων του ο Σύλλας εισήλθε εκ νέου στην Ρώμη και άρχισε τις διώξεις και προγραφές των εχθρών του και αντίστοιχα ο Μπάιντεν επέβαλε και αυτός δεύτερη φορά δικτατορία με αφορμή την κορονοχούντα και δίωξε όσους διαφωνούσαν με αυτόν.
Στο τέλος και αυτοί οι δύο
δικτάτορες που ήταν εκλεκτοί της ολιγαρχίας (σε αντίθεση με τον Μάριο και τον
Τραμπ που ήταν εκλεκτοί του λαού) λόγω μεγάλης καταπίεσης και διαμάχης μεταξύ
των μελών των καθεστώτων τους και του βαθύ κράτους των ολιγαρχών τους, αλλα και
λόγω του μίσους για αυτούς από λαό και στρατό.
Επίσης, ο Τραμπ με την αναγκαστική
λόγω διώξεων του από τον νόθο Μπάιντεν αναγκάστηκε να αλλάξει πολιτεία ως έδρα
της επιχείρησης του, όπως έκανε και ο Μάριος όταν τον κυνηγούσε ο Σύλλας και διέφυγε
από την Ρώμη για να γλιτώσει.
Ο δε Μάριος, όπως και ο
Τραμπ απέκρουσαν εισβολείς, όπως Νουμίδες, Τεύτονες, Κίμβρους και Άμβρωνες ο πρώτος, όπως και λαθροισλαμιστές
και λάθρο από χώρες Λατινικής Αμερικής που έρχονταν από τις ΜΚΟ του Σόρος, την Μουσουλμανική
Αδελφότητα και τις πετρομοναρχίες του Κόλπου ο δεύτερος.
Υπάρχουν επίσης πολλές ομοιότητές
του Καίσαρα με τον Τραμπ (http://alophx.blogspot.com/2017/06/blog-post_54.html,
http://alophx.blogspot.com/2025/09/blog-post.html,
http://alophx.blogspot.com/2025/10/blog-post_5.html,
http://alophx.blogspot.com/2024/09/blog-post_23.html,
http://alophx.blogspot.com/2024/06/blog-post_7.html,
http://alophx.blogspot.com/2024/01/blog-post_7.html, http://alophx.blogspot.com/2019/05/blog-post.html,
http://alophx.blogspot.com/2021/01/1961-2020.html,
http://alophx.blogspot.com/2016/11/blog-post_27.html,
http://alophx.blogspot.com/2023/10/blog-post_53.html,
http://alophx.blogspot.com/2023/06/blog-post_5.html,
http://alophx.blogspot.com/2018/10/blog-post_23.html,
http://alophx.blogspot.com/2017/01/blog-post.html,
http://alophx.blogspot.com/2016/11/blog-post_37.html,
http://alophx.blogspot.com/2019/10/blog-post_78.html,
http://alophx.blogspot.com/2024/01/blog-post_72.html).
Έτσι, τόσο ο Καίσαρας, όσο και ο Τραμπ κατάγονταν από οικογένειες που δεν ήταν απαρχής
αριστοκρατικές, ο μεν πρώτος από μετανάστες από την Τροία, την Ιουλία γενεά,
ενώ ο δεύτερος από παππούδες από την Γερμανία.
[Συγκεκριμένα ίδιος ο
Καίσαρας όπως είναι γνωστό κατάγονταν από πλούσια αριστοκρατική οικογένεια, η
οποία όμως είχε χάσει την περιουσία της τον καιρό της κυριαρχίας του Σύλλα, με
αποτέλεσμα ο Καίσαρας αν και πλούσιος να μεγαλώσει ανάμεσα στους φτωχούς και να
συναναστρέφεται ανετά με αυτούς.
Αντίστοιχα στις Ηνωμένες
Πολιτείες Αμερικής ο Πρόεδρός Τραμπ κατάγεται από πλούσια επιχειρηματική
οικογένεια, αλλά από μικρός στάθηκε σε στρατιωτική σχολή αξιωματικών με την
οποία κατάφερε να έρθει σε επαφή με πολλά μέλη της που ήταν λαϊκής καταγωγής
και να μάθει πως αυτοί φέρονται και να ζει ανάμεσα μαζί τους άνετα όπως και ο
Καίσαρας, ενώ εκεί έμαθε και την αυτοπειθαρχία].
Κατάφεραν να ανέλθουν
στην εξουσία και να καταλάβουν σημαντικά αξιώματα χάρις στις ικανότητες τους
και την φιλιά και υποστήριξη του λαού, όμως αυτή σταμάτησε προσωρινά λόγω των πραξικοπημάτων
και των δικτατοριών του Σύλλα και του Μπάιντεν (http://alophx.blogspot.com/2019/05/blog-post.html,
http://alophx.blogspot.com/2021/01/1961-2020.html).
Επίσης, ο Τραμπ με την αναγκαστική λόγω διώξεων του από τον νόθο Μπάιντεν αναγκάστηκε να αλλάξει πολιτεία ως έδρα της επιχείρησης του, όπως έκανε και ο Καίσαρας όταν τον κυνηγούσε ο Σύλλας και διέφυγε από την Ρώμη για να γλιτώσει.
Παράλληλα και οι δύο αυτοί
άντρες συνεργάστηκαν και με άλλους λαοφιλείς πολιτικούς που ήταν άλλοτε φίλοι
και άλλοτε εχθροί τους ως συμμάχους για την παραμονή στην εξουσία, ο μεν Καίσαρας
με τον Πόπλιο Κλώδιο Πούλχερ και ο Τραμπ με τον Τσάρλι Κερκ (http://alophx.blogspot.com/2025/10/blog-post_5.html).
Και ο μεν Καίσαρας αναδείχτηκε
στο εξωτερικό με ανδραγαθήματα και βραβεύτηκε επειδή έσωσε έναν συστρατιώτη του
σε μάχη, έτσι και ο Τραμπ επαινέθηκε από τον λαό όταν έσωσε έναν άστεγο που δέχονταν
επίθεση στον δρόμο μπροστά σε πολλούς μάρτυρες (https://www.bankingnews.gr/diethni/articles/827908/apokalypsi-i-agnosti-istoria-tou-trump-otan-o-proedros-ton-ipa-esose-animporo-thyma-apo-listeia-to-1991-sti-mesi-tou-dromou),
ενώ και οι δύο είχαν μάθει πολλά πράγματα για τον στρατό (ο δε Τραμπ ήταν για χρόνια
σε στρατιωτική σχολή) και μπορούσαν να μιλήσουν με τον απλό λαό στην γλώσσα του
και να του γίνουν αγαπητοί.
[Όπως
ο Καίσαρας έσωσε ως στρατιώτης έναν συστρατιώτη του σε μάχη, έτσι και ο
σημερινός επανεκλεγμένος Πρόεδρος των ΗΠΑ Trump έσωσε ανήμπορο θύμα από ληστεία
το 1.991 μ.Χ. στην μέση του δρόμου (https://www.bankingnews.gr/diethni/articles/827908/apokalypsi-i-agnosti-istoria-tou-trump-otan-o-proedros-ton-ipa-esose-animporo-thyma-apo-listeia-to-1991-sti-mesi-tou-dromou)].
Και οι δύο με την πτώση
των τυραννικών εχθρών τους, κατάφεραν χάρις στις ρητορικές και άλλες ικανότητες
τους και την αγάπη του λαού που στήριζαν να ανέλθουν στην εξουσία, σχηματίζοντας
Τριανδρίες (με τον Πομπήιο και τον Κράσσο ο Καίσαρας και με τον Μασκ και τον Κένεντι
ο Τραμπ).
Τόσο ο Καίσαρας, όσο και
ο Τραμπ χρησιμοποίησαν και τα συνθήματα των φιλολαϊκών και αγαπητών από τον λαό
(ιδεολογικών ή και συγγενικών) προκάτοχων τους Μάριο, αδελφών Γράκχων, όπως και
Ρίγκαν και αδελφών Κένεντι.
Ο δε Κράσσος και ο Μασκ έκαναν
τις περιουσίες τους με την βοήθεια και των Συγκλητικών και των δημοκρατικών και
των Ρεπουμπλικάνων, ο μεν Κράσσος χάρις στον Σύλλα και ο Μασκ χάρις στον Τζορτζ
Μπους τον Νεότερο, τον Ομπάμα (του οποίου ο Μπάιντεν ήταν μαριονετα), αλλα και χάρις
στον Τραμπ.
[Ο Αμερικανός Πρόεδρος
Τραμπ από την πλευρά του συγκρούστηκε για ένα μικρό χρονικό διάστημα από τον Elon Musk, όμως με την διαμεσολάβηση των
αντιπροέδρου Βανς σύντομα τα ξαναβρήκαν, όπως τσακωθήκαν προσωρινά ο Κράσσος
και ο Πομπήιος στην Πρώτη Τριανδρία αλλα τα ξαναβρήκαν στην Λούκα χάρις στον Καίσαρα]
Οπότε μένει μόνο να γίνει
και ο νέος εμφύλιος που αναμένουν πολλοί στις ΗΠΑ μεταξύ των πατριωτών όπως έγινε
με τον Καίσαρα, στον οποίο οι πατριώτες του MAGA να
νικήσουν ολοκληρωτικά τους αντιπάλους τους (http://alophx.blogspot.com/2024/01/blog-post_7.html,
http://alophx.blogspot.com/2017/06/blog-post_54.html,
http://alophx.blogspot.com/2025/09/blog-post.html,
http://alophx.blogspot.com/2024/09/blog-post_23.html http://alophx.blogspot.com/2024/01/blog-post_72.html, ).
[Ο Τραμπ με την κατάργηση
της επιστολικής ψήφου κόβει δια παντός την νοθεία των δημοκρατικών όπως το 2020
μ.Χ. (https://alophx.blogspot.com/2021/01/1961-2020.html),
ενώ παράλληλα με τον τρόπο αυτό καθιερώνει την ηγεμονία του τραμπισμού για τις
επόμενες δεκαετίες, ενώ είναι σίγουρο ότι θα επεκτείνει την ίδια πολιτική και
στην ΕΕ για να εκλέγουν και σε αυτή ηγεσίες με ίδια ιδεολογία με τον ίδιο και
σύμμαχοι του, ενώ και σε όσες από αυτές υπάρχει επιστολική ψήφος (που νοθεύεται
και εκεί), αυτή θα παύσει οριστικά, όπως και η άνοδος στην εξουσία κομμάτων με παράνομες
ψήφους και παγκοσμιοποιητικά και θα ανέλθουν σε αυτά ηγέτες πατριώτες,
εθνικιστές ή της Νέας Δεξιάς.
Είναι αλώστε γνωστό ότι
στις ΗΠΑ τις ταχυδρομικές εταιρείες που συλλέγουν και μεταφέρουν τις
επιστολικές ψήφους τις ελέγχουν επιχειρηματίες που στηρίζουν τους
δημοκρατικούς, ενώ φέρουν και ψήφους και μετά την λήξη της ώρας που μπορούν να
έλθουν οι ψήφοι αυτές και σαν να μην είναι όλα αυτά αρκετά στις πολιτείες των
δημοκρατικών δεν ελέγχονται ποιων είναι οι ψήφοι και δεν μετριούνται αν οι
ψήφοι είναι από πολίτες των πολιτειών αυτών, ενώ πολλές φορές οι ψήφοι των
εκλογών είναι παραπάνω από τους νόμιμους εκλογείς της κάθε πολιτείας.
Παράλληλα
ο Αμερικανός Πρόεδρος Ν.Τραμπ έδωσε εντολή να αναπτυχθεί μεγάλη ναυτική δύναμη
με χιλιάδες πεζοναύτες ανοικτά της Βενεζουέλας. Ο δε Ν.Μαδούρο ανακοίνωσε πως
θα αναπτυχθούν 4,5 εκατομμύρια εθνοφύλακες που θα εγγυηθούν την ασφάλεια της
χώρας Βενεζουέλας (https://www.pronews.gr/amyna-asfaleia/diethnis-asfaleia/o-n-tramp-edose-entoli-na-anaptyxthei-armada-polemikon-ploion-me-xiliades-pezonaytes-anoikta-tis-venezouelas/,
https://www.pentapostagma.gr/kosmos/7322911_klimakosi-entasis-o-tramp-diatazei-anaptyxi-polemikon-ploion-konta-sti-benezoyela).
Ν.Τραμπ
προς Δημοκρατικό κυβερνήτη του Ιλινόι που τον χαρακτήρισε «δικτάτορα»: «Είσαι
βρομιάρης. «Είμαι κάποιος με πολλή κοινή λογική και ευφυία»/ Ο Αμερικανός
Πρόεδρος Ν.Τραμπ χαρακτήρισε «βρομιάρη» τον κυβερνήτη του Ιλινόι Τζέι Μπι
Πρίτσκερ ο οποίος τον αποκάλεσε «δικτάτορα»!
Ο
Ντόναλντ Τραμπ κατά την διάρκεια συνέντευξης Τύπου χθες Δευτέρα (25/8), ανέφερε
ότι σε «πολλούς» Αμερικανούς «θα άρεσε να έχουν έναν δικτάτορα». «Πολλοί λένε
πως ‘ίσως να μας άρεσε να έχουμε έναν δικτάτορα’. Δεν μου αρέσουν οι
δικτάτορες. Δεν είμαι δικτάτορας. Είμαι κάποιος με πολλή κοινή λογική και ευφυία»,
είπε ο Ρεπουμπλικάνος Πρόεδρος (https://www.pronews.gr/kosmos/diethnis-politiki/n-tramp-se-pollous-amerikanous-tha-arese-na-exoun-enan-diktatora-vinteo/).
Μετά δε και το Shutdown στις ΗΠΑ (με ευθύνη των
δημοκρατικών και του βαθέως κράτους), ο Τραμπ μπορεί και με τον τρόπο αυτό να
καταργήσει πολλές υπηρεσίες της χωράς αλωμένες και ελεγχόμενες από τους δημοκρατικούς.
Ο τραμπ όπως και ο Καίσαρας κατάφεραν να έχουν δημοτικότητα και
της ικανότητές τους να αποκτήσουν πάρα πολύ μεγάλες εξουσίες τις οποίες
επέκτειναν και φερθούν στην εξουσία των κρατών τους ως μονάρχες των και στις
δύο περιπτώσεις, ενώ παράλληλα φρόντισαν με σκάνδαλα που έβγαλαν για τους
αριστοκράτες και το βαθύ κράτος να τους αποδυναμώσουν και να φροντίσουν να
μονιμοποιήσουν την ισχύ τους και οι δύο.
Ο τραμπ όπως και ο Καίσαρας κατάφεραν να έχουν δημοτικότητα και
της ικανότητές τους να αποκτήσουν πάρα πολύ μεγάλες εξουσίες τις οποίες
επέκτειναν και φερθούν στην εξουσία των κρατών τους ως μονάρχες των και στις
δύο περιπτώσεις, ενώ παράλληλα φρόντισαν με σκάνδαλα που έβγαλαν για τους
αριστοκράτες και το βαθύ κράτος να τους αποδυναμώσουν και να φροντίσουν να
μονιμοποιήσουν την ισχύ τους και οι δύο].
Και όπως ο Καίσαρας επέκτεινε
τα Ρωμαϊκά εδάφη κατακτώντας την Γαλατία, την Βρετανία, την Νουμιδία, ενώ παράλληλα
έφερε λόγω των αντιπάλων του τον εμφύλιο στην Ρώμη, έτσι και ο Τραμπ μπορεί να επεκτείνει
τα εδάφη των ΗΠΑ με πολέμους με Καναδά, Μεξικό, Δανία, Γροιλανδία, Βενεζουέλα, ακόμα
και σε Ιράν και Υεμένη ξανά, όπως και στην Ουκρανία.
Βέβαια ο Τραμπ θα μπορούσε
να θυμίζει σε μεγάλο βαθμό και τον Αύγουστο ο οποίος νίκησε τον εμφύλιο και σταθεροποίησε
και έφερε σε ακμή την Αυτοκρατορία του, επεκτείνοντας τα εδάφη της και δημιουργώντας
την Αυτοκρατορία.
Έτσι, η πρώτη Προεδρία του Τραμπ θα μπορούσε να είναι σαν του Αυγούστου, ενώ ο Μπάιντεν ανήλθε με βία, νοθεία και πραξικόπημα, θυμίζει σε μεγάλο βαθμό τον Τιβέριο που ανήλθε πραξικοπηματικά στην εξουσία, μετά την δολοφονία του Αυγούστου από την μητέρα του Λιβία και με βία και δολοπλοκίες.
[Ο δε Καίσαρας, όπως και
ο Τραμπ απέκρουσαν εισβολείς, όπως Ελβετούς, Σουηδούς και Γερμανούς ο πρώτος,
όπως και λαθροισλαμιστές και λάθρο από χώρες Λατινικής Αμερικής που έρχονταν
από τις ΜΚΟ του Σόρος, την Μουσουλμανική Αδελφότητα και τις πετρομοναρχίες του Κόλπου
ο δεύτερος.
Και όπως ο Αύγουστος επέκτεινε
τα Ρωμαϊκά εδάφη κατακτώντας την Αίγυπτο, την υπόλοιπη Γαλατία, , την Παννονία,
ενώ παράλληλα πιο πριν έφερε και λόγω των αντιπάλων του νέο εμφύλιο στην Ρώμη, έτσι
και ο Τραμπ μπορεί να επεκτείνει τα εδάφη των ΗΠΑ με πολέμους με Καναδά, Μεξικό,
Δανία, Γροιλανδία, Βενεζουέλα, ακόμα και σε Ιράν και Υεμένη ξανά, όπως και στην
Ουκρανία].
Τόσο ο Μπάιντεν, όσο και
ο Τιβέριος ήταν και οι δύο τυραννικοί, έκφυλοι, διεφθαρμένοι και διεστραμμένοι γεροί
με πολλά προβλήματα υγείας, που δίωκαν κάθε αντίπαλο τους, ενώ είχαν ο μεν πρώτος
σαν γιο τον εξίσου έκφυλο, διεφθαρμένο και διεστραμμένο Χάντερ, ενώ ο δεύτερος υιοθέτησε
ως γιο και κληρονόμο του τον εξίσου έκφυλο, διεφθαρμένο και διεστραμμένο Καλιγούλα,
ενώ και τα δύο αυτά ζευγάρια έκαναν όργια.
Παράλληλα, τόσο ο Τιβέριος
και ο Καλιγούλας, όπως και ο Τζο Μπάιντεν, πέρα από το ότι ανήλθαν πραξικοπηματικά
στην εξουσία, φημολογούνταν ακόμα πως είχαν σχέσεις με μέλη της ίδιας τους της οικογένειας
(αυτό κατήγγειλε η ιδιά η κορη του Μπάιντεν και τον αδελφό της Χάντερ για την ίδια
και την κόρη της).
Ο δε Χάντερ που ήταν γνωστός
για ναρκωτικά, παράνομη οπλοκατοχή, διεστραμμένες σχέσεις με πόρνες και πολλά
αλλα, συγκυβερνούσε με τον πατερά του που είχε άνοια, όπως ακριβώς επηρέαζε και
ο Όσκαρ Χίντεμπουργκ τον πατερά του και Στρατάρχη Παόυλ Φον Χίντεμπουργκ όταν αυτός
ήταν Προέδρος της Γερμανίας.
Αντίθετα ο Τιβέριος κυβέρνησε
μονός του και εκπαίδευσε τον Καλιγούλα που τον διαδέχθηκε όταν ο πρώτος δολοφονήθηκε,
όπως έκανε και ο Καλιγούλας που τον διαδέχτηκε, ενώ ο Χάντερ έλεγε ότι θα ήθελε
να γίνει Προέδρος των ΗΠΑ και κανονικά και να νομιμοποιήσει τα ναρκωτικά, τους λαθροισλαμιστές
και όλη την woke
ατζέντα
στις ΗΠΑ.
Οπότε στην περίπτωση αυτή
μπορούμε να πούμε ότι ο Τραμπ που διαδέχτηκε τον και «Τιβέριο» Μπάιντεν και «Καλιγούλα»
Χάντερ είναι και ένας τύπου Κλαύδιος που όλοι τον υποτιμούσαν, αλλά έχοντας διαβάσει
την ιστορία σταθεροποίησε την Αυτοκρατορία με φιλολαϊκά μετρά, ανασυντάσσοντας
την οικονομία που έφεραν σε χρεωκοπία οι δύο προκάτοχοι του.
Οπότε στην περίπτωση αυτή ο Τραμπ θα μπορούσε να είναι ένας νέος Αύγουστος ο ίδιος ή κάποιος άλλος (http://alophx.blogspot.com/2024/06/blog-post_7.html, http://alophx.blogspot.com/2025/09/blog-post.html, http://alophx.blogspot.com/2025/10/blog-post_5.html, http://alophx.blogspot.com/2017/06/blog-post_54.html, http://alophx.blogspot.com/2024/01/blog-post_7.html, http://alophx.blogspot.com/2024/09/blog-post_23.html), διάδοχος του πολιτικός (από το κόμμα του) ή και από την οικογένεια του (π.Χ., οι γιοι του) ή και τα δύο μπορούν να συμβούν μαζί, όμως αν ισχύει το πρώτο θα υπάρχει μόνο ένας νέος Αμερικάνικος εμφύλιος και όχι δύο όπως έγινε με Καίσαρα και Αύγουστο στην Ρώμη.
[Φυσικά, εδώ μπορει να ειπωθεί
ότι ακόμα και αν σε μία εξέγερση/αποτυχημένη προσπάθεια πραξικοπήματος/«έγχρωμη
επανάσταση» από τους αναρχικούς/ANTIFA
στις
ΗΠΑ μαζί με τους Black
Live Matters/Μαύρους Πάνθηρες, τους Lgtb, τους ισλαμιστές/Μουσουλμανική Αδελφότητα/Έθνος
του ισλάμ και τις ΜΚΟ και την OPEN
SOCIETY
του
Σόρος καταφέρουν να καταλάβουν με την βία προσωρινά λίγες πόλεις με την βοήθεια
των δημοκρατικών και του βαθύ κράτους που τους στηρίζει, σύντομα οι νομιμόφρονες
δυνάμεις του στρατού και της Εθνοφρουράς πίστες στον νόμιμο Προέδρο Τραμπ σύντομα
θα τις ανακαταλάβουν, θα τις εκκαθαρίσουν και θα τις απελευθερώσουν, όπως ακριβώς
κάνει και ο στρατός των ΗΠΑ με την πόλη της Γκόθαμ από τους κατακτητές του Bane Dark Knight Rises.
Και όπως στην ταινία αυτή οι κατακτητές λεηλατούν τα σπίτια της ελίτ και των πλουσίων, έτσι μπορεί να γίνει και στην πραγματικότητα σε σπίτια των πλουσίων και του λαού από τους πραξικοπηματίες του Σόρος, οι οποίοι φυσικά δεν θα λεηλατήσουν τα δικά του ακίνητα και αυτά των πλουσίων δυτικών ελίτ πίσω από αυτόν (http://alophx.blogspot.com/2023/11/blog-post.html), που τους χρηματοδοτούν].
Και με μία πάρα πολύ πιθανότατη νίκη του Τραμπ σε αυτόν, ο ίδιος όπως και ο Καίσαρας θα διαλύσει τους αντιπάλους του και το κόμμα τους όταν νίκησε τον εμφύλιο και το βαθύ κράτος των ολιγαρχών που τους στηρίζει, ιδρύοντας και αυτός την δική του πολιτική δυναστεία (http://alophx.blogspot.com/2025/09/blog-post.html, http://alophx.blogspot.com/2024/09/blog-post_23.html, http://alophx.blogspot.com/2025/10/blog-post_5.html, http://alophx.blogspot.com/2024/01/blog-post_7.html, http://alophx.blogspot.com/2024/06/blog-post_7.html, http://alophx.blogspot.com/2017/06/blog-post_54.html, http://alophx.blogspot.com/2024/01/blog-post_72.html ).[Ο Τραμπ έχει δηλώσει
επίσης: «Θα κάνω την Αμερική Αυτοκρατορία. Η Ρώμη δεν θα είναι τίποτα μπροστά
μας».
Μουλάρια λέγονταν οι καλό εκπαιδευμένοι στρατιώτες του Μάριου που μετέφεραν οι ίδιο τον εξοπλισμό τους, όπως και οι Αμερικανοί στρατιώτες επί Τραμπ στις μέρες μας μεταφέρουν οι ίδιοι τον εξοπλισμό τους και είναι καλά εκπαιδευμένοι.
ΗΠΑ:
Αυτός είναι ο επιχειρηματίας που δώρισε 130 εκατ. δολάρια για τους μισθούς των
στρατιωτικών. Το Πεντάγωνο δήλωσε ότι αποδέχτηκε την δωρεά βάσει της «γενικής
πολιτικής αποδοχής δώρων». Ο Τίμοθι Μέλον είναι ο επιχειρηματίας που δώρισε 130
εκατομμύρια δολάρια στην κυβέρνηση των ΗΠΑ για να βοηθήσει στην πληρωμή των
μισθών των στρατιωτικών κατά τη διάρκεια του shutdown (https://www.pronews.gr/kosmos/diethnis-politiki/ipa-aytos-einai-o-epixeirimatias-pou-dorise-130-ekat-dolaria-gia-tous-misthous-ton-stratiotikon/).
Όπως ακριβώς στην Αρχαία Ρώμη και πλούσιοι αριστοκράτες και επιχειρηματίες ή τραπεζίτες σαν τους Κράσσο, Πομπήιο, Μάριο και Σύλλα πλήρωναν και δημιουργούσαν στρατούς ή τους κρατούσαν πιστούς στους ίδιους.
Χάος
στις ΗΠΑ - Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης η Νέα Υόρκη λόγω shutdown - Χωρίς
τρόφιμα 3 εκατ. πολίτες. Η κρίση, που οφείλεται στο παρατεταμένο shutdown της
ομοσπονδιακής κυβέρνησης, έχει αφήσει εκατομμύρια Αμερικανούς χωρίς βασική
επισιτιστική βοήθεια (https://www.bankingnews.gr/diethni/articles/835143/xaos-stis-ipa-se-katastasi-ektaktis-anagkis-i-nea-yorki-logo-shutdown-xoris-trofima-3-ekat-polites).
Αναβρασμός
στις ΗΠΑ - Ο στρατός δημιουργεί ειδικά σώματα για την αντιμετώπιση ταραχών. Η
κυβέρνηση Trump ετοιμάζει χιλιάδες στρατιώτες της Εθνοφρουράς για να
αναπτυχθούν σε αμερικανικές πόλεις σε περίπτωση ταραχών, αυξάνοντας τον κίνδυνο
στρατιωτικοποίησης της αστυνόμευσης (https://www.bankingnews.gr/diethni/articles/835064/anavrasmos-stis-ipa-o-stratos-dimiourgei-eidika-somata-gia-tin-antimetopisi-taraxon).
Αντι-Trump
Ομάδες Σχεδιάζουν να Καταλάβουν την Ουάσινγκτον DC για Μήνες, Ξεκινώντας στις 5
Νοεμβρίου. Οι άνθρωποι που οργανώνουν την κατάληψη της Ουάσινγκτον DC, η οποία
θα ξεκινήσει στις 5 Νοεμβρίου, πιστεύουν πραγματικά ότι αυτό θα οδηγήσει στο
τέλος της Προεδρίας Τραμπ (https://www.triklopodia.gr/%ce%b1%ce%bd%cf%84%ce%b9-trump-%ce%bf%ce%bc%ce%ac%ce%b4%ce%b5%cf%82-%cf%83%cf%87%ce%b5%ce%b4%ce%b9%ce%ac%ce%b6%ce%bf%cf%85%ce%bd-%ce%bd%ce%b1-%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1%ce%bb%ce%ac%ce%b2%ce%bf%cf%85/).
Τι
γίνεται; Κορυφαίοι αξιωματούχοι του Τραμπ μετακομίζουν σε στρατιωτικές βάσεις!
Υψηλόβαθμοι αξιωματούχοι του Ντόναλντ Τραμπ έχουν μετακομίσει σε στρατιωτικές
βάσεις εν μέσω ενός κύματος πολιτικής βίας και αποσύρονται από γειτονιές όπου η
παρουσία τους συχνά γινόταν στόχος διαμαρτυριών από τους πολλούς Δημοκρατικούς
που κατοικούν στην περιοχή της Αμερικανικής πρωτεύουσας (https://www.triklopodia.gr/%cf%84%ce%b9-%ce%b3%ce%af%ce%bd%ce%b5%cf%84%ce%b1%ce%b9-%ce%ba%ce%bf%cf%81%cf%85%cf%86%ce%b1%ce%af%ce%bf%ce%b9-%ce%b1%ce%be%ce%b9%cf%89%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%bf%cf%8d%cf%87%ce%bf%ce%b9-%cf%84%ce%bf/).
Είναι
οριστικό - Οι ΗΠΑ φεύγουν από Ευρώπη, πάνε Ειρηνικό λόγω Κίνας - Κωδικός CRINK…
ο νέος θανάσιμος εχθρός της Δύσης. Η βολική στρατηγική των ΗΠΑ - αντί θερμός
πόλεμος «ελεγχόμενη» εξάντληση του αντιπάλου - αποτελεί παγίδα για την Ρωσία
που την αναγκάζει να ξοδεύει πόρους για να αντέξει οικονομικά και στρατιωτικά
σε μια άνιση αντιπαράθεση (https://www.bankingnews.gr/diethni/articles/835230/einai-oristiko-oi-ipa-feygoun-apo-evropi-pane-eiriniko-logo-kinas-kodikos-crink-o-neos-thanasimos-exthros-tis-dysis).
Η ΝWTimes, το "φερέφωνο" των Νεοταξιτών, αμαυρώνει τον Τσάρλυ Κέρκ και το...Ισραήλ! Απίστευτο ρεπορτάζ των New York Times: Το FBI μπλοκάρει έρευνα για ανάμειξη ξένου κράτους στην δολοφονία του Kέρκ! Σάλος με εμπλοκή ...Ισραήλ (https://www.pirinoslogios.com/post/%CE%B7-%CE%BDwtimes-%CF%84%CE%BF-%CF%86%CE%B5%CF%81%CE%AD%CF%86%CF%89%CE%BD%CE%BF-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%BD%CE%B5%CE%BF%CF%84%CE%B1%CE%BE%CE%B9%CF%84%CF%8E%CE%BD-%CE%B1%CE%BC%CE%B1%CF%85%CF%81%CF%8E%CE%BD%CE%B5%CE%B9-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CF%84%CF%83%CE%AC%CF%81%CE%BB%CF%85-%CE%BA%CE%AD%CF%81%CE%BA-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CE%BF-%CE%B9%CF%83%CF%81%CE%B1%CE%AE%CE%BB)...
Ο
John Wilkes Booth, o οποίος επίσης ήταν ένας διάσημος καλλιτέχνης, και ο οποίος
το 1.865 μ.Χ. σε ένα θέατρο δολοφόνησε τον Abraham Lincoln (φωνάζοντάς την
φράση του Βρούτου του Σαίξπηρ όταν δολοφόνησε τον Καίσαρα: «Sic Temper Tyrranis (Έτσι πεθαίνουν όλοι οι
τύραννοι ή θάνατος σε όλους τους τυράννους)»). Ο John Wilkes Booth ήταν επίσης
μέθυσος, γυναικάς, και μία από τα θύματά του τον μαχαίρωσε στο πρόσωπο όταν
αρνήθηκε να τον παντρευτεί.
Ο
John Wilkes Booth, o οποίος επίσης ήταν ένας διάσημος καλλιτέχνης, και ο οποίος
το 1.865 μ.Χ. σε ένα θέατρο δολοφόνησε τον Abraham Lincoln (φωνάζοντάς την
φράση του Βρούτου του Σαίξπηρ όταν δολοφόνησε τον Καίσαρα: «Sic Temper Tyrranis (Έτσι πεθαίνουν όλοι οι
τύραννοι ή θάνατος σε όλους τους τυράννους)»). Ο John Wilkes Booth ήταν επίσης
μέθυσος, γυναικάς, και μία από τα θύματά του τον μαχαίρωσε στο πρόσωπο όταν
αρνήθηκε να τον παντρευτεί.
Ο πατέρας του, Junius Brutus Booth, ήταν επίσης ένας διαβόητος Βρετανός καλλιτέχνης και μέθυσος, που παντρεύτηκε την Mary Ann Holmes, μια κοπέλα που πουλούσε λουλούδια στο Λονδίνο και μετανάστευσαν το 1.821 μ.Χ. στην Αμερική και είχαν 11 παιδιά. Ήταν ιδιοκτήτες σκλάβων και υποστήριζαν την συνέχιση της δουλείας (https://www.triklopodia.gr/%ce%b1%cf%81%ce%b8%cf%81%ce%bf-%cf%86%ce%b1%ce%bd%ce%bf%cf%85%ce%bb%ce%b1%cf%83-%ce%b1%cf%81%ce%b3%cf%85%cf%81%ce%bf%cf%85-%ce%b7-%ce%b3%ce%ad%ce%bd%ce%bd%ce%b7%cf%83%ce%b7-%cf%84%cf%89%ce%bd-%ce%b7/).
Παίζει
με την φωτιά ο Trump – Ετοιμάζει σοκ την 1η Νοεμβρίου για 42 εκατ.
Αμερικανούς, έρχονται δύσκολες ημέρες στις ΗΠΑ. Την 1η Νοεμβρίου 42
εκατομμύρια Αμερικανοί θα δουν τις κάρτες τροφίμων τους να μην λειτουργούν…
Περίπου 1 στους 8 Αμερικανούς ζει με επιδόματα τροφίμων, και τώρα οι κάρτες EBT
τους ενδέχεται να σταματήσουν να λειτουργούν (https://romioitispolis.gr/paizei-me-ti-fotia-o-trump-etoimazei-sok-tin-1i-noemvrioy-gia-42-ekat-amerikanoys-erchontai-dyskoles-imeres-stis-ipa/).
Οι
Ουρές για Φαγητό Ήδη Μεγαλώνουν Σε Όλη την Αμερική. Ήδη συμβαίνει. Οι Ουρές για
Φαγητό Ήδη Μεγαλώνουν Σε Όλη την Αμερική. Υπήρξε πολλή συζήτηση ότι θα υπάρξει
έξαρση της ζήτησης στις υπερφορτωμένες τράπεζες τροφίμων της Αμερικής μόλις
τελειώσει η χρηματοδότηση του προγράμματος κουπονιών τροφίμων στις αρχές
Νοεμβρίου, αλλά η αλήθεια είναι ότι ήδη βλέπουμε έξαρση της ζήτησης (https://www.triklopodia.gr/%ce%bf%ce%b9-%ce%bf%cf%85%cf%81%ce%ad%cf%82-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%cf%86%ce%b1%ce%b3%ce%b7%cf%84%cf%8c-%ce%ae%ce%b4%ce%b7-%ce%bc%ce%b5%ce%b3%ce%b1%ce%bb%cf%8e%ce%bd%ce%bf%cf%85%ce%bd-%cf%83%ce%b5-%cf%8c/).
Άνθρωποι
στις ΗΠΑ, σε όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης απειλούν δημόσια ότι θα κλέψουν
φαγητό μόλις εξαντληθούν τα επιδόματα EBT. Κάποιοι πηγαίνουν ένα βήμα παραπέρα,
απειλώντας με βία όποιον προσπαθήσει να τους εμποδίσει (https://romioitispolis.gr/anthropoi-stis-ipa-se-ola-ta-mesa-koinonikis-diktyosis-apeiloyn-dimosia-oti-tha-klepsoyn-fagito-molis-exantlithoyn-ta-epidomata-ebt/).
ΗΠΑ:
Οι δημόσιοι υπάλληλοι ζητούν άμεση λήξη του shutdown — Πίεση στους
Δημοκρατικούς για έγκριση χρηματοδότησης. Το τρέχον «κλείσιμο» της
ομοσπονδιακής κυβέρνησης αποτελεί το δεύτερο μεγαλύτερο σε διάρκεια στην
ιστορία των ΗΠΑ κυβέρνησης (https://www.bankingnews.gr/diethni/articles/834659/ipa-oi-dimosioi-ypalliloi-zitoyn-amesi-liksi-tou-shutdown-piesi-stous-dimokratikoys-gia-egkrisi-xrimatodotisis).
Τι
συμβαίνει όταν 41 εκατομμύρια Αμερικανοί χάνουν τα κουπόνια τροφίμων; Περισσότεροι
από 41 εκατομμύρια Αμερικανοί θα μείνουν χωρίς κουπόνια τροφίμων από αυτήν την
Παρασκευή, εάν το Κογκρέσο δεν ανοίξει ξανά την κυβέρνηση πριν από αυτό. Το
Υπουργείο Γεωργίας δήλωσε ότι δεν θα χρησιμοποιήσει κεφάλαια έκτακτης ανάγκης
για να πληρώσει το Πρόγραμμα Συμπληρωματικής Βοήθειας για την Διατροφή (snap).
Συγκλονιστικές
αποκαλύψεις – Σείεται η Αμερική με την εσχάτη προδοσία της ομάδας Biden…
υπονομεύει τις διαπραγματεύσεις με Κίνα. Για εσχάτη προδοσία μιλούν πλέον όλο
και περισσότεροι Αμερικανοί, στη σκιά των συγκλονιστικών αποκαλύψεων που
έρχονται στο φως της δημοσιότητας για την ομάδα του Joe Biden (https://romioitispolis.gr/sygklonistikes-apokalypseis-seietai-i-ameriki-me-tin-eschati-prodosia-tis-omadas-biden-yponomeyei-tis-diapragmateyseis-me-kina/).
Ο Τραμπ είπε ότι έδωσε εντολή στο Πεντάγωνο
να «προετοιμαστεί για πιθανή δράση» στην Νιγηρία. Ο Αμερικανός Πρόεδρος
κατηγορεί την Αφρικανική χώρα για βία κατά των Χριστιανών. Ο Ντόναλντ
Τραμπ δήλωσε το Σάββατο 1/11, ότι
διέταξε το Υπουργείο Άμυνας να προετοιμαστεί για πιθανή στρατιωτική δράση στη
Νιγηρία, καθώς συνεχίζει να κατηγορεί την Αφρικανική χώρα για βία κατά των
Χριστιανών – μια κατηγορία που η Νιγηρία έχει επανειλημμένα αρνηθεί (https://www.zougla.gr/kosmos/o-trab-eipe-oti-edose-entoli-sto-pentagono-na-proetoimastei-gia-pithani-drasi-sti-nigiria/).
Ο Καίσαρας είχα αναγνωριστεί και ονομάζονταν βασιλιάς από τους υπόδουλους λαούς και τα υποτελή κράτη εκτός της Ρώμης, όπως και ο Τραμπ εκτός των ΗΠΑ ονομάζεται και του φέρνονται σαν βασιλια και Αυτοκράτορα από πολλές χώρες, όπως την Μεγάλη Βρετανία, την Νότια Κορέα και την Ιαπωνία.
Οικοδόμος είναι και ο Τραμπ και το ίδιο ήταν και ο Γιέλτσιν στο επάγγελμα.
Η
δε επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην Προεδρία μόλις τέσσερα χρόνια μετά την
προσπάθειά του να ανατρέψει το αποτέλεσμα των εκλογών αποτελεί την πιο
εκπληκτική πολιτική ανάσταση στην μακρά ιστορία της Aμερικανικής πολιτικής,
ίσως συγκρίσιμη με την εκλογή του Αδόλφου Χίτλερ μετά την φυλάκισή του για την
ηγεσία του πραξικοπήματος της μπυραρίας του Μονάχου.
Ενώ
υπάρχουν ορισμένες σημαντικές πολιτικές διαφορές μεταξύ του Τραμπ και του
Χίτλερ, είναι ενδιαφέρον ότι και στις δύο περιπτώσεις η πολιτική τους
αναζωπύρωση τροφοδοτήθηκε από μια προσωπολατρεία, έναν νέο εθνικισμό,
οικονομική δυσπραγία, θεωρίες συνωμοσίας και μεγάλες συγκεντρώσεις που
περιλάμβαναν θεαματικές παραστάσεις και μεγαλοπρεπείς ομιλίες.
Ο Τραμπ φαίνεται να στοχεύει σε κάτι που πλησιάζει τον δικτατορικό έλεγχο τόσο των Ηνωμένων Πολιτειών όσο και του κόσμου - σε αντίθεση τόσο με το Σύνταγμα των Ηνωμένων Πολιτειών όσο και με τον Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών (https://orthodoxathemata.blogspot.com/2025/11/2025-3.html).
Ο δε Καίσαρας αφού πρωτα νίκησε τον εμφύλιο και τους εχθρούς στην Ρώμη
υπέταξε στην συνέχεια τις εχθρικές εναντίον του πόλεις της Ιταλίας υπό τον ηγεσία
του, όπως και ο Τραμπ μετά την νίκη του στον νέο εμφύλιο και επί των εχθρών στην
Ρώμη αναμένεται να υποτάξει στην συνέχεια τα εχθρικά εναντίον του κράτη της Λατινικής
Αμερικής υπό τον ηγεσία του.
Πολλοί αναμένουν ότι ο Τραμπ θα αναβιώσει την θεωρεία της Καραϊβικής, δηλαδή
τον πλήρη έλεγχο των κρατών της περιοχής από τις ΗΠΑ, με κάθε μέσο, εκλογές ή στρατιωτική
επέμβαση ή στήριξη πραξικοπημάτων (π.χ. σε Βενεζουέλα, Νικαράγουα, Κούβα
κ.λ.π.), όπως και του πλήρη ελέγχου της «Πίσω Αυλής», δηλαδή όλης της Λατινικής
Αμερικής και των κρατών της (π.χ. Μεξικού, Βραζιλίας κ.λ.π.).
Και όπως ο Χάρντινγκ και ο Χούβερ έβγαλαν
τις ΗΠΑ από ΚΤΕ και την Αντάντ και λίγο μετά διαλύθηκε και η Λατινική Νομισματική
Ένωση, έτσι και στις μέρες μας ο Τραμπ θέλει να βγάλει τις ΗΠΑ από ΝΑΤΟ, ΟΗΕ.
ΠΟΥ και άλλους διεθνείς οργανισμούς και αναμένεται πολύ σύντομα και η ΕΕ να διαλυθεί.
Ο δε πρώην Αμερικάνος Πρόεδρος
Μπαράκ Ομπάμα υποστήριξε με ενθουσιασμό την ένταξη των ΗΠΑ στην Συμφωνία για
την Διατλαντική Εταιρική Σχέση (Tyras-Pacific Partnership), η οποία συμφωνήθηκε
το 2016 μ.Χ., αλλά αυτή δεν επικυρώθηκε ποτέ, όπως και ο Αμερικάνος Πρόεδρος Γουίλσον
υποστήριξε με ενθουσιασμό την ένταξη των ΗΠΑ στην ΚΤΕ, αλλά αυτή δεν
επικυρώθηκε ποτέ.
Όπως η ΕΟΚ/ΕΕ ξεκίνησε με την Συνθήκη
της Ρώμης, μπορεί στην εποχη μας η διάλυση της ΕΕ να ξεκινήσει με την αποχώρηση
της Ιταλίας από αυτή και το ευρώ.
Και πάπας Λέων ο ΙΔ΄ (που ανήλθε κοντά
χρονικά στην εξουσία με την έναρξη της επιχείρησης του Ισραήλ «Η άνοδος του λέοντα/λιονταριού»kias) είναι έτοιμος
ως λέοντας να καταπιεί και να καταβροχθίσει την Ορθοδοξία με τις αιρέσεις της ουνίας,
του συγκρητισμού και του οικουμενισμού και της πανθρησκείας.
Γεγονός είναι τα «Patriot Games» για
την επέτειο Ανεξαρτησίας του Αμερικανού Προέδρου Τραμπ και σε αυτά δεν θα
συμμετέχουν άνδρες και τρανς σε γυναικεία αθλήματα, ενώ θα λάβουν μέρος σε αυτά
ένας άντρας και μια γυναικά από κάθε πολιτεία σαν αθλητές σαν αντιπρόσωποι,
όπως ακριβώς γίνεται και στις ταινίες των Hunger Games.
Για καποιούς η ICE είναι μια Αμερικανική
Γκεστάπο, κάτι που μάλλον είναι υπερβολή, αφού η πρώτη απλά συλλαμβάνει και απελαύνει
λαθρομετανάστες από τις ΗΠΑ, ενώ η Γκεστάπο συλλάμβανε νόμιμους πολίτες της Γερμανίας
και αλλοεθνείς, τους βασάνιζε και τους εκτελούσε ή τους έστελνε σε Στρατόπεδα Συγκέντρωσης.
-Ότι αυτό το όργανο ανήκει στις
Ομοσπονδιακές «αμυντικές» δυνάμεις και επομένως βρίσκεται πέρα από την
εξουσία και τον έλεγχο των τοπικών κρατικών αρχών ...Ο νόμος λέει ότι ο πολίτης
δεν έχει κανένα δικαίωμα έναντι των στελεχών του όταν ενεργούν εν ώρα
καθήκοντος ...Δεν έχει καν το δικαίωμα να τους αγγίξει! ...
Δεν έχει κανένα δικαίωμα να αμφισβητήσει καμία από τις εντολές τους, ούτε καν στο ελάχιστο! ...Οποιαδήποτε πράξη αμφισβήτησης ή ανυπακοής θεωρείται πράξη βίαιης αντίστασης κατά της εξουσίας και «δικαιολογεί» μια εξίσου βίαιη αντίδραση, χωρίς κανένα περιορισμό!
«Δόγμα Ντονρόε».
Και όπως οι ΗΠΑ διέλυσαν
την Ισπανική Αυτοκρατορία και πήραν Κούβα, το ίδιο θέλουν να κάνουν στην ΕΕ της
Γερμανίας/Δ’ Ράιχ μέσω της Γροιλανδίας και της Δανίας.
Και όπως ο Αμερικάνος Προέδρος Πολκ διπλασίασε τις ΗΠΑ και ο Προέδρος Τραμπ θέλει στις μέρες μας να διπλασιάσει τις ΗΠΑ].
Θα είναι άραγε αυτή η
εξέλιξη των πραγμάτων στις μέρες μας; Κανείς δεν μπορεί να πει με σιγουριά,
άλλα μόνο αν λάβουμε όλα τα κατάλληλα μέτρα ως λαός θα αποφύγουμε τις οποίες
κακοτοπιές και θα φέρουμε εκ νέου την πολυαγαπημένη μας πατρίδα σε μία
κατάσταση ακμής και ευημερίας.
ΕΞΤΡΑ
ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΑΡΘΡΑ
Ν.Τραμπ:
Καρδιακή ηλικία κατά 14 χρόνια νεότερη έχει ο Αμερικανός Πρόεδρος – Τι έδειξαν
οι ιατρικές του εξετάσεις. Το ιατρικό ανακοινωθέν, υπέγραψε ο γιατρός της
προεδρίας των ΗΠΑ Σον Μπαρμπαμπέλα.
Καρδιακή ηλικία κατά 14
χρόνια νεότερη έχει ο Αμερικανός Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ, σύμφωνα με τις
ιατρικές του εξετάσεις που δόθηκαν στη δημοσιότητα. Ο 79χρονος Αμερικανός
Πρόεδρος έκανε τη δεύτερη επίσκεψή του για ιατρικές εξετάσεις στο στρατιωτικό
νοσοκομείο Ουόλτερ Ριντ, σε μικρή απόσταση από την Ουάσινγκτον, μετά την
επιστροφή του στον Λευκό Οίκο τον Ιανουάριο.
«Οι εξετάσεις έδειξαν ότι
η καρδιακή ηλικία του είναι περίπου 14 χρόνια μικρότερη από την βιολογική
ηλικία του», διαβεβαιώνει ιατρικό δελτίο που δημοσιοποιήθηκε από τις υπηρεσίες
του Ρεπουμπλικάνου.
«Χαίρει εξαίρετης υγείας
και τα ευρήματα ήταν καλά για την καρδιαγγειακή, πνευμονική, νευρολογική και
σωματική λειτουργία του», επιμένει το ανακοινωθέν που υπέγραψε ο γιατρός της
Προεδρίας των ΗΠΑ Σον Μπαρμπαμπέλα (https://www.pronews.gr/kosmos/n-tramp-kardiaki-ilikia-kata-14-xronia-neoteri-exei-o-amerikanos-proedros-ti-edeiksan-oi-iatrikes-tou-eksetaseis/).
Trump:
Υπάρχουν κονδύλια για να πληρωθεί ο στρατός μέχρι τις 15 Οκτωβρίου. Η
συνεχιζόμενη αναστολή λειτουργίας της ομοσπονδιακής κυβέρνησης προκαλεί
προβλήματα στην χρηματοδότηση των υπηρεσιών.
Ο πρόεδρος των Ηνωμένων
Πολιτειών Donald Trump ανακοίνωσε το Σάββατο 11 Οκτωβρίου 2025 μ.Χ. ότι η
κυβέρνησή του έχει «εντοπίσει κονδύλια» για την πληρωμή των στρατιωτικών, παρά
τη συνεχιζόμενη αναστολή λειτουργίας της ομοσπονδιακής κυβέρνησης.
«Χρησιμοποιώ την εξουσία
μου ως Ανώτατος Διοικητής για να διατάξω τον Υπουργό Πολέμου Pete Hegseth να
αξιοποιήσει κάθε διαθέσιμο κονδύλι, ώστε οι στρατιώτες μας να πληρωθούν στις 15
Οκτωβρίου», έγραψε ο Trump σε ανάρτησή του στο Truth Social. «Έχουμε εντοπίσει
τα απαραίτητα κεφάλαια και ο υπουργός Hegseth θα τα χρησιμοποιήσει για να
ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΤΟΥΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΕΣ ΜΑΣ», πρόσθεσε ο Αμερικανός Πρόεδρος (https://www.bankingnews.gr/diethni/articles/831255/trump-yparxoun-kondylia-gia-na-plirothei-o-stratos-mexri-tis-15-oktovriou).
«Διψούν
για αίμα οι Antifa» – Οργανώνουν επιθέσεις με λέιζερ κατά αστυνομικών
ελικοπτέρων στο Portland. Ακτιβιστικές ομάδες της άκρας αριστεράς στις ΗΠΑ
προωθούν δημόσια μια «εκδήλωση» λέιζερ που στοχεύει στην εξουδετέρωση
ελικοπτέρων αστυνομίας – κίνηση που θέτει σε άμεσο κίνδυνο ζωές και ενδέχεται
να ενισχύσει το επιχείρημα για ομοσπονδιακή επέμβαση.
Καθώς τα ομοσπονδιακά
δικαστήρια αξιολογούν αν ο Πρόεδρος Trump είχε σωστή νομική βάση για την
αποστολή Εθνοφρουράς στο Portland για την προστασία ομοσπονδιακών εγκαταστάσεων
και πρακτόρων από ακροαριστερές ομάδες, οι ίδιοι διαδηλωτές που κατηγορούνται
για ταραχές προωθούν ανοιχτά έναν συντονισμένο σχεδιασμό επίθεσης με λέιζερ σε
ομοσπονδιακά ελικόπτερα το βράδυ του Σαββάτου (11/10) — ένα σχέδιο που απειλεί
ανθρώπινες ζωές και ταυτόχρονα ενισχύει την υποστήριξη της ομοσπονδιακής
επέμβασης.
«Laser Tag» – η ανοιχτή
πρόσκληση. Σε ανάρτηση στην ιστοσελίδα Rose City Counter-Info το εγχείρημα,
υποβαθμισμένο υπό τον τίτλο «Laser Tag», καλεί συμμετέχοντες να συγκεντρωθούν
γύρω από το Portland το Σάββατο στις 9 μ.μ. και να στοχεύσουν με δέσμες λέιζερ
τα ελικόπτερα των δυνάμεων ασφαλείας.
Το κείμενο καλεί σε
«laser party», προτρέπει μασκαρέματα και μετακινήσεις σε πάρκα ή ανοικτούς
χώρους για να «απογειώσουν» τις ακτίνες όταν χτυπήσει 9 η ώρα, με στόχο — όπως
αναγράφεται — «να προσγειώσουμε τα ελικόπτερα».
Κυκλοφορούν επίσης στα
social media εικόνες και φυσικές αφίσες που προωθούν την εκδήλωση. Το κάλεσμα
περιλαμβάνει ακόμη «οδηγίες» για αποφυγή εντοπισμού — χρήση γαντιών, καθαρισμός
των συσκευών με αλκοόλ και συμβουλές για να μην αφήσουν γενετικό υλικό στα
αντικείμενα, όπως μετέδωσε το Daily Caller.
Οι αφίσες που προωθούν το
«Laser Tag» έχουν επιμελώς σχεδιαστεί για να μοιάζουν με παιδικό παιχνίδι, μια
τακτική που μπλέκει πληροφοριακό πόλεμο με στρατολόγηση νέων: η δράση
παρουσιάζεται ως «παιχνίδι» ή «βιντεο-παιχνίδι», με στόχο να κανονικοποιηθεί
και να προσελκύσει νεότερους φερόμενους συμμετέχοντες σε επικίνδυνες ενέργειες.
Πώς κινδυνεύουν τα
ελικόπτερα και οι χειριστές. Η πιλότος του Αστυνομικού Τμήματος του San Antonio
Natalie Hernandez περιέγραψε πρόσφατα τις συνέπειες μιας επίθεσης λέιζερ τη
νύχτα: δέσμες φωτός που χτυπούν το κόκπιτ διαχέουν έντονο φως στη θήκη,
ανακλώνται στο plexiglass και τυφλώνουν τους χειριστές — κατάσταση που μπορεί
να προκαλέσει απώλεια προσανατολισμού και σοβαρό κίνδυνο ατυχήματος. Μια
προσπάθεια «να προσγειωθεί» ελικόπτερο με λέιζερ μπορεί να οδηγήσει σε μοιραίο
δυστύχημα.
Συλλήψεις και διώξεις.
Την προηγούμενη εβδομάδα, το Υπουργείο Δικαιοσύνης ανακοίνωσε την παρουσίαση
στο δικαστήριο του 35χρονου Hector Miranda-Mendoza, παράνομου μετανάστη από το
Μεξικό, ο οποίος κατηγορείται για στοχοποίηση δύο αστυνομικών Cessna Skylane
182 και ενός ελικοπτέρου Airbus H125 της Τελωνειακής και Συνοριακής Προστασίας
των Η.Π.Α. πάνω από το Portland. Οι αξιωματικοί κατάφεραν να εντοπίσουν τη
δέσμη λέιζερ στην αυλή του σπιτιού του, που βρισκόταν περίπου πέντε μίλια από
το σημείο πτήσης.
Ο Miranda-Mendoza είναι
ένας από τους τέσσερις υπόπτους που αντιμετωπίζουν ομοσπονδιακές κατηγορίες για
στοχοποίηση πτητικών μέσων στην περιοχή. Ο Douglas A. Olson, ειδικός πράκτορας
του FBI στο Portland, δήλωσε:
«Η επίθεση με λέιζερ σε
ένα CBP ελικόπτερο πάνω από τον ουρανό του Portland έθεσε σε κίνδυνο την
κοινότητά μας και έθεσε σε κίνδυνο τις ζωές ομοσπονδιακών αξιωματούχων επιβολής
του νόμου. Αυτή η δραστηριότητα είναι απαράδεκτη, και το FBI του Portland θα
καταδιώξει επιθετικά οποιονδήποτε στοχεύει ομοσπονδιακούς πράκτορες, ειδικά
εκείνους που κρατούν τη θέση στο της εγκατάστασης του ICE στο Portland». Οι
παραβάτες αντιμετωπίζουν πρόστιμα και ποινές φυλάκισης έως και 20 χρόνια.
Δικαστική μάχη. Την ίδια
ώρα, ένα τριμελές πάνελ του Ένατου Περιφερειακού Δικαστηρίου ετοιμάζεται να
αποφασίσει για την έφεση εναντίον μιας απόφασης κατώτερου δικαστηρίου που
έκρινε ότι ο Trump πιθανότατα υπερέβη την εξουσία του όταν χαρακτήρισε την
κατάσταση στο Portland «εξέγερση» και διέταξε την ανάπτυξη της Εθνοφρουράς. Σε
ακρόαση την Πέμπτη (9/10), οι κριτές εμφάνισαν ενδείξεις ότι μπορεί να άρουν
την απόφαση του κατώτερου δικαστηρίου, επιτρέποντας έτσι την ανάπτυξη δυνάμεων
(https://romioitispolis.gr/dipsoyn-gia-aima-oi-antifa-organonoyn-epitheseis-me-leizer-kata-astynomikon-elikopteron-sto-portland/).
Θαυμάστε
«υπερδύναμη»! Περίγελος οι ΗΠΑ με ουρές απλήρωτων στρατιωτικών για λίγο φαγητό/
Αυτά να τα βλέπουν όσοι προεξοφλούσαν κατάρρευση του Πούτιν! Τώρα η Δύση
φτωχοποιείται απόλυτα και οι Ρώσοι, Κινέζοι και Ινδοί πλουτίζουν.
Απόλυτα σοκαριστικές
εικόνες μας έρχονται από τις υπερχρεωμένες ΗΠΑ, η οποία οδεύουν σε ακόμα μία
εβδομάδα «ομοσπονδιακού shutdown». Θυμίζουμε πως προ ημερών ο ίδιος ο Λευκός
Οίκος είχε παραδεχθεί πως «1,3 εκατομμύρια άνδρες και γυναίκες στον Αμερικανικό
Στρατό, το Ναυτικό, την Πολεμική Αεροπορία, το Σώμα Πεζοναυτών, την Ακτοφυλακή
και το Διαστημικό Σώμα που υπηρετούν με τιμή και διακινδυνεύουν την ζωή τους
για να μας προστατεύσουν όλους, δεν πληρώνονται».
Η κατάσταση είναι αφόρητη
για εκατομμύρια στρατιωτικούς και ομοσπονδιακούς υπαλλήλους. Δεν είναι λίγοι
εκείνοι που καταφεύγουν πλέον σε… «ιδιότυπα συσσίτια» για να τα βγάλουν πέρα. Ενδεικτικά
είναι τα πλάνα που αναπαρήγαγε μέχρι και ο επίσημος Προεδρικός λογαριασμός του
Ντόναλντ Τραμπ στο “Χ”, με στρατιωτικούς και τις οικογένειές τους να κάνουν
ουρές προκειμένου να εξασφαλίσουν λίγη τροφή! Εικόνες που μέχρι πριν λίγα
χρόνια φάνταζαν αδιανόητες για την υποτίθεται «μεγαλύτερη υπερδύναμη στον
κόσμο».
Η πλευρά του Τραμπ,
αναπαράγοντας αυτές τις ταπεινωτικές εικόνες για τον Αμερικανικό στρατό,
κατηγορεί τους διεθνιστές. Στην μέση αυτής της διαμάχης βρίσκονται εκατομμύρια
Αμερικανοί που στην κυριολεξία δεν ξέρουν τι τους ξημερώνει:
«Η ουρά σε αυτή την
τράπεζα τροφίμων είναι γεμάτη με οικογένειες στρατιωτικών που δεν έχουν ιδέα
πότε θα πάρουν τον επόμενο μισθό τους — όλα αυτά εξαιτίας του Τσακ Σούμερ και
των δημοκρατικών. Οι δημοκρατικοί θα έπρεπε να ντρέπονται για τον εαυτό τους,
αλλά αυτό θα απαιτούσε να ντρέπονται εξαρχής. Αξιολύπητοι δειλοί» (https://romioitispolis.gr/thaymaste-yperdynami-perigelos-oi-ipa-me-oyres-apliroton-stratiotikon-gia-ligo-fagito-video/)
Πανικός
στις ΗΠΑ: Αυξάνονται οι αυτοκτονίες των νέων της Γενιάς Ζ – Κοινωνική πίεση και
Διαδίκτυο στο επίκεντρο των ειδικών. Τα ποσοστά αυτοκτονιών μεταξύ των νέων της
Γενιάς Z στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 16,4% την τελευταία δεκαετία με τους ειδικούς
να συνδέουν την τάση με την οικονομική ανασφάλεια και την εκτεταμένη χρήση των
social media.
Τα ποσοστά αυτοκτονιών
μεταξύ των ενηλίκων της Γενιάς Ζ έχουν αυξηθεί ανησυχητικά στις Ηνωμένες
Πολιτείες την τελευταία δεκαετία, σύμφωνα με νέα στοιχεία. Το Axios αναφέρει
ότι σημειώθηκε αύξηση 16,4% στις αυτοκτονίες μεταξύ του συγκεκριμένου πληθυσμού
την περίοδο 2014 μ.Χ.–2024 μ.Χ.
Οι περιοχές όπου η άνοδος
είναι πιο έντονη είναι ο Νότος και η Μεσοδυτική Αμερική, με τους μαύρους και
ισπανόφωνους άνδρες να ευθύνονται για το 85% της συνολικής αύξησης. Ανάλυση του
Stateline δείχνει ότι η Georgia κατέγραψε την μεγαλύτερη αύξηση στα ποσοστά
αυτοκτονιών την τελευταία δεκαετία, μεταξύ ατόμων ηλικίας 18–27 ετών, με άνοδο
64,9%. Η Βόρεια Carolina και το Texas σημείωσαν αύξηση 41%, η Alabama 39%, ενώ
το Ohio 37%.
Η Alaska είχε το
υψηλότερο ποσοστό αυτοκτονιών μεταξύ της Γενιάς Z, φτάνοντας τις 49 ανά 100.000
άτομα, αύξηση άνω του ενός τρίτου σε σχέση με το 2014 μ.Χ. Κατά την ίδια
περίοδο, η αυτοκτονία έγινε η δεύτερη κύρια αιτία θανάτου μεταξύ νεαρών
Ισπανόφωνων, ξεπερνώντας τις ανθρωποκτονίες, ενώ για τους νεαρούς Ασιάτες έγινε
η πρώτη αιτία θανάτου.
Το Stateline σημειώνει
ότι, παρότι οι άνδρες εξακολουθούν να έχουν υψηλότερα ποσοστά αυτοκτονιών, τα
ποσοστά στις γυναίκες αυξήθηκαν «από περίπου το ένα πέμπτο των ποσοστών των
ανδρών στο ένα τέταρτο το 2024 μ.Χ.».
Ο καθηγητής του
Αμερικανικού Πανεπιστημίου, Dave Marcotte, ανέφερε ότι τα ποσοστά αυτοκτονιών
σε όλες τις ηλικίες μειώνονταν για δεκαετίες, πριν αρχίσουν να αυξάνονται ξανά
μετά το 2000 μ.Χ. Ενδιαφέρον παρουσιάζει ότι, ενώ τα ποσοστά για τους μεσήλικες
άρχισαν να μειώνονται ξανά, εκείνα των νέων συνέχισαν να αυξάνονται.
Ο Marcotte εξήγησε: «Δεν
υπάρχει μία μόνο απάντηση σε αυτό. Οι επαγγελματικές προοπτικές για την νέα
γενιά δεν είναι οι ίδιες με των παλαιότερων. Η σημερινή γενιά δεν έχει την
εγγύηση ότι θα έχει καλύτερη θέση στην κοινωνία από τους γονείς της. Αυτή είναι
μια πιθανή εξήγηση».
Η καθηγήτρια ψυχολογίας
στο Πολιτειακό Πανεπιστήμιο του San Diego, Jean Twenge, υποστηρίζει ότι η
εκτεταμένη χρήση των social media είναι πιθανός καθοριστικός παράγοντας, καθώς
όσοι γεννήθηκαν μετά το 1.995 μ.Χ. ενηλικιώθηκαν σε μια εποχή όπου τα
smartphones έγιναν πανταχού παρόντα (https://romioitispolis.gr/panikos-stis-ipa-ayxanontai-oi-aytoktonies-ton-neon-tis-genias-z-koinoniki-piesi-kai-diadiktyo-sto-epikentro-ton-eidikon/).
Φλόριντα:
Νομοσχέδιο θα ζητά αναφορά εμβολιασμών σε κάθε αιφνίδιο θάνατο παιδιού. Μια
νομοθέτης της Φλόριντα επιδιώκει να θεσμοθετήσει την υποχρέωση των
ιατροδικαστών να αναφέρουν κάθε πρόσφατο εμβολιασμό σε περιπτώσεις αιφνίδιου
θανάτου βρεφών, παιδιών ή νεαρών ενηλίκων.
Η πρωτοβουλία της
γερουσιαστή Ιλεάνα Γκαρσία. Η γερουσιαστής της Φλόριντα, Ιλεάνα Γκαρσία,
παρουσίασε το νομοσχέδιο 188 της Γερουσίας, το οποίο προβλέπει τροποποίηση της
υφιστάμενης πολιτειακής νομοθεσίας.
Στόχος της είναι να
επεκταθούν οι ευθύνες των ιατροδικαστών κατά τη διενέργεια νεκροψιών για
αιφνίδιους θανάτους, ιδιαίτερα σε περιπτώσεις νέων ανθρώπων. Εφόσον εγκριθεί,
το νομοσχέδιο θα απαιτεί από τους ιατροδικαστές να εξετάζουν και να καταγράφουν
τα ιατρικά και εμβολιαστικά αρχεία του αποβιώσαντος παιδιού, καθώς και να
αναφέρουν όλα τα εμβόλια ή τα “επείγοντα αντίμετρα” που χορηγήθηκαν έως και 90
ημέρες πριν από τον θάνατο.
Οι πληροφορίες αυτές θα
υποβάλλονται στο Εθνικό Μητρώο Περιστατικών Αιφνίδιου Απροσδόκητου Θανάτου
Βρεφών (SUID) και Αιφνίδιου Θανάτου Νέων (SDY), σύμφωνα με τα πρωτόκολλα των
εθνικών υπηρεσιών υγείας.
Κυρώσεις για μη
συμμόρφωση. Οι ιατροδικαστές που παραλείπουν να καταθέσουν τις απαιτούμενες
πληροφορίες, θα αντιμετωπίζουν διοικητικές κυρώσεις, όπως προβλέπεται στο
πλαίσιο της νέας νομοθεσίας.
Τι ισχύει σήμερα. Μέχρι
σήμερα, οι ιατροδικαστές στη Φλόριντα δεν υποχρεούνται να αναφέρουν πρόσφατους
εμβολιασμούς όταν τεκμηριώνουν θανάτους παιδιών. Όπως δήλωσε η Maija Hahn
(Μάγια Χάν), επικεφαλής του παραρτήματος της Φλόριντα της οργάνωσης Children’s
Health Defense (CHD), δεν υπάρχει καν ειδικό πεδίο στις ηλεκτρονικές φόρμες
αναφοράς που χρησιμοποιούν οι ιατροδικαστές, προκειμένου να σημειώσουν
ενδεχόμενες ανησυχίες που σχετίζονται με εμβολιασμούς.
Σε δηλώσεις της στο The
Defender, η Hahn υπογράμμισε ότι η συγκεκριμένη νομοθετική πρωτοβουλία «θα
συμβάλει στην πληρέστερη καταγραφή δεδομένων και στη διαφάνεια σε περιπτώσεις
που μέχρι σήμερα μένουν χωρίς επαρκή διερεύνηση».
Την γερουσιαστή Ileana
Garcia (Γερουσιαστής της Φλόριντα) την θυμόμαστε όταν παρουσίασε λιποθυμικό
επεισόδιο στις 6 Μαΐου 2025 μ.Χ., κατά την διάρκεια συνέντευξης τύπου στο
Μαϊάμι, όπου συζήτηση γινόταν για νομοσχέδιο που απαγόρευε στα τοπικά συμβούλια
να προσθέτουν φθόριο στο πόσιμο νερό. Στην συνέχεια η ίδια η Garcia, σε
ανάρτηση στο X (https://news12.gr/2025/10/25/%cf%86%ce%bb%cf%8c%cf%81%ce%b9%ce%bd%cf%84%ce%b1-%ce%bd%ce%bf%ce%bc%ce%bf%cf%83%cf%87%ce%ad%ce%b4%ce%b9%ce%bf-%ce%b8%ce%b1-%ce%b6%ce%b7%cf%84%ce%ac-%ce%b1%ce%bd%ce%b1%cf%86%ce%bf%cf%81%ce%ac-%ce%b5/).
ΗΠΑ:
Αυτός είναι ο επιχειρηματίας που δώρισε 130 εκατ. δολάρια για τους μισθούς των
στρατιωτικών. Το Πεντάγωνο δήλωσε ότι αποδέχτηκε την δωρεά βάσει της «γενικής
πολιτικής αποδοχής δώρων». Ο Τίμοθι Μέλον είναι ο επιχειρηματίας που δώρισε 130
εκατομμύρια δολάρια στην κυβέρνηση των ΗΠΑ για να βοηθήσει στην πληρωμή των
μισθών των στρατιωτικών κατά τη διάρκεια του shutdown.
Όπως αναφέρουν οι New
York Times, σύμφωνα με το Γραφείο Προϋπολογισμού του Κογκρέσου, ο
προϋπολογισμός της κυβέρνησης Ν.Τραμπ για το 2025 μ.Χ. απαιτούσε περίπου 600
δισεκατομμύρια δολάρια σε συνολικές στρατιωτικές αποζημιώσεις. Επομένως, η
δωρεά 130 εκατομμυρίων δολαρίων θα ισοδυναμούσε με περίπου 100 δολάρια ανά
στρατιωτικό.
Να σημειωθεί ότι, την
δωρεά ανακοίνωσε ο ίδιος ο Ν.Τραμπ την Πέμπτη (23/10), χωρίς να κατονομάσει το
άτομο που παρείχε τα χρήματα, αποκαλώντας τον μόνο «ευπατρίδη» και «φίλο». Το
Πεντάγωνο δήλωσε ότι αποδέχτηκε τη δωρεά βάσει της «γενικής πολιτικής αποδοχής
δώρων».
«Η δωρεά έγινε με την
προϋπόθεση ότι θα χρησιμοποιηθεί για την αντιστάθμιση του κόστους των μισθών
και των παροχών των ενόπλων δυνάμεων» δήλωσε σε ανακοίνωσή του ο Σον Παρνέλ,
εκπρόσωπος του Πενταγώνου.
Ποιος είναι ο Τίμοθι
Μέλον. Ο Τίμοθι Μέλον είναι ένας πλούσιος κληρονόμος τραπεζών και μεγιστάνας
των σιδηροδρόμων, είναι μακροχρόνιος υποστηρικτής του Ν.Τραμπ και έχει δώσει
δεκάδες εκατομμύρια δολάρια στην προεκλογική εκστρατεία του.
Το 2024 μ.Χ., έκανε μια
δωρεά 50 εκατομμυρίων δολαρίων σε μία ομάδα (Συμβούλιο Πολιτικής Δράσης) που
υποστηρίζει τον Ν.Τραμπ, η οποία ήταν μια από τις μεγαλύτερες μεμονωμένες
δωρεές που έχουν αποκαλυφθεί ποτέ.
Εγγονός του πρώην
υπουργού Οικονομικών Άντριου Γουίλιαμ Μέλλον, ο Αμερικανός μεγιστάνας δεν ήταν
από πάντα μεγάλος δωρητής των Ρεπουμπλικανών. Αυτό άλλαξε κατά την εκλογή
Ν.Τραμπ. Ζει κυρίως στο Ουαϊόμινγκ και διατηρεί χαμηλό προφίλ παρά τις
πλουσιοπάροχες δαπάνες του (https://www.pronews.gr/kosmos/diethnis-politiki/ipa-aytos-einai-o-epixeirimatias-pou-dorise-130-ekat-dolaria-gia-tous-misthous-ton-stratiotikon/).
«Το
Τέξας δεν θα ανεχθεί το χάος» - Η Εθνοφρουρά βγαίνει στους δρόμους ενόψει διαδηλώσεων.
Ο κυβερνήτης του Τέξας, Greg Abbott, αναπτύσσει την Εθνοφρουρά ενόψει της
προγραμματισμένης διαδήλωσης «No Kings».
Ο Κυβερνήτης του Τέξας, Greg Abbott, ανέφερε σε
δημοσίευσή του στο X (πρώην Twitter) ότι θα αναπτύξει σήμερα (18/10) την
Εθνοφρουρά, καθώς οι διαδηλώσεις «No Kings» σχετίζονται με τους Antifa, χωρίς
να διευκρινίζει ακριβώς τη σύνδεση.
Η δράση του Abbott
έρχεται μετά την αναγνώριση των Antifa ως εσωτερικής τρομοκρατικής οργάνωσης
από τον Donald Trump στις 22 Σεπτεμβρίου και την συγγραφή προεδρικού
διατάγματος στις 25 Σεπτεμβρίου με στόχο τη διάλυση των αριστερών τρομοκρατικών
δικτύων στις ΗΠΑ.
Οι διαδηλώσεις «No
Kings», που αντιδρούν σε επιχειρήσεις της ICE κατά παράνομων μεταναστών,
προγραμματίζονται επίσης σε Dallas, Houston και άλλες πόλεις στο Τέξας αλλά και
σε ολόκληρες τις ΗΠΑ.
Ο Abbott τόνισε: «Το
Τέξας δεν θα ανεχθεί το χάος. Όποιος καταστρέφει περιουσία ή διαπράττει βία θα
συλλαμβάνεται αμέσως». Σε επίσημη δήλωση, ο κυβερνήτης ανέφερε ότι οι
ενισχύσεις θα υποστηρίξουν τους χιλιάδες τροχονόμους της Texas Department of
Public Safety (DPS) που βρίσκονται ήδη σε όλη την πολιτεία.
Ωστόσο, δεν
διευκρινίστηκε αν η Εθνοφρουρά θα σταλεί και σε άλλες πόλεις όπως Houston,
Dallas, Lubbock, όπου επίσης αναμένονται διαδηλώσεις. Η Διεύθυνση Eσωτετικής
Ασφαλείας του Τέξας παρακολουθεί ενεργά την κατάσταση και άλλες πιθανές βίαιες
εκδηλώσεις στην πολιτεία.
«Οι αξιωματικοί επιβολής
του νόμου και οι στρατιώτες θα υποστηρίζονται από αεροπλάνα και άλλα τακτικά
μέσα», αναφέρει η ανακοίνωση του Abbott. «Η DPS θα διερευνήσει οποιαδήποτε
σύνδεση με γνωστές τρομοκρατικές οργανώσεις και θα ασκήσει άμεσα διώξεις
εναντίον όσων διαπράττουν παράνομες ενέργειες». Στο παρελθόν, τον Ιούνιο, ο
Abbott είχε στείλει μέλη της Εθνοφρουράς σε διαδηλώσεις «No Kings» σε όλη την
πολιτεία μετά από ταραχές κατά της ICE στο Los Angeles. Τ
Την ίδια περίοδο,
εκατομμύρια διαδηλωτές συμμετείχαν σε εκδηλώσεις «No Kings» σε δεκάδες Αμερικανικές
πόλεις, διαμαρτυρόμενοι για την πολιτική του Trump. Νωρίτερα αυτόν τον μήνα, ο
Abbott είχε επίσης αναπτύξει 400 μέλη της Εθνοφρουράς στο Chicago για να
υποστηρίξει τις επιχειρήσεις επιβολής του νόμου σχετικά με τη μετανάστευση του
Trump (https://www.bankingnews.gr/diethni/articles/832620/to-teksas-den-tha-anexthei-to-xaos-i-ethnofroura-vgainei-stous-dromous-enopsei-diadiloseon).
Σχέδιο
ταραχών στις ΗΠΑ: Ο σκοτεινός μηχανισμός των δημοκρατικών ετοιμάζει «έγχρωμη
επανάσταση» εναντίον Trump και Musk. Ένα τεράστιο δίκτυο ΜΚΟ που συνδέεται με
το Δημοκρατικό Κόμμα και χρηματοδοτείται από αριστερούς δισεκατομμυριούχους
φέρεται να προετοιμάζει μια συντονισμένη κινητοποίηση τύπου «έγχρωμης
επανάστασης» στις ΗΠΑ, υπό τον τίτλο «No Kings». Πίσω από το προσωπείο ενός
«λαϊκού κινήματος» κρύβεται, σύμφωνα με ερευνητές, ένας επαγγελματικός
μηχανισμός διαδηλώσεων που εξυπηρετεί την ατζέντα της πολιτικής ελίτ.
Το δίκτυο ΜΚΟ του
Δημοκρατικού Κόμματος, χρηματοδοτούμενο από αριστερούς δισεκατομμυριούχους,
ετοιμάζεται –σύμφωνα με αποκαλύψεις– να ενεργοποιήσει ένα εκτεταμένο κύμα
κινητοποιήσεων σε όλη την Αμερική μέσα στο Σαββατοκύριακο, θυμίζοντας
επιχειρήσεις «έγχρωμων επαναστάσεων» που έχουν χρησιμοποιηθεί διεθνώς για
πολιτική αποσταθεροποίηση.
Η εκστρατεία, που φέρει
το σύνθημα «No Kings», προβάλλεται ως ένα «αντι-ελιτίστικο» και «λαϊκό» κίνημα.
Στην πραγματικότητα, όμως, σύμφωνα με ερευνητές, αποτελεί ένα επαγγελματικό
οικοσύστημα διαδηλώσεων που συνδυάζει μισθωτούς ακτιβιστές, φανατικούς
τηλεθεατές του MSNBC, και «οργανικούς» αριστερούς εξτρεμιστές.
Πίσω από τη βιτρίνα της
«αντίστασης στους βασιλιάδες και τους δισεκατομμυριούχους» κρύβονται, όπως
αποδεικνύεται, οι ίδιοι οι αριστεροί δισεκατομμυριούχοι που χρηματοδοτούν το
δίκτυο! Το «No Kings», υποτίθεται ότι πολεμά την οικονομική ολιγαρχία, ενώ στην
ουσία στηρίζεται από αυτήν – με τα κεφάλαια να προέρχονται από ίδρυμα Soros,
δίκτυα Arabella, Ford, Tides, Rockefeller και Buffett.
Οι ερευνητές Peter
Schweizer και Seamus Bruner του Government Accountability Institute αποκάλυψαν,
μέσα από το νέο τους αναλυτικό ρεπορτάζ, ότι η υποτιθέμενη «οργάνωση
διαμαρτυρίας» λειτουργεί ως κομμάτι του «Riot, Inc.» — ενός ευρύτερου
μηχανισμού μαζικών ταραχών, «τροφοδοτούμενου από δισεκατομμυριούχους».
«Εντοπίσαμε 294.487.641
δολάρια να διοχετεύονται στους επίσημους συνεργάτες και οργανωτές του No Kings
2.0, όλα μέσω των ίδιων σκοτεινών δικτύων “Riot Inc.”: Arabella network 79,7
εκατ., Soros network 72,1 εκατ., Ford network 51,7 εκατ., Tides 45,5 εκατ.,
Rockefeller 28,6 εκατ. και Buffett 16,6 εκατ.», έγραψε ο Bruner στην πλατφόρμα
X.
Σε νεότερη δήλωσή του, ο
Bruner σχολίασε με σαρκασμό: «Προφανώς το No Kings 2.0 δεν είναι λαϊκό κίνημα.
Αυτό το επίπεδο συντονισμού απαιτεί σοβαρή χρηματοδότηση. Οι διαδηλωτές θα
έπρεπε να το παραδεχτούν! Αντί να κρατούν πανό κατά των δισεκατομμυριούχων, ενώ
χρηματοδοτούνται από… δισεκατομμυριούχους. Είναι ανέντιμοι ή απλώς αδαείς;».
Οι αποκαλύψεις
ενισχύθηκαν από προηγούμενη έρευνα των Bruner και Schweizer, η οποία ήδη από
τον Ιούνιο είχε εντοπίσει πάνω από 100 εκατομμύρια δολάρια που είχαν
διοχετευθεί στο No Kings και τους συνεργάτες του μέσω του Arabella dark money
network.
Η ένταση γύρω από το θέμα
οδήγησε, στα τέλη του καλοκαιριού, το Gates Foundation να διακόψει απότομα τους
δεσμούς του με το Arabella network, ύστερα από πολιτική πίεση σχετικά με τη
χρηματοδότηση επιχειρήσεων «έγχρωμης επανάστασης» στους δρόμους των ΗΠΑ.
Το ζήτημα έφτασε μέχρι
τον Λευκό Οίκο. Την περασμένη εβδομάδα, στο πλαίσιο του «Antifa roundtable», ο
Bruner ενημέρωσε προσωπικά τον Πρόεδρο Donald Trump για το εύρος του
φαινομένου:
«Έχουμε εντοπίσει δεκάδες
ριζοσπαστικές οργανώσεις – όχι μόνο τις αποκεντρωμένες Antifa – που έχουν λάβει
πάνω από 100 εκατομμύρια δολάρια από επενδυτές του Riot Inc.. Το να στοχεύουμε
το Antifa δεν αρκεί· πρέπει να ξεκινήσουμε από τις σκοτεινές ΜΚΟ που το
χρηματοδοτούν».
Σύμφωνα με τους
ερευνητές, ο μηχανισμός “No Kings 2.0” αποτελεί το πιο πρόσφατο παράδειγμα της
πολιτικοποιημένης βιομηχανίας διαδηλώσεων που έχει διαμορφωθεί στις ΗΠΑ. Ένα
δίκτυο όπου ιδρύματα δισεκατομμυριούχων, ΜΚΟ και μέσα ενημέρωσης συνεργάζονται
για να παράγουν τεχνητές κρίσεις, διαδηλώσεις και χάος – πάντα με πολιτικό
πρόσημο.
Η Αμερική του 2025 μ.Χ.,
σύμφωνα με τους ερευνητές, αντιμετωπίζει πλέον μια νέα μορφή εσωτερικής
αποσταθεροποίησης: μια «επανάσταση» χρηματοδοτούμενη από τα ίδια κέντρα ισχύος
που υποτίθεται ότι θέλει να ανατρέψει (https://www.bankingnews.gr/diethni/articles/832596/sxedio-taraxon-stis-ipa-o-skoteinos-mixanismos-ton-dimokratikon-etoimazei-egxromi-epanastasi-enantion-trump-kai-musk).
Όχι
στον Ντ. Τραμπ: Χάος, διαφθορά, αγριότητα… λένε οι “No Kings”. Εκατομμύρια
άνθρωποι αναμένεται να διαδηλώσουν σήμερα, από τη Νέα Υόρκη μέχρι το Σαν
Φρανσίσκο, κατά των αυταρχικών πολιτικών του Προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ,
σε μια κινητοποίηση που έχει ήδη δαιμονοποιηθεί από την Αμερικανική δεξιά. «Ο Πρόεδρος
πιστεύει ότι έχει απόλυτη εξουσία. Αλλά στην Αμερική δεν έχουμε βασιλιάδες και
δεν θα υποκύψουμε στο χάος, την διαφθορά και την αγριότητα», διαμηνύει το κίνημα
«No Kings».
Περισσότερες από 2.700
συγκεντρώσεις έχουν προγραμματιστεί σήμερα σε πολλές αμερικανικές πόλεις, ακόμη
και κοντά στην έπαυλη του Τραμπ στο Μαρ-α-Λάγκο της Φλόριντας, όπου ο
Ρεπουμπλικάνος πρόεδρος θα περάσει το σαββατοκύριακο. Οι διοργανωτές εκτιμούν
ότι στις κινητοποιήσεις θα συμμετάσχουν εκατομμύρια Αμερικανοί.
Στα μέσα Ιουνίου, όταν
διοργανώθηκε η πρώτη ανάλογη κινητοποίηση, εκατομμύρια Αμερικανοί συμμετείχαν
στην μεγαλύτερη διαμαρτυρία από την επιστροφή του Τραμπ στον Λευκό Οίκο. Την
ίδια ημέρα, ο Ντόναλντ Τραμπ είχε γιορτάσει τα 79α γενέθλιά του με μια
στρατιωτική παρέλαση στους δρόμους της Ουάσινγκτον.
Διατηρώντας χαμηλούς
τόνους σε πρόσφατη συνέντευξή του στο Fox News, ο Τραμπ σχολίασε: «Με αποκαλούν
βασιλιά. Δεν είμαι βασιλιάς». Αρκετά στελέχη του Ρεπουμπλικανικού Κόμματος
έχουν καταδικάσει το κίνημα διαμαρτυρίας, φθάνοντας μάλιστα στο σημείο να το
συγκρίνουν με τρομοκρατία.
Μιλώντας για
«κινητοποίηση μίσους κατά της Αμερικής», ο επικεφαλής των Ρεπουμπλικάνων στην
Βουλή των Αντιπροσώπων, Μάικ Τζόνσον, δήλωσε: «Στοιχηματίζω ότι θα δείτε
υποστηρικτές της Χαμάς και μέλη της Antifa», αναφερόμενος στο κίνημα που
χαρακτηρίστηκε πρόσφατα «τρομοκρατική οργάνωση» από τον πρόεδρο Τραμπ. Ο
βουλευτής Τομ Έμερ κατηγόρησε τους δημοκρατικούς ότι ενδίδουν στην «τρομοκρατική
πτέρυγα του κόμματός τους».
«Αυτό το κίνημα θα
διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στο μέλλον της Αμερικής, οπότε καταλαβαίνω γιατί
είναι νευρικοί», δήλωσε χθες Παρασκευή ο Δημοκρατικός βουλευτής Γκλεν Άιβι,
προσθέτοντας ότι θα συμμετάσχει στην κινητοποίηση. «Δεν θα φιμωθούμε», τόνισε η
επικεφαλής της οργάνωσης για την προάσπιση των πολιτικών ελευθεριών ACLU
(American Civil Liberties Union) Ντίερντρε Σίφελινγκ.
Κάλεσμα για μαζική
συμμετοχή στην κινητοποίηση απηύθυνε ο δημοφιλής ηθοποιός Ρόμπερτ ντε Νίρο, ο
οποίος σε βιντεοσκοπημένο μήνυμά του προέτρεψε τους Αμερικανούς να ξεσηκωθούν
«χωρίς βία» εναντίον του «βασιλιά Ντόναλντ Τραμπ» (https://www.defence-point.gr/ochi-ston-tramp-chaos-diafthora-agriotita-lene-oi-quot-no-kings-quot).
«No
Kings»: Διαδηλώσεις στις ΗΠΑ και ο Ν.Τραμπ ως πιλότος ενός μαχητικού που τους
«βομβαρδίζει» με περιττώματα! Στο Πόρτλαντ οι διαδηλώσεις μετατράπηκαν σε
συγκρούσεις με την αστυνομία.
Δημοκρατικοί, Αντίφα και
ακροαριστερές οργανώσεις βρέθηκαν στους δρόμους των Αμερικανικών πόλεων το
Σάββατο 18 Οκτωβρίου μέσα από το κίνημα «No Kings» θέλοντας να εκφράσουν την
αντίθεσή τους στην πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ.
Η διαδήλωση οργανώθηκε
από μια ευρεία συμμαχία οργανώσεων, μεταξύ των οποίων οι Indivisible, ACLU,
MoveOn, AFL-CIO και Δημοκρατικοί Σοσιαλιστές της Αμερικής ενώ στο Πόρτλαντ η
κατάσταση έδειξε να ξεφεύγει καθώς οι διαδηλωτές επιχείρησαν έφοδο κατά του
κτιρίου της υπηρεσίας μετανάστευσης ICE.
Ο Αμερικανός Πρόεδρος
βέβαια επέλεξε να απαντήσει με ένα βίντεο AI, όπου τον δείχνει πιλότο ενός
F-18, φορώντας και κορώνα, να «βομβαρδίζει» με περιττώματα τους διαδηλωτές! Το
Πόρτλαντ και ειδικότερα η υπηρεσία ICE ήταν στο επίκεντρο των συγκρούσεων με
την αστυνομία να κάνει εκτεταμένη χρήση χημικών και πλαστικών σφαιρών.
Ο πολιτικός λόγος
υποστηρίχθηκε και από διάφορους ηγέτες του δημοκρατικού Κόμματος, όπως ο
γερουσιαστής Τσακ Σούμερ και η Κάμαλα Χάρις, οι οποίοι συμμετείχαν στις
συγκεντρώσεις εκφράζοντας την υποστήριξή τους στο κίνημα (https://www.pronews.gr/kosmos/no-kings-dimokratikoi-kai-antifa-diadilonoun-stis-ipa-me-ai-vinteo-pou-rixnei-perittomata-apanta-o-n-tramp/).
«No
Kings»: Μαζικές διαδηλώσεις εναντίον του Τραμπ σε 2.600 πόλεις των ΗΠΑ. Από το
Σικάγο ως την Νέα Υόρκη, οι πολίτες φωνάξαν: «Όχι βασιλιάδες, ναι στην δημοκρατία».
Κύμα διαδηλώσεων σάρωσε το Σάββατο 18/10, τις Ηνωμένες Πολιτείες, με
εκατομμύρια πολίτες να βγαίνουν στους δρόμους φωνάζοντας «No Kings» – ένα
σύνθημα που στρέφεται ευθέως κατά του Ντόναλντ Τραμπ και της διοίκησής του, την
οποία πολλοί χαρακτηρίζουν όλο και πιο αυταρχική.
Από τη Νέα Υόρκη έως την
Ουάσιγκτον, και από το Λος Άντζελες ως την Ατλάντα, οι δρόμοι γέμισαν με
πολίτες που ζητούν μια απλή, αλλά θεμελιώδη αρχή: ότι κανείς δεν είναι υπεράνω
του Συντάγματος. Οι διοργανωτές των κινητοποιήσεων μιλούν για «μια εξέγερση της
δημοκρατίας απέναντι σε έναν Πρόεδρο που συμπεριφέρεται σαν να φορά στέμμα».
Στην καρδιά του Μανχάταν,
πάνω από 20.000 διαδηλωτές κατέκλυσαν την Times Square κρατώντας πλακάτ που
έγραφαν «Δημοκρατία, όχι Μοναρχία» και «Το Σύνταγμα δεν είναι προαιρετικό». Η
πορεία ξεκίνησε με συνθήματα και τύμπανα, απλώθηκε κατά μήκος της 7ης
Λεωφόρου και, παρά την ισχυρή παρουσία της αστυνομίας, κύλησε ειρηνικά αλλά με
οργή που δύσκολα κρύβεται. «Βλέπω την Αμερική να γλιστρά σε μια εποχή όπου η
εξουσία δεν ελέγχεται και η αλήθεια τιμωρείται», είπε η συγγραφέας Μπεθ Ζάσλοφ
από το Μανχάταν. «Αν δεν σηκωθούμε τώρα, αύριο ίσως είναι αργά».
Το μήνυμα των διαδηλωτών
ήταν ξεκάθαρο: ο λαός δεν δέχεται βασιλιάδες, ούτε «εκλεγμένους μονάρχες» που
κυβερνούν με διατάγματα και απειλές. Και αυτή την φορά, η οργή δεν έμεινε μόνο
στα social media, αλλά βγήκε και στους
δρόμους.
Ανάμεσα στους διαδηλωτές
στεκόταν και ο 68χρονος Μάσιμο Μασκόλι, Ιταλός μετανάστης δεύτερης γενιάς,
κρατώντας σφιχτά μια ξεθωριασμένη φωτογραφία του παππού του ενός ανθρώπου που πολέμησε τους φασίστες στα
βουνά της Ιταλίας.
«Δεν πίστευα πως θα ζήσω
για να ξαναδώ φασιστικές πρακτικές να αναδύονται στις Ηνωμένες Πολιτείες», είπε
με πίκρα, καταγγέλλοντας τις μαζικές απελάσεις, την ανάπτυξη της Εθνοφρουράς
στους δρόμους και τις περικοπές στην υγειονομική περίθαλψη.
Στην Ουάσιγκτον, ο Μπέρνι
Σάντερς μίλησε μπροστά σε χιλιάδες ανθρώπους, απαντώντας στον Ρεπουμπλικανό
Πρόεδρο της Βουλής, Μάικ Τζόνσον —τον ίδιο που χαρακτήρισε τις διαδηλώσεις «εκδηλώσεις
μίσους». «Ο Μάικ Τζόνσον έχει άδικο», αντέτεινε ο Σάντερς. «Δεν είμαστε εδώ
γιατί μισούμε την Αμερική. Είμαστε εδώ γιατί αρνούμαστε να τη δούμε να
μεταμορφώνεται σε κάτι που δεν αναγνωρίζουμε».
Πάνω από 100 χιλιάδες
διαδηλωτές στο Σικάγο. Πάνω από 100.000 άνθρωποι πλημμύρισαν τους δρόμους του
Σικάγο, μετατρέποντας την πόλη σε πεδίο μαζικής αντίδρασης απέναντι στις
τελευταίες κινήσεις του Ντόναλντ Τραμπ. Ο πρόεδρος, σε μια ακόμη επίδειξη
αυταρχισμού, είχε ζητήσει τη φυλάκιση του κυβερνήτη Τζέι Ρόμπερτ Πρίτσκερ και
του δημάρχου Μπράντον Τζόνσον — επειδή «τόλμησαν» να αμφισβητήσουν τις
ομοσπονδιακές επιχειρήσεις εναντίον μεταναστών. Η κίνηση προκάλεσε θύελλα
αντιδράσεων και νομικές προσφυγές, με τοπικούς αξιωματούχους να καταγγέλλουν
τις πρακτικές του Τραμπ ως κατάφωρα αντισυνταγματικές.
Η ένταση κορυφώθηκε όταν
στρατιωτικές δυνάμεις εμφανίστηκαν στους δρόμους της πόλης, υπό τον εύγλωττο
τίτλο επιχείρησης «Midway Blitz» — μια κίνηση που θύμιζε περισσότερο εμπόλεμη
ζώνη παρά δημοκρατία. Η απάντηση ήρθε από τη Δικαιοσύνη: μια ομοσπονδιακή
δικαστής διέταξε την άμεση αποχώρηση των δυνάμεων, επισημαίνοντας πως οι
ενέργειες της κυβέρνησης παραβίαζαν θεμελιώδη συνταγματικά δικαιώματα.
Οι Δημοκρατικοί στήριξαν
τις διαδηλώσεις. Ο πολιτικός παλμός των διαδηλώσεων ενισχύθηκε από ηγετικά
στελέχη των δημοκρατικών, ανάμεσά τους ο γερουσιαστής Τσακ Σούμερ και η πρώην
αντιπρόεδρος Κάμαλα Χάρις. Και οι δύο βρέθηκαν δίπλα στους πολίτες, στέλνοντας
μήνυμα ότι η αντίσταση στις αυταρχικές πολιτικές του Τραμπ δεν είναι περιθωριακή
υπόθεση, αλλά κεντρικό δημοκρατικό καθήκον.
Στη Νέα Υόρκη, στην
περιοχή του Φόρεστ Χιλς, χιλιάδες άνθρωποι πλημμύρισαν τους δρόμους από το
μεσημέρι, φωνάζοντας «Αγαπάμε την χώρα μας — δεν ανεχόμαστε τον Τραμπ». «Αυτός
ο πρόεδρος είναι ντροπή· ελπίζω σήμερα να βγουν εκατομμύρια στους δρόμους»,
είπε η 36χρονη Στεφανί, που προτίμησε να κρατήσει την ανωνυμία της. Από τον
Λευκό Οίκο, η απάντηση ήρθε με τη γνωστή ψυχρότητα: οι διαδηλώσεις
χαρακτηρίστηκαν «αντι-αμερικανικές», ενώ ο Τραμπ δήλωσε πως «δεν επιθυμεί να
γίνει βασιλιάς» — την στιγμή που οι πράξεις του φώναζαν ακριβώς το αντίθετο.
Το κίνημα «No Kings»
φαίνεται αποφασισμένο να συνεχίσει. Στόχος του: η υπεράσπιση της δημοκρατίας
απέναντι σε μια κυβέρνηση που ολοένα και περισσότερο θυμίζει καθεστώς. Από την
άλλη πλευρά, Ρεπουμπλικανοί αξιωματούχοι επιμένουν στην ρητορική του φόβου,
μιλώντας για «κινητοποίηση μίσους κατά της Αμερικής». Ο Πρόεδρος της Βουλής των
Αντιπροσώπων έφτασε στο σημείο να προβλέψει «οπαδούς της Χαμάς και των Αντίφα»
στους δρόμους, ενώ ο Τομ Έμερ, αντιπρόσωπος από τη Μινεσότα, αποκάλεσε το
κίνημα «τρομοκρατική πτέρυγα του Δημοκρατικού Κόμματος».
Η απάντηση ήρθε άμεση και
κοφτή. «Μην αφήσετε τον Ντόναλντ Τραμπ και τους Ρεπουμπλικανούς να σας
εκφοβίσουν ή να σας φιμώσουν», δήλωσε ο Σούμερ, καλώντας τους πολίτες «να
κάνουν τη φωνή τους να ακουστεί». Παρόμοιο κάλεσμα απηύθυνε η Κάμαλα Χάρις, ενώ
στο πλευρό των διαδηλωτών στάθηκε και ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο — ένας σταρ που δεν
διστάζει να βάλει τη φήμη του απέναντι στην εξουσία.
Αντιδράσεις από τους
Ρεπουμπλικάνους. Από την πλευρά της, η κυβέρνηση Τραμπ καταδίκασε τις
διαδηλώσεις, χαρακτηρίζοντας τις «αντι-Αμερικανικές». Ο Πρόεδρος δήλωσε ότι δεν
επιθυμεί να καταστεί «βασιλιάς», παρά τις κατηγορίες για αυταρχικές πρακτικές.
Αρκετοί Ρεπουμπλικανοί κυβερνήτες
—μεταξύ τους ο Γκρεγκ Άμποτ του Τέξας και ο Γκλεν Γιάνγκιν της Βιρτζίνια—
έθεσαν σε επιφυλακή μονάδες της Εθνοφρουράς ενόψει των κινητοποιήσεων,
επικαλούμενοι τον γνωστό πλέον «φόβο της Antifa». Μια επίκληση που, όπως
σχολίασαν αναλυτές, μοιάζει περισσότερο με πολιτικό εργαλείο εκφοβισμού παρά με
πραγματική απειλή.
Στελέχη του
Ρεπουμπλικανικού Κόμματος αναφέρθηκαν σε «κινητοποίηση μίσους κατά της
Αμερικής», ενώ ο πρόεδρος της Βουλής των Αντιπροσώπων δήλωσε: «Στοιχηματίζω ότι
θα δείτε οπαδούς της Χαμάς και των αντίφα», ενώ ο αντιπρόσωπος της Μινεζότα Τομ
Εμερ έκανε λόγο για «τρομοκρατική πτέρυγα του δημοκρατικού Κόμματος» (https://www.zougla.gr/kosmos/no-kings-mazikes-diadiloseis-enantion-tou-trab-se-2-600-poleis-ton-ipa/).
Ρωσία:
Η FSB «χτυπά» την 5η Φάλαγγα - Στο στόχαστρο ο ολιγάρχης
Khodorkovsky και ο σκακιστής Kasparov. Εκτός από τον Mikhail Khodorkovsky,
κατηγορούμενοι για συμμετοχή στην υπόθεση είναι και οι: Yekaterina Shulman, Lev
Shenderovich, Vladimir Kara-Murza, Yevgeny Chichvarkin, Anatoly Smolyaninov,
Garry Kasparov, Marat Gelman, Leonid Gozman, Mikhail Kasyanov και Dmitry Gudkov.
Η FSB φαίνεται να
λαμβάνει πλέον πολύ σοβαρά τις δραστηριότητες του Mikhail Khodorkovsky, καθώς
άνοιξε ποινική δικογραφία εις βάρος του και 22 ακόμη μελών της Anti-War
Committee of Russia (AWCR), με κατηγορίες για βίαιη κατάληψη της εξουσίας και
οργάνωση τρομοκρατικής ομάδας.
Η εξέλιξη αυτή έρχεται
λίγες ημέρες μετά την απόφαση της Κοινοβουλευτικής Συνέλευσης του Συμβουλίου
της Ευρώπης (PACE) να εγκρίνει την δημιουργία δύο πλατφορμών συνεργασίας με την
«ρωσική αντιπολίτευση στην εξορία» — μία «δημοκρατική» και μία «εθνοτική».
Η πρώτη περιλαμβάνει τον
Khodorkovsky και τους συνεργάτες του, ενώ η δεύτερη συγκεντρώνει εκπροσώπους
από εθνικές μειονότητες, τις οποίες η PACE χαρακτήρισε ως «λαούς που έχουν
αποικιστεί από την Ρωσία».
Το ψήφισμα της PACE και η
«Διακήρυξη του Βερολίνου». Σύμφωνα με το ψήφισμα της PACE, τα μέλη αυτών των
πλατφορμών θεωρούνται «πρόσωπα με τον υψηλότερο ηθικό χαρακτήρα», που
«συμμερίζονται τις αξίες του Συμβουλίου της Ευρώπης» και «αναγνωρίζουν άνευ
όρων την κυριαρχία και την εδαφική ακεραιότητα της Ουκρανίας».
Ωστόσο, η FSB υποστηρίζει
ότι η οργάνωση του Khodorkovsky επιδιώκει την ανατροπή της συνταγματικής τάξης
στην Ρωσία, καθώς το καταστατικό της AWCR —μέσα από την λεγόμενη «Διακήρυξη του
Βερολίνου» του 2023μ.Χ.— κάνει ρητή αναφορά στην «ανάγκη εξάλειψης της
σημερινής Ρωσικής κυβέρνησης». Η εν λόγω επιτροπή είχε συσταθεί τον Φεβρουάριο
του 2022 μ.Χ., ενώ η νομοθετική κατοχύρωση της «Διακήρυξης» ήρθε έναν χρόνο
αργότερα.
Διχασμοί και
αντιπαραθέσεις εντός της ρωσικής αντιπολίτευσης. Η συμμετοχή στην νέα πλατφόρμα
προϋπέθετε την υπογραφή της Διακήρυξης του Βερολίνου, γεγονός που ορισμένοι
υποστηρικτές του Alexei Navalny αρνήθηκαν να πράξουν.
Παράλληλα, η κατανομή 30
εδρών για «μη Ρώσους αντιπολιτευόμενους» προκάλεσε έντονη διαμάχη εντός της
αντιπολίτευσης, καθώς αρκετοί φιλελεύθεροι επιδίωκαν να διατηρήσουν τον πλήρη
έλεγχο του νέου αυτού σχηματισμού.
Οι εσωτερικές συγκρούσεις
αποκαλύπτουν πως η Ρωσική αντιπολίτευση στην εξορία παραμένει διαιρεμένη, ενώ
οι πιο ριζοσπαστικές τάσεις προωθούν την λεγόμενη «αποαποικιοποίηση της Ρωσίας»
- μια ιδέα που, σύμφωνα με τις ρωσικές αρχές, ισοδυναμεί με διάλυση της χώρας
σε μικρά κρατίδια.
Οι συνέπειες των κατηγοριών.
Η FSB τονίζει ότι η κίνηση ποινικής υπόθεσης με κατηγορίες οργάνωσης
τρομοκρατικής ομάδας και απόπειρας πραξικοπήματος είναι πλήρως δικαιολογημένη.
Οι ποινές που προβλέπει ο ρωσικός ποινικός κώδικας φθάνουν έως και τα 20 έτη
κάθειρξης, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να επιβληθεί ισόβια φυλάκιση.
Η υπόθεση αυτή θα
εμποδίσει τους κατηγορούμενους να ταξιδέψουν στην Ρωσία ή σε χώρες με τις
οποίες η Μόσχα έχει συνθήκες έκδοσης, ενώ προβλέπεται και κατάσχεση
περιουσιακών στοιχείων και λογαριασμών εντός Ρωσίας.
Αν και στην Ευρώπη τα
αιτήματα της Interpol πιθανότατα δεν θα εκτελεστούν, η παρουσία των ονομάτων
τους στις βάσεις δεδομένων μπορεί να οδηγήσει σε προσωρινές κρατήσεις στα
σύνορα, πάγωμα τραπεζικών λογαριασμών και οικονομικές έρευνες.
Οι κατηγορούμενοι. Εκτός
από τον Mikhail Khodorkovsky, κατηγορούμενοι για συμμετοχή στην υπόθεση είναι
και οι: Yekaterina Shulman, Lev Shenderovich, Vladimir Kara-Murza, Yevgeny
Chichvarkin, Anatoly Smolyaninov, Garry Kasparov, Marat Gelman, Leonid Gozman,
Mikhail Kasyanov και Dmitry Gudkov. Σύμφωνα με τις Ρωσικές αρχές, όλοι οι
ανωτέρω είναι καταχωρημένοι στον κατάλογο “ξένων πρακτόρων” και εξτρεμιστών.
Η Μόσχα δείχνει
αποφασισμένη να αντιμετωπίσει πιο σκληρά κάθε δραστηριότητα που θεωρεί ότι
απειλεί την σταθερότητα και την εθνική της ασφάλεια. Το μήνυμα της FSB είναι
σαφές: «Η εποχή των παιχνιδιών της αντιπολίτευσης τελείωσε» (https://www.bankingnews.gr/diethni/articles/832578/rosia-i-fsb-xtypa-ti-5i-falagga-sto-stoxastro-o-oligarxis-khodorkovsky-kai-o-skakistis-kasparov).
Φάρσα
το «πραξικόπημα» κατά Trump - Πλεκτάνη Soros, Buffet, Δημοκρατικών, με
παρέλαση... λευκών συνταξιούχων. Αντί
για νεαρούς ακραίους και «woke» ακτιβιστές, στους δρόμους κυριάρχησαν λευκοί
baby-boomer φιλελεύθεροι, με αποτέλεσμα ο ειδικός Mike Benz να την χαρακτηρίσει
«Coup d'Flat».
Το δημοκρατικό Κόμμα των
ΗΠΑ και τα σκοτεινά δίκτυα των μη κυβερνητικών οργανώσεών του, χρηματοδοτούμενα
από αριστερούς δισεκατομμυριούχους, προσπάθησαν να οργανώσουν μια «χρωματιστή
επανάσταση» σε εθνική κλίμακα το Σάββατο.
Η κινητοποίηση, που
χρησιμοποιεί τα ίδια εργαλεία με τις μυστικές επιχειρήσεις αλλαγής καθεστώτων
στο εξωτερικό, δεν είχε το αποτέλεσμα που περίμεναν οι διοργανωτές. Αντί για
νεαρούς ακραίους και «woke» ακτιβιστές, στους δρόμους κυριάρχησαν λευκοί
baby-boomer φιλελεύθεροι, με αποτέλεσμα ο ειδικός Mike Benz να την χαρακτηρίσει
«Coup d'Flat».
Δισεκατομμύρια δολάρια σε
μηχανές διαδηλώσεων. Οι αποκαλύψεις των ερευνητών Peter Schweizer και Seamus
Bruner δείχνουν ότι $294,5 εκατ. διοχετεύτηκαν στο “No Kings 2.0”, μέσω των
ίδιων σκοτεινών δικτύων που στηρίζουν μόνιμα τις διαδηλώσεις: Arabella Network
$79,7 εκατ., Soros Network $72,1 εκατ., Ford Network $51,7 εκατ., Tides $45,5
εκατ., Rockefeller $28,6 εκατ., Buffett $16,6 εκατ. Αυτή η τεχνητή κινητοποίηση
αποκαλύπτει την φιάσκο φύση της «επαναστατικής» εκστρατείας, που περισσότερο
μοιάζει με παρέλαση ηλικιωμένων παρά με πραγματική νεανική επαναστατική
ενέργεια.
Η δύναμη της εικόνας
κατέρρευσε. Παραδοσιακά, οι επιχειρήσεις αλλαγής καθεστώτων βασίζονται σε νέους
και ενθουσιώδεις διαδηλωτές για να προκαλέσουν ανατροπές. Στην περίπτωση του
δημοκρατικού Κόμματος, όμως, η τεχνητή φύση της κινητοποίησης έχει γίνει
προφανής, ενώ τα μέσα ενημέρωσης πλέον αποκαλύπτουν ότι οι διαδηλώσεις
χρηματοδοτούνται από αριστερούς δισεκατομμυριούχους που μισούν άλλους
δισεκατομμυριούχους.
Το αποτέλεσμα; Ένα
πανεθνικό φιάσκο που μετατράπηκε σε φάρσα, με το «No Kings 2.0» να θυμίζει
περισσότερο παρέλαση λευκών baby-boomer παρά έμπνευση για κοινωνική αλλαγή.
Λευκοί baby boomers, που θα μπορούσαν να βρίσκονται στο σπίτι τους και να
περνούν χρόνο με τα εγγόνια τους, αντίθετα βγήκαν στους δρόμους το Σάββατο. Δεν
είναι μυθοπλασία.
Το 2025 μ.Χ., η
αποκαλούμενη ακαδημαϊκή αριστερά έχει μετατραπεί σε έναν συνεχιζόμενο «χρήσιμο
ηλίθιο» για το Δημοκρατικό Κόμμα, υποστηρίζοντας οργανωμένες κινητοποιήσεις που
πλέον φαίνονται περισσότερο σαν θεατρική παράσταση παρά αυθεντική κοινωνική
δράση. Ο συντηρητικός ακτιβιστής Christopher Rufo από το Manhattan Institute
παρατήρησε επίσης την παρουσία των baby boomers στις διαδηλώσεις No Kings.
Σύμφωνα με το Liberty
Nation News, η «αντίσταση» είναι μια καλοχρηματοδοτούμενη πολιτική μηχανή που
προβάλλεται ως grassroots activism, αλλά φαίνεται να χρησιμοποιεί προοδευτικούς
διαδηλωτές ως πιόνια για να προωθήσει μια προκαθορισμένη αφήγηση βασισμένη στο
μίσος. Η Nomani σχολίασε: «Αυτό βρίσκεται πίσω από αυτές τις διαδηλώσεις —
ηγετικά στελέχη ελίτ σε ιδεολογικά δίκτυα που χρησιμοποιούν την μάσκα της
κοινωνικής δικαιοσύνης για να διεξάγουν πολιτικό και πολιτιστικό πόλεμο στην
Αμερική».
Οι διοργανωτές των No
Kings δεν φαίνεται να προσπαθούν καν να κρύψουν τη σαθρή υποστήριξη πίσω από το
εγχείρημα. Ίσως αυτό συμβαίνει γιατί λίγοι δίνουν προσοχή, αφήνοντας πολλούς
στην αριστερά να πιστεύουν ότι ο Trump είναι αυταρχικός.
Το πιο αινιγματικό είναι
ότι ακόμα κι αν οι διαδηλώσεις δεν έχουν καμία πολιτική επίδραση, όλοι όσοι
συμμετείχαν μπορούν να ισχυριστούν ότι η προσπάθεια πέτυχε, αφού ο πρόεδρος δεν
στέφθηκε βασιλιάς της Αμερικής — τα φανταστικά προβλήματα λύνονται εύκολα.
Η κόπωση της Δημοκρατικής
Ατζέντας. Το πρόβλημα για τους δημοκρατικούς είναι ότι οι επιχειρήσεις τους για
αλλαγή καθεστώτος χάνουν δυναμική. Δαπάνησαν δεκάδες εκατομμύρια δολάρια μέσω
του δικτύου των ΜΚΟ τους για να στηρίξουν τις διαδηλώσεις αυτό το
Σαββατοκύριακο, χωρίς να μάθουν τίποτα από προηγούμενες αποτυχημένες
προσπάθειες νωρίτερα φέτος. Η ίδια ομάδα λευκών boomers ξαναβγήκε στους δρόμους
των πόλεων, αποδεικνύοντας την κόπωση του κινήματος.
Η δυναμική που
ενδεχομένως απέκτησαν οι No Kings, Indivisible και τα δίκτυα ακτιβιστών τους,
μαζί με τους δισεκατομμυριούχους χορηγούς, μπορεί να εξαφανιστεί γρήγορα με την
έλευση των ψυχρότερων μηνών, όταν οι boomers παραμένουν συνήθως σπίτι ή
μετακινούνται νότια.
Η στρατηγική για τις
ενδιάμεσες εκλογές του 2026 μ.Χ., με ατέρμονες διαδηλώσεις και color
revolution-style επιχειρήσεις, φαίνεται να μην αποδίδει. Η περαιτέρω στήριξη σε
woke πολιτικές, εγκληματίες μετανάστες, σοσιαλισμό και μαρξισμό, καθώς και σε
παγκοσμιοποιημένες ατζέντες, απορρίφθηκε μαζικά από τους Αμερικανούς με την
επιστροφή του Trump στην εξουσία (https://www.bankingnews.gr/diethni/articles/832877/terastio-fiasko-to-praksikopima-kata-trump-plektani-dimokratikon-soros-buffet-me-parelasi-lefkon-baby-boomers).
«Ο
Trump δεν θα φύγει χωρίς μάχη» – Ο Robert de Niro καλεί την Αριστερά σε
εξέγερση. Ο Robert De Niro εξαπέλυσε νέα εμπρηστική επίθεση κατά του Donald
Trump σε τηλεοπτική συνέντευξη στο MSNBC, αποκαλώντας τον «Ναζί» και καλώντας
την Αριστερά να τον αντιμετωπίσει ενεργά, καθώς, σύμφωνα με τον ίδιο, δεν θα
εγκαταλείψει τον Λευκό Οίκο.
Ο ηθοποιός Robert de Niro
επέλεξε τη συχνότητα του MSNBC για μια ακόμη φορά για να εξαπολύσει έναν
οργισμένο και ακραίο μονόλογο κατά του Προέδρου των ΗΠΑ, Donald Trump,
χαρακτηρίζοντας την Αμερικανική κυβέρνηση «Ναζί» και τονίζοντας ότι η Αριστερά
πρέπει να «αντιπαρατεθεί μέχρι τέλους» με τον πρώην πρόεδρο, αλλιώς, όπως
ισχυρίζεται, δεν πρόκειται να εγκαταλείψει τον Λευκό Οίκο στο τέλος της θητείας
του.
«Το βλέπουμε συνεχώς»,
ανέφερε ο ηθοποιός, προσθέτοντας ότι ο Trump έχει οργανώσει τα πάντα γύρω από
τον Stephen Miller, τον οποίο αποκάλεσε «Goebbels του υπουργικού συμβουλίου»:
«Είναι Ναζί. Ναι, είναι, και είναι Εβραίος – θα έπρεπε να ντρέπεται», δήλωσε
σοκαριστικά ο de Niro.
Στην συνέχεια, επέμεινε:
«Όλα είναι ρατσιστικά. Αυτό είναι που προβάλλει ο Trump. Πρέπει να συνεχίσουμε
να παλεύουμε μέχρι να φύγει, σημείο. Δεν υπάρχει άλλη επιλογή. Δεν θα θέλει να
φύγει από τον Λευκό Οίκο».
Ο ηθοποιός ανέφερε επίσης
ότι οι Ρεπουμπλικάνοι επιτρέπουν την κατάσταση λόγω φόβου, και συνέκρινε τον
πρώην Πρόεδρο με έναν «κλασικό εκφοβιστή» που πρέπει να αντιμετωπιστεί με
σύγκρουση για να υποχωρήσει.
Κατά την διάρκεια της
ίδιας συνέντευξης, ο de Niro σημείωσε ότι οι Αμερικανοί εκτός των
μητροπολιτικών ελίτ είναι πιθανό να στηρίζουν τον Trump, επειδή δεν λαμβάνουν
την «πραγματική αλήθεια» από τα μέσα ενημέρωσης που παρακολουθούν.
Δεν είναι η πρώτη φορά
που ο de Niro εκφράζει την ακραία του άποψη κατά του Trump. Ο ηθοποιός έχει
κατηγορήσει επανειλημμένα τον πρόεδρο ως δικτάτορα Ναζί και έχει δηλώσει ότι θα
αποποιούταν τα παιδιά του αν συμπεριφέρονταν όπως τα παιδιά του Trump.
Η νέα αυτή έκρηξη του de
Niro έρχεται σε μια χρονική συγκυρία έντονων πολιτικών αντιπαραθέσεων στις ΗΠΑ,
ενώ οι δηλώσεις του αναμένεται να προκαλέσουν νέες αντιδράσεις, ιδίως σε όσους
θεωρούν τις απόψεις του υπερβολικές ή ακραίες (https://www.bankingnews.gr/diethni/articles/833185/o-trump-den-tha-fygei-xoris-maxi-o-robert-de-niro-kalei-tin-aristera-se-eksegersi).
Νέο σχέδιο δολοφονίας Trump;> Βρέθηκε πόστο ελεύθερου σκοπευτή με ανεμπόδιστη οπτική επαφή με το Air Force One στην Φλόριντα. Δεν εντοπίστηκαν άτομα στο σημείο. Το FBI έχει αναλάβει έκτοτε την ηγεσία της έρευνας, ανέφερε ο Kash Patel.
Ο Donald Trump
επιβιβάστηκε γρήγορα στο Air Force One χρησιμοποιώντας τις μικρές σκάλες
επιβίβασης λόγω «αυξημένων μέτρων ασφαλείας» στο Διεθνές Αεροδρόμιο του Palm
Beach την Κυριακή, δήλωσε αξιωματούχος του Λευκού Οίκου στο Fox News.
Τα αυξημένα μέτρα στο
αεροδρόμιο ακολούθησαν την ανακάλυψη από την Μυστική Υπηρεσία μιας ύποπτης
κυνηγετικού στηρίγματος (θέσης) την Παρασκευή κοντά στο αεροδρόμιο με
ανεμπόδιστη οπτική επαφή με το Air Force One, όταν ο Trump επιβιβάζεται και
αποβιβάζεται από το προεδρικό αεροπλάνο.
Το Fox News ήταν το πρώτο
που ανέφερε την ανακάλυψη της πιθανής θέσης ελεύθερου σκοπευτή. Δεν έχουν
συλληφθεί άτομα. Ο διευθυντής του FBI, Kash Patel, δήλωσε ότι η υπηρεσία του
ηγείται της έρευνας. Ο ίδιος δήλωσε ότι η κυνηγετική θέση δεν έχει ακόμη
συνδεθεί με κάποιο άτομο.
«Πριν από την επιστροφή
του Προέδρου στο West Palm Beach, η USSS ανακάλυψε κάτι που φαινόταν να είναι
μια υπερυψωμένη κυνηγετική θέση εντός της οπτικής επαφής της ζώνης προσγείωσης
του Air Force One», δήλωσε ο Patel στο Fox News Digital. «Δεν εντοπίστηκαν
άτομα στο σημείο. Το FBI έχει αναλάβει έκτοτε την ηγεσία της έρευνας, στέλνοντας
πόρους για να συλλέξει όλα τα στοιχεία από το σημείο και αναπτύσσοντας τις
δυνατότητες ανάλυσης της κινητής τηλεφωνίας της περιοχής».
Ο επικεφαλής επικοινωνίας
της USSS, Anthony Guglielmi, επιβεβαίωσε επίσης ότι ο οργανισμός «συνεργάζεται
στενά» με το FBI, καθώς και με τις αρχές επιβολής του νόμου στην κομητεία Palm
Beach. Ο Anthony Guglielmi είπε ότι οι πράκτορες ανακάλυψαν το κυνηγετικό πόστο
κατά την διάρκεια των «προκαταρκτικών προετοιμασιών ασφαλείας» πριν από την
άφιξη του Donald Trump στο Palm Beach. «Δεν υπήρξε καμία επίπτωση σε καμία
κίνηση και κανένα άτομο δεν ήταν παρόν ή δεν ήταν κοντά στην τοποθεσία», δήλωσε
ο Guglielmi στο Fox News.
«Ενώ δεν είμαστε σε θέση
να παράσχουμε λεπτομέρειες σχετικά με τα συγκεκριμένα αντικείμενα ή την πρόθεσή
τους, αυτό το περιστατικό υπογραμμίζει την σημασία των πολυεπίπεδων μέτρων
ασφαλείας μας», πρόσθεσε.
Η έρευνα έρχεται
εβδομάδες αφότου ο Ryan Routh κρίθηκε ένοχος για απόπειρα δολοφονίας του Trump
σε γήπεδο γκολφ στο Palm Beach από μια θέση ελεύθερου σκοπευτή που έστησε σε
θάμνους κατά μήκος μιας γραμμής φράχτη (https://corfiatiko.blogspot.com/2025/10/trump-air-force-one.html).
Σεισμός
από Bannon (MAGA): Λύση 3 κρατών για την Παλαιστίνη, το ένα να είναι το κέντρο
του Χριστιανισμού της Μέση Ανατολής. Ο Bannon συνέχισε να αυτοαποκαλείται
«Καθολικός εθνικιστής» και άσκησε ξανά πιέσεις για ένα χριστιανικό κράτος.
Ο Steve Bannon, εξέχων
ακτιβιστής του MAGA και πρώην ανώτερος σύμβουλος του Προέδρου των ΗΠΑ, έχει
ζητήσει μια «λύση τριών κρατών» για την Παλαιστίνη και το Ισραήλ, καθώς και την
δημιουργία ενός «χριστιανικού κράτους».
Τα σχόλιά του έγιναν εν
μέσω της υπογραφής του ειρηνευτικού σχεδίου του Trump για την Μέση Ανατολή, το
οποίο τερμάτισε τον πόλεμο στην Γάζα και επέτρεψε την ανταλλαγή Ισραηλινών
αιχμαλώτων και Παλαιστινίων κρατουμένων.
Σε τηλεοπτική συνέντευξη,
ο Bannon δήλωσε ότι ο Ισραηλινός πρωθυπουργός έχασε την ευκαιρία για μια λύση
δύο κρατών με τους Παλαιστίνιους. «Η μόνη λύση εδώ, αν πρόκειται να έχετε μια
λύση δύο κρατών, πρέπει να έχετε μια λύση τριών κρατών... πρέπει να έχετε ένα
χριστιανικό κράτος», είπε.
«Δεν μπορούμε πλέον να
λέμε απλώς, ας το περάσουμε μέσω των Μουσουλμάνων και των Εβραίων. Απλώς δεν
μπορεί να λειτουργήσει», συνέχισε. «Αν πραγματικά θέλετε να προστατεύσετε τους
Αγίους Τόπους, οι Χριστιανοί θα πρέπει να αναλάβουν το δικό τους μερίδιο σε
αυτό», συνέχισε.
Ο Bannon συνέχισε να
αυτοαποκαλείται «Καθολικός εθνικιστής» και άσκησε ξανά πιέσεις για ένα
χριστιανικό κράτος. «...Γιατί δεν είχαμε ένα χριστιανικό κράτος στο Λεβάντε που
στο εξωτερικό να μπορεί να προστατεύσει και να προστατεύσει τους χριστιανικούς
χώρους; Αν έχεις δύο, γιατί όχι τρεις;» συνέχισε.
Ο χριστιανικός πληθυσμός
της Παλαιστίνης βρίσκεται εδώ και καιρό σε μείωση, με πολλούς Παλαιστίνιους
Χριστιανούς να μεταναστεύουν λόγω των δυσκολιών της ζωής υπό κατοχή και
πολιορκία.
Πιστεύεται ότι τώρα
υπάρχουν μόνο περίπου 50.000 Χριστιανοί στα Παλαιστινιακά εδάφη - περίπου το 2%
του πληθυσμού. Υπάρχουν επίσης περίπου 135.000 Παλαιστίνιοι Χριστιανοί εντός
των συνόρων του Ισραήλ του 1.948 μ.Χ., οι οποίοι κατέχουν ισραηλινή υπηκοότητα
(https://www.bankingnews.gr/diethni/articles/831818/seismos-apo-bannon-maga-lysi-3-kraton-gia-tin-palaistini-to-ena-na-einai-to-kentro-tou-xristianismoy-tis-mesi-anatolis).
Η
νέα πολιτική Τραμπ για τους πρόσφυγες: «Προτεραιότητα στους λευκούς
Χριστιανούς». Τα σχέδια του Αμερικανού Προέδρου περιλαμβάνουν «μαθήματα Αμερικανικών
αξιών» και προτεραιότητα σε Ευρωπαίους «διωκόμενους», αποκλείοντας τους
πραγματικά ευάλωτους που ζητούν άσυλο.
Η Κυβέρνηση Τραμπ προχωρά
σε μια ριζική αναμόρφωση του αμερικανικού προγράμματος υποδοχής προσφύγων, με
σχέδια που –σύμφωνα με έγγραφα των New York Times– περιορίζουν τη λειτουργία
του στα απολύτως βασικά.
Στην πράξη, δίνεται
προτεραιότητα σε αγγλόφωνους, λευκούς Νοτιοαφρικανούς και Ευρωπαίους με
αντι-μεταναστευτικές απόψεις, αποκαλύπτοντας τον καθαρά ακροδεξιό
προσανατολισμό της πολιτικής.
Αν υλοποιηθούν πλήρως, οι
προτάσεις αυτές θα μετατρέψουν ένα πρόγραμμα δεκαετιών, σχεδιασμένο για να
προστατεύει τους πιο ευάλωτους του πλανήτη, σε εργαλείο προώθησης μιας
εθνοκεντρικής ατζέντας.
Το όραμα του Τραμπ
προκρίνει «λευκούς Χριστιανούς» που δηλώνουν ότι διώκονται, αποκλείοντας
συστηματικά την πλειονότητα των άλλων αιτούντων βοήθεια και υπογραμμίζοντας τον
ρατσιστικό χαρακτήρα της μεταρρύθμισης.
Από την προστασία των
ευάλωτων στην προτεραιότητα στους «λευκούς Χριστιανούς». Αν και δεν υπάρχει
ακόμη συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την έγκριση ή την απόρριψη των προτάσεων,
αξιωματούχοι που συμμετείχαν στις σχετικές συζητήσεις ανέφεραν, υπό τον όρο της
ανωνυμίας, ότι «καμία ιδέα δεν έχει αποκλειστεί».
Οι σχεδιαζόμενες αλλαγές
δίνουν έμφαση στην «ικανότητα ενσωμάτωσης» των αιτούντων. Προβλέπουν
υποχρεωτικά μαθήματα «αμερικανικής ιστορίας και αξιών», καθώς και εκπαίδευση
στον «σεβασμό των πολιτιστικών κανόνων».
Παράλληλα, οι εισηγήσεις
ζητούν από τον Πρόεδρο να δώσει προτεραιότητα σε Ευρωπαίους που έχουν
«στοχοποιηθεί για ειρηνική έκφραση απόψεων στο διαδίκτυο», όπως η αντίθεση στη
μαζική μετανάστευση ή η υποστήριξη λαϊκιστικών Κομμάτων.
Η αναφορά αυτή φαίνεται
να αφορά το ακροδεξιό Γερμανικό κόμμα Alternative für Deutschland (AfD), του
οποίου στελέχη έχουν υποβαθμίσει το Ολοκαύτωμα, έχουν επαναφέρει ναζιστικά
συνθήματα και έχουν επιτεθεί ρητορικά στους μετανάστες. Ο Αντιπρόεδρος των
Ηνωμένων Πολιτειών, Τζέι Ντι Βανς, έχει επικρίνει την Γερμανία για τις
προσπάθειές της να περιορίσει τη δράση του Κόμματος.
Ένας ανώτερος
αξιωματούχος, μιλώντας επίσης ανώνυμα, ανέφερε ότι η Κυβέρνηση «παρακολουθεί
στενά τις εξελίξεις στην Ευρώπη», προκειμένου να εντοπίσει ποιοι ενδέχεται να
πληρούν τα νέα κριτήρια για καθεστώς πρόσφυγα.
Μαθήματα «αμερικανικών
αξιών» και προτεραιότητα σε Ευρωπαίους «διωκόμενους». Μερικές από τις προτάσεις
έχουν ήδη τεθεί σε εφαρμογή, μεταξύ των οποίων η παροχή προτεραιότητας στους
Αφρικάνερς, τη λευκή μειονότητα ολλανδικής και γαλλικής καταγωγής που
εγκαταστάθηκε στη Νότια Αφρική τον 17ο αιώνα, και κυριάρχησε πολιτικά και
οικονομικά κατά τη διάρκεια του απαρτχάιντ.
Ο Ντόναλντ Τραμπ έχει
υποστηρίξει ότι οι Αφρικάνερς υφίστανται φυλετικές διώξεις στη χώρα τους,
ισχυρισμός που απορρίπτεται κατηγορηματικά από τη νοτιοαφρικανική Κυβέρνηση. Τα
επίσημα στοιχεία της Αστυνομίας δεν δείχνουν ότι οι λευκοί είναι περισσότερο
εκτεθειμένοι στην βία, σε σχέση με άλλες κοινωνικές ομάδες.
Στο σύνολό τους, τα
έγγραφα που διέρρευσαν αποτυπώνουν την πρόθεση του Τραμπ να αναμορφώσει ένα
πρόγραμμα που για δεκαετίες θεωρούνταν σύμβολο του ρόλου των Ηνωμένων Πολιτειών
ως χώρας ασύλου. Ο Αμερικανός Πρόεδρος έχει επανειλημμένα αμφισβητήσει αυτή τη
θεμελιώδη αποστολή, υποστηρίζοντας ότι οι ΗΠΑ «δεν μπορούν να σώσουν όλο τον
κόσμο» και ότι η αυξανόμενη ποικιλομορφία «απειλεί την κοινωνική συνοχή».
Σύμφωνα με το σκεπτικό
που περιλαμβάνεται στις εισηγήσεις προς τον Λευκό Οίκο, η πολυμορφία θεωρείται
παράγοντας που «μειώνει το επίπεδο κοινωνικής εμπιστοσύνης, απαραίτητο για τη
λειτουργία μιας δημοκρατίας». Ως εκ τούτου, προτείνεται οι Ηνωμένες Πολιτείες
να υποδέχονται μόνο πρόσφυγες που «μπορούν να ενσωματωθούν πλήρως και να
ευθυγραμμίζονται με τους στόχους του Προέδρου». Ένα πρόγραμμα ασύλου
προσαρμοσμένο στην «κοινωνική συνοχή» του Τραμπ.
Τα έγγραφα εισηγούνται
επίσης την ακύρωση εκατοντάδων χιλιάδων αιτήσεων ανθρώπων που βρίσκονται ήδη σε
λίστα αναμονής για εγκατάσταση στις ΗΠΑ, πολλοί από τους οποίους έχουν περάσει
εξονυχιστικούς ελέγχους ασφαλείας και πολυετή στάδια αξιολόγησης.
Παράλληλα, προτείνεται η
επιβολή ορίων στον αριθμό προσφύγων που μπορούν να εγκατασταθούν σε κοινότητες
όπου ήδη υπάρχει υψηλό ποσοστό μεταναστών, με το σκεπτικό ότι η
«υπερσυγκέντρωση μη ιθαγενών» δυσχεραίνει την αφομοίωση.
Εκπρόσωπος του Στέιτ
Ντιπάρτμεντ απέφυγε να σχολιάσει συγκεκριμένες πτυχές των προτάσεων, δηλώνοντας
μόνο ότι «δεν αποτελεί έκπληξη πως το Υπουργείο εφαρμόζει τις προτεραιότητες
του εκλεγμένου Προέδρου».
Οι επικριτές, ωστόσο,
υποστηρίζουν ότι τα σχέδια αυτά αποκαλύπτουν ένα ευρύτερο όραμα για το ποιοι
θεωρούνται «πραγματικοί Αμερικανοί». Άλλες αλλαγές περιλαμβάνουν αυστηρότερους
ελέγχους ασφαλείας για τους αιτούντες άσυλο, με την επέκταση των τεστ DNA στα
παιδιά, ώστε να διασφαλίζεται ότι συνδέονται βιολογικά με τους ενήλικες που τα
συνοδεύουν.
Παράλληλα, ο Τραμπ
σχεδιάζει να μειώσει δραστικά τον αριθμό προσφύγων που θα επιτρέπεται να
εισέλθουν στις Ηνωμένες Πολιτείες την επόμενη χρονιά, περιορίζοντάς τον σε
7.500 από το ανώτατο όριο των 125.000 που είχε θεσπίσει η Κυβέρνηση Μπάιντεν.
Το νέο προσχέδιο
πολιτικής, που περιήλθε στην κατοχή των New York Times, προτείνει η επιλογή των
προσφύγων να μην περνά πλέον μέσα από τις λίστες του ΟΗΕ, αλλά να γίνεται
απευθείας από τις Αμερικανικές Πρεσβείες, ώστε η Ουάσιγκτον να έχει μεγαλύτερο
έλεγχο στη διαδικασία. Η πρόταση αυτή εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο των
προσπαθειών της Κυβέρνησης να περιορίσει τον ρόλο διεθνών οργανισμών στη
μεταναστευτική πολιτική.
Κατά την διάρκεια της
Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ τον περασμένο μήνα, ο αναπληρωτής Υπουργός
Εξωτερικών των ΗΠΑ, Κρίστοφερ Λαντάου, υπερασπίστηκε τη στάση της κυβέρνησης
Τραμπ σε πάνελ για τις πολιτικές προσφύγων, υποστηρίζοντας ότι «το να
επισημαίνεις πως η διαδικασία μπορεί να γίνει αντικείμενο κατάχρησης δεν είναι
ξενοφοβία ούτε κακία».
Η Κυβέρνηση Τραμπ
υποστηρίζει ότι το πρόγραμμα επανεγκατάστασης προσφύγων πρέπει να περιοριστεί,
καθώς η υποδοχή χιλιάδων ανθρώπων από όλο τον κόσμο επιβαρύνει τις κοινότητες
που βρίσκονται ήδη υπό πίεση λόγω των μεταναστευτικών ροών στα σύνορα με το
Μεξικό.
Οι επικριτές απαντούν ότι
η σύγκριση αυτή είναι παραπλανητική, αφού οι πρόσφυγες υπόκεινται σε ξεχωριστό
καθεστώς και περνούν από πολυετείς ελέγχους ασφαλείας προτού φτάσουν στις ΗΠΑ.
Η διαδικασία έχει θεωρηθεί επί δεκαετίες ένα από τα πιο αυστηρά και
διακομματικά στηριζόμενα προγράμματα μετανάστευσης στη χώρα.
Ο Τραμπ και ο στενός του
συνεργάτης, Στίβεν Μίλερ, επιδιώκουν εδώ και χρόνια να περιορίσουν τον αριθμό
των προσφύγων που προέρχονται από την Αφρική και τις μουσουλμανικές χώρες. Κατά
την πρώτη του θητεία, ο Τραμπ είχε προκαλέσει έντονες αντιδράσεις όταν
αναρωτήθηκε γιατί οι Ηνωμένες Πολιτείες να δέχονται μετανάστες από την Αϊτή και
«χώρες-αποχωρητήρια» της Αφρικής, αντί από την Ευρώπη. Φαίνεται πλέον
αποφασισμένος να μετατρέψει αυτή την άποψη σε επίσημη πολιτική.
Η νέα πρόταση
περιλαμβάνει επίσης την απαγόρευση εγκατάστασης προσφύγων σε περιοχές των
Ηνωμένων Πολιτειών που έχουν πρόσφατα ζητήσει ομοσπονδιακή βοήθεια για τη
διαχείριση μεταναστευτικών ροών. Η λογική πίσω από αυτή την πρόταση είναι ότι
οι συγκεκριμένες κοινότητες έχουν ήδη «κορεστεί» και χρειάζονται χρόνο για να
απορροφήσουν τους νεοεισερχόμενους.
Τοπικές κοινωνίες και
οργανώσεις απαντούν: «Οι πρόσφυγες δεν είναι βάρος». Ωστόσο, τοπικοί ηγέτες και
οργανώσεις υποστήριξης προσφύγων εκφράζουν έντονες αντιδράσεις απέναντι στα νέα
σχέδια. Τονίζουν ότι, πέρα από το ανθρωπιστικό σκέλος, οι πρόσφυγες ενισχύουν
ουσιαστικά τις τοπικές κοινωνίες και οικονομίες.
Η Μαριάν Αμπερνάθι, μέλος
μιας συναγωγής στη Βόρεια Καρολίνα, εξηγεί ότι η κοινότητά της υποδέχεται
πρόσφυγες από το 2016 μ.Χ.— οικογένειες από το Αφγανιστάν, την Ουκρανία, την
Αϊτή, τη Βενεζουέλα και την Συρία.
«Οι άνθρωποι αυτοί
δουλεύουν σκληρά, ενσωματώνονται, προσφέρουν», είπε, σημειώνοντας ότι πολλοί
εργάζονται ως νοσηλευτές, μηχανικοί, τεχνικοί ή οδηγοί. «Τρώνε στα σπίτια μας
και εμείς στα δικά τους. Συμμετέχουν στην κοινότητα. Δεν υπάρχει τίποτα μη
Αμερικανικό σε αυτό».
Η ίδια πρόσθεσε ότι η
εμπειρία της την έχει πείσει πως η παρουσία των προσφύγων δεν αποτελεί βάρος,
αλλά πηγή ανανέωσης για την περιοχή. «Σπάνια έχω δει ανθρώπους που να δουλεύουν
τόσο σκληρά και να ζητούν τόσο λίγα», είπε χαρακτηριστικά (https://www.zougla.gr/kosmos/i-nea-politiki-trab-gia-tous-prosfyges-proteraiotita-stous-lefkous-christianous/).
Ύμνοι
του αντιπροέδρου των ΗΠΑ, Βανς για τον Πανάγιο Τάφο: Είναι το πιο εκπληκτικό
μέρος που έχω πάει ποτέ. Επιστρέφοντας σπίτι από ένα καταπληκτικό ταξίδι στο
Ισραήλ για να γιορτάσουμε και να εφαρμόσουμε την ιστορική ειρηνευτική συμφωνία
του Προέδρου Τραμπ. Αυτή είναι μια σπουδαία στιγμή για την χώρα μας και τον
κόσμο.
Είμαι ευγνώμων στον
Πρωθυπουργό Νετανιάχου, στον Πρόεδρο Χέρτζογκ και στην ισραηλινή κυβέρνηση για
τη διοργάνωση τόσων πολλών παραγωγικών συζητήσεων. Είμαι επίσης ευγνώμων στα
πολλά μουσουλμανικά έθνη που εργάζονται για να υποστηρίξουν την ειρήνη. Κ
αι είμαι ιδιαίτερα
περήφανος για τους Αμερικανούς στρατιωτικούς ηγέτες που εργάζονται για την
μεσολάβηση και την επίβλεψη αυτής της ειρηνευτικής διαδικασίας. Ο Πρόεδρος
Τραμπ ήταν σαφής: ενώ δεν θα υπάρχουν αμερικανικές δυνάμεις επί τόπου στην
Γάζα, η αμερικανική ηγεσία ήταν απαραίτητη για την επίτευξη αυτής της ειρήνης
και θα είναι απαραίτητο να την επιβλέψουμε.
Είμαι ευγνώμων στο πολυάριθμο
ισραηλινό προσωπικό ασφαλείας, πολλοί από τους οποίους δεν μιλούσαν καν
αγγλικά, που συνεργάστηκαν με τις μυστικές υπηρεσίες για να καταστεί δυνατή η
επίσκεψη. Και ενώ ήταν ένα πολυάσχολο ταξίδι, μπόρεσα να κάνω δύο προσωπικές
στάσεις
Πρώτον, η Πόλη του Δαβίδ
είναι ένα από τα αρχαιολογικά θαύματα του κόσμου και, παρόλο που εξακολουθεί να
είναι ως επί το πλείστον κλειστή για το κοινό, σχεδιάζουν να την ανοίξουν
σύντομα. Είναι εκπληκτικό να συνειδητοποιείς ότι περπατάς σε ένα μονοπάτι που
θα είχε περπατήσει και ο ίδιος ο Χριστός πριν από 2.000 χρόνια.
Οι άνθρωποι που
εργάστηκαν για την ανασκαφή και τη διατήρηση αυτού του τόπου είναι
καταπληκτικοί άνθρωποι και τους είμαι ευγνώμων, ιδιαίτερα στους ευγενικούς
ξεναγούς μου! Δεύτερον, έχω ήδη δημοσιεύσει για την Εκκλησία του Παναγίου
Τάφου, αλλά αξίζει να το πω ξανά: είναι το πιο εκπληκτικό μέρος που έχω πάει
ποτέ. Σας ενθαρρύνω όλους να συνεχίσετε να προσεύχεστε για ειρήνη! Τι
εκπληκτική ευλογία ήταν να έχω επισκεφτεί τον τόπο του θανάτου και της
ανάστασης του Χριστού
Είμαι απέραντα ευγνώμων
στους Έλληνες, Αρμένιους και Καθολικούς ιερείς που φροντίζουν αυτό το ιερότερο
μέρος. Είθε ο Άρχοντας της Ειρήνης να μας ελεήσει και να ευλογήσει τις
προσπάθειές μας για ειρήνη.
ΣΠΑΝΙΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ....!!!
Εάν σας παραξενεύουν οι διάφορες δηλώσεις του Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης των
ΗΠΑ δείτε και αυτή εδώ την φωτογραφία και ίσως σας λυθούν και μερικές απορίες.
Έχουμε συνηθίσει τόσα χρόνια να βλέπουμε πολλούς να πηγαίνουν στον Τοίχο των
Δακρύων, τους υποχρεώνουν να πάνε, και λαμβάνουν μεγάλη δημοσιότητα αυτές οι
εικόνες. Κάποιοι όμως κάνουν και άλλες επιλογές, τις επιβάλουν.
Ο Αντιπρόεδρος των ΗΠΑ
Βανς επισκέφτηκε τον ιερότερο τόπο του Χριστιανισμού στην Ιερουσαλήμ, την
Εκκλησία του Παναγίου Τάφου. Προσκύνησε συνοδευόμενος από εκπροσώπους του Ελληνικού, Αρμενικού και Λατινικού
Πατριαρχείου. Είμαι σίγουρος ότι θα πρέπει να ψάξετε πάρα μα πάρα πολύ για να
βρείτε αντίστοιχες εικόνες άλλου ηγέτη. Ιδίως των ΗΠΑ (https://romioitispolis.gr/ymnoi-toy-antiproedroy-ton-ipa-vans-gia-ton-panagio-tafo-einai-to-pio-ekpliktiko-meros-poy-echo-paei-pote/#goog_rewarded,
https://corfiatiko.blogspot.com/2025/10/blog-post_225.html).
«No
Kings»: Διαδηλώσεις στις ΗΠΑ και ο Ν.Τραμπ ως πιλότος ενός μαχητικού που τους
«βομβαρδίζει» με περιττώματα! Στο Πόρτλαντ οι διαδηλώσεις μετατράπηκαν σε
συγκρούσεις με την αστυνομία.
Δημοκρατικοί, Αντίφα και
ακροαριστερές οργανώσεις βρέθηκαν στους δρόμους των Αμερικανικών πόλεων το
Σάββατο 18 Οκτωβρίου μέσα από το κίνημα «No Kings» θέλοντας να εκφράσουν την
αντίθεσή τους στην πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ.
Η διαδήλωση οργανώθηκε
από μια ευρεία συμμαχία οργανώσεων, μεταξύ των οποίων οι Indivisible, ACLU,
MoveOn, AFL-CIO και Δημοκρατικοί Σοσιαλιστές της Αμερικής ενώ στο Πόρτλαντ η
κατάσταση έδειξε να ξεφεύγει καθώς οι διαδηλωτές επιχείρησαν έφοδο κατά του
κτιρίου της υπηρεσίας μετανάστευσης ICE.
Ο Αμερικανός Πρόεδρος
βέβαια επέλεξε να απαντήσει με ένα βίντεο AI, όπου τον δείχνει πιλότο ενός
F-18, φορώντας και κορώνα, να «βομβαρδίζει» με περιττώματα τους διαδηλωτές! Το
Πόρτλαντ και ειδικότερα η υπηρεσία ICE ήταν στο επίκεντρο των συγκρούσεων με
την αστυνομία να κάνει εκτεταμένη χρήση χημικών και πλαστικών σφαιρών.
Ο πολιτικός λόγος υποστηρίχθηκε
και από διάφορους ηγέτες του δημοκρατικού Κόμματος, όπως ο γερουσιαστής Τσακ
Σούμερ και η Κάμαλα Χάρις, οι οποίοι συμμετείχαν στις συγκεντρώσεις εκφράζοντας
την υποστήριξή τους στο κίνημα (https://www.pronews.gr/kosmos/no-kings-dimokratikoi-kai-antifa-diadilonoun-stis-ipa-me-ai-vinteo-pou-rixnei-perittomata-apanta-o-n-tramp/).
«No
Kings»: Μαζικές διαδηλώσεις εναντίον του Τραμπ σε 2.600 πόλεις των ΗΠΑ. Από το
Σικάγο ως την Νέα Υόρκη, οι πολίτες φωνάξαν: «Όχι βασιλιάδες, ναι στην
δημοκρατία». Κύμα διαδηλώσεων σάρωσε το Σάββατο 18/10, τις Ηνωμένες Πολιτείες,
με εκατομμύρια πολίτες να βγαίνουν στους δρόμους φωνάζοντας «No Kings» – ένα
σύνθημα που στρέφεται ευθέως κατά του Ντόναλντ Τραμπ και της διοίκησής του, την
οποία πολλοί χαρακτηρίζουν όλο και πιο αυταρχική.
Από τη Νέα Υόρκη έως την
Ουάσιγκτον, και από το Λος Άντζελες ως την Ατλάντα, οι δρόμοι γέμισαν με
πολίτες που ζητούν μια απλή, αλλά θεμελιώδη αρχή: ότι κανείς δεν είναι υπεράνω
του Συντάγματος. Οι διοργανωτές των κινητοποιήσεων μιλούν για «μια εξέγερση της
δημοκρατίας απέναντι σε έναν Πρόεδρο που συμπεριφέρεται σαν να φορά στέμμα».
Στην καρδιά του Μανχάταν,
πάνω από 20.000 διαδηλωτές κατέκλυσαν την Times Square κρατώντας πλακάτ που
έγραφαν «Δημοκρατία, όχι Μοναρχία» και «Το Σύνταγμα δεν είναι προαιρετικό». Η
πορεία ξεκίνησε με συνθήματα και τύμπανα, απλώθηκε κατά μήκος της 7ης
Λεωφόρου και, παρά την ισχυρή παρουσία της αστυνομίας, κύλησε ειρηνικά αλλά με
οργή που δύσκολα κρύβεται. «Βλέπω την Αμερική να γλιστρά σε μια εποχή όπου η
εξουσία δεν ελέγχεται και η αλήθεια τιμωρείται», είπε η συγγραφέας Μπεθ Ζάσλοφ
από το Μανχάταν. «Αν δεν σηκωθούμε τώρα, αύριο ίσως είναι αργά».
Το μήνυμα των διαδηλωτών
ήταν ξεκάθαρο: ο λαός δεν δέχεται βασιλιάδες, ούτε «εκλεγμένους μονάρχες» που
κυβερνούν με διατάγματα και απειλές. Και αυτή την φορά, η οργή δεν έμεινε μόνο
στα social media, αλλά βγήκε και στους
δρόμους.
Ανάμεσα στους διαδηλωτές
στεκόταν και ο 68χρονος Μάσιμο Μασκόλι, Ιταλός μετανάστης δεύτερης γενιάς,
κρατώντας σφιχτά μια ξεθωριασμένη φωτογραφία του παππού του ενός ανθρώπου που πολέμησε τους φασίστες στα
βουνά της Ιταλίας.
«Δεν πίστευα πως θα ζήσω
για να ξαναδώ φασιστικές πρακτικές να αναδύονται στις Ηνωμένες Πολιτείες», είπε
με πίκρα, καταγγέλλοντας τις μαζικές απελάσεις, την ανάπτυξη της Εθνοφρουράς στους
δρόμους και τις περικοπές στην υγειονομική περίθαλψη.
Στην Ουάσιγκτον, ο Μπέρνι
Σάντερς μίλησε μπροστά σε χιλιάδες ανθρώπους, απαντώντας στον Ρεπουμπλικανό
Πρόεδρο της Βουλής, Μάικ Τζόνσον —τον ίδιο που χαρακτήρισε τις διαδηλώσεις
«εκδηλώσεις μίσους». «Ο Μάικ Τζόνσον έχει άδικο», αντέτεινε ο Σάντερς. «Δεν
είμαστε εδώ γιατί μισούμε την Αμερική. Είμαστε εδώ γιατί αρνούμαστε να τη δούμε
να μεταμορφώνεται σε κάτι που δεν αναγνωρίζουμε».
Πάνω από 100 χιλιάδες
διαδηλωτές στο Σικάγο. Πάνω από 100.000 άνθρωποι πλημμύρισαν τους δρόμους του
Σικάγο, μετατρέποντας την πόλη σε πεδίο μαζικής αντίδρασης απέναντι στις
τελευταίες κινήσεις του Ντόναλντ Τραμπ. Ο πρόεδρος, σε μια ακόμη επίδειξη
αυταρχισμού, είχε ζητήσει τη φυλάκιση του κυβερνήτη Τζέι Ρόμπερτ Πρίτσκερ και του
δημάρχου Μπράντον Τζόνσον — επειδή «τόλμησαν» να αμφισβητήσουν τις
ομοσπονδιακές επιχειρήσεις εναντίον μεταναστών. Η κίνηση προκάλεσε θύελλα
αντιδράσεων και νομικές προσφυγές, με τοπικούς αξιωματούχους να καταγγέλλουν
τις πρακτικές του Τραμπ ως κατάφωρα αντισυνταγματικές.
Η ένταση κορυφώθηκε όταν
στρατιωτικές δυνάμεις εμφανίστηκαν στους δρόμους της πόλης, υπό τον εύγλωττο
τίτλο επιχείρησης «Midway Blitz» — μια κίνηση που θύμιζε περισσότερο εμπόλεμη
ζώνη παρά δημοκρατία. Η απάντηση ήρθε από τη Δικαιοσύνη: μια ομοσπονδιακή
δικαστής διέταξε την άμεση αποχώρηση των δυνάμεων, επισημαίνοντας πως οι
ενέργειες της κυβέρνησης παραβίαζαν θεμελιώδη συνταγματικά δικαιώματα.
Οι Δημοκρατικοί στήριξαν
τις διαδηλώσεις. Ο πολιτικός παλμός των διαδηλώσεων ενισχύθηκε από ηγετικά
στελέχη των δημοκρατικών, ανάμεσά τους ο γερουσιαστής Τσακ Σούμερ και η πρώην
αντιπρόεδρος Κάμαλα Χάρις. Και οι δύο βρέθηκαν δίπλα στους πολίτες, στέλνοντας
μήνυμα ότι η αντίσταση στις αυταρχικές πολιτικές του Τραμπ δεν είναι
περιθωριακή υπόθεση, αλλά κεντρικό δημοκρατικό καθήκον.
Στη Νέα Υόρκη, στην
περιοχή του Φόρεστ Χιλς, χιλιάδες άνθρωποι πλημμύρισαν τους δρόμους από το
μεσημέρι, φωνάζοντας «Αγαπάμε την χώρα μας — δεν ανεχόμαστε τον Τραμπ». «Αυτός
ο πρόεδρος είναι ντροπή· ελπίζω σήμερα να βγουν εκατομμύρια στους δρόμους»,
είπε η 36χρονη Στεφανί, που προτίμησε να κρατήσει την ανωνυμία της. Από τον
Λευκό Οίκο, η απάντηση ήρθε με τη γνωστή ψυχρότητα: οι διαδηλώσεις
χαρακτηρίστηκαν «αντι-αμερικανικές», ενώ ο Τραμπ δήλωσε πως «δεν επιθυμεί να
γίνει βασιλιάς» — την στιγμή που οι πράξεις του φώναζαν ακριβώς το αντίθετο.
Το κίνημα «No Kings»
φαίνεται αποφασισμένο να συνεχίσει. Στόχος του: η υπεράσπιση της δημοκρατίας
απέναντι σε μια κυβέρνηση που ολοένα και περισσότερο θυμίζει καθεστώς. Από την
άλλη πλευρά, Ρεπουμπλικανοί αξιωματούχοι επιμένουν στην ρητορική του φόβου,
μιλώντας για «κινητοποίηση μίσους κατά της Αμερικής». Ο Πρόεδρος της Βουλής των
Αντιπροσώπων έφτασε στο σημείο να προβλέψει «οπαδούς της Χαμάς και των Αντίφα»
στους δρόμους, ενώ ο Τομ Έμερ, αντιπρόσωπος από τη Μινεσότα, αποκάλεσε το
κίνημα «τρομοκρατική πτέρυγα του Δημοκρατικού Κόμματος».
Η απάντηση ήρθε άμεση και
κοφτή. «Μην αφήσετε τον Ντόναλντ Τραμπ και τους Ρεπουμπλικανούς να σας
εκφοβίσουν ή να σας φιμώσουν», δήλωσε ο Σούμερ, καλώντας τους πολίτες «να
κάνουν τη φωνή τους να ακουστεί». Παρόμοιο κάλεσμα απηύθυνε η Κάμαλα Χάρις, ενώ
στο πλευρό των διαδηλωτών στάθηκε και ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο — ένας σταρ που δεν
διστάζει να βάλει την φήμη του απέναντι στην εξουσία.
Αντιδράσεις από τους
Ρεπουμπλικάνους. Από την πλευρά της, η κυβέρνηση Τραμπ καταδίκασε τις
διαδηλώσεις, χαρακτηρίζοντας τις «αντι-Αμερικανικές». Ο Πρόεδρος δήλωσε ότι δεν
επιθυμεί να καταστεί «βασιλιάς», παρά τις κατηγορίες για αυταρχικές πρακτικές.
Αρκετοί Ρεπουμπλικανοί
κυβερνήτες —μεταξύ τους ο Γκρεγκ Άμποτ του Τέξας και ο Γκλεν Γιάνγκιν της
Βιρτζίνια— έθεσαν σε επιφυλακή μονάδες της Εθνοφρουράς ενόψει των
κινητοποιήσεων, επικαλούμενοι τον γνωστό πλέον «φόβο της Antifa». Μια επίκληση
που, όπως σχολίασαν αναλυτές, μοιάζει περισσότερο με πολιτικό εργαλείο
εκφοβισμού παρά με πραγματική απειλή.
Στελέχη του
Ρεπουμπλικανικού Κόμματος αναφέρθηκαν σε «κινητοποίηση μίσους κατά της
Αμερικής», ενώ ο πρόεδρος της Βουλής των Αντιπροσώπων δήλωσε: «Στοιχηματίζω ότι
θα δείτε οπαδούς της Χαμάς και των αντίφα», ενώ ο αντιπρόσωπος της Μινεζότα Τομ
Εμερ έκανε λόγο για «τρομοκρατική πτέρυγα του δημοκρατικού Κόμματος» (https://www.zougla.gr/kosmos/no-kings-mazikes-diadiloseis-enantion-tou-trab-se-2-600-poleis-ton-ipa/).
Κυβέρνηση
Τραμπ: Αποφασισμένη να αποκαλύψει τα πάντα για τους αεροψεκασμούς. Οι πολίτες
έχουν δικαίωμα να γνωρίζουν εάν απελευθερώνονται στην ατμόσφαιρα ρύποι ή
χημικές ουσίες. Μετά από απόφαση του Αμερικανού Προέδρου η Υπηρεσία Προστασίας
Περιβάλλοντος του Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε την πλήρη δημόσια δημοσιοποίηση
όλων όσων γνωρίζει η κυβέρνηση για την γεωμηχανική και τον ατμοσφαιρικό
ψεκασμό.
*Ανταπόκριση από τις ΗΠΑ
για το newsbreak.gr. Μια απόφαση που φαίνεται πως τερματίζει τη χρόνια
μυστικότητα άρνησης και χλευασμού για όσους τόλμησαν να ρωτήσουν τι πραγματικά
υπάρχει στον ουρανό μας και τελικά ποiοι είναι αυτοί που μας ψεκάζουν και με
ποιο τρόπο.
Θεωρίες συνωμοσίας. Για
πολλά χρόνια όλοι αυτοί που προσπάθησαν να μιλήσουν για αυτές τις πρακτικές
χλευάζονταν, φιμώνονταν και τους στιγματίζανε ως λάτρεις των θεωριών
συνωμοσίας, επειδή αμφισβητούσαν αυτό που μπορούσαν να δουν με τα ίδια τους τα
μάτια. Τώρα όπως φαίνεται αυτό έχει τελειώσει.
Η κυβέρνηση Τραμπ και ο
ίδιος ο Πρόεδρος απαιτούν πλήρη διαφάνεια και δεσμεύονται να μοιραστούν κάθε
έγγραφο σχετικά με τις ουρές συμπύκνωσης, την ηλιακή γεωμηχανική και την
ατμοσφαιρική τροποποίηση.
Ιστορική παραδοχή.
Σύμφωνα με αξιωματούχους δεν πρόκειται απλώς για άλλη μια γραφειοκρατική
έκθεση, αλλά για μια ιστορική παραδοχή ότι κάτι πολύ πραγματικό συμβαίνει πάνω
από τα κεφάλια μας και ότι οι Αμερικανοί αξίζουν την αλήθεια. Εάν ρύποι ή
χημικές ουσίες δοκιμάζονται ή απελευθερώνονται στην ατμόσφαιρα, τότε οι
άνθρωποι έχουν δικαίωμα να το γνωρίζουν (https://corfiatiko.blogspot.com/2025/10/blog-post_154.html#google_vignette).
Οι
πρωταγωνιστές των υποχρεωτικοτήτων επιστρέφουν! Νέος πόλεμος για την δημόσια
υγεία. Οι ίδιοι άνθρωποι που πριν λίγα χρόνια επέβαλαν υποχρεωτικότητες,
αποκλεισμούς και κοινωνικό διχασμό στο όνομα της «δημόσιας υγείας»,
επανέρχονται στο προσκήνιο.
Αυτή την φορά, οι
δημοκρατικοί κυβερνήτες δεκαπέντε πολιτειών των ΗΠΑ επιχειρούν να δημιουργήσουν
μια παράλληλη αρχή δημόσιας υγείας, σε ανοιχτή αντιπαράθεση με την κυβέρνηση
του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ.
Η νέα αυτή δομή, υπό τον
τίτλο «Συμμαχία Δημόσιας Υγείας των Κυβερνητών», φιλοδοξεί να λειτουργεί
ανεξάρτητα από τις εθνικές υπηρεσίες και να διαμορφώνει δικές της οδηγίες, να
αγοράζει εμβόλια και να συντονίζει δράσεις πανδημικής ετοιμότητας. Αν και
παρουσιάζεται ως «μη κομματικός, μη κερδοσκοπικός οργανισμός», δεν έχει
αποκαλύψει τις πηγές χρηματοδότησής του, γεγονός που προκαλεί έντονες υποψίες.
Η ουσία, όμως, είναι
αλλού: οι ίδιοι αξιωματούχοι που επέβαλαν μάσκες σε παιδιά, απαγόρευσαν την
δουλειά σε ανεμβολίαστους και διέλυσαν την κοινωνική συνοχή, τώρα εμφανίζονται
ως «σωτήρες» της επιστήμης, καταγγέλλοντας την ομοσπονδιακή πολιτική υγείας της
κυβέρνησης Τραμπ.
Όπως σημειώνει εκπρόσωπος
του Υπουργείου Υγείας, «οι κυβερνήτες που διέβρωσαν την εμπιστοσύνη των πολιτών
προσπαθούν να επανεφεύρουν την δημόσια υγεία με το πρόσχημα του συντονισμού».
Αντίθετα, η κυβέρνηση Τραμπ και ο υπουργός Υγείας Ρόμπερτ Κένεντι Τζούνιορ
προτάσσουν μια νέα προσέγγιση βασισμένη στην αληθινή επιστήμη και την
διαφάνεια, όχι στον φόβο και την εξουσία. Το μήνυμα είναι σαφές: οι
πρωταγωνιστές της πανδημικής αυθαιρεσίας επιστρέφουν, και ο πόλεμος για τον
έλεγχο της δημόσιας υγείας μόλις άρχισε (https://news12.gr/2025/10/20/%ce%bf%ce%b9-%cf%80%cf%81%cf%89%cf%84%ce%b1%ce%b3%cf%89%ce%bd%ce%b9%cf%83%cf%84%ce%ad%cf%82-%cf%84%cf%89%ce%bd-%cf%85%cf%80%ce%bf%cf%87%cf%81%ce%b5%cf%89%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%bf%cf%84%ce%ae%cf%84/).
ΗΠΑ: Στον αστερισμό του διχασμού –
Επανέρχονται τα κινήματα απόσχισης! Συζητήσεις σε πολλές πολιτείες. Η συζήτηση
γύρω από την απόσχιση πολιτειών και περιφερειών επανέρχεται στο προσκήνιο στις
Ηνωμένες Πολιτείες, αντανακλώντας την βαθιά πολιτική πόλωση και την αυξανόμενη
δυσπιστία απέναντι στην ομοσπονδιακή κυβέρνηση.
Αν και τα σχετικά κινήματα παραμένουν μειοψηφικά, κερδίζουν ολοένα και
μεγαλύτερη δημοσιότητα, εκφράζοντας την απογοήτευση πολιτών που θεωρούν ότι οι
τοπικές τους ανάγκες αγνοούνται. Στην βορειοδυτική ακτή των ΗΠΑ, το κίνημα της
Κασκέντια προωθεί την ιδέα μιας αυτόνομης πολιτικής οντότητας που θα βασίζεται
σε κοινά γεωγραφικά, περιβαλλοντικά και πολιτισμικά χαρακτηριστικά.
Οι υποστηρικτές του θεωρούν ότι η περιοχή διαθέτει ξεχωριστή ταυτότητα
και θα μπορούσε να διαχειρίζεται αποτελεσματικότερα τους πόρους και τις
πολιτικές της χωρίς την παρέμβαση της Ουάσινγκτον.
Την ίδια στιγμή, σε εντελώς διαφορετική ιδεολογική κατεύθυνση, το
κίνημα Greater Idaho επιδιώκει την αλλαγή των πολιτειακών συνόρων, ώστε συντηρητικές
αγροτικές περιοχές του ανατολικού Όρεγκον να ενταχθούν στο Άινταχο. Οι
υποστηρικτές του υποστηρίζουν ότι οι αποφάσεις λαμβάνονται κυρίως από τα αστικά
κέντρα και δεν αντανακλούν τις ανάγκες των τοπικών κοινοτήτων.
Παρά τις ιδεολογικές τους διαφορές, τα δύο κινήματα μοιράζονται μια
κοινή αφετηρία: την αίσθηση ότι η πολιτική εξουσία βρίσκεται μακριά από τους
πολίτες και αδυνατεί να εκπροσωπήσει αποτελεσματικά τα συμφέροντά τους. Η
αντίληψη αυτή ενισχύεται από την οικονομική ανισότητα, τις πολιτισμικές
διαφορές και την διαρκή κομματική αντιπαράθεση που χαρακτηρίζει τη σύγχρονη
αμερικανική πολιτική σκηνή.
Παρόμοιες πρωτοβουλίες εμφανίζονται και σε άλλες περιοχές της χώρας,
από το Τέξας και την Καλιφόρνια έως το Νέο Μεξικό και τηn Μέση Δύση. Ωστόσο, η υλοποίησή τους
προσκρούει σε σημαντικά συνταγματικά και πολιτικά εμπόδια, καθώς η Αμερικανική
νομοθεσία δεν επιτρέπει την εύκολη αποχώρηση μιας πολιτείας από την Ένωση εκτός
και αν μιλάμε για Επανάσταση.
Το Σύνταγμα των ΗΠΑ προβλέπει διαδικασία αλλαγής συνόρων πολιτειών,
αλλά απαιτεί την έγκριση των εμπλεκόμενων πολιτειακών νομοθετικών σωμάτων και
του Κογκρέσου. Για πλήρη απόσχιση, τα εμπόδια είναι ακόμη μεγαλύτερα. Η
ιστορική απόφαση Texas v. White του 1.869 μ.Χ. έκρινε ότι οι πολιτείες δεν
μπορούν μονομερώς να αποχωρήσουν από την Ένωση.
Το Ανώτατο Δικαστήριο άφησε θεωρητικά ανοιχτό το ενδεχόμενο απόσχισης
μέσω «επανάστασης» ή με συναίνεση των υπόλοιπων πολιτειών, όμως στην πράξη μια
τέτοια διαδικασία θεωρείται σχεδόν αδύνατη.
Στο νοτιοανατολικό Νέο Μεξικό, τοπικοί οργανωτές έχουν ζητήσει ένωση
με το Τέξας. Στην Ιντιάνα, Ρεπουμπλικανοί νομοθέτες έχουν προσκαλέσει
συντηρητικές κομητείες του Ιλινόι να ενταχθούν στην πολιτεία τους, ενώ ανάλογες
κινήσεις έχουν εμφανιστεί και στην Δυτική Βιρτζίνια για κομητείες της Βιρτζίνια
και του Μέριλαντ.
Ακόμη και στον Καναδά, η συντηρητική Αλμπέρτα κινείται προς
δημοψήφισμα για το αν θα πρέπει να παραμείνει στην χώρα ή να ανοίξει διαδικασία
απόσχισης. Οι ειδικοί εκτιμούν ότι η πραγματική απόσχιση παραμένει εξαιρετικά
απίθανη.
Παρ’ όλα αυτά, η αυξανόμενη απήχηση αυτών των κινημάτων αποκαλύπτει
ένα βαθύτερο πρόβλημα: ολοένα και περισσότεροι Αμερικανοί αισθάνονται ότι δεν
εκπροσωπούνται από το υφιστάμενο πολιτικό σύστημα και αναζητούν εναλλακτικούς
τρόπους έκφρασης της ταυτότητας και των συμφερόντων τους.
Η συζήτηση, επομένως, δεν αφορά μόνο την αλλαγή συνόρων ή την
δημιουργία νέων κρατικών μορφωμάτων. Αντανακλά κυρίως την δυσκολία διατήρησης
μιας κοινής πολιτικής και κοινωνικής ταυτότητας σε μια χώρα που εμφανίζεται
περισσότερο διχασμένη από ποτέ (https://www.pronews.gr/kosmos/diethnis-politiki/ipa-senaria-aposxisis-politeion-erxontai-stin-epifaneia/b1/).
Χάος
στις ΗΠΑ - Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης η Νέα Υόρκη λόγω shutdown - Χωρίς
τρόφιμα 3 εκατ. πολίτες. Η κρίση, που οφείλεται στο παρατεταμένο shutdown της
ομοσπονδιακής κυβέρνησης, έχει αφήσει εκατομμύρια Αμερικανούς χωρίς βασική
επισιτιστική βοήθεια.
Η κυβερνήτης της Νέας
Υόρκης, Kathy Hokul ανακοίνωσε επίσημα την κήρυξη κατάστασης έκτακτης ανάγκης,
προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι δραματικές επιπτώσεις που προκάλεσε η διακοπή
χρηματοδότησης από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση των Ηνωμένων Πολιτειών.
Η κρίση, που οφείλεται
στο παρατεταμένο shutdown της ομοσπονδιακής κυβέρνησης, έχει αφήσει εκατομμύρια
Αμερικανούς χωρίς βασική επισιτιστική βοήθεια. Σύμφωνα με την δήλωσή της, από
την 1η Νοεμβρίου, περίπου 3 εκατομμύρια Νεοϋορκέζοι κινδυνεύουν να μείνουν
χωρίς πρόσβαση σε προγράμματα τροφίμων, λόγω της διακοπής της ομοσπονδιακής
επιδότησης που αποφασίστηκε από την αμερικανική κυβέρνηση.
Η Hokul, αντιδρώντας
άμεσα, ανακοίνωσε την διάθεση 65 εκατομμυρίων δολαρίων από τον προϋπολογισμό
της Πολιτείας, προκειμένου να καλύψει προσωρινά το κενό που αφήνει η
ομοσπονδιακή περικοπή.
Τα κεφάλαια αυτά, όπως
ανέφερε, θα χρηματοδοτήσουν τη διανομή περίπου 40 εκατομμυρίων μερίδων φαγητού
σε οικογένειες που βρίσκονται στο όριο της φτώχειας. «Δεν θα αφήσουμε κανέναν
Νεοϋορκέζο να πεινάσει λόγω των πολιτικών συγκρούσεων στην Ουάσιγκτον», δήλωσε
χαρακτηριστικά η κυβερνήτης, αφήνοντας αιχμές για τον τρόπο με τον οποίο οι
εσωκομματικές αντιπαραθέσεις στο Κογκρέσο επηρεάζουν την καθημερινή ζωή
εκατομμυρίων πολιτών.
Πολιτικό σαμποτάζ. Το
μερικό shutdown της ομοσπονδιακής κυβέρνησης τέθηκε σε ισχύ τα μεσάνυχτα της 1ης
Οκτωβρίου, όταν δημοκρατικοί και Ρεπουμπλικάνοι απέτυχαν να καταλήξουν σε
συμφωνία για τον ομοσπονδιακό προϋπολογισμό.
Η διαμάχη αφορά κυρίως
ζητήματα χρηματοδότησης της υγείας, της κοινωνικής πρόνοιας και της άμυνας, με
κάθε πλευρά να κατηγορεί την άλλη για «πολιτικό σαμποτάζ». Αν και οι διακοπές
λειτουργίας του ομοσπονδιακού κράτους δεν είναι κάτι νέο —από το 1.977 μ.Χ. έχουν
σημειωθεί περισσότερες από 20 φορές— η σημερινή κρίση φαίνεται πιο βαθιά και
πιο επικίνδυνη, καθώς επηρεάζει άμεσα βασικές κοινωνικές υπηρεσίες και
ευάλωτους πληθυσμούς.
Η μακρύτερη περίοδος
«παγώματος» χρηματοδότησης σημειώθηκε επί προεδρίας Trump, τον Δεκέμβριο του
2018 μ.Χ., όταν η κυβέρνηση είχε παραλύσει για 35 ημέρες. Τότε, όπως και τώρα,
εκατομμύρια Αμερικανοί εργαζόμενοι έμειναν χωρίς μισθό και κοινωνικές παροχές,
ενώ βασικά προγράμματα διατροφικής ασφάλειας σταμάτησαν να λειτουργούν.
Η σκοτεινή πλευρά του
αμερικανικού πολιτικού συστήματος. Η νέα κρίση στην Νέα Υόρκη αποκαλύπτει τις
σοβαρές ανισότητες του αμερικανικού συστήματος διακυβέρνησης. Η αδυναμία
συνεννόησης ανάμεσα στα δύο μεγάλα κόμματα έχει μετατρέψει τον κρατικό
προϋπολογισμό σε όπλο πολιτικής εκδίκησης, με τους απλούς πολίτες να γίνονται
τα θύματα.
Το γεγονός ότι μια από
τις πιο πλούσιες Πολιτείες των ΗΠΑ, όπως η Νέα Υόρκη, χρειάζεται να κηρύξει
κατάσταση έκτακτης ανάγκης για να ταΐσει τους πολίτες της, υπογραμμίζει τη
διαβρωτική δύναμη της πολιτικής πόλωσης. Την ίδια στιγμή, η εικόνα μιας
Αμερικής που δηλώνει παγκόσμιος ηγέτης αλλά αδυνατεί να εξασφαλίσει τρόφιμα για
τους πολίτες της, εκθέτει την Ουάσιγκτον διεθνώς.
Αναλυτές επισημαίνουν ότι
η κρίση αυτή ενδέχεται να αποτελέσει προοίμιο κοινωνικών αναταραχών, ειδικά αν
το shutdown συνεχιστεί και οι πολιτείες αναγκαστούν να επωμιστούν περαιτέρω
οικονομικά βάρη. Οι Ρεπουμπλικάνοι κατηγορούν τη Hokul και τους Δημοκρατικούς
για «ανεύθυνη σπατάλη» και «πολιτικό θέατρο», ενώ οι Δημοκρατικοί απαντούν πως
το Κογκρέσο, υπό τον έλεγχο των Ρεπουμπλικανών, «εκβιάζει τη χώρα για να
εξυπηρετήσει μικροπολιτικά συμφέροντα».
Η πολιτική αντιπαράθεση
στην Ουάσιγκτον έχει αφήσει εκατομμύρια οικογένειες εξαρτημένες από τη βοήθεια
των πολιτειών και των φιλανθρωπικών οργανώσεων. Προγράμματα όπως το SNAP
(κουπόνια τροφίμων) και οι επιδοτήσεις στα σχολικά γεύματα βρίσκονται στον
αέρα, ενώ ήδη παρατηρούνται ουρές στα κοινωνικά παντοπωλεία και εκρηκτική
αύξηση της ζήτησης τροφίμων στις φτωχότερες συνοικίες της Νέας Υόρκης.
Η Hokul κάλεσε τον Λευκό
Οίκο και το Κογκρέσο να «αναλάβουν τις ευθύνες τους» και να τερματίσουν το
πολιτικό αδιέξοδο. Παράλληλα, υπογράμμισε ότι η Πολιτεία της Νέας Υόρκης δεν θα
αντέξει για μεγάλο χρονικό διάστημα να καλύπτει τις ανάγκες που κανονικά
οφείλει να χρηματοδοτεί η ομοσπονδιακή κυβέρνηση.
Ανησυχητικό μήνυμα από το
μέλλον. Η σημερινή κρίση δεν αφορά μόνο την Νέα Υόρκη. Αποκαλύπτει τα βαθιά
ρήγματα που διαπερνούν το μερικανικό πολιτικό και κοινωνικό σύστημα. Όταν οι
διαμάχες στο Κογκρέσο μπορούν να αφήσουν εκατομμύρια ανθρώπους χωρίς φαγητό,
τίθεται το ερώτημα: πόσο σταθερό και αξιόπιστο παραμένει το Αμερικανικό μοντέλο
διακυβέρνησης;
Καθώς η Ουάσιγκτον
βυθίζεται σε νέα πολιτική κρίση, οι εικόνες από τις ουρές στα κέντρα διανομής
τροφίμων της Νέας Υόρκης γίνονται το πιο οδυνηρό σύμβολο μιας υπερδύναμης που,
όσο και αν μιλά για «παγκόσμια ηγεσία», δείχνει αδυναμία να θρέψει τους ίδιους
της τους πολίτες (https://www.bankingnews.gr/diethni/articles/835143/xaos-stis-ipa-se-katastasi-ektaktis-anagkis-i-nea-yorki-logo-shutdown-xoris-trofima-3-ekat-polites).
Αναβρασμός
στις ΗΠΑ - Ο στρατός δημιουργεί ειδικά σώματα για την αντιμετώπιση ταραχών. Η
κυβέρνηση Trump ετοιμάζει χιλιάδες στρατιώτες της Εθνοφρουράς για να
αναπτυχθούν σε αμερικανικές πόλεις σε περίπτωση ταραχών, αυξάνοντας τον κίνδυνο
στρατιωτικοποίησης της αστυνόμευσης.
Το Πεντάγωνο έχει
διατάξει χιλιάδες εξειδικευμένα μέλη της Εθνοφρουράς να ολοκληρώσουν εκπαίδευση
για αποστολές καταστολής πολιτικών ταραχών τους επόμενους μήνες, μια ένδειξη
ότι η προσπάθεια της κυβέρνησης Trump να αναπτύξει στρατιωτικές δυνάμεις μέσα
σε αστικά κέντρα - κάτι που παλαιότερα επιτρεπόταν μόνο σε έκτακτες περιπτώσεις
- ενδέχεται να γίνει ο κανόνας.
Η νεοσυσταθείσα Δύναμη
Ταχείας Αντίδρασης της Εθνοφρουράς πρέπει να εκπαιδευτεί, να εξοπλιστεί με
εξοπλισμό καταστολής ταραχών και να είναι έτοιμη για ανάπτυξη έως την 1η
Ιανουαρίου, σύμφωνα με εσωτερικά έγγραφα που αποκάλυψε η Washington Post.
Η δύναμη αυτή θα
αποτελείται από 200 στρατιώτες της Εθνοφρουράς, οι οποίοι συνήθως ασχολούνται
με αποστολές αντιμετώπισης φυσικών καταστροφών ή τρομοκρατικών επιθέσεων.
Μια ξεχωριστή αλλά
παρόμοια δομή, η λεγόμενη Δύναμη Αντίδρασης της Εθνοφρουράς, αναμένεται να
ολοκληρώσει εκπαίδευση σε αποστολές πολιτικής αναταραχής και να είναι πλήρως
επιχειρησιακή έως την 1η Απριλίου.
Το σύνολο της δύναμης θα
φτάσει τους 23.500 στρατιώτες σε όλες τις πολιτείες και τα τρία εδάφη των ΗΠΑ
(πλην της Ουάσινγκτον). Οι περισσότερες πολιτείες θα διαθέσουν 500 άτομα η
καθεμία.
Η εντολή αυτή, σε συνδυασμό
με την αυξανόμενη παρουσία ομοσπονδιακών και μεταναστευτικών δυνάμεων επιβολής
του νόμου, υποδηλώνει ότι οι στρατιωτικές αναπτύξεις εντός των ΗΠΑ ενδέχεται να
αυξηθούν σε μέγεθος και εύρος.
Δεν κάνει πίσω ο Trump. Ο
Donald Trump έχει περιγράψει τις κινήσεις αυτές ως προσπάθεια «αποκατάστασης
της τάξης και της ασφάλειας» στις πόλεις, προκαλώντας την οργή δημοκρατικών
κυβερνητών που προσπαθούν να μπλοκάρουν τις αποστολές μέσω των δικαστηρίων.
Ένας αξιωματούχος του
Υπουργείου Άμυνας (ανώνυμα) δήλωσε ότι το Πεντάγωνο «αναθεωρεί τα σχέδιά του
για την ανάπτυξη των Δυνάμεων Αντίδρασης της Εθνοφρουράς, ώστε να διασφαλιστεί
η ικανότητά τους να υποστηρίζουν τις ομοσπονδιακές, πολιτειακές και τοπικές
αρχές στην καταστολή ταραχών».
Η Guardian είχε ήδη
αναφέρει λεπτομέρειες των σχετικών εγγράφων. Ο Trump έχει κινητοποιήσει
χιλιάδες μέλη της Εθνοφρουράς σε πόλεις όπως το Los Angeles, το Memphis και η
Ουάσινγκτον, ενώ αναπτύξεις στο Chicago και το Portland έχουν καθυστερήσει λόγω
δικαστικών αποφάσεων.
Ο ίδιος έχει υποστηρίξει
ότι διαθέτει «απεριόριστη εξουσία» να στείλει στρατεύματα εντός των ΗΠΑ,
επικαλούμενος το Νόμο περί Εξέγερσης. «Έχουμε πόλεις που είναι ταραγμένες. Δεν
μπορούμε να τις αφήσουμε έτσι. Θα στείλουμε την Εθνοφρουρά και, αν χρειαστεί,
θα στείλουμε περισσότερους. Θα έχουμε ασφαλείς πόλεις», δήλωσε ο Trump σε
ομιλία του στην Ιαπωνία.
Ο Αμερικανός πρόεδρος
επανέλαβε αργότερα: «Τα δικαστήρια δεν θα εμπλακούν. Μπορώ να στείλω Στρατό,
Ναυτικό, Αεροπορία, Πεζοναύτες - όποιον θέλω.» Αντιδράσεις. Το Ανώτατο Δικαστήριο
των ΗΠΑ ζήτησε από την κυβέρνηση και τις αρχές του Illinois πρόσθετες αναφορές
σχετικά με την διαφωνία για την αποστολή στρατευμάτων στο Chicago,
καθυστερώντας την απόφαση έως τα μέσα Νοεμβρίου.
Παράλληλα, ομοσπονδιακό
εφετείο αποφάσισε να επανεξετάσει την υπόθεση για την αποστολή δυνάμεων στο
Portland, ανατρέποντας προηγούμενη απόφαση που είχε επιτρέψει την ανάπτυξη. Οι
επικριτές προειδοποιούν ότι τέτοιες αναπτύξεις αλλοιώνουν τον ρόλο του στρατού,
μετατρέποντάς τον σε «στρατό εσωτερικής καταστολής» για πολιτικές σκοπιμότητες.
Η αναλύτρια Kori Schake του American Enterprise Institute σημειώνει: «Αυξάνουν την
ικανότητά τους να κινητοποιούν και να ομοσπονδοποιούν την Εθνοφρουρά, ακόμα και
ενάντια στην θέληση των πολιτειών και των κυβερνητών.»
Τα έγγραφα που απέκτησε η
Washington Post περιγράφουν ένα σχέδιο για τη δημιουργία μιας «Εγχώρια δύναμη
ταχείας αντίδρασης σε περίπτωση αστικών αναταραχών», έτοιμης να αναπτυχθεί σε
όλη τη χώρα σε περιπτώσεις πολιτικής αναταραχής. Η δύναμη θα εδρεύει σε βάσεις στην
Arizona και την Alabama, με στρατιώτες σε διαρκή επιφυλακή και εκπαίδευση στη
χρήση τέιζερ, σπρέι πιπεριού και πλήρη εξοπλισμό αντιμετώπισης πλήθους.
Αναλυτές προειδοποιούν
ότι η τάση αυτή, σε συνδυασμό με την απουσία ελέγχου από το Κογκρέσο, μπορεί να
οδηγήσει σε θεσμική αποσύνθεση και υπονόμευση της δημοκρατικής ισορροπίας των
εξουσιών στις Ηνωμένες Πολιτείες (https://www.bankingnews.gr/diethni/articles/835064/anavrasmos-stis-ipa-o-stratos-dimiourgei-eidika-somata-gia-tin-antimetopisi-taraxon).
Τι
γίνεται; Κορυφαίοι αξιωματούχοι του Τραμπ μετακομίζουν σε στρατιωτικές βάσεις!
Υψηλόβαθμοι αξιωματούχοι του Ντόναλντ Τραμπ έχουν μετακομίσει σε στρατιωτικές
βάσεις εν μέσω ενός κύματος πολιτικής βίας και αποσύρονται από γειτονιές όπου η
παρουσία τους συχνά γινόταν στόχος διαμαρτυριών από τους πολλούς Δημοκρατικούς
που κατοικούν στην περιοχή της Αμερικανικής πρωτεύουσας.
Τον Αύγουστο, η
Washington Post ανέφερε ότι η Υπουργός Εσωτερικής Ασφάλειας Κρίστι Νόεμ ζούσε
δωρεάν σε μια στρατιωτική βάση στην περιοχή της Ουάσινγκτον. Η μετακόμιση,
δήλωσε η εκπρόσωπος Τρίσια ΜακΛάφλιν, προέκυψε ως αποτέλεσμα του ότι η Νόεμ
«στοχοποιήθηκε και έγινε αποκάλυψη ιδιωτικών της πληροφοριών» σε σημείο που
«δεν μπορούσε πλέον να ζει με ασφάλεια στο δικό της διαμέρισμα». Όπως σημειώνεται,
το σπίτι στο οποίο μετακόμισε στην Κοινή Βάση Anacostia-Bolling είναι συνήθως
καταφύγιο για κορυφαίους ναυάρχους.
Ρούμπιο, Χέγκσεθ, Μίλερ
κι άλλοι αξιωματούχοι! Σύμφωνα με δημοσίευμα του The Atlantic, Νόεμ δεν είναι η
μόνη. Ο Υπουργός Εξωτερικών Μάρκο Ρούμπιο (μετακόμισε στη «Γραμμή των
Στρατηγών» στο Φορτ ΜακΝαίρ, έναν στρατιωτικό θύλακα κατά μήκος του ποταμού
Ανακόστια) , ο Σύμβουλος Εσωτερικής Ασφάλειας των ΗΠΑ Στίβεν Μίλερ, ο Υπουργός
Πολέμου Πιτ Χέγκσεθ (μετακόμισε στην όδια τοποθεσία με τον Ρούμπιο) και αρκετοί
άλλοι, τουλάχιστον έξι, έχουν κάνει παρόμοιες κινήσεις. Αξιωματούχοι του Λευκού
Οίκου και της κυβέρνησης ανέφεραν ανησυχίες για την ασφάλεια ως λόγο για τις
μετακινήσεις.
Ένας άλλος ανώτερος
αξιωματούχος του Λευκού Οίκου, βρίσκεται επίσης σε παρόμοια ρύθμιση λόγω
«ανησυχιών για την ασφάλεια που σχετίζονται με μια συγκεκριμένη ξένη απειλή»,
δήλωσαν αξιωματούχοι. Το δημοσίευμα σημειώνει ότι οι κινήσεις αυτές δεν είναι
πρωτοφανείς, καθώς αξιωματούχοι εθνικής ασφάλειας έχουν νοικιάσει και στο παρελθόν
σπίτια σε βάσεις «για λόγους ασφάλειας ή ευκολίας» (https://www.triklopodia.gr/%cf%84%ce%b9-%ce%b3%ce%af%ce%bd%ce%b5%cf%84%ce%b1%ce%b9-%ce%ba%ce%bf%cf%81%cf%85%cf%86%ce%b1%ce%af%ce%bf%ce%b9-%ce%b1%ce%be%ce%b9%cf%89%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%bf%cf%8d%cf%87%ce%bf%ce%b9-%cf%84%ce%bf/).
Αντι-Trump
Ομάδες Σχεδιάζουν να Καταλάβουν την Ουάσινγκτον DC για Μήνες, Ξεκινώντας στις 5
Νοεμβρίου. Οι άνθρωποι που οργανώνουν την κατάληψη της Ουάσινγκτον DC, η οποία
θα ξεκινήσει στις 5 Νοεμβρίου, πιστεύουν πραγματικά ότι αυτό θα οδηγήσει στο
τέλος της Προεδρίας Τραμπ.
Αντι-Trump ομάδες έχουν
σχεδιάσει αυτή την κατάληψη εδώ και μήνες, αλλά έχει περάσει κάπως απαρατήρητη
επειδή η κυβερνητική παύση λειτουργίας και η επικείμενη διακοπή των επιδομάτων
τροφίμων κυριαρχούν στους τίτλους των ειδήσεων τελευταία. Αυτό δεν θα είναι σαν
μια διαμαρτυρία «No Kings» όπου οι άνθρωποι εμφανίζονται, κραδαίνουν πανό για
λίγες ώρες και μετά γυρίζουν σπίτι.
Αντίθετα, οι διοργανωτές
σκοπεύουν αυτή η επερχόμενη κατάληψη της Ουάσινγκτον DC να είναι σαν την κίνηση
«Occupy Wall Street» του 2011 και την κίνηση Black Lives Matter του 2020 μ.Χ.
Το σχέδιό τους είναι κυριολεκτικά να μείνουν στην Ουάσινγκτον DC μέχρι ο
Πρόεδρος Τραμπ να αναγκαστεί να φύγει από τον Λευκό Οίκο.
Στις 5 Νοεμβρίου,
χιλιάδες ακτιβιστές που έχουν κινητοποιηθεί τους τελευταίους μήνες θα
«περιβάλλουν» τον Λευκό Οίκο, το Καπιτώλιο και το Ανώτατο Δικαστήριο. Οι
διοργανωτές πιστεύουν ότι η δημοσιότητα που θα λάβει αυτό θα ενθαρρύνει πολλούς
περισσότερους διαδηλωτές να τους ενωθούν.
Φυσικά, αν η κυβερνητική
παύση λειτουργίας δεν έχει τελειώσει και τα επιδόματα τροφίμων εξακολουθούν να
είναι διακοπεί ενώ ξεκινούν αυτές οι διαμαρτυρίες, αυτό σίγουρα θα
κινητοποιήσει πολλούς πολύ θυμωμένους ανθρώπους να εμφανιστούν.
Τελικά, οι διοργανωτές
ελπίζουν ότι εκατομμύρια Αμερικανών θα συμμετάσχουν σε αυτή την κίνηση. Την
αποκαλούν «την μεγαλύτερη μη βίαιη κινητοποίηση στην ιστορία των ΗΠΑ», και
σκοπεύουν να συνεχίσουν να εμφανίζονται μέρα με την μέρα μέχρι ο Πρόεδρος Τραμπ
να απομακρυνθεί από την εξουσία.
Στην επίσημη ιστοσελίδα
της Refuse Fascism, οι διοργανωτές έχουν δημοσιεύσει την «πρόσκληση για δράση»
τους. Έχω αναπαραγάγει ολόκληρη την «πρόσκληση για δράση» παρακάτω, ώστε να
δείτε ότι δεν υπερβάλλω καθόλου…
Η ώρα ήρθε για… ΤΗΝ ΠΤΩΣΗ
ΤΟΥ ΦΑΣΙΣΤΙΚΟΥ ΚΑΘΕΣΤΩΤΟΣ ΤΡΑΜΠ — Ξεκινώντας στις 5 Νοεμβρίου 2025 μ.Χ.—
Ουάσινγκτον DC. Το φασισμό δεν είναι απειλή που ελλοχεύει. Είναι εδώ τώρα. Η
μόνη ελπίδα της ανθρωπότητας είναι οι αξιοπρεπείς άνθρωποι αυτής της χώρας να
εξεγερθούν εκατομμύρια. Δεν μπορούμε να περιμένουμε μελλοντικές και νοθευμένες
εκλογές. Πρέπει να εκδιώξουμε το Φασιστικό Καθεστώς Τραμπ από την εξουσία.
Ξεκινώντας στις 5
Νοεμβρίου, την επέτειο ενός έτους από την εκλογή του Τραμπ, πλημμυρίστε την DC
με μη βίαιη διαμαρτυρία. Περιβάλλετε τον Λευκό Οίκο. Περιβάλλετε το Καπιτώλιο.
Περιβάλλετε το παράνομο φασιστικό-γεμάτο Ανώτατο Δικαστήριο. Επιστρέψτε ξανά
και ξανά. Σε όλη την χώρα, αρνηθείτε να συμμορφωθείτε. Κάθε άτομο συνείδησης,
εκατομμύρια μαζί μας, σταματήστε τα γρανάζια του φασιστικού καθεστώτος.
Μην σταματήσετε μέχρι να
απομακρυνθεί ο Τραμπ. Το Φασιστικό Καθεστώς Τραμπ είναι παράνομο. Αυτό που
απαιτεί να γίνουμε είναι απαράδεκτο. Σε κάθε επίπεδο της κοινωνίας, σε κάθε
θεσμό, δεκάδες εκατομμύρια από εμάς το ξέρουν στα βάθη τους. Αν τολμήσουμε,
μπορούμε να νικήσουμε έναν εφιάλτη που απειλεί την ίδια την επιβίωση της
ανθρωπότητας. Αν αποτύχουμε καν να προσπαθήσουμε, οι μελλοντικές γενιές —αν
υπάρχουν— δεν θα μας συγχωρήσουν ποτέ.
Το Φασιστικό Καθεστώς
Τραμπ καταστρέφει τον κύριο νόμο. Κάνει κοροϊδία τη δίκαιη δίκη. Εξαφανίζει
μετανάστες και άλλους ανθρώπους με σκούρο δέρμα σε βίαια στρατόπεδα
συγκέντρωσης. Ανασταίνει επιθετικά τη γενοκτονική λευκή υπεροχή. Αντιστρέφει τα
κέρδη όχι μόνο της δεκαετίας του 1960, αλλά ακόμα και του Εμφυλίου Πολέμου και
της Ανασυγκρότησης. Δουλεύει γυναίκες μέσω της βίας και της πνιγηρής
μητρικότητας με το ζόρι. Σβήνει τους LGBT ανθρώπους. Πατάει τα δημοκρατικά
δικαιώματα. Παραβιάζει το διεθνές δίκαιο. Παρανόμως αναπτύσσει τον στρατό σε
Αμερικανικό έδαφος. Επιτίθεται και απειλεί πολιτικούς και δικαστές. Χτίζει τον
δρόμο για απεριόριστη τρομοκρατία κατά του λαού. Επιταχύνει την κλιματική
κατάρρευση. Κόβει την επιστήμη και την ιατρική, κοστίζοντας εκατομμύρια ζωές.
Εξαντλεί το απόθεμα γνώσης της ανθρωπότητας. Καταστρέφει την αλήθεια. Πνίγει τη
λογική. Υποδουλώνει τις τέχνες στη φασιστική βιαιότητα και ομοιομορφία.
Στοχεύει σε ό,τι είναι αξιοπρεπές, ηθικό και καλό. Όλα αυτά στο καπρίτσιο ενός
εξευτελισμένου τρελού τυράννου.
Οι ελπίδες να το
περιμένουμε να περάσει είναι ψευδαίσθηση. Κάθε συμβιβασμός —ακόμα και στο όνομα
της διατήρησης κάποιας ικανότητας να κάνουμε κάποιο καλό— μόνο τροφοδοτεί την
απαίτηση του καθεστώτος για όλο και πιο δουλοπρεπή υποταγή. Κάθε παράδοση —από
πανεπιστήμια, δικηγορικά γραφεία, υπηρεσίες— μόνο τρέφει την αχόρταγη πείνα του
να ξαναφτιάξει ολόκληρη την κοινωνία στην αποκρουστική του εικόνα.
Αυτό είναι ΦΑΣΙΣΜΟΣ. Μια
διαφορετική μορφή βίαιου καθεστώτος. Δεν μπορεί να ζήσει κανείς μαζί του.
Πρέπει να νικήσει. Οι εκλογές είναι πολύ αργά. Επιπλέον, κανένας ειλικρινής
άνθρωπος δεν μπορεί να περιμένει από τον τύραννο που υποκίνησε και μετά χάρισε
τους εξεγερμένους της 6ης Ιανουαρίου να σεβαστεί μια εκλογή που χάνει.
Αλλά υπάρχει ένας τρόπος.
Έχουμε διαμαρτυρηθεί. Έχουμε διαδηλώσει. Έχουμε υπερασπιστεί γείτονες από την
ICE. Έχουμε καταγγείλει γενοκτονίες. Κάποιοι από εμάς έχουν παραιτηθεί ή έχουν
σφυρίξει. Αυτό δείχνει ότι είμαστε εκατομμύρια. Πολλοί περισσότεροι από εμάς
από ό,τι αυτοί. Τώρα πρέπει να το ανεβάσουμε όλα αυτά ψηλότερα. Πρέπει να
κατευθύνουμε όλα αυτά και περισσότερα προς το μόνο πράγμα που πραγματικά
ανταποκρίνεται στην υπαρξιακή απειλή που αντιμετωπίζει η ανθρωπότητα:
Ολόκληρο το Φασιστικό
Καθεστώς Τραμπ Πρέπει να Εκδιωχθεί από την Εξουσία! Αυτό Μπορεί να Γίνει.
Αρνούμενοι να παραδώσουμε το μέλλον και την ανθρωπιά μας σε έναν εκδικητικό
φασίστα μανιακό. Με εκατομμύρια να εξεγείρονται σε μαζικές, αδυσώπητες, μη
βίαιες διαμαρτυρίες και αντίσταση. Παραβιάζοντας και αρνούμενοι να
συμμορφωθείτε με φασιστικές διαταγές. Φεύγοντας από δουλειές. Κλείνοντας
λειτουργίες. Χρησιμοποιώντας θαρραλέα τις πλατφόρμες και την επιρροή μας για να
εμπνεύσουμε και να προκαλέσουμε άλλους να μας ενωθούν.
Κάνοντας όλα αυτά μέρα με
τη μέρα. Επιστρέφοντας πιο δυνατοί απέναντι σε επιθέσεις και καταστολή.
Ενώντας, όχι διχάζοντας, σε πολλές απόψεις και προελεύσεις. Καλλιεργώντας ένα
συλλογικό πνεύμα θάρρους και δικαίας οργής. Έτοιμοι να θυσιαστούμε για το
μεγαλύτερο καλό της νίκης αυτού του φασισμού. Ξεκινάμε τώρα. Την Τετάρτη 5
Νοεμβρίου, από όλη αυτή τη χώρα, χύνουμε στην DC. Από εκείνη τη μέρα και μετά,
δεν σταματάμε μέχρι να απομακρυνθεί το καθεστώς.
Η ιστορία είναι γεμάτη
παραδείγματα όπου άνθρωποι που είχαν δίκιο από το μέρος τους πολέμησαν ενάντια
σε τεράστια εμπόδια και νίκησαν. Είναι επίσης γεμάτη παραδείγματα ανθρώπων που
παθητικά ελπίζουν να το περιμένουν να περάσει, μόνο για να καταβροχθιστούν από
έναν εφιάλτη πέρα από ό,τι φαντάζονταν ποτέ. Το μέλλον δεν είναι γραμμένο. ΠΟΙΟ
ΘΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟΥΣ ΕΜΑΣ.
Στο Όνομα της
Ανθρωπότητας, ΑΡΝΟΥΜΑΣΤΕ να Αποδεχτούμε μια Φασιστική Αμερική! ΤΟ ΦΑΣΙΣΤΙΚΟ
ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΤΡΑΜΠ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΦΥΓΕΙ ΤΩΡΑ! Πρωτοβουλία από RefuseFascism.org
καλωσορίζοντας όλους να ενωθούν στην μεγαλύτερη μη βίαιη κινητοποίηση στην
ιστορία των ΗΠΑ. Πραγματικά πιστεύουν ότι ο Τραμπ είναι ένας φασίστας τύραννος.
Και είναι πεπεισμένοι ότι
δεν υπάρχει ελπίδα να πάρουν δικαιοσύνη μέσω του δικαστικού συστήματος επειδή
πιστεύουν ότι και το Ανώτατο Δικαστήριο είναι φασιστικό. Έτσι έχουν αποφασίσει
ότι το «καθεστώς Τραμπ» πρέπει να «εκδιωχθεί από την εξουσία».
Θα εμφανιστούν και θα
στέκονται γύρω στην Ουάσινγκτον DC μέχρι ο Τραμπ να αποφασίσει ότι έχει βαρεθεί
και να φύγει από τον Λευκό Οίκο. Ή κάτι τέτοιο. Εν τω μεταξύ, χιλιάδες
στρατεύματα της Εθνικής Φρουράς εκπαιδεύονται σε εξειδικευμένη «εκπαίδευση
αστικής αναταραχής», και μια «δύναμη ταχείας αντίδρασης» σχηματίζεται…
Το Πεντάγωνο έχει
διατάξει χιλιάδες εξειδικευμένο προσωπικό της Εθνικής Φρουράς να ολοκληρώσει
εκπαίδευση αποστολών αστικής αναταραχής τους επόμενους μήνες, ένδειξη ότι η
προσπάθεια της κυβέρνησης Τραμπ να στείλει ομοιόμορφες στρατιωτικές δυνάμεις σε
αστικά κέντρα —που κάποτε φυλάσσονταν για εξαιρετικές καταστάσεις έκτακτης
ανάγκης— μπορεί να γίνει ο κανόνας.
Η νεοσύστατη «δύναμη
ταχείας αντίδρασης» του Υπουργείου Άμυνας εντός της Εθνικής Φρουράς πρέπει να
εκπαιδευτεί, να εξοπλιστεί με εξοπλισμό ελέγχου ταραχών και να είναι έτοιμη για
ανάπτυξη μέχρι τις 1 Ιανουαρίου, σύμφωνα με εσωτερικά έγγραφα που εξετάστηκαν
από την Washington Post. Τα 200 στρατεύματα θα αντληθούν από προσωπικό της
Εθνικής Φρουράς του οποίου ο κύριος στόχος είναι η ανταπόκριση σε καταστροφές
όπως πυρηνικά ατυχήματα και τρομοκρατικές επιθέσεις, λένε τα έγγραφα.
Μια υπάρχουσα ξεχωριστή
αλλά παρόμοια δομή, η Δύναμη Αντίδρασης Εθνικής Φρουράς, αναμένεται να
ολοκληρώσει εκπαίδευση αστικής αναταραχής και να είναι πλήρως λειτουργική μέχρι
τις 1 Απριλίου. Το συνολικό μέγεθος της δύναμης θα είναι 23.500 στρατεύματα σε
όλες τις 50 πολιτείες και τρεις εδίκες, αποκλείοντας την Περιφέρεια της
Κολούμπια, λένε τα έγγραφα.
Και οι δύο πλευρές
προφανώς προετοιμάζονται για αστική αναταραχή. Οι αντι-Trump ομάδες πιστεύουν
ότι θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν την αστική αναταραχή για να αναγκάσουν τον
Τραμπ να φύγει από τον Λευκό Οίκο, και η κυβέρνηση Τραμπ πιστεύει ότι θα
μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη δύναμη για να αποκαταστήσουν την τάξη.
Για μένα, όλα αυτά
ακούγονται σαν συνταγή για καταστροφή. Για χρόνια, έχουμε προειδοποιηθεί
επανειλημμένα για ακριβώς αυτό το σενάριο. Οι ομάδες που οργανώνουν την
κατάληψη της Ουάσινγκτον DC είναι πολύ καλά χρηματοδοτούμενες και πολύ καλά
οργανωμένες.
Αλλά θα γίνει πολύ κρύο
στους δρόμους της Ουάσινγκτον DC καθώς κατευθυνόμαστε προς τον χειμώνα. Θα
είναι πολύ ενδιαφέρον να δούμε αν μπορούν να πείσουν μεγάλους αριθμούς
διαδηλωτών να συνεχίσουν να επιστρέφουν μέρα με τη μέρα μόλις χτυπήσουν οι
παγετοί.
Και θα παρακολουθώ επίσης
να δω αν αυτές οι διαμαρτυρίες καταλήξουν να είναι «ειρηνικές» ή όχι. Έχουμε
ήδη δει μερικά πραγματικά τρελά πράγματα να συμβαίνουν φέτος, και αρκετά μέλη
της κυβέρνησης Τραμπ έχουν γίνει τόσο ανήσυχα για την προσωπική τους ασφάλεια
που έχουν κυριολεκτικά μετακομίσει σε στρατιωτική κατοικία…
Ο Stephen Miller σύντομα
εντάχθηκε σε μια αυξανόμενη λίστα ανώτερων πολιτικών διορισμένων της κυβέρνησης
Τραμπ —τουλάχιστον έξι σύμφωνα με τον υπολογισμό μας— που ζουν σε στρατιωτική
κατοικία στην περιοχή της Ουάσινγκτον, όπου προστατεύονται όχι μόνο από πιθανή
βία αλλά και από διαμαρτυρίες. Είναι ένας κακός οιωνός της πόλωσης του έθνους,
στην οποία η κυβέρνηση Τραμπ έχει συμβάλει η ίδια, ότι κάποιοι από αυτούς τους
κορυφαίους δημόσιους υπηρέτες έχουν νιώσει την ανάγκη να απομονωθούν από το
κοινό. Αυτοί οι πολιτικοί αξιωματούχοι μπορούν τώρα να βασίζονται στον
αμερικανικό στρατό για να ενισχύσει την προσωπική τους ασφάλεια.
Όπως συζήτησα την άλλη
μέρα, φαίνεται ότι ο μήνας Νοέμβριος πρόκειται να είναι τρελός. Και αν η
προσπάθεια κατάληψης της Ουάσινγκτον DC πραγματικά απογειωθεί, αυτό σίγουρα θα
δώσει στα ΜΜΕ κάτι να εστιάσουν.
Μπορείτε να δείτε έναν
διοργανωτή να μιλάει για τα σχέδια για «τις μεγαλύτερες διαρκείς διαμαρτυρίες
στην ιστορία της Ουάσινγκτον DC» εδώ. Αυτοί οι άνθρωποι δεν αστειεύονται. Αλλά
θα εμφανιστούν εκατομμύρια άνθρωποι, ή θα είναι απλώς χιλιάδες;
Και όταν αυτές οι
διαμαρτυρίες δεν παράγουν κανένα ορατό αποτέλεσμα, θα χάσουν κάποιοι διαδηλωτές
την υπομονή τους και θα αρχίσουν να γίνονται βίαιοι; Δεν είμαι ακριβώς σίγουρος
τι πρόκειται να συμβεί, αλλά σίγουρα θα είναι ενδιαφέρον να το παρακολουθήσουμε
να εξελίσσεται (https://www.triklopodia.gr/%ce%b1%ce%bd%cf%84%ce%b9-trump-%ce%bf%ce%bc%ce%ac%ce%b4%ce%b5%cf%82-%cf%83%cf%87%ce%b5%ce%b4%ce%b9%ce%ac%ce%b6%ce%bf%cf%85%ce%bd-%ce%bd%ce%b1-%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1%ce%bb%ce%ac%ce%b2%ce%bf%cf%85/).
Είναι
οριστικό - Οι ΗΠΑ φεύγουν από Ευρώπη, πάνε Ειρηνικό λόγω Κίνας - Κωδικός CRINK…
ο νέος θανάσιμος εχθρός της Δύσης. Η βολική στρατηγική των ΗΠΑ - αντί θερμός
πόλεμος «ελεγχόμενη» εξάντληση του αντιπάλου - αποτελεί παγίδα για την Ρωσία
που την αναγκάζει να ξοδεύει πόρους για να αντέξει οικονομικά και στρατιωτικά
σε μια άνιση αντιπαράθεση.
Μπορεί ο Πρόεδρος των
ΗΠΑ, Donald Trump να βαθμολόγησε με 12… σε κλίμακα με άριστα το 10 την πρόσφατη
συνάντηση που είχε με τον πρόεδρο της Κίνας, Xi Jinping προκειμένου να δείξει
πόσο επιτυχημένη ήταν, αλλά οι Αμερικάνοι θεωρούν την Κίνα ... τον μεγάλο εχθρό
τους.
Σε αυτό το πλαίσιο
εφαρμόζουν ήδη το σχέδιο τους να αποσύρουν στρατιωτικές δυνάμεις από την Ευρώπη
και να τις μεταφέρουν στην ευρύτερη περιοχή του Ινδο - Ειρηνικού… Η αρχή έγινε
ήδη από την Ρουμανία, και έπεται συνέχεια σε Βουλγαρία, Ουγγαρία και Σλοβακία.
Πρόκειται για κινήσεις
που προκαλούν ανησυχία στην Ευρώπη, η οποία παρακολουθεί τον Trump να αλλάζει
και πάλι την στάση του απέναντι στο ουκρανικό, ακολουθώντας μια πιο ήπια
προσέγγιση απέναντι στην Μόσχα. Ωστόσο, οι Αμερικανοί ... ιδεολόγοι έχουν ήδη
εφεύρει τον μεγάλο, θανάσιμο εχθρό της Δύσης που ακούει στον κωδικό... CRINK.
Φεύγουν από την Ρουμανία.
Το Υπουργείο Άμυνας της Ρουμανίας ανακοίνωσε πρόσφατα ότι οι ΗΠΑ σκοπεύουν να
μειώσουν την στρατιωτική δύναμη τους που είναι σταθμευμένη στην ανατολική
πτέρυγα του ΝΑΤΟ.
Εκτιμάται ότι περίπου
1.000 Αμερικανοί στρατιώτες θα παραμείνουν στηνν Ρουμανία, αριθμός μειωμένος
από τους 1.700. Το Υπουργείο δήλωσε ότι η απόφαση ήταν αναμενόμενη και ότι η
«αναδιάρθρωση» των Αμερικανικών δυνάμεων ήταν αποτέλεσμα των νέων
προτεραιοτήτων της προεδρίας Trump.
Τι λέει το Πεντάγωνο.
Σύμφωνα με το Πεντάγωνο, οι ΗΠΑ αποσύρουν στρατιώτες από τη Ρουμανία, που
βρίσκεται στη νότια πλευρά του ΝΑΤΟ, καθώς επικεντρώνει τις προτεραιότητές του
στη άμυνα της πατρίδας, στην Κίνα και στην Λατινική Αμερική, σύμφωνα με
αξιωματούχους των ΗΠΑ και της Ευρώπης.
Συγκεκριμένα, οι ΗΠΑ
επιστρέφουν τη 2η Ταξιαρχία Πεζικού της 101ης Αερομεταφερόμενης
Μεραρχίας στο Κεντάκι των ΗΠΑ και δεν θα αντικαταστήσουν την μονάδα αυτή μετά
την προγραμματισμένη αποχώρησή της από την ανατολική Ευρώπη, σύμφωνα με το
Στρατό των ΗΠΑ στην Ευρώπη και την Αφρική.
Η αναδιάταξη αυτή
συμβαίνει την ώρα που οι χώρες της Ανατολικής πτέρυγας του ΝΑΤΟ αντιμετωπίζουν
αύξηση των απειλών από την Ρωσία τις τελευταίες εβδομάδες, περιλαμβανομένων
πολλών παραβιάσεων του εναέριου χώρου της Πολωνίας από drones και
επανειλημμένων παραβιάσεων του εναέριου χώρου της Λιθουανίας.
Δεν είναι αποχώρηση. Ο
Στρατός δήλωσε ότι η μείωση των στρατευμάτων είναι μέρος της «συνειδητής
διαδικασίας του Υπουργού Άμυνας Pete Hegseth για την εξασφάλιση μιας ισχυρής
αμερικανικής στρατιωτικής θέσης» «Αυτό δεν είναι αποχώρηση των ΗΠΑ από την
Ευρώπη ή ένδειξη λιγότερης δέσμευσης στο ΝΑΤΟ και στο Άρθρο 5», αναφέρεται στην
ανακοίνωση του Στρατού.
«Αντιθέτως, είναι ένα
θετικό σημάδι αυξημένης ευρωπαϊκής ικανότητας και ευθύνης. Οι σύμμαχοί μας στο
ΝΑΤΟ ανταποκρίνονται στην έκκληση του Προέδρου Trump να αναλάβουν την κύρια
ευθύνη για την συμβατική άμυνα της Ευρώπης. Αυτή η προσαρμογή της στρατιωτικής
θέσης δεν θα αλλάξει το περιβάλλον ασφαλείας στην Ευρώπη» αναφέρει το
Πεντάγωνο.
Αποδυναμώνουν βάση
απέναντι από την Κριμαία. Το Υπουργείο Άμυνας της Ρουμανίας επιβεβαίωσε την
απόσυρση, σημειώνοντας ότι είχε ενημερωθεί για την απόφαση στο πλαίσιο της
επαναξιολόγησης της παγκόσμιας στρατιωτικής θέσης των ΗΠΑ.
Το υπουργείο προσέθεσε
ότι περίπου 1.000 Αμερικανοί στρατιώτες θα παραμείνουν στην επικράτεια της
Ρουμανίας, ενώ επεσήμανε ότι η μείωση των στρατευμάτων των ΗΠΑ είναι αποτέλεσμα
των νέων προτεραιοτήτων της Προεδρικής διοίκησης. Οι Αμερικανοί στρατιώτες θα
αποσυρθούν από την αεροπορική βάση Mihail Kogalniceanu στην Μαύρη Θάλασσα,
απέναντι από την Κριμαία, η οποία παραμένει υπό de facto ρωσικό έλεγχο.
Αντιδράσεις στο Κογκρέσο.
Η απόσυρση ορισμένων στρατευμάτων προκάλεσε σπάνια αντίδραση από το Ρεπουμπλικανικό
Κόμμα για τις αποφάσεις του Πενταγώνου, με τον Ρεπουμπλικανό γερουσιαστή Roger
Wicker και τον Ρεπουμπλικανό βουλευτή Mike Rogers να δηλώνουν σε κοινή
ανακοίνωση ότι η κίνηση «αποστέλλει το λάθος μήνυμα στην Ρωσία ακριβώς τη
στιγμή που ο Πρόεδρος Trump πιέζει τον Putin να καθίσει στο τραπέζι για να
επιτευχθεί μια διαρκής ειρήνη στην Ουκρανία».
Ο Wicker, πρόεδρος της
Επιτροπής Ένοπλων Υπηρεσιών της Γερουσίας, και ο Rogers, πρόεδρος της Επιτροπής
Ένοπλων Υπηρεσιών της Βουλής, δήλωσαν ότι «αντιτίθενται σφοδρά» στην απόφαση
και την χαρακτήρισαν «ανησυχητικό ότι δεν συμβουλεύτηκαν το Κογκρέσο εκ των
προτέρων για αυτή την απόφαση».
«Ζητάμε διευκρινίσεις από
το Πεντάγωνο σχετικά με το πώς σκοπεύει να μετριάσει τον αντίκτυπο αυτής της
απόφασης στην αποτρεπτική και αμυντική στάση του ΝΑΤΟ και εάν συντονίστηκαν με
τους Συμμάχους για να ελαχιστοποιήσουν τις συνέπειες» υπογραμμίζουν οι
Ρεπουμπλικανοί.
Περισσότεροι στρατιώτες.
Οι ΗΠΑ εξακολουθούν να έχουν περισσότερους στρατιώτες στην Ευρώπη απ' ό,τι
είχαν πριν από την Ρωσική εισβολή στην Ουκρανία το 2022 μ.Χ., ανέφεραν
αξιωματούχοι του ΝΑΤΟ στο CNN.
Ωστόσο, οι υπεύθυνοι
άμυνας του ΝΑΤΟ παρακολουθούν προσεκτικά, καθώς τυχόν περαιτέρω μειώσεις της
Αμερικανικής στρατιωτικής παρουσίας εκεί θα μπορούσαν να αναγκάσουν το ΝΑΤΟ να
επανεξετάσει τον τρόπο ανάπτυξης των συμμαχικών στρατευμάτων στην ήπειρο,
σύμφωνα με έναν από τους αξιωματούχους.
«Ακόμα και με αυτή την
προσαρμογή, η στρατιωτική παρουσία των ΗΠΑ στην Ευρώπη παραμένει μεγαλύτερη από
ό,τι ήταν για πολλά χρόνια, με πολύ περισσότερες αμερικανικές δυνάμεις στην
ήπειρο από ό,τι πριν το 2022 μ.Χ.», δήλωσε Αμερικανός αξιωματούχος.
Το Πεντάγωνο τόνισε
επίσης ότι οι ΗΠΑ διατηρούν «ισχυρή παρουσία» σε όλη την Ευρώπη, καθώς και «τη
δυνατότητα να αναπτύξουν δυνάμεις και ικανότητες για να επιτύχουν τους
στόχους... περιλαμβανομένης της δέσμευσης του Προέδρου Τραμπ να υπερασπιστούν
τους συμμάχους του ΝΑΤΟ».
Δεν μπορούμε να έχουμε
ολόκληρους στρατούς. Πάντως, ο υπουργός Άμυνας της Ρουμανίας, Ionut Mosteanu
υποστήριξε ότι η Αμερικανική ταξιαρχία που αποσύρεται είχε στρατεύματα στην
Ρουμανία, την Βουλγαρία, την Ουγγαρία και την Σλοβακία.
Ανέφερε ότι οι σχέσεις
του Βουκουρεστίου με την Ουάσινγκτον παραμένουν ισχυρές και ότι η μόνιμη
συμμαχική παρουσία παραμένει «σημαντική», με περίπου 3.500 στρατιώτες του ΝΑΤΟ,
περιλαμβανομένων Αμερικανών.
«Αρκεί για τις ανάγκες
μας. Η προσδοκία να έχουμε ολόκληρους ξένους στρατούς εδώ για να μας
υπερασπιστούν είναι μη ρεαλιστική. Θα συνεχίσουμε να επενδύουμε στον ρουμανικό
στρατό» είπε ο Mosteanu αναφέροντας ότι Ρουμανία έχει λάβει ένα προηγμένο
σύστημα αεράμυνας από την Ουάσινγκτον, το οποίο θα ενισχύσει την ικανότητα της
χώρας να προστατευτεί από drones που παραβιάζουν τον εναέριο χώρο της.
Η Ρουμανία, ως κράτος
μέλος της ΕΕ και του ΝΑΤΟ, μοιράζεται μια χερσαία μεθόριο 650 χιλιομέτρων με
την Ουκρανία και έχει δει τα ρωσικά drones να παραβιάζουν τον εναέριο χώρο της
περισσότερες από 20 φορές τα τελευταία δύο χρόνια, ενώ επίσης έχει υπάρξει
κυκλοφορία ναρκών στην Μαύρη Θάλασσα, που πλήττουν βασικές εμπορικές και
ενεργειακές διαδρομές.
Το υπουργείο Άμυνας της
Σλοβακίας δήλωσε ότι η απόφαση να μην αντικατασταθεί η περιστρεφόμενη ταξιαρχία
επηρεάζει μόνο τη Ρουμανία, καθώς η άμυνα της Σλοβακίας παρέχεται από την
πολυεθνική ταξιαρχία του ΝΑΤΟ υπό την ηγεσία της Ισπανίας.
Ανησυχούν για Κίνα. Ο
Ιταλός Υπουργός Άμυνας Guido Crosseto δήλωσε ότι η διαδικασία της μετατόπισης
της εστίασης των ΗΠΑ είχε ξεκινήσει επί προεδρίας Barack Obama. «Οι ΗΠΑ
ανησυχούν για τον ανταγωνισμό με την Κίνα, και η Ευρώπη πρέπει να εγγυηθεί την
άμυνά της», είπε.
Παρά τις ανησυχίες στις
πρωτεύουσες της Ανατολικής Ευρώπης για την ενδεχόμενη μείωση της αμερικανικής
παρουσίας στην περιοχή, την ώρα που η Ρωσία συνεχίζει τον πόλεμο στην Ουκρανία,
ο Trump δήλωσε τον Σεπτέμβριο ότι η Ουάσινγκτον μπορεί να αυξήσει την παρουσία
στρατιωτών στην Πολωνία.
Οι Πολωνοί μάλιστα
ανέφεραν πως δεν είχαν λάβει καμία πληροφορία για πιθανή μείωση των
Αμερικανικών στρατευμάτων στην επικράτειά τους. Ο Trump είχε αναφέρει τον
περασμένο μήνα ότι ίσως αυξήσει τους στρατιώτες στην Πολωνία, μια κίνηση που
αποσκοπεί στο να καθησυχάσει τους συμμάχους ή να τους υπενθυμίσει ποιος γράφει
τις επιταγές. Όπως και να έχει, το μήνυμα είναι σαφές: οι ΗΠΑ δεν φεύγουν από
την Ευρώπη, αλλά δεν είναι πλέον ο έτοιμος φρουρός της.
Kyiv Post: Οι ΗΠΑ
αποσύρουν στρατιώτες από Βουλγαρία, Ουγγαρία και Σλοβακία. Οι Ηνωμένες
Πολιτείες σκοπεύουν να αποσύρουν μέρος του στρατιωτικού τους αποσπάσματος από
την Βουλγαρία, την Ουγγαρία και την Σλοβακία, γράφει η εφημερίδα Kyiv Post
επικαλούμενη πηγές. «Κεκλεισμένων των θυρών, αξιωματούχοι της κυβέρνησης Trump
κατέστησαν σαφές στους συμμάχους ότι η μείωση του αποσπάσματος στην Ρουμανία
είναι μόνο η αρχή.
Αναμένεται ότι περαιτέρω
μειώσεις θα ακολουθήσουν στην Βουλγαρία, την Ουγγαρία και τη Σλοβακία το
αργότερο έως τα μέσα Δεκεμβρίου», αναφέρεται στο δημοσίευμα. Συνολικά, στην
Ουάσινγκτον θεωρούν τη μείωση του αριθμού των στρατιωτών στα τέσσερα
προαναφερθέντα κράτη ασήμαντη, όπως σημειώνεται στο άρθρο.
Σύμφωνα με τις πηγές της
Kyiv Post, οι Ηνωμένες Πολιτείες προειδοποίησαν τους συμμάχους ότι η απόσυρση
του αποσπάσματος θα συνεχιστεί και τον επόμενο χρόνο, μετά την ολοκλήρωση της
τρέχουσας κυκλικής ανάπτυξης.
Κωδικός CRINK - ο εχθρός.
Το αναλυτικό κέντρο Atlantic Council επινόησε τη λέξη CRINK - ένα νέο
ακρωνύμιο, μια νέα εικόνα του εχθρού: Κίνα (China), Ρωσία (Russia), Ιράν (Iran)
και Βόρεια Κορέα (North Korea).
Τέσσερα γράμματα γίνονται
τέσσερις δικαιολογίες για την αιώνια κινητοποίηση των «πολεμιστών του φωτός»
ενάντια στο «βασίλειο του σκότους». Και μια εβδομάδα αργότερα ο Trump μιλάει
για «επανεκκίνηση των πυρηνικών δοκιμών». Σύμπτωση; Όχι — έτσι δουλεύει η
γλώσσα του πολέμου.
Η τετράδα του … Σκότους.
Ας φανταστούμε τον εχθρό που επινόησε το Atlantic Council. Αυτή την φορά έβγαλε
τη λέξη CRINK… η συντομογραφία μετατρέπεται σε νέο πολιτικό στίγμα: «Η τετράδα
του σκότους», όπως κάποτε ήταν το «Αυτοκρατορία του κακού» ή η «Ρωσική απειλή».
Ο συγγραφέας του καναλιού
«GlebSmit», Gleb Kuznetsov, σημειώνει: «όταν το Atlantic Council γράφει
εκθέσεις, δεν είναι ένα ακαδημαϊκή άσκηση». Είναι η διαμόρφωση της γλώσσας με
την οποία θα μιλούν οι πολιτικοί, οι δημοσιογράφοι και οι διπλωμάτες» (https://www.bankingnews.gr/diethni/articles/835230/einai-oristiko-oi-ipa-feygoun-apo-evropi-pane-eiriniko-logo-kinas-kodikos-crink-o-neos-thanasimos-exthros-tis-dysis).
Σε
όλη την Αμερική, ξεσπά χάος στους δρόμους. Αν βλέπουμε τόση βία σε μια εποχή
που οι Αμερικανοί γιορτάζουν, πώς θα μοιάζουν οι δρόμοι μας όταν οι συνθήκες
στην χώρα γίνουν εξαιρετικά σκληρές;
Το Χάλοουιν είναι πάντα
μια περίοδος που βλέπουμε αύξηση της βίαιης εγκληματικότητας, αλλά φέτος ζήσαμε
ένα Σαββατοκύριακο Χάλοουιν που ήταν ιδιαίτερα τρελό. Υπήρξαν ταραχές στην
Ουάσινγκτον DC, ταραχές στο Λος Άντζελες και μαζικοί πυροβολισμοί σε όλη τη
χώρα. Ήταν αυτό το Σαββατοκύριακο ένδειξη για το τι θα φέρει ο υπόλοιπος μήνας
Νοέμβριος;
Τη νύχτα του Χάλοουιν,
μέλη της Εθνοφρουράς προσπάθησαν να αποκαταστήσουν την τάξη μετά από μια «μαζική
ομάδα ανηλίκων» που ξεκίνησε ταραχές στη γειτονιά Navy Yard της Ουάσινγκτον DC…
Ένα βίντεο κατέγραψε το χάος στην Ουάσινγκτον DC τη νύχτα του Χάλοουιν,
φαίνεται να δείχνει μέλη της Εθνοφρουράς να κυνηγούν νέους στη γειτονιά Navy
Yard — μόλις λίγες ώρες πριν η δήμαρχος Muriel Bowser κηρύξει «περιορισμένη
απαγόρευση κυκλοφορίας ανηλίκων» σε όλη την πρωτεύουσα.
Το Αστυνομικό Τμήμα
Μητροπολιτικής Περιοχής DC (MPD) ανταποκρίθηκε σε μια μαζική ομάδα ανηλίκων που
φέρεται να «συμμετείχαν σε καυγάδες και διέκοπταν την κυκλοφορία». Η αστυνομία
δήλωσε ότι πέντε άτομα συνελήφθησαν, συμπεριλαμβανομένων τεσσάρων ανηλίκων.
Αντιμετωπίζουν κατηγορίες, μεταξύ άλλων κατοχή απαγορευμένου όπλου, δημόσια
κατανάλωση μαριχουάνας και αντίσταση στην σύλληψη.
Το βίντεο της σύγκρουσης
μεταξύ μελών της Εθνοφρουράς και αυτών των μικρών παιδιών είναι συγκλονιστικό.
Η ανάπτυξη της Εθνοφρουράς υποτίθεται ότι θα απέτρεπε το χάος στους δρόμους της
DC, αλλά αυτό προφανώς δεν λειτούργησε. Μετά από «εβδομάδες απείθαρχης
συμπεριφοράς ανηλίκων» στην πρωτεύουσά μας, η δήμαρχος Muriel Bowser αποφάσισε
να επιβάλει «περιορισμένη απαγόρευση κυκλοφορίας ανηλίκων»…
Η δήμαρχος της
Ουάσινγκτον DC, Muriel Bowser (Δ), ανακοίνωσε ότι ενεργοποιεί «περιορισμένη
απαγόρευση κυκλοφορίας ανηλίκων» για την πόλη, που θα ισχύει μέχρι τις 5
Νοεμβρίου, λόγω «εβδομάδων απείθαρχης συμπεριφοράς ανηλίκων».
Σε ανάρτηση στο X, η
Bowser εξήγησε ότι η απαγόρευση κυκλοφορίας ανηλίκων, που θα ισχύει για άτομα
18 ετών και κάτω, θα είναι σε ισχύ από τις 11:00 μ.μ. έως τις 6:00 π.μ. μέχρι
τις 5 Νοεμβρίου. Η ανακοίνωση της Bowser ήρθε μετά από εμπλοκή εκατοντάδων
εφήβων στη γειτονιά Navy Yard της Περιφέρειας Κολούμπια σε συμπλοκή την
Παρασκευή, όπου φάνηκαν να μπλοκάρουν δρόμους.
«Κηρύσσουμε περιορισμένη
απαγόρευση κυκλοφορίας ανηλίκων στην Ουάσινγκτον DC», δήλωσε η Bowser. «Ισχύει
άμεσα, όλοι οι ανήλικοι κάτω των 18 ετών υπόκεινται σε απαγόρευση κυκλοφορίας
από τις 11 μ.μ. έως τις 6 π.μ., που θα παραταθεί μέχρι τις 5/11».
Πραγματικά πιστεύει ότι
μια απαγόρευση κυκλοφορίας για λίγες μέρες θα λύσει κάτι; Προσωπικά, θεωρώ ότι
είναι πολύ μη ρεαλιστική. Στην δυτική ακτή, οι δυνάμεις επιβολής του νόμου
αναγκάστηκαν να χρησιμοποιήσουν δακρυγόνα το βράδυ του Σαββάτου μετά από
οπαδούς των Dodgers που άρχισαν να τους χτυπούν με μπουκάλια και πυροτεχνήματα…
Οπαδοί των Dodgers που
γιόρταζαν τη νίκη τους στο Λος Άντζελες χθες βράδυ διαλύθηκαν με δακρυγόνα μετά
από χτυπήματα αστυνομικών με πυροτεχνήματα και μπουκάλια. Το κλειστό παιχνίδι
προκάλεσε έντονες αντιδράσεις από διασημότητες, όπως η Meghan Markle που
«ουρλιάζει» από χαρά, και ένας αναλυτής των Blue Jays που βρίζοντας στην κάμερα
απέρριψε τη νίκη των Dodgers.
Αλλά ήταν οι άγριοι
εορτασμοί των ντόπιων που ανάγκασαν το Αστυνομικό Τμήμα του Λος Άντζελες να
εγκρίνει τη χρήση λιγότερο θανατηφόρων πυρομαχικών στη λεωφόρο Olympic και
Grand τις πρώτες πρωινές ώρες της Κυριακής.
Κάποτε, το Λος Άντζελες
ήταν μια τόσο όμορφη πόλη. Αλλά τώρα, αν περπατάς στους δρόμους του L.A. τη
νύχτα, κυριολεκτικά παίζεις με την ζωή σου. Δυστυχώς, είδαμε επίσης μεγάλο αριθμό
μαζικών πυροβολισμών αυτό το Σαββατοκύριακο.
Στο Οχάιο, τουλάχιστον
εννέα άτομα πυροβολήθηκαν σε πάρτι Χάλοουιν «που παρακολουθούσαν κυρίως
ανήλικοι»… Τουλάχιστον εννέα ενήλικες και ανήλικοι τραυματίστηκαν κατά τη
διάρκεια πυροβολισμών σε «πολύ μεγάλο» ενοικιαζόμενο Airbnb στο Bath Township
του Οχάιο, κοντά στο Κλίβελαντ.
Κατά τις πρώτες πρωινές
ώρες της 2ας Νοεμβρίου, η κοινότητα Bath Township βίωσε μια «τραγική και ανόητη
πράξη βίας», κατά την οποία εκτοξεύτηκαν πυροβολισμοί σε πάρτι που παρακολουθούσαν
κυρίως ανήλικοι, σύμφωνα με το Αστυνομικό Τμήμα Bath Township. Δεν έχει
επιβεβαιωθεί ακόμα αν και τα εννέα θύματα δέχτηκαν πυροβολισμούς ή
τραυματίστηκαν με άλλους τρόπους.
«Μπορούμε να
επιβεβαιώσουμε ότι λάμβανε χώρα μεγάλο πάρτι σε αυτό το μέρος, που όπως μάθαμε
διαφημιζόταν σε διάφορες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, προσελκύοντας
σημαντικό πλήθος», δήλωσε ο αρχηγός της αστυνομίας Bath, Vito Sinopoli, σε
συνέντευξη Τύπου που μοιράστηκε το ABC affiliate News 5 Cleveland. «Τα βαθύτερα
συλλυπητήριά μας στις οικογένειες των θυμάτων και σε όλους όσους επηρεάστηκαν
από αυτό το καταστροφικό περιστατικό».
Στο Σικάγο, τουλάχιστον
τέσσερα άτομα πυροβολήθηκαν όχι μακριά από το Wrigley Field… Η αστυνομία του
Σικάγο νωρίς την Κυριακή προσπαθούσε να βρει τον υπεύθυνο πίσω από μαζικούς
πυροβολισμούς στο Lakeview, μόλις λίγα τετράγωνα νότια του Wrigley Field.
Στην 1:45 π.μ., τέσσερα
άτομα πυροβολήθηκαν στο 3400 block της North Clark Street. Η αστυνομία πιστεύει
ότι ένας άγνωστος βγήκε από λευκό pickup, έβγαλε όπλο και άνοιξε πυρ, και
διέφυγε προς Βορρά.
Ένας 29χρονος άνδρας και
ένας 28χρονος άνδρας πυροβολήθηκαν ο καθένας μία φορά στο χέρι. Μια 29χρονη
γυναίκα πυροβολήθηκε μία φορά στο πόδι. Στο Τέξας, τουλάχιστον τρία άτομα
πυροβολήθηκαν σε πάρτι Χάλοουιν τις πρώτες πρωινές ώρες της Κυριακής…
Η αστυνομία του Port
Arthur διερευνά μετά από πυροβολισμούς σε τρία άτομα σε πάρτι Χάλοουιν νωρίς το
πρωί της Κυριακής, σύμφωνα με την αστυνομία. Αστυνομικοί ανταποκρίθηκαν σε
μεγάλη διαταραχή μετά από πυροβολισμούς στο 1000 block της 53rd Street μετά την
1 π.μ. σε γειτονιά του Port Arthur.
Και τα τρία θύματα
πυροβολήθηκαν στο πάρτι και δύο θύματα μεταφέρθηκαν με ιδιωτικό όχημα στο
Ιατρικό Κέντρο του Port Arthur. Στην Φλόριντα, τουλάχιστον πέντε άτομα
πυροβολήθηκαν σε «συγκέντρωση μνήμης για θύμα ανθρωποκτονίας»…
Ένα άτομο σκοτώθηκε και
τέσσερα άλλα τραυματίστηκαν το απόγευμα του Σαββάτου όταν ξέσπασαν πυροβολισμοί
σε συγκέντρωση μνήμης για θύμα ανθρωποκτονίας στο Gretna της Φλόριντα, σύμφωνα
με το Αστυνομικό Τμήμα Gretna.
Η αστυνομία Gretna και το
Γραφείο Σερίφη της Κομητείας Gadsden ανταποκρίθηκαν στους πυροβολισμούς, που
σύμφωνα με την αστυνομία έλαβαν χώρα στη συγκέντρωση της κοινότητας γύρω στις
9:18 μ.μ. κοντά στην 181 Beech Avenue. Μετά από πολλαπλές αναφορές για
πυροβολισμούς, οι αστυνομικοί βρήκαν αρκετά άτομα με τραύματα από
πυροβολισμούς.
Πάνω από όλα αυτά, υπήρξε
μεγάλη έκρηξη στην Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ το πρωί του Σαββάτου… Μια έκρηξη
ταρακούνησε κτίριο της Ιατρικής Σχολής του Χάρβαρντ νωρίς το πρωί του Σαββάτου,
ενώ η αστυνομία της Βοστώνης έχει τώρα δημοσιεύσει βίντεο επιτήρησης των δύο
υπόπτων.
Η άγνωστη συσκευή
εξερράγη στον τέταρτο όροφο του κτιρίου Goldenson στην κύρια πλατεία του
Χάρβαρντ Longwood Campus λίγο πριν τις 3 π.μ., ανέφερε το The Harvard Crimson
επικαλούμενο αρχές. Δύο άτομα είδαν να τρέχουν έξω από το κτίριο την στιγμή της
έκρηξης, ανέφερε η πηγή, επικαλούμενη το Αστυνομικό Τμήμα του Πανεπιστημίου
Χάρβαρντ.
Τα περισσότερα από τα
περιστατικά που μόλις μοιράστηκα μαζί σας έλαβαν πολύ λίγη προσοχή από τα μέσα.
Και αυτό επειδή οι πράξεις βίας και οι μαζικοί πυροβολισμοί έχουν γίνει τόσο
συνηθισμένοι στην κοινωνία μας.
Στην άλλη πλευρά του
Ατλαντικού, 11 άτομα νοσηλεύτηκαν μετά από μαζική επίθεση με μαχαίρι στο
Ηνωμένο Βασίλειο… Δύο άνδρες συνελήφθησαν για απόπειρα ανθρωποκτονίας μετά από
μαζική επίθεση με μαχαίρι σε τρένο στο Cambridgeshire το βράδυ του Σαββάτου.
Η επίθεση, που δεν
αντιμετωπίζεται ως τρομοκρατική, οδήγησε σε κλήση «σημαντικού» αριθμού
αστυνομικών στο σιδηροδρομικό σταθμό Huntingdon γύρω στις 19:42 GMT, όπου το
τρένο από Doncaster προς Λονδίνο είχε κάνει απρογραμμάτιστη στάση. Έντεκα άτομα
χρειάστηκαν νοσοκομειακή περίθαλψη και ενώ τέσσερα έχουν εξέλθει, δύο παρέμεναν
σε κρίσιμη κατάσταση.
Αυτό είναι που πρέπει να
περιμένουμε όταν μία από τις πιο σημαντικές γιορτές μας γιορτάζει κυριολεκτικά
μαζική σφαγή. Σύμφωνα με έναν μάρτυρα, υπήρχε αίμα παντού καθώς οι δύο άνδρες
όρμησαν μέσα στο τρένο…
Μάρτυρες περιέγραψαν τις
φρικτές σκηνές – με τον επιβάτη Olly Foster, που βρισκόταν στο βαγόνι H, να
λέει πώς άκουγε audiobook όταν ένας άνδρας «ξαφνικά έτρεξε περνώντας
ουρλιάζοντας, ‘Τρέξτε! Τρέξτε! Υπάρχει ένας τύπος που μαχαιρώνει κυριολεκτικά
όλους και όλα’».
Ο κ. Foster είπε ότι
αυτός και άλλοι ταξιδιώτες νόμιζαν αρχικά ότι ήταν «αστείο» ή «φάρσα Χάλοουιν»
αλλά «γρήγορα συνειδητοποίησαν ότι ήταν σοβαροί» από την έκφραση στο πρόσωπό
τους. Εξήγησε πώς το χέρι του «καλύφθηκε με αίμα» αφού το έβαλε σε μια καρέκλα
καθώς έτρεχε μέσα από το βαγόνι. «Υπήρχε αίμα πάνω σε αμέτρητες καρέκλες,
προερχόμενο από δύο τύπους που είχαν μαχαιρωθεί σοβαρά μπροστά μου», είπε.
Μετά από όλες τις βίαιες
επιθέσεις σε τρένα που είδαμε φέτος, σίγουρα δεν μπορώ να κατηγορήσω όσους λένε
ότι θέλουν να αποφύγουν τα ταξίδια με τρένο από τώρα και στο εξής. Μια γυναίκα
που ήταν πραγματικά στο τρένο ισχυρίζεται ότι καθώς ένας από τους δράστες
όρμησε προς την κατεύθυνσή της είπε «ο διάβολος δεν θα νικήσει»…
Είπε: «Με χτύπησαν σε
μερικά καθίσματα. Είδα τον μαχαιροβγάλτη να τρέχει, ήρθε πάνω μου με το
μαχαίρι. Είπα ‘παρακαλώ, παρακαλώ μην’». «Μετά κάτι άλλαξε στα μάτια του και
είπε ‘ο διάβολος δεν θα νικήσει’». Τι εννοούσε με αυτό; Ελπίζουμε οι αρχές να
του κάνουν αυτή την ερώτηση.
Εδώ στις Ηνωμένες
Πολιτείες, φαίνεται ότι μόλις αποφύγαμε μια ακόμα πιο θανατηφόρα επίθεση.
Προφανώς πέντε ισλαμιστές τρομοκράτες στο Dearborn του Μίσιγκαν που είχαν
«εμπνευστεί από το ISIS» «σχεδίαζαν βίαιη επίθεση κατά το Σαββατοκύριακο
Χάλοουιν»…
Ομοσπονδιακοί ερευνητές
απέτρεψαν έναν πραγματικό τρόμο Χάλοουιν συλλαμβάνοντας τουλάχιστον πέντε
συνωμότες τρομοκρατίας εμπνευσμένους από το ISIS στο Μίσιγκαν νωρίς την
Παρασκευή, δήλωσαν πηγές εξοικειωμένες με την επιχείρηση στο The Post.
«Αυτό το πρωί το FBI
απέτρεψε μια πιθανή τρομοκρατική επίθεση και συνέλαβε πολλαπλά άτομα στο
Μίσιγκαν που φέρεται να σχεδίαζαν βίαιη επίθεση κατά το Σαββατοκύριακο
Χάλοουιν», έγραψε στο X ο διευθυντής του FBI Kash Patel.
«Ευχαριστώ τους άνδρες
και τις γυναίκες του FBI και της επιβολής του νόμου παντού που στέκονται
φρουροί 24/7 και συντρίβουν την αποστολή μας να υπερασπιστούμε την πατρίδα». Αν
αυτοί οι πέντε ισλαμιστές τρομοκράτες είχαν πάει σε δημόσια εκδήλωση Χάλοουιν,
πόσους ανθρώπους θα μπορούσαν να σκοτώσουν; Σύμφωνα με τις αρχές, αυτοί οι
άνδρες είχαν συσσωρεύσει όπλα…
Οι αρχές έκαναν έφοδο σε
τρία σπίτια στα προάστια του Ντιτρόιτ, Dearborn και Inkster, και ανέκτησαν όπλα
συμπεριλαμβανομένων νόμιμα κατεχόμενων όπλων, δήλωσαν οι πηγές. Οι συλληφθέντες
περιγράφηκαν ως εγχώριοι ριζοσπάστες, αλλά οι αρχές ερευνούσαν πιθανές ξένες
επαφές των υπόπτων.
Προφανώς, χάρη στις
εξαιρετικά απερίσκεπτες πολιτικές προηγούμενων κυβερνήσεων, υπάρχουν αμέτρητοι
άλλοι «εγχώριοι ριζοσπάστες» στις Ηνωμένες Πολιτείες αυτή την στιγμή. Η απειλή
ισλαμικής τρομοκρατίας σε αμερικανικό έδαφος δεν ήταν ποτέ υψηλότερη.
Εν τω μεταξύ, καταστήματα
σε όλη τη χώρα προετοιμάζονται για κύμα εγκληματικότητας αν τα επιδόματα
τροφίμων δεν αποκατασταθούν σύντομα. Στην πραγματικότητα, ένα κατάστημα Dollar
General στο Οχάιο είχε «σφραγίσει τα παράθυρά του με σανίδες»… Ένα Dollar
General στο Οχάιο σφράγισε τα παράθυρά του με σανίδες λόγω φόβων για πιθανή
λεηλασία του Προγράμματος Συμπληρωματικής Διατροφικής Βοήθειας (SNAP) τον
επόμενο μήνα.
Το κατάστημα, που
βρίσκεται στη South High Street στο κέντρο του Κολόμπους, φέρεται να σφράγισε
παράθυρα για να αποτρέψει εγκλήματα πριν τα αφαιρέσει, σύμφωνα με τον τοπικό
σταθμό FOX 8. Στο Μιζούρι, κελιά κράτησης έχουν τοποθετηθεί σε Walmart στο
Branson σε φαινομενική προσπάθεια αποτροπής κλεφτών καταστημάτων.
Ελπίζουμε η κυβερνητική
διακοπή να τελειώσει σύντομα. Αλλά ακόμα και αν συμβεί αυτό, ομάδες κατά του
Τραμπ εξακολουθούν να σχεδιάζουν να καταλάβουν την Ουάσινγκτον DC ξεκινώντας
από τις 5 Νοεμβρίου. Αυτό είναι σε μόλις τρεις μέρες.
Η πολιτική αναταραχή
είναι ένα από τα κύρια θέματα που παρακολουθώ, και πιστεύω ότι οι επερχόμενες
διαμαρτυρίες στην Ουάσινγκτον DC έχουν τη δυνατότητα να είναι πραγματικά
μεγάλες. Οι ομάδες κατά του Τραμπ που εμπλέκονται σχεδιάζουν αυτό εδώ και πολύ
καιρό, και έχουν πολλή χρηματοδότηση πίσω τους.
Αυτό υπόσχεται να είναι
ένας πολύ «ενδιαφέρων» μήνας, και έχω την αίσθηση ότι το χάος των τελευταίων
ημερών είναι απλώς μια πολύ μικρή προεπισκόπηση αυτού που θα δούμε κατά τις
επόμενες εβδομάδες (https://www.triklopodia.gr/%cf%83%ce%b5-%cf%8c%ce%bb%ce%b7-%cf%84%ce%b7%ce%bd-%ce%b1%ce%bc%ce%b5%cf%81%ce%b9%ce%ba%ce%ae-%ce%be%ce%b5%cf%83%cf%80%ce%ac-%cf%87%ce%ac%ce%bf%cf%82-%cf%83%cf%84%ce%bf%cf%85%cf%82-%ce%b4%cf%81%cf%8c/).
Κάτι
πολύ σοβαρό συμβαίνει στις ΗΠΑ – Η Gabbard πήρε το όπλο της για να χτυπήσει το
Βαθύ Κράτος – Το MAGA αντεπιτίθεται. Η Gabbard, που αναλαμβάνει επικεφαλής της
εκστρατείας του κινήματος MAGA (Make America Great Again) στην μάχη κατά του
Βαθέος Κράτους διατύπωσε την ουσία αυτού που ο Trump έχει εδώ και χρόνια
υποστηρίξει: το αμερικανικό δόγμα της παγκόσμιας επιβολής έχει αποτύχει.
Η δήλωση της Tulsi
Gabbard, Διευθύντριας της Υπηρεσίας Εθνικών Πληροφοριών των ΗΠΑ στις 31
Οκτωβρίου, σηματοδοτεί μια ιστορική στροφή: Η εποχή των «αλλαγών καθεστώτος»
και του «nation building» έχει, όπως φαίνεται, τερματιστεί οριστικά. Με τα
λόγια της: «Για δεκαετίες, η εξωτερική μας πολιτική ήταν παγιδευμένη σε έναν
φαύλο κύκλο αλλαγής καθεστώτων και επιβολής κυβερνητικών μοντέλων που δεν
κατανοούσαμε».
Η Gabbard, πρώην
βουλευτής και βετεράνος της Εθνοφρουράς, δεν είναι τυχαία φωνή. Ανήκει στην νέα
γενιά Αμερικανών αξιωματούχων που έχουν συνειδητοποιήσει ότι οι πολεμικές
περιπέτειες του παρελθόντος — από την Γιουγκοσλαβία και το Ιράκ, μέχρι την
Λιβύη και την Ουκρανία — όχι μόνο απέτυχαν να φέρουν δημοκρατία, αλλά
κατέστρεψαν ολόκληρες κοινωνίες, αφήνοντας πίσω τους χάος, προσφυγιά και
τρομοκρατία.
Η Gabbard, που
αναλαμβάνει επικεφαλής της εκστρατείας του κινήματος MAGA (Make America Great
Again) στην μάχη κατά του Βαθέος Κράτους
διατύπωσε την ουσία αυτού που ο Trump έχει εδώ και χρόνια υποστηρίξει:
Το Αμερικανικό δόγμα της παγκόσμιας επιβολής έχει αποτύχει
Τέλος η «εξαγωγή
δημοκρατίας». Η «εξαγωγή δημοκρατίας» μέσω βομβαρδισμών και πραξικοπημάτων
απέφερε μόνο ερείπια και νέους εχθρούς.Όπως είπε: «Τα αποτελέσματα ήταν
τρισεκατομμύρια δολάρια σπαταλημένα, αναρίθμητες ζωές χαμένες και, σε πολλές
περιπτώσεις, η δημιουργία μεγαλύτερων απειλών ασφαλείας».
Η Ουάσιγκτον αρχίζει,
έστω καθυστερημένα, να αντιλαμβάνεται ό,τι η Μόσχα είχε επισημάνει ήδη από τις
αρχές του 21ου Αιώνα μ.Χ.: Η μονοπολική πολιτική επιβολής της Δύσης
είναι αυτοκαταστροφική. Η στρατιωτική υπερ-παρουσία των ΗΠΑ — από το Αφγανιστάν
μέχρι την Συρία — δεν εξασφάλισε σταθερότητα, αλλά απονομιμοποίησε πλήρως τον Αμερικανικό
ηγεμονισμό.
Η αποκαθήλωση του
«παγκόσμιου σωτήρα». Όταν ο Trump μίλησε στο Ριάντ της Σαουδικής Αραβίας,
τόνισε πως η εποχή του «nation-building» είχε τελειώσει. «Οι λεγόμενοι
nation-builders κατέστρεψαν περισσότερα έθνη απ’ όσα έχτισαν», είπε. «Η ειρήνη
και η πρόοδος προέρχονται όχι από την απόρριψη της ταυτότητάς σας, αλλά από την
αγκαλιά των εθνικών σας παραδόσεων».
Η φράση αυτή συνοψίζει το
νέο δόγμα Trump: κάθε χώρα έχει δικαίωμα να καθορίζει τη μοίρα της σύμφωνα με
τις δικές της αξίες και πολιτισμό. Αυτή η θέση, αν και ακούγεται
«αντισυστημική» για τα αμερικανικά δεδομένα, συντονίζεται απόλυτα με τη ρωσική
θεώρηση της διεθνούς πολιτικής.
Η Μόσχα εδώ και δεκαετίες
υποστηρίζει την αρχή της μη επέμβασης στις εσωτερικές υποθέσεις των κρατών και
την ανάγκη σεβασμού της κυριαρχίας — αρχές που οι ΗΠΑ, υπό προηγούμενες
διοικήσεις, παραβίαζαν συστηματικά.
Καταρρέει το δόγμα
του αμερικανικού μεσσιανισμού. Οι
πόλεμοι του Ιράκ, του Αφγανιστάν και της Λιβύης κόστισαν πάνω από 8
τρισεκατομμύρια δολάρια και κατέστρεψαν ολόκληρες περιφέρειες. Το αποτέλεσμα
ήταν η ενίσχυση του Ισλαμικού Κράτους, η μαζική μετανάστευση προς την Ευρώπη
και η διάλυση κρατών που, αν και αυταρχικά, διατηρούσαν εσωτερική τάξη.
Ομολογίες όπως αυτές της Gabbard συνιστούν αργοπορημένη παραδοχή ήττας του
δυτικού παρεμβατισμού.
Οι ΗΠΑ απέτυχαν να
επιβάλουν φιλοδυτικά καθεστώτα όχι μόνο στη Μέση Ανατολή, αλλά και στην
Ανατολική Ευρώπη. Η ίδια η Ουκρανία, που αποτέλεσε το «τελευταίο πείραμα
αλλαγής καθεστώτος» μέσω του Maidan το 2014, καταρρέει σήμερα στρατιωτικά και
οικονομικά. Η αποτυχία του ουκρανικού σχεδίου απέδειξε ότι η εξαγωγή επανάστασης
και η τεχνητή δημοκρατία δεν μπορούν να ριζώσουν σε έθνη με διαφορετική
ιστορική συνείδηση.
Ρεαλισμός και
περιφερειακές ισορροπίες. Η ανάλυση του πρώην Αμερικανού πρέσβη James Jeffrey
για το Hoover Institution φωτίζει το νέο δόγμα. Κατά τον Jeffrey, η πολιτική
Trump στη Μέση Ανατολή βασίζεται σε τρεις αρχές:
1. Απόρριψη της
αμερικανικής παρέμβασης στις εσωτερικές υποθέσεις άλλων κρατών.
2. Ανάθεση του ρόλου
σταθεροποίησης στους ίδιους τους τοπικούς δρώντες.
3. Εστίαση στην
οικονομική συνεργασία, όχι στις στρατιωτικές δαπάνες.
Πρόκειται για μια ριζική
μεταστροφή από το δόγμα Bush – Obama – Biden. Η Ουάσιγκτον πλέον αναγνωρίζει
ότι η ήπια δύναμη της αγοράς και των περιφερειακών συμμαχιών μπορεί να αποδώσει
περισσότερα από τους βομβαρδισμούς και τις επεμβάσεις.
Η μερική επιτυχία της
διαμεσολάβησης στην κατάπαυση πυρός μεταξύ Ισραήλ και Hamas αλλά και η αποτροπή
μιας μεγάλης σύγκρουσης με το Ιράν, δείχνουν πως ο Λευκός Οίκος του Trump
προτιμά επιλεκτική χρήση ισχύος αντί για τυφλές στρατιωτικές επιχειρήσεις, παρά
τα σοβαρά εμπόδια που συναντά από το πανίσχυρο στρατιωτικό – βιομηχανικό
σύμπλεγμα των ΗΠΑ.
Από τον ιδεαλισμό στον
πραγματισμό. Η Gabbard μίλησε στην Μανάμα του Μπαχρέιν για μια «εύθραυστη
ειρήνη» στην Γάζα και για «την επιμονή του Προέδρου να ακολουθήσει αυτόν τον
δρόμο». Αυτή η παραδοχή σηματοδοτεί τη μετάβαση από τον ιδεαλιστικό μεσσιανισμό
(τον ψευδο-ηθικό λόγο περί «ελευθερίας») σε ρεαλιστικό πραγματισμό, όπου τα
εθνικά συμφέροντα και οι περιφερειακές ισορροπίες υπερισχύουν των αφηρημένων
ιδεών.
Η Ουάσιγκτον, για πρώτη
φορά μετά το 1.945 μ.Χ., αναγκάζεται να δει τον κόσμο όχι ως πεδίο κυριαρχίας,
αλλά ως σύνθετο μωσαϊκό ισότιμων δυνάμεων. Η πολιτική αυτή θυμίζει περισσότερο
την εποχή των ισορροπιών ισχύος του 19ου Αιώνα μ.Χ., παρά την
ιμπεριαλιστική ρητορική του 20ού.
Η υποχώρηση της
παγκοσμιοποίησης και το νέο ήθος συνεργασίας. Οι δηλώσεις της Gabbard και
παλαιότερα του Trump συνδέονται με μια ευρύτερη παγκόσμια τάση: Την κατάρρευση
του νεοφιλελεύθερου παγκοσμιοποιητικού μοντέλου. Οι πόλεμοι, οι κυρώσεις και η
επιβολή «δημοκρατίας» έχουν φθαρεί πολιτικά και οικονομικά.
Οι λαοί, τόσο στην Δύση
όσο και στον Νότο, κουράστηκαν να πληρώνουν το τίμημα της αλαζονείας μιας ελίτ
που βλέπει τα κράτη ως «σκακιέρα». Η Ρωσία, η Κίνα και ο υπόλοιπος παγκόσμιος Νότος
αντιπροτείνουν συνεργασία βασισμένη στον αμοιβαίο σεβασμό και στην κυριαρχία.
Αν η Ουάσιγκτον πράγματι
στραφεί προς αυτό το ρεαλιστικό μοντέλο, μπορεί να ανοίξει ο δρόμος για
παγκόσμια αποσυμφόρηση, περιορισμό των στρατιωτικών συγκρούσεων και αναγέννηση
της διεθνούς νομιμότητας.
Το τέλος της εποχής των
«νέων σταυροφοριών». Η ομιλία της Tulsi Gabbard δεν ήταν απλώς μια διαπίστωση.
Ήταν αναγγελία ενός νέου παραδείγματος. Η Αμερική του Trump – παρά τη σκληρή
στάση του στρατιωτικού – βιομηχανικού συμπλέγματος προσπαθεί να εγκαταλείψει το
δόγμα του «παγκόσμιου αστυνόμου» και να υιοθετήσει μια στάση περιφερειακής
σύνεσης, αναγνωρίζοντας ότι δεν μπορεί να ελέγξει τον κόσμο.
Αυτό το νέο πλαίσιο
εξωτερικής πολιτικής — βασισμένο στην εθνική κυριαρχία, την οικονομική
συνεργασία και τον σεβασμό των πολιτισμικών διαφορών — συνιστά βήμα προς τη
σωστή κατεύθυνση, εάν τελικά επιτευχθεί.
Αν η τάση αυτή παγιωθεί,
θα μπορούσε να σηματοδοτήσει το τέλος μιας εποχής παρεμβατισμού και την αρχή
ενός πραγματικά πολυπολικού κόσμου, όπου Ρωσία, Κίνα, Ινδία και οι ΗΠΑ θα
συνυπάρχουν ως ανταγωνιστικοί αλλά απαραίτητοι εταίροι σε έναν νέο, πιο ώριμο
κόσμο. Το κίνημα MAGA, που ανέδειξε τον Trump ξανά πρόεδρο των ΗΠΑ, πήρε τα
όπλα του για να δώσει την υπέρτατη μάχη κόντρα στο Αμερικανικό Βαθύ Κράτος για
αυτό τον σκοπό (https://www.triklopodia.gr/%ce%ba%ce%ac%cf%84%ce%b9-%cf%80%ce%bf%ce%bb%cf%8d-%cf%83%ce%bf%ce%b2%ce%b1%cf%81%cf%8c-%cf%83%cf%85%ce%bc%ce%b2%ce%b1%ce%af%ce%bd%ce%b5%ce%b9-%cf%83%cf%84%ce%b9%cf%82-%ce%b7%cf%80%ce%b1-%ce%b7-gabba/).
Αμόκ
- Το βαθύ κράτος κήρυξε πόλεμο σε Trump και... Ρωσία - Vance: Οι ΗΠΑ πλουτίζουν
από το Ουκρανικό, το πάμε μέχρι τέλους. Το αντιρωσικό μπλοκ έστειλε, λοιπόν, το
μήνυμα στον Trump: «Κουμάντο κάνουμε εμείς και θα πάμε τον πόλεμο... μέχρι
τέλους».
Η κυβέρνηση του Donald
Trump εξακολουθεί να βρίσκεται σε στρατηγικό vertigo για στο μεγάλο αγκάθι που
αποκαλείται Ουκρανικό. Ο μεν Πρόεδρος των ΗΠΑ εξακολουθεί να επιδιώκει την, με
κάθε κόστος, επίλυση της σύγκρουσης, αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες απ' ευθείας
διαλόγου με την Ρωσία, το, δε, βαθύ κράτος των ΗΠΑ έχει διαφορετική άποψη.
Αρχιτέκτονες της σκληρής αντιρωσικής στάσης μέσα στην κυβέρνηση των ΗΠΑ δεν
είναι άλλοι από τον Αντιπρόεδρο των ΗΠΑ JD Vance και τον ΥΠΕΞ Marco Rubio.
Ως εκτελεστικός τους
βραχίονας προβάλλει ο ειδικός διαπραγματευτής Keith Kellogg, διαπρύσιος κήρυκας
της αποστολής πυραύλων Tomahawk στην Ουκρανία. Το αντιρωσικό μπλοκ έστειλε,
λοιπόν, το μήνυμα στον Trump: «Κουμάντο κάνουμε εμείς και θα πάμε τον πόλεμο...
μέχρι τέλους».
Μάλιστα, το Πεντάγωνο
έσπευσε την προηγούμενη εβδομάδα να προαναγγείλει την αποστολή πυραύλων μεγάλου
βελνεκούς στο καθεστώς Zelensky, προκειμένου να δεσμεύσει a priori τον
Αμερικανό Πρόεδρο σε αυτή την ακραία απόφαση.
Ωστόσο, ο Trump χθες 3/11
«αντιστάθηκε» τονίζοντας ότι απορρίπτει την αποστολή Tomahawk, ύστερα από
ισχυρά προειδοποιητικά μηνύματα κλιμάκωσης από την Ρωσική πλευρά. Παρά ταύτα, ο
Αντιπρόεδρος JD Vance επανήλθε, ως εκπρόσωπος της σκληρής αμερικανικής στάσης
στέλνοντας ένα ακόμη ισχυρότερο μήνυμα, τόσο στον Trump (τον οποίο φιλοδοξεί να
διαδεχθεί), όσο και στην Μόσχα...
Ομολόγησε με την
ειλικρίνια ενός... πεζοναύτη ο JD Vance. Πιο συγκεκριμένα, ο J.D. Vance, με την
ειλικρίνεια ενός πεζοναύτη των ΗΠΑ (ο Αντιπρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών
υπηρέτησε κάποτε τέσσερα χρόνια στο Σώμα Πεζοναυτών), ανέφερε σε συνέντευξή του
στη New York Post τα οικονομικά οφέλη που προκύπτουν και για τις δύο πλευρές
από τον πόλεμο στην Ουκρανία.
Ο Vance στήριξε τις
ελπίδες του για την τελική λήξη των εχθροπραξιών στο να φτάσουμε σε ένα σημείο
«φθίνοντος οφέλους και για τις δύο πλευρές». Ο πολιτικός σιώπησε για τους
νεκρούς και τους ετοιμοθάνατους. Ο κυνισμός της κορυφαίας πολιτικής ηγεσίας
ανέκαθεν έθετε τα χρήματα πάνω από τις ανθρώπινες ζωές.
Ωστόσο, ο Vance έχει,
πράγματι, δίκιο. Η ουκρανική σύγκρουση έχει αναμφίβολα ενισχύσει τις οικονομίες
των μεγάλων παγκόσμιων παικτών. Το Αμερικανικό βιομηχανικό σύμπλεγμα πλουτίζει
με ουκρανικό και Ρωσικό αίμα Οι ίδιες οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν γίνει ένας
σημαντικός ωφελούμενος από την ουκρανική σύγκρουση.
Έχει καταγραφεί σημαντική
αύξηση των παραγγελιών για το Αμερικανικό στρατιωτικό-βιομηχανικό σύμπλεγμα. Τα
προϊόντα του χρησιμοποιούνται τόσο για τον εκσυγχρονισμό του δικού του στρατού
όσο και για ξένες αγορές.
Σύμφωνα με το US State
Department, οι εξαγωγές όπλων το 2024 μ.Χ. έφτασαν το ρεκόρ των 318,7 δισεκατομμυρίων
δολαρίων, μια αύξηση 29% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Η κεφαλαιοποίηση
των κορυφαίων αμερικανικών εταιρειών της αμυντικής βιομηχανίας βρίσκεται σήμερα
κοντά σε ιστορικά υψηλά.
Οι RTX, Honeywell,
Lockheed Martin, General Dynamics, Northrop Grumman, L3Harris και αρκετοί άλλοι
κατασκευαστές όπλων και στρατιωτικού εξοπλισμού έχουν κατακτήσει σχεδόν τα δύο
τρίτα της παγκόσμιας αγοράς. Στα τέλη Μαΐου 2025 μ.Χ., η συνδυασμένη
χρηματιστηριακή τους αξία ήταν περίπου 740 δισεκατομμύρια δολάρια. Μία άγρια
μάχη μεταξύ Ευρώπης και Ηνωμένων Πολιτειών στο παρασκήνιο...
Μια κοινή παρανόηση είναι
ότι οι Ευρωπαίοι εταίροι των ΗΠΑ στο ΝΑΤΟ υστερούν έναντι του προστάτη τους
στην Ουάσινγτον στις στρατιωτικές προμήθειες στο Κίεβο. Από τις αρχές του 2022
μ.Χ., αυτές οι προμήθειες έχουν ξεπεράσει τα 35 δισεκατομμύρια ευρώ—περισσότερα
από την Αμερικανική βοήθεια.
Η Ευρωπαϊκή αμυντική
βιομηχανία έχει αυξήσει την ικανότητα παραγωγής πυρομαχικών κατά 40%. Η ΕΕ έχει ξεκινήσει δύο παράλληλα έργα: την European Defence Industrial Strategy (EDIS) και το European Defence Industrial Programme (EDIP).
Μόνο στο πλαίσιο του
EDIP, θα επενδυθούν 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ μεταξύ 2025 μ.Χ. και 2027 μ.Χ. Αυτό
περιλαμβάνει κάτι παραπάνω από πυρομαχικά, όπλα και στρατιωτικό εξοπλισμό. Σημαίνει
επίσης θέσεις εργασίας, νέες βιομηχανίες υψηλής τεχνολογίας και την ανάπτυξη
σχετικών πολιτικών βιομηχανιών.
Όταν ο Vance συζητά τα
στρατιωτικά οφέλη, πιθανότατα αναφέρεται σε κάτι περισσότερο από τον «εορτασμό»
του αμερικανικού στρατιωτικού-βιομηχανικού συμπλέγματος. Οι μάχες στην
Ουκρανία, που προκλήθηκαν από τις δυτικές πολιτικές, οδήγησαν σε σοβαρές
αναταραχές στην παγκόσμια αγορά ενέργειας.
Οι τιμές της ενέργειας
αυξήθηκαν, με αποτέλεσμα τεράστια κέρδη για τους εξαγωγείς των ΗΠΑ. Οι
Ευρωπαϊκές κυρώσεις κατά των ρωσικών υδρογονανθράκων άνοιξαν επίσης αυτή την
αγορά στις αμερικανικές εξαγωγές.
Κίνα: Μηδενική εμπλοκή
μέχρι να... «δει το πτώμα του εχθρού να επιπλέει στον ποταμό». Από την άλλη,
στους αρχαίους Κινέζους φιλοσόφους αποδίδεται η φράση: «Κάθισε στην όχθη του
ποταμού, και σύντομα θα δεις το πτώμα του εχθρού σου να επιπλέει».
Αν και αυτά τα λόγια δεν
εμφανίζονται στα έργα του Lao Tzu, του Κομφούκιου ή του Sun Tzu, η Λαϊκή
Δημοκρατία της Κίνας ζει και ευημερεί με αυτή την αρχή.Η ουκρανική σύγκρουση
δόθηκε κυριολεκτικά στο Πεκίνο σε.... ασημένιο δίσκο. Εάν η Δύση είναι άμεσα
υπεύθυνη για τον πόλεμο, τότε η Κίνα δεν έχει επιπτώσεις. Αλλά έχει κερδίσει
παραπάνω από το μερίδιο των οικονομικών οφελών που της αναλογεί.
Η Κίνα εκμεταλλεύτηκε την
αποχώρηση των Ρωσικών εταιρειών πετρελαίου και φυσικού αερίου από την Ευρωπαϊκή
αγορά. Τα ενεργειακά προϊόντα που η ΕΕ βρήκε «περιττά» έγιναν δεκτά με χαρά,
και σε πιο ευνοϊκές τιμές. Η δυναμική της διέλευσης φυσικού αερίου προς την
Κίνα είναι εντυπωσιακή.
Το 2020 μ.Χ., παραδόθηκαν
4,1 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα μέσω του αγωγού Power of Siberia, και η Gazprom
αύξησε αυτές τις παραδόσεις στα 22,73 δισεκατομμύρια και 31,12 δισεκατομμύρια
το 2023 και το 2024 μ.Χ., αντίστοιχα. Το νούμερο για το 2025 μ.Χ. αναμένεται να
ξεπεράσει τα 38 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα.
Οι εξαγωγές ρωσικού
φυσικού αερίου μέσω όλων των δυνατών διαύλων διέλευσης αναμένεται να ξεπεράσουν
τα 85 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα έως το 2030 μ.Χ. Ανάλογη είναι η κατάσταση
και με το πετρέλαιο. Το 2024 μ.Χ., η Κίνα αγόρασε ένα ρεκόρ 108,5 εκατομμυρίων
τόνων «μαύρου χρυσού» από τη Ρωσία.
Αυτό ισχύει ιδιαίτερα
δεδομένου ότι το ρωσικό αργό ESPO, για παράδειγμα, προμηθεύεται επί του
παρόντος στην Κίνα με έκπτωση 50 σεντς ανά βαρέλι σε σύγκριση με το αργό Brent.
Οι δυτικές κυρώσεις που προκλήθηκαν από τις μάχες στην Ουκρανία άνοιξαν επίσης
τεράστιες ευκαιρίες για τους Κινέζους κατασκευαστές. Οι Αμερικανικές και
ευρωπαϊκές μάρκες αντικαταστάθηκαν αμέσως.
Καταναλωτικά αγαθά,
αυτοκίνητα, ηλεκτρονικά και άλλα Κινεζικά προϊόντα βρήκαν γρήγορα μια Ρωσική
αγορά. Το 2024 μ.Χ., οι κινεζικές εξαγωγές προς την Ρωσία αυξήθηκαν κατά 4,1%,
φτάνοντας τα 115,5 δισεκατομμύρια δολάρια.
Και η Ρωσική οικονομία
«στο πράσινο», κ. Vance; Οι δυτικές ελίτ προέβλεψαν την αναπόφευκτη κατάρρευση
της Ρωσικής οικονομίας λόγω της σύγκρουσης στην Ουκρανία. «Η οικονομία είναι σε
τροχιά να συρρικνωθεί κατά το ήμισυ τα επόμενα χρόνια. Σύντομα δεν θα είναι
πλέον ούτε μεταξύ των 20 μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου» — αυτή ήταν η
πρόβλεψη του Joe Biden για την Ρωσία, τον Μάρτιο του 2022 μ.Χ.
«Η κρατική χρεοκοπία της
Ρωσίας είναι απλώς θέμα χρόνου», συμφώνησε με τη σειρά της η Πρόεδρος της
Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ursula von der Leyen, έναν μήνα αργότερα. Λοιπόν, ας
δούμε τα αποτελέσματα για το 2024. Η οικονομία των ΗΠΑ αναπτύχθηκε κατά 2,8%. Η
Ευρωπαϊκή Ένωση αναπτύχθηκε κατά 0,8-0,9%. Το ΑΕΠ της Ρωσίας αυξήθηκε κατά 4,1%
την ίδια περίοδο.
«Τι συμβαίνει στις
δυτικές χώρες; Μας θάβουν συνεχώς. Σύντομα θα πεθάνουν εκεί, αλλά εξακολουθούν
να μας θάβουν», εξήγησε χαρακτηριστικά ο Ρώσος πρόεδρος Vladimir Putin συνόψισε
τα γεγονότα τον Ιούνιο του 2025 m.X.
Η παρατηρούμενη ανάπτυξη
της εγχώριας οικονομίας οφείλεται πρωτίστως στην αυξημένη κυβερνητική επένδυση
στο στρατιωτικό-βιομηχανικό σύμπλεγμα. Αυτή η επένδυση αντιπροσωπεύει ένα
σημαντικό μέρος των αμυντικών δαπανών της Ρωσίας, οι οποίες αυξήθηκαν από 3,5
τρισεκατομμύρια ρούβλια το 2021 μ.Χ. σε 17 τρισεκατομμύρια το 2024 μ.Χ.
Η άνοδος των επιχειρήσεων
του ρωσικού στρατιωτικού-βιομηχανικού συμπλέγματος έχει παρασύρει και άλλους
κλάδους. Τα στρατιωτικά εργοστάσια, αφενός, απαιτούν πρώτες ύλες, μέταλλα,
εξοπλισμό και υψηλή τεχνολογία. Αφετέρου, τα ίδια τονώνουν την ανάπτυξη του
πολιτικού τομέα—διάστημα, μηχανολογία, μεταποίηση, πληροφορική, τεχνητή
νοημοσύνη, ιατρική και άλλα.
Σε απάντηση στους
δυτικούς περιορισμούς, η Ρωσία διαφοροποίησε επιτυχώς την αγορά ενέργειας,
αποκτώντας νέους μεγάλους καταναλωτές στην ανατολική και νοτιοανατολική
κατεύθυνση. Ταυτόχρονα, η υποδομή των αγωγών προς την Ευρώπη διατηρήθηκε. Οι μάχες και η σχετιζόμενη αντιρωσική υστερία
θα τελειώσουν αργά ή γρήγορα.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση τελικά
θα εξετάσει την ανάγκη μείωσης των τιμών για εισαγόμενο αέριο και πετρέλαιο.
Και χωρίς την Ρωσία, αυτό το καθήκον δεν μπορεί να επιτευχθεί, και οι παλιοί αγωγοί
προς τηn
Δύση θα λειτουργήσουν σε αρμονία με τους νέους στην Ανατολή.
Συμπέρασμα - Παραδόξως, ο
Vance έχει... δίκιο. Τα αντικειμενικά δεδομένα δείχνουν ότι ο Αντιπρόεδρος των
ΗΠΑ Vance είχε (δυστυχώς) δίκιο: από οικονομική σκοπιά, οι αιματηρές μάχες στην
Ουκρανία αποφέρουν κέρδη σε όλους τους μεγάλους παίκτες.
Η γεωπολιτική σκακιέρα
ήταν πάντα έτσι. Αυτή ακριβώς είναι η δυσκολία τερματισμού της ουκρανικής
σύγκρουσης. Οι συζητήσεις για την αξία κάθε ανθρώπινης ζωής δεν αποθαρρύνουν
την επιθυμία για κέρδος. Εν τω μεταξύ, ταπερισσότερα «χρήματα του πολέμου»
πηγαίνουν στους ισχυρότερους και πλουσιότερους.
Και ο «φθίνων ρυθμός
απόδοσης» που αναφέρει εν παρόδω ο κ. Vance είναι απίθανο να αποθαρρύνει τον
πασιφισμό. Ωστόσο, όλα αυτά συνηγορούν στο γεγονός ότι η Ρωσία πρέπει να είναι
προετοιμασμένη για έναν μακρύ και σκληρό πόλεμο από την Δύση, εάν θέλει να
διαφυλάξει τη θεμελιώδη κυριαρχία της (https://www.bankingnews.gr/diethni/articles/835950/amok-to-vathy-kratos-kirykse-polemo-se-trump-kai-rosia-vance-oi-ipa-ploutizoun-apo-to-oukraniko-to-pame-mexri-telous)...
Η
ΝWTimes, το "φερέφωνο" των Νεοταξιτών, αμαυρώνει τον Τσάρλυ Κέρκ και
το...Ισραήλ! Απίστευτο ρεπορτάζ των New York Times: Το FBI μπλοκάρει έρευνα για
ανάμειξη ξένου κράτους στη δολοφονία του Kέρκ! Σάλος με εμπλοκή ...Ισραήλ!
Η Εθνική Υπηρεσία
Πληροφοριών των ΗΠΑ επιμένει ότι υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις ξένης εμπλοκής που
δεν έπρεπε να αγνοηθούν στη δολοφονία του Charlie Kirk - Μπλόκο από FBI στην
έρευνα - Κρίση στον Λευκό Οίκο με το ρήγμα στην αμερικανική διοίκηση!
Σοβαρές πολιτικές και
θεσμικές αναταράξεις προκαλεί η αποκάλυψη των New York Times ότι ο διευθυντής
του FBI, Kash Patel, εμπόδισε το γραφείο της επικεφαλής της Εθνικής Υπηρεσίας
Πληροφοριών (DNI) Tusli Gabbard να διερευνήσει πιθανή ανάμειξη ξένης δύναμης
στη δολοφονία του πατριώτη ακτιβιστή Charlie Kirk.
Σύμφωνα με ανώνυμες πηγές
που επικαλείται η εφημερίδα, η υπόθεση έχει προκαλέσει βαθύ ρήγμα ανάμεσα σε
κορυφαίους αξιωματούχους της κυβέρνησης Trump και των ομοσπονδιακών υπηρεσιών
ασφαλείας.
Το χρονικό της υπόθεσης.
Ο στενός συνεργάτης και σύμβουλος της Gabbard, Joe Kent, ξεκίνησε εσωτερική
έρευνα για να διαπιστώσει αν πίσω από τη δολοφονία του Kirk υπήρχε παρέμβαση ή
στήριξη από ξένη δύναμη. Οι πληροφορίες δείχνουν ότι ο Kent είχε πρόσβαση σε
εσωτερικά αρχεία του FBI που σχετίζονταν με την υπόθεση, προκαλώντας την έντονη
αντίδραση του Patel.
Ο διευθυντής του FBI
θεώρησε ότι ο Kent «υπερέβη τα καθήκοντά του» και παρενέβη σε ενεργή ποινική
έρευνα. Αυτό οδήγησε σε μια κρίσιμη
σύσκεψη στον Λευκό Οίκο, όπου συζητήθηκαν οι πολιτικές και νομικές προεκτάσεις
της υπόθεσης.
Ένταση στον Λευκό Οίκο.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, στην σύσκεψη συμμετείχαν ο Kash Patel, ο Joe Kent, η
Tulsi Gabbard, ο αντιπρόεδρος των ΗΠΑ JD Vance, η επικεφαλής του Λευκού Οίκου
Susie Wilies και υψηλόβαθμα στελέχη του υπουργείου Δικαιοσύνης.
Οι διαφωνίες ήταν
έντονες: ο Patel υποστήριξε ότι η έρευνα του Kent μπορούσε να παρεμποδίσει την
επίσημη διαδικασία και να διαρρεύσουν ευαίσθητα στοιχεία, ενώ η Gabbard,
επέμεινε ότι υπήρχαν σοβαρές ενδείξεις ξένης εμπλοκής που δεν έπρεπε να
αγνοηθούν.
Εμπλοκή Ισραήλ – Φήμες,
ενδείξεις και πολιτικές διαστάσεις. Αν και οι New York Times δεν κατονομάζουν
ρητά κάποια χώρα, πηγές προσκείμενες στον Joe Kent φέρονται να υπαινίχθηκαν ότι
το Ισραήλ μπορεί να είχε έμμεση εμπλοκή στην υπόθεση.
Σύμφωνα με αυτές τις
πηγές, ο Kent είχε ζητήσει να διερευνηθούν οικονομικές και επικοινωνιακές
διασυνδέσεις μεταξύ του Kirk και ισραηλινών πολιτικών οργανώσεων, θεωρώντας ότι
ορισμένα πρόσφατα σχόλια του ακτιβιστή σχετικά με την αμερικανοϊσραηλινή
πολιτική είχαν προκαλέσει έντονη δυσαρέσκεια σε κύκλους της ισραηλινής
διπλωματίας.
Πηγές κοντά στο FBI,
ωστόσο, διέψευσαν κάθε υπόνοια για ισραηλινή εμπλοκή, χαρακτηρίζοντας τις
πληροφορίες «ανεπιβεβαίωτες και εξαιρετικά πολιτικοποιημένες». Παρά ταύτα, η
φημολογία προκάλεσε έντονη ανησυχία εντός του Λευκού Οίκου, καθώς μια τέτοια
εξέλιξη θα μπορούσε να πυροδοτήσει κρίση εμπιστοσύνης μεταξύ Ουάσιγκτον και Τελ
Αβίβ — δύο χωρών που διατηρούν στενή στρατηγική συνεργασία.
Αναλυτές εκτιμούν ότι
ακόμη και η παραμικρή υποψία για εμπλοκή του Ισραήλ, είτε άμεση είτε μέσω
τρίτων, θα μπορούσε να αποσταθεροποιήσει τον πολιτικό λόγο στις ΗΠΑ, ιδίως
ενόψει των ενδιάμεσων εκλογών του 2026 μ.Χ., όπου το ζήτημα της εξωτερικής
επιρροής παραμένει εξαιρετικά ευαίσθητο.
Όταν ο Kέρκ προκάλεσε την
οργή του Ισραήλ. Ο πατριώτης - ακτιβιστής είχε προκαλέσει την οργή κύκλων του
Ισραήλ σχετικά με την επίθεση της Hamas στις 7/10/2023 μ.Χ., όταν και υπονόησε
σκόπιμη αδράνεια των αρχών του Τελ Αβίβ για να γίνει το μακελειό και να
ακολουθήσουν οι στρατιωτικές επιχειρήσεις του Netanyahu σε ολόκληρη τη Μέση
Ανατολή.
«Έχω πάει πολλές φορές
στο Ισραήλ. Όλη η χώρα είναι φρούριο. Είναι πολύ δύσκολο να πιστέψω πως αυτό
συνέβη (το χτύπημα της Hamas)» έλεγε ο Kirk με την τεράστια απήχηση που είχε
στις ΗΠΑ. Σε επιστολή προς τον Benjamin Netanyahu, ο Kirk υπογράμμισε ότι το
Ισραήλ «χάνει τον πόλεμο της πληροφορίας», ότι η βάση των ΗΠΑ «Gen Z»
αντιμετωπίζει το Ισραήλ αρνητικά, και κατέγραψε έναν κατάλογο ερωτήσεων που του
έθεταν στα πανεπιστήμια:
Είναι το Ισραήλ ένα
κράτος απαρτχάιντ; Γιατί το Ισραήλ διαπράττει γενοκτονία; Οι ΗΠΑ βοηθούν το
Ισραήλ στη γενοκτονία των Παλαιστινίων;
Παρότι ο Kirk εμφανιζόταν ως ένθερμος υποστηρικτής του Ισραήλ, αυτές οι
δηλώσεις τον έφεραν σε αντιπαράθεση με τμήματα της ισραηλινής ή φιλοϊσραηλινής
κοινότητας επειδή:
1.Θίγει την απόδοση ή
στρατηγική του Ισραήλ (πώς έγινε αυτό σε μία χώρα-οχυρό;)
2. Επικρίνει τους
υποστηρικτές του Ισραήλ για το πώς συμπεριφέρονται σε όσους θέτουν ερωτήματα
3. Αμφισβητεί την αφήγηση
γύρω από τα γεγονότα στην Γάζα, η οποία θεωρείται από πολλούς υποστηρικτές του
Ισραήλ ως μια αδιάκριτη επίθεση στην εθνική ασφάλεια ή νομιμοποίηση του Ισραήλ
Η ένταση κυρίως έγκειται
στο ότι η κριτική του δεν ήρθε από αντι-ισραηλινή θέση αλλά από κάποια θέση
υποστηρικτή του Ισραήλ — και αυτό θεωρείται από ορισμένους πιο «επικίνδυνο»
γιατί θέτει εσωτερικά ρήγματα στη φιλοϊσραηλινή κοινότητα.
Η «ενέδρα» στον Kέρκ.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του The Grayzone, αυτή η αλλαγή στάσης ήρθε σε πλήρη
σύγκρουση με ισχυρούς φιλο-ισραηλινούς παράγοντες που διαμορφώνουν την
αμερικανική πολιτική, με χαρακτηριστικό παράδειγμα μια συνάντηση που του
οργάνωσε ο δισεκατομμυριούχος Bill Ackman, το πρώτο πλάνο μιας πολιτικής
σύγκρουσης με το Ισραήλ.
Η συνάντηση, η οποία
έλαβε χώρα στις αρχές Αυγούστου, οργανώθηκε στην περιοχή των Hamptons με τον
ισχυρισμό ότι θα συζητούσαν την άνοδο του σοσιαλιστή υποψηφίου Zohran Mamdani
στον αγώνα για τον δήμο της Νέας Υόρκης.
Ωστόσο, όπως αποκαλύπτει
το The Grayzone, η συνάντηση μετατράπηκε σε μια «ενέδρα» για τον Kirk, με τον
Ackman και άλλους φιλο-σιωνιστές να τον επιτίθενται για την αυξανόμενη κριτική
του προς την πολιτική του Ισραήλ.
Ανάμεσα στους
συμμετέχοντες ήταν πρόσωπα όπως ο Seth Dillon, διευθύνων σύμβουλος του Babylon
Bee, η Xaviaer DuRoussear από το PragerU, η Emily Wilson (γνωστή για την
επιρροή της στα social media), και άλλοι φιλο-σιωνιστές.
Σύμφωνα με πηγές, η
συζήτηση επικεντρώθηκε στην κατηγορία ότι ο Kirk είχε «προδώσει» τη στήριξή του
προς το Ισραήλ και υπήρξε έντονη πίεση να υποχωρήσει από την νέα του στάση. Ο
ίδιος ο Netanyahu έχει κάνει λόγο για θεωρίες συνωμοσίας διαψεύδοντας
κατηγορηματικά πιθανή ανάμειξη του Ισραήλ στην δολοφονία Kirk.
«Ο Joseph Goebbels είχε
πει ότι όσο μεγαλύτερο το ψέμα, τόσο πιο γρήγορα εξαπλώνεται. Κάποιοι κατασκεύασαν ένα τέτοιο τερατώδες
ψέμα, ότι το Ισραήλ είχε οποιαδήποτε σχέση με την φρικτή δολοφονία του Charlie
Kirk. Αυτό είναι τρελό, ψευδές και εξωφρενικό», δήλωσε.
Ανέφερε δε ότι ο Charlie
Kirk ήταν «ένας γίγαντας, ένα ταλέντο που υπάρχει μόνο μία φορά στον Αιώνα» και
υπογράμμισε τη φιλία που εξέφραζε προς το Ισραήλ και αντίστροφα. «Μου είχε γράψει μόλις πριν από λίγους μήνες
μια επιστολή γεμάτη αγάπη για τον εβραϊκό λαό και τον κοινό μας ιουδαιοχριστιανικό
πολιτισμό».
Ο φόβος για την
υπεράσπιση Robinson - Θεσμική κρίση. Κυβερνητικοί αξιωματούχοι εκφράζουν
ανησυχία ότι η ανεξάρτητη έρευνα του Kent θα μπορούσε να αποδυναμώσει το
κατηγορητήριο εναντίον του βασικού υπόπτου, Robinson, προσφέροντας στην γραμμή
υπεράσπισης το επιχείρημα ότι «περισσότεροι από ένας δράστες» ενδέχεται να
ενεπλάκησαν.
Η πιθανότητα αυτή θα
έθετε υπό αμφισβήτηση ολόκληρη την ποινική διαδικασία και θα μετέτρεπε την δίκη
σε πολιτική αναμέτρηση με διεθνείς προεκτάσεις. Η υπόθεση Kirk αγγίζει πλέον τα
όρια μιας θεσμικής κρίσης. Από την μία, το FBI κατηγορείται ότι περιορίζει την
ανεξάρτητη έρευνα για λόγους πολιτικής σκοπιμότητας• από την άλλη, η ομάδα της
Gabbard επιμένει πως η διαφάνεια αποτελεί ζήτημα εθνικής ασφάλειας.
Εάν αποδειχθεί ότι υπήρξε
ξένη ανάμειξη —και ακόμη περισσότερο, αν αποκαλυφθεί οποιαδήποτε εμπλοκή του
Ισραήλ— οι συνέπειες για τις διεθνείς σχέσεις των ΗΠΑ θα είναι εκρηκτικές.
Γενικότερα η δολοφονία του Charlie Kirk στις 10/9/2025 μ.Χ. εξελίσσεται σε μια
από τις πιο σκοτεινές και πολυσύνθετες υποθέσεις της αμερικανικής πολιτικής
σκηνής.
Η αντιπαράθεση μεταξύ του
FBI, της Gabbard και του Λευκού Οίκου, σε συνδυασμό με τις φήμες για ξένη —
ισραηλινή— ανάμειξη, ανοίγει ένα επικίνδυνο κεφάλαιο για την πολιτική διαφάνεια
στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Αν οι πληροφορίες των New
York Times επαληθευτούν, η Ουάσιγκτον κινδυνεύει να βρεθεί στο επίκεντρο μιας
διεθνούς κρίσης εμπιστοσύνης, όπου τα όρια μεταξύ εθνικής ασφάλειας, πολιτικής
σκοπιμότητας και διεθνούς επιρροής γίνονται πιο θολά από ποτέ (https://www.pirinoslogios.com/post/%CE%B7-%CE%BDwtimes-%CF%84%CE%BF-%CF%86%CE%B5%CF%81%CE%AD%CF%86%CF%89%CE%BD%CE%BF-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%BD%CE%B5%CE%BF%CF%84%CE%B1%CE%BE%CE%B9%CF%84%CF%8E%CE%BD-%CE%B1%CE%BC%CE%B1%CF%85%CF%81%CF%8E%CE%BD%CE%B5%CE%B9-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CF%84%CF%83%CE%AC%CF%81%CE%BB%CF%85-%CE%BA%CE%AD%CF%81%CE%BA-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CE%BF-%CE%B9%CF%83%CF%81%CE%B1%CE%AE%CE%BB)...
Παίζει
με την φωτιά ο Trump – Ετοιμάζει σοκ την 1η Νοεμβρίου για 42 εκατ.
Αμερικανούς, έρχονται δύσκολες ημέρες στις ΗΠΑ. Την 1η Νοεμβρίου 42
εκατομμύρια Αμερικανοί θα δουν τις κάρτες τροφίμων τους να μην λειτουργούν…
Περίπου 1 στους 8 Αμερικανούς ζει με επιδόματα τροφίμων, και τώρα οι κάρτες EBT
τους ενδέχεται να σταματήσουν να λειτουργούν.
Τι θα συμβεί όταν αυτό
γίνει πραγματικότητα; Η αναστολή της λειτουργίας της κυβέρνησης διαρκεί ήδη 25
μέρες και δεν φαίνεται να υπάρχει τέλος στον ορίζοντα. Οι δημοκρατικοί δεν έχουν καμία πρόθεση να
ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις του Προέδρου Trump, και ο Trump με την σειρά του
δεν σκοπεύει να υποχωρήσει στις αξιώσεις των δημοκρατικών.
Εάν η κατάσταση
συνεχιστεί, ενδέχεται να βρισκόμαστε μπροστά στην μεγαλύτερη κυβερνητική
αναστολή στην ιστορία των ΗΠΑ, και η 1η Νοεμβρίου φέρνει μια
ιδιαίτερα σφοδρή πραγματικότητα για δεκάδες εκατομμύρια Αμερικανούς.
Ο ρόλος του USDA. Στηn σκιά του shutdown, το Υπουργείο
Γεωργίας των ΗΠΑ (USDA) ανακοίνωσε ότι από την 1η Νοεμβρίου θα σταματήσει η χρηματοδότηση του
προγράμματος επιδομάτων τροφίμων… Μάλιστα, το Υπουργείο ανήρτησε στην
ιστοσελίδα του ένα μήνυμα που κατηγορεί τους Δημοκρατικούς για την επικείμενη
αναστολή των επιδομάτων του Προγράμματος Συμπληρωματικής Διατροφικής Βοήθειας
(SNAP).
Το μήνυμα ανέφερε: «Οι
Δημοκρατικοί της Γερουσίας ψήφισαν 12 φορές κατά της χρηματοδότησης του
προγράμματος επιδομάτων τροφίμων. Στην ουσία, το πηγάδι έχει στερέψει». Αυτό
είναι μια πραγματικότητα που αρχίζει να παίρνει επικίνδυνες διαστάσεις.
Άτομα που για χρόνια
εξαρτώνται από τις κάρτες EBT για να πληρώσουν τα τρόφιμά τους, σύντομα θα
πρέπει να βρουν άλλον τρόπο για να επιβιώσουν. Ο CEO της Hunger Free America,
Joel Berg, δήλωσε ότι αντιμετωπίζουμε «την μεγαλύτερη περίοδο πείνας στην Αμερική
από την εποχή της Μεγάλης Ύφεσης»…
«Εάν εξαντληθούν τα
κονδύλια στο τέλος του μήνα, θα αντιμετωπίσουμε την μεγαλύτερη περίοδο πείνας
στην Αμερική από την εποχή της Μεγάλης Ύφεσης», δήλωσε ο Berg. Τα επιδόματα
τροφίμων στηρίζουν εργαζόμενες οικογένειες με χαμηλούς μισθούς, ηλικιωμένα
άτομα και άτομα με αναπηρία που ζουν με περιορισμένο εισόδημα.
Σε κίνδυνο εκατομμύρια
Αμερικανοί. Σύντομα θα υπάρξουν εκατομμύρια άνθρωποι που ξαφνικά δεν θα έχουν
αρκετό φαγητό να φάνε. Η πείνα, ως φυσική συνέπεια της κατάστασης, συνήθως
οδηγεί σε οργή και αναστάτωση.
Ήδη, έχει κυκλοφορήσει
στο διαδίκτυο πληθώρα «videos meltdown» των EBT, όπου πολλές ομάδες ανθρώπων
απειλούν να πάρουν τα τρόφιμα χωρίς να πληρώσουν. Κάποιοι μάλιστα απειλούν με
βία όποιον προσπαθήσει να τους σταματήσει.
Αν αυτό συμβεί, σίγουρα
δεν θα είναι μία ευχάριστη περίοδος για τους υπαλλήλους των σούπερ μάρκετ. Αν η
αναστολή της λειτουργίας της κυβέρνησης παραταθεί, πιθανότατα θα δούμε μεγάλες
ληστείες σε σούπερ μάρκετ από οργισμένα πλήθη.
Το αν θα συμβεί αυτό
μέχρι τα μέσα Νοεμβρίου είναι αβέβαιο, αλλά αν η κατάσταση συνεχιστεί και οι
άνθρωποι παραμείνουν χωρίς τα απαραίτητα για να επιβιώσουν, η οργή τους δεν θα
μπορεί να περιοριστεί.
Έκτακτη ανάγκη. Το
Υπουργείο Γεωργίας των ΗΠΑ διαθέτει έναν έκτακτο «ταμείο ανάγκης» ύψους 6
δισεκατομμυρίων δολαρίων, αλλά αποφάσισε να μην χρησιμοποιήσει αυτά τα κονδύλια
για την κάλυψη των επιδομάτων τροφίμων…
Αν το shutdown
συνεχιστεί, περίπου 42 εκατομμύρια Αμερικανοί δεν θα λάβουν τα κρίσιμα
επιδόματα του SNAP, εκτός και αν το USDA αναθεωρήσει την απόφασή του. Από την
άλλη, μερικές πολιτείες όπως η Βιρτζίνια ανακοίνωσαν ότι θα χρησιμοποιήσουν τα
δικά τους κονδύλια για να καλύψουν το κενό των επιδομάτων, τουλάχιστον
προσωρινά.
Ωστόσο, το USDA δεν
πρόκειται να τους αποζημιώσει, ενώ πολλές πολιτείες δεν έχουν τα χρήματα για να
αναλάβουν αυτές τις δαπάνες. Το άμεσο αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης θα είναι
μια αναρχία σε κοινωνικό επίπεδο.
Οι άνθρωποι θα χωριστούν
σε εκείνους που θα παίρνουν τα επιδόματα και σε εκείνους που θα τα χάσουν,
δημιουργώντας ακόμη περισσότερη αβεβαιότητα και αναστάτωση. Για πολλούς από
αυτούς που ξαφνικά θα μείνουν χωρίς βοήθεια, η καθημερινότητα θα γίνει ακόμα
πιο δύσκολη.
Καθοριστική η Ημέρα των
Ευχαριστιών. Εάν η κατάσταση δεν λυθεί μέχρι την Ημέρα των Ευχαριστιών, η
κατάσταση θα ξεφύγει από κάθε έλεγχο. Το καλύτερο σενάριο αυτή τη στιγμή είναι
ότι κάποιοι φτωχοί Αμερικανοί στηρίζονται στις τοπικές τράπεζες τροφίμων για να
καλύψουν το κενό.
Όμως, όπως έχουμε ήδη
αναφέρει, η ζήτηση στις τράπεζες τροφίμων έχει φτάσει σε επίπεδα ρεκόρ ακόμη
και πριν το shutdown. Πολλοί ομοσπονδιακοί εργαζόμενοι, που έχουν ήδη χάσει
τους μισθούς τους, παρατάσσονται στις τράπεζες τροφίμων για να πάρουν έστω μια
βοήθεια.
Και αν η κατάσταση
παραταθεί για πολύ ακόμα, τα στρατεύματα των ΗΠΑ ενδέχεται να μην πληρωθούν
μέχρι τις 15 Νοεμβρίου. Αν η κατάσταση συνεχιστεί, το αποτέλεσμα θα είναι
σαφές: πιθανότατα θα δούμε αναταραχές σε ολόκληρη την χώρα (https://romioitispolis.gr/paizei-me-ti-fotia-o-trump-etoimazei-sok-tin-1i-noemvrioy-gia-42-ekat-amerikanoys-erchontai-dyskoles-imeres-stis-ipa/).
Οι
Ουρές για Φαγητό Ήδη Μεγαλώνουν Σε Όλη την Αμερική. Ήδη συμβαίνει. Οι Ουρές για
Φαγητό Ήδη Μεγαλώνουν Σε Όλη την Αμερική. Υπήρξε πολλή συζήτηση ότι θα υπάρξει
έξαρση της ζήτησης στις υπερφορτωμένες τράπεζες τροφίμων της Αμερικής μόλις
τελειώσει η χρηματοδότηση του προγράμματος κουπονιών τροφίμων στις αρχές
Νοεμβρίου, αλλά η αλήθεια είναι ότι ήδη βλέπουμε έξαρση της ζήτησης.
Τι θα γίνει λοιπόν αν η
τρέχουσα διακοπή λειτουργίας της κυβέρνησης συνεχιστεί για παρατεταμένη
περίοδο; Ένα πρόσφατο βράδυ, η ουρά σε μια τράπεζα τροφίμων στο κέντρο του
Κάνσας Σίτι «έκανε ζιγκ-ζαγκ μέσα από το πάρκινγκ, κατά μήκος μιας εισόδου και
μέσα στον δρόμο»…
Ένα πρόσφατο βράδυ
Πέμπτης, η ουρά των αυτοκινήτων που περίμεναν να παραλάβουν φαγητό στο Κέντρο
Κοινωνικών Υπηρεσιών Redemptorist στο κέντρο της πόλης έκανε ζιγκ-ζαγκ μέσα από
το πάρκινγκ, κατά μήκος μιας εισόδου και μέσα στον δρόμο.
Η ζήτηση για δωρεάν
φαγητό εκτοξεύεται σε όλο το Κάνσας Σίτι, καθώς οι απολύσεις αυξάνονται, ο
πληθωρισμός τροφίμων παραμένει επίμονα υψηλός και η ομοσπονδιακή βοήθεια
τροφίμων μειώνεται από την διοίκηση Τραμπ.
Η Τζούλι ΜακΚόου,
εκτελεστική διευθύντρια του Redemptorist, χαρακτήρισε την κατάσταση
«συναγερμό». Οικογένειες με εργαζόμενους γονείς, ηλικιωμένοι και άνθρωποι που
απλώς δεν μπορούν να βρουν δουλειά στρέφονται ολοένα και περισσότερο σε
παντοπωλεία τροφίμων όπως το δικό της για βοήθεια.
Δυστυχώς, αυτή είναι μόνο
η αρχή. Σε μια τοποθεσία στο Σαν Φρανσίσκο οι ουρές «συνήθως εκτείνονται ένα
τετράγωνο πόλης», αλλά ο Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εγκατάστασης
παραδέχεται ανοιχτά ότι οι ουρές «πρόκειται να γίνουν μεγαλύτερες»…
Κάθε εβδομάδα, ως
πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του μη κερδοσκοπικού οργανισμού κοινωνικής δικαιοσύνης
Glide στο Σαν Φρανσίσκο, περπατώ δίπλα από τις ουρές των ανθρώπων που
περιμένουν για το δωρεάν πρόγραμμα γευμάτων μας. Αυτές οι ουρές συνήθως
εκτείνονται ένα τετράγωνο πόλης.
Πρόκειται να γίνουν
μεγαλύτερες. Αν βρεθείς να χρειάζεσαι να πας σε τράπεζα τροφίμων τις επόμενες
εβδομάδες, η σύστασή μου είναι να φτάσεις πολύ νωρίς. Γιατί μόλις τελειώσει το
φαγητό, δεν υπάρχει τίποτα άλλο να δοθεί.
Αυτό συνέβη πρόσφατα στην
Τράπεζα Τροφίμων της Περιοχής Κάπιταλ στο Μέριλαντ, αλλά ευτυχώς ένα φορτηγό με
περισσότερα εφόδια εμφανίστηκε ακριβώς στην ώρα του… Η Τράπεζα Τροφίμων της
Περιοχής Κάπιταλ ξεκίνησε το πρωί με 300 κουτιά, αρκετά για 150 οικογένειες
ώστε να λάβουν από δύο κουτιά η καθεμία. Τελείωσαν στην μέση της διανομής.
Ζητωκραυγές ξέσπασαν
καθώς ένα άλλο φορτηγό έκανε όπισθεν στο πάρκινγκ του εμπορικού κέντρου.
Ομοσπονδιακοί υπάλληλοι, σε μια ουρά που τύλιγε γύρω από το εμπορικό κέντρο και
μέσα στη γειτονιά, χειροκροτούσαν και ζητωκραύγαζαν βλέποντας τις ενισχύσεις να
φτάνουν στον χώρο έκτακτης διανομής τροφίμων.
Αν η ουρά σε εκείνη την
τράπεζα τροφίμων είναι αρκετά μεγάλη ώστε να τυλίξει ένα εμπορικό κέντρο τώρα,
πώς θα φαίνεται σε λίγες εβδομάδες; Στο Νέο Μεξικό, περισσότερο από το ένα
πέμπτο του συνολικού πληθυσμού λαμβάνει κουπόνια τροφίμων, και η ζήτηση στις
τοπικές τράπεζες τροφίμων αυξάνεται ραγδαία…
Η Μαρίσα Μπράουν, που
διευθύνει τη διανομή της Τράπεζας Τροφίμων Roadrunner, λέει ότι η ουρά έχει
αυξηθεί κατά περίπου 50 νοικοκυριά, φτάνοντας τα 225 κάθε εβδομάδα. Εκτίμησε
ότι μια ουρά που κάποτε αποτελούνταν κυρίως από άστεγους που έσπρωχναν καρότσια
είναι τώρα πιθανώς 60% άνθρωποι με στέγη πάνω από το κεφάλι τους.
«Βλέπουμε απλώς
περισσότερους γείτονές μας που έχουν στέγη να έρχονται επίσης, επειδή είναι
δύσκολο για όλους», είπε η Μπράουν στο Source New Mexico καθώς οι άνθρωποι
προχωρούσαν στην ουρά το πρωί της Παρασκευής. «Είμαστε πραγματικά
ευχαριστημένοι που μπορούμε να επεκτείνουμε αυτή την εμβέλεια σε όποιον μπορεί
να τη χρειάζεται, αλλά σίγουρα έχει επεκταθεί».
Η γειτονική Τέξας βιώνει
παρόμοια έξαρση της ζήτησης. Στην πραγματικότητα, αναφέρεται ότι στις τράπεζες
τροφίμων σε όλη την πολιτεία οι ουρές «μεγαλώνουν κάθε μέρα»… Η Τράπεζα
Τροφίμων Δυτικής Τέξας ηχεί τον συναγερμό. Καθώς η διακοπή λειτουργίας της
ομοσπονδιακής κυβέρνησης συνεχίζεται, χιλιάδες κάτοικοι της Δυτικής Τέξας
—συμπεριλαμβανομένων ομοσπονδιακών υπαλλήλων και οικογενειών που εξαρτώνται από
τα οφέλη SNAP— αναρωτιούνται πώς θα βάλουν φαγητό στο τραπέζι.
Η Τράπεζα Τροφίμων
επεμβαίνει για να γεμίσει το κενό, αλλά τα ράφια αδειάζουν πιο γρήγορα από ό,τι
μπορούν να ξαναγεμίσουν. Η ζήτηση έχει εκτοξευθεί στις 19 κομητείες που
εξυπηρετεί ο οργανισμός, με τις ουρές να μεγαλώνουν κάθε μέρα.
«Βλέπουμε φόβο στα μάτια
των ανθρώπων», είπε η Λίμπι Στίβενς, διευθύνουσα σύμβουλος της Τράπεζας
Τροφίμων Δυτικής Τέξας, σε δελτίο τύπου. «Οι γονείς θα παραλείψουν γεύματα για
να φάνε τα παιδιά τους. Οικογένειες που πάντα ήταν αυτές που έδιναν βοήθεια θα
βρεθούν να την ζητούν. Θα κάνουμε ό,τι μπορούμε, αλλά οι πόροι μας είναι ήδη
τεντωμένοι στα όριά τους. Χρειαζόμαστε απεγνωσμένα την βοήθεια της κοινότητας
περισσότερο από ποτέ».
Δεν έχουμε δει κάτι
τέτοιο εδώ και πολύ καιρό. Στην πρωτεύουσα του έθνους μας, ομοσπονδιακοί
υπάλληλοι που ξαφνικά μένουν χωρίς μισθούς στέκονται στην ουρά για να πάρουν
δωρεάν φαγητό και εφόδια από μια τράπεζα τροφίμων στην Νοτιοανατολική
Ουάσινγκτον…
Ομοσπονδιακοί υπάλληλοι
στάθηκαν στην ουρά γύρω από τη γωνία έξω από την Τράπεζα Τροφίμων της Περιοχής
Κάπιταλ στη Νοτιοανατολική Ουάσινγκτον, την Παρασκευή, αφού έχασαν τον πρώτο
πλήρη μισθό τους από τότε που ξεκίνησε η πλέον 24ήμερη διακοπή λειτουργίας της
κυβέρνησης.
Η τράπεζα τροφίμων, που
δημιουργήθηκε ειδικά για ομοσπονδιακούς υπαλλήλους, παρείχε κουτιά γευμάτων,
οικιακά είδη και είδη προσωπικής υγιεινής σε περισσότερους από 250
ομοσπονδιακούς υπαλλήλους την Παρασκευή, σύμφωνα με τον Γουίλ Στρόμαν, έναν
τοπικό πάστορα που βοηθά στην οργάνωση τράπεζας τροφίμων για ομοσπονδιακούς
υπαλλήλους κάθε Παρασκευή μέχρι να τελειώσει η διακοπή.
Γι’ αυτό είναι τόσο
σημαντικό να έχεις πάντα ένα αξιοσημείωτο ταμείο έκτακτης ανάγκης. Αν ξαφνικά
χάσεις τη δουλειά σου ή συμβεί κάποια προσωρινή έκτακτη ανάγκη, θα χρειάζεσαι
ακόμα να πληρώνεις τους λογαριασμούς σου και να ταΐζεις την οικογένειά σου.
Ναι, είναι υπέροχο που
υπάρχουν οι τράπεζες τροφίμων. Αλλά μπορούν να κάνουν μόνο τόσα. Δεν έχουμε
φτάσει ακόμα στον μήνα Νοέμβριο, και μια τράπεζα τροφίμων στο Χάντινγκτον της
Δυτικής Βιρτζίνια ήδη περιορίζει τις πατάτες…
Η Σίνθια Κερκχαρτ,
διευθύνουσα σύμβουλος της Facing Hunger Foodbank στο Χάντινγκτον της Δυτικής
Βιρτζίνια, έχει ήδη αναγκαστεί να εξηγήσει στους πελάτες φέτος γιατί ο
οργανισμός περιορίζει τις σακούλες με πατάτες.
Η τράπεζα τροφίμων, που
εξυπηρετεί επίσης νοικοκυριά στο Κεντάκι και το Οχάιο, έχει αναγκαστεί να
μειώσει τις μερίδες της καθώς τα υψηλότερα κόστη τροφίμων και η εκτοξευόμενη
ανάγκη πιέζουν τον προϋπολογισμό της. Ποτέ δεν φανταζόμουν ότι θα μιλούσαμε για
περιορισμό πατατών τον Νοέμβριο του 2025 μ.Χ., αλλά εδώ είμαστε.
Όταν τα πράγματα αρχίζουν
να πηγαίνουν άσχημα, τείνουν να το κάνουν πολύ γρήγορα, και σίγουρα δεν θέλεις
να πιαστείς χωρίς αρκετό φαγητό όταν τα πράγματα αρχίσουν πραγματικά να χτυπάνε
τον ανεμιστήρα.
Αυτοί είναι τόσο
επικίνδυνοι καιροί. Η ελπίδα μου είναι ότι η διακοπή λειτουργίας της κυβέρνησης
θα λυθεί σύντομα ώστε οι τράπεζες τροφίμων μας να μην κατακλυστούν εντελώς από
ένα τσουνάμι νέας ζήτησης. Αλλά αυτή την στιγμή μας λένε ότι αυτή η διακοπή
είναι πιθανό να διαρκέσει αρκετά περισσότερο, και αυτό δεν είναι καλά νέα για
κανέναν από εμάς (https://www.triklopodia.gr/%ce%bf%ce%b9-%ce%bf%cf%85%cf%81%ce%ad%cf%82-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%cf%86%ce%b1%ce%b3%ce%b7%cf%84%cf%8c-%ce%ae%ce%b4%ce%b7-%ce%bc%ce%b5%ce%b3%ce%b1%ce%bb%cf%8e%ce%bd%ce%bf%cf%85%ce%bd-%cf%83%ce%b5-%cf%8c/).
Ευθεία απειλή
δολοφονίας κατά του Ν.Τραμπ από το Ιράν: «Αυτή την φορά η σφαίρα δεν θα χάσει
τον στόχο». Η κρατική τηλεόραση έκανε σαφή αναφορά στην απόπειρα δολοφονίας τον
Ιούλιο του 2024 μ.Χ.
Κλιμακώνει την ρητορική της κατά του
Ντόναλντ Τραμπ η Ιρανική πλευρά εν μέσω των διαδηλώσεων και του ενδεχομένου να
επέμβουν οι ΗΠΑ υπέρ των διαδηλωτών. Η κρατική τηλεόραση του Ιράν, σύμφωνα με
το AFP, μετέδωσε μάλιστα ένα απειλητικό μήνυμα, ότι «αυτή τη φορά δεν θα χάσει
τον στόχο».
Είναι μια σαφής αναφορά στην απόπειρα
δολοφονίας τον Ιούλιο του 2024 όταν μια σφαίρα χτύπησε στο αυτί τον Τραμπ κατά
την διάρκεια προεκλογικής ομιλίας. Το μήνυμα συνοδευόταν από μια φωτογραφία από
εκείνη την ομιλία (https://www.pronews.gr/amyna-asfaleia/diethnis-asfaleia/eytheia-apeili-dolofonias-kata-tou-n-tramp-apo-to-iran-ayti-ti-fora-i-sfaira-den-tha-xasei-ton-stoxo//).
Ραβίνοι ήχησαν τα
σοφάρ του πολέμου στο Mar‑a‑Lago στο άντρο του Τραμπ. Αυτός ο πόλεμος θα δοθεί
εν ονόματι του Αντίχριστου! Στο Πρωινό Προσευχής της Ιερουσαλήμ που
πραγματοποιήθηκε στο Mar‑a‑Lago στα θερινά ανάκτορα του Τραμπ στην Φλόριντα,
ένας ραβίνος φαίνεται να φυσάει ένα σοφάρ (κέρατο κριαριού), ένα τελετουργικό
όργανο που ιστορικά συνδέεται με τον βιβλικό πόλεμο, την κατάκτηση και την
θεϊκή εντολή.
Το Mar‑a‑Lago, και κατ’ επέκταση ο Λευκός
Οίκος, θεωρείται «κατακτημένη περιοχή» με πνευματικοπολιτική έννοια. Ό,τι και
αν πιστεύει κανείς θρησκευτικά, αυτό εγείρει σοβαρά ερωτήματα σχετικά με τη
σύντηξη του θρησκευτικού συμβολισμού με τις εκκλήσεις για πόλεμο και το πόσο
ανοιχτά χρησιμοποιείται πλέον η γλώσσα της κατάκτησης σε πολιτικούς χώρους των
ελίτ.
Ραβίνοι ήχησαν τα σοφάρ του πολέμου στο
Mar‑a‑Lago στην έπαυλη του Τραμπ. Αυτός ο πόλεμος θα δοθεί εν ονόματι του
Αντίχριστου! του αναμενόμενου ψευδομεσσία.. Εκτός από ψευδοπροφήτες προβλέπεται
και Ψευδομεσσίας (https://dimpenews.com/2026/01/14/%cf%81%ce%b1%ce%b2%ce%af%ce%bd%ce%bf%ce%b9-%ce%ae%cf%87%ce%b7%cf%83%ce%b1%ce%bd-%cf%84%ce%b1-%cf%83%ce%bf%cf%86%ce%ac%cf%81-%cf%84%ce%bf%cf%85-%cf%80%ce%bf%ce%bb%ce%ad%ce%bc%ce%bf%cf%85-%cf%83%cf%84/)!!!
Άνθρωποι
στις ΗΠΑ, σε όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης απειλούν δημόσια ότι θα κλέψουν
φαγητό μόλις εξαντληθούν τα επιδόματα EBT. Κάποιοι πηγαίνουν ένα βήμα παραπέρα,
απειλώντας με βία όποιον προσπαθήσει να τους εμποδίσει.
Πώς θα μοιάζει λοιπόν η
χώρα μας αν αυτό συμβεί σε ευρεία κλίμακα; Σήμερα είναι η 26η μέρα της διακοπής
λειτουργίας της κυβέρνησης και δεν διαφαίνεται τέλος. Φαίνεται ότι τα επιδόματα
τροφίμων δεν θα καταβληθούν σε 42 εκατομμύρια Αμερικανούς στις αρχές Νοεμβρίου,
και κανείς δεν ξέρει ακριβώς τι θα ακολουθήσει.
Προσωπικά, δεν έχω δει
ποτέ τόσο θυμό στραμμένο προς την ομοσπονδιακή κυβέρνηση όσο τώρα. Αμέτρητα
βίντεο με κρίσεις EBT ανεβαίνουν στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, και όσο
πλησιάζουμε στην προθεσμία της 1ης Νοεμβρίου, τόσο πιο δραματικά
γίνονται. Είναι αυτοί οι άνθρωποι πραγματικά σοβαροί; Πιστεύω ότι είναι. Όταν
οι άνθρωποι παραδέχονται ανοιχτά ότι σκοπεύουν να διαπράξουν πράξεις ηθικά
λανθασμένες, τείνω να τους πιστεύω.
Ξέρω ότι δεν είναι εύκολα
τα πράγματα εκεί έξω αυτή την στιγμή. Γράφω συνέχεια για την οικονομική δυσπραγία
σε αυτή την χώρα. Αλλά δεν υπάρχει δικαιολογία για κλοπή και δεν υπάρχει
δικαιολογία για βία.
Δυστυχώς, πιστεύω ότι θα
δούμε πολλές κλοπές και πολλή βία τις επόμενες εβδομάδες. Σύμφωνα με το
Υπουργείο Γεωργίας των ΗΠΑ, η 1η Νοεμβρίου είναι σκληρή προθεσμία
επειδή «η πηγή έχει στερέψει»…
Το Υπουργείο Γεωργίας των
ΗΠΑ (USDA) ανακοίνωσε στην ιστοσελίδα του ότι τα επιδόματα SNAP δεν θα
αποσταλούν από την 1η Νοεμβρίου επειδή το πρόγραμμα δεν διαθέτει την
απαιτούμενη χρηματοδότηση κατά την διάρκεια της συνεχιζόμενης διακοπής
λειτουργίας της κυβέρνησης.
Το SNAP, γνωστό και ως
κουπόνια τροφίμων, είναι ομοσπονδιακό πρόγραμμα που παρέχει μηνιαία επιδόματα
σε 42 εκατομμύρια Αμερικανούς για να μπορούν να αγοράσουν υγιεινή τροφή.
«Συμπέρασμα: η πηγή στέρεψε. Προς το παρόν, δεν θα εκδοθούν επιδόματα την 1η
Νοεμβρίου», αναφέρει μήνυμα στην ιστοσελίδα του USDA στις 27 Οκτωβρίου.
Κάποιες πολιτείες θα
συνεχίσουν να χρηματοδοτούν τα επιδόματα τροφίμων όσο μπορούν. Οι περισσότερες
πολιτείες, όμως, δεν θα μπορέσουν να το κάνουν. Άρα, κάποιες οικογένειες που
λαμβάνουν εκατοντάδες δολάρια τον μήνα σε επιδόματα σύντομα δεν θα λαμβάνουν
τίποτα…
Μια τετραμελής οικογένεια
λαμβάνει κατά μέσο όρο 715 δολάρια (540 λίρες) τον μήνα, σύμφωνα με το CBPP,
δηλαδή λιγότερα από 6 δολάρια (4,50 λίρες) την ημέρα ανά άτομο. Οι πολιτείες
διαχειρίζονται τα προγράμματα, με το μεγαλύτερο μέρος της χρηματοδότησης να
προέρχεται από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση.
Αρκετές πολιτείες έχουν
δεσμευτεί να χρησιμοποιήσουν δικά τους κονδύλια για να καλύψουν τυχόν
ελλείψεις, ωστόσο η ομοσπονδιακή κυβέρνηση έχει προειδοποιήσει ότι δεν θα
αποζημιωθούν. Υπάρχουν πολιτείες που θα πληγούν πολύ σκληρότερα από άλλες. Για
παράδειγμα, στο Νέο Μεξικό ένα εκπληκτικό 21% ολόκληρου του πληθυσμού λαμβάνει
κουπόνια τροφίμων…
Από άποψη αναλογίας
πληθυσμού, το Νέο Μεξικό είναι η πολιτεία που εξαρτάται περισσότερο από το
SNAP, με 21%, δηλαδή 451.200 κατοίκους να λαμβάνουν κουπόνια τροφίμων το 2024.
Ακολουθούν η Λουιζιάνα και το Όρεγκον, όπου το 18% λαμβάνει επιδόματα.
Αυτοί οι αριθμοί είναι
συγκλονιστικοί. Σχεδόν ένας στους πέντε κατοίκους του Όρεγκον και της Λουιζιάνα
λαμβάνει κουπόνια τροφίμων, και περισσότεροι από ένας στους πέντε στο Νέο
Μεξικό. Πιστεύω ότι πιθανότατα θα δούμε το μεγαλύτερο χάος σε μεγάλες αστικές
περιοχές όπως η Νέα Υόρκη, το Σικάγο και το Λος Άντζελες.
Όταν οι άνθρωποι πεινούν,
γίνονται και πολύ συναισθηματικοί. Και το γεγονός ότι τα επιδόματα EBT
διακόπτονται λίγο πριν τις γιορτές θα εντείνει ακόμα περισσότερο τα
συναισθήματα που νιώθουν τώρα…
Ένας άλλος είπε: «Το να
κόβουν το EBT κατά τις γιορτές είναι άσπλαχνο & το να λένε στους ανθρώπους
“απλώς βρείτε δουλειά” πίσω από αυτά τα κουπόνια είναι τρέλα. ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ
ΠΡΟΣΛΑΜΒΑΝΕΙ. ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΑΠΟΛΥΟΝΤΑΙ. Είστε κακοί».
«Αν δεν έχεις επιβιώσει
ποτέ με κουπόνια τροφίμων, δεν καταλαβαίνεις τι θα συμβεί σε πολλές οικογένειες
τον επόμενο μήνα», συμφώνησε ένας τρίτος. Το χάσμα μεταξύ πλουσίων και φτωχών
δεν ήταν ποτέ μεγαλύτερο, και αυτή η κρίση θα χειροτερέψει τα πράγματα.
Η συντριπτική πλειοψηφία
της χώρας – και αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τους φτωχούς – μόλις και μετά βίας τα
βγάζει πέρα από μήνα σε μήνα. Για παράδειγμα, το CBS News μόλις πήρε συνέντευξη
από έναν άνδρα στην Τζόρτζια που κυριολεκτικά δεν ξέρει από πού θα έρθει το
επόμενο γεύμα του…
«Υπέβαλα αίτηση στις 11
Σεπτεμβρίου», είπε. «Με ενέκριναν την ίδια μέρα, αλλά το έμαθα αργότερα όταν
έλαβα γράμμα με το ταχυδρομείο. Περιμένω την κάρτα κουπονιών τροφίμων από τότε
– περίπου από τις 20 Σεπτεμβρίου». Σχεδόν έναν μήνα αργότερα, ακόμα περιμένει.
Ο Ντάριλ λέει ότι η καθυστέρηση μετέτρεψε τα καθημερινά έξοδα διαβίωσης σε
καθημερινό αγώνα.
«Τα τρόφιμα στο σπίτι μου
αυτή την στιγμή δεν υπάρχουν», είπε. «Το ψυγείο μου είναι άδειο – μόνο
καρυκεύματα. Όταν παίρνω φαγητό, είναι μόνο για εκείνη τη μέρα. Δεν μπορώ καν
να σκεφτώ το αύριο». Υπάρχουν δεκάδες εκατομμύρια άλλοι Αμερικανοί σαν τον
Ντάριλ.
Αυτός είναι ένας από τους
λόγους που εξανίσταμαι τόσο για τις αποτυχίες του συστήματός μας. Σε όλη την
διαδρομή, το σύστημά μας απέτυχε σε άνδρες σαν τον Ντάριλ. Αλλά αυτό συμβαίνει
όταν κάνεις την κυβέρνηση τον κεντρικό πυλώνα της οικονομίας σου.
Με τον ένα ή τον άλλο
τρόπο, η συντριπτική πλειοψηφία του πληθυσμού γίνεται εξαρτημένη από την
κυβέρνηση. Εκτός από την διακοπή των επιδομάτων τροφίμων, αν αυτή η διακοπή
λειτουργίας της κυβέρνησης συνεχιστεί, θα προκαλέσει τεράστιο οικονομικό πόνο
και με άλλους τρόπους…
Χιλιάδες ομοσπονδιακοί
υπάλληλοι θα χάσουν επίσης τον πρώτο πλήρη μισθό τους αυτή την εβδομάδα, οπότε
υπηρεσίες όπως οι έλεγχοι TSA και οι επιχειρήσεις ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας
μπορεί να εμποδιστούν περαιτέρω αν αυτοί οι εργαζόμενοι σταματήσουν να
εμφανίζονται, όπως συνέβη κατά την μερική διακοπή 35 ημερών που έληξε στις
αρχές του 2019 μ.Χ. «Τα πράγματα πρόκειται να χειροτερέψουν», προειδοποίησε ο
ηγέτης της πλειοψηφίας της Γερουσίας Τζον Θουν σε ομιλία του στο βήμα στα τέλη
της περασμένης εβδομάδας.
Και αυτό χωρίς να
αναφέρουμε την 1η Νοεμβρίου, όταν ξεκινά η ανοιχτή εγγραφή για τα προγράμματα
υγείας του Affordable Care Act. Τότε οι άνθρωποι θα αρχίσουν να βλέπουν πόσο θα
εκτοξευτούν τα ασφάλιστρά τους, επειδή οι ασφαλιστικές εταιρείες δεν είναι
σίγουρες ότι Δημοκρατικοί και Ρεπουμπλικάνοι θα καταλήξουν σε συμφωνία για την
παράταση των ενισχυμένων φορολογικών πιστώσεων πριν λήξουν στο τέλος του έτους
– κεντρικό σημείο σύγκρουσης εν μέσω του κομματικού αδιεξόδου.
Οι ιδρυτές μας ήθελαν να
έχουμε μια πολύ περιορισμένη ομοσπονδιακή κυβέρνηση. Αντίθετα, έχουμε την
μεγαλύτερη κυβέρνηση στην ιστορία του πλανήτη. Τις επόμενες εβδομάδες,
εκατομμύρια άνθρωποι θα διεκδικούν τα κυβερνητικά τους επιδόματα. Αν δεν τα
λάβουν, θα γίνουν πολύ, πολύ θυμωμένοι. Η σκηνή έχει στηθεί για τον τύπο
πολιτικής αναταραχής για τον οποίο γράφω εδώ και πολύ καιρό.
Ελπίζω να επιτευχθεί
συμφωνία για τον τερματισμό της διακοπής λειτουργίας της κυβέρνησης και να μας
δοθεί μια ανάσα. Γιατί δεν νομίζω ότι κανείς ανυπομονεί να δει εξεγέρσεις,
λεηλασίες και βία σε μεγάλες πόλεις σε όλη την χώρα (https://romioitispolis.gr/anthropoi-stis-ipa-se-ola-ta-mesa-koinonikis-diktyosis-apeiloyn-dimosia-oti-tha-klepsoyn-fagito-molis-exantlithoyn-ta-epidomata-ebt/).
ΗΠΑ:
Οι δημόσιοι υπάλληλοι ζητούν άμεση λήξη του shutdown — Πίεση στους δημοκρατικούς
για έγκριση χρηματοδότησης. Το τρέχον «κλείσιμο» της ομοσπονδιακής κυβέρνησης
αποτελεί το δεύτερο μεγαλύτερο σε διάρκεια στην ιστορία των ΗΠΑ.
Τη λήξη του κυβερνητικού
shutdown ζήτησε άμεσα ο Everett Kelley, επικεφαλής του μεγαλύτερου συνδικάτου
ομοσπονδιακών εργαζομένων στις ΗΠΑ, American Federation of Government Employees
(AFGE), όπως μεταδίδει το Bloomberg
Η κίνηση αυτή εντείνει
την πίεση στους Δημοκρατικούς της Γερουσίας, προκειμένου να εγκρίνουν το
βραχυπρόθεσμο πακέτο χρηματοδότησης που προτείνουν οι Ρεπουμπλικάνοι. Ωστόσο,
οι Δημοκρατικοί επιμένουν ότι οποιαδήποτε συμφωνία θα πρέπει να περιλαμβάνει
και παράταση των ενισχυμένων επιδοτήσεων του Νόμου για την Προσιτή Φροντίδα
Υγείας (Affordable Care Act).
Το τρέχον «κλείσιμο» της
ομοσπονδιακής κυβέρνησης αποτελεί το δεύτερο μεγαλύτερο σε διάρκεια στην
ιστορία των ΗΠΑ, πλησιάζοντας στο όριο του ενός μήνα. Οι περισσότεροι υπάλληλοι
έχουν ήδη χάσει έναν ολόκληρο μισθό, ενώ η κατάσταση έχει δημιουργήσει
οικονομική και ψυχολογική πίεση στους εργαζόμενους.
Ο Everett Kelley τόνισε
ότι οι υπάλληλοι πρέπει να αποζημιωθούν για το διάστημα που εργάστηκαν αμισθί ή
αναγκάστηκαν να παραμείνουν σπίτι χωρίς δική τους υπαιτιότητα. «Ζητούμε
αναδρομικές αποδοχές για κάθε υπάλληλο και συνεργασία σε δικομματική βάση για
την αντιμετώπιση σημαντικών ζητημάτων», δήλωσε ο Kelley.
Ρεπουμπλικανική πηγή στη
Γερουσία σχολίασε ότι η δημόσια τοποθέτηση του συνδικάτου θα μπορούσε να
αποτελέσει «σημείο καμπής» για την έγκριση του πακέτου από τους δημοκρατικούς,
ανοίγοντας τον δρόμο για την άμεση επαναλειτουργία της ομοσπονδιακής κυβέρνησης
(https://www.bankingnews.gr/diethni/articles/834659/ipa-oi-dimosioi-ypalliloi-zitoyn-amesi-liksi-tou-shutdown-piesi-stous-dimokratikoys-gia-egkrisi-xrimatodotisis).
Τι
συμβαίνει όταν 41 εκατομμύρια Αμερικανοί χάνουν τα κουπόνια τροφίμων;
Περισσότεροι από 41 εκατομμύρια Αμερικανοί θα μείνουν χωρίς κουπόνια τροφίμων
από αυτήν την Παρασκευή, εάν το Κογκρέσο δεν ανοίξει ξανά την κυβέρνηση πριν
από αυτό. Το Υπουργείο Γεωργίας δήλωσε ότι δεν θα χρησιμοποιήσει κεφάλαια
έκτακτης ανάγκης για να πληρώσει το Πρόγραμμα Συμπληρωματικής Βοήθειας για την
Διατροφή (snap).
Κατά μέσο όρο 41,7
εκατομμύρια άνθρωποι —το 12,3% του πληθυσμού των ΗΠΑ— λάμβαναν προσωρινά
επιδόματα κάθε μήνα κατά τη διάρκεια του οικονομικού έτους 2024 μ.Χ. Κόστισε
99,8 δισεκατομμύρια δολάρια εκείνο το έτος, κατά μέσο όρο 187,20 δολάρια ανά
συμμετέχοντα ανά μήνα.
Πληθαίνουν τα βίντεο στο
διαδίκτυο με ανθρώπους που παραπονιούνται για την απώλεια επιδομάτων. Πολλά από
αυτά μοιάζουν με παρωδίες δικαιούχων λαθρομεταναστών, χωρίς καμία αυτογνωσία
καθώς εξοργίζονται για την κυβέρνηση που τους στερεί πολυτέλειες ή καθώς
αυτοενοχοποιούνται για απάτη. Ωστόσο, όσο μεγάλο μέρος της κοινωνικής πρόνοιας
πηγαίνει σε απατεώνες, λαθρομετανάστες ή παράνομους μετανάστες, ένα σημαντικό
ποσό πηγαίνει σε ανθρώπους που εξαρτώνται από αυτήν για να κρατήσουν το κεφάλι
τους ξύπνιο.
Με 41,7 εκατομμύρια εγγεγραμμένους,
αυτός είναι ένας πάρα πολύς αριθμός ανθρώπων που, αντί να πεινάσουν, θα
μπορούσαν να αρχίσουν να καταφεύγουν σε απεγνωσμένα μέτρα. Κάποιοι
προειδοποιούν ότι αν τους διακοπούν τα επιδόματά τους, θα κλέψουν.μ Πολλοί
περισσότεροι θα μπορούσαν απλώς να το χρησιμοποιήσουν ως δικαιολογία για να
παραβιάσουν τον νόμο.
Οι ηδμοκρατικοί έχουν
δείξει αδιαφορία για την επίλυση του προβλήματος του κλεισίματος της
κυβέρνησης. Μεταξύ των πιο πολιτικά ακραίων, κάποιοι ζητούν κοινωνική
αναταραχή. Διαβάστε αυτήν τη συλλογή του Jonathan Turley με τις τελευταίες
εκκλήσεις για επανάσταση και αντίσταση από την αριστερά. Σε όλη την ιστορία, η
απώλεια κυβερνητικών παροχών έχει επανειλημμένα πυροδοτήσει κοινωνικές
αναταραχές—διαμαρτυρίες, απεργίες, ταραχές ή ευρύτερες εξεγέρσεις.
Ακόμα κι αν αυτό επιλυθεί
πριν από την Παρασκευή, η υποκείμενη ασθένεια στην Αμερική παραμένει - δεκάδες
εκατομμύρια άνθρωποι εξαρτώνται από μια κυβέρνηση που προφητεύτηκε ότι θα
καταστεί αφερέγγυα . Αυτή είναι μόνο μια πρόγευση του πώς η οικονομική
κατάρρευση θα οδηγήσει σε κοινωνική κατάρρευση.
Συγκλονιστικές
αποκαλύψεις – Σείεται η Αμερική με την εσχάτη προδοσία της ομάδας Biden…
υπονομεύει τις διαπραγματεύσεις με Κίνα. Για εσχάτη προδοσία μιλούν πλέον όλο
και περισσότεροι Αμερικανοί, στη σκιά των συγκλονιστικών αποκαλύψεων που
έρχονται στο φως της δημοσιότητας για την ομάδα του Joe Biden.
Όταν ο Πρόεδρος Donald
Trump επέβαλε αυστηρούς δασμούς στις Κινεζικές εισαγωγές, το Κινεζικό
Κομμουνιστικό Κόμμα (ΚΚΚ) δεν περιορίστηκε σε οικονομικές αντεκδικήσεις, αλλά
εξαπέλυσε έναν πόλεμο πληροφοριών, χρησιμοποιώντας Αμερικανούς insiders για να
διαδώσει την αφήγηση ότι οι δασμοί ήταν αχρείαστοι και αυτοκαταστροφικοί.
Ένας από τους πιο
εξέχοντες υποστηρικτές αυτής της καμπάνιας είναι ο Rick Waters, πρώην υψηλόβαθμος
διπλωμάτης των ΗΠΑ, ο οποίος υπηρέτησε ως διευθυντής του China House του
Υπουργείου Εξωτερικών των ΗΠΑ.
Από την αποχώρησή του από
την κυβέρνηση, ο Waters έχει γίνει αξιόπιστος προπαγανδιστής των θέσεων του
Πεκίνου, εμφανιζόμενος σε ομάδες επιρροής συνδεδεμένες με το ΚΚΚ και
χρησιμοποιώντας δυτικά μέσα ενημέρωσης για να προωθήσει θέσεις υπέρ της Κίνας
που υπονομεύουν την στρατηγική εμπορίου του Trump.
Έμπιστος… του Πεκίνου.
Στα τέλη του 2024 μ.Χ., ο Waters συμμετείχε σε μια επίσημη συνέντευξη για την
πλατφόρμα China–US Focus, η οποία διαχειρίζεται το China–United States Exchange
Foundation (CUSEF). Στην συνέντευξη, ζήτησε “συγκράτηση” και “διάλογο”,
επιμένοντας ότι “και οι δύο πλευρές πρέπει να αποφύγουν την αντιπαράθεση”,
χρησιμοποιώντας ακριβώς την διπλωματική γραμμή του Πεκίνου.
Λίγο αργότερα,
εμφανίστηκε ως κεντρικός ομιλητής στο 2024 μ.Χ. U.S.–China Hong Kong Forum, μια
ακόμη εκδήλωση που οργανώθηκε από το CUSEF και συγκέντρωσε αξιωματούχους του
ΚΚΚ, ελίτ του Χονγκ Κονγκ και επιλεγμένα δυτικά πρόσωπα για “ιδιωτικό διάλογο”.
Αν και η ατζέντα
υποσχόταν “αμοιβαίο σεβασμό” και “δρόμους για συνεργασία”, η λίστα των
προσκεκλημένων έδειχνε μια διαφορετική πραγματικότητα. Το CUSEF ιδρύθηκε από
τον Tung Chee-hwa, αντιπρόεδρο της Chinese People’s Political Consultative
Conference, του θεσμικού οργάνου που υπάγεται στο United Front Work Department
του ΚΚΚ. Το United Front είναι υπεύθυνο για τις ξένες επιχειρήσεις επιρροής και
την προσέγγιση ξένων ελίτ.
United Front… Το κρυφό
Υπουργείο επιρροής της Κίνας. Το United Front Work Department (UFWD), σύμφωνα
με αναφορές αμερικανικών και συμμαχικών υπηρεσιών πληροφοριών, λειτουργεί ως το
“κρυφό υπουργείο επιρροής” του ΚΚΚ. Εντολή του είναι να καθοδηγεί ξένες ελίτ,
να διαμορφώνει τα μέσα ενημέρωσης στο εξωτερικό και να θολώνει τα όρια μεταξύ
διπλωματίας, προπαγάνδας και κατασκοπείας.
Σύμφωνα με την U.S.–China
Economic and Security Review Commission, το UFWD είναι ο “πρωταρχικός
οργανισμός που συντονίζει τις επιχειρήσεις επιρροής κατά των ξένων ελίτ, των
μέσων ενημέρωσης και των επιχειρηματιών.”
Η αποστολή του είναι να
“ενώσει όλες τις δυνάμεις” για να υπηρετήσει τους στόχους της Κίνας,
καλλιεργώντας δυτικούς πολιτικούς, ακαδημαϊκούς και δημοσιογράφους που μπορούν
να εξομαλύνουν την παγκόσμια αντίληψη του ΚΚΚ μέσα σε δημοκρατικά συστήματα.
CUSEF: Η αιχμή του
δόρατος. Το CUSEF λειτουργεί ως το πρώτο εμπροσθοφυλακή των επιχειρήσεων
επιρροής του United Front στις ΗΠΑ. Ιδρύθηκε στο Χονγκ Κονγκ αλλά έχει βαθιές
ρίζες σε αμερικανικούς θεσμούς.
Χρηματοδοτεί αποστολές
δημοσιογράφων, συνεργασίες με δεξαμενές σκέψης και οργανώνει ιδιωτικές
συζητήσεις με Αμερικανούς αξιωματούχους, όλα με στόχο την προώθηση της
“κατασκευαστικής συμμετοχής” ενώ προχωράει τα συμφέροντα του Πεκίνου.
Μια έρευνα της Γερουσίας
είχε επισημάνει τις δραστηριότητες του CUSEF ως εθνική απειλή ασφαλείας, λόγω
των συνεχών προσπαθειών του να “επηρεάσει τις αφηγήσεις των μέσων” και να
εξασφαλίσει “ευνοϊκή κάλυψη” για την Κίνα.
Η σκιώδης διπλωματία του
CUSEF. Η συμμετοχή του Waters στο φόρουμ του Χονγκ Κονγκ εγείρει σοβαρά
ερωτήματα για την αντικατασκοπία. Το γεγονός ότι υπήρξαν ιδιωτικές, μη
καταγεγραμμένες συναντήσεις μεταξύ Αμερικανών και Κινέζων αξιωματούχων
προσέφερε στο Πεκίνο μια σπάνια ευκαιρία να χαρτογραφήσει τα πολιτικά δίκτυα
των ΗΠΑ και να δοκιμάσει νέες αφηγήσεις μέσω φιλικών μεσολαβητών. Ακόμα κι αν
τα έξοδα ή οι αμοιβές του Waters καλύφθηκαν με “ακαδημαϊκούς” όρους, η εικόνα
είναι ανησυχητική.
Για έναν πρώην διπλωμάτη
με άμεση πρόσβαση σε θέματα όπως το Ταϊβάν, το εμπόριο και η συντονισμένη
κατασκοπεία, το να αποδεχτεί ταξίδια ή ωφελήματα από μια ξένη δύναμη
συνδεδεμένη με έναν αντίπαλο κράτος αποτελεί καθαρή παραβίαση της κρίσης του.
Υποστηρίζοντας την Κίνα στα δυτικά ΜΜΕ. Μετά την συνεργασία του με το CUSEF, ο
Waters άρχισε να προωθεί τη γραμμή του Πεκίνου μέσω μεγάλων δυτικών μέσων
ενημέρωσης.
Σε ένα άρθρο τον Απρίλιο
του 2025 μ.Χ. για το Carnegie Endowment, απέρριψε τους δασμούς του Trump ως “μη
βιώσιμους” και υποστήριξε ότι η Ουάσινγκτον υπερεκτιμούσε τη δύναμή της ενώ το
Πεκίνο θα “παραμείνει αμετακίνητο”. Παρουσίασε την Κίνα ως πειθαρχημένη και
στρατηγική, ενώ την Αμερική ως αυθόρμητη και πολιτικά καθοδηγούμενη.
Στην South China Morning
Post, δήλωσε ότι “το αντικινεζικό αίσθημα στην Ουάσιγκτον δεν ισοδυναμεί με
συναίνεση”, υπονοώντας ότι οι πολιτικές του Trump ήταν ακραίες και μη
αντιπροσωπευτικές της ευρύτερης γνώμης. Το ίδιο επισημάνθηκε και σε συνέντευξή
του στο NBC News, όπου υποστήριξε ότι οι δασμοί του Trump “γυρίζουν
μπούμερανγκ” και “βλάπτουν τους Αμερικανούς καταναλωτές”.
Η επιρροή στα δυτικά ΜΜΕ.
Τα Κινεζικά κρατικά μέσα ενημέρωσης έσπευσαν να προωθήσουν τα σχόλια του
Waters, χρησιμοποιώντας τα για να επικυρώσουν την Κινεζική αφήγηση ότι “ο
πόλεμος δασμών δεν αφορά την νίκη”. Οι δηλώσεις του χρησιμοποιήθηκαν για να
επιβεβαιώσουν την εικόνα των ΗΠΑ ως αποδιοργανωμένων και αυτοκαταστροφικών.
Η πορεία του Waters – από
στέλεχος του Υπουργείου Εξωτερικών των ΗΠΑ στον προπαγανδιστή της Κίνας και
στις ευνοϊκές αναφορές από Κινεζικά κρατικά μέσα – αποκαλύπτει πώς το Πεκίνο
χρησιμοποιεί την αξιοπιστία, την κολακεία και την πρόσβαση για να εισχωρήσει
στο Αμερικανικό οικοσύστημα πληροφοριών. Οι δασμοί του Trump στοχεύουν στην
κινεζική οικονομία, ενώ η αντίδραση του Πεκίνου επικεντρώνεται στις
αμερικανικές ελίτ και την αλλαγή της αφήγησης στον δημόσιο λόγο (https://romioitispolis.gr/sygklonistikes-apokalypseis-seietai-i-ameriki-me-tin-eschati-prodosia-tis-omadas-biden-yponomeyei-tis-diapragmateyseis-me-kina/).
Οι
ΗΠΑ μειώνουν στρατιωτική παρουσία στην Ανατολική πτέρυγα του ΝΑΤΟ. Οι Ευρωπαίοι
σύμμαχοι της Ουάσιγκτον έχουν ενημερωθεί προηγουμένως από την κυβέρνηση του
προέδρου Ντόναλντ Τραμπ ότι θα πρέπει να αναλάβουν μεγαλύτερη ευθύνη για την
ασφάλειά τους, καθώς οι Ηνωμένες Πολιτείες επικεντρώνονται περισσότερο στα δικά
τους σύνορα και στην περιοχή του Ινδο-Ειρηνικού.
Μείωση στον αριθμό των
Αμερικανικών στρατευμάτων που σταθμεύουν στην Ανατολική Ευρώπη ανακοίνωσαν οι
ΗΠΑ, ενημερώνοντας την Ρουμανίας και συμμάχους του ΝΑΤΟ για τα σχέδιά τους.
Στην νέα διάταξη δυνάμεων που προγραμματίζει η Ουάσιγκτον συμπεριλαμβάνονται
και οι στρατιώτες που επρόκειτο να αναπτυχθούν στην αεροπορική βάση Mihail
Kogalniceanu της Ρουμανίας, ανακοίνωσε το Ρουμανικό Υπουργείο Άμυνας την
Τετάρτη (29/10).
Οι Ευρωπαίοι σύμμαχοι της
Ουάσιγκτον έχουν ενημερωθεί προηγουμένως από την κυβέρνηση του Προέδρου
Ντόναλντ Τραμπ ότι θα πρέπει να αναλάβουν μεγαλύτερη ευθύνη για την ασφάλειά
τους, καθώς οι Ηνωμένες Πολιτείες επικεντρώνονται περισσότερο στα δικά τους
σύνορα και στην περιοχή του Ινδο-Ειρηνικού.
«Η Αμερικανική απόφαση
είναι να σταματήσει η εναλλαγή στην Ευρώπη μιας ταξιαρχίας που είχε μονάδες σε
διάφορες χώρες του ΝΑΤΟ», ανέφερε το υπουργείο Άμυνας. Ανέφερε ότι η απόφαση
ήταν αναμενόμενη, δεδομένων των αλλαγών στις προτεραιότητες της Ουάσιγκτον,
αλλά ότι περίπου 1.000 Αμερικανοί στρατιώτες θα συνεχίσουν να σταθμεύουν στην
Ρουμανία.
«Η απόφαση έλαβε επίσης
υπόψη το γεγονός ότι το ΝΑΤΟ έχει εδραιώσει την παρουσία και την δραστηριότητά
του στην ανατολική πτέρυγα, γεγονός που επιτρέπει στις Ηνωμένες Πολιτείες να
προσαρμόσουν την στρατιωτική τους στάση στην περιοχή», ανέφερε το υπουργείο.
Δεν διευκρίνισε πόσοι Αμερικανοί στρατιώτες θα αποσυρθούν.
Παρά τις ανησυχίες στην
ανατολική πτέρυγα του ΝΑΤΟ για την πιθανή μείωση της παρουσίας των Ηνωμένων
Πολιτειών στην περιοχή, σε μια εποχή που η Ρωσία συνεχίζει να διεξάγει πόλεμο
στην Ουκρανία, ο Τραμπ δήλωσε τον Σεπτέμβριο ότι η Ουάσιγκτον θα μπορούσε να
αυξήσει την παρουσία των στρατευμάτων της στην Πολωνία.
Η απάντηση του ΝΑΤΟ. Οι
αρχές του ΝΑΤΟ και των ΗΠΑ βρίσκονται σε στενή επαφή σχετικά με την διάταξη
δυνάμεων, δήλωσε αξιωματούχος του ΝΑΤΟ την Τετάρτη, αναφέρει το πρακτορείο
Reuters. «Οι προσαρμογές στην στάση των Αμερικανικών δυνάμεων δεν είναι
ασυνήθιστες», δήλωσε ο αξιωματούχος του ΝΑΤΟ, προσθέτοντας ότι «ακόμη και με
αυτή την προσαρμογή, η παρουσία των Αμερικανικών δυνάμεων στην Ευρώπη παραμένει
μεγαλύτερη από ό,τι ήταν για πολλά χρόνια».
«Οι αρχές του ΝΑΤΟ και
των ΗΠΑ βρίσκονται σε στενή επαφή σχετικά με την συνολική μας στάση – για να
διασφαλίσουν ότι το ΝΑΤΟ διατηρεί την ισχυρή του ικανότητα αποτροπής και
άμυνας, και οι αρχές των ΗΠΑ ενημέρωσαν εκ των προτέρων το ΝΑΤΟ για αυτή την
προσαρμογή», δήλωσε ο αξιωματούχος (https://www.pentapostagma.gr/kosmos/7336552_oi-ipa-meionoyn-stratiotiki-paroysia-stin-anatoliki-pteryga-toy-nato).
Οι
ΗΠΑ θα υπερασπίσουν την Γουιάνα αν απειληθεί από τον Μαδούρο. Η πρέσβυς των ΗΠΑ
στην Γουιάνα Νικόλ Θέριο επανέλαβε ότι η χώρα της θα «υπερασπίσει» την μικρή
αγγλόφωνη χώρα στο βόρειο τμήμα
της Λατινικής Αμερικής σε περίπτωση που ενσκήψει πρόβλημα την Βενεζουέλα, καθώς
το Καράκας διεκδικεί την περιοχή Εσεκίμπο, πλούσια σε κοιτάσματα πετρελαίου,
αντικείμενο προαιώνιας διένεξης των δυο κρατών (https://www.defence-point.gr/oi-ipa-tha-yperaspisoyn-ti-goyiana-an-apeilithei-apo-ton-madoyro#goog_rewardedhtml//)…
Αυτό
θα μπορούσε να προκαλέσει εκτεταμένες λεηλασίες και ταραχές. Στο podcast της
σημερινής ημέρας, συζητάμε την πρόσφατη ανακοίνωση του Υπουργείου Γεωργίας των
ΗΠΑ ότι η ομοσπονδιακή επισιτιστική βοήθεια δεν θα διανεμηθεί την 1η Νοεμβρίου,
πράγμα που σημαίνει ότι 42 εκατομμύρια Αμερικανοί θα χάσουν ξαφνικά τα
επιδόματα κουπονιών τροφίμων.
Ως αποτέλεσμα αυτού, οι
δικαιούχοι του SNAP απειλούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να λεηλατήσουν τα
παντοπωλεία εάν δεν αποκατασταθούν οι πληρωμές των κουπονιών τροφίμων. Θα
μπορούσε αυτό να είναι μια σπίθα που θα οδηγήσει σε εκτεταμένες λεηλασίες,
ταραχές, ακόμη και βία σε όλη την Αμερική;
Μια άλλη σκέψη σχετικά με
αυτό είναι ότι εμβαθύνουμε σε παραλληλισμούς που αναδύονται μεταξύ της Αμερικής
και των πόλεων των πεδιάδων που αναφέρονται στη Βίβλο και οι οποίες
καταστράφηκαν για πέντε μεγάλες αμαρτίες, συμπεριλαμβανομένης της παραμέλησης
και της βοήθειας προς τους φτωχούς και τους άπορους (https://corfiatiko.blogspot.com/2025/10/blog-post_115.html#google_vignette).
Το
Πεντάγωνο διατάζει την Εθνοφρουρά να συγκροτήσει δυνάμεις ταχείας αντίδρασης
για πιθανές πολιτικές αναταραχές και ταραχές. Σε μια σημαντική κλιμάκωση της
στρατιωτικής εμπλοκής στις εσωτερικές υποθέσεις των ΗΠΑ, το Πεντάγωνο έχει
δώσει εντολή για την δημιουργία εξειδικευμένων δυνάμεων «ταχείας αντίδρασης»
εντός της Εθνοφρουράς σε όλες τις πολιτείες και τα εδάφη, οι οποίες πρόκειται
να τεθούν σε λειτουργία μέχρι τον Ιανουάριο.
Αυτές οι μονάδες,
σχεδιασμένες για ταχεία ανάπτυξη σε περιπτώσεις ταραχών και πολιτικών
αναταραχών, σηματοδοτούν μια απόκλιση από τους παραδοσιακούς ρόλους της
Φρουράς, μετά την οδηγία του Προέδρου Τραμπ να επεκτείνει τη στρατιωτική
υποστήριξη προς τις εγχώριες αρχές επιβολής του νόμου.
Σύμφωνα με εσωτερικά
υπομνήματα του Υπουργείου Άμυνας που εξέτασε η Wall Street Journal, έως και 500
στρατιώτες ανά πολιτεία ή επικράτεια θα εκπαιδευτούν σε μη θανατηφόρες τακτικές
ελέγχου πλήθους, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης γκλομπ, όπλων αναισθητοποίησης,
ασπίδων σώματος και χειρισμού κρατουμένων. Οι δυνάμεις πρέπει να κινητοποιηθούν
γρήγορα: 25% εντός ωρών, 50% σε 12 ώρες και πλήρης ανάπτυξη σε 24 ώρες.
Ο Πρόεδρος Τραμπ εξέδωσε
την εντολή στον Υπουργό Άμυνας Πιτ Χέγκσεθ τον Αύγουστο, τονίζοντας την ετοιμότητα
για πολιτικές αναταραχές. Σε υπόμνημα της 24ης Σεπτεμβρίου, ο Χέγκσεθ δήλωσε:
«Το Υπουργείο Πολέμου θα είναι έτοιμο να παράσχει άμεσα υποστήριξη στις
ομοσπονδιακές, πολιτειακές και τοπικές αρχές επιβολής του νόμου για την
αντιμετώπιση απειλών πολιτικής αναταραχής».
Αυτή η πρωτοβουλία
βασίζεται σε προηγούμενες ενέργειες του Τραμπ, όπως η ανάπτυξη στρατευμάτων της
Φρουράς στο Λος Άντζελες τον Ιούνιο εν μέσω διαμαρτυριών κατά των
μεταναστευτικών σκαφών, παρά τις αντιρρήσεις του κυβερνήτη της Καλιφόρνια,
Γκάβιν Νιούσομ.
Πάνω από 2.500 στρατιώτες
από την Ουάσινγκτον και άλλες πολιτείες περιπολούν την πρωτεύουσα από τον
Αύγουστο στο πλαίσιο κήρυξης «κατάστασης έκτακτης ανάγκης για εγκληματικότητα».
Πρόσφατες περιπολίες στο Μέμφις μαζί με την τοπική αστυνομία καταδεικνύουν
περαιτέρω την τάση, ενώ οι αποστολές στο Σικάγο και το Πόρτλαντ αντιμετωπίζουν
νομικές προκλήσεις.
Οι επικριτές
προειδοποιούν για την ολίσθηση της αποστολής. Ο απόστρατος Υποστράτηγος Ράντι
Μάνερ, πρώην ανώτερος διοικητής της Φρουράς, υποστήριξε: «Δεν υπάρχει ανάγκη
για αυτό. Καμία αποστολή δεν το απαιτεί. Κάθε Αμερικανός, ανεξάρτητα από την
πολιτεία που προέρχεται, θα πρέπει να καταλάβει ότι αυτό δεν είναι το
αντικείμενο της υπογραφής μας». Τόνισε την εκτροπή από την προετοιμασία για μάχη
στο εξωτερικό και τους κινδύνους για την απολιτική στάση του στρατού.
Το Γραφείο της
Εθνοφρουράς θα προμηθεύσει κάθε μονάδα με 100 σετ εξοπλισμού ελέγχου πλήθους,
συμπεριλαμβανομένων ασπίδων προσώπου, γκλομπ για ταραχές και επικαλαμίδων για
επιχειρήσεις όπως τα βιαστικά σημεία ελέγχου. Η Εθνοφρουρά της Ουάσινγκτον
αντιμετωπίζει μια μοναδική εντολή: την διατήρηση ενός ειδικού τάγματος
στρατιωτικής αστυνομίας για την αντιμετώπιση ταραχών.
Ένας αξιωματούχος της
Εθνοφρουράς επιβεβαίωσε τη συνεργασία με το Πεντάγωνο και τους ηγέτες των
πολιτειών για την εφαρμογή του εκτελεστικού διατάγματος του Τραμπ του
Αυγούστου. Ωστόσο, οι αξιωματούχοι των πολιτειών αντιδρούν. Η κυβερνήτης του
Όρεγκον, Τίνα Κότεκ, δήλωσε στις 8 Οκτωβρίου: «Δεν υπάρχει ανάγκη για
στρατιωτική επέμβαση στο Όρεγκον. Δεν υπάρχει εξέγερση στο Πόρτλαντ. Δεν
υπάρχει απειλή για την εθνική ασφάλεια. Το Όρεγκον είναι το σπίτι μας, όχι
στρατιωτικός στόχος» (https://corfiatiko.blogspot.com/2025/10/blog-post_155.html).
Ιστορικά, οι δυνάμεις
ταχείας αντίδρασης της Φρουράς επικεντρώνονταν στην ανακούφιση από καταστροφές
και όχι στην επιβολή του νόμου. Τα στρατεύματα δεν μπορούν να προβούν σε
συλλήψεις, αλλά μπορούν να κρατήσουν προσωρινά απειλές πριν τις παραδώσουν στην
αστυνομία.
Αντίστροφη
μέτρηση… επιταχύνει το κραχ στις ΗΠΑ το FBI – Εισέβαλε σε κορυφαία εταιρεία
real estate, υποψίες σκανδάλου με Zions, Western Alliance. Το FBI ερευνά την
Continuum Analytics σχετικά τη σύνδεσή της με τις Zions και Western Alliance.
Όλο και πιο μπερδεμένη
γίνεται η κατάσταση με τα προβληματικά δάνεια στις ΗΠΑ, καθώς αποκαλύφθηκε
πλέον ότι το FBI πραγματοποίησε έρευνα στα γραφεία της εταιρείας επενδύσεων
ακινήτων Continuum Analytics στην Καλιφόρνια, η οποία συνδέεται δανεισμούς –
σκάνδαλα που πρόσφατα αποκαλύφθηκαν από τις τράπεζες Zions και Western
Alliance.
Η Continuum Analytics
αποτελεί θυγατρική της ελάχιστα γνωστής εταιρείας Cantor Group, η οποία,
σύμφωνα με τις Zions και Western Alliance, έχει αθετήσει περίπου 160
εκατομμύρια δολάρια σε δάνεια, προκαλώντας ανησυχία στις αγορές που ήδη
βρίσκονται σε επιφυλακή για σημάδια αδύναμης εταιρικής πίστης.
Σύμφωνα με επιστολή του
δικηγορικού γραφείου Paul Hastings στις 12 Σεπτεμβρίου, την οποία και
αποκαλύπτει το Reuters, οι πράκτορες του FBI πραγματοποίησαν έρευνα στα γραφεία
της Continuum στο Newport Beach της Καλιφόρνια την 11η Σεπτεμβρίου. Ο δικηγόρος
της Cantor Group δήλωσε ότι η εταιρεία τήρησε τους όρους των δανείων με τις
Zions και Western Alliance και δεν παρέχει σχόλια σχετικά με την κυβερνητική
έρευνα.
Σε επιστολή της 2ης Οκτωβρίου,
το δικηγορικό γραφείο Allen Matkins, το οποίο εκπροσωπεί άλλες οντότητες
συνδεδεμένες με την Continuum, ανέφερε ότι ενημερώθηκε στις 11 Σεπτεμβρίου ότι
ορισμένοι πελάτες του ήταν αντικείμενο εντατικών ερευνών «σε σχέση με μια
εκκρεμή ποινική έρευνα», και ότι είχε συγκληθεί μεγαλειώδης επιτροπή για την
υπόθεση.
Οι ποινικές έρευνες
συνήθως σηματοδοτούν την ανάγκη συγκέντρωσης περισσότερων αποδεικτικών
στοιχείων και δεν συνεπάγονται απαραίτητα κατηγορίες. Οι επιστολές δεν
διευκρίνισαν ποια συγκεκριμένη ποινική αρχή ηγείται της υπόθεσης ή ποιοι
ενδεχόμενοι παραβάτες ή άτομα επικεντρώνεται η έρευνα.
Ξετυλίγεται το κουβάρι.
Αν και οι ποινικές έρευνες δεν σημαίνουν απαραίτητα ότι υπήρξε παρανομία, η
εστίαση στην Continuum και στους επενδυτές της μπορεί να έχει συνέπειες για τις
νομικές διαδικασίες και τα δημόσια αρχεία που αποκαλύπτουν το περίπλοκο δίκτυο
επενδυτών και δανειστών που συνδέονται με τις συναλλαγές ακινήτων της
Continuum, κάποιες από τις οποίες εμπλέκονται σε αστικές δίκες.
Η Paul Hastings και η
Allen Matkins εκπροσωπούν τα μέρη που εμπλέκονται στην νομική διαμάχη γύρω από
τα ακίνητα της Continuum. Οι επιστολές σχετίζονται με αυτές τις διαδικασίες. Η
επιστολή της Allen Matkins αποκαλύφθηκε σε δικαστήριο της Καλιφόρνια.
Νομικές διαμάχες. Η Zions,
στις 15 Οκτωβρίου, κατέθεσε μήνυση κατά των εγγυητών του ταμείου Cantor Group,
Andrew Stupin και Gerald Marcil, μεταξύ άλλων, για να ανακτήσει περισσότερα από
60 εκατομμύρια δολάρια από κακοί δανεισμούς στον τομέα των εμπορικών και
βιομηχανικών δανείων.
Την επόμενη ημέρα, η
Western Alliance δήλωσε ότι είχε καταθέσει μήνυση κατά του ζεύγους και άλλου
ταμείου Cantor τον Αύγουστο για να ανακτήσει σχεδόν 100 εκατομμύρια δολάρια.
Και οι δύο αγωγές υποστηρίζουν ότι οι κρίσιμες πληροφορίες παραπλανήθηκαν ή δεν
αποκαλύφθηκαν, παραβιάζοντας τους όρους των δανείων. Η Western Alliance επίσης
κατηγορεί για απάτη το ταμείο Cantor.
Η Continuum αποκτά και
διαχειρίζεται ακινήτα που έχουν πρόβλημα για ομάδες επενδυτών, και οι
μεγαλύτεροι επενδυτές της περιλαμβάνουν τους Stupin και Marcil, σύμφωνα με
απόφαση διαιτησίας του Φεβρουαρίου που σχετίζεται με τη διαμάχη ακινήτων. Αυτή
η απόφαση διαπίστωσε ότι η Cantor «αποτελείται αποκλειστικά» από τον νομικό
ιδιοκτήτη της Continuum, Deba Shyam, και ότι μοιράζεται τα γραφεία της Continuum.
Η Cantor υποστήριξε ότι
τηρεί τις συμβατικές της υποχρεώσεις και ήταν διαφανής με τους δανειστές της,
ενώ τα δάνεια ελέγχθηκαν και επανεξετάστηκαν ανεξάρτητα πολλές φορές τα
τελευταία χρόνια, δήλωσε ο δικηγόρος της Cantor Group, Brandon Tran, ο οποίος
επίσης εκπροσωπεί τους Stupin και Marcil. Οι δύο είναι παθητικοί επενδυτές στην
Cantor και δεν είχαν επιχειρησιακούς ρόλους, πρόσθεσε. Η Cantor σε νομικές
καταθέσεις έχει αμφισβητήσει ότι το δάνειο της Western Alliance είναι σε
αθέτηση (https://www.bankingnews.gr/diethni/articles/835007/antistrofi-metrisi-epitaxynei-to-krax-stis-ipa-to-fbi-eisevale-se-koryfaia-etaireia-real-estate-ypopsies-skandalou-me-zions-western-alliance).
ΗΠΑ
εναντίον παράνομης μετανάστευσης – Ο Τραμπ απέλασε πάνω από 2 εκ. μετανάστες.
Την ώρα που η Ευρώπη συνεχίζει να «συζητά» για τα δικαιώματα των αιτούντων
άσυλο — ακόμη και όσων έχουν βαρύ ποινικό παρελθόν — οι Ηνωμένες Πολιτείες
προχωρούν σε πράξεις.
Υπό την ηγεσία του
προέδρου Ντόναλντ Τραμπ, περισσότεροι από δύο εκατομμύρια παράνομοι μετανάστες
εγκατέλειψαν τη χώρα. Από αυτούς, περίπου 1,6 εκατομμύρια αποχώρησαν
οικειοθελώς, ενώ άλλοι 527.000 απελάθηκαν απευθείας από την Υπηρεσία
Μετανάστευσης και Τελωνείων (ICE).
Η Αμερική, όπως και η
Ευρώπη, υπήρξε επί δεκαετίες πόλος έλξης για ανθρώπους από φτωχότερες χώρες,
που κυνηγούσαν το λεγόμενο «Αμερικανικό Όνειρο». Ωστόσο, η ανεξέλεγκτη είσοδος
παράτυπων μεταναστών δημιούργησε σοβαρά κοινωνικά και οικονομικά προβλήματα,
προκαλώντας έντονη αντίδραση στους πολίτες.
Η κυβέρνηση Τραμπ απάντησε
με αυστηρή μεταναστευτική πολιτική και ενίσχυση των συνόρων. Οι αλλοδαποί με
εγκληματική δράση απελαύνονται άμεσα, ενώ οι υπόλοιποι μπορούν να επιλέξουν
«εθελοντική αποχώρηση» — με δωρεάν πτήση επιστροφής και ένα μικρό χρηματικό
βοήθημα.
Όσοι αρνούνται,
απομακρύνονται δια της βίας και δεν επιτρέπεται να επιστρέψουν. Η πολιτική αυτή
είχε ως αποτέλεσμα να διαλυθούν ακόμη και οργανωμένα «καραβάνια» μεταναστών από
την Κεντρική Αμερική.
Αντίθετα, στην Ευρωπαϊκή
Ένωση επικρατεί αδράνεια: οι απελάσεις σχεδόν δεν εφαρμόζονται, ακόμη και για
εγκληματίες, με αποτέλεσμα οι πολίτες να επιβαρύνονται οικονομικά και κοινωνικά
από μια πολιτική χωρίς έλεγχο και χωρίς δικαιοσύνη (https://news12.gr/2025/10/30/%ce%b7%cf%80%ce%b1-%ce%b5%ce%bd%ce%b1%ce%bd%cf%84%ce%af%ce%bf%ce%bd-%cf%80%ce%b1%cf%81%ce%ac%ce%bd%ce%bf%ce%bc%ce%b7%cf%82-%ce%bc%ce%b5%cf%84%ce%b1%ce%bd%ce%ac%cf%83%cf%84%ce%b5%cf%85%cf%83%ce%b7/).
Ο
Τραμπ έδωσε εντολή για δοκιμές πυρηνικών όπλων. «Λόγω της τρομερής,
καταστροφικής ισχύος τους, ΑΠΕΧΘΑΝΟΜΟΥΝ να το κάνω αλλά δεν είχα άλλη
επιλογή!». Ο Πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε σήμερα πως έδωσε εντολή
να ξεκινήσουν δοκιμές πυρηνικών όπλων.
Ενόψει της συνάντησής του
με τον Κινέζο πρόεδρο Σι Τζινπίνγκ στο περιθώριο της συνόδου της Οικονομικής
Συνεργασίας Ασίας-Ειρηνικού (APEC) στην πόλη Γκιονγκτζού της Νότιας Κορέας, ο
Τραμπ αιτιολόγησε την απόφασή του, υποστηρίζοντας πως «δεν είχε άλλη επιλογή»
αφού διαπίστωσε πως άλλες δυνάμεις (βλ. Ρωσία) προχώρησαν το τελευταίο διάστημα
σε δοκιμές όπλων ικανών να φέρουν πυρηνικές κεφαλές.
«Οι Ηνωμένες Πολιτείες
διαθέτουν περισσότερα πυρηνικά όπλα από οποιαδήποτε άλλη χώρα. Αυτό
επιτεύχθηκε, παράλληλα με τον εκσυγχρονισμό των υπαρχόντων οπλικών συστημάτων,
κατά τη διάρκεια της πρώτης μου θητείας (στον Λευκό Οίκο)», αναφέρει ο πρόεδρος
Τραμπ σε ανάρτησή του στην πλατφόρμα Truth Social, συμπληρώνοντας πως επί του
παρόντος η Ρωσία διαθέτει το δεύτερο μεγαλύτερο πυρηνικό οπλοστάσιο στον κόσμο
και η Κίνα το τρίτο, αλλά ενδέχεται να το αυξήσουν σε ανάλογα επίπεδα την επόμενη
πενταετία.
«Λόγω της τρομερής,
καταστροφικής ισχύος τους, ΑΠΕΧΘΑΝΟΜΟΥΝ να το κάνω αλλά δεν είχα άλλη
επιλογή!», υπογραμμίζει. «Εξαιτίας των δοκιμών από άλλες χώρες, έδωσα εντολή
στο υπουργείο Πολέμου (σ.σ. όπως έχει μετονομαστεί το υπουργείο Άμυνας των ΗΠΑ)
να αρχίσει δοκιμές των πυρηνικών μας όπλων επί ίσοις όροις. Αυτή η διαδικασία
θα ξεκινήσει αμέσως», τόνισε ο Ντόναλντ Τραμπ (https://www.zougla.gr/kosmos/o-trab-edose-entoli-gia-dokimes-pyrinikon-oplon/).
Αυτό
είναι το πυρηνικό καταφύγιο του Ν.Τραμπ στην περίπτωση που «ανοίξουν οι πόρτες
του φρενοκομείου». Σε περίπτωση πυρηνικής επίθεσης το καταφύγιο του Αμερικανού
προέδρου (όπως και του Ρώσου και του Κινέζου Προέδρου) θεωρείται ως το
κομβικότερο σημείο διατήρησης της όποιας εξουσίας θα μπορεί να έχει μία
Αμερικανική κυβέρνηση μετά από έναν πυρηνικό πόλεμο, σε ότι θα έχει απομείνει
βέβαια στις ραδιενεργές πλέον ΗΠΑ.
Επειδή μετά από μία
τέτοια καταστροφή πρέπει να υπάρχουν «πόλοι» αποκατάστασης της εξουσίας έστω
και με μεγάλη δυσκολία, η σημασία των πυρηνικών καταφυγίων είναι καίριας
σημασίας για την ανασύσταση του πολιτισμού.
Το συγκρότημα Cheyenne
Mountain, βρίσκεται στο Κολοράντο και έχει σχεδιαστεί για να φιλοξενήσει τον
Αμερικανό Πρόεδρο, στην περίπτωση που «ανοίξουν οι πόρτες του φρενοκομείου»,
δηλαδή γίνει πραγματικότητα «Ο Πόλεμος της Αποκάλυψης» (Γ΄ΠΠ).
Θαμμένη κάτω από γρανίτη
έξω από το Κολοράντο Σπρινγκς, αυτή η εγκατάσταση της εποχής του Ψυχρού Πολέμου
έχει σχεδιαστεί για να αντέχει σε άμεσες πυρηνικές εκρήξεις, εξασφαλίζοντας την
συνέχεια της κυβέρνησης ακόμη και στις χειρότερες περιπτώσεις. To πρόβλημα
βέβαια για μία κυβέρνηση για να συνεχίσει να υπάρχει είναι να διαθέτει ακόμα
και την απαραίτητη ένοπλη ισχύ για να επιβάλει την θέλησή της.
Το συγκρότημα, που
ολοκληρώθηκε το 1.967 μ.Χ., χρησιμεύει ως εφεδρικό κέντρο διοίκησης για
σημαντικές αμυντικές επιχειρήσεις, συμπεριλαμβανομένου του NORAD. Σε περίπτωση
επίθεσης, ο Τραμπ θα μεταφερθεί πρώτα σε ένα ασφαλές καταφύγιο κάτω από τον
Λευκό Οίκο, πριν επιβιβαστεί σε ένα αεροσκάφος «Doomsday» με προορισμό το
Cheyenne Mountain.
Το σχέδιο βασίζεται σε
μακροχρόνια στρατιωτικά πρωτόκολλα που έχουν δημιουργηθεί για την διατήρηση της
διοικητικής εξουσίας κατά την διάρκεια εθνικών καταστάσεων έκτακτης ανάγκης.
Στην πραγματικότητα φτιάχτηκαν στην εποχή του «Ψυχρού Πολέμου» όταν όλοι οι
Αμερικανοί, όπως και οι Ρώσοι και οι Ευρωπαίοι ανατρέφονταν με τον φόβο ενός
Fall Out.
Δεν έχουν αλλάξει γιατί
οι παράμετροι έμειναν ίδιες. Η εγκατάσταση εκτείνεται σε 5,1 στρέμματα και
περιλαμβάνει 15 κτίρια, όλα σχεδιασμένα να λειτουργούν ανεξάρτητα σε περίπτωση
καταστροφικής επίθεσης.
Σύμφωνα με το NewsNation,
οι θύρες του που προστατεύουν από εκρήξεις πυρηνικών βομβών μπορούν να
σφραγιστούν είτε χειροκίνητα, είτε υδραυλικά και είναι κατασκευασμένες για να
αντέχουν σε εκρήξεις σε απόσταση 1,5 μιλίου.
Ο χώρος περιλαμβάνει ένα
αυτόνομο οικοσύστημα, με εσωτερικό εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας,
νερό που προέρχεται από υπόγειες λίμνες και αποθήκες τροφίμων για παρατεταμένη
διαμονή. Υπάρχει και πρόβλεψη για αυτόνομη καλλιέργεια κάποιων τροφών με
υδροπονικές μεθόδους.
Σημειώνεται επίσης η
παρουσία ενός πλήρως λειτουργικού εστιατορίου Subway, που είναι το «πιο
ασφαλές» στον κόσμο, το οποίο εξυπηρετεί το στρτιωτικό και πολιτικό προσωπικό
που σταθμεύει εκεί. Αν και το εξωτερικό του παραμένει διακριτικό, το συγκρότημα
παραμένει ενεργό και στελεχωμένο γιατί ποτέ δεν ξέρει κανείς πότε θα συμβεί το
«μεγάλο κακό».
Τα συστήματα επικοινωνίας
και δικτύωσης του συγκροτήματος είναι σύγχρονα και πλήρως λειτουργικά,
υποστηρίζοντας 24ωρη λειτουργία. Το πρώτο βήμα του πρωτοκόλλου έκτακτης ανάγκης
περιλαμβάνει την μεταφορά του Τραμπ σε ένα καταφύγιο κάτω από τον Λευκό Οίκο,
σύμφωνα με την The Sun.
Από εκεί, θα μεταφερθεί
με ένα αεροσκάφος E-4B «Doomsday» στην εγκατάσταση του Κολοράντο. Το αεροσκάφος
αυτό είναι ειδικά εξοπλισμένο για αερομεταφερόμενη διοίκηση και έλεγχο κατά την
διάρκεια εθνικών καταστάσεων έκτακτης ανάγκης.
Ο πρόεδρος θα συνοδεύεται
από μια στενή ομάδα ανώτερων αξιωματούχων, ενώ άλλοι — συμπεριλαμβανομένου του
υπουργού Άμυνας και των ηγετών του Κογκρέσου — θα μεταφερθούν σε άλλες
ενισχυμένες εγκαταστάσεις, όπως το Mount Weather ή το Raven Rock. Αυτό το
σχέδιο μετακίνησης αποτελεί μέρος της ευρύτερης στρατηγικής «συνέχειας της
κυβέρνησης» που χρονολογείται από δεκαετίες.
Η διατήρηση της ηγεσίας,
της επικοινωνίας και της στρατηγικής εποπτείας, ανεξάρτητα από την κλίμακα της
καταστροφής ή την πηγή της απειλής. Τα σχέδια αυτά παραμένουν απόρρητα ως προς
τις λεπτομέρειες, αλλά ενημερώνονται περιοδικά ώστε να αντανακλούν τις τρέχουσες
δυνατότητες και τους γεωπολιτικούς κινδύνους.
Η δομική απομόνωση της
εγκατάστασης — τόσο από φυσικές όσο και από ψηφιακές εισβολές — την έχει επίσης
καταστήσει στρατηγικό πλεονέκτημα σε μια εποχή κυβερνοπολέμου και
ηλεκτρομαγνητικών απειλών. Ο σχεδιασμός της με αντικραδασμική στήριξη βοηθά
στην προστασία από σεισμικές επιπτώσεις και τεχνολογικές διαταραχές,
διατηρώντας την λειτουργική ακόμη και υπό ακραίες συνθήκες.
Πάντως αν συμβεί το
απευκταίο, η αμερικανική κυβέρνηση θα χρειαστεί τουλάχιστον δύο δεκαετίες για
να αποκαταστήσει την όποια τάξη στην κατεστραμμένη Αμερικανική επικράτεια και
αυτό στο αισιόδοξο σενάριο ότι θα διαθέτει επαρκή στρατιωτική ισχύ (https://corfiatiko.blogspot.com/2025/10/blog-post_695.html).
Ο Τραμπ είπε ότι έδωσε εντολή στο Πεντάγωνο
να «προετοιμαστεί για πιθανή δράση» στην Νιγηρία. Ο Αμερικανός Πρόεδρος
κατηγορεί την Αφρικανική χώρα για βία κατά των Χριστιανών. Ο Ντόναλντ
Τραμπ δήλωσε το Σάββατο 1/11, ότι
διέταξε το Υπουργείο Άμυνας να προετοιμαστεί για πιθανή στρατιωτική δράση στην
Νιγηρία, καθώς συνεχίζει να κατηγορεί την Αφρικανική χώρα για βία κατά των
Χριστιανών – μια κατηγορία που η Νιγηρία έχει επανειλημμένα αρνηθεί.
Σε μια ανάρτηση στα
μέσα κοινωνικής δικτύωσης, επικρίνοντας αυτό που αποκάλεσε «μαζική σφαγή»
Χριστιανών, ο Τραμπ έγραψε ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα «σταματήσουν αμέσως
κάθε βοήθεια προς την Νιγηρία» και προειδοποίησε την κυβέρνηση της χώρας να
«κινηθεί γρήγορα».
Στο μακροσκελές
μήνυμά του, ο Τραμπ είπε ότι οι ΗΠΑ «ίσως εισέλθουν σε αυτή την πλέον
ατιμασμένη χώρα, «με τα πυρά των πυρών», για να εξαλείψουν εντελώς τους
ισλαμιστές τρομοκράτες που διαπράττουν αυτές τις φρικτές θηριωδίες».
«Δίνω εντολή στο
Υπουργείο Πολέμου μας να προετοιμαστεί για πιθανή δράση», έγραψε ο Τραμπ. «Αν
επιτεθούμε, θα είναι γρήγορη, άγρια και γλυκιά, όπως ακριβώς οι τρομοκράτες
κακοποιοί επιτίθενται στους ΑΓΑΠΗΜΕΝΟΥΣ μας Χριστιανούς! ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ: Η
ΝΙΓΗΡΙΑΝΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΝΑ ΚΙΝΗΘΕΙ ΓΡΗΓΟΡΑ!»
Η Ανάρτηση Τραμπ
στο Truth Social για την Νιγηρία. «Μάλιστα, κύριε», έγραψε στα μέσα κοινωνικής
δικτύωσης ο υπουργός Άμυνας των ΗΠΑ, Πιτ Χέγσεθ, συνοδευόμενος από ένα
στιγμιότυπο οθόνης με τα σχόλια του Τραμπ. «Η δολοφονία αθώων Χριστιανών στη
Νιγηρία — και οπουδήποτε — πρέπει να σταματήσει αμέσως. Το Υπουργείο Πολέμου
προετοιμάζεται για δράση. Είτε η νιγηριανή κυβέρνηση προστατεύει τους
Χριστιανούς, είτε θα σκοτώσουμε τους Ισλαμιστές τρομοκράτες που διαπράττουν
αυτές τις φρικτές θηριωδίες».
Η ανακοίνωση
έρχεται μετά την καταγγελία του Τραμπ για παραβιάσεις της θρησκευτικής
ελευθερίας την Παρασκευή 31/10, ισχυριζόμενος ότι «ο Χριστιανισμός
αντιμετωπίζει υπαρξιακή απειλή στη Νιγηρία» και χαρακτηρίζοντας τη χώρα ως
«Χώρα Ιδιαίτερης Ανησυχίας» βάσει του Διεθνούς Νόμου για τη Θρησκευτική
Ελευθερία . Η ετικέτα αποτελεί υπόνοια ότι η κυβέρνησή του έχει διαπιστώσει ότι
η Νιγηρία έχει εμπλακεί ή ανεχτεί «συστηματικές, συνεχείς (και) κατάφωρες
παραβιάσεις της θρησκευτικής ελευθερίας».
Σε μια ανάρτηση στα
μέσα κοινωνικής δικτύωσης μετά τον χαρακτηρισμό, αλλά πριν από την αναφορά του
Τραμπ στον στρατό, ο Νιγηριανός πρόεδρος Μπόλα Αχμέντ Τινούμπου έγραψε: «Ο
χαρακτηρισμός της Νιγηρίας ως θρησκευτικά μισαλλόδοξης δεν αντικατοπτρίζει την
εθνική μας πραγματικότητα, ούτε λαμβάνει υπόψη τις συνεπείς και ειλικρινείς
προσπάθειες της κυβέρνησης να διαφυλάξει την ελευθερία της θρησκείας και των
πεποιθήσεων για όλους τους Νιγηριανούς».
Πρόσθεσε ότι η
Νιγηρία «συνεργάζεται με την κυβέρνηση των Ηνωμένων Πολιτειών και τη διεθνή
κοινότητα για την εμβάθυνση της κατανόησης και της συνεργασίας σχετικά με την
προστασία των κοινοτήτων όλων των θρησκειών».
Ο γραμματέας Τύπου
του Τινούμπου, απαντώντας σε μια ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης του
υπουργού Εξωτερικών των ΗΠΑ Μάρκο Ρούμπιο που καταδίκαζε τη «σφαγή χιλιάδων
Χριστιανών», χαρακτήρισε τον χαρακτηρισμό «μια κατάφωρη υπερβολή της νιγηριανής
κατάστασης», προσθέτοντας ότι «Χριστιανοί, Μουσουλμάνοι, εκκλησίες και τζαμιά
δέχονται τυχαίες επιθέσεις».
«Αυτό που απαιτεί η
χώρα μας από την Αμερική είναι στρατιωτική υποστήριξη για την καταπολέμηση
αυτών των βίαιων εξτρεμιστών σε ορισμένες πολιτείες της χώρας μας, όχι
χαρακτηρισμός ως έθνος ιδιαίτερης ανησυχίας», δήλωσε ο Bayo Onanuga.
Τόσο οι Χριστιανοί
όσο και οι Μουσουλμάνοι έχουν πέσει θύματα επιθέσεων από ριζοσπαστικούς
ισλαμιστές στη Νιγηρία. Η βία στην χώρα οφείλεται σε διάφορους παράγοντες:
Ορισμένα περιστατικά έχουν θρησκευτικά κίνητρα και επηρεάζουν και τις δύο
ομάδες, ενώ άλλα προκύπτουν από διαμάχες μεταξύ αγροτών και κτηνοτρόφων για
περιορισμένους πόρους, καθώς και από κοινοτικές και εθνοτικές εντάσεις. Αν και
μεταξύ των θυμάτων βρίσκονται και Χριστιανοί, οι τοπικές αναφορές δείχνουν ότι τα
περισσότερα θύματα είναι μουσουλμάνοι που ζουν στο κυρίως μουσουλμανικό βορρά
της Νιγηρίας (https://www.zougla.gr/kosmos/o-trab-eipe-oti-edose-entoli-sto-pentagono-na-proetoimastei-gia-pithani-drasi-sti-nigiria/).
Δικαστήριο στις ΗΠΑ διατάζει την κυβέρνηση
Τραμπ να πληρώσει τα επιδόματα. Ομοσπονδιακό δικαστήριο ανάγκασε την κυβέρνηση
Τραμπ να πληρώσει άμεσα το επίδομα σίτισης σε εκατομμύρια φτωχούς Αμερικανούς.
Ομοσπονδιακό
δικαστήριο στο Ρόουντ Άιλαντ έδωσε προθεσμία μερικών ημερών στην κυβέρνηση των
Ηνωμένων Πολιτειών για να καταβάλει το πλήρες επίδομα σίτισης σε εκατομμύρια
πολίτες με χαμηλά εισοδήματα, μέσω του προγράμματος SNAP (Supplemental
Nutrition Assistance Program).
Η απόφαση αφορά τη
μία από τις δύο προσφυγές που κατατέθηκαν εναντίον του Υπουργείου Γεωργίας των
ΗΠΑ, το οποίο επιχείρησε να αναστείλει το πρόγραμμα εξαιτίας της παράλυσης του
ομοσπονδιακού κράτους (shutdown) που βρίσκεται σε εξέλιξη από την 1η
Οκτωβρίου.
Ο δικαστής Τζον
Μακόνελ απέρριψε τα επιχειρήματα της κυβέρνησης, κρίνοντας ότι υπάρχουν
διαθέσιμοι πόροι που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την χρηματοδότηση του
προγράμματος, παρά την αναστολή λειτουργίας πολλών κρατικών υπηρεσιών. Σύμφωνα
με την απόφαση, η κυβέρνηση έχει διορία έως τηn Δευτέρα να
παρουσιάσει σχέδιο για την άμεση καταβολή του επιδόματος ή τουλάχιστον μέρους
του, το αργότερο μέχρι την Τετάρτη.
Παράλληλα, σε
δεύτερη προσφυγή στο ομοσπονδιακό δικαστήριο της Κολούμπια, 25 πολιτείες υπό
Δημοκρατική διακυβέρνηση κατηγορούν την κυβέρνηση Τραμπ ότι ψευδώς επικαλείται
νομικά εμπόδια για να αποφύγει τη χρηματοδότηση του SNAP, παρότι διαθέτει
έκτακτους οικονομικούς πόρους. Σε ανάρτησή του στο Truth Social, ο Πρόεδρος
Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε:
«Δεν θέλω οι
Αμερικανοί να πεινάσουν επειδή οι Ακραίοι δημοκρατικοί αρνούνται να κάνουν το
σωστό και να ανοίξουν την κυβέρνηση». Πρόσθεσε επίσης πως έδωσε εντολή στους
νομικούς του συμβούλους να εξασφαλίσουν τη νομική δυνατότητα επανεκκίνησης της
χρηματοδότησης του προγράμματος το συντομότερο δυνατό.
Ο δικαστής Μακόνελ,
πάντως, χαιρέτισε την ανταπόκριση του προέδρου, αναφέροντας ότι «το Δικαστήριο
εκτιμά την πρόθεση της κυβέρνησης να προσφέρει τους απαραίτητους πόρους για τη
στήριξη των πιο αδύναμων πολιτών». Το πρόγραμμα SNAP αποτελεί βασικό πυλώνα
κοινωνικής πρόνοιας στις ΗΠΑ, παρέχοντας επίδομα αγοράς τροφίμων σε περισσότερα
από 40 εκατομμύρια Αμερικανούς (https://www.pentapostagma.gr/kosmos/ipa/7337303_dikastirio-stis-ipa-diatazei-tin-kybernisi-tramp-na-plirosei-ta-epidomata).
Οι ΗΠΑ στα πρόθυρα εσωτερικής σύγκρουσης -
Τα δύο αντίπαλα στρατόπεδα έχουν ήδη διαμορφωθεί. Οι αυξανόμενες εντάσεις
ανάμεσα σε συντηρητικούς και προοδευτικούς στις ΗΠΑ έχουν οδηγήσει πολλούς
αναλυτές να μιλούν για τον κίνδυνο μιας νέας εσωτερικής κρίσης, καθώς οι
πολιτικές αντιπαραθέσεις, οι κοινωνικές διαιρέσεις και η ρητορική των δύο
πλευρών δείχνουν ένα επικίνδυνο κλίμα πόλωσης.
Τα τελευταία
χρόνια, οι Ηνωμένες Πολιτείες βιώνουν μια πρωτοφανή ένταση στις εσωτερικές τους
σχέσεις. Η πόλωση μεταξύ συντηρητικών και προοδευτικών πολιτών έχει φτάσει σε
σημείο που πολλοί αναλυτές μιλούν για μια βαθιά κοινωνική και πολιτική κρίση,
ικανή να διαταράξει τα θεμέλια της δημοκρατίας.
Σύμφωνα με
πολιτικούς παρατηρητές, ένα σημαντικό τμήμα της Αμερικανικής κοινωνίας έχει
εγκλωβιστεί σε ένα κλίμα αλληλοκαχυποψίας, όπου η πολιτική αντιπαράθεση
μετατρέπεται σε προσωπική έχθρα. Οι δημόσιες συζητήσεις σπάνια επικεντρώνονται
σε ουσιαστικά ζητήματα πολιτικής· αντιθέτως, τροφοδοτούνται από συναισθηματικές
αντιδράσεις και υπερβολική ρητορική.
Διαφορές στην
πολιτική κουλτούρα. Η αδυναμία συνεννόησης δεν οφείλεται μόνο στις ιδεολογικές
διαφορές, αλλά και στην έλλειψη εμπιστοσύνης προς τους θεσμούς. Οι
συντηρητικοί,για παράδειγμα, εμφανίζονται κατακερματισμένοι και διχασμένοι ως
προς τις προτεραιότητές τους, ενώ οι προοδευτικοί ακολουθούν πιο ενιαία γραμμή,
κάτι που συχνά τους επιτρέπει να κινητοποιούνται ταχύτερα, αλλά και να γίνονται
αντικείμενο κριτικής για έλλειψη αυτοκριτικής διάθεσης.
Παράλληλα, οι
συντηρητικοί φαίνεται να προωθούν την ατομική ελευθερία και την ανεξαρτησία,
ενώ η αριστερά επικεντρώνεται περισσότερο σε συλλογικές δράσεις και ενιαία
στάση απέναντι σε πολιτικά ζητήματα. Αυτή η δυναμική έχει οδηγήσει σε έντονη
πόλωση, όπου κάθε πλευρά δυσκολεύεται να κατανοήσει ή να συνεργαστεί με την
άλλη
Ιστορικές
αναλογίες. Εάν ανατρέξουμε σε κρίσιμες περιόδους του 20ού Αιώνα μ.Χ.,
παρατηρούμε πως η κοινωνική αναταραχή και οι πολιτικές ακρότητες οδήγησαν σε
συγκρούσεις και αυταρχικές εκτροπές. Χαραχτηριστικό παράδειγμα είναι η Ευρώπη
του Μεσοπολέμου, όπου η έλλειψη διαλόγου και η κοινωνική πόλωση προετοίμασαν το
έδαφος για ριζοσπαστικά κινήματα και πολιτικές αντιδράσεις, ενώ οι απλοί
πολίτες αναζητούσαν ασφάλεια και σταθερότητα.
Στις ΗΠΑ, οι αιτίες
της έντασης εντοπίζονται σε πολλαπλά επίπεδα: στην οικονομική ανασφάλεια, στη
μετανάστευση, στην διαφορετική ερμηνεία της ελευθερίας του λόγου και στην
αυξανόμενη δυσπιστία απέναντι στα μέσα ενημέρωσης.
Ορισμένοι αναλυτές
θεωρούν ότι η πολιτική ρητορική και από τις δύο πλευρές ενισχύει το αίσθημα απειλής,
ενώ τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης λειτουργούν ως επιταχυντής πόλωσης,
δημιουργώντας «φούσκες» πληροφόρησης όπου οι πολίτες ακούνε μόνο αυτό που ήδη
πιστεύουν.
Ένα ακόμη
παράδειγμα αυτής της έντασης ήταν η πρόσφατη κρίση στη λειτουργία του ομοσπονδιακού
κράτους (το λεγόμενο shutdown), η οποία ανέδειξε το βάθος της πολιτικής
αδιαλλαξίας.
Οι διαφωνίες γύρω
από τη χρηματοδότηση, τη μετανάστευση και την ομοσπονδιακή διοίκηση προκάλεσαν
αντιπαραθέσεις που δεν περιορίστηκαν στους θεσμούς, αλλά μεταφέρθηκαν και στην
κοινωνία.
Ολοταχώς προς το
χάος. Παράλληλα, πολιτικές δηλώσεις και δημόσιες τοποθετήσεις εντείνουν τον
διχασμό, καθώς προβάλλουν την αντίπαλη παράταξη όχι ως πολιτικό αντίπαλο αλλά
ως απειλή για τη δημοκρατία! Αυτή η λογική, όπως σημειώνεται, είναι ιδιαίτερα
επικίνδυνη, καθώς καθιστά δυσκολότερη κάθε προσπάθεια συμβιβασμού.
Ευνόητο είναι πως
εάν δεν αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη στους θεσμούς και η δυνατότητα διαλόγου, η
κοινωνική σταθερότητα μπορεί να απειληθεί σοβαρά. Φυσικά, η λύση δεν βρίσκεται στην
καταστολή ή στην επιβολή ενός ενιαίου τρόπου σκέψης, αλλά στην ενίσχυση των
δημοκρατικών διαδικασιών και στη συνειδητοποίηση της κοινής ευθύνης όλων των
πολιτών.
Η αμερικανική
κοινωνία έχει αποδείξει στο παρελθόν ότι διαθέτει μηχανισμούς αυτορρύθμισης και
ικανότητα υπέρβασης κρίσεων. Ωστόσο, η σημερινή περίοδος απαιτεί ψυχραιμία,
υπευθυνότητα και αποφυγή ρητορικών που διχάζουν. Μόνο έτσι, μπορεί να αποτραπεί
μια βαθύτερη κρίση που θα άφηνε ανεξίτηλα σημάδια στο μέλλον της χώρας (https://www.bankingnews.gr/diethni/articles/835447/oi-ipa-sta-prothyra-esoterikis-sygkrousis-ta-dyo-antipala-stratopeda-exoun-idi-diamorfothei).
Ο ΤΡΑΜΠ ΠΑΛΕΥΕΙ ΜΕ ΕΥΡΩΠΑΙΟΥΣ ΟΥΚΡΑΝΟΥΣ ΚΑΙ
ΤΟ ΒΑΘΥ ΚΡΑΤΟΣ ΤΩΝ ΣΙΩΝΙΣΤΩΝ... ΤΡΟΜΕΡΗ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: ΤΟ ΒΑΘΥ ΚΡΑΤΟΣ ΤΩΝ ΗΠΑ
ΕΣΤΗΣΕ ΦΟΒΕΡΗ ΠΑΓΙΔΑ ΣΤΟΝ TRUMP ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΣΤΟΛΗ TOMAHAWK ΣΤΗΝ ΟΥΚΡΑΝΙΑ.
Το Βαθύ Κράτος στις
ΗΠΑ χρησιμοποιεί τα ΜΜΕ για να σπείρει αμφιβολίες και να πιέσει τον Trump,
δίνοντάς του μια δυνητική θέση στην οποία θα κληθεί αναγκαστικά να
δικαιολογήσει τον εαυτό του, αν απορρίψει την αποστολή των πυραύλων στην
Ουκρανία
Η είδηση ότι το
Πεντάγωνο ενέκρινε την αποστολή πυραύλων Tomahawk στην Ουκρανία έχει προκαλέσει
έντονες πολιτικές αντιδράσεις, ενώ φέρνει στο προσκήνιο την αμφιλεγόμενη σχέση
των ΗΠΑ με την Ουκρανία και την Αμερικανική πολιτική γύρω από τον πόλεμο.
Η όλη ιστορία γύρω
από την έγκριση για την αποστολή πυραύλων Tomahawk μοιάζει με έναν στρατηγικό
χειρισμό των μέσων ενημέρωσης με στόχο την πολιτική πίεση στον Trump και την
αποσταθεροποίηση του κύρους του, εκτιμά ο πολιτικός επιστήμονας - αναλυτής
ειδικός σε θέματα ΗΠΑ Dmitry Drobnitsky.
Ο στρατηγικός
σκοπός της διαρροής πληροφοριών. Η είδηση που δημοσιεύτηκε από το CNN ότι το
Πεντάγωνο φέρεται να ενέκρινε την αποστολή πυραύλων Tomahawk στην Ουκρανία
είναι γεμάτη ασάφειες και ερωτηματικά.
Στην
πραγματικότητα, όπως επισημαίνει ο Drobnitsky η πληροφορία αυτή προέρχεται από
«ανώνυμες πηγές», κάτι που από μόνο του προκαλεί αμφιβολίες για την ακρίβεια
και την αυθεντικότητα της είδησης. Αυτό που καθίσταται σαφές είναι ότι το εν
λόγω δημοσίευμα δεν έχει ως στόχο τόσο να ενημερώσει, όσο να δημιουργήσει ένα
πολιτικό «κλίμα» γύρω από την κυβέρνηση Trump.
Το Βαθύ Κράτος στις
ΗΠΑ, σύμφωνα με τον πολιτικό επιστήμονα, χρησιμοποιεί τα ΜΜΕ για να σπείρει
αμφιβολίες και να πιέσει τον Trump, δίνοντάς του μια δυνητική θέση στην οποία
θα κληθεί αναγκαστικά να δικαιολογήσει τον εαυτό του, αν απορρίψει την αποστολή
των πυραύλων στην Ουκρανία. Το Βαθύ Κράτος είναι αυτό, που έχει κάθε λόγο να
αποδυναμώσει τις όποιες ρηξικέλευθες αλλαγές Trump στην πολιτική ζωή των ΗΠΑ
και να διασφαλίσει τη συνέχιση του πολέμου στην Ουκρανία.
Η στρατηγική αυτή
είναι σαφής: εάν το Πεντάγωνο συμφωνήσει με τη μεταφορά, τότε ο Trump θα βρεθεί
μπροστά στην πολιτική πίεση να υποστηρίξει την Ουκρανία ή να αναλάβει την ευθύνη
αν συμβεί το αντίθετο. Έτσι, τα ΜΜΕ λειτουργούν ως ένα εργαλείο στρατηγικής
πίεσης για να αναγκάσουν τον Αμερικανό Πρόεδρο να ακολουθήσει την επιθυμητή
πορεία.
Ποιος παίρνει τις
τελικές αποφάσεις για τα όπλα; Αν και οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ο Trump
είναι εκείνος που θα πάρει την τελική απόφαση για τη μεταφορά των πυραύλων
Tomahawk στην Ουκρανία, η πραγματικότητα είναι πολύ πιο περίπλοκη. Όπως σωστά
επισημαίνει ο Drobnitsky τέτοιες αποφάσεις δεν λαμβάνονται από έναν μόνο
πρόεδρο.
Στη διαδικασία εμπλέκονται
πολλοί οργανισμοί και θεσμοί, τόσο στο επίπεδο του Πενταγώνου όσο και στο
επίπεδο των μυστικών υπηρεσιών και άλλων στρατηγικών φορέων. Οι στρατηγικές
αποφάσεις για τις μεταφορές όπλων συνήθως απαιτούν πολλαπλές εγκρίσεις από
διάφορους αρμόδιους φορείς.
Η ιδέα ότι η τελική
απόφαση εξαρτάται μόνο από τον Trump φαίνεται να είναι μια πολιτική
χειραγώγηση, που σκοπό έχει να τον τοποθετήσει σε μια θέση αμυνόμενου και να
τον πιέσει δημόσια να εγκρίνει τη μεταφορά. Ο Trump, με τις πολιτικές του
αντιφάσεις και τις προεκλογικές του θέσεις, καθίσταται «στόχος» αυτής της
στρατηγικής πίεσης, η οποία χρησιμοποιεί τα μέσα ενημέρωσης για να επηρεάσει
τις κινήσεις του.
Πολιτικές
παρενέργειες. Από την στιγμή που η Ρωσία βλέπει την Ουκρανία ως σημαντικό
στρατηγικό και εδαφικό παράγοντα στην «σφαίρα επιρροής» της, οποιαδήποτε
στρατιωτική ενίσχυση προς την Ουκρανία από την Δύση – ιδίως με την αποστολή
όπλων μεγάλου βεληνεκούς όπως οι Tomahawk – αναμένεται να προκαλέσει έντονες
αντιδράσεις από την Μόσχα.
Η Ρωσία έχει ήδη επανειλημμένα
δηλώσει ότι οποιαδήποτε στρατιωτική υποστήριξη προς την Ουκρανία θα θεωρηθεί ως
επιθετική ενέργεια και θα έχει σοβαρές συνέπειες. Ο Trump, ωστόσο, βρίσκεται σε
μια ιδιαίτερα δύσκολη θέση. Από την μία πλευρά, η Αμερικανική κοινή γνώμη,
ειδικά η υποστηρικτική προς την Ουκρανία, απαιτεί από τον Πρόεδρο να στείλει
στρατιωτική βοήθεια.
Από την άλλη, ο
ίδιος ο Trump φαίνεται να διατηρεί μια ρεαλιστική στάση απέναντι στις σχέσεις
με τη Ρωσία και τη στρατηγική του για την Ευρώπη, κάτι που τον καθιστά πιο
επιφυλακτικό στην λήψη αυτών των αποφάσεων.
Πολιτικές
αντιφάσεις. Η πολιτική του Trump έχει επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό από τις
αντιφάσεις του εσωτερικού του πολιτικού χώρου. Η αποδοχή ή όχι της βοήθειας
στην Ουκρανία μπορεί να έχει σοβαρές συνέπειες για τις εσωτερικές του σχέσεις,
ειδικά σε έναν πολιτικό κλίμα όπου οι ΗΠΑ βρίσκονται σε συνεχείς πολιτικές και
κοινωνικές αναταράξεις.
Ειδικά η θέση του
Trump, με τη ρητορική του σχετικά με την Ρωσία και την «σκληρή στάση» που
τήρησε στον πόλεμο στην Ουκρανία, θέτει τον ίδιο σε μια θέση αμφισβήτησης,
καθώς εάν αποδεχτεί τη μεταφορά των πυραύλων Tomahawk στην Ουκρανία, μπορεί να
κατηγορηθεί για αδυναμία ή αλλαγή θέσης.
Ποια θα είναι η
επόμενη κίνηση. Το σκηνικό γύρω από την απόφαση του Trump για την αποστολή πυραύλων
Tomahawk στην Ουκρανία μοιάζει να είναι περισσότερο ένα παιχνίδι πολιτικής και
στρατηγικής πίεσης, παρά μια απλή απόφαση περί άμεσης στρατιωτικής ενίσχυσης.
Η στρατηγική αυτή
φαίνεται να επιδιώκει να υπονομεύσει τον Πρόεδρο, δημιουργώντας ένα πολιτικό
περιβάλλον όπου οποιαδήποτε απόφαση εναντίον της μεταφοράς αυτών των όπλων θα
μπορούσε να θεωρηθεί ως αποτυχία στην εξωτερική πολιτική των ΗΠΑ.
Η επόμενη κίνηση
του Trump θα μπορούσε να έχει σημαντικό αντίκτυπο στις εσωτερικές του σχέσεις,
την πολιτική του εικόνα, και βεβαίως στην παγκόσμια γεωπολιτική σκηνή. Είτε
αποφασίσει να εγκρίνει την αποστολή των Tomahawk είτε να αρνηθεί, η πολιτική
του πορεία φαίνεται να συνεχίζεται με αμφιβολίες και αβέβαιες συνέπειες για το
μέλλον.
Ρωσική αντίδραση
για Tomahawk. Η συνέχιση της αποστολής όπλων στην Ουκρανία δεν φέρνει την
ειρήνη, ούτε την εκπλήρωση των προεκλογικών υποσχέσεων της παρούσας
αμερικανικής κυβέρνησης, τόνισε η εκπρόσωπος του ρωσικού υπουργείου Εξωτερικών,
Maria Zakharova κληθείσα να σχολιάσει τις πληροφορίες, που φέρουν το Πεντάγωνο
να έχει εγκρίνει την αποστολή πυραύλων Tomahawk στην Ουκρανία.
Η Zakharova
σημείωσε ότι η συνέχιση της στρατιωτικοποίησης της περιοχής και η προμήθεια
όπλων σε ένα καθεστώς που η Ρωσία θεωρεί τρομοκρατικό δεν μπορεί να οδηγήσει σε
ειρηνική λύση. «Είναι πλέον αποδεδειγμένο από την τρέχουσα κατάσταση και από τα
προηγούμενα χρόνια ότι η στρατιωτικοποίηση και η αποστολή όπλων, ειδικά σε
καθεστώτα που έχουν τέτοια χαρακτηριστικά, δεν φέρνουν καμία απολύτως λύση.
Και, ακόμα περισσότερο,
δεν φέρνουν την εκπλήρωση των προεκλογικών υποσχέσεων της Αμερικανικής
διοίκησης» δήλωσε η Zakharova απορρίπτοντας την ιδέα ότι η συνέχιση της
στρατιωτικής υποστήριξης στην Ουκρανία θα οδηγήσει σε μια βιώσιμη ειρηνική λύση
ή θα εκπληρώσει τις προεκλογικές υποσχέσεις του Αμερικανού Προέδρου Donald
Trump.
Αντιφάσεις ΗΠΑ για
Tomahawk. Οι πρώτες αναφορές για την έγκριση της αποστολής πυραύλων Tomahawk
από το Πεντάγωνο προήλθαν από το CNN, το οποίο ανέφερε ότι η απόφαση είχε
ληφθεί ακόμη και πριν από την συνάντηση του Trump με τον Ουκρανό πρόεδρο
Volodymyr Zelensky στην Ουάσιγκτον, στις 17 Οκτωβρίου.
Σύμφωνα με τις
πληροφορίες, το Πεντάγωνο φαινόταν να είχε δώσει το «πράσινο φως» για την
παράδοση των πυραύλων, κάτι που είχε ενθουσιάσει τους Ευρωπαίους συμμάχους των
ΗΠΑ. Ωστόσο, μετά τη συνάντηση των δύο ηγετών, οι αξιωματούχοι των ΗΠΑ φάνηκαν
«έκπληκτοι» από την άρνηση του Trump να προχωρήσει στην αποστολή αυτών των
όπλων στην Ουκρανία.
Η αντίφαση μεταξύ
των πληροφοριών που κυκλοφόρησαν από το Πεντάγωνο και της απόφασης του
Αμερικανού Προέδρου να μην προχωρήσει στην αποστολή των πυραύλων δημιούργησε
αίσθηση και αβεβαιότητα τόσο στους συμμάχους όσο και στους αντιπάλους της
Ουάσιγκτον (https://oimos-athina.blogspot.com/2025/11/blog-post_203.html).
ΒΟΜΒΑ Ο τ.
πρωθυπουργός του Ισραήλ ο Εχούντ Μπαράκ: Ο Νετανιάχου είναι υπό την καθοδήγηση
των υπουργών του, που του ζητούν κλιμάκωση για να επιταχύνει την άφιξη του
”Mεσσία”! ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΗ ΣΕΚΤΑ…
Ο πρώην Ισραηλινός πρωθυπουργός Εχούντ
Μπαράκ δήλωσε στο LCI ότι: «Ο Νετανιάχου βρίσκεται υπό την καθοδήγηση των
Υπουργών του, οι οποίοι του ζητούν να προκαλέσει κλιμάκωση για να επιταχύνει
την άφιξη του Mεσσία».
Επαναλαμβάνω: «προκαλέστε κλιμάκωση για να
επιταχύνετε την άφιξη του Mεσσία!» Αυτή την δήλωση έκανε ο διακεκριμένος
Ισραηλινός πολιτικός στην προηγούμενη σύγκρουση Ιράν Ισραήλ. Μια ανάλογη δήλωση
δεν έχουν εκστομίσει ούτε Έλληνες πολιτικοί και πολύ περισσότερο ούτε ένας
αξιωματούχος της Εκκλησίας που είναι και οι καθ΄ύλην αρμόδιοι.
Allo? Allo? Άλλο Αποκάλυψη κι άλλο
Συγκάλυψη! Ο αναμενόμενος ”Μεσσίας” των Ισραηλινών τουτέστιν Αντίχριστος .. για
να ξέρουμε τι λέμε και για τι μιλάμε.. ”Εν τω μεταξύ, στη Γαλλία, οι
εκπληκτικές δηλώσεις υποστήριξης αυτής της αποκαλυπτικής πολιτικής που μοιάζει
με σέκτα” πολλαπλασιάζονται σχολιάζει η ανάρτηση (https://dimpenews.com/2026/01/15/%ce%b2%ce%bf%ce%bc%ce%b2%ce%b1-%ce%bf-%cf%84-%cf%80%cf%81%cf%89%ce%b8%cf%85%cf%80%ce%bf%cf%85%cf%81%ce%b3%cf%8c%cf%82-%cf%84%ce%bf%cf%85-%ce%b9%cf%83%cf%81%ce%b1%ce%ae%ce%bb-%ce%bf-%ce%b5%cf%87%ce%bf/).
Τι
παίζει σήμερα στην αναδιάταξη της Μέσης Ανατολής και βάζει φωτιά σε όλο τον
κόσμο; ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΣ ΣΙΩΝΙΣΜΟΣ; Η Δοξολογία της εορτής του Αγίου Σάββα του
Ηγιασμένου με την ευκαιρία της εορτής του Αγίου Σάββα.
ΟΙ ΑΓΙΟΤΑΦΙΤΕΣ ΠΑΤΕΡΕΣ
ΕΧΟΥΝ ΝΑ ΜΑΣ ΠΟΥΝ ΠΟΛΛΑ ΓΙΑΤΙ ΒΙΏΝΟΥΝ ΠΟΛΛΑ. Εμείς διαβάζουμε και
ενημερωνόμαστε γιατί όλα παίζονται εδώ και χρόνια πίσω από τις πλάτες μας: “Χριστιανικός Σιωνισμός”- Τι είναι.
Η θεωρία των “Χριστιανών
Σιωνιστών” βασίζεται στο ότι οι Ισραηλινοί παραμένουν ο «περιούσιος λαός» του
Θεού, ενώ η Χριστιανική Εκκλησία είναι απλώς μία «παρένθεση» στο σχέδιο του
Θεού. Ο Χριστός δεν μπορεί να επιστρέψει στην γη μέχρι πρώτα να συμβούν
ορισμένα γεγονότα
Το Ισραήλ και οι
«Χριστιανοί- Σιωνιστές» – Οι πολιτικές προεκτάσεις της Αποκάλυψης. Πολλοί
Ευαγγελικοί βλέπουν τον πόλεμο Ισραήλ-Χαμάς ως μέρος μιας προφητείας - Για
αιώνες, η Δευτέρα Παρουσία του Χριστού συνδέεται με αιματοχυσία στην περιοχή.
Η πολιτική δημιουργεί
περίεργες συμμαχίες, αλλά αυτή η συμμαχία ήταν πιο περίεργη από όλες. Ο λόγος
για την «ζεύξη» των λεγόμενων “Χριστιανών
Σιωνιστών» και των Ισραηλινών, με έναν στόχο: την οριστική εγκαθίδρυση
του κράτους του Ισραήλ. Αλλά με
διαφορετική αφετηρία.
Για τους περισσότερους
Αμερικανούς, ο πόλεμος Ισραηλινών-Χαμάς προκαλεί θλίψη για την απώλεια ζωών,
ιδιαίτερα των αθώων πολιτών, οργή, και φόβο ότι η σύγκρουση μπορεί τελικά να
συμπαρασύρει την ευρύτερη περιοχή. Εκτός, από όσους πιστεύουν ότι η
αιματοχυσία θα ανοίξει το δρόμο για την
Δευτέρα Παρουσία!
Για όσους είναι
προετοιμασμένοι να αντιστοιχούν τα τρέχοντα γεγονότα με τις βιβλικές
προφητείες, η φρικτή βία είναι ένα δυσάρεστο αλλά ουσιαστικό μέσο για ένα τέλος
– το τέλος του κόσμου όπως τον ξέρουμε. Το Bloomberg σε δημοσίευμά του αναλύει την κοσμοθεωρία ενός σημαντικού αριθμού
ευαγγελικών χριστιανών και, κατ’ επέκταση, ενός κρίσιμου τμήματος του
Ρεπουμπλικανικού Κόμματος.
“Χριστιανικός Σιωνισμός”-
Τι είναι. Η θεωρία των “Χριστιανών Σιωνιστών” βασίζεται στο ότι οι Ισραηλινοί
παραμένουν ο «περιούσιος λαός» του Θεού, ενώ η Χριστιανική Εκκλησία είναι απλώς
μία «παρένθεση» στο σχέδιο του Θεού. Ο Χριστός δεν μπορεί να επιστρέψει στη γη
μέχρι πρώτα να συμβούν ορισμένα γεγονότα.
Ιστορία παλιά… Το Ισραήλ
κατέστη για πρώτη φορά κέντρο της ευαγγελικής εσχατολογίας πριν από τέσσερις
αιώνες, όταν οι προτεστάντες θεολόγοι, ιδιαίτερα εκείνοι που είχαν χιλιαστικές
τάσεις, στράφηκαν σε πολύ συγκεκριμένα χωρία των Γραφών για την συντέλεια του
κόσμου.
Για παράδειγμα, στην
Παλαιά Διαθήκη, ο προφήτης Ησαΐας προέβλεψε ότι ο Θεός “θα υψώσει λάβαρο για να
συγκεντρώσει μαζί όλους τους εξόριστους του Ισραήλ, από τις τέσσερις γωνίες της
γης”. Αυτό ερμηνεύθηκε ως ένδειξη πως η έλευση του Ιησού θα γινόταν μόλις η
Εβραϊκή διασπορά επέστρεφε στην Παλαιστίνη. Ανυπόμονοι να θέσουν σε εφαρμογή το
σχέδιο του Θεού, οι χριστιανοί σιωνιστές – άρχισαν να πιέζουν τις κυβερνήσεις
τους να λάβουν ενεργά μέτρα για να επιστρέψουν οι Εβραίοι στην Παλαιστίνη.
Το 1891 μ.Χ., ο επίσης
Χριστιανός Σιωνιστής Γουίλιαμ Μπλάκστοουν συνέταξε μια επιστολή προς τον
Πρόεδρο Μπέντζαμιν Χάρισον, την οποία υπέγραψαν εκατοντάδες επιφανείς
Αμερικανοί, μεταξύ των οποίων ο J. P. Μόργκαν και ο Τζον Ροκφέλερ, ο
πρεσβύτερος: “Ας αποκαταστήσουμε τους Εβραίους στη γη την οποία τόσο σκληρά
στερήθηκαν από τους Ρωμαίους”.
Αν και ο Χάρισον δεν
βοήθησε, η συγκεκριμένη ομάδα, συνεχισε να παρακολουθεί τις ειδήσεις για
οποιοδήποτε σημάδι ότι το σχέδιο του Θεού βρισκόταν σε εξέλιξη. Όταν η
Βρετανική κυβέρνηση εξέδωσε τη Διακήρυξη Μπάλφουρ το 1.917 μ.Χ., υποστηρίζοντας
τη δημιουργία μιας “εθνικής εστίας για τον εβραϊκό λαό” στην Παλαιστίνη, το
έκανε για γεωπολιτικούς λόγους. Οι Ευαγγελικοί, όμως, ερμήνευσαν την κίνηση ως
θεϊκή απελευθέρωση.
«Αν ερμηνεύουμε σωστά τις
Γραφές η επαναφορά των Εβραίων στην Παλαιστίνη θα επισπεύσει την ημέρα που έχει
προαναγγελθεί τόσο στην Παλαιά όσο και στην Καινή Διαθήκη, όταν ο Κύριος Ιησούς
θα φανερωθεί ξανά στους γιους των ανθρώπων» ήταν το συμπέρασμα ενός Ευαγγελιστή
συγγραφέα.
Πανηγυρισμοί. Αυτές οι
πεποιθήσεις παρέμειναν ζωντανές καθ’ όλη τη διάρκεια του μεσοπολέμου, και όταν
το σύγχρονο κράτος του Ισραήλ δημιουργήθηκε μετά τη φρίκη του Ολοκαυτώματος, οι
ευαγγελικοί πανηγύρισαν.
Ο πάστορας Τζέρι Φάλγουελ
θα ισχυριζόταν αργότερα ότι, εκτός από την ημέρα της γέννησης του Χριστού, “η
πιο σημαντική ημερομηνία που πρέπει να θυμόμαστε είναι η 14η Μαΐου
1.948 μ.Χ.” – η ημέρα που δημιουργήθηκε το Ισραήλ.
Καθώς το νέο έθνος
ευημερούσε και αργότερα θριάμβευσε στον Πόλεμο των Έξι Ημερών το 1.967 μ.Χ.,
νικώντας τρεις από τους ισχυρούς γείτονές του και εδραιώνοντας τα σύνορά του,
οι ευαγγελιστές αισθάνονταν όλο και πιο σίγουροι ότι “το ρολόι του Θεού” – το
ίδιο το Ισραήλ – κατέγραφε την τελική αντίστροφη μέτρηση.
2019 μ.Χ. Ο
Ρεπουμπλικανός αντιπρόεδρος Μάικ Πενς (αριστερά) στη Σύνοδο Κορυφής των
Χριστιανών Ενωμένων για το Ισραήλ στην Ουάσινγκτον. Ο Ναός και ο…Αντίχριστος.
Το μόνο που απέμενε ήταν το Ισραήλ να εξασφαλίσει μια τελική νίκη επί των
εχθρών του και να ανοικοδομήσει τον Ναό της Ιερουσαλήμ.
Και τότε, αν οι προφήτες
είχαν δίκιο, θα συνέβαιναν μερικά πολύ δυσάρεστα πράγματα: Ένας ψεύτικος
μεσσίας, γνωστός ως ο Αντίχριστος, θα καταλάμβανε την Ιερουσαλήμ και θα
εγκαθιστούσε τον εαυτό του ως σωτήρα πριν εγκαινιάσει τη Θλίψη, μια επταετή
περίοδο θανάτου και καταστροφής, με τους περισσότερους Εβραίους να χάνονται.
Τέλος, ο Ιησούς θα
επέστρεφε στην γη, θα ανέτρεπε τον υποκριτή και θα εγκαινίαζε μια χιλιετή
βασιλεία ειρήνης στη γη. Μέχρι τις δεκαετίες του 1.970 μ.Χ. και 1.980 μ.Χ.,
ένας αυξανόμενος αριθμός επιφανών ευαγγελικών, συμπεριλαμβανομένου του
Φάλγουελ, πραγματοποιούσε ταξίδια στο Ισραήλ, ανυπόμονος να βρεθεί στο
προσκήνιο της επερχόμενης αποκάλυψης.
Η μεγάλη επιρροή της
θρησκευτικής δεξιάς. Στην αρχή, οι Ισραηλινοί δεν τους έδιναν ιδιαίτερη
σημασία, αλλά ο πρωθυπουργός Μενάχεμ Μπέγκιν γρήγορα συνειδητοποίησε ότι η
θρησκευτική δεξιά είχε αποκτήσει όλο και μεγαλύτερη επιρροή στο Ρεπουμπλικανικό
Κόμμα του Ρόναλντ Ρίγκαν. Ο Μπέγκιν και άλλοι επιφανείς Ισραηλινοί άρχισαν να
παρακολουθούν συναντήσεις και θρησκευτικές εκδηλώσεις τους στις ΗΠΑ.
Μέχρι το τέλος της
προεδρίας του Ρέιγκαν, οι δύο ομάδες είχαν γίνει, όπως είπε η δημοσιογράφος
Βικτόρια Κλαρκ, “σύμμαχοι για τον Αρμαγεδδώνα”, ενωμένες από την κοινή
φιλοδοξία να δουν το Ισραήλ να κατακτά τους εχθρούς του.
Οι Ισραηλινοί είχαν
πρακτικούς στόχους, ελπίζοντας ότι η Αμερικανική υποστήριξη θα διασφάλιζε το
δοκιμαζόμενο έθνος τους. Οι ευαγγελικοί, αντίθετα, εύχονταν η βοήθεια να
προκαλέσει την αποκάλυψη και να προετοιμάσει το έδαφος για τον ερχομό του
Ιησού.
Ο Νετανιάχου άδραξε την
ευκαιρία. Στην δεκαετία του 1.990 μ.Χ., ο τότε πρεσβευτής του Ισραήλ στα
Ηνωμένα Έθνη, ο φιλόδοξος Μπενιαμίν Νετανιάχου, αναγνώρισε γρήγορα ότι το όραμα
της θρησκευτικής δεξιάς για το Ισραήλ ταίριαζε με το δικό του – τουλάχιστον
βραχυπρόθεσμα.
Όταν έγινε πρωθυπουργός
το 1.996 μ.Χ., μετέφερε αμέσως ένα κλιμάκιο χριστιανών σιωνιστών στο Ισραήλ,
σφυρηλατώντας μια στενή σχέση που έχει αυξηθεί τα χρόνια , με τους ευαγγελιστές
να υποστηρίζουν όλο και πιο σταθερά το Ισραήλ (https://konstantinoupolipothoumeno.blogspot.com/2025/12/blog-post_40.html,
https://www.naftemporiki.gr/kosmos/1529854/to-israil-oi-christianoi-sionistes-kai-i-profiteia-gia-tin-apokalypsi/).
Ο Τραμπ κλείνει το
μάτι στους μελανοχίτωνες της Ευρώπης. Ο Αμερικανός Πρόεδρος πολύ πρόσφατα
έδειξε ανοιχτά την προτίμησή του στα κόμματα εκείνα που μέχρι σήμερα δεν
ανήκουν στις Ευρωπαϊκές πολιτικές ελίτ.
Από το περιθώριο του Ευρωπαϊκού πολιτικού
συστήματος μερικά χρόνια πριν, έως το κατώφλι της εξουσίας σήμερα, τα κόμματα
της Ακροδεξιάς σε Γαλλία, Γερμανία και Ηνωμένο Βασίλειο «υπόσχονται» να
αλλάξουν τις χώρες τους και την Ευρώπη πιάνοντας το νήμα από την άλλη πλευρά
του Ατλαντικού και το ρεύμα που δημιούργησε ο Ντόναλντ Τραμπ.
Ο Αμερικανός πρόεδρος πολύ πρόσφατα έδειξε
ανοιχτά την προτίμησή του στα κόμματα εκείνα που μέχρι σήμερα δεν ανήκουν στις
Ευρωπαϊκές πολιτικές ελίτ. Όλα δείχνουν προς την κατεύθυνση του Εθνικού
Συναγερμού στην Γαλλία, της Εναλλακτικής για τη Γερμανία και της Μεταρρύθμισης
στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Και εκτός από την φανερή ή διακριτική
στήριξη Τραμπ, αυτά τα τρία κόμματα έχουν και κάτι ακόμα κοινό. Προηγούνται σε
όλες τις δημοσκοπήσεις που έχουν πραγματοποιηθεί το τελευταίο διάστημα στις
χώρες τους. Είναι το τελευταίο κοινό που έχουν; Όχι ακριβώς…
Γαλλία: Εθνικός συναγερμός. Την τελευταία
δεκαετία, το κόμμα που ίδρυσε το 1.972 μ.Χ. ο Ζαν-Μαρί Λεπέν με δύο μέλη της
Waffen-SS, έχει μεταμορφωθεί από ένα αντισημιτικό μόρφωμα στο πιο δημοφιλές
κόμμα στη Γαλλία, που διεκδικεί με αξιώσεις την Προεδρία της δεύτερης
μεγαλύτερης οικονομία στην ΕΕ. Στις πολιτικές συγκεντρώσεις του κόμματος, δε
βλέπεις πλέον άνδρες με ξυρισμένα κεφάλια και στρατιωτικές μπότες, αλλά
οικογένειες με παιδιά, συνταξιούχους, νέους.
Με 123 έδρες στην Γαλλική Βουλή σήμερα έναντι
μόλις 7 το 2017 μ.Χ., έχει ήδη κάνει ένα τεράστιο άλμα και είναι η βασική
αντιπολιτευτική δύναμη έναντι του Μακρόν από τα δεξιά αλλά και ως αυτόνομο
κόμμα. Το θέμα είναι εάν μπορεί πλέον να κερδίσει τις Προεδρικές εκλογές και αν
αυτό συμβεί, τι θα κάνει.
Αυτή την στιγμή, η Μαρίν Λεπέν που
διαδέχτηκε στο κόμμα τον πατέρα της από το 2011 μ.Χ., δεν μπορεί να κατέβει ως
υποψήφια καθώς εκκρεμούν εναντίον της κατηγορίες για κατάχρηση Ευρωπαϊκών
κονδυλίων. Η έφεσή της θα εκδικαστεί του χρόνου και αν η απαγόρευση παραμείνει,
τότε επικεφαλής του κόμματος θα είναι ο 30χρονος Πρόεδρος του κόμματος Ζορντάν
Μπαρντελά.
Όλα τα ποιοτικά στοιχεία από τελευταίες
εκλογικές διαδικασίες στην Γαλλία, τις ευρωεκλογές και τις βουλευτικές δείχνουν
ότι ο Εθνικός Συναγερμός έχει οριζόντια διείσδυση σε όλα τα ακροατήρια και τις
ηλικίες αλλά και τις περιοχές της χώρας. Στον πρώτο γύρο των πρόσφατων
βουλευτικών εκλογών, το κόμμα ήρθε πρώτο σε 259 από τις 577 εκλογικές
περιφέρειες. Αυτή δεν είναι απλά μία ψήφος διαμαρτυρίας.
Και σίγουρα το ίδιο το κόμμα έχει
ακολουθήσει μία πολύ επιτυχημένη στρατηγική…rebranding, για να δείξει ότι είναι
έτοιμο να κυβερνήσει. Η ίδια η Λεπέν σε αυτή την εκστρατεία εκκαθάρισης των
τοξικών στοιχείων είχε διώξει τον ίδιο της τον πατέρα από το ίδιο του το κόμμα.
Παράλληλα, έχει αμβλύνει πολλές από τις
γωνίες στις θέσεις του κόμματος, για να διευρύνει την απήχησή του. Εγκατέλειψε
το σχέδιο εξόδου από το ευρώ και το στρατιωτικό σκέλος του ΝΑΤΟ ενώ ο Μπαρντελά
έχει επιδοθεί σε μία επιχείρηση «γοητείας» έναντι των επιχειρηματιών
υποσχόμενος φιλικές για την επιχειρηματικότητα πολιτικές.
Όλα τα υπόλοιπα, οι δεσμεύσεις του κόμματος
για περιορισμό της μετανάστευσης, προστασία των συνόρων, καταπολέμηση της
διακίνησης ναρκωτικών και ενίσχυση ενός συγκεντρωτικού κράτους, είναι σε
απόλυτη σύμπνοια με το κλίμα της εποχής. Η κοινή γνώμη και στην Γαλλία έχει
μετατοπιστεί σαφώς προς τα δεξιά.
Και ενώ το διακύδευμα για τον Εθνικό
Συναγερμό, «η Γαλλία πρώτα», θυμίζει Τραμπ, η ηγεσία του κόμματος δεν τον
επικαλείται και τηρεί αποστάσεις. Και αυτό γιατί στην Γαλλία η δημοτικότητα του
Τραμπ είναι πολύ χαμηλή, και η κουλτούρα των Γάλλων δεν επιδέχεται έξωθεν
υποδείξεις για το ποιον θα πρέπει ή δεν θα πρέπει να ψηφίσουν.
Ωστόσο, είναι βέβαιο ότι ο Εθνικός
Συναγερμός εντάσσεται στα κατά Τραμπ «πατριωτικά» κόμματα που ο Αμερικανός
Πρόεδρος θα ήθελε να κυριαρχήσουν στην Ευρώπη. Την ίδια ώρα και ενώ ο Εθνικός
Συναγερμός λέει ότι δε θέλει την έξοδο της Γαλλία από την ΕΕ, είναι θεμελιωδώς
αντίθετο στις βασικές της αρχές. Θέλει έξοδο από το μηχανισμό τιμολόγησης της
ηλεκτρικής ενέργειας ώστε να επωφελείται αυτόνομα από την πυρηνική της
ενέργεια, είναι επιφυλακτικός έως και εχθρικός απέναντι στη Γερμανία.
Η σχέση του κόμματος με την Ρωσία παραμένει
κάπως αμφιλεγόμενη, γιατί παρά το γεγονός ότι το κόμμα καταδίκασε την Ρωσική
εισβολή στην Ουκρανία και έχει αποπληρώσει παλαιότερο δάνειο από ρωσική
τράπεζα, αρκετά στελέχη του παραμένουν φιλικά διακείμενα προς τη Μόσχα ακόμα
και αν το εκφράζουν πλέον πιο διακριτικά.
Γερμανία: Η Εναλλακτική. Σε αντίθεση με
άλλα ακροδεξιά κόμματα στην Ευρώπη που επιλέγουν πιο μετριοπαθείς θέση και
ρητορική για να διευρύνουν την απήχησή τους, η Εναλλακτική για την Γερμανία, το
γνωστό AfD, γίνεται όλο και πιο ριζοσπαστικό.
Το Μάιο η εσωτερική υπηρεσία πληροφοριών
της Γερμανίας το χαρακτήρισε και επίσημα εξτρεμιστικό, αν και το κόμμα έχει
υποβάλει έφεση η οποία εκκρεμεί. Ο επικεφαλής του κόμματος στο
ανατολικογερμανικό κρατίδιο της Θουριγγίας, Μπγιορν Χόκε έχει καταδικαστεί δύο
φορές για χρήση ναζιστικού συνθήματος. Όσα στελέχη ένιωθαν άβολα με αυτό,
αποχώρησαν από το κόμμα.
Στην πράξη, το κόμμα έχει «παντρέψει» δύο
τελείως διαφορετικές τάσεις. Από την μία ο Χόκε και από την άλλη η Άλις
Βάιντελ, Πρόεδρος του κόμματος, πρώην τραπεζίτης της Goldman Sachs, παντρεμένη
με γυναίκα, η οποία μπορεί να μιλήσει και σε ψηφοφόρους που ο εμπρηστικός Χόκε
δεν θα μπορούσε ποτέ.
Πρόκειται, όπως λένε αναλυτές, για μία
στρατηγική συνύπαρξη που μέχρι στιγμής έχει αποδώσει καρπούς. Στην ουσία, όμως,
όλα τα ρεύματα εντός του κόμματος ενώνονται από ένα κοινό όραμα για την
μετανάστευση και τον εθνικισμό.
Και ενώ επισήμως η ηγεσία του κόμματος
υποστηρίζει ότι οι θέσεις του κόμματος για τις απελάσεις μεταναστών δε λένε
τίποτα άλλο από την τήρηση του νόμου για όσους δεν εξασφαλίζουν άσυλο, μία
βόλτα από τις εκδηλώσεις τους, αποκαλύπτει ότι υπάρχει μία διάχυτη ρητορική
εμποτισμένη με φυλετική οργή και συνθηματολογία κατά της πολυπολιτισμικής
κοινωνίας στην Γερμανία.
Και μπορεί η Βάιντελ να μη χρησιμοποιεί η
ίδια αυτή την ρητορική, ωστόσο ούτε την καταδικάζει πόσο μάλλον να την
περιορίσει. Το πρόγραμμα του AfD όπως παρουσίαστηκε φέτος, υπόσχεται μεγάλες
αναδρομικές μειώσεις φόρων, αντιτίθεται στις αμυντικές δαπάνες της κυβέρνησης
ενώ υπόσχεται αύξηση του ποσοστού του μισθού που μπορεί κάποιος να περιμένει
στην σύνταξη από 48% στο 70%, που για πολλούς οικονομολόγους θεωρείται μη
βιώσιμο.
Σε αντίθεση με το κόμμα της Λεπέν στην
Γαλλία, το AfD δεν κρύβει την ικανοποίηση του για την στήριξη Τραμπ. Άλλωστε
πρόσφατα, κάποια στελέχη του κόμματος είχαν ταξιδέψει μέχρι την Ουάσιγκτον για
συναντήσεις με στελέχη του κινήματος MAGA.
Ωστόσο σε μία χώρα, όπου δεν υπάρχουν
μονοκομματικές κυβερνήσεις, τα κόμματα του λεγόμενο δημοκρατικού τόξου έχουν
υψώσει «τείχος προστασίας», αρνούμενα να συζητήσουν οποιαδήποτε συνεργασία με
το AfD.
Το τείχος εκτείνεται και σε επιχειρήσεις
και την κοινωνία των πολιτών. ¨Όσο μεγαλώνει ,όμως το AfD, τόσο πιο δύσκολο ή
απονομιμοποιημένο θα μοιάζει να το κρατούν οι μειοψηφούντες εκτός
διακυβέρνησης. Οι θέσεις, όμως, των παραδοσιακών κομμάτων όπως το CDU υπέρ του
ΝΑΤΟ, της Ουκρανίας και της ΕΕ, θα καθιστούσαν μία τέτοια συνεργασία
τουλάχιστον μη λειτουργική.
Βρετανία: Η Μεταρρύθμιση. Εάν αύριο
γίνονταν εκλογές στην Βρετανία, το κόμμα του Νάιτζελ Φάρατζ, θα ήταν πιθανότατα
αυτό που θα κέρδιζε τις περισσότερες έδρες στην Βρετανική βουλή. Και μάλιστα,
αυτό θα συνέβαινε παρά τα σκάνδαλα, όπως η φυλάκιση ενός πρώην στελέχους του
κόμματος επειδή χρηματιζόταν για να δίνει ομιλίες υπέρ της Ρωσίας.
Οι περισσότεροι ψηφοφόροι του Φάρατζ
προέρχονται από το κόμμα των Συντηρητικών και αυτοί μπορεί να αυξηθούν εάν δουν
ότι το κόμμα του Φάρατζ μπορεί να εκτοπίσει τους Εργατικούς από την
διακυβέρνηση της χώρας στις επόμενες εκλογές.
Νάιτζελ Φάρατζ. Η ιδεολογία του κόμματος
του Φάρατζ είναι μία σύνθεση των παλαιών ιδεών του κόμματος των Συντηρητικών με
γενναίες δόσεις από το λαϊκιστικό εθνικισμό του Φάρατζ. Και όσο ανεβαίνουν τα
δημοσκοπικά ποσοστά του κόμματος, τόσο περισσότερο μοιάζει με το παραδοσιακό
κόμμα των Συντηρητικών.
Οι παλαιότερες υποσχέσεις του Φάρατζ για
γενναίες φοροαπαλλαγές υποχώρησαν υπέρ μίας υπόσχεσης για στάση δημοσιονομικής
υπευθυνότητας. Επιμένει, βέβαια στο σχέδιο απελάσεων σχεδόν 120.000 ανθρώπων
ετησίως, μία πολιτική που αποκαλεί «Επιχείρηση Αποκατάστασης Δικαιοσύνης», και
ενώ φαίνεται ότι στο θέμα αυτό έχουν υποχωρήσει όλες οι πολιτικές δυνάμεις της
χώρας, εντούτοις είναι ατζέντα που ευνοεί απολύτως το κόμμα του Φάρατζ που είχε
εξαρχής αυτή την ατζέντα. Και ο ίδιος ο Φάρατζ, φαίνεται να ακολουθεί το στυλ
αλλά και ύφος του Ντόναλντ Τραμπ, έχοντας και ο ίδιος ένα αντίστοιχο
ταμπεραμέντο και μία απολύτως προσωποκεντρική προσέγγιση στην πολιτική.
Παρά τις ομοιότητες και διαφορές αυτών των
κομμάτων, αυτό που σίγουρα μπορεί να συμπεράνει κάποιος, είναι ότι η επιτυχία
τους οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην αποτυχία των παραδοσιακών κομμάτων να
ανταποκριθούν είτε στις τεκτονικές αλλαγές που συμβαίνουν στον κόσμο είτε στις
ίδιες τις ανάγκες αλλά και ανασφάλειες της κοινωνίας.
Ακόμη και σήμερα που η εκλογή Τραμπ και τα
πρώτα δείγματα γραφής του δεν αφήνουν πολλά περιθώρια για business as usual, οι
ηγέτες των προθύμων δεν αλλάζουν ρότα και αυτό μπορεί να φέρει τίμημα βαρύ για
τους ίδιους αλλά και για το ίδιο το Ευρωπαϊκό οικοδόμημα (https://www.ethnos.gr/World/article/392301/otrampkleineitomatistoysmelanoxitonesthseyrophs).
Μασκ
σε πρώην συνεργάτες του στο DOGE: «Στηρίζουμε πλήρως τον Τ.Ν.Βανς για Πρόεδρο
των ΗΠΑ το 2028 μ.Χ.». Τι δήλωσε ο δισεκατομμυριούχος επιχειρηματίας για τα
πολιτικά πράγματα στις ΗΠΑ.
Ο δισεκατομμυριούχος
ιδιοκτήτης -μεταξύ άλλων- της Tesla συγκέντρωσε τους πιο πιστούς του νυν και
πρώην υπαλλήλους του πρώην DOGE για μια επανένωση στις 22 Νοεμβρίου σε ένα
ψηλοτάβανο κτίριο της SpaceX στο Τέξας, σύμφωνα με το Politico, το οποίο
επικαλέστηκε δύο συμμετέχοντες και ένα άλλο άτομο που γνώριζε την εκδήλωση.
Ο ίδιος ο Μασκ
παρακολούθησε την συγκέντρωση εξ αποστάσεως από μια φαινομενικά σκοτεινή,
άγνωστη τοποθεσία. Ο ιδρυτής του DOGE είπε ότι αποφάσισε να μην εμφανιστεί
αυτοπροσώπως επειδή τα νέα για την επανένωση είχαν διαρρεύσει όπως είπε και δεν
ήθελε να διακινδυνεύσει να πέσει θύμα δολοφονίας.
Οι υπάλληλοι που
εγκατέστησε ο Μασκ σε ομοσπονδιακές υπηρεσίες είχαν πετάξει για τη συγκέντρωση
του Νοεμβρίου με μερικά από τα μέλη των οικογενειών τους. Καθώς ο Μασκ μιλούσε
στο κοινό, μοιράστηκε τις σκέψεις του για το ποιος θα αναλάβει τον έλεγχο του
Λευκού Οίκου μόλις φύγει ο Ντόναλντ Τραμπ το 2028.
Σύμφωνα με τον Μασκ, οι
ΗΠΑ βιώνουν αυτή την περίοδο μια «υπέροχη 12ετή περίοδο» που αποτελείται
από τον δεύτερο Λευκό Οίκο Τραμπ, τον οποίο θα ακολουθήσουν αμέσως δύο
συνεχόμενες Προεδρικές θητείες Βανς.
Ο αντιπρόεδρος είναι το
φαβορί στις αγορές στοιχημάτων για να διαδεχθεί τον Τραμπ και να ηγηθεί του
κόμματος το 2028 μ.Χ. Ο Υπουργός Εξωτερικών Μάρκο Ρούμπιο έχει δηλώσει σε
συνεργάτες του ότι ο Βανς είναι το φαβορί για το 2028 μ.Χ., είχε αναφέρει το
Politico τον περασμένο μήνα.
Ο Μασκ ήταν ο
πλουσιότερος υποστηρικτής του Τραμπ στις εκλογές του 2024 και δώρισε
εκατοντάδες εκατομμύρια σε ένα Super Pac που υποστήριζε τον Πρόεδρο. Ο δισεκατομμυριούχος
που άφησε να εννοηθεί ότι μπορεί να υποστηρίξει τον Βανς δείχνει ότι δεν έχει
τελειώσει με τον πολιτικό κόσμο μετά την αναχώρησή του από την Ουάσινγκτον.
Τον Ιούνιο, ο Μασκ είχε
μια διαμάχη με τον Τραμπ, αφού ο Λευκός Οίκος απέρριψε την σύστασή του για τον
Τζάρεντ Ισαάκμαν να ηγηθεί της NASA. Η σχέση του Τραμπ και του Μασκ έχει
επανέλθει από τότε, καθώς οι δύο εθεάθησαν να επανενώνονται στο μνημόσυνο του
Τσάρλι Κερκ τον Σεπτέμβριο.
Η τελευταία πρόβλεψη του
Μασκ δείχνει ότι εξακολουθεί να έχει ως στόχο να είναι κοντά στον Ρεπουμπλικάνο
που πιστεύει ότι θα κυβερνήσει τον Λευκό Οίκο μετά το 2032 μ.Χ. Η επανένωσή του
είχε επίσης ως στόχο να επανασυνδεθεί ο δισεκατομμυριούχος με τα στελέχη που
βοήθησαν στην πολιτική του άνοδο στην Ουάσινγκτον στην αρχή της θητείας του
Τραμπ (https://www.pronews.gr/kosmos/diethnis-politiki/mask-se-proin-synergates-tou-sto-doge-me-ton-vans-to-2028/,
https://news12.gr/2025/12/04/musk-%ce%bf-vance-%ce%b5%cf%80%ce%bf%ce%bc%ce%b5%ce%bd%ce%bf%cf%82-%cf%80%cf%81%ce%bf%ce%b5%ce%b4%cf%81%ce%bf%cf%82-%ce%bc%ce%b1%ce%b6%ce%af-%ce%bc%ce%b5-%ce%b5%ce%bc%ce%ad%ce%bd/).
Αρχιπέλαγος
Τσάγκος: Πράξη τρομερής ανοησίας η παραχώρηση του στον Μαυρίκιο λέει ο Τραμπ.
Πυρά κατά του Λονδίνου εξαπέλυσε ο Αμερικανός πρόεδρος, μιας και σύμφωνα με
αυτόν διακυβεύεται το μέλλον της αμερικανικής βάσης στην νήσο του Ντιέγκο
Γκαρσία.
Αν και ο Αμερικανός Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ
πιέζει την Δανία να συμφωνήσει στην αγοραπωλησία της Γροιλανδίας, σχολίασε
εριστικά την πρόσφατη συμφωνία παραχώρησης του Αρχιπελάγους Τσάγκος στο
αφρικανικό κράτος του Μαυρίκιου.
Τι Είπε ο Τραμπ για την Συμφωνία. «Όλως
περιέργως, ο σπουδαίος σύμμαχος του ΝΑΤΟ, το Ηνωμένο Βασίλειο, σχεδιάζει αυτήν
την στιγμή να παραδώσει τον έλεγχο της νήσου Ντιέγκο Γκαρσία, ενός σημείου που
φιλοξενεί μία κρίσιμη αμερικανική στρατιωτική βάση, στον Μαυρίκιο και θα το
κάνει αυτό για κανέναν απολύτως λόγο» έγραψε ο Αμερικανός πρόεδρος.
Ο Τραμπ πρόσθεσε πως τόσο η Κίνα όσο και η
Ρωσία έχουν παρατηρήσει την αδύναμη εξωτερική πολιτική της Βρετανίας. «Η
παραχώρηση εδάφους υψηλής αξίας από το Ηνωμένο Βασίλειο είναι μία πράξη
τρομερής ανοησίας και είναι ένας από τους πολλούς λόγους εθνικής ασφάλειας που
πρέπει να αποκτήσουμε την Γροιλανδία» τόνισε ο ηγέτης των Ηνωμένων Πολιτειών,
καλώντας την Δανία και τους Ευρωπαίους συμμάχους της «να πράξουν το σωστό».
Από την πλευρά του, το Λονδίνο απάντησε
στον Τραμπ λέγοντας πως η συμφωνία με τον Μαυρίκιο εξασφαλίζει το μέλλον της
κοινής Αμερικανο-Βρετανικής στρατιωτικής βάσης στο Αρχιπέλαγος Τσάγκος.
Πράγματι, τον Μάιο του περασμένου έτους, ο
νυν υπουργός άμυνας των ΗΠΑ Μάρκο Ρούμπιο είχε σχολιάσει θετικά αυτήν την
«ιστορική συμφωνία», η οποία όπως είχε πει δεν θα επηρέαζε την λειτουργία της
στρατιωτικής βάσης στην νήσο Ντιέγκο Γκαρσία.
Όσο για το ίδιο το Αρχιπέλαγος Τσάγκος, να
σας ενημερώσουμε πως πρόκειται για ένα σύμπλεγμα 60 μικρών νησιών στην καρδιά
του Ινδικού Ωκεανού, περίπου 1.600 χιλιόμετρα μακριά από την κοντινότερη
επικράτεια του Αφρικανικού κράτους του Μαυρίκιου. Η μεγαλύτερη νήσος του
αρχιπελάγους ονομάζεται Ντιέγκο Γκαρσία και από την δεκαετία του '1970
φιλοξενεί μία στρατηγική κοινή βάση του αμερικανικού και του βρετανικού
στρατού.
Μετά από πολλά έτη διαπραγματεύσεων και
έπειτα από μία απόφαση το 2019 μ.Χ. για τερματισμό του βρετανικού ελέγχου στο
αρχιπέλαγος, το 2024 μ.Χ. η Βρετανική κυβέρνηση συμφώνησε να προσαρτήσει και
επίσημα ο Μαυρίκιος τα νησιά Τσάγκος.
Τον Μάιο του 2025 μ.Χ. οι δύο χώρες
υπέγραψαν ένα σχετικό έγγραφο, στο οποίο αναγράφονταν ρητά πως το Ηνωμένο
Βασίλειο και οι Ηνωμένες Πολιτείες θα διατηρήσουν τον πλήρη έλεγχο της
στρατιωτικής εγκατάστασης στην νήσο του Ντιέγκο Γκαρσία για 99 χρόνια με την
δυνατότητα επέκτασης της διάρκειας για άλλα 40 έτη (https://www.pentapostagma.gr/kosmos/ipa/7350627_arhipelagos-tsagkos-praxi-tromeris-anoisias-i-parahorisi-toy-ston-mayrikio-leeis).
ΜAGA και στην
Ευρώπη μπας και σωθεί: Ο Τραμπ θα στηρίξει τα πατριωτικά κόμματα. Μόνο οι
«άλλοι» θα χρηματοδοτούνται; Το Στέιτ Ντιπάρτμεντ των ΗΠΑ θα χρηματοδοτήσει
think tank, οργανώσεων και πατριωτικά κόμματα σε ολόκληρη την Ευρώπη που
ευθυγραμμίζονται με το κίνημα MAGA, με βασικό στόχο την διάδοση των πολιτικών
θέσεων του Ντόναλντ Τραμπ.
Σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times,
που επικαλείται τρεις πηγές με γνώση του θέματος, η ανώτερη αξιωματούχος του
Στέιτ Ντιπάρτμεντ Σάρα Ρότζερς πραγματοποίησε ταξίδι στην Ευρώπη τον Δεκέμβριο.
Κατά την διάρκεια της επίσκεψής της,
συναντήθηκε με think tank που υιοθετούν την ατζέντα MAGA, ενώ είχε επαφές και
με κορυφαία στελέχη του κόμματος Reform UK του Νάιτζελ Φάρατζ, συζητώντας την
διάθεση χρηματοδοτικού πακέτου για την προώθηση των «Αμερικανικών αξιών».
Αμερικανός αξιωματούχος ανέφερε ότι το
συγκεκριμένο πρόγραμμα αποτελεί παραλλαγή παλαιότερων σχεδίων του Στέιτ
Ντιπάρτμεντ για διοχέτευση πόρων σε επιλεγμένες ομάδες στο εξωτερικό.
Όπως σημείωσε, η πρωτοβουλία αναμένεται να
επικεντρωθεί κυρίως σε δράσεις με έδρα το Λονδίνο, το Παρίσι, το Βερολίνο και
τις Βρυξέλλες. Ενδεικτική των προθέσεων του Ντόναλντ Τραμπ θεωρείται και η
ανοιχτή στήριξή του στον Βίκτορ Όρμπαν ενόψει των επερχόμενων εκλογών στην
Ουγγαρία.
«Ο Βίκτορ Όρμπαν είναι ένας αληθινός φίλος,
μαχητής και ΝΙΚΗΤΗΣ», έγραψε ο Τραμπ στην πλατφόρμα Truth Social, προσθέτοντας
ότι έχει την «Πλήρη και Ολοκληρωτική Υποστήριξή» του για την επανεκλογή του ως
πρωθυπουργός.
Υπενθυμίζεται ότι η εθνική στρατηγική
ασφάλειας των ΗΠΑ, που δημοσιεύθηκε πρόσφατα, κάνει λόγο για την ανάγκη
«καλλιέργειας αντίστασης» απέναντι στον «κατήφορο» της Ευρώπης. Στο κείμενο
υποστηρίζεται ότι η μαζική μετανάστευση και η «λογοκρισία της ελευθερίας του
λόγου» ενδέχεται να οδηγήσουν σε «πολιτισμική εξαφάνιση».
Παράλληλα, η κυβέρνηση Τραμπ έχει
ερμηνεύσει τις Ευρωπαϊκές προσπάθειες ρύθμισης του διαδικτυακού περιεχομένου,
ιδίως όσον αφορά τις μεγάλες Αμερικανικές πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, ως
«επίθεση στην ελευθερία του λόγου».
«Η Αμερικανική κυβέρνηση βρίσκεται σε
σταυροφορία για να σώσει την Ευρώπη», δήλωσε ανώτερο στέλεχος του Reform UK,
επιβεβαιώνοντας τις συνομιλίες με τη Ρότζερς. Όπως ανέφερε, οι ΗΠΑ δείχνουν
ιδιαίτερη προτίμηση στο Ηνωμένο Βασίλειο, θεωρώντας ωστόσο ότι απειλείται από
«σκοτεινές δυνάμεις που εξαπλώνονται σε ολόκληρη την Ευρώπη».
Άλλο υψηλόβαθμο στέλεχος του κόμματος
σημείωσε ότι ενημερώθηκε πως η Ρότζερς «διέθετε ταμείο του Στέιτ Ντιπάρτμεντ
για την εκκίνηση πρωτοβουλιών τύπου MAGA» σε διάφορες χώρες, προσθέτοντας ότι
εμφανίστηκε πρόθυμη να χρηματοδοτήσει ευρωπαϊκές οργανώσεις με στόχο την
υπονόμευση κυβερνητικών πολιτικών.
Ιδεολογική σύμπλευση με τα εθνικιστικά
κόμματα. Ο Αμερικανός Πρόεδρος έχει επανειλημμένα υποστηρίξει ότι η Ευρώπη
βρίσκεται σε πορεία παρακμής και πολιτισμικής κατάρρευσης. Στην νέα εθνική
στρατηγική ασφάλειας των ΗΠΑ υπογραμμίζεται η σαφής ιδεολογική σύμπλευση
ανάμεσα στο κίνημα MAGA και τα πατριωτικά κόμματα της Ευρώπης.
«Η Αμερική ενθαρρύνει τους πολιτικούς της
συμμάχους στην Ευρώπη να προωθήσουν αυτή την αναγέννηση του πνεύματος»,
αναφέρεται στο επίσημο κείμενο, με την αυξανόμενη επιρροή των πατριωτικών
Ευρωπαϊκών κομμάτων να χαρακτηρίζεται ως «πραγματικός λόγος αισιοδοξίας».
Εκπρόσωπος του Στέιτ Ντιπάρτμεντ
χαρακτήρισε την χρηματοδότηση «διαφανή και νόμιμη χρήση πόρων για την προώθηση
των Αμερικανικών συμφερόντων και αξιών στο εξωτερικό», απορρίπτοντας τον όρο
«μυστικό ταμείο» ως «εντελώς ψευδή».
«Η δουλειά της υφυπουργού Ρότζερς είναι να υποστηρίζει τους αμερικανικούς στόχους και αυτό δεν το κρύβουμε», ανέφερε, τονίζοντας ότι κάθε επιχορήγηση είναι πλήρως δημοσιοποιημένη και υπόλογη (https://www.pronews.gr/kosmos/diethnis-politiki/maga-kai-stin-eyropi-mpas-kai-sothei-o-tramp-tha-stiriksei-ta-patriotika-kommata/).
Υπό πολιορκία η
αδύναμη Ευρώπη, θα «σπάσει» το 2026 μ.Χ.; - Χάος, καταρρέουν οι 3 Μεγάλοι, έρχονται
ανατροπές σοκ Μια ιστορική αλήθεια - που συχνά ξεχνιέται στις ήσυχες περιόδους
- θα επανέλθει το 2026: ότι η ελευθερία, η σταθερότητα, η ευημερία και η ειρήνη
στην Ευρώπη είναι πάντα εύθραυστες.
Το 2026 μ.Χ. η Ευρώπη θα αντιμετωπίσει ίσως
την ισχυρότερη πρόκληση στην Ιστορία της... Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι
βρίσκεται στο μάτι του κυκλώνα, με τους Ευρωπαίους και τις ηγεσίες τους να
καλούνται να αμυνθούν σε όλα τα μέτωπα...
Η εξωτερική πίεση από την Ρωσία αυξάνεται
στην Ουκρανία, η Κίνα υπονομεύει την βιομηχανική βάση της ΕΕ, και οι ΗΠΑ - οι
οποίες τώρα ουσιαστικά απειλούν να προσαρτήσουν την επικράτεια ενός συμμάχου
του ΝΑΤΟ - υπονομεύουν το πολυμερές σύστημα κανόνων που έκτισε η Ευρώπη μετά
τον Β' Παγκόσμιο πόλεμο... που φαίνεται πλέον να έχει ξεπεραστεί...
Η Ευρώπη, άλλοτε το σύμβολο της
σταθερότητας και της ενότητας, τώρα κινδυνεύει να βυθιστεί στην πολιτική και
οικονομική αποσταθεροποίηση σε μια χρονική συγκυρία που η πολιτική της ηγεσία
είναι εξαιρετικά αδύναμη. Και το μεγάλο ερώτημα είναι εάν η Ευρώπη θα μπορέσει
να αντέξει, να προσαρμοστεί και να επιβιώσει σε έναν κόσμο που αλλάζει ραγδαία,
ή εάν θα αρχίσει η αντίστροφη μέτρηση για τη διάλυση της...
Οι κίνδυνοι… από την Δύση. Σύμφωνα με το
Politico, κοιτάζοντας μπροστά, οι μεγαλύτεροι υπαρξιακοί κίνδυνοι για την
Ευρώπη θα προκύψουν από τις διατλαντικές σχέσεις. Για τους ηγέτες του μπλοκ, η
διατήρηση της Αμερικανικής εμπλοκής στον πόλεμο στην Ουκρανία ήταν ο βασικός
στόχος για το 2025 μ.Χ.
Και το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για το
2026 μ.Χ. θα είναι η συνέχιση της ad-hoc διπλωματίας και του συναλλακτισμού που
έχει καθορίσει τους τελευταίους 12 μήνες. Ωστόσο, αν προκύψουν νέες απειλές σε
αυτή τη σχέση - ειδικά όσον αφορά την Γροιλανδία - αυτή η ισορροπία μπορεί να
αποδειχτεί αδύνατη.
Καμία παραχώρηση από Ρωσία. Η χρονιά ξεκινά
επίσης χωρίς να φαίνεται καμία παραχώρηση από τη Ρωσία όσον αφορά τις
απαιτήσεις της για εκεχειρία, ή οποιαδήποτε προθυμία να αποδεχτεί τους όρους
του σχεδίου των 20 σημείων των ΗΠΑ-ΕΕ-Ουκρανίας.
Αυτό συμβαίνει επειδή ο Ρώσος Πρόεδρος
Vladimir Putin υπολογίζει ότι η στρατιωτική κατάσταση της Ουκρανίας θα
επιδεινωθεί περαιτέρω, αναγκάζοντας τον Ουκρανό Πρόεδρο Volodymyr Zelensky να
υποκύψει σε εδαφικές απαιτήσεις. Σύμφωνα με την εκτίμηση του Politico, o Putin
κάνει λάθος…
Υποστηριζόμενος από την Ευρώπη, ο Zelensky
θα συνεχίσει να αντιστέκεται στην πίεση των ΗΠΑ για εδαφικές παραχωρήσεις και,
αντίθετα, θα επικεντρωθεί όλο και περισσότερο στην επίθεση στην ρωσική παραγωγή και εξαγωγές ενέργειας,
εκτός από την αντίσταση στα μέτωπα. Φυσικά, αυτό σημαίνει ότι οι ρωσικές
αεροπορικές επιθέσεις κατά των ουκρανικών πόλεων και της ενεργειακής υποδομής
θα αυξηθούν επίσης αναλόγως.
Ωστόσο, οι αυξανόμενες στρατιωτικές δαπάνες
της Ευρώπης, η αγορά αμερικανικών όπλων, η χρηματοδότηση για το Κίεβο και οι
κυρώσεις κατά της Ρωσίας — οι οποίες επίσης πλήττουν τις πηγές εσόδων από την
ενέργεια — θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην διατήρηση της κατάστασης του
περασμένου έτους. Αλλά αυτό ίσως είναι το καλύτερο δυνατό σενάριο.
Οι MAGA … στην Ευρώπη. Εν τω μεταξύ, οι
Ευρωπαίοι ηγέτες θα αναγκαστούν να αγνοήσουν δημοσίως την υποστήριξη της
Ουάσινγκτον για τα ακροδεξιά κόμματα, όπως καθαρά αναφέρεται στη νέα στρατηγική
εθνικής ασφάλειας των ΗΠΑ, ενώ ιδιωτικά θα κάνουν ό,τι μπορούν για να
αντισταθμίσουν οποιαδήποτε αντίδραση κατά των κατεστημένων στις κάλπες.
Συγκεκριμένα, οι επικείμενες εκλογές στην
Ουγγαρία θα αποτελέσουν έναν δείκτη για το αν το κίνημα MAGA μπορεί να
ανατρέψει την ισορροπία υπέρ των ιδεολογικών του συμμάχων στην Ευρώπη, καθώς ο
λαϊκιστής και ευρωσκεπτικός Πρωθυπουργός Viktor Orbán είναι έτοιμος να χάσει
για πρώτη φορά μετά από 15 χρόνια.
Ο Orbán, από την πλευρά του, κάνει έντονες
προεκλογικές εκστρατείες για να ενισχύσει την υποστήριξη των ψηφοφόρων,
στέλνοντας το μήνυμα ότι αυτός και ο στενός του κύκλος βλέπουν την ήττα ως μια
πιθανότητα.
Ο χαρισματικός του αντίπαλος Péter Magyar,
ο οποίος μοιράζεται τις συντηρητικές-εθνικιστικές πολιτικές καταβολές του
Orbán, αλλά δεν έχει καμία ένδειξη διαφθοράς, αποτελεί πραγματική πρόκληση,
όπως και η στάσιμη οικονομία της χώρας και οι αυξανόμενες τιμές.
Ενώ οι παραδοσιακές εκλογικές στρατηγικές —
οικονομικές ενισχύσεις, εκστρατείες συκοφαντίας και φόβος για πόλεμο — μέχρι
στιγμής αποδείχθηκαν αναποτελεσματικές για τον Orbán, μια στρατιωτική
αποσταθεροποίηση από την Ουκρανία που θα επηρεάσει άμεσα την Ουγγαρία θα
μπορούσε να αναζωογονήσει τους φόβους των ψηφοφόρων και να ανατρέψει την
κατάσταση.
Αδύναμοι οι 3 Μεγάλοι. Για να ολοκληρωθεί
το σκηνικό, αυτές οι προκλήσεις θα επιβαρυνθούν από την αδυναμία των E3. Η
αποδυνάμωση του πολιτικού κέντρου στην Ευρώπη έχει ήδη ξεκινήσει εδώ και μια
δεκαετία.
Αλλά η Γαλλία, η Γερμανία και το Ηνωμένο
Βασίλειο μπήκαν στο 2026 μ.Χ. με αδύναμες, αντιδημοφιλείς κυβερνήσεις που
πολιορκούνται από την ακροδεξιά και την ακροαριστερά, καθώς και από μια
Αμερικανική διοίκηση που επιθυμεί την κατάρρευση τους.
Ενώ κανένα από τα τρία δεν αντιμετωπίζει
προγραμματισμένες γενικές εκλογές, και τα τρία κινδυνεύουν από παράλυση το
λιγότερο και αποσταθεροποίηση το χειρότερο. Και τουλάχιστον ένας ηγέτης —
συγκεκριμένα, ο Keir Starmer από την Βρετανία — μπορεί να πέσει λόγω μιας
εσωτερικής... επανάστασης στο κόμμα του.
Εκλογές στο Ηνωμένο Βασίλειο. Το
καθοριστικό γεγονός της χρονιάς για το Ηνωμένο Βασίλειο θα είναι οι ενδιάμεσες
εκλογές τον Μάιο. Όπως είναι τα πράγματα, το Εργατικό Κόμμα αντιμετωπίζει την
ταπείνωση του να έρθει τρίτο στο κοινοβούλιο της Ουαλίας, αποτυγχάνοντας να
ανατρέψει το Σκωτσέζικο Εθνικό Κόμμα στο Σκωτσέζικο κοινοβούλιο και χάνοντας
έδρες τόσο από τους Πράσινους όσο και από τους ReformUK στις τοπικές εκλογές
στην Αγγλία. Οι βουλευτές του Εργατικού Κόμματος ήδη αναμένουν μια επίσημη
πρόκληση στον Starmer ως αρχηγό του κόμματος, και οι πιθανότητες του να
επιβιώσει φαίνονται ελάχιστες.
Κρίση στην Γαλλία. Η Γαλλία, εν τω μεταξύ,
μπήκε στο 2026 μ.Χ. χωρίς προϋπολογισμό για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά. Τα καλά
νέα για τον Πρόεδρο Emmanuel Macron είναι ότι η κυβέρνηση μειοψηφίας του
πρωθυπουργού Sébastien Lecornu θα καταφέρει πιθανότατα να πετύχει συμφωνία για
τον προϋπολογισμό, με στόχο την μείωση του ελλείμματος μέχρι τα τέλη
Φεβρουαρίου ή Μαρτίου.
Και καθώς οι Προεδρικές εκλογές είναι μόνο
16 μήνες μακριά και οι τοπικές εκλογές θα διεξαχθούν τον Μάρτιο, η επιθυμία της
αντιπολίτευσης για πρόωρες κοινοβουλευτικές εκλογές έχει εξασθενίσει. Ωστόσο,
αυτό είναι το καλύτερο που μπορεί να ελπίζει, καθώς η κατακερματισμένη
Εθνοσυνέλευση θα διατηρήσει μια αίσθηση αργής κρίσης μέχρι τις εκλογές του 2027
μ.Χ.
Δυσκολεύεται η Γερμανία. Τέλος, ενώ η
οικονομία της Γερμανίας φαίνεται να ανακάμπτει ελαφρώς φέτος, δεν θα ξεπεράσει
ακόμα την δομική της κακοδαιμονία. Έχοντας «καταναλωθεί» σε μεγάλο βαθμό από
ιδεολογικές διαιρέσεις, η κυβέρνηση του καγκελάριου Friedrich Merz θα
δυσκολευτεί να εφαρμόσει εκτεταμένες μεταρρυθμίσεις.
Και καθώς οι πέντε επερχόμενες τοπικές
εκλογές αναμένονται να δείξουν αύξηση των ποσοστών ψήφων για το ακροδεξιό κόμμα
Εναλλακτική για την Γερμανία (Alternative for Germany), η πίεση στην κυβέρνηση
του Βερολίνου θα αυξηθεί μόνο.
Η Ιστορία και η αλήθεια. Μια ιστορική
αλήθεια — που συχνά ξεχνιέται στις ήσυχες περιόδους — θα επανέλθει το 2026
μ.Χ.: Ότι η ελευθερία, η σταθερότητα, η ευημερία και η ειρήνη στην Ευρώπη είναι
πάντα εύθραυστες. Η «διακοπή» από την ιστορία, που προσφέρθηκε από την Pax
Americana και την εξαιρετική συνεργασία μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, έχει
επισήμως τελειώσει.
Προχωρώντας, η σημασία της Ευρώπης στη νέα
παγκόσμια τάξη θα καθοριστεί από την αντίδρασή της στην αυξημένη υβριδική
επιθετικότητα της Ρωσίας, την επιρροή της στην διπλωματία σχετικά με τον πόλεμο
στην Ουκρανία και την ικανότητά της να βελτιώσει την ανταγωνιστικότητα, και όλα
αυτά ενώ θα κληθεί να διαχειριστεί την ολοένα και αυξανόμενη ακροδεξιά και
αντιμετωπίζει τις υπαρξιακές απειλές για την οικονομία και την ασφάλειά της από
την Ρωσία, την Κίνα και τις ΗΠΑ. Αυτά είναι που θα αποφασίσουν αν η Ευρώπη
μπορεί να επιβιώσει (https://www.bankingnews.gr/diethni/articles/849466/ypo-poliorkia-i-adynami-evropi-tha-spasei-to-2026-xaos-katarreoun-oi-3-megaloi).
Πως ο πρώην
σύμβουλος του Τραμπ Στιβ Μπάνον στήριξε την ακροδεξιά της Ευρώπης. Σύμφωνα με
τα αρχεία Έπσταϊν, το πολιτικό ακροδεξιό δίκτυο που επιχειρούσε να συγκροτήσει
ο Μπάνον, αφορούσε κόμματα και πρόσωπα από την Ιταλία, την Γερμανία, την
Γαλλία, την Ουγγαρία, την Πολωνία, την Σουηδία και την Αυστρία.
Δεκάδες μηνύματα από τη νέα δέσμη των
αρχείων Έπσταϊν ρίχνουν φως στις κινήσεις του Στιβ Μπάνον, πρώην επικεφαλής
στρατηγικού σχεδιασμού του Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος φέρεται να ενισχύει και να
συντονίζει την Ευρωπαϊκή ακροδεξιά ενόψει των ευρωεκλογών, με σχέδια για
χρηματοδότηση και πολιτική στήριξη σε μια σειρά κομμάτων σε διαφορετικές χώρες.
Στα μηνύματα ο Μπάνον εμφανίζεται να
περιγράφει στον Έπσταϊν το Ευρωπαϊκό του πλάνο και τις επαφές του, την περίοδο
που είχε εγκαταλείψει τον Λευκό Οίκο και ταξίδευε συστηματικά στην ήπειρο με
στόχο να διαμορφώσει ένα μπλοκ ακροδεξιών και ευρωσκεπτικιστικών δυνάμεων στο
Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Το δίκτυο που επιχειρούσε να συγκροτήσει αφορούσε
κόμματα και πρόσωπα από την Ιταλία, την Γερμανία, την Γαλλία, την Ουγγαρία, την
Πολωνία, την Σουηδία και την Αυστρία.
Στο επίκεντρο των αναφορών βρίσκεται ο
Ματέο Σαλβίνι, τότε αντιπρόεδρος της ιταλικής κυβέρνησης και αρχηγός της
Λέγκας, την περίοδο που βρισκόταν στο απόγειο της επιρροής του. Ιταλικά κόμματα
της αντιπολίτευσης ζήτησαν αυτή την εβδομάδα από τον Σαλβίνι να δώσει
διευκρινίσεις, μετά τις επαναλαμβανόμενες αναφορές στο όνομά του μέσα στις
ανταλλαγές μηνυμάτων.
Ο Μπάνον συγκέντρωνε χρήματα για τη Λεπέν
και τον Σαλβίνι. Σε ένα από τα κείμενα, με ημερομηνία 5 Μαρτίου 2019 μ.Χ., λίγους
μήνες πριν από τις ευρωεκλογές, ο Μπάνον γράφει ότι επικεντρώνεται στη
συγκέντρωση χρημάτων για την Μαρίν Λεπέν και τον Σαλβίνι «ώστε να μπορέσουν να
κατεβάσουν πλήρη ψηφοδέλτια». Άλλα μηνύματα περιγράφουν μετακινήσεις και
συναντήσεις του Μπάνον στην Ευρώπη, καθώς και την επιδίωξή του να αυξηθεί η
εθνικιστική επιρροή στις Βρυξέλλες.
Τα έγγραφα αναφέρουν επίσης την συνάντηση
του Μπάνον με τον Σαλβίνι στο Μιλάνο τον Μάρτιο του 2018 μ.Χ., λίγες ημέρες
μετά τις ιταλικές εκλογές που οδήγησαν στη συγκυβέρνηση της Λέγκας με το Κίνημα
Πέντε Αστέρων. Μια δεύτερη συνάντηση έγινε τον Σεπτέμβριο της ίδιας χρονιάς,
όταν η Λέγκα εντάχθηκε στο αντιευρωπαϊκό σχήμα που προωθούσε ο Μπάνον, το
λεγόμενο The Movement.
Παρά τις αναφορές, δεν υπάρχει ένδειξη ότι
ο Έπσταϊν είχε άμεση σχέση με τον Σαλβίνι, ούτε ότι ο Ιταλός πολιτικός
συνδέεται με το κύκλωμα σεξουαλικής εκμετάλλευσης του χρηματιστή. Οι ίδιες
ανταλλαγές, ωστόσο, δείχνουν ότι ο Έπσταϊν παρακολουθούσε με ενδιαφέρον την
άνοδο Ευρωπαϊκών εθνικιστικών δυνάμεων και ότι ο Μπάνον επιχείρησε να τον
εμπλέξει, τουλάχιστον ως πιθανή πηγή χρηματοδότησης.
Στην Γαλλία, τα ίδια αρχεία προκάλεσαν
πολιτικές αντιδράσεις μετά την εμφάνιση ονομάτων όπως του Ζακ Λανγκ, πρώην
υπουργού Πολιτισμού, και της κόρης του. Παράλληλα, αποκαλύπτονται ανταλλαγές
μηνυμάτων ανάμεσα στον Έπσταϊν και τον Μπάνον, στις οποίες ο τελευταίος μιλά
για την ανάγκη οικονομικής στήριξης της Μαρίν Λεπέν.
Η Ανυπότακτη Γαλλία υπό τον Ζαν-Λυκ
Μελανσόν ζήτησε την σύσταση διακομματικής κοινοβουλευτικής επιτροπής, προκειμένου
να διερευνηθεί αν υπήρξε απόπειρα εξωτερικής επιρροής στο γαλλικό πολιτικό
σύστημα.
Στιβ Μπάνον: Στήριξη στο AfD και κριτική
στην Μέρκελ. Στην Γερμανία, τα μηνύματα περιλαμβάνουν αναφορές που προωθούν το
ακροδεξιό κόμμα Εναλλακτική για την Γερμανία (AfD) και επικριτικά σχόλια για
την τότε καγκελάριο Άνγκελα Μέρκελ.
Σε αρκετές περιπτώσεις, ο Μπάνον
εμφανίζεται να παρουσιάζει τον εαυτό του ως άτυπο σύμβουλο των νέων δεξιών
λαϊκιστικών κινημάτων, θεωρώντας τις εκλογικές τους επιτυχίες ως ευκαιρία
πολιτικής και οικονομικής αξιοποίησης.
Παρότι δεν προκύπτουν στοιχεία ότι ο
Έπσταϊν χρηματοδότησε τελικά την Λέγκα ή άλλα ευρωπαϊκά ακροδεξιά κόμματα, τα
μηνύματα δείχνουν ότι ο Μπάνον επιχείρησε να τον προσεγγίσει με αυτόν τον
σκοπό.
Η Λέγκα απέρριψε τους ισχυρισμούς ως
«αβάσιμους» και «υπερβολικούς», υποστηρίζοντας ότι δεν ζήτησε ούτε έλαβε ποτέ
χρηματοδότηση και ότι θα υπερασπιστεί τον Σαλβίνι απέναντι σε κάθε υπαινιγμό
σύνδεσης με τον Έπσταϊν. Γαλλία: Επιφανείς προσωπικότητες στα αρχεία Έπσταϊν.
Στο μεταξύ, τα έγγραφα περιλαμβάνουν και αναφορές σε πρόσωπα του γαλλικού
πολιτικού και διπλωματικού χώρου.
Ανάμεσά τους εμφανίζεται ο Ολιβιέ Κολόμ,
πρώην σύμβουλος του Νικολά Σαρκοζί, καθώς και ανταλλαγή μηνυμάτων που αφήνει να
εννοηθεί ότι ο πρώην Υπουργός Οικονομικών Μπρουνό Λε Μερ είχε βρεθεί σε
κατοικία του Έπσταϊν στην Νέα Υόρκη το 2013 μ.Χ. Πηγή από το περιβάλλον του Λε
Μερ ανέφερε ότι δεν γνώριζε σε ποιον ανήκε το σπίτι και αποχώρησε μόλις
αντιλήφθηκε ποιος ήταν ο οικοδεσπότης.
Για πολιτικούς όπως ο Αντρέα Κάζου, που
έθεσε το ζήτημα στο ιταλικό κοινοβούλιο, το διακύβευμα δεν αφορά μόνο τον
Έπσταϊν, αλλά τα ευρύτερα ερωτήματα που εγείρονται για ξένα κέντρα επιρροής και
δίκτυα που επιδιώκουν να αποδυναμώσουν την Ευρώπη. Όπως δήλωσε στον Guardian,
τα αρχεία αυτά δεν έχουν σημασία μόνο για τις ΗΠΑ, αλλά και για την Ευρωπαϊκή
πολιτική συγκυρία σήμερα (https://www.zougla.gr/kosmos/pos-o-proin-symvoulos-tou-trab-stiv-banon-stirixe-tin-akrodexia-tis-evropis/).
Δημοκρατία υπό
Εκτέλεση: Η Έκθεση-Σοκ των ΗΠΑ για τις Εκλογές της Ρουμανίας. Η Έκθεση των ΗΠΑ
που καίει τις Βρυξέλλες για την Ρουμανία. Μια βόμβα μεγατόνων έρχεται από την
άλλη πλευρά του Ατλαντικού, καθώς μια έκθεση που συνδέεται με επιτροπές της
Βουλής των Αντιπροσώπων των ΗΠΑ φέρνει στο φως καταγγελίες για ωμή παρέμβαση
της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις Προεδρικές εκλογές της Ρουμανίας το 202 μ.Χ4. Το
ερώτημα που πλανάται πλέον είναι εφιαλτικό: Είναι η δημοκρατία στην Ε.Ε. μια
κατευθυνόμενη ψευδαίσθηση;
Τα Σημεία της «Εισβολής». Η «Ακύρωση» της
Λαϊκής Βούλησης: Η παρέμβαση αφορά την πρωτοφανή δικαστική ακύρωση του πρώτου
γύρου των εκλογών, όπου είχε επικρατήσει ο «αντισυστημικός» και φιλορώσος
υποψήφιος Καλίν Γκεοργκέσκου.
Η Σκιά των Βρυξελλών: Η έκθεση υποστηρίζει
ότι η Ε.Ε. πίεσε τις ρουμανικές αρχές να χρησιμοποιήσουν «νομικά τεχνάσματα»
και ισχυρισμούς περί κυβερνοεπιθέσεων για να βγάλουν εκτός μάχης έναν υποψήφιο
που δεν ήταν αρεστός στο ευρωπαϊκό κατεστημένο.
ΗΠΑ εναντίον ΕΕ: Το γεγονός ότι αυτή η
κριτική έρχεται από θεσμικά όργανα των ΗΠΑ δείχνει ένα τεράστιο ρήγμα εντός της
Δύσης, με τη νέα κυβέρνηση στην Ουάσιγκτον να αμφισβητεί ανοιχτά τις πρακτικές
των Βρυξελλών.
📑 Η
Έκθεση-Καταπέλτης της Βουλής των ΗΠΑ. Τα στοιχεία που έρχονται από το Κογκρέσο
των ΗΠΑ προσθέτουν «λάδι στη φωτιά» της αντιπαράθεσης μεταξύ Ουάσιγκτον και
Βρυξελλών. Σύμφωνα με την έκθεση με τίτλο “The Foreign Censorship Threat, Part
II”:
Η Πλατφόρμα TikTok «Αδειάζει» την ΕΕ: Η
έκθεση αποκαλύπτει ότι η πλατφόρμα TikTok ενημέρωσε επίσημα την Ευρωπαϊκή
Επιτροπή πως δεν βρήκε καμία απόδειξη συντονισμένης Ρωσικής παρέμβασης υπέρ του
Καλίν Γκεοργκέσκου. Παρά ταύτα, οι Βρυξέλλες πίεσαν για την ακύρωση των εκλογών
χρησιμοποιώντας το επιχείρημα της «ρωσικής απειλής».
Παρέμβαση σε 8 Εκλογικές Αναμετρήσεις: Το
Κογκρέσο κατηγορεί την Ε.Ε. ότι μέσω του “Digital Services Act” (DSA) και
μυστικών συναντήσεων με τεχνολογικούς κολοσσούς, παρενέβη σε τουλάχιστον οκτώ
εθνικές εκλογές στην Ευρώπη (ανάμεσά τους και της Ρουμανίας), πιέζοντας για τη
λογοκρισία «μη αρεστών» πολιτικών κινημάτων.
Οργισμένη Αντίδραση από την Ρουμανία: Ο
Ρουμάνος Πρόεδρος (μετά την ακύρωση) απέρριψε τους ισχυρισμούς της αμερικανικής
έκθεσης, κάνοντας λόγο για «εσωτερική νομική απόφαση», ωστόσο η έκθεση των ΗΠΑ
επιμένει ότι πρόκειται για ένα μοντέλο ψηφιακού αυταρχισμού που εφαρμόζει η
Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
🕰️ Σύνδεση με το
Doomsday Clock. Αυτή η υπόθεση είναι ένας από τους πιο ισχυρούς επιταχυντές για
το Ρολόι της Καταστροφής. Εσωτερικός Διχασμός: Όταν οι πολίτες μιας
χώρας-μέλους της Ε.Ε. και του ΝΑΤΟ πιστεύουν ότι η ψήφος τους «κλάπηκε» από
ξένα κέντρα, η κοινωνική έκρηξη είναι θέμα χρόνου.
Απονομιμοποίηση: Η αμφισβήτηση της
εκλογικής διαδικασίας οδηγεί σε πολιτική
αστάθεια σε μια κρίσιμη πτέρυγα της Συμμαχίας, ακριβώς δίπλα στο μέτωπο της
Ουκρανίας. Πολιτική. Το Τέλος της Εμπιστοσύνης: Αν η Δύση δεν μπορεί να
εγγυηθεί την ακεραιότητα των δικών της εκλογών, χάνει κάθε ηθικό πλεονέκτημα
στη διεθνή σκηνή ((https://www.zougla.gr/kosmos/pos-o-proin-symvoulos-tou-trab-stiv-banon-stirixe-tin-akrodexia-tis-evropis/).).
Το νέο κίνημα
«Κάντε την Ευρώπη Μεγάλη» θα σαρώσει στις εκλογές – Τα φίδια των Βρυξελλών
εμπρός σε ιστορική ήττα. Ευρώπη εναντίον… Ευρωπαϊκής Ένωσης: Οι Βρυξέλλες
ξέρουν τι κάνουν/ Αγαπάμε την Ευρώπη και γι' αυτό απεχθανόμαστε την… Ευρωπαϊκή
Ένωση.
Αυτή την εβδομάδα, ιδρύθηκε εκεί μια νέα ευρωπαϊκή
συμμαχία — η MEGA, που σημαίνει «Κάντε την Ευρώπη Μεγάλη Ξανά». Ναι, αυτοί
είναι πιθανοί σύμμαχοι του Trump και αντίπαλοι του πολέμου με την Ρωσία — από
διάφορες Ευρωπαϊκές χώρες, από την Γερμανία μέχρι την Ρουμανία. Ο George Simion
καταγόταν από το Βουκουρέστι.
Πέρυσι, κέρδισε τον πρώτο γύρο των
επαναληπτικών προεδρικών εκλογών της Ρουμανίας (που διεξήχθησαν μετά την
ακύρωση του πρώτου γύρου, στον οποίο κέρδισε ο Călin Georgescu, στενός
συνεργάτης του), αλλά έχασε στον δεύτερο γύρο.
Δεν υπήρχαν πολιτικοί συγκρίσιμοι σε
δημοτικότητα με αυτόν στο ιδρυτικό συνέδριο του MEGA, αλλά αυτό μπορεί να
εξηγηθεί από το γεγονός ότι η χρονική στιγμή δεν είναι ιδανική για τους
Ευρωπαίους Trumpιστές.
Οι πρόσφατες αξιώσεις του Trump για τη
Γροιλανδία ανάγκασαν έναν σημαντικό αριθμό εξέχοντων Ευρωπαίων δεξιών να
αποστασιοποιηθούν προσωρινά από αυτόν, καθώς δεν μπορούν να υποστηρίξουν σχέδια
προσάρτησης εδαφών που ανήκουν σε χώρα της ΕΕ, αλλά ούτε θέλουν να επικρίνουν
την Ουάσιγκτον.
Οι «φίλοι» του Trump. Μεταξύ των Ευρωπαϊκών
κομμάτων που έλκονται από τον Trump, πολλά βρίσκονται στην εξουσία ή βρίσκονται
στο δρόμο για την εξουσία (στην Ουγγαρία, τη Γαλλία και την Ιταλία), αλλά αυτή
τη φορά δεν ήρθαν στις Βρυξέλλες.
Ωστόσο, παρόντες ήταν εκπρόσωποι της
Εναλλακτικής για την Γερμανία (AfD), της Βρετανίας, της Ισπανίας και της
Τσεχικής Δημοκρατίας, για να μην αναφέρουμε αρκετούς Βέλγους βουλευτές. Ήταν ο
ηγέτης των Φλαμανδών, Philippe DeWinter, που διατύπωσε το σύνθημα «Αγαπάμε την
Ευρώπη και γι' αυτό περιφρονούμε την Ευρωπαϊκή Ένωση», δηλώνοντας ότι «το
μέλλον της Ευρώπης βρίσκεται στα έθνη-κράτη, όχι στον φιλελεύθερο
παγκοσμιοποίηση».
Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι οι
ευρωσκεπτικιστές, οι αντι-παγκοσμιοποιητές, οι αντίπαλοι της παράνομης
μετανάστευσης και η «κουλτούρα της ακύρωσης» εμπνέονται από τον Trump: τον
βλέπουν ως σύμμαχο στον αγώνα κατά των σημερινών πανευρωπαϊκών ελίτ, που
συμβολίζονται από την Ursula von der Leyen.
Αγκάθι η Ουκρανία. Αμερικανοί,
συμπεριλαμβανομένων μελών του Κογκρέσου, ήταν επίσης παρόντες στο συνέδριο - οι
Trumpιστές εκτιμούν επίσης την επαφή με την ευρωπαϊκή αντιπολίτευση, στην οποία
βασίζονται στην ανάληψη της εξουσίας.
Τα μέλη του Κογκρέσου κάλεσαν τους
Ευρωπαίους να ενώσουν τις δυνάμεις τους με τους Αμερικανούς «για να
καταπολεμήσουν τη φιλελεύθερη διάβρωση και την ισλαμιστική κατοχή που απειλούν
το μέλλον της ανθρωπότητας» και «να σχηματίσουν μια αποτελεσματική συμμαχία για
να σώσουν τον πολιτισμό». Αυτό ήταν απολύτως στο πνεύμα των πρόσφατων δηλώσεων
του Trump στο Νταβός και της ομιλίας του Βανς εκεί πέρυσι.
Οι Ευρωπαίοι ανταπέδωσαν τα αισθήματα των
Αμερικανών, αλλά υπήρχε ένα άλλο σημαντικό ζήτημα για αυτούς: η Ουκρανία. Αλλά
δεν ήταν στο πνεύμα των τυπικών μάντρα των ευρωελίτ σχετικά με την «ευρωπαϊκή
πορεία» του Κιέβου.
Οι ομιλητές σημείωσαν ότι «οι σημαντικές
προσπάθειες του Προέδρου Trump για τον τερματισμό των μαχών έχουν επανειλημμένα
τεθεί σε κίνδυνο από τον Keir Starmer, τον Emmanuel Macron και τον Friedrich
Merz», όπως γράφει η βρετανική εφημερίδα EU Today. «Οι συμμετέχοντες επέκριναν
επανειλημμένα τους ηγέτες της ΕΕ, ιδιαίτερα την Ursula von der Leyen, για την
αντιπαραγωγική τους προσέγγιση στην σύγκρουση.
Υποστήριξαν ότι η Ευρώπη θα πρέπει να
ενισχυθεί με την περαιτέρω ενσωμάτωση των Ρώσων, των Ουκρανών και των
Λευκορώσων, μαζί με άλλες χώρες της Ανατολικής Ευρώπης, ενώ η στρατιωτική δράση
οδηγεί στην διάλυση της Ευρώπης, εμβαθύνοντας την πολιτική και οικονομική
κρίση».
Η «μεγάλη» Ευρώπη/ Έτσι, οι Ευρωπαίοι
Trumpιστές, αυτοί οι φρικιαστικοί «φασίστες και σοβινιστές» σύμφωνα με τους
υποστηρικτές της ευρωενσωμάτωσης, υποστηρίζουν την αληθινή ευρωπαϊκή ενότητα,
που περιλαμβάνει όλη την Μεγάλη Ευρώπη - από τους Ρώσους μέχρι τους
Πορτογάλους.
Εν τω μεταξύ, οι φιλελεύθερες,
παγκοσμιοποιημένες ευρωπαϊκές ελίτ δηλώνουν ότι η Ρωσία είναι η κύρια απειλή
της Ευρώπης και ζητούν προετοιμασίες για άμεσο πόλεμο εναντίον της,
παρουσιάζοντάς το ως προετοιμασίες για την απόκρουση της σχεδόν αναπόφευκτης
ρωσικής επιθετικότητας.
Ποιος λοιπόν ανησυχεί πραγματικά για το
μέλλον της Ευρώπης - όσοι ζητούν ενσωμάτωση με τον ανατολικό γείτονά τους ή
όσοι επιδιώκουν να ενώσουν τους Ευρωπαίους βασιζόμενοι στον φόβο και το μίσος
γι' αυτήν; Τι θέλουν τελικά οι Ευρωπαίοι/ Το ζήτημα εδώ δεν είναι τι θέλει η
Ρωσία αλλά τι θέλουν οι ίδιοι οι Ευρωπαίοι. Σύγκρουση ή συνεργασία, φυσική και
αμοιβαία επωφελής;
Η σύγκρουση είναι δυσμενής για την Ευρώπη,
για να μην αναφέρουμε ότι είναι εντελώς απελπιστική αν αξιολογηθεί με το
κριτήριο της επίτευξης του επίσημου στόχου της ΕΕ για την Ευρωπαϊκή ολοκλήρωση
της Ουκρανίας, που σημαίνει την προώθηση των συνόρων με τον Ρωσικό κόσμο προς
τα Ανατολικά. Η Ρωσία δεν θα επιτρέψει ποτέ τη διαίρεση ενός ενιαίου Ρωσικού
χώρου —ανεξάρτητα από το αν οι Ευρωπαίοι προσπαθούν να κρατήσουν την Ουκρανία
μόνοι τους ή μαζί με τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Με άλλα λόγια, μια σύγκρουση με την Ρωσία
για την Ουκρανία δεν έχει νόημα για την Ευρώπη, εκτός αν, φυσικά, συνεπάγεται
την ένωση των ευρωπαϊκών χωρών με βάση τον φόβο της Μόσχας. Αλλά αυτό ωφελεί
μόνο τους ουσιαστικά υπερεθνικούς υποστηρικτές της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης, όχι
τις Ευρωπαϊκές χώρες καθαυτές.
Η τρομοκρατία των ελίτ. Επιπλέον, αυτός ο
τεχνητά διογκωμένος φόβος δεν θα διαρκέσει πολύ - στην πραγματικότητα, κάποια
στιγμή, θα τροφοδοτήσει τις φυγόκεντρες τάσεις που ήδη υπάρχουν στην ΕΕ. Αυτό
ισχύει ιδιαίτερα επειδή ο Donad Trump βασίζεται σε αυτές τις τάσεις, και μετά
την αποχώρησή του, ο J. D. Vance θα συνεχίσει και θα εντείνει αυτή τη γραμμή.
Για να μην αναφέρουμε ότι οι ενδοευρωπαϊκές
τάσεις ήδη υποδεικνύουν την σχεδόν αναπόφευκτη άνοδο στην εξουσία σε βασικές
ευρωπαϊκές χώρες όσων βρίσκουν πιο εύκολο να βρουν κοινό έδαφος με την
Ουάσιγκτον και την Μόσχα παρά με τις Βρυξέλλες.
Ο προκλητικός Zelensky. Οι Ευρωπαϊκές
εφημερίδες βίωσαν πρόσφατα μια μάλλον δυσάρεστη στιγμή. Ακούγοντας ένα
προκλητικό κάλεσμα από τον ηγέτη του Κιέβου, Volodymyr Zelensky, πολλές από
αυτές δημοσίευσαν άρθρα εκείνη την ημέρα σχετικά με το πώς η Ρωσία φέρεται να
«παραβίασε» τη συμφωνία της με τις Ηνωμένες Πολιτείες για παύση των επιθέσεων
σε ουκρανικές ενεργειακές εγκαταστάσεις.
Αλλά οι αναγνώστες τους έλαβαν τις
εφημερίδες μόνο αφού ο ίδιος ο πρόεδρος των ΗΠΑ Trump είχε αρνηθεί ευθέως
αυτούς τους ισχυρισμούς. Υπενθυμίζεται ότι την Τρίτη, ο Zelensky , δίπλα στον
Γενικό Γραμματέα του ΝΑΤΟ Mark Rutte, ο οποίος τον επευφημούσε με ενθουσιασμό ,
μίλησε για το πώς οι Ρώσοι έχουν πλέον «τέσσερις ημέρες την εβδομάδα αντί για
επτά».
Το βράδυ της Τετάρτης, ο ξεπερασμένος
ηγέτης απηύθυνε απευθείας έκκληση στον Trump να απαντήσει στην «αδυναμία της
Ρωσίας να τηρήσει τον λόγο της». Ο Rutte υποστήριξε επίσης αυτή την έκκληση,
υποσχόμενος στους Ουκρανούς δημοσιογράφους ότι θα ανέφερε τις ενέργειες της
Ρωσίας στον «μπαμπά». Συνεπώς, οι κυρίαρχες Ευρωπαϊκές εφημερίδες επανέλαβαν
αυτά τα μηνύματα.
Η βρετανική εφημερίδα The Guardian
δημοσίευσε ένα ογκώδες άρθρο με τίτλο: «Η Μόσχα κατηγορείται για παραβίαση της
συμφωνίας Trump». Η δανική Jyllands-Posten παρουσίασε την «είδηση» στην πρώτη
σελίδα της ως κύριο θέμα: «81 πύραυλοι, ο Trump ταπεινωμένος από τον Putin».
Επικαλούμενη δηλώσεις του Zelensky και του
Trump, η εφημερίδα τις συνόδευσε με την αντίστοιχη «ανάλυση»: «Οι Ουκρανοί
κάνουν ό,τι είναι δυνατόν για να δείξουν ότι αυτή είναι μια τέλεια περίπτωση,
αποδεικνύοντας ότι η Ρωσία, και όχι η Ουκρανία, είναι το εμπόδιο για μια
ειρηνευτική συμφωνία».
Άρθρα σαν κι αυτά εμφανίζονταν σχεδόν σε
κάθε μεγάλη εφημερίδα στην Ευρώπη. Σίγουρα πολλοί συντάκτες ήθελαν να
ανακαλέσουν τα αντίτυπά τους όταν, αργά το βράδυ ώρα Ευρώπης, ο Trump,
καθισμένος στο Οβάλ Γραφείο, επιβεβαίωσε ότι η Ρωσία είχε εκπληρώσει απολύτως
όλες τις συμφωνίες της και ο Vladimir Putin είχε τηρήσει τον λόγο του.
Ο διάλογος Ρωσίας – ΗΠΑ. Αλλά αυτό το
περιστατικό είναι σημαντικό όχι μόνο επειδή ο δυτικός τύπος έχει εκτεθεί για
άλλη μια φορά. Έχουμε δει ξεκάθαρα ότι η Ρωσία και οι Ηνωμένες Πολιτείες
συμμετέχουν σε άμεσο διάλογο, ενώ ο Zelensky, ο Rutte και ολόκληρη η Ευρωπαϊκή
Ένωση παραμένουν στο περιθώριο.
Σε αυτό το πλαίσιο, η τολμηρή δήλωση του
Γενικού Γραμματέα του ΝΑΤΟ από το βήμα της Βερχόβνα Ράντα ότι οι Ευρωπαίοι θα
αναπτύξουν δυνάμεις στην Ουκρανία αμέσως μετά την σύναψη της ειρηνευτικής
συμφωνίας έχει εντελώς διαφορετική απήχηση : «Στρατεύματα στο έδαφος, αεροπλάνα
στον αέρα, πλοία στη Μαύρη Θάλασσα».
Όλοι έσπευσαν να συζητήσουν αυτήν την
«αίσθηση». Ωστόσο, όπως επιβεβαίωσαν τα λόγια του Trump, ο Rutte απλά δεν
γνωρίζει τίποτα! Ούτε για τις συμφωνίες μεταξύ των προέδρων της Ρωσίας και των
ΗΠΑ, ούτε για το περιεχόμενο των συνομιλιών στο Άμπου Ντάμπι , ούτε για την
θέση των ίδιων των Ευρωπαίων, οι οποίοι έχουν ξεκινήσει παρασκηνιακές διαβουλεύσεις
με την Μόσχα - προς το παρόν, σε ανεπίσημο επίπεδο.
Αν ακόμη και οι ηγέτες των ρωσοφοβικών
χωρών της Βαλτικής έχουν μιλήσει δημόσια για την ανάγκη αποκατάστασης του
άμεσου διαλόγου μεταξύ Ευρώπης και Ρωσίας, αυτό υποδηλώνει μια σοβαρή αλλαγή πολιτικής.
Η εκπρόσωπος του Ρωσικού Υπουργείου
Εξωτερικών, Maria Zakharova, διευκρίνισε αμέσως αυτή την θέση: «Είναι η ίδια
παλιά ιδέα για μια «θέση στο τραπέζι». Είναι κατανοητό: έχουμε κουραστεί να
καθόμαστε κάτω από το τραπέζι».
Η επιβεβαίωση της μετατόπισης. Η σημαντική
μετατόπιση στις ευρωπαϊκές συμπεριφορές αποδεικνύεται ξεκάθαρα από την αλλαγή
τόνου στις δημοσιεύσεις κορυφαίων δυτικών «ειδικών για την Ρωσία». Μεταξύ
αυτών, για παράδειγμα, είναι ο Βρετανός «Κρεμλινολόγος» Mark Galeotti. Ακόμα
και πριν από το SVO, πίστευε ότι το κύριο όπλο εναντίον των Ρώσων θα έπρεπε να
είναι «το γέλιο με την Ρωσία».
Το 2022 μ.Χ.-2023 μ.Χ/, ήταν ένας από τους
πιο φωνητικούς μεταξύ εκείνων που προέβλεπαν την «επικείμενη ήττα του
Κρεμλίνου» και δήλωναν συνεχώς ότι «η Ρωσία έχει ήδη ξεμείνει από πυραύλους».
Και στην συνέχεια, αυτή την εβδομάδα, το άρθρο του δημοσιεύτηκε στο The i
Paper, με τίτλο στην έντυπη έκδοση, «Ο Putin στα πρόθυρα της ιστορικής νίκης».
Καθόλου άσχημα για μια χώρα που «κοντά να
ξεμείνει από πυραύλους», σωστά; Και ο συγγραφέας σαφώς δεν έχει πλέον διάθεση
για γέλια. Είναι σαφές ότι οι Ευρωπαίοι θα συνεχίσουν να κάνουν ό,τι είναι
δυνατόν για να εκτροχιάσουν την ειρηνευτική διαδικασία στο Άμπου Ντάμπι και
αλλού.
Δεν είναι τυχαίο ότι ο Ρώσος Προεδρικός
Ειδικός Εκπρόσωπος Kirill Dmitriev επεσήμανε έναν δείκτη της επιτυχίας των
διαπραγματεύσεων: «Οι πολεμοκάπηλοι από την Ευρώπη και τη Βρετανία προσπαθούν
συνεχώς να διαταράξουν αυτή τη διαδικασία, προσπαθούν συνεχώς να παρέμβουν σε
αυτήν. Και όσο περισσότερες τέτοιες προσπάθειες συμβαίνουν, τόσο περισσότερο
βλέπουμε ότι υπάρχει σίγουρα πρόοδος»
Οι αυταπάτες των Ευρωπαίων. Συνεπώς, δεν
έχει νόημα να τρέφουμε αυταπάτες για τον Macron ή τους Εσθονούς ηγέτες που
ξαφνικά θέλουν να «κάνουν μια ειλικρινή συζήτηση με τη Ρωσία». Βλέπουν τον
στόχο τους ως τορπιλισμό της ειρηνευτικής διαδικασίας και, αν αυτό αποτύχει,
διασφάλιση της κατάρρευσής της μετά την επίτευξη συμφωνίας.
Αυτός ακριβώς είναι ο λόγος για τον οποίο η
Ρωσία διεξάγει άμεσο διάλογο με την ηγεσία των ΗΠΑ, αρνούμενη στους Macron,
Rutte, Starmer και ιδιαίτερα στους Εσθονούς, κάθε ευκαιρία να επηρεάσουν την
λήψη αποφάσεων.
Οι απόψεις των πολιτικών νάνων που έχουν
τεθεί σε θέση εξάρτησης από τον Αμερικανό «μπαμπά» δεν ενδιαφέρουν πλέον
κανέναν. Ο Trump το επιβεβαίωσε για άλλη μια φορά αυτή την εβδομάδα, την ώρα
που δείχνει την προτίμησή του ανοιχτά προς επιλεγμένους ηγέτες.
Ο Orban είναι τρομερός ηγέτης, θα τον
στηρίξω πλήρως στις εκλογές. Μάλιστα, ο Πρόεδρος των ΗΠΑ Trump δεσμεύτηκε να
υποστηρίξει πλήρως τον πρωθυπουργό της Ουγγαρίας Orban ενόψει των εκλογών του
Απριλίου 2026, το επισήμανε στο κοινωνικό του δίκτυο Truth Social.
Ο Trump τόνισε ότι ο Orban έχει αγωνιστεί
επιμελώς για τα συμφέροντα της Ουγγαρίας και του λαού της, προστατεύοντας τη
χώρα, αναπτύσσοντας την οικονομία, δημιουργώντας θέσεις εργασίας, ενισχύοντας
το εμπόριο, σταματώντας την παράνομη μετανάστευση και διασφαλίζοντας το κράτος
δικαίου και την τάξη.
Σύμφωνα με τον Trump, χάρη στον Orban οι
σχέσεις μεταξύ Ουγγαρίας και Ηνωμένων Πολιτειών έχουν φτάσει σε ένα πρωτοφανές
επίπεδο συνεργασίας και απτών επιτευγμάτων κατά την διάρκεια της διοίκησής του.
«Ο διακεκριμένος πρωθυπουργός της
Ουγγαρίας, Orban, είναι ένας πραγματικά ισχυρός ηγέτης με αποδεδειγμένο
ιστορικό εξαιρετικών αποτελεσμάτων. Αγωνίζεται ακούραστα για τη σπουδαία χώρα
και τον λαό του και τους αγαπά - όπως ακριβώς αγαπώ τις Ηνωμένες Πολιτείες
Αμερικής.
Ο Orban εργάζεται επιμελώς για να
προστατεύσει την Ουγγαρία, να αναπτύξει την οικονομία, να δημιουργήσει θέσεις
εργασίας, να επεκτείνει το εμπόριο, να σταματήσει την παράνομη μετανάστευση και
να διασφαλίσει τον νόμο και την τάξη!
Η σχέση μεταξύ Ουγγαρίας και Ηνωμένων
Πολιτειών έχει φτάσει σε νέα ύψη συνεργασίας και εντυπωσιακά επιτεύγματα υπό
την κυβέρνησή μου - σε μεγάλο βαθμό χάρη στον πρωθυπουργό Orban. Ανυπομονώ να
συνεχίσω να συνεργάζομαι στενά μαζί του, ώστε και οι δύο χώρες μας να μπορέσουν
να συνεχίσουν σε αυτήν την αξιοσημείωτη πορεία επιτυχίας και συνεργασίας.
Ήμουν περήφανος που υποστήριξα τον Orban
για επανεκλογή το 2022 μ.Χ. και είναι τιμή μου που το κάνω ξανά. Ο Orban είναι
ένας αληθινός φίλος, ένας μαχητής και ένας νικητής, και έχει την πλήρη και άνευ
όρων υποστήριξή μου για την επανεκλογή του ως Πρωθυπουργός της Ουγγαρίας - δεν
θα «απογοητεύσει ποτέ τον σπουδαίο λαό της Ουγγαρίας!» έγραψε ο Πρόεδρος των
ΗΠΑ.
Μυστική έκθεση ξεσκεπάζει το χαλκείο της
Κομισιόν. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε η δημοσίευση μυστικής έκθεσης των ΗΠΑ, η
οποία καταδεικνύει τις Βρυξέλλες ως κεντρικό παίκτη σε χειραγώγηση εκλογών σε
όλη την Ευρώπη.
Σύμφωνα με το έγγραφο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή
φέρεται να παρενέβη σε τουλάχιστον οκτώ προεκλογικές εκστρατείες σε έξι χώρες,
σε Γαλλία, Ολλανδία, Γερμανία, Πολωνία, Ιρλανδία και Ρουμανία, μεταξύ 2023 μ.Χ.
και 2025 μ.Χ.
Η έκθεση. Η έκθεση της Επιτροπής
Δικαιοσύνης της Βουλής των ΗΠΑ, με τίτλο «Η Απειλή της Ξένης Λογοκρισίας»,
βασίζεται σε χιλιάδες σελίδες εσωτερικής αλληλογραφίας που αποκτήθηκαν μέσω
κλητεύσεων και αποκαλύπτουν πάνω από 100 κλειστές συναντήσεις αξιωματούχων της
ΕΕ με κολοσσούς όπως το TikTok, το X (πρώην Twitter) και το Meta.
Στόχος τους, σύμφωνα με την έκθεση, ήταν η
αφαίρεση περιεχομένου που δεν παραβιάζει τον νόμο αλλά θεωρείται «άβολο» για
τις αρχές: από την κριτική για την μετανάστευση μέχρι θέματα πολιτικής για τα
φύλα και την COVID-19.
Η Ένωση χρησιμοποίησε, λέει η έκθεση, τον
Νόμο περί Ψηφιακών Υπηρεσιών (DSA) για να ασκήσει πίεση στις πλατφόρμες,
μετατρέποντας τη νομοθεσία για την ασφάλεια και τη διαφάνεια σε όπλο ελέγχου
του διαδικτύου. Μ.Χ.
Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στις προεδρικές
εκλογές της Ρουμανίας το 2024, όπου η ΕΕ και η Γαλλία φέρονται να άσκησαν πίεση
σε Telegram και TikTok για να μπλοκάρουν περιεχόμενο συντηρητικών υποψηφίων,
όπως ο Călin Georgescu, χωρίς καμία ένδειξη ρωσικής παρέμβασης.
Η αντίδραση των ΗΠΑ ήταν άμεση: περιορισμοί
θεωρήσεων επιβλήθηκαν σε πέντε κορυφαία πρόσωπα υπεύθυνα για την ψηφιακή
πολιτική της ΕΕ, μεταξύ των οποίων ο πρώην Ευρωπαίος Επίτροπος Thierry Breton,
κατηγορούμενοι ότι ηγούνται ενός «παγκόσμιου βιομηχανικού συμπλέγματος
λογοκρισίας». Ο Πρόεδρος Donald Trump προειδοποίησε για «σημαντικούς πρόσθετους
δασμούς» σε χώρες που χρησιμοποιούν «μεροληπτικούς» ψηφιακούς νόμους κατά των
αμερικανικών τεχνολογικών εταιρειών.
Οι περιπτώσεις της Ρουμανίας και τη
Γεωργίας. Η έκθεση των Ρεπουμπλικανών της Βουλής των ΗΠΑ κατηγορεί την ΕΕ ότι
επενέβη στις εκλογές της Ρουμανίας, επικαλούμενη την ανάγκη καταπολέμησης
παραπληροφόρησης, για παράδειγμα με την αφαίρεση περιεχομένου σχετικά με την
υποτιθέμενη εμπλοκή της Ρουμανίας στον πόλεμο Ρωσίας-Ουκρανίας.
Η εμπλοκή αυτή χρησιμοποιήθηκε για να
επηρεαστεί η ψήφος υπέρ του ακροδεξιού και φιλορωσικού υποψηφίου Călin
Georgescu, χωρίς ωστόσο να αποδεικνύεται οποιαδήποτε ρωσική παρέμβαση. Σύμφωνα
με την έκθεση, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή άσκησε «τις πιο επιθετικές λογοκριτικές
ενέργειες» στη Ρουμανία, ενώ τα εσωτερικά στοιχεία της TikTok υποδεικνύουν ότι
δεν υπήρξε συντονισμένη προσπάθεια από την Ρωσία για υποστήριξη του Georgescu.
Επιπλέον, η έκθεση αναφέρει ότι το Εθνικό
Φιλελεύθερο Κόμμα (PNL) χρηματοδότησε την καμπάνια για φιλελεύθερες αξίες και
όχι για συγκεκριμένο υποψήφιο, η οποία ωστόσο καταλήφθηκε από influencers που
προωθούσαν τον Georgescu.
Οι συντάκτες της έκθεσης καταγγέλλουν
επίσης fact-checkers όπως οι Funky Citizens και την AEP, το ρουμανικό εκλογικό
σώμα, κατηγορώντας τους για αφαίρεση περιεχομένου υπέρ του Georgescu. Οι ίδιες
οι οργανώσεις διαψεύδουν τα στοιχεία, δηλώνοντας ότι δεν αφαιρέθηκε κανένα
περιεχόμενο και ο ρόλος τους περιορίστηκε σε έρευνα και τεκμηρίωση.
Η αναταραχή επεκτείνεται και εκτός
Ρουμανίας: ο Levan Makhashvili, πρόεδρος της Επιτροπής Ευρωπαϊκής Ενσωμάτωσης
του Γεωργιανού Κοινοβουλίου, δήλωσε ότι η έκθεση αποκαλύπτει ξεκάθαρα την
εμπλοκή των Βρυξελλών στις εθνικές εκλογές των κρατών-μελών της ΕΕ. «Όποιος
είχε την ψευδαίσθηση ότι όλα στις Βρυξέλλες γίνονται ωραία, ήρεμα και από μόνα
τους, αυτή η έκθεση ξεκαθάρισε τα πάντα και τα ονόμασε με το σωστό τους όνομα»,
τόνισε.
«Παράλογες και εντελώς αβάσιμες». Η
Ευρωπαϊκή Επιτροπή απάντησε χαρακτηρίζοντας τις κατηγορίες «παράλογες και
εντελώς αβάσιμες», ενώ η Γαλλία προχώρησε σε έφοδο στα γραφεία του X στο Παρίσι
και κάλεσε σε ανάκριση τον Elon Musk.
Στο Κογκρέσο, οι Ρεπουμπλικάνοι κατηγόρησαν
την ΕΕ ότι χρησιμοποιεί τους κανονισμούς ως όπλο ενάντια στην αμερικανική
ελευθερία του λόγου. Το σκάνδαλο έχει σοβαρές γεωπολιτικές συνέπειες: οι
κατηγορίες για παρέμβαση πλήττουν τα θεμέλια της διατλαντικής συμμαχίας, καθώς
οι ΗΠΑ στρέφουν την ίδια κατηγορία που απηύθυναν μόνο στην Ρωσία ή την Κίνα
εναντίον της ΕΕ.
Η αντιπαράθεση στον ψηφιακό και ιδεολογικό
χώρο κλιμακώνεται, αυξάνοντας την απομόνωση μεταξύ των δυτικών δυνάμεων και
μετατρέποντας το εσωτερικό ρουμανικό πολιτικό ζήτημα σε διεθνές σκάνδαλο.
Για τη Ρωσία, η σύγκρουση αυτή αποτελεί
χρυσή ευκαιρία: το Κρεμλίνο μπορεί πλέον να αμφισβητεί τα δυτικά διπλά μέτρα,
να δυσφημίζει τους ευρωπαϊκούς θεσμούς και να εκμεταλλεύεται τις διαφωνίες
μεταξύ ΗΠΑ και ΕΕ. Η πόλωση αυτή ενισχύει την ιδιαίτερη πορεία χωρών όπως η
Ουγγαρία και καθιστά την Δύση λιγότερο ενωμένη στην ηθική καθοδήγηση του
υπόλοιπου κόσμου.
Η έκθεση των ΗΠΑ φωτίζει μια σκοτεινή πλευρά της Ευρωπαϊκής πολιτικής – ένα βρώμικο πλυντήριο, όπου η λογοκρισία και οι πιέσεις γίνονται εργαλεία για την επιβολή επιθυμιών και την υπονόμευση της δημοκρατικής διαδικασίας. Η ένταση μόλις ξεκίνησε, και οι διατλαντικές σχέσεις βρίσκονται σε οριακό σημείο (https://www.bankingnews.gr/diethni/articles/854732/to-neo-kinima-kante-tin-evropi-megali-tha-sarosei-stis-ekloges-ta-fidia-ton-vryksellon-empros-se-istoriki-itta/9/).
Σάλος με τον Trump…
ζήτησε από τους Ρεπουμπλικάνους να «εθνικοποιήσουν» τις εκλογές – Οργή στις
ΗΠΑ, μιλούν για πραξικόπημα. Ο Trump καλεί τους Ρεπουμπλικάνους να
«εθνικοποιήσουν» τις μελλοντικές εκλογές.
Σάλος έχει ξεσπάσει στις ΗΠΑ μετά τη δήλωση
του προέδρου Donald Trump που κάλεσε τους Ρεπουμπλικάνους να «εθνικοποιήσουν
τις εκλογές». Σε συνέντευξη που μεταδόθηκε το βράδυ της 2ας Φεβρουαρίου 2026
μ.Χ. (σ.σ. ώρα ΗΠΑ), ο Trump είπε ότι η διοίκησή του προωθεί αλλαγές στους
κανόνες των εκλογών ενόψει των κρίσιμων ενδιάμεσων εκλογών αργότερα φέτος.
«Οι Ρεπουμπλικανοί θα έπρεπε να πουν: Θέλουμε
να αναλάβουμε τον έλεγχο, πρέπει να αναλάβουμε τον έλεγχο της ψηφοφορίας σε
τουλάχιστον 15 περιοχές. Οι Ρεπουμπλικανοί θα έπρεπε να εθνικοποιήσουν τις
εκλογές», δήλωσε ο Trump στον Dan Bongino, πρώην αναπληρωτή διευθυντή του FBI,
κατά την εμφάνισή του σε podcast.
Οι κινήσεις του FBI. Τα σχόλια του
Αμερικανού Προέδρου έρχονται λιγότερο από μια εβδομάδα μετά την έφοδο του FBI
σε εκλογικό γραφείο στην κομητεία Fulton, Georgia, που έχει αποτελέσει επί
μακρόν κεντρικό σημείο των ισχυρισμών του Trump ότι η δήθεν ήττα του το 2020
μ.Χ. ήταν εκλογική απάτη.
Η έρευνα σχετίζεται με προσπάθεια του
Υπουργείου Δικαιοσύνης να κατασχέσει εκλογικά αρχεία και να διερευνήσει πιθανή
εκλογική απάτη στην κομητεία, σύμφωνα με προηγούμενα ρεπορτάζ του CNN. «Έχουμε
πολιτείες που είναι τόσο διεφθαρμένες και μετρούν ψήφους. Έχουμε πολιτείες που
κέρδισα και δείχνουν ότι δεν κέρδισα», είπε ο Trump.
«Τώρα θα δείτε κάτι στη Georgia, όπου
κατάφεραν με δικαστική εντολή να πάρουν τα ψηφοδέλτια, θα δείτε να βγαίνουν
μερικά ενδιαφέροντα πράγματα». Η περίπτωση της Atlanta/ Η Διευθύντρια Εθνικής
Πληροφόρησης Tulsi Gabbard δήλωσε ότι ο Trump την διέταξε προσωπικά να μεταβεί
στην Atlanta για την επίμαχη έρευνα.
Σε ένδειξη της προσωπικής εμπλοκής και
ενδιαφέροντος του Προέδρου στην υπόθεση, η Gabbard έβαλε τον Trump να μιλήσει
τηλεφωνικά με ορισμένους από τους πράκτορες του FBI που συμμετείχαν στην
έρευνα, σύμφωνα με δύο πηγές που γνωρίζουν την συνομιλία, με μία από τις πηγές
να αναφέρει ότι η συνομιλία ήταν σύντομη και περιλάμβανε μια «ενθαρρυντική
κουβέντα».
Στις ΗΠΑ, οι εκλογές διεξάγονται κυρίως από
κρατικούς και τοπικούς αξιωματούχους, με την ομοσπονδιακή κυβέρνηση να παίζει
περιορισμένο ρόλο. Ωστόσο, αυτό δεν έχει εμποδίσει τον Trump να προσπαθήσει να
αναδιαμορφώσει τον τρόπο διεξαγωγής των εκλογών.
Τα επίμαχα διατάγματα. Πέρυσι υπέγραψε
διάταγμα που απαιτεί από τους ψηφοφόρους να αποδεικνύουν την υπηκοότητά τους
κατά την εγγραφή τους και απαγορεύει στις πολιτείες να μετρούν τα επιστολικά
ψηφοδέλτια που φτάνουν μετά την ημέρα των εκλογών.
Αν και το μέτρο έχει μερικώς μπλοκαριστεί
σε ομοσπονδιακό δικαστήριο, οι μη πολίτες ήδη απαγορεύεται να ψηφίζουν στις
ομοσπονδιακές εκλογές. Σε αρκετές περιπτώσεις, ο Trump έχει υποσχεθεί να
αλλάξει τον τρόπο ψηφοφορίας στη χώρα, εστιάζοντας σε μεθόδους που ψευδώς
ισχυρίζεται ότι οδηγούν σε εκλογική απάτη.
Τον Αύγουστο είχε δηλώσει ότι θα «οδηγήσει
ένα κίνημα» για να τερματιστούν τα επιστολικά ψηφοδέλτια, και δεσμεύτηκε να
υπογράψει διάταγμα που θα τα απαγορεύει, μαζί με τις εκλογικές μηχανές. Τελικά
δεν υπέγραψε το διάταγμα.
Αναδιανομή περιφερειών. Ο Πρόεδρος επίσης
ξεκίνησε μια σπάνια εκστρατεία αναδιανομής εκλογικών περιφερειών στη μέση της
θητείας, με στόχο να βοηθήσει τους Ρεπουμπλικάνους να κερδίσουν επιπλέον έδρες
στο Κογκρέσο στις ενδιάμεσες εκλογές του Νοεμβρίου.
Το Υπουργείο Δικαιοσύνης, που έχει
ενισχύσει ισχυρισμούς ότι αδήλωτοι μετανάστες έχουν διεισδύσει στις εκλογές
χωρίς ανεξάρτητες αποδείξεις, έχει μηνύσει δύο δωδεκάδες πολιτείες για πλήρη
εκλογικούς καταλόγους, συμπεριλαμβανομένων προσωπικών στοιχείων όπως αριθμοί
Social Security και διευθύνσεις κατοικίας.
Σε ετοιμότητα οι δημοκρατικοί. Ορισμένοι
δημοκρατικοί εκλογικοί αξιωματούχοι έχουν αρχίσει να προετοιμάζονται για
ενδεχόμενη παρέμβαση της ομοσπονδιακής κυβέρνησης στις ενδιάμεσες εκλογές. Ο
Γραμματέας Πολιτείας του Minnesota, Steve Simon, δήλωσε στο CNN ότι εκείνος και
οι συνάδελφοί του έχουν εξετάσει μέτρα για την προστασία των ψηφοφόρων από
αλληλεπιδράσεις με ομοσπονδιακές αρχές στα εκλογικά κέντρα και για τη
διαχείριση της πίεσης της διοίκησης σχετικά με πρόσβαση σε προσωπικά δεδομένα
εκατομμυρίων ψηφοφόρων.
«Αυτό αποτελεί πλέον μια νόμιμη κατηγορία
σχεδιασμού. Είναι εξαιρετικά λυπηρό, αλλά θα ήταν ανεύθυνο να αγνοήσουμε την
πιθανότητα», είπε ο Simon κατά τη διάρκεια της ετήσιας χειμερινής συνάντησης
της National Association of Secretaries of State.
Δημοκρατικοί γραμματείς πολιτειών δήλωσαν
ότι διστάζουν να δώσουν λεπτομέρειες για τις προετοιμασίες τους, φοβούμενοι ότι
θα ανησυχήσουν τους ψηφοφόρους ή θα δώσουν «οδηγίες» σε κακόβουλους. Ωστόσο,
τόνισαν ότι οι προετοιμασίες τους εξελίσσονται με βάση τους νέους κινδύνους που
θέτει η διοίκηση.
Τι δείχνει η Ιστορία. Κάθε φορά που ο
Donald Trump εμφανίζεται να προετοιμάζει το έδαφος για παρέμβαση σε μια
εκλογική διαδικασία, η πρόσφατη –και ακόμη νωπή– ιστορία υποδεικνύει ότι οι
προειδοποιήσεις του δεν πρέπει να αγνοούνται.
Εσχάτως, ο Trump έδειξε για ακόμη μία φορά
την εμμονή του με τις ενδιάμεσες εκλογές (midterms), μόλις δύο ημέρες μετά την
απρόσμενη νίκη των Δημοκρατικών σε μια παραδοσιακά ρεπουμπλικανική περιφέρεια
της Γερουσίας στο Texas – ένα αποτέλεσμα που εντείνει τους φόβους των
Ρεπουμπλικανών ενόψει Νοεμβρίου.
Σε επίπεδο ουσίας, τα λεγόμενα του Trump
δεν έχουν συνταγματική βάση. Το Σύνταγμα των ΗΠΑ αναθέτει ρητά τη διεξαγωγή των
εκλογών στις πολιτείες, αρχή που έχει επιβεβαιωθεί επανειλημμένα από τα
δικαστήρια – ακόμη και σε υποθέσεις που ο ίδιος ο Trump είχε κινήσει,
προβάλλοντας αβάσιμους ισχυρισμούς περί νοθείας.
Το Άρθρο I, Τμήμα 4 του Συντάγματος είναι
σαφές:«Ο χρόνος, ο τόπος και ο τρόπος διεξαγωγής των εκλογών για Γερουσιαστές
και Αντιπροσώπους καθορίζονται από τα νομοθετικά σώματα των Πολιτειών· το
Κογκρέσο δύναται να τροποποιεί αυτούς τους κανονισμούς, πλην του τόπου εκλογής
Γερουσιαστών». Ο ρόλος του Προέδρου απουσιάζει εντελώς – και αυτό δεν είναι
τυχαίο.
Προειδοποιούν οι ειδικοί. Ο David Becker,
εκτελεστικός διευθυντής του Center for Election Innovation & Research,
σημειώνει ότι ο Trump επιδεικνύει «μια εντυπωσιακή έλλειψη κατανόησης των
συνταγματικών δικλίδων ασφαλείας που οι ιδρυτές της χώρας θέσπισαν σοφά». Όπως
τονίζει, οι συντάκτες του Συντάγματος φοβούνταν ακριβώς έναν ανέντιμο
εκτελεστικό ηγέτη που θα επιχειρούσε να αρπάξει την εξουσία μέσω ελέγχου της
εκλογικής διαδικασίας.
Ακόμη πιο αιχμηρός ήταν ο John Jones, πρώην
ομοσπονδιακός δικαστής της Pennsylvania, ο οποίος χαρακτήρισε την πρόταση Trump
«κατάφωρα αντισυνταγματική». «Το λέω ευθέως: ο Πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών
χρειάζεται να διαβάσει το Σύνταγμα. Αυτό που προτείνει δεν είναι νόμιμο»,
δήλωσε στο CNN.
Κλίμα καχυποψίας. Οι δηλώσεις Trump
εντάσσονται σε μια ευρύτερη στρατηγική δημιουργίας κλίματος καχυποψίας γύρω από
τις εκλογές του Νοεμβρίου, σε περίπτωση που οι Ρεπουμπλικάνοι υποστούν ήττα –
τακτική γνώριμη από το 2020 μ.Χ., όταν προετοίμαζε το έδαφος για τους ισχυρισμούς
περί «κλεμμένων εκλογών» μήνες πριν στηθούν οι κάλπες απέναντι στον Joe Biden.
Σήμερα, όμως, η κατάσταση φαντάζει πιο
ανησυχητική. Η κυβέρνηση Trump έχει αρχίσει να οικοδομεί έναν μηχανισμό που
αμφισβητεί ή επιχειρεί να διαμορφώσει την νομιμότητα των εκλογών εκ των
προτέρων, βασισμένο σε απόλυτη πολιτική πίστη στο πρόσωπο του Προέδρου.
Σε αντίθεση με σχεδόν όλους τους σύγχρονους
προέδρους, που απέφευγαν να υπονομεύουν την εμπιστοσύνη των πολιτών στη
δημοκρατική διαδικασία, ο Trump κινείται συστηματικά στην αντίθετη κατεύθυνση.
Οι αβάσιμοι ισχυρισμοί του περί νοθείας το
2020 μ.Χ.– που απορρίφθηκαν από δικαστήρια και Ρεπουμπλικανούς αξιωματούχους –
οδήγησαν τελικά στην εισβολή στο Καπιτώλιο στις 6 Ιανουαρίου 2021 μ.Χ. Όταν τα
«αστεία» για τις εκλογές παύουν να είναι αστεία. Συχνά, συνεργάτες του Trump
αποδίδουν τις δηλώσεις του περί εκλογών σε «χιούμορ» ή υπερβολή.
Τον περασμένο μήνα, η εκπρόσωπος Τύπου του
Λευκού Οίκου Karoline Leavitt υποστήριξε ότι ο Trump «αστειευόταν» όταν είπε
πως «δεν θα έπρεπε καν να έχουμε εκλογές». Ωστόσο, μετά το 2020 μ.Χ. και τις
νέες κινήσεις της κυβέρνησης, τέτοιου είδους δηλώσεις δύσκολα μπορούν να
εκληφθούν ως αθώες. Τις τελευταίες εβδομάδες:
- Πράκτορες του FBI κατέσχεσαν 700 κιβώτια
εκλογικού υλικού στην Fulton County της Georgia.
- Η επικεφαλής της National Intelligence
Tulsi Gabbard βρέθηκε επί τόπου και συνέδεσε τηλεφωνικά τον Trump με τους
πράκτορες.
- Ο Trump δήλωσε ότι «θα έπρεπε» να είχε
κατασχέσει μηχανές ψηφοφορίας το 2020 μ.Χ.
- Υπέγραψε εκτελεστικό διάταγμα που επιχειρεί
να επιβάλει περιορισμούς στην ψηφοφορία, μεγάλο μέρος του οποίου μπλοκαρίστηκε
από τα δικαστήρια.
- Το DOJ ζήτησε εκλογικούς καταλόγους από
δύο δωδεκάδες πολιτείες, με ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα. Όλα αυτά ενισχύουν
την ανησυχία ότι η ομοσπονδιακή εξουσία επιχειρεί να παρεισφρήσει σε μια
διαδικασία που ανήκει θεσμικά στις πολιτείες (https://www.bankingnews.gr/diethni/articles/854062/salos-me-ton-trump-zitise-apo-tous-repoumplikanous-na-ethnikopoiisoun-tis-ekloges-orgi-stis-ipa-miloyn-gia-praksikopima/9/)…
Ν.Τραμπ για
Μινεάπολη: «Αφήστε τους πατριώτες της ICE να κάνουν την δουλειά τους!». «Ο
δήμαρχος και ο κυβερνήτης υποκινούν εξέγερση, με τη πομπώδη, επικίνδυνη και
αλαζονική ρητορική τους». Ο Αμερικανός Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ με ανάρτησή του
στο Truth Social, αναφέρθηκε στο αιματηρό επεισόδιο της Μινεάπολης, όπου
πράκτορας της ICE πυροβόλησε και σκότωσε έναν άνδρα.
«Αφήστε τους πατριώτες της ICE να κάνουν
την δουλειά τους!» γράφει ο Αμερικανός Πρόεδρος που έκανε λόγο για απουσία της
τοπικής αστυνομίας. Παράλληλα, ο Τραμπ αναφέρθηκε και στην υπόθεση φερόμενης
κακοδιαχείρισης στην πολιτεία της Μινεσότα, διερωτώμενος «πού βρίσκονται τα
δεκάδες δισεκατομμύρια δολάρια που έχουν κλαπεί από την άλλοτε Μεγάλη Πολιτεία
της Μινεσότα;».
Τραμπ για το αιματηρό επεισόδιο στη
Μινεσότα: Αφήστε τους πατριώτες της ICE να κάνουν τη δουλειά τους, Αναλυτικά η
ανάρτηση του πρόεδρου των ΗΠΑ, «Αυτό είναι το όπλο του δράστη, γεμάτο (με δύο
επιπλέον πλήρως γεμισμένους γεμιστήρες) και έτοιμο για χρήση. Τι ακριβώς
σημαίνει αυτό; Πού ήταν η τοπική Αστυνομία;
Γιατί δεν της επετράπη να προστατεύσει τους
πράκτορες της ICE; Ο δήμαρχος και ο κυβερνήτης τους απομάκρυναν; Αναφέρεται ότι
σε πολλούς αστυνομικούς δεν επετράπη να κάνουν τη δουλειά τους, με αποτέλεσμα η
ICE να χρειαστεί να προστατευθεί μόνη της – κάτι καθόλου εύκολο.
Γιατί η Ίλχαν Ομάρ έχει 34 εκατομμύρια
δολάρια στον λογαριασμό της; Και πού βρίσκονται τα δεκάδες δισεκατομμύρια
δολάρια που έχουν κλαπεί από την άλλοτε Μεγάλη Πολιτεία της Μινεσότα;
Βρισκόμαστε εκεί λόγω μαζικής οικονομικής απάτης, με δισεκατομμύρια δολάρια να
λείπουν, και παράνομους εγκληματίες που επετράπη να διεισδύσουν στην Πολιτεία
εξαιτίας της πολιτικής ανοικτών συνόρων των Δημοκρατικών.
Θέλουμε τα χρήματα πίσω και τα θέλουμε πίσω
ΤΩΡΑ. Οι απατεώνες που έκλεψαν αυτά τα χρήματα θα πάνε φυλακή, εκεί όπου
ανήκουν. Αυτό δεν διαφέρει σε τίποτα από μια τεράστια ληστεία τράπεζας. Πολλά
από όσα βλέπετε είναι μια ΣΥΓΚΑΛΥΨΗ αυτής της κλοπής και της απάτης.
Ο δήμαρχος και ο κυβερνήτης υποκινούν
εξέγερση, με τη πομπώδη, επικίνδυνη και αλαζονική ρητορική τους. Αντί γι’ αυτό,
αυτοί οι υποκριτικοί πολιτικοί ανόητοι θα έπρεπε να αναζητούν τα δισεκατομμύρια
δολάρια που έχουν κλαπεί από τον λαό της Μινεσότα και των Ηνωμένων Πολιτειών
της Αμερικής.
ΑΦΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΠΑΤΡΙΩΤΕΣ ΤΗΣ ICE ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΗΝ
ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥΣ! 12.000 παράνομοι αλλοδαποί εγκληματίες, πολλοί από αυτούς βίαιοι,
συνελήφθησαν και απομακρύνθηκαν από την Μινεσότα. Αν βρίσκονταν ακόμη εκεί, θα
βλέπατε κάτι πολύ χειρότερο από όσα παρακολουθείτε σήμερα» (https://www.pronews.gr/amyna-asfaleia/diethnis-asfaleia/n-tramp-gia-mineapoli-afiste-tous-patriotes-tis-ice-na-kanoun-ti-douleia-tous/).
Οι
πόλεμοι του Τραμπ και το νέο Δόγμα Μονρόε. Ο Ντόναλντ Τραμπ επαίρεται ότι έχει
μέχρι σήμερα τερματίσει οκτώ πολέμους. Παρά ταύτα, είναι πολύ πιθανό να
διεξάγει ήδη στην Καραϊβική έναν νέο πόλεμο – τον τρίτο πραγματικό πόλεμο της
νέας του θητείας.
Πρόκειται για
αξιοσημείωτο αριθμό συγκρούσεων μέσα σε μόλις έντεκα μήνες. Και βεβαίως, σε
αυτόν τον απολογισμό δεν περιλαμβάνεται ο συνεχιζόμενος, μέχρι στιγμής
διακριτικά, πόλεμος εναντίον του Ισλαμικού Κράτους και της Αλ Κάιντα.
Ο πρώτος πόλεμος,
εναντίον των Χούθι στην Υεμένη, ξεκίνησε επίσημα τον Ιανουάριο του 2024 μ.Χ.
από τον Τζο Μπάιντεν, με στόχο την αποκατάσταση της ελευθερίας της ναυσιπλοΐας
στην Ερυθρά Θάλασσα και τον Κόλπο του Άντεν. Ο Ντόναλντ Τραμπ διέταξε τη
συνέχιση των αεροπορικών επιδρομών μεταξύ 15 Μαρτίου και 6 Μαΐου 2025 μ.Χ., στο
πλαίσιο της επιχείρησης με την κωδική ονομασία “Σκληρός Καβαλάρης”.
Στις 6 Μαΐου 2025 μ.Χ.
ανακοίνωσε τον τερματισμό των επιθέσεων, ως αποτέλεσμα εκεχειρίας που
συμφωνήθηκε μεταξύ των Ηνωμένων Πολιτειών και των Χούθι. Παρά την χρήση άνω των
2000 πυρομαχικών κάθε τύπου, η αμερικανική εφημερίδα New York Times κατέληξε
στο συμπέρασμα ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες δεν κατόρθωσαν να επιτύχουν αεροπορική
υπεροχή έναντι των Χούθι, ενώ ταυτόχρονα σπατάλησαν σημαντικό μέρος των
αποθεμάτων τους σε πυρομαχικά.
Ο δεύτερος πόλεμος ήταν
αποσπασματικός και σχετικά περιορισμένος και αφορούσε το Ιράν. Ξεκίνησε με την
προστασία αμερικανικών βάσεων στο Ιράκ από επιθέσεις των φιλοϊρανικών Δυνάμεων
Λαϊκής Κινητοποίησης, συνεχίστηκε με την υπεράσπιση του εναέριου χώρου του
Ισραήλ κατά τις δύο φάσεις του πολέμου Ιράν-Ισραήλ και κορυφώθηκε με άμεσες
προσβολές ιρανικών πυρηνικών στόχων στο πλαίσιο της επιχείρησης “Σφυρί του
Μεσονυχτίου”, στις 21 Ιουνίου. Οι επιπτώσεις υπήρξαν σαφώς πιο αισθητές σε
σύγκριση με εκείνες των επιχειρήσεων κατά των Χούθι, πλην όμως φαίνεται να ήταν
προσωρινές.
Σε συνδυασμό με τις
επιχειρήσεις της πρώτης του θητείας – περιορισμένες επιθέσεις κατά της Συρίας
και του Ιράν, καθώς και την αποδοχή της ήττας στο Αφγανιστάν – διαμορφώνεται
ένα διακριτό “μοντέλο πολέμου” του Τραμπ: Δεν αποφεύγει τη χρήση στρατιωτικής
βίας, εφόσον αυτή είναι χαμηλού κινδύνου και δεν συνεπάγεται απώλειες χερσαίων
δυνάμεων. Αντιτίθεται σε επιχειρήσεις κατάκτησης και ελέγχου εδάφους, οι οποίες
απαιτούν μακροχρόνια παρουσία και αποδοχή απωλειών, ενώ προτιμά περιορισμένες μυστικές
επιδρομές και, κυρίως, θεαματικές επιθέσεις μεγάλης εμβέλειας.
Οι πόλεμοι του Τραμπ. Ο
τρόπος διεξαγωγής του πολέμου από τον Τραμπ βασίζεται σε ενέργειες ευρείας
δημοσιότητας, καθώς η αντίληψη του αποτελέσματος είναι για τον ίδιο σχεδόν
εξίσου σημαντική με το ίδιο το αποτέλεσμα. Πρόκειται, ωστόσο, για έναν
ιδιαίτερα δαπανηρό τρόπο πολέμου: Μόνο τα πυρομαχικά που χρησιμοποιήθηκαν
εναντίον των Χούθι εκτιμάται ότι κόστισαν περίπου 5 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ
η επιχείρηση “Σφυρί του Μεσονυχτίου” κόστισε περί τα 200 εκατομμύρια δολάρια
μέσα σε μία και μόνη νύχτα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι
καμία από αυτές τις επιχειρήσεις δεν εγκρίθηκε εκ των προτέρων από το Κογκρέσο.
Ο Ντόναλντ Τραμπ επικαλείται τη συνταγματική του ιδιότητα ως Αρχιστρατήγου,
ενεργώντας για την προστασία των αμερικανικών δυνάμεων και της ελευθερίας της
ναυσιπλοΐας, καθώς και τις Εξουσιοδοτήσεις του Κογκρέσου για Χρήση Στρατιωτικής
Δύναμης του 2001 μ.Χ. και του 2002 μ.Χ. Οι εξουσιοδοτήσεις αυτές, χωρίς χρονικό
περιορισμό, επιτρέπουν τη χρήση βίας κατά της Αλ Κάιντα και συνδεδεμένων
οργανώσεων, καθώς και την προστασία των αμερικανικών συμφερόντων στο Ιράκ.
Η πρακτική αυτή, που
εφαρμόζεται εδώ και σχεδόν δύο δεκαετίες, παρέχει στον Πρόεδρο εξαιρετικά ευρύ
περιθώριο δράσης, περιορίζοντας τον ρόλο του Κογκρέσου σε εκ των υστέρων
ενημέρωση. Υπό αυτό το πρίσμα, η νομική βάση της επιχείρησης “Σφυρί του
Μεσονυχτίου” κατά του Ιράν – όπως και η εξόντωση του Κασέμ Σουλεϊμανί το 2020 –
θα μπορούσε να αμφισβητηθεί σοβαρά· ωστόσο, οι σχετικές συζητήσεις διακόπηκαν
γρήγορα.
Νέο Δόγμα Μονρόε και
Καραϊβική. Την προηγούμενη εβδομάδα, η Βουλή των Αντιπροσώπων απέρριψε δύο
ψηφίσματα που θα υποχρέωναν τον Πρόεδρο Τραμπ να ζητήσει προηγούμενη έγκριση
του Κογκρέσου πριν από ενδεχόμενη επίθεση κατά της Βενεζουέλας και για τη
συνέχιση των επιχειρήσεων προσβολής πλοίων στην Καραϊβική. Κατά συνέπεια,
βρισκόμαστε ενώπιον της πρώτης εφαρμογής ενός αναθεωρημένου Δόγματος Μονρόε –
το οποίο ενδέχεται σύντομα να καθιερωθεί ως “Δόγμα Τραμπ” – με στόχο την
επανάκτηση του ελέγχου της λεγόμενης «φυσικής» σφαίρας επιρροής των Ηνωμένων
Πολιτειών, από τη Γροιλανδία έως τη Γη του Πυρός.
Η μέθοδος είναι
ιδιαιτέρως επιθετική: Αρχικά αναπτύσσεται μια αρμάδα κόστους περίπου 40
δισεκατομμυρίων δολαρίων, που περιλαμβάνει την ισχυρότερη ομάδα κρούσης
αεροπλανοφόρων παγκοσμίως, μια Αμφίβια Μονάδα Πεζοναυτών δύναμης περίπου 2000
ανδρών με οργανικά μέσα υποστήριξης και ελικόπτερα, μια μοίρα έξι πλοίων
επιφανείας και δύο υποβρυχίων επίθεσης με δυνατότητα εκτόξευσης έως και 250
πυραύλων Τόμαχοκ.
Παράλληλα, το Πουέρτο
Ρίκο έχει μετατραπεί σε “χερσαίο αεροπλανοφόρο”, με δύναμη 15 μαχητικών F-35,
τρία αεροσκάφη P-8 Poseidon, έξι μη επανδρωμένα αεροσκάφη Reaper, αεροσκάφη
εναέριου ανεφοδιασμού, μέσα ηλεκτρονικού πολέμου, καθώς και βαρέα και ελαφρά
μεταφορικά αεροσκάφη. Επιπλέον, δύο πτέρυγες στρατηγικών βομβαρδιστικών B-52H
και B-1B είναι διαθέσιμες από βάσεις στη Λουιζιάνα και το Τέξας. Τέλος,
σημαντική παρουσία έχουν και οι ειδικές δυνάμεις, ακόμη και εντός της
επικράτειας της Βενεζουέλας. Ωστόσο, μαζί με την Αμφίβια Μονάδα Πεζοναυτών,
αποτελούν το μοναδικό στοιχείο που θα μπορούσε να υποστηρίξει περιορισμένες
χερσαίες επιχειρήσεις.
Η ανάπτυξη αυτών των
δυνάμεων στην Καραϊβική απαιτεί γιγαντιαίους πόρους, τους οποίους ελάχιστα
κράτη θα μπορούσαν να συγκεντρώσουν, ακόμη και αν ανέπτυσσαν το σύνολο των
ενόπλων δυνάμεών τους. Και όλα αυτά για ποιον σκοπό; Στην πραγματικότητα, δεν
γνωρίζουμε με βεβαιότητα, πέρα από την άσκηση στρατηγικής πίεσης στη
Βενεζουέλα, με στόχο να αποτραπεί το καθεστώς του Νικολάς Μαδούρο από
οποιαδήποτε “περιπέτεια”, καθώς και να σταλεί ένα σαφές μήνυμα προς τον
υπόλοιπο κόσμο σχετικά με το ποιος ελέγχει την περιοχή.
Με κόστος που αγγίζει το
ένα εκατομμύριο δολάρια ανά ώρα επιχειρησιακής λειτουργίας, αυτή η επίδειξη
ισχύος μοιάζει εξαιρετικά δαπανηρή. Θα μπορούσε, ωστόσο, να εξυπηρετεί έναν πιο
συγκεκριμένο σκοπό, όπως η συστηματική καταστροφή των σκαφών διακίνησης
ναρκωτικών που διέρχονται από την περιοχή ευθύνης της επιχείρησης “Νότιο Δόρυ”.
Μέχρι σήμερα, 26 τέτοια μικρά σκάφη έχουν καταστραφεί, με απολογισμό 99 νεκρούς
και τη σύλληψη δύο ατόμων, οι οποίοι εν συνεχεία αφέθηκαν ελεύθεροι.
Ο πόλεμος κατά των
ναρκωτικών. Η χρήση στρατιωτικών μέσων – ειδικών δυνάμεων, μυστικών
επιχειρήσεων ή ακόμη και ιδιωτικών εταιρειών – εναντίον καρτέλ ναρκωτικών δεν
αποτελεί από μόνη της κάτι νέο. Οι Ηνωμένες Πολιτείες προβαίνουν σε τέτοιες
ενέργειες εδώ και δεκαετίες, χωρίς όμως να το παραδέχονται ανοιχτά, για έναν
απλό λόγο:
Η θανάτωση ανθρώπων χωρίς
δίκη και εκτός πλαισίου αυτοάμυνας είναι παράνομη σε καιρό ειρήνης. Η
αστυνόμευση και ο πόλεμος αποτελούν τις δύο νόμιμες χρήσεις του κρατικού
μονοπωλίου στην βία, αλλά διέπονται από διαφορετικά νομικά καθεστώτα.
Στην αστυνόμευση, η βία
ασκείται εναντίον ανθρώπων για πράξεις που διαπράττουν ή επιχειρούν να
διαπράξουν, και μάλιστα υπό αυστηρούς περιορισμούς. Αντιθέτως, στον πόλεμο η
βία ασκείται εναντίον ανθρώπων για αυτό που είναι: Μαχητές μιας εχθρικής
πολιτικής οντότητας, με περιορισμούς μόνο ως προς την προστασία των αμάχων.
Εφόσον τα καρτέλ δεν
συνιστούν πολιτικές οργανώσεις, όπως οι τζιχαντιστικές ομάδες, και πολύ
λιγότερο κράτη, αλλά καθαρά εγκληματικές οντότητες, η αντιμετώπισή τους δεν
μπορεί κανονικά να ενταχθεί στο πλαίσιο του πολέμου.
Θα μπορούσε κανείς να
επιλέξει να αντιμετωπίσει τα καρτέλ ναρκωτικών “όπως στον πόλεμο” και να
φονεύει τα μέλη τους απλώς για αυτό που είναι. Όμως κάτι τέτοιο ισοδυναμεί
αναπόφευκτα με εξωδικαστική εκτέλεση και, ως εκ τούτου, πρέπει να γίνεται
μυστικά. Τότε όμως έρχεται σε ευθεία αντίθεση με τα διαδοχικά Εκτελεστικά
Διατάγματα των Προέδρων Φορντ, Κάρτερ και Ρέιγκαν, τα οποία απαγορεύουν ρητώς
τον φόνο από κρατικές υπηρεσίες.
Η καινοτομία της
κυβέρνησης Τραμπ έγκειται στο ότι όχι μόνο δεν αποκρύπτει τη θανάτωση εμπόρων
ναρκωτικών, αλλά αντίθετα επαίρεται γι’ αυτήν, επικαλούμενη την επείγουσα
ανάγκη καταπολέμησης της μάστιγας των ναρκωτικών. Το βάρος πέφτει ιδίως στη
φαιντανύλη, η οποία προέρχεται κυρίως από το Μεξικό και ευθύνεται για τον
θάνατο δεκάδων χιλιάδων Αμερικανών ετησίως.
Δεν προκαλεί έκπληξη ότι
σχεδόν κάθε Γενικός Εισαγγελέας διεθνώς έχει εκφράσει σοβαρές αντιρρήσεις για
αυτήν την πρακτική, ιδίως για τις επιχειρήσεις της Νότιας Διοίκησης, θεωρώντας
ότι πρόκειται για καθαρές εξωδικαστικές δολοφονίες, ικανές να οδηγήσουν σε
ποινικές διώξεις των εμπλεκομένων στρατιωτικών ηγετών. Ο διοικητής της Νότιας
Διοίκησης, ναύαρχος Άλβιν Χάλσεϊ, φέρεται να ενέκρινε σιωπηρά αυτήν τη γραμμή,
αποχωρώντας πρόωρα λίγο μετά την έναρξη της επιχείρησης.
Αγνοώντας αυτές τις
ενστάσεις, η κυβέρνηση Τραμπ αναγκάστηκε τελικά να υπερβεί την αμφίβολη
δικαιολογία του “επείγοντος”, επικαλούμενη την αυτοάμυνα και, το σημαντικότερο
– και πλέον ανησυχητικό – κηρύσσοντας πόλεμο. Η κήρυξη πολέμου προϋποθέτει τον
προσδιορισμό ενός πολιτικού εχθρού, ο οποίος θα αποτελέσει αντικείμενο ακραίας
βίας.
Στην προκειμένη
περίπτωση, ως εχθρός ορίστηκε το Cartel de los Soles, το οποίο προστέθηκε τον
Νοέμβριο στον κατάλογο των ξένων τρομοκρατικών οργανώσεων, μαζί με την Tren de
Aragua της Βενεζουέλας και το καρτέλ Sinaloa του Μεξικού.
Η ετικέτα του «τρομοκράτη»
είναι εννοιολογικά προβληματική, αλλά πολιτικά ισχυρή: αρκεί για να
δαιμονοποιήσει τον στόχο και ταυτόχρονα αρκετά ασαφής ώστε να εφαρμοστεί κατά
το δοκούν. Φαίνεται ότι στην Ουάσιγκτον, η απλή ταυτοποίηση μιας οντότητας ως
«”εχθρού” αρκεί για να δικαιολογήσει αυτόματα τη δράση εναντίον της βάσει των
νόμων και των πρακτικών του πολέμου. Έτσι, εγκληματίες μετατρέπονται σε
“εχθρικούς άτακτους μαχητές”, όπως οι τζιχαντιστές, και αντιμετωπίζονται ως
νόμιμοι στόχοι άμεσης εξουδετέρωσης.
Συμπεράσματα. Εξετάζοντας
το μέλλον της παράδοξης επιχείρησης “Νότιο Δόρυ”, καθίσταται σαφές ότι μια
επιχείρηση κόστους ενός εκατομμυρίου δολαρίων την ώρα δεν μπορεί να συνεχιστεί
επ’ αόριστον, ιδίως δεδομένου του περιορισμένου της αντίκτυπου.
Η δαπανηρή καταστροφή
ορισμένων μικρών σκαφών ελάχιστα συμβάλλει στην αντιμετώπιση της μάστιγας των
ναρκωτικών, ενώ η σκόπιμη δημοσιοποίηση της επιχείρησης για λόγους κύρους,
αυξάνει τον κίνδυνο σοβαρών λαθών. Σε ένα περιβάλλον που καθοδηγείται από τα
μέσα ενημέρωσης, η απερισκεψία ενός και μόνο δεκανέα θα μπορούσε να θέσει σε
κίνδυνο ολόκληρη την επιχείρηση.
Επιπλέον, γίνεται ολοένα
και πιο ορατός ο ρόλος του «υπουργού τακτικού επιπέδου», ο οποίος παρεμβαίνει
άμεσα στη διοίκηση μονάδων που βρίσκονται σε εμπλοκή, με κίνδυνο να επιδεινώσει
την κατάσταση.
Χαρακτηριστικό είναι το
παράδειγμα της δεύτερης επίθεσης που διατάχθηκε από τον Υπουργό Πολέμου Πιτ
Χέγκσεθ, για την εξόντωση επιζώντων μιας πρώτης προσβολής, γεγονός που
καταδεικνύει γιατί τέτοιου είδους αμφιλεγόμενες επιχειρήσεις παραδοσιακά
διεξάγονται υπό καθεστώς μυστικότητας.
Παράλληλα, οι στόχοι
τείνουν να προσαρμόζονται. Τι θα συμβεί αν τα ταχύπλοα αρχίσουν να μεταφέρουν
συστηματικά αθώους ομήρους; Τι θα συμβεί, κυρίως, όταν οι διακινητές επιλέξουν
εναλλακτικές διαδρομές;
Ο απομακρυσμένος πόλεμος
παρουσιάζει τα ίδια πλεονεκτήματα και τους ίδιους περιορισμούς εδώ, όπως και
στην περίπτωση των Χούθι: μπορεί να αποδυναμώνεις τον αντίπαλο χωρίς φίλιες
απώλειες, αλλά με κόστος δισεκατομμυρίων και χωρίς αποφασιστικό αποτέλεσμα.
Αλλά ίσως η επιχείρηση
“Νότιο Δόρυ”, είναι πρωτίστως μια επιχείρηση επίδειξης για το αμερικανικό
κοινό. Εάν ο πραγματικός στόχος είναι πράγματι το καθεστώς του Μαδούρο, δεν
είναι σαφές πώς οι κυματισμοί από τα μεγάλα πλοία και οι προσβολές μικρών
σκαφών μπορούν να επιταχύνουν την πτώση του.
Οι Ηνωμένες Πολιτείες
επιβάλλουν ολοένα αυστηρότερες οικονομικές κυρώσεις στη Βενεζουέλα από το 2015
μ.Χ., και ιδίως στο πετρέλαιο από το 2019 μ.Χ.. Ωστόσο, οι κυρώσεις από μόνες
τους δεν υπήρξαν ποτέ επαρκείς για να προκαλέσουν επανάσταση ή κατάρρευση
καθεστώτος.
Η στρατιωτική δράση
παραμένει θεωρητικά μια επιλογή, αλλά εδώ ανακύπτει εκ νέου το μοντέλο πολέμου
του Τραμπ. Μπορεί κανείς να επηρεάσει την πολιτική συμπεριφορά ενός αντιπάλου
μέσω αεροπορικών πληγμάτων, αλλά δύσκολα ανατρέπει ένα καθεστώς μόνο με αυτά.
Για κάτι τέτοιο απαιτούνται ένοπλοι άνδρες να παρελάσουν στο Παλάτι Μιραφλόρες
– κατά προτίμηση Βενεζουελανοί.
Διαφορετικά, οι
Αμερικανοί θα πρέπει να αναλάβουν οι ίδιοι το βάρος της ανατροπής, όπως στην
Επιχείρηση “Δίκαιη Αιτία” στον Παναμά το 1.989 μ.Χ., με ανάλογες κατηγορίες
κατά του Μαδούρο όπως εκείνες που απαγγέλθηκαν στον Μανουέλ Νοριέγα. Όμως ένα
τέτοιο ενδεχόμενο προϋποθέτει την αποδοχή κινδύνου ανθρώπινων απωλειών – και
μέχρι στιγμής, ο Ντόναλντ Τραμπ δεν έχει δείξει ότι είναι διατεθειμένος να
αναλάβει αυτό το ρίσκο (https://slpress.gr/diethni/oi-polemoi-tou-trab-kai-to-neo-dogma-monroe////).
Κατάσταση ‘Eκτακτης
Aνάγκης στις ΗΠΑ! Ανιχνεύθηκαν βιολογικά όπλα ή πυρηνική ακτινοβολία στην
Κούβα!!! Μόλις κηρύχθηκε κατάσταση έκτακτης ανάγκης στις Ηνωμένες Πολιτείες
λόγω μιας ασυνήθιστης απειλής που προέρχεται από την Κούβα.
Η λέξη «ασυνήθιστο» είναι σημαντική.
Φαίνεται ότι αμερικανικά αεροσκάφη ανίχνευσης ακτινοβολίας έχουν εντοπίσει
πυρηνική ακτινοβολία ή βιολογικά όπλα στην Κούβα, λαθραία εισαγόμενα από
εχθρικές χώρες, όπως η Βόρεια Κορέα. Μήπως οι Ηνωμένες Πολιτείες παραπλανήθηκαν
μετά την ανάπτυξη του μεγαλύτερου μέρους του στρατιωτικού τους στόλου στην Μέση
Ανατολή, ενώ η σύγκρουση μεταφέρθηκε στα σύνορά τους;
Η Κορέα, η Κίνα και η Ρωσία γνωρίζουν πολύ
καλά ότι μετά το Ιράν και τα αραβικά κράτη, θα έρθει η σειρά τους και, ως εκ
τούτου, δεν θα μείνουν ποτέ άπραγες. Δεν πρόκειται για ουδέτερη σύγκρουση, αλλά
για έναν υπαρξιακό αγώνα για όλες τις μεγάλες δυνάμεις. Και το πιο επικίνδυνο
ερώτημα παραμένει: ποιος θα εκτοξεύσει πρώτος την πυρηνική βόμβα (https://dimpenews.com/2026/01/30/%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%ac%cf%83%cf%84%ce%b1%cf%83%ce%b7-e%ce%ba%cf%84%ce%b1%ce%ba%cf%84%ce%b7%cf%82-a%ce%bd%ce%ac%ce%b3%ce%ba%ce%b7%cf%82-%cf%83%cf%84%ce%b9%cf%82-%ce%b7%cf%80%ce%b1-%ce%b1%ce%bd/l);
«ΦΩΝΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ» Η Αμερικανική
αστυνομία αναπτύσσει στρατιωτικό όπλο μαζικής ψυχολογικής καταστολής κατά
διαδηλωτών – και το ονομάζει θεολογικά. Δεν είναι τίτλος από ταινία τρόμου.
Είναι η πραγματικότητα του 2025 μ.Χ. στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Το LRAD (Long Range Acoustic Device),
γνωστό και ως «Φωνή του Θεού» (Voice of God), το ίδιο όπλο που χρησιμοποίησαν
οι Αμερικανοί στο Ιράκ και το Αφγανιστάν για να σπάσουν αντάρτες και
τρομοκράτες, τώρα αναπτύσσεται σε αμερικανικές πόλεις. Και ο στόχος δεν είναι ο
εχθρός στο εξωτερικό. Είναι Αμερικανοί πολίτες που διαδηλώνουν κατά του ICE και
των μαζικών απελάσεων.
Τι είναι η «Φωνή του Θεού». Το LRAD είναι
ένα όπλο κατευθυνόμενου ήχου στρατιωτικών προδιαγραφών. Μπορεί να εκπέμπει
μηνύματα, σειρήνες ή καθαρό θόρυβο σε ένταση έως και 160 ντεσιμπέλ – πάνω από
το όριο του πόνου του ανθρώπινου αυτιού.
Τα αποτελέσματα: Άμεση ακουστική βλάβη:
Διαρκής βαρηκοΐα, ρήξη τυμπάνου, αιμορραγία από τα αυτιά. Ψυχολογικό σοκ:
Πανικός, αποπροσανατολισμός, αίσθημα ότι «ο Θεός μιλάει απευθείας στο κεφάλι
σου» – εξ ου και το όνομα.
Μαζική διασπορά πλήθους: Ο κόσμος τρέχει να
σωθεί χωρίς να ξέρει από πού έρχεται η φωνή. Το σύστημα είναι τόσο
κατευθυνόμενο που μπορεί να στοχεύσει έναν μόνο άνθρωπο σε πλήθος 10.000,
κάνοντάς τον να ακούει «φωνές» που ο διπλανός του δεν ακούει.
Από το Αφγανιστάν στο Λος Άντζελες. Το LRAD
χρησιμοποιήθηκε πρώτη φορά κατά πολιτών στις ΗΠΑ το 2009 μ.Χ., στο G20 του
Πίτσμπουργκ. Τότε ήταν «έκτακτη ανάγκη». Τώρα είναι συστηματική τακτική.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του The Intercept και
τοπικών ΜΜΕ σε Καλιφόρνια, Τέξας και Ιλλινόις, η αστυνομία έχει ήδη αναπτύξει
LRAD σε τουλάχιστον 12 πόλεις με έντονες διαδηλώσεις κατά του ICE.
Στο Λος Άντζελες, αυτή την εβδομάδα, το
LRAD χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά με πλήρη ισχύ κατά διαδηλωτών που μπλόκαραν
αυτοκινητόπομπα απέλασης. Αυτόπτες μάρτυρες μιλούν για «φωνή που ήρθε από το
πουθενά, σαν να μιλούσε ο Θεός, και μετά έσκασαν τα αυτιά μας».
Τουλάχιστον 23 άτομα μεταφέρθηκαν σε
νοσοκομεία με αιμορραγία από τα αυτιά. Κανένας δεν είχε τραυματιστεί από
σφαίρα. Όλοι από ήχο. Το θεολογικό όνομα και το σύμβολο Το όνομα «Voice of God»
δεν είναι τυχαίο.
Το επινόησαν οι μηχανικοί της εταιρείας
LRAD Corporation το 2004 μ.Χ., όταν είδαν την αντίδραση Ιρακινών στρατιωτών που
άκουγαν φωνές να τους λένε να παραδοθούν – φωνές που φαίνονταν να έρχονται από
μέσα τους.
Η ψυχολογική επίδραση ήταν τόσο ισχυρή που
το Πεντάγωνο χρηματοδότησε άμεσα το πρόγραμμα. Τώρα, το ίδιο όπλο με το ίδιο
όνομα στρέφεται κατά Αμερικανών πολιτών. Και το μήνυμα είναι σαφές: «Ο Θεός
είναι με το κράτος. Και ο Θεός σου λέει να υποταχθείς». Το προηγούμενο που
σπάει Αυτό δεν είναι απλώς καταστολή. Είναι θεοποίηση της καταστολής
Όταν η αστυνομία ονομάζει τα όπλα της με θρησκευτικούς
τίτλους, όταν ο ήχος-βασανιστήριο γίνεται «Φωνή του Θεού», τότε το κράτα δεν
απλώς καταστέλλει. Ιεροποιεί την βία του. Και αυτό είναι το πιο επικίνδυνο
σημάδι. Όχι το ίδιο το όπλο. Αλλά η νοοτροπία πίσω του. Η ίδια νοοτροπία που
οδήγησε στο Γκουαντάναμο. Στις μυστικές φυλακές της CIA.
Στα βασανιστήρια του Αμπού Γκράιμπ. Τώρα
έρχεται στις γειτονιές της Αμερικής. Και αν δεν σταματήσει εκεί, θα έρθει και
αλλού. Κρατήστε τα αυτιά σας σφραγισμένα. Η «Φωνή του Θεού» δεν φέρνει σωτηρία.
Φέρνει υποταγή ή κώφωση (https://www.triklopodia.gr/%cf%86%cf%89%ce%bd%ce%b7-%cf%84%ce%bf%cf%85-%ce%b8%ce%b5%ce%bf%cf%85-%ce%b7-%ce%b1%ce%bc%ce%b5%cf%81%ce%b9%ce%ba%ce%b1%ce%bd%ce%b9%ce%ba%ce%ae-%ce%b1%cf%83%cf%84%cf%85%ce%bd%ce%bf%ce%bc/).
Αμερικανική βόμβα:
Οι Ρεπουμπλικάνοι θα νικήσουν στις εκλογές - Τεράστιος Trump, πριόνισε το
φυσικό αέριο της Ρωσίας, εκτίναξε το LNG. Οι πολιτικοί αναλυτές έχουν
σκιαγραφήσει μια ανταγωνιστική εθνική εικόνα.
Ο Michael Whatley, πρώην Πρόεδρος της
Εθνικής Επιτροπής των Ρεπουμπλικανών και νυν υποψήφιος για τη Γερουσία των
Ρεπουμπλικανών στην Βόρεια Καρολίνα, αμφισβήτησε έντονα τις προβλέψεις για
κέρδη των Δημοκρατικών στις ενδιάμεσες εκλογές του 2026 μ.Χ., κατά την διάρκεια
συνέντευξης που παραχώρησε τη Δευτέρα στο «Wake Up America». Είπε ότι οι
Ρεπουμπλικάνοι παραμένουν σε καλό δρόμο για να διατηρήσουν και ενδεχομένως να
επεκτείνουν την εξουσία τους στο Κογκρέσο.
«Θα κερδίσουμε στις ενδιάμεσες εκλογές. Θα
είμαστε επιτυχημένοι», τόνισε αποδίδοντας την έμφαση που δίνει το
Ρεπουμπλικανικό Κόμμα στην ασφάλεια των συνόρων, στις οικονομικές ευκαιρίες και
στον εθνικό σεβασμό — θέματα που, όπως είπε, βρίσκουν απήχηση στο εκλογικό
σώμα. «Αυτό που προσφέρουν οι Δημοκρατικοί — ανοιχτά σύνορα, πληθωριστικές
δαπάνες και μια αδύναμη Αμερική — δεν είναι αυτό που θέλει ο αμερικανικός
λαός», είπε.
Τόνισε ακόμα ότι οι Ρεπουμπλικάνοι πρέπει
να παραμείνουν επικεντρωμένοι στις ανησυχίες των ψηφοφόρων για να διατηρήσουν
τον έλεγχο τόσο της Βουλής όσο και της Γερουσίας. Ζήτησε λύσεις που δημιουργούν
θέσεις εργασίας, αυξάνουν τους μισθούς, μειώνουν τις τιμές και ασφαλίζουν τις
κοινότητες, λέγοντας ότι αυτό το μήνυμα θα οδηγήσει την επιτυχία του
Ρεπουμπλικανικού Κόμματος τον Νοέμβριο.
Οι πολιτικοί αναλυτές έχουν σκιαγραφήσει
μια ανταγωνιστική εθνική εικόνα. Ανεξάρτητα μοντέλα και συγκεντρωτικοί φορείς
δημοσκοπήσεων δείχνουν ότι οι Δημοκρατικοί έχουν προβάδισμα στην Βουλή των
Αντιπροσώπων, ενώ ο χάρτης της Γερουσίας ευνοεί προς το παρόν τους
Ρεπουμπλικάνους, αλλά παραμένει σε εξέλιξη.
Οι Δημοκρατικοί χρειάζονται μια καθαρή
αύξηση τεσσάρων εδρών στην Γερουσία για να εξασφαλίσουν τον έλεγχο, μια δύσκολη
πορεία δεδομένου ότι η πλειονότητα των ευάλωτων εδρών κατέχεται από
Δημοκρατικούς, αλλά όχι αδύνατη, σύμφωνα με τους αναλυτές.
Σχετικά με τις εκλογές, ο Πρόεδρος Trump, ο
οποίος διανύει τώρα τη δεύτερη θητεία του, προκάλεσε αντιπαράθεση σε ξεχωριστή
συνέντευξη στο Reuters την περασμένη εβδομάδα αστειευόμενος ότι «δεν θα έπρεπε
καν να κάνουμε εκλογές» δεδομένων αυτών που χαρακτήρισε ως επιτεύγματα της
κυβέρνησής του, ένα σχόλιο που προκάλεσε κριτική από πολιτικούς αντιπάλους.
Στην συνέντευξή του υιοθέτησε διαφορετικό τόνο, δίνοντας έμφαση σε
συγκεκριμένες νίκες πολιτικής.
Απέδωσε στην κυβέρνηση την μείωση του
πληθωρισμού και των τιμών του φυσικού αερίου, τη δημιουργία θέσεων εργασίας και
την ενίσχυση της εθνικής ασφάλειας — επιτεύγματα που, όπως είπε, καταδεικνύουν
την δύναμη της Ρεπουμπλικανικής διακυβέρνησης και θέτουν τις βάσεις για
μεσοπρόθεσμη επιτυχία. Ωστόσο, πρόσφατες αναφορές υπογραμμίζουν την αβεβαιότητα
για το Ρεπουμπλικανικό Κόμμα.
Μια ανάλυση του AP δείχνει ότι περισσότερο
από το 10% των μελών της Βουλής των Αντιπροσώπων έχουν ήδη ανακοινώσει ότι δεν
θα επιδιώξουν επανεκλογή, δημιουργώντας έναν ιστορικά υψηλό αριθμό κενών εδρών
που θα μπορούσαν να αλλάξουν προς οποιαδήποτε κατεύθυνση (https://www.bankingnews.gr/diethni/articles/851047/amerikaniki-vomva-oi-repoumplikanoi-tha-nikisoun-stis-ekloges-terastios-trump-prionise-to-fysiko-aerio-tis-rosias-ektinakse-to-lng/).
ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΗΝ
ΓΡΟΙΛΑΝΔΙΑ! ΞΑΦΝΙΚΗ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ ΣΤΡΑΤΕΥΜΑΤΩΝ ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΑΠΕΙΛΕΣ ΤΡΑΜΠ –
ΕΥΡΩΠΑΪΚΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΣΕ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΙΣ ΠΙΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΗΠΑ, ΟΚΤΩ ΚΡΑΤΗ
ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΝΤΑΙ ΤΗΝ «ΑΣΦΑΛΕΙΑ» ΣΤΗΝ ΑΡΚΤΙΚΗ ΚΑΙ ΤΗΝ «ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑ» ΤΗΣ
ΓΡΟΙΛΑΝΔΙΑΣ.
Σημαντικές εξελίξεις καταγράφονται σήμερα
στο μέτωπο της Γροιλανδίας, καθώς όπως αναφέρουν διεθνή μέσα ενημέρωσης
υπάρχουν αναφορές για απότομη αποχώρηση γερμανικών στρατευμάτων από το νησί, σε
μια κίνηση που έρχεται σε συνέχεια των πρόσφατων στρατιωτικών επιχειρήσεων στο
πλαίσιο της αυξημένης έντασης με τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Η Γροιλανδία βρίσκεται στο επίκεντρο
διεθνούς προσοχής, όταν ευρωπαϊκές δυνάμεις – ανάμεσά τους και στρατιωτικά
τμήματα από την Γερμανία – είχαν σταλεί στο νησί στο πλαίσιο κοινών
επιχειρήσεων ενίσχυσης της ασφάλειας υπό τη δανική ηγεσία διαφόρων κρατών της
Βορειο-Ατλαντικής Συμμαχίας (NATO) και ευρωπαϊκών συμμάχων.
Ωστόσο, πληροφορίες που μεταδίδονται σήμερα
αναφέρουν ότι οι Γερμανοί στρατιώτες φαίνεται να έχουν αναχωρήσει «σε χρόνο
ρεκόρ» από την Γροιλανδία, ακυρώνοντας προγραμματισμένα καθήκοντα και
απογειώνοντας σκάφος από το αεροδρόμιο του Nuuk χωρίς προηγούμενη ανακοίνωση ή
επίσημη ενημέρωση από το Βερολίνο (https://www.makeleio.gr/%ce%ba%ce%bf%cf%83%ce%bc%ce%bf%cf%82/ekselikseis-sti-groilandia-ksafniki-apochorisi-germanikon-stratevmaton-meta-tis-apeiles-tramp-efropaikes-dynameis-se-syntonismo-mprosta-stis-pieseis-ton-ipa-okto-krati-yperaspizontai-tin/).
Μινεσότα: Με όπλα
στα χέρια κυκλοφορούν οι διαδηλωτές. Όλοι φοβούνται τα χειρότερα. Με όπλα
άρχισαν να κυκλοφορούν διαδηλωτές στην Μινεσότα των ΗΠΑ: εν μέσω διαδηλώσεων
που συνεχίζονται μετά την δολοφονία της Ρενέ Νικόλ Γκουντ, από ένα πράκτορα της
ICE. Το κλίμα είναι πολύ τεταμένο μεταξύ των διαδηλωτών και των αρχών ασφαλείας
και φοβούνται τα χειρότερα (https://www.pronews.gr/amyna-asfaleia/diethnis-asfaleia/minesota-me-opla-ta-xeria-kykloforoun-oi-diadilotes/).
«Ο Αποσυντονιστής»:
Αυτό ήταν το μυστικό όπλο των ΗΠΑ στην σύλληψη του Ν.Μαδούρο – Η αποκάλυψη του
Ν.Τραμπ. Ο Αμερικανός Πρόεδρος μίλησε για ένα άγνωστο μέχρι σήμερα οπλικό
σύστημα που «αχρήστευσε» τον εξοπλισμό των δυνάμεων του Μαδούρο.
Ο Ντόναλντ Τραμπ, κατά την διάρκεια
δηλώσεών του αποκάλυψε ότι ένα μυστικό νέο όπλο, το οποίο ο Αμερικανός πρόεδρος
αποκαλεί «The Discombobulator (Ο Αποσυντονιστής)», ήταν καθοριστικής σημασίας
στη σύλληψη του Νικολάς Μαδούρο στην Βενεζουέλα.
Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο Ν.Τραμπ, το
συγκεκριμένο όπλο «έκανε τον εξοπλισμό του εχθρού να μην λειτουργεί» κατά την
επιχείρηση της 3ης Ιανουαρίου, όταν αμερικανικά ελικόπτερα εισήλθαν στο Καράκας
για να συλλάβουν τον Μαδούρο και την σύζυγό του, Σίλια Φλόρες, με κατηγορίες
που αφορούν ναρκωτικά και όπλα, χωρίς να χαθεί ούτε μία Αμερικανική ζωή.
«Ο Αποσυντονιστής. Δεν μου επιτρέπεται να
μιλήσω γι’ αυτό», δήλωσε ο Τραμπ σε αποκλειστική συνέντευξη που παραχώρησε στο
Οβάλ Γραφείο, προσθέτοντας ότι δεν θα ήθελε να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες,
επιβεβαιώνοντας ωστόσο τη χρήση του στην επιχείρηση.
Όπως είπε, οι δυνάμεις που υπερασπίζονταν
τον Μαδούρο δεν κατάφεραν να χρησιμοποιήσουν τους πυραύλους που διέθεταν, παρά
το γεγονός ότι, σύμφωνα με τον ίδιο, επρόκειτο για ρωσικής και Κινεζικής
προέλευσης οπλικά συστήματα.
Ο Αμερικανός Πρόεδρος αναφέρθηκε στο
μυστικό όπλο όταν ρωτήθηκε για δημοσιεύματα που συνδέουν την αμερικανική
κυβέρνηση με την αγορά όπλου παλμικής ενέργειας, το οποίο φέρεται να σχετίζεται
με περιστατικά που έχουν αποδοθεί στο λεγόμενο «Σύνδρομο της Αβάνας».
Τι λένε οι μαρτυρίες από την Βενεζουέλα. Αν
και δεν είναι γνωστές πολλές λεπτομέρειες για το «Discombobulator», μαρτυρίες
από την Βενεζουέλα περιγράφουν ότι ένοπλοι που φρουρούσαν τον Μαδούρο
κατέρρευσαν, εμφανίζοντας αιμορραγία από την μύτη και έντονη δυσφορία.
Ένα μέλος της ομάδας ασφαλείας του Μαδούρο
ανέφερε ότι «ξαφνικά όλα τα συστήματα ραντάρ έκλεισαν χωρίς καμία εξήγηση», ενώ
στη συνέχεια εμφανίστηκαν drones πάνω από τις θέσεις τους και ακολούθησε η
άφιξη ελικοπτέρων με περίπου 20 Αμερικανούς στρατιώτες.
Ο ίδιος μάρτυρας περιέγραψε ότι κάποια
στιγμή εκτοξεύθηκε κάτι που έμοιαζε με «πολύ έντονο ηχητικό κύμα», προκαλώντας
έντονο πόνο, αιμορραγία και αδυναμία κίνησης στους παρευρισκόμενους, οι οποίοι,
όπως είπε, δεν μπορούσαν καν να σταθούν όρθιοι μετά την επίδρασή του. Ο
63χρονος Μαδούρο κρατείται πλέον σε ομοσπονδιακή φυλακή στο Μπρούκλιν, εν αναμονή
της δίκης του για κατηγορίες που σχετίζονται με ναρκωτρομοκρατία.
Την ίδια ώρα, καθήκοντα μεταβατικής
προέδρου της Βενεζουέλας ασκεί η πρώην αντιπρόεδρός του, Ντέλσι Ροντρίγκες. Ο
Τραμπ δήλωσε επίσης ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες διατηρούν «εξαιρετική σχέση» με
την νέα ηγεσία της χώρας, χαρακτηρίζοντας τη Ροντρίγκες «εξαιρετική» (https://www.pronews.gr/amyna-asfaleia/diethnis-asfaleia/o-aposyntonistis-ayto-itan-to-mystiko-oplo-ton-ipa-sti-syllipsi-tou-n-madouro-i-apokalypsi-tou-n-tramp/).
Εξαγριωμένοι
διαδηλωτές εναντίον των πρακτόρων της ICE μετά την νέα δολοφονία. Σε πεδίο
μάχης έχουν μετατραπεί οι δρόμοι στην Μινεάπολη - Το θύμα δεν φαίνεται να
αποτελούσε απειλή, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters.
Άγρια επεισόδια έχουν ξεσπάσει στην
Μινεάπολη σήμερα, Σάββατο 24 Ιανουαρίου, έπειτα από τον θανάσιμο τραυματισμό
ενός ακόμα πολίτη από Πράκτορα της Υπηρεσίας Μετανάστευσης και Τελωνείων των
ΗΠΑ (ICE).
Μετά τους πυροβολισμούς που δέχτηκε το
θύμα, πλήθος εξαγριωμένων ανθρώπων συγκεντρώθηκε στο σημείο, φωνάζοντας
συνθήματα κατά των ομοσπονδιακών πρακτόρων, αποκαλώντας τους – μεταξύ άλλων –
«δειλούς». Οι πολίτες ζητούν την απομάκρυνση του Σώματος αυτού από την
Πολιτεία, όπου πρόσφατα είχε χάσει τη ζωή της και η Ρενέ Νικόλ Γκουντ – επίσης
από πυροβολισμούς που δέχτηκε από Πράκτορα της ICE.
Η στιγμή της δολοφονίας: Σε βίντεο που
δημοσιεύτηκαν στα social media, οι διαδηλωτές φαίνονται να δημιουργούν οχυρά με
κάδους απορριμμάτων, πραγματοποιώντας πορείες σε κεντρικούς δρόμους της πόλης.
Οι Αρχές, που έχουν παραταχθεί σε πολλά σημεία, χρησιμοποιούν δακρυγόνα και
βόμβες καπνού για να τους απωθήσουν.
Η κατάσταση παραμένει τεταμένη ώρες μετά το
περιστατικό, με εκατοντάδες άτομα να έχουν συγκεντρωθεί, ενώ ο αριθμός τους
συνεχώς αυξάνεται. «Πηγαίνετε σπίτια σας τώρα», «δολοφόνοι», ακούγονται να λένε
οι διαδηλωτές στα πλάνα που προβάλλονται τηλεοπτικά από το σημείο της
δολοφονίας.
Αστυνομία: Το θύμα δεν είχε ποινικό μητρώο
και ήταν νόμιμος κάτοχος όπλου. Ο αρχηγός της αστυνομίας της Μινεάπολης,
Μπράιαν Ο’Χάρα, ανέφερε ότι αστυνομικοί έφτασαν άμεσα στον τόπο του
περιστατικού, στο οποίο εμπλέκονταν ομοσπονδιακοί πράκτορες και βρήκαν έναν
άνδρα με πολλαπλά τραύματα από πυροβολισμούς. Επιβεβαίωσε ότι ο άνδρας έχει
πεθάνει και με βάση «πολύ περιορισμένες πληροφορίες», πιστεύεται ότι είναι ένας
«37χρονος λευκός άνδρας, κάτοικος της Μινεάπολης και Αμερικανός πολίτης».
Ο Ο’Χάρα δήλωσε ότι η μοναδική προηγούμενη
επαφή του θύματος με τις Αρχές αφορούσε παραβάσεις του Κώδικα Οδικής
Κυκλοφορίας. «Πιστεύουμε ότι ήταν νόμιμος κάτοχος όπλου, με άδεια οπλοφορίας»,
ανέφερε στη συνέχεια. Στην Μινεσότα, η νομοθεσία επιτρέπει την οπλοφορία, υπό
την προϋπόθεση ότι ο κάτοχος διέθετε έγκυρη άδεια.
Αξίζει να αναφέρουμε πως παρά τις αρχικές
πληροφορίες που ήθελαν το θύμα να «τραβάει όπλο» κατά την προσπάθεια των
πρακτόρων να τον περιορίσουν, το πρακτορείο Reuters μεταδίδει πως κάτι τέτοιο
δεν προκύπτει από τα μέχρι στιγμής διαθέσιμα στοιχεία. Στο διαδίκτυο
δημοσιεύονται διαρκώς νέα βίντεο από τη στιγμή που η ICE τραυματίζει θανάσιμα
τον άτυχο άνδρα:
Σε ένα νέο βίντεο φαίνεται το θύμα λίγο
πριν η κατάσταση βγει εκτός ελέγχου: Οι νεότερες πληροφορίες αναφέρουν ότι ο
άνδρας που έχασε την ζωή του από τους πυροβολισμούς, δέχτηκε αρχικά λεκτική
επίθεση από πράκτορες της ICE, καθώς τους έβγαζε βίντεο με μια κάμερα.
Μάλιστα, ο Δήμαρχος της περιοχής έθεσε
δημόσια ερωτήματα για το πού βρίσκεται η κάμερα του ανθρώπου, αλλά και το
κινητό του τηλέφωνο και αν τα έχουν στην κατοχή τους οι ομοσπονδιακοί
πράκτορες.
Τι γνωρίζουμε για το 37χρονο θύμα. Τοπικά
μέσα ενημέρωσης, που επικαλούνται αστυνομικές πηγές, αναφέρουν πως το θύμα
είναι ο 37χρονος Άλεξ Τζέφρι Πρέτι, κάτοικος νότιας Μινεάπολης. Ο άτυχος άνδρας
φαίνεται να ήταν νοσοκόμος στο επάγγελμα και υπάλληλος της Ομοσπονδιακής
Υπηρεσίας Βετεράνων των ΗΠΑ (https://www.zougla.gr/kosmos/exagriomenoi-diadilotes-enantion-ton-praktoron-tis-ice-meta-ti-nea-dolofonia//).
WSJ: «Ο Ε.Μασκ
είναι έτοιμος να επανέλθει στην πολιτική». Ο μεγιστάνας είναι έτοιμος να
υποστηρίξει τους Ρεπουμπλικάνους στις ενδιάμεσες εκλογές μετά από μια ύφεση με
τον Πρόεδρο Τραμπ αναφέρει η εφημερίδα.
Ο Έλον Μασκ ετοιμάζεται να στηρίξει πλήρως
το Ρεπουμπλικανικό Κόμμα ενόψει των κρίσιμων ενδιάμεσων εκλογών, παρά την
πρόσφατη διαμάχη του με τον Πρόεδρο των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, ανέφερε την Πέμπτη
η Wall Street Journal, επικαλούμενη πηγές.
Άτομα που γνωρίζουν το θέμα δήλωσαν στην
εφημερίδα ότι ο Μασκ, ιδιοκτήτης των X, Space X και Tesla, είχε προσεγγιστεί
από κορυφαία στελέχη των Ρεπουμπλικανών, συμπεριλαμβανομένου του αντιπροέδρου
Τζ. Ντ. Βανς, για να βοηθήσει τους Ρεπουμπλικάνους να διατηρήσουν την
πλειοψηφία και στα δύο σώματα του Κογκρέσου.
Πηγές της WSJ ισχυρίστηκαν επίσης ότι η
πολιτική ομάδα του Μασκ είχε συναντήσεις με υποψήφιους προμηθευτές τις
τελευταίες εβδομάδες, με έμφαση σε ειδικούς σε ψηφιακά θέματα και σε θέματα
γραπτών μηνυμάτων.
Ο βασικός στόχος του μεγιστάνα για τις
ενδιάμεσες εκλογές του Νοεμβρίου φέρεται να είναι να συσπειρώσει τους
ψηφοφόρους που προηγουμένως ψήφισαν τον Τραμπ, αλλά οι οποίοι δεν ενδιαφέρονται
ιδιαίτερα για τις εκλογές για το Κογκρέσο.
Τα σχέδια του Μασκ και η κλίμακα της
προσπάθειας, ωστόσο, δεν είναι καθορισμένα, χωρίς καμία βεβαιότητα σχετικά με
τους ακριβείς μηχανισμούς που θα αναπτυχθούν για την υποστήριξη του
Ρεπουμπλικανικού Κόμματος, αναφέρει το άρθρο.
Ο Μασκ έπαιξε έναν τεράστιο ρόλο στον
εκλογικό κύκλο του 2024 μ.Χ., όταν δώρισε 288 εκατομμύρια δολάρια για να
υποστηρίξει τον Τραμπ και άλλους Ρεπουμπλικάνους, σύμφωνα με την Washington
Post. Μετά την νίκη του Τραμπ, ο Μασκ διορίστηκε επικεφαλής του πλέον ανενεργού
Υπουργείου Αποδοτικότητας της Διακυβέρνησης (DOGE).
Ωστόσο, η σχέση μεταξύ των δύο ανδρών
ψυχράνθηκε στα μέσα του 2025 μ.Χ., όταν ο Μασκ επιτέθηκε στο χαρακτηριστικό
πακέτο φορολογίας και δαπανών του Τραμπ, αποκαλώντας το προσχέδιο «εντελώς
παράλογο και καταστροφικό».
Ωστόσο, οι δύο φάνηκαν να έχουν ξεπεράσει
τα προηγούμενα παράπονά τους όταν εθεάθησαν μαζί σε μια επιμνημόσυνη δέηση για
τον εκλιπόντα συντηρητικό ακτιβιστή Τσάρλι Κερκ. Αργότερα, εμφανίστηκαν
φωτογραφίες που τους έδειχναν να δειπνούν μαζί. Η αναφερόμενη επιστροφή του
Μασκ στην πολιτική σκηνή έρχεται εν μέσω ανησυχιών στο Ρεπουμπλικανικό Κόμμα
ότι θα μπορούσαν να χάσουν την πλειοψηφία τους στο Κογκρέσο.
Δημοσκόπηση των New York Times/Siena αυτή
την εβδομάδα έδωσε στους Δημοκρατικούς προβάδισμα σε ένα γενικό ψηφοδέλτιο για
το Κογκρέσο με 48% έναντι 43% μεταξύ των εγγεγραμμένων ψηφοφόρων.
Ο Τραμπ έχει χαρακτηρίσει τις ενδιάμεσες
εκλογές ως υπαρξιακές για την προεδρία του, λέγοντας στους Ρεπουμπλικάνους της
Βουλής αυτόν τον μήνα ότι «πρέπει να κερδίσουν τις ενδιάμεσες εκλογές… [αλλιώς]
θα με παραπέμψουν σε δίκη» (https://www.pronews.gr/kosmos/wsj-o-e-mask-einai-etoimos-na-epanelthei-stin-politiki//).
Πώς ο Trump μπορεί
να κατασχέσει τον ξένο χρυσό που βρίσκεται στην Νέα Υόρκη – Ο Roosevelt και το
διάταγμα 6102. Ο φόβος επίκλησης των έκτακτων Προεδρικών εξουσιών και ο
εφιάλτης επιστροφής του 1.933 μ.Χ.
Σε περιόδους κρίσης, πολλοί άνθρωποι
επενδύουν στο χρυσό. Κεντρικές τράπεζες και κυβερνήσεις επίσης διατηρούν χρυσό
ως αποθεματικό. Η Γερμανία, για παράδειγμα, έχει τα δεύτερα μεγαλύτερα
αποθέματα χρυσού στον κόσμο, μετά τις ΗΠΑ, συνολικού ύψους περίπου 3.550 τόνων.
Αυτά τα στοιχεία προέρχονται από την
Bundesbank για το τέλος του 2024 μ.Χ. Από αυτά, 1.710 τόνοι φυλάσσονται στην
Φρανκφούρτη. Το υπόλοιπο βρίσκεται στο εξωτερικό.Συγκεκριμένα: 405 τόνοι στην
Bank of England στο Λονδίνο και 1.236 τόνοι στην Federal Reserve Bank (Fed)
στην Νέα Υόρκη. Αυτό σημαίνει ότι πάνω από το ένα τρίτο των γερμανικών
αποθεμάτων χρυσού, δηλαδή το 37%, βρίσκεται στις ΗΠΑ.
Η ανεξαρτησία της Federal Reserve . Εκεί, ο
χρυσός θεωρούνταν ασφαλής για χρόνια. Αυτό συμβαίνει επειδή οι κεντρικές
τράπεζες είναι συνήθως ανεξάρτητες και έχουν μεγάλη εμπιστοσύνη μεταξύ τους.
Αλλά ο Πρόεδρος των ΗΠΑ, Donald Trump, προσπαθεί να αλλάξει αυτό. Τους
τελευταίους μήνες έχει εξαπολύσει όλο και περισσότερες επιθέσεις με στόχο να
υπονομεύσει την ανεξαρτησία της Fed.
Πρόσφατα, απείλησε τον πρόεδρο της Federal
Reserve, Jerome Powell, με κατηγορίες σχετικά με την ανακαίνιση κτιρίων της
Fed. Ο Powell θεωρεί ότι αυτό είναι απλώς πρόσχημα για άσκηση πίεσης.
Προηγουμένως, ο Trump είχε ήδη προσπαθήσει να απολύσει τη Fed Governor Lisa
Cook.
Η υπόθεση βρίσκεται αυτή την στιγμή στο
Ανώτατο Δικαστήριο. Για μήνες ο Trump ζητούσε από τον Powell να μειώσει τα
επιτόκια πιο γρήγορα και πιο εκτεταμένα, συχνά με προσβλητικές αναρτήσεις στην
πλατφόρμα του Truth Social.
“Φυσικά, όσο περισσότερες κεντρικές
τράπεζες δέχονται πολιτική πίεση — και αυτό το βιώνουμε αυτήν τη στιγμή στις
ΗΠΑ — τόσο πιο δύσκολο θα είναι να διατηρηθεί αυτή η βάση εμπιστοσύνης,” είπε ο
ειδικός στο χρυσό Wolfgang Wrzesniok-Roßbach της Fragold στη Φρανκφούρτη.
Πρέπει να παρακολουθούμε στενά πώς θα συνεχίσει ο Trump να αντιμετωπίζει τη Fed
και πόσο ανεξάρτητη θα είναι στο μέλλον.
Διεθνείς νομισματικοί φορείς ανησυχούν,
καθώς αυξάνεται ο παράγοντας του ρίσκου. Η εκτόξευση του ρίσκου . Η αποθήκευση
χρυσού στις ΗΠΑ μπορεί επομένως να γίνει πρόβλημα για την Γερμανία. Πρέπει να
φοβόμαστε για την ασφάλεια αυτού του αποθέματος χρυσού; “Τα αποθέματα χρυσού
είναι αυτήν την στιγμή ασφαλή στις ΗΠΑ. Αλλά αύριο μπορεί ξαφνικά η αμερικανική
κυβέρνηση να πει: ‘Τώρα κρατάμε τα αποθέματα χρυσού ως μοχλό πίεσης’,” λέει ο
Wrzesniok-Roßbach.
Ο παράγοντας ρίσκου Donald Trump είναι
μεγάλος. Αυτήν την στιγμή οι ΗΠΑ δεν είναι αξιόπιστος εταίρος της ΕΕ, είπε στο
Reuters ο πρόεδρος του Centre for European Economic Research (ZEW), Achim
Wambach.
“Υπό την κυβέρνηση Trump, ο γερμανικός
χρυσός δεν είναι πλέον ασφαλής στις ΗΠΑ,” λέει ο Stefan Riße, capital market
strategist στην ACATIS Investment. “Υπό τον Donald Trump, η Αμερική δεν είναι
πλέον προβλέψιμη.
Απλά βλέπουμε ότι έχει απέναντί του την
Ευρώπη και ειδικά την Γερμανία. «Δεν υπάρχουν αξιόπιστοι κανόνες, σύμφωνα με
τον Riße: “Αν κοιτάξεις τι συμβαίνει με την Γροιλανδία, πρέπει να αναρωτηθείς
αν ισχύουν ακόμα οι παλιές κανόνες για την κυβέρνηση Trump.».
Θα πρέπει να επαναπατριστεί ο χρυσός στην
Γερμανία; Ειδικοί προτείνουν να μεταφερθεί ο χρυσός από την Νέα Υόρκη στην
Γερμανία. «Η αναλογία ρίσκου-απόδοσης μιλά σίγουρα υπέρ της μεταφοράς των
αποθεμάτων χρυσού στην Γερμανία,» λέει ο Riße. Αν ο χρυσός ήταν στην Γερμανία,
τότε δεν θα υπήρχε κανένα ρίσκο. Όσο είναι στις ΗΠΑ, υπάρχει ρίσκο.
Μέχρι τώρα αυτό το ρίσκο θεωρούνταν τόσο
μικρό που η προσπάθεια να μεταφερθεί ο χρυσός στην Γερμανία φαινόταν υπερβολικά
μεγάλη. «Υπό τον Donald Trump, πρέπει να το δεις διαφορετικά και να
επαναξιολογήσεις τους κινδύνους», επισημαίνει.
Ωστόσο, σύμφωνα με πολλούς ειδικούς, είναι
επίσης σημαντικό να περιμένουμε την κατάλληλη στιγμή. Στην τρέχουσα κατάσταση,
ο πρόεδρος του Ifo, Clemens Fuest, προειδοποιεί να μην γίνει βιαστικός ή
επαναπατρισμός των γερμανικών αποθεμάτων χρυσού από τις ΗΠΑ.
«Στην τρέχουσα κατάσταση, αυτό θα έβαζε
μόνο περισσότερο λάδι στη φωτιά, και θα πρέπει να το αποφύγουμε», είπε ο Fuest.
«Αυτό θα πρέπει να αντιμετωπιστεί όταν δεν υπάρχει οξεία κατάσταση σύγκρουσης».
Γιατί ο χρυσός είναι στο εξωτερικό;
Παρεμπιπτόντως, το γεγονός ότι ο χρυσός βρίσκεται στο εξωτερικό οφείλεται
κυρίως σε ιστορικούς λόγους. «Τα αποθέματα δεν έχουν μεταφερθεί στο εξωτερικό.
Αυτό είναι που πολλοί πιστεύουν και μετά μιλούν για την επιστροφή τους.
Στην πραγματικότητα, δεν ήταν ποτέ εδώ
πριν, είπε ο ειδικός στο χρυσό Wrzesniok-Roßbach. Μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο,
η Γερμανία είχε γρήγορα μεγάλα εμπορικά πλεονάσματα και άρα ξένο συνάλλαγμα,
ειδικά δολάρια.
«Αυτά τα νομίσματα ανταλλάχθηκαν με χρυσό
με την βοήθεια του συστήματος Bretton Woods λέει ο Wrzesniok-Roßbach. Στην
Διάσκεψη του Bretton Woods το 1.944 μ.Χ., το δολάριο κηρύχθηκε παγκόσμιο
αποθεματικό νόμισμα και η αξία του συνδέθηκε με τον χρυσό. Αλλά υπήρχαν και
λόγοι ασφάλειας.
«Τότε δεν ήθελαν να αποθηκεύσουν χρυσό στην
Γερμανία. Διότι σε περίπτωση ενδεχόμενου πολέμου, υπήρχε κίνδυνος ο χρυσός να
πέσει στα χέρια εχθρού». Με τα χρόνια, κάποια ποσότητα χρυσούς επαναπατρίστηκε
στην Γερμανία.
Μεταξύ 2013 μ.Χ. και 2017 μ.Χ., η
Bundesbank μείωσε τα ξένα αποθέματά της. Συνολικά 300 τόνοι μεταφέρθηκαν από
την Νέα Υόρκη στην Γερμανία. Οι 374 τόνοι που προηγουμένως φυλάσσονταν στο
Παρίσι έχουν μεταφερθεί πλήρως.
Η κατάσχεση του χρυσού. Το 1.933 μ.Χ., σε
μια από τις πιο δραματικές στιγμές της παγκόσμιας οικονομίας, η κυβέρνηση των
Ηνωμένων Πολιτειών κατέσχεσε τον χρυσό από τους πολίτες της μέσω του
Εκτελεστικού Διατάγματος 6102 του Προέδρου Roosvelt το οποίο απηχούσε την εκ
μέρους του επίκληση έκτακτων προεδρικών εξουσιών..
Αυτό το πρωτοφανές γεγονός είχε τεράστιο
αντίκτυπο στην παγκόσμια αγορά χρυσού, ενώ παράλληλα δημιούργησε ένα σημαντικό
προηγούμενο για το πώς οι κυβερνήσεις μπορούν να ελέγχουν τον χρυσό σε
περιόδους κρίσης. Η Μεγάλη Ύφεση της δεκαετίας του 1.930 μ.Χ. προκάλεσε
οικονομικό πανικό στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Οι πολίτες έχαναν την εμπιστοσύνη στο
τραπεζικό σύστημα και άρχισαν να αποσύρουν τον χρυσό τους από τις τράπεζες,
φυλάσσοντάς τον σε προσωπικά θησαυροφυλάκια. Αυτό δημιούργησε σοβαρό πρόβλημα
στην ρευστότητα των τραπεζών, καθώς η οικονομία λειτουργούσε ακόμα με βάση τον
κανόνα του χρυσού (Gold Standard).
Η Απόφαση του Franklin Roosvelt. Στις 5
Απριλίου 1.933 μ.Χ., ο Πρόεδρος Franklin Roosvelt υπέγραψε το Διάταγμα 6102, το
οποίο υποχρέωνε όλους τους πολίτες και τις επιχειρήσεις να παραδώσουν τον χρυσό
τους στην κυβέρνηση των ΗΠΑ. Ποιοι ήταν οι όροι του Διατάγματος:
• Οι πολίτες είχαν μόλις 25 ημέρες για να
καταθέσουν όλα τα χρυσά νομίσματα, τις ράβδους και τα χρυσά πιστοποιητικά στην
Ομοσπονδιακή Τράπεζα.
• Ο χρυσός παραδιδόταν με αντάλλαγμα 20,67
δολάρια ανά ουγγιά (η επίσημη τιμή εκείνης της εποχής).
• Η κατοχή χρυσού πάνω από 5 ουγγιές
γινόταν παράνομη, με ποινές φυλάκισης έως 10 χρόνια και πρόστιμο 10.000
δολάρια. Ποιοι εξαιρέθηκαν:
• Οι κοσμηματοποιοί και οι βιομηχανίες που
χρησιμοποιούσαν χρυσό για παραγωγή.
• Τα συλλεκτικά χρυσά νομίσματα (αν και
αυτή η εξαίρεση δεν ήταν ξεκάθαρη αρχικά).
Λίγους μήνες μετά την εφαρμογή του
διατάγματος, ο Roosevelt ανατίμησε την επίσημη τιμή του χρυσού από 20,67 σε 35
δολάρια ανά ουγγιά μέσω του Gold Reserve Act (1934 μ.Χ.). Αποτέλεσμα:
• Όσοι είχαν ήδη παραδώσει τον χρυσό τους
στην χαμηλότερη τιμή είχαν τεράστια απώλεια, ενώ η κυβέρνηση είχε άμεσο κέρδος
69% από την ανατίμηση.
• Το δολάριο αποδυναμώθηκε σε σχέση με τον
χρυσό, αλλά αυτό βοήθησε την οικονομία των ΗΠΑ να ανακάμψει μέσω εξαγωγών.
Η απόφαση της αμερικανικής κυβέρνησης
σηματοδότησε την αρχή του τέλους για τον Κανόνα του Χρυσού (Gold Standard),
καθώς η ισοτιμία του δολαρίου με τον χρυσό δεν ήταν πλέον σταθερή. Από το 1.933
μ.Χ. μέχρι το 1.974 μ.Χ., η ιδιωτική κατοχή χρυσού από Αμερικανούς πολίτες ήταν
παράνομη.
Tα σχέδια της Bundesbank. Η Bundesbank αυτή
την στιγμή δεν έχει σχέδια
επαναπατρισμού των αποθεμάτων. Σύμφωνα με
δηλώσεις αξιωματούχων της, προς το παρόν αποκλείεται η μεταφορά των
γερμανικών αποθεμάτων χρυσού από τις ΗΠΑ.
Καθοριστικό για την στάθμιση των αποθεμάτων
χρυσού είναι πάνω από όλα οι στόχοι ασφάλειας και εμπορευσιμότητας, ώστε να
μπορεί να πουλήσει χρυσό ή να τον ανταλλάξει με ξένο συνάλλαγμα αν χρειαστεί.
“Η Bundesbank αξιολογεί τακτικά τις θέσεις
αποθήκευσης των αποθεμάτων χρυσού με βάση αυτά τα κριτήρια. Σε αυτό το πλαίσιο,
η New York Fed είναι και θα παραμείνει σημαντική αποθήκη για τον χρυσό μας,”
είπε η Deutsche Bundesbank στο ARD. Η Bundesbank δεν έχει αμφιβολία ότι ο
χρυσός είναι ασφαλής με την Αμερικανική Fed - μέχτι πότε να δούμε (https://www.bankingnews.gr/diethni/articles/852117/oi-neonazi-katalamvanoun-tin-eksousia-salos-stin-oukrania-me-tin-isxyropoiisi-tou-biletskyi-azovys/)...
Κατηγορίες - βόμβα:
Το Μεξικό χρησιμοποιεί τους μετανάστες για ελέγχει τις εκλογές στις ΗΠΑ.
Αποκαλύπτεται το «εκλογικό σχέδιο» του Μεξικού: Πώς τα προξενεία του φέρονται
να επηρεάζουν τις αμερικανικές εκλογές.
Σοβαρές κατηγορίες για συστηματική και
οργανωμένη παρέμβαση του Μεξικού στις εσωτερικές πολιτικές διαδικασίες των
Ηνωμένων Πολιτειών διατυπώνει ο βραβευμένος ερευνητικός δημοσιογράφος και
συγγραφέας Peter Schweizer στο νέο του βιβλίο The Invisible Coup: How American
Elites and Foreign Powers Use Immigration as a Weapon.
Σύμφωνα με τον Schweizer, το Μεξικό
αξιοποιεί το εκτεταμένο δίκτυο των περισσότερων από 50 προξενείων του στις ΗΠΑ
για να διεξάγει μια «σκιώδη εκστρατεία», με στόχο τη μετατροπή νόμιμων και
παράτυπων μεταναστών σε οργανωμένη πολιτική δύναμη που θα επηρεάζει τις
αμερικανικές εκλογές προς όφελος των μεξικανικών συμφερόντων.
Όπως υποστηρίζει, η μεξικανική κυβέρνηση «παρεμβαίνει
απροκάλυπτα στην εσωτερική πολιτική των ΗΠΑ», συνεργαζόμενη με Αμερικανούς
πολιτικούς συμβούλους, προκειμένου να κατευθύνει τη στάση εκατομμυρίων
μεταναστών.
Σχολικά βιβλία και «μαθήματα ταυτότητας».
Μεταξύ των πιο αμφιλεγόμενων πρακτικών που περιγράφονται στο βιβλίο είναι η
αποστολή περίπου ενός εκατομμυρίου σχολικών βιβλίων ετησίως σε αμερικανικά
σχολεία, τα οποία –σύμφωνα με τον συγγραφέα– διδάσκουν την Μεξικανική εκδοχή
της αμερικανικής ιστορίας και άλλων θεμάτων.
Παράλληλα, τα μεξικανικά προξενεία
προσφέρουν εκπαιδευτικά προγράμματα και σε ενήλικες Μεξικανοαμερικανούς.
Ωστόσο, όπως σημειώνει ο Schweizer, ο σκοπός αυτών των μαθημάτων δεν είναι η
ένταξη των μεταναστών στην Αμερικανική κοινωνία, αλλά η ενίσχυση μιας
ξεχωριστής πολιτικής και εθνικής ταυτότητας.
Μαζικές διαδηλώσεις με πολιτικό στόχο.
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη συμβολή των προξενείων στην διοργάνωση μαζικών
διαδηλώσεων κατά των πολιτικών περιορισμού της παράνομης μετανάστευσης. Την
άνοιξη του 2007 μ.Χ., εκατοντάδες χιλιάδες διαδηλωτές κατέκλυσαν τους δρόμους
δεκάδων αμερικανικών πόλεων, μπλοκάροντας δρόμους και κρατώντας σημαίες του
Μεξικού, του Ελ Σαλβαδόρ, της Γουατεμάλας και της Δομινικανής Δημοκρατίας.
Τα συνθήματα, όπως «Σήμερα διαδηλώνουμε,
αύριο ψηφίζουμε» και «Δεν περάσαμε εμείς τα σύνορα, τα σύνορα πέρασαν εμάς»,
αμφισβητούσαν ανοιχτά το δικαίωμα των ΗΠΑ να καθορίζουν την μεταναστευτική τους
πολιτική.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις, από 3,5 έως 5
εκατομμύρια άνθρωποι συμμετείχαν στις κινητοποιήσεις σε 20 πόλεις μέσα σε
διάστημα λίγων μηνών. Το αποτέλεσμα ήταν η απόσυρση νομοσχεδίου που θα
αναβάθμιζε την παράνομη μετανάστευση σε κακούργημα.
Σε διαδήλωση στο Λος Άντζελες, ο μεξικανός
τηλεοπτικός δημοσιογράφος Alberto Tinoco δήλωσε χαρακτηριστικά στην τηλεόραση
του Μεξικού: «Με όλο τον σεβασμό προς τον Θείο Σαμ, αυτό δείχνει ότι το Λος
Άντζελες δεν έπαψε ποτέ να είναι δικό μας».
Ο ρόλος του πρώην Προέδρου López Obrador. Ο
Schweizer υποστηρίζει ότι η παρέμβαση κορυφώθηκε το 2017 μ.Χ., όταν ο τότε
Πρόεδρος του Μεξικού, Andrés Manuel López Obrador (AMLO), περιόδευσε σε
αμερικανικές πόλεις με στόχο να κινητοποιήσει μεξικανούς μετανάστες κατά των
μεταναστευτικών πολιτικών του προέδρου Donald Trump, οι οποίες είχαν πλήξει
σοβαρά τα έσοδα των καρτέλ ναρκωτικών.
Σύμφωνα με το βιβλίο, ο AMLO έφτασε στο
σημείο να προτείνει την μετατροπή των Μεξικανικών προξενείων σε «γραφεία
υπεράσπισης μεταναστών», μια κίνηση που χαρακτηρίζεται ως πρωτοφανής πολιτική
πίεση από ηγέτη γειτονικής χώρας προς εν ενεργεία Πρόεδρο των ΗΠΑ.
«Ο AMLO δεν βοηθούσε απλώς μετανάστες σε
νομικές υποθέσεις», γράφει ο Schweizer. «Επιδίωκε ενεργά πολιτική και εκλογική
αλλαγή στο εσωτερικό των Ηνωμένων Πολιτειών. Μια τόσο απροκάλυπτη παρέμβαση
ξένου ηγέτη στην Αμερικανική πολιτική δεν έχει προηγούμενο — τουλάχιστον από
χώρα με την οποία οι ΗΠΑ δεν βρίσκονταν σε πόλεμο» (https://www.bankingnews.gr/diethni/articles/851182/katigories-vomva-to-meksiko-xrisimopoiei-tous-metanastes-gia-elegxei-tis-ekloges-stis-ipa).
Σαρωτικός Trump:
Μου αρέσει δικτάτορας – Για έκτακτη ανάγκη έτοιμη η Γροιλανδία – Καναδάς: Θα
χτυπήσουμε ΗΠΑ με drones. O Trump δήλωσε επίσης ότι "μερικές φορές
χρειάζεται ο κόσμος έναν δικτάτορα" ενώ ο Putin o Ρώσος Πρόεδρος τόνισε
ότι η Γροιλανδία δεν ενδιαφέρει καθόλου την Ρωσία...
Στο Davos της Ελβετίας… ο Αμερικανός
Πρόεδρος Trump ήταν σαρωτικός, μονοπώλησε το ενδιαφέρον όλου του πλανήτη με τις
δηλώσεις του… όταν οι υπόλοιπο Πολιτικοί Αρχηγοί ήταν απλά σκιές… ανύπαρκτοι...
Ο Trump δήλωσε ότι πέτυχε με τον Rutte του
ΝΑΤΟ συμφωνία για την Γροιλανδία την οποία ωστόσο αρνείται η Δανία, ενώ και οι
Γροιλανδοί δεν θέλουν να περάσουν στον έλεγχο των Αμερικανών. O Trump δήλωσε
επίσης ότι "μερικές φορές χρειάζεται ο κόσμος έναν δικτάτορα" ενώ ο
Putin o Ρώσος Πρόεδρος τόνισε ότι η Γροιλανδία δεν ενδιαφέρει καθόλου την
Ρωσία...
Trump: Μερικές φορές χρειάζεται ο κόσμος
έναν δικτάτορα. Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Trump αντέκρουσε τις κατηγορίες για
δικτατορικές τάσεις με ένα απροσδόκητο σχόλιο. Σχολίασε τον χαρακτηρισμό
«δικτάτορας» που συχνά του αποδίδεται.
Μιλώντας στην επιχειρηματική ελίτ στο
Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ στο Davos, ο Ρεπουμπλικάνος Πρόεδρος δήλωσε ότι μια
τέτοια μορφή διακυβέρνησης μπορεί μερικές φορές να είναι απαραίτητη. Ο Trump
σημείωσε με σαρκαστικό τρόπο τις αποκλίνουσες αντιλήψεις για την προσωπικότητά
του.
Σύμφωνα με τον ίδιο, παρά τις θετικές
κριτικές για την ομιλία του στο Davos, ο ίδιος συχνά χαρακτηρίζεται αρνητικά.
Μερικές φορές χρειάζεσαι έναν δικτάτορα. Σε αυτή την περίπτωση, δεν θα το
έλεγαν αυτό. Είναι όλα κοινή λογική. «Όλα βασίζονται στην κοινή λογική», είπε ο
Trump (https://www.bankingnews.gr/diethni/articles/851593/sarotikos-trump-mou-aresei-diktatoras-gia-ektakti-anagki-etoimi-i-groilandia-kanadas-tha-xtypisoume-ipa-me-drones).
Δεν είναι χάος,
είναι σχέδιο: Ο Trump διαλύει εκ των έσω το ΝΑΤΟ, χωρίς να ρίξει σφαίρα, θεατής
η Ευρώπη... περιμένει τη σειρά της. Ο Trump τα αλλάζει όλα: Την διεθνή τάξη: Το
σχέδιο διάλυσης ΝΑΤΟ, ΕΕ - Μας πρόδωσε λένε οι Ευρωπαίοι.
Ένας χρόνος και κάτι ημέρες έχει
συμπληρωθεί από την συμπλήρωση του δεύτερου έτους της προεδρικής θητείας του
Donald Trump. Και είναι πλέον προφανές σε όλους πως ο Αμερικανός Πρόεδρος, μετά
και την εμφάνιση του στο Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ στο Davos, δεν επιχειρεί
απλώς να αλλάξει την πολιτική των ΗΠΑ.
Αλλά έχει βάλει σε εφαρμογή ένα σχέδιο
συνολικής ανατροπής της μεταπολεμικής διεθνούς τάξης, όπως αυτή οικοδομήθηκε
γύρω από συμμαχίες, κανόνες και θεσμούς μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου
Πολέμου.
Με αιχμή την ωμή ισχύ, τον οικονομικό
εκβιασμό και την αμφισβήτηση ακόμη και των πιο στενών συμμάχων των ΗΠΑ, ο
Αμερικανός πρόεδρος δείχνει αποφασισμένος να αντικαταστήσει το σύστημα της
συνεργασίας με ένα μοντέλο «όποιος αντέξει».
Από τους δασμούς και την εργαλειοποίηση της
ενέργειας μέχρι την Γροιλανδία και την ανοιχτή απαξίωση του ΝΑΤΟ, η Ουάσινγκτον
εξελίσσεται στα μάτια των πιο πιστών συμμάχων των ΗΠΑ, των Ευρωπαίων - όπως
αναφέρει και το Politico - στον «κακό». Πίσω από αυτή την επιθετική τακτική δεν
υπάρχει παρορμητισμός, αλλά μια ξεκάθαρη στρατηγική: η επιβολή αμερικανικής
πρωτοκαθεδρίας χωρίς δεσμεύσεις, χωρίς κόστος και χωρίς «βάρη συμμάχων».
Ο Trump επενδύει στην σύγχυση, δοκιμάζει
αντοχές και μετατρέπει κάθε κρίση σε διαπραγματευτικό όπλο, ακόμη κι αν αυτό
διαλύει την ίδια τη συνοχή της Δύσης. Το μήνυμα είναι σαφές: οι παλιοί κανόνες
δεν ισχύουν πια και όποιος δεν προσαρμοστεί, θα συνθλιβεί.
Το ερώτημα που μένει ανοιχτό δεν είναι αν ο
κόσμος αλλάζει, αλλά αν οι υπόλοιποι παίκτες είναι έτοιμοι να ζήσουν με τις
συνέπειες του «δόγματος Trump». Ήδη πάντως οι Ευρωπαίοι αντιλαμβάνονται ότι ο
Trump δεν είναι με το μέρος τους και ότι… «το Αμερικανικό τους Όνειρο είναι
νεκρό».
Τι έχει ήδη πετύχει ο Donald Trump. Στις 20
Ιανουαρίου του 2025 μ.Χ., ο Donald Trump ανέλαβε για δεύτερη φορά την προεδρία
των Ηνωμένων Πολιτειών. Μέσα σε μόλις ένα τέταρτο της νέας του θητείας,
κατάφερε να ανατρέψει συθέμελα την διεθνή πολιτική σκηνή, να αποξενώσει
συμμάχους και, ταυτόχρονα, να απογοητεύσει ένα μέρος της ίδιας του της
εκλογικής βάσης.
Έπειτα από έναν χρόνο διακυβέρνησης,
καθίσταται σαφές ότι ο Trump επιχειρεί να ωθήσει τις Ηνωμένες Πολιτείες προς
ένα πιο αυταρχικό μοντέλο εξουσίας. Η κατεύθυνση αυτή αποτελεί άμεση απόρροια
της νέας στρατηγικής εθνικής ασφάλειας και της επιθετικής εξωτερικής πολιτικής
που υιοθετεί.
Όπως έχει σχολιάσει ο Ρώσος αναλυτής
Mikhail Leontyev, η πολιτική αυτή μπορεί να είναι ωμή, αλλά δεν στερείται
υπολογισμού. Ο Trump εμφανίζεται ως πολιτικός «σερίφης», έτοιμος να
διαπραγματευτεί με οποιονδήποτε –ακόμη και με τον «διάβολο»– εφόσον το κρίνει
συμφέρον για τις ΗΠΑ.
Σε αντίθεση με τον Joe Biden, ο Trump
φαίνεται να ασπάζεται μια ακραία εκδοχή του «νόμου της ζούγκλας»: ο καθένας για
τον εαυτό του. Οι συμμαχίες δεν είναι αξίες, αλλά εργαλεία, που εγκαταλείπονται
ή επαναφέρονται ανάλογα με το εκάστοτε όφελος.
Ανατροπή του μεταπολεμικού μοντέλου. Αυτό
που διαμορφώνεται σήμερα στις ΗΠΑ δεν έχει προηγούμενο στη σύγχρονη ιστορία
τους. Αν και υπήρξαν εξαιρέσεις ισχυρής κεντρικής εξουσίας – όπως επί Abraham
Lincoln στον Εμφύλιο Πόλεμο ή επί Franklin D. Roosevelt στην Μεγάλη Ύφεση και
τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο – η σημερινή κατάσταση θεωρείται μοναδική.
Ο Trump αποδόμησε χωρίς εμφανή λόγο ένα
διεθνές σύστημα που λειτουργούσε σχεδόν αυτόματα επί 80 χρόνια. Επανέφερε μια
λογική «κατάκτησης» και ωμής ισχύος, θυμίζοντας την εποχή της επέκτασης προς τη
Δύση.
Στο πλαίσιο αυτό, αναδύεται αυτό που
αναλυτές περιγράφουν ως άσκηση εξουσίας μέσω πίεσης, απειλών και οικονομικού
εκβιασμού. Παρά ταύτα, στο εσωτερικό των ΗΠΑ, ο Trump δεν έχει καταγράψει
σημαντικές επιτυχίες.
Εξαίρεση αποτελεί η αυστηρή μεταναστευτική
πολιτική, αν και συνοδεύεται από αντιδράσεις, καθώς έχουν περικοπεί χιλιάδες θέσεις
σε ομοσπονδιακές υπηρεσίες, από δασοφύλακες έως προσωπικό ασφαλείας κρίσιμων
υποδομών.
«Η Αμερική δεν χρειάζεται συμμάχους». Στο
πεδίο της εξωτερικής πολιτικής, το State Department προβάλλει τον Trump ως
επιτυχημένο ειρηνοποιό. Ωστόσο, οι πραγματικές διπλωματικές επιτυχίες είναι
περιορισμένες.
Αντίθετα, παρατηρείται επιδείνωση των
σχέσεων με βασικούς συμμάχους, χωρίς ουσιαστική πρόοδο ούτε με τη Μόσχα ούτε με
το Πεκίνο. Το παραδοσιακό αμερικανικό πλεονέκτημα –η ισχύς μέσω συμμαχιών–
φαίνεται να υπονομεύεται.
Η Ευρώπη, που μέχρι πρότινος επέλεγε τη
μετριοπάθεια για χάρη της διατήρησης του ΝΑΤΟ, αρχίζει να επανεξετάζει την
στάση της. Το ζήτημα της Greenland ενδέχεται να αποτελέσει σημείο καμπής. Ο
«ουκρανικός δείκτης». Η στάση του Trump απέναντι στην Ουκρανία δύσκολα θα
αλλάξει. Δεν τάσσεται ανοιχτά υπέρ του Κιέβου, αλλά ούτε και υπέρ της Ρωσίας.
Συνεχίζει να στηρίζει τον Volodymyr Zelensky περισσότερο από πολιτικό πείσμα,
ενώ ταυτόχρονα διατηρεί προσωπικούς διαύλους επικοινωνίας με τον Vladimir
Putin.
Ακόμη και αν το Κογκρέσο εγκρίνει νέα
πακέτα στήριξης προς την Ουκρανία, η εφαρμογή τους εξαρτάται από τον ίδιο τον
πρόεδρο. Και ο Trump έχει αποδείξει ότι δεν διστάζει να αγνοήσει το πολιτικό
κόστος ή πτώση δημοτικότητας.
Η δοκιμασία του MAGA. Η εξωτερική πολιτική
Trump έχει προκαλέσει ρωγμές ακόμη και στο εσωτερικό του κινήματος MAGA. Ενώ
είχε υποσχεθεί «τέλος στους πολέμους», οι ΗΠΑ εμπλέκονται ξανά σε εντάσεις γύρω
από τη Βενεζουέλα, την Γροιλανδία, την Κούβα και το Μεξικό.
Οι πιο σκληροπυρηνικοί υποστηρικτές του
βλέπουν σε αυτές τις κινήσεις απόδειξη αμερικανικής ισχύος. Όμως η ιδέα
προσάρτησης της Γροιλανδίας δεν βρίσκει ευρεία υποστήριξη ούτε στο Κογκρέσο
ούτε στο πολιτικό κατεστημένο (https://www.bankingnews.gr/diethni/articles/851702/den-einai-xaos-einai-sxedio-o-trump-dialyei-ek-ton-eso-to-nato-theatis-i-evropi-perimenei-ti-seira-tis).
Οι ΗΠΑ απέκτησαν
την Γροιλανδία – Γη, ύδωρ &… ορυκτά! – Την έκαναν… «Πουέρτο Ρίκο»! Μια
απίστευτη συμφωνία που μόνο ένας Ν.Τραμπ θα μπορούσε να πετύχει - Η Δανία «αμύνθηκε»
όπως στον Β'ΠΠ: Παρέδωσε την κυριαρχία της με μία υπογραφή!
Oι ΗΠΑ αποκτούν την κυριαρχία σε μεγάλα
τμήματα του δανικού εδάφους στην Γροιλανδία -περίπου στο 50% του νησιού-
αφήνουν στην Δανία κάποια τμήματα των πάγων της για να ζουν οι Εσκιμώοι και αλλάζουν
τα σύνορα με την απλή απειλή χρήσης βίας στην μεγαλύτερη αλλαγή συνόρων της
σύγχρονης ιστορίας ως έκταση!
Συγκεκριμένα ο Ν.Τραμπ με την απειλή των
όπλων επέβαλε στην Δανία και στους υποστηρικτές της στην Ευρώπη μια σχέση…
«Πουέρτο Ρίκο», δηλαδή μια περιοχή που ελέγχει με κυριαρχικά δικαιώματα το
έδαφός της και σε ότι δεν έχει απόλυτη κυριαρχία, θα το ελέγχει πλήρως!
Έτσι βάσει της συμφωνίας οι ΗΠΑ θα
αποκτήσουν: Τμήματα του εδάφους της τα οποία θα είναι υπό πλήρη αμερικανική
κυριαρχία Εκμετάλλευση των ορυκτών της
Γροιλανδίας Οριστική κυριαρχία επί του εδάφους της Γροιλανδίας που αποφάσισαν
ότι χρειάζονται! Δικαίωμα στους Γροιλανδούς να γίνονται πολίτες των ΗΠΑ
Πλήρη ιδιοκτησιακά δικαιώματα περίπου στο
50% του νησιού που δεν αποτελείται από πάγο (το 40% της Γροιλανδίας είναι
πάγος) Οι ΗΠΑ πλέον θα ελέγχουν γη, ορυκτά και άμυνα, μετατρέποντας τη
Γροιλανδία ένα είδος «Πουέρτο Ρίκο».
Σύμφωνα με το προσχέδιο πλαισίου, τα
τμήματα του εδάφους της Γροιλανδίας θα θεωρούνται έδαφος των ΗΠΑ εντός της
Αρκτικής και έτσι οι ΗΠΑ θα αποκτήσουν δικαιώματα στην Αρκτική, πέρα από αυτά
που τους δίνει σήμερα η κυριαρχία τους επί της Αλάσκας.
Ότι απομείνει από την Γροιλανδία παραμένει
ημιαυτόνομη περιοχή του Βασιλείου της Δανίας. Το Πουέρτο Ρίκο είναι μια
Ελεύθερη Συνδεδεμένη Πολιτεία (Commonwealth) των ΗΠΑ, μια μη ενσωματωμένη στις
ΗΠΑ περιοχή με αυτονομία, λειτουργώντας ως μια ημιαυτόνομη δημοκρατία υπό την
κυριαρχία των ΗΠΑ.
Με ανάρτησή του στο Truth Social, o
Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε ότι αποσύρει τους δασμούς που είχε ανακοινώσει ότι θα
επέβαλε στις 8 ευρωπαϊκές χώρες που βοήθησαν στρατιωτικά την Γροιλανδία.
Συγκεκριμένα, ο Τραμπ έγραψε ότι πήρε την απόφαση αυτή μετά από μια
«παραγωγική» συνάντηση με τον γγ του ΝΑΤΟ, Μαρκ Ρούτε, τονίζοντας ότι
διαμορφώθηκε ένα πλαίσιο μελλοντικής συμφωνίας σε σχέση με την Γροιλανδία και
όλη την Αρκτική Περιοχή.
Αναλυτικά έγραψε ο Τραμπ: «Βάσει μιας πολύ
παραγωγικής συνάντησης που είχα με τον Γενικό Γραμματέα του ΝΑΤΟ, Μαρκ Ρούτε,
έχουμε διαμορφώσει το πλαίσιο μιας μελλοντικής συμφωνίας σε σχέση με τη
Γροιλανδία και, στην πραγματικότητα, ολόκληρη την Αρκτική Περιοχή. Αυτή η λύση,
εάν ολοκληρωθεί, θα είναι εξαιρετική για τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής και
όλα τα κράτη του ΝΑΤΟ.
Με βάση αυτή τη συμφωνία, δεν θα επιβάλω
τους Δασμούς που είχαν προγραμματιστεί να τεθούν σε ισχύ την 1η
Φεβρουαρίου. Διεξάγονται πρόσθετες συζητήσεις σχετικά με τον Χρυσό Θόλο όσον
αφορά την Γροιλανδία. Περισσότερες πληροφορίες θα διατεθούν καθώς προχωρούν οι
συζητήσεις.
Ο Αντιπρόεδρος Τζ. Ντ. Βανς, ο Υπουργός
Εξωτερικών Μάρκο Ρούμπιο, ο Ειδικός Απεσταλμένος Στιβ Γουίτκοφ και διάφοροι
άλλοι, όπως απαιτείται, θα είναι υπεύθυνοι για τις διαπραγματεύσεις — Θα
αναφέρουν απευθείας σε εμένα. Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας σε αυτό το
θέμα!» (https://www.pronews.gr/amyna-asfaleia/diethnis-asfaleia/o-n-tramp-anakoinose-plaisio-symfonias-gia-ti-groilandia-aposyrei-tin-epivoli-dasmon/is).
Το 1.904 μ.Χ. είχαμε την διεύρυνση του Δόγματος Μονρόε μέσω του ‘Συνεπακόλουθου Ρούσβελτ’. Ο Πρόεδρος Θεόδωρος Ρούσβελτ διακήρυξε εμφατικά το δικαίωμα της Αμερικής να παρεμβαίνει στις χώρες του Νέου Κόσμου ώστε αυτές να μη γίνονται έρμαιο στα χέρια των Ευρωπαίων λόγων χρεών!
Μάλιστα έναν χρόνο πριν, το 1.903 μ.Χ., ο στόλος της πέτυχε την άρση ναυτικού αποκλεισμού που επιχείρησαν η Βρετανία, η Γερμανία και η Ολλανδία -αξιώνοντας αποπληρωμή δανείων αλλά και αποζημιώσεις υπηκόων τους που είχαν εμπλακεί στις ταραχές κατά του δικτάτορα Τσιπριάνο Κάστρο- …που λέτε; Στην Βενεζουέλα (https://www.defence-point.gr/planitikos-chartis-kai-to-epemvatiko-quot-kresento-quot-ton-amerikanon#goog_rewardedias)!
Ταυτόχρονα, φυσικά, η Αμερικανική ηγεμονία είναι εξαιρετικά επιφυλακτική απέναντι στις BRICS και σε οποιαδήποτε εδραίωση άλλων πολιτισμών. Αυτό το επακόλουθο του Δόγματος Μονρόε αμφισβητεί άμεσα ολόκληρη την Λατινική Αμερική και θα την αναγκάσει να αναζητήσει μια κοινή στρατηγική για να αποτρέψει την απροκάλυπτη αμερικανική κυριαρχία στην ήπειρό της. Το ίδιο ισχύει και για την Αφρική.
Και όπως ο Τραμπ εχει ιοθετησει ξανα το Δογμα Μονροε για πληρη κυριαρχια των ΗΠΑ στην Αμερικανικη Ηπειρο, όπως και η Ρωσια εχει ιοθετησει το δογμα για ελεγχο του λεγομενου Εγγυς Εξωτερικου της.
Οι
ΗΠΑ έχουν περικυκλώσει την Βενεζουέλα με ναυτική αρμάδα, όπως τότε στον πόλεμο
στον Περσικό κόλπο. Αναμένεται συντριπτικό και ακαριαίο κτύπημα εκ των έσω και
εκ των έξω.. Ο σκοπός δεν είναι μόνο τα καρτέλ των ναρκωτικών, αλλά η χρήση
των πλουσίων κοιτασμάτων της χώρας σε αυτό που έρχεται στον πλανήτη γη.
Με
τα κοιτάσματα αυτά οι ΗΠΑ θα αισθάνονται άνετα και ασφαλείς σε παγκόσμιες οικονομικές επιπλοκές που μπορεί να υπάρξουν με το
κλείσιμο των ΣΤΕΝΩΝ του Ορμούζ σε περίπτωση που συνεχιστεί η αποψίλωση της
Ιρανικής επικράτειας.
Επίσης
από αυτά της Βενεζουέλας θα πουλούν στην Ευρώπη με σκοπό να απεξαρτηθεί
ολοκληρωτικά από το Ρωσικό αέριο (στην
Ελλάδα σύμφωνα με την επικαιρότητα γίνονται οι κατάλληλες υποδομές για να
διοχετεύονται στις Βαλκανικές χώρες μέχρι και την Μολδαβία και την Ουκρανία)-(https://konstantinoupolipothoumeno.blogspot.com/2025/12/blog-post_126.html///).
Περίπου
το 40% του πετρελαίου που εισάγει και η Κούβα προέρχεται από τη Βενεζουέλα και
μας λένε ότι αν διακοπεί η παροχή αυτού του πετρελαίου, η κουβανική οικονομία
θα μπορούσε να καταρρεύσει … Η
Βενεζουέλα παραμένει ο σημαντικότερος προμηθευτής ενέργειας της Κούβας,
καλύπτοντας περίπου το 40% των αναγκών της Αβάνας σε πετρέλαιο.
Ενώ οι αποστολές έχουν ήδη μειωθεί απότομα από την κορύφωσή τους πριν από χρόνια, οι αναλυτές προειδοποιούν ότι οποιαδήποτε περαιτέρω διαταραχή θα μπορούσε να έχει καταστροφικές συνέπειες. Οι ειδικοί στον τομέα της ενέργειας λένε ότι μια απότομη πτώση του αργού πετρελαίου της Βενεζουέλας πιθανότατα θα προκαλέσει μια πλήρη οικονομική κατάρρευση στο νησί, ανέφερε η Journal (https://www.triklopodia.gr/%cf%84%ce%b1-%cf%84%cf%8d%ce%bc%cf%80%ce%b1%ce%bd%ce%b1-%cf%84%ce%bf%cf%85-%cf%80%ce%bf%ce%bb%ce%ad%ce%bc%ce%bf%cf%85-%ce%b3%ce%af%ce%bd%ce%bf%ce%bd%cf%84%ce%b1%ce%b9-%cf%80%ce%b9%ce%bf-%ce%b4%cf%85/97).
Σαρωτικός Trump:
Μου αρέσει δικτάτορας – Για έκτακτη ανάγκη έτοιμη η Γροιλανδία – Καναδάς: Θα
χτυπήσουμε ΗΠΑ με drones. O Trump δήλωσε επίσης ότι "μερικές φορές
χρειάζεται ο κόσμος έναν δικτάτορα" ενώ ο Putin o Ρώσος Πρόεδρος τόνισε
ότι η Γροιλανδία δεν ενδιαφέρει καθόλου την Ρωσία (https://www.bankingnews.gr/diethni/articles/851593/sarotikos-trump-mou-aresei-diktatoras-gia-ektakti-anagki-etoimi-i-groilandia-kanadas-tha-xtypisoume-ipa-me-drones)…
Δεν είναι χάος,
είναι σχέδιο: Ο Trump διαλύει εκ των έσω το ΝΑΤΟ, χωρίς να ρίξει σφαίρα, θεατής
η Ευρώπη... περιμένει τη σειρά της. Ο Trump τα αλλάζει όλα: Την διεθνή τάξη: Το
σχέδιο διάλυσης ΝΑΤΟ, ΕΕ - Μας πρόδωσε λένε οι Ευρωπαίοι (https://www.bankingnews.gr/diethni/articles/851702/den-einai-xaos-einai-sxedio-o-trump-dialyei-ek-ton-eso-to-nato-theatis-i-evropi-perimenei-ti-seira-tis).
Οι ΗΠΑ απέκτησαν
την Γροιλανδία – Γη, ύδωρ &… ορυκτά! – Την έκαναν… «Πουέρτο Ρίκο»! Μια
απίστευτη συμφωνία που μόνο ένας Ν.Τραμπ θα μπορούσε να πετύχει - Η Δανία
«αμύνθηκε» όπως στον Β'ΠΠ: Παρέδωσε την κυριαρχία της με μία υπογραφή (https://www.pronews.gr/amyna-asfaleia/diethnis-asfaleia/o-n-tramp-anakoinose-plaisio-symfonias-gia-ti-groilandia-aposyrei-tin-epivoli-dasmon/is)!
Πώς ο Trump μπορεί
να κατασχέσει τον ξένο χρυσό που βρίσκεται στην Νέα Υόρκη – Ο Roosevelt και το
διάταγμα 6102. Ο φόβος επίκλησης των έκτακτων Προεδρικών εξουσιών και ο
εφιάλτης επιστροφής του 1.933 μ.Χ.-(https://www.bankingnews.gr/diethni/articles/852117/oi-neonazi-katalamvanoun-tin-eksousia-salos-stin-oukrania-me-tin-isxyropoiisi-tou-biletskyi-azovys/).
Η επαρχία Αλμπέρτα
του Καναδά ζητά την ανεξαρτησία της για να ενταχθεί εν συνεχεία στις ΗΠΑ!
Απαιτούνται 177.732 έγκυρες υπογραφές έως τις 2 Μαΐου για να προχωρήσει η
διαδικασία. Η επαρχία Αλμπέρτα του
Καναδά ζητά την ανεξαρτησία της προκειμένου να μπορέσει στην συνέχεια να ενταχθεί
στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Όπως φαίνεται στα πλάνα, πλήθος κατοίκων
σχημάτισαν μια τεράστια ουρά για να υπογράψουν αίτημα για αποχώρηση της
επαρχίας από τον Καναδά και στην συνέχεια να γίνουν η 51η πολιτεία
των ΗΠΑ. Αν και βρίσκεται προς την δυτική πλευρά του Καναδά, η Αλμπέρτα με
πληθυσμό 5.000.000 κατοίκους, κατατάσσεται και μεταξύ των τριών επαρχιών των
κεντρικών καναδικών πεδιάδων.
Η επαρχία συνορεύει ανατολικά με το
Σασκάτσουαν, νότια με την πολιτεία της Μοντάνας των ΗΠΑ, δυτικά με την
Βρετανική Κολομβία και βόρεια με τα Βορειοδυτικά Εδάφη. H σημαία της: Έχει
έκταση 661.848 τ.χλμ., είναι δηλαδή 50% μεγαλύτερη από την Τουρκία και η έκτασή
της ισοδυναμεί στο 6,6% περίπου της έκτασης όλου του Καναδά, αλλά έχει το 25%
του πληθυσμού όλου του Καναδά. Η Αλμπέρτα είναι η 6η μεγαλύτερη επαρχία του Καναδά
ως προς την έκτασή της και 4η με βάση τον πληθυσμό της (μετά το Οντάριο, το
Κεμπέκ και τη Βρετανική Κολομβία).
Απαιτούνται 177.732 έγκυρες υπογραφές έως
τις 2 Μαΐου για να προχωρήσει η διαδικασία, κάτι που είναι βέβαιο ότι θα συμβεί
και σε πολύ συντομότερο χρονικό διάστημα! Η Αλμπέρτα είναι η πιο συντηρητική
καναδική επαρχία και θα μπορούσαν άμεσα να διεξαχθούν εκλογές για την απόσχισή
της και την ένταξή της στις ΗΠΑ (https://www.pronews.gr/kosmos/diethnis-politiki/i-eparxia-almperta-tou-kanada-zita-tin-aneksartisia-tis-gia-na-entaxthei-en-synexeia-stis-ipa/).
Χριστουγεννιάτικος...
εφιάλτης ΗΠΑ Γροιλανδία. Σε ρόλο... Γκριντζ ο Ντόναλντ Τραμπ έχει βαλθεί να
χαλάσει τα Χριστούγεννα Δανών και Γροιλανδών. Ο Πρόεδρος των ΗΠΑ, ο οποίος
διατυμπανίζει την επιθυμία του να κάνει Αμερικανικό έδαφος το μεγάλο νησί στον
Αρκτικό Κύκλο, διόρισε χθες ειδικό απεσταλμένο στην Γροιλανδία τον
Ρεπουμπλικανό κυβερνήτη της Λουιζιάνα, Τζεφ Λάντρι.
Ο νεοδιορισθείς
εγκαινίασε τη θέση με μια εμπρηστική ανάρτηση στο «Χ» στην οποία έλεγε: «Είναι
τιμή μου να υπηρετήσω... σ’ αυτή την εθελοντική θέση για να κάνω την Γροιλανδία
μέρος των ΗΠΑ. Αυτό δεν επηρεάζει επ’ ουδενί την θέση μου ως κυβερνήτη της
Λουιζιάνα!».
Εντονότατη ήταν η
αντίδραση της Δανίας, με τον Υπουργό Εξωτερικών, Λαρς Λόκε Ράσμουσεν, να
χαρακτηρίζει τον διορισμό «εντελώς απαράδεκτο» και να δηλώνει ότι θα καλέσει
άμεσα τον πρεσβευτή των ΗΠΑ για εξηγήσεις. Και επί Γης... ειρήνη (https://www.efsyn.gr/kosmos/boreia-ameriki/495220_hristoygenniatikos-efialtisl/).
Παγκόσμιο χάος - Η
Βραζιλία θέλει να αποκτήσει πυρηνικά όπλα μετά την Αμερικανική επέμβαση στην
Βενεζουέλα. Η Αμερικανική επέμβαση στην Βενεζουέλα και η ανατροπή του Nicolás
Maduro άνοιξαν ξανά στην Βραζιλία μια εξαιρετικά επικίνδυνη συζήτηση: την
ανάγκη απόκτησης πυρηνικών όπλων.
Η αμερικανική επέμβαση στην Βενεζουέλα, η
οποία κατέληξε στην ανατροπή του Προέδρου Nicolás Maduro, αναζωπύρωσε στην
Βραζιλία την συζήτηση για την ανάγκη ανάπτυξης εγχώριων πυρηνικών όπλων,
σύμφωνα με την συντηρητική εφημερίδα Gazeta do Povo.
Η εισβολή στην γειτονική χώρα έδειξε ότι το
διεθνές δίκαιο «δεν προστατεύει πάντα την κυριαρχία» και ότι η πραγματική ισχύς
προέρχεται από την στρατιωτική δύναμη. Η συζήτηση για την δημιουργία πυρηνικού
οπλοστασίου διεξάγεται πλέον τόσο μεταξύ δεξιών όσο και αριστερών πολιτικών,
γεγονός που αναδεικνύει την γενικότερη αίσθηση ευαλωτότητας της Βραζιλίας.
Η Βραζιλία διαθέτει τεχνολογία εμπλουτισμού
ουρανίου, οι λεπτομέρειες της οποίας έγιναν δημόσιες τη δεκαετία του 1.990 μ.Χ.
Το 1.998 μ.Χ., η χώρα προσχώρησε στην Συνθήκη Μη Διάδοσης Πυρηνικών Όπλων,
εγκαταλείποντας την μυστικότητα υπέρ ενός ειρηνικού πυρηνικού προγράμματος υπό
διεθνή εποπτεία.
Σήμερα, η Βραζιλία εμπλουτίζει ουράνιο για
τον πυρηνικό σταθμό της Angre dos Reis, ωστόσο δεν αξιοποιεί πλήρως τις
δυνατότητές της και εξακολουθεί να εισάγει πυρηνικά καύσιμα από την Ρωσία, παρά
το γεγονός ότι διαθέτει τα έβδομα μεγαλύτερα αποθέματα ουρανίου παγκοσμίως.
Παράλληλα, η χώρα αναπτύσσει πυρηνικά
υποβρύχια, τα οποία απαιτούν εμπλουτισμό ουρανίου στο 20% ή ακόμη και στο 90%.
Ωστόσο, αναλυτές επισημαίνουν τις σοβαρές δυσκολίες που θα αντιμετώπιζε η
Βραζιλία στην ανάπτυξη συστημάτων μεταφοράς πυρηνικών όπλων, όπως βαλλιστικοί
πύραυλοι ή στρατηγικά βομβαρδιστικά.
Παρόλα αυτά, το γεγονός και μόνο ότι τέτοιες
συζητήσεις διεξάγονται πλέον ανοιχτά υπογραμμίζει την αυξανόμενη ένταση ανάμεσα
στην εθνική κυριαρχία, τις διεθνείς υποχρεώσεις μη διάδοσης πυρηνικών όπλων και
τις πιθανές αρνητικές συνέπειες των παγκόσμιων περιορισμών (https://www.bankingnews.gr/diethni/articles/852956/pagkosmio-xaos-i-vrazilia-thelei-na-apoktisei-pyrinika-opla-meta-tin-amerikaniki-epemvasi-sti-venezouela/).
Χρηματοδοτήσεις
Σόρος πίσω από τις διαμαρτυρίες κατά Τραμπ; Τι δείχνουν τα στοιχεία. Νέα
στοιχεία για την χρηματοδότηση οργανώσεων στην Μινεσότα επαναφέρουν στο
προσκήνιο την συζήτηση για τον ρόλο μεγάλων φιλανθρωπικών δικτύων στην
αμερικανική πολιτική σύγκρουση.
Σύμφωνα με ανάλυση φορολογικών δεδομένων,
τουλάχιστον 16 ομάδες που δραστηριοποιούνται σε κινητοποιήσεις κατά της
Υπηρεσίας Μετανάστευσης και Τελωνείων (ICE) έχουν λάβει από το 2014 μ.Χ.
περισσότερα από 3,3 εκατ. δολάρια σε χρηματοδότηση και υλική υποστήριξη από το
Headwaters Foundation for Justice.
Το συγκεκριμένο ίδρυμα έχει καταγεγραμμένες
δωρεές από το δίκτυο Open Society Foundations του Τζορτζ Σόρος, γεγονός που
δημιουργεί μια έμμεση χρηματοδοτική αλυσίδα προς οργανώσεις που πρωταγωνίστησαν
σε διαμαρτυρίες κατά πολιτικών μετανάστευσης που συνδέθηκαν με την περίοδο
Τραμπ. Μεταξύ των αποδεκτών βρίσκονται οργανώσεις όπως η Jewish Community Action
και το Centro de Trabajadores Unidos en la Lucha (Τζούις Κομιούνιτι Άκσον
Σέντρο δε Τραμπαχαδόρες Ουνίδος εν λα Λούτσ), που συμμετείχαν σε κινητοποιήσεις
μεγάλης κλίμακας.
Αναλυτές επισημαίνουν ότι η υπόθεση δεν
αποδεικνύει άμεσο έλεγχο ή κεντρικό συντονισμό των διαδηλώσεων. Ωστόσο,
αναδεικνύει πώς η χρηματοδότηση κοινωνικών κινημάτων εντάσσεται σε μια βαθύτερη
πολιτική αντιπαράθεση ανάμεσα σε φιλελεύθερα δίκτυα ισχύος και την πολιτική
γραμμή που εκπροσώπησε ο Τραμπ — μια σύγκρουση που συνεχίζει να καθορίζει το
αμερικανικό τοπίο (https://news12.gr/2026/02/04/%cf%87%cf%81%ce%b7%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%bf%ce%b4%ce%bf%cf%84%ce%ae%cf%83%ce%b5%ce%b9%cf%82-%cf%83%cf%8c%cf%81%ce%bf%cf%82-%cf%80%ce%af%cf%83%cf%89-%ce%b1%cf%80%cf%8c-%cf%84%ce%b9%cf%82-%ce%b4%ce%b9/).
Musk:
«Ο Vance ΕΠΟΜΕΝΟΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ – Μαζί με εμένα και τον Τραμπ είμαστε οι ΚΥΡΙΟΙ
στόχοι δολοφονίας». Ο Elon Musk εμφανίστηκε βέβαιος ότι ο νυν Αντιπρόεδρος των
ΗΠΑ, J.D. Vance, θα διαδεχθεί τον Πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ, σύμφωνα με
πληροφορίες της εφημερίδας Politico (https://news12.gr/2025/12/04/musk-%ce%bf-vance-%ce%b5%cf%80%ce%bf%ce%bc%ce%b5%ce%bd%ce%bf%cf%82-%cf%80%cf%81%ce%bf%ce%b5%ce%b4%cf%81%ce%bf%cf%82-%ce%bc%ce%b1%ce%b6%ce%af-%ce%bc%ce%b5-%ce%b5%ce%bc%ce%ad%ce%bd/).
Μασκ
σε πρώην συνεργάτες του στο DOGE: «Στηρίζουμε πλήρως τον Τ.Ν.Βανς για Πρόεδρο
των ΗΠΑ το 2028 μ.Χ.». Τι δήλωσε ο δισεκατομμυριούχος επιχειρηματίας για τα
πολιτικά πράγματα στις ΗΠΑ (https://www.pronews.gr/kosmos/diethnis-politiki/mask-se-proin-synergates-tou-sto-doge-me-ton-vans-to-2028/,
https://news12.gr/2025/12/04/musk-%ce%bf-vance-%ce%b5%cf%80%ce%bf%ce%bc%ce%b5%ce%bd%ce%bf%cf%82-%cf%80%cf%81%ce%bf%ce%b5%ce%b4%cf%81%ce%bf%cf%82-%ce%bc%ce%b1%ce%b6%ce%af-%ce%bc%ce%b5-%ce%b5%ce%bc%ce%ad%ce%bd/).
Musk:
«Ο Vance ΕΠΟΜΕΝΟΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ – Μαζί με εμένα και τον Τραμπ είμαστε οι ΚΥΡΙΟΙ
στόχοι δολοφονίας». Ο Elon Musk εμφανίστηκε βέβαιος ότι ο νυν Αντιπρόεδρος των
ΗΠΑ, J.D. Vance, θα διαδεχθεί τον Πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ, σύμφωνα με
πληροφορίες της εφημερίδας Politico.
Η εκτίμηση αυτή φέρεται
να διατυπώθηκε σε τηλεδιάσκεψη της 22ας Νοεμβρίου με στελέχη του Γραφείου
Αποδοτικότητας της Κυβέρνησης, όπου ο Musk είχε υπηρετήσει άμισθα σε ειδικό
ρόλο, παραμένοντας κοντά στον στενό πυρήνα του Προέδρου.
Κατά τη διάρκεια της
ομιλίας, που δεν δόθηκε στη δημοσιότητα, ο Musk μίλησε για την έναρξη μιας
«μεγάλης δωδεκαετίας» για τις ΗΠΑ, αναφερόμενος στην τρέχουσα τετραετία του
Τραμπ και σε ενδεχόμενες δύο θητείες του Vance.
Το Politico σημειώνει ότι
οι δύο άνδρες διατηρούν καλή σχέση, ενώ ο Vance δεν έχει ακόμη αποκαλύψει τις
οριστικές του προθέσεις ενόψει των εκλογών του 2028 μ.Χ. Ο Τραμπ, βάσει της
Αμερικανικής νομοθεσίας, δεν μπορεί να διεκδικήσει άλλη θητεία.
Σύμφωνα με τις ίδιες
πηγές, ο Musk εκτίμησε ότι βρίσκεται ανάμεσα στα «πρώτα πρόσωπα-στόχους
δολοφονίας», μαζί με τον Τραμπ και τον Vance. Παραμένει, πάντως, μία από τις
ισχυρότερες οικονομικές προσωπικότητες παγκοσμίως, με περιουσία που ξεπερνά τα
450 δισ. δολάρια, κατά το Bloomberg.
Η σχέση Τραμπ–Musk
γνώρισε εντάσεις φέτος, με δημόσια αντιπαράθεση τον Ιούνιο. Ωστόσο, οι δύο
άνδρες συναντήθηκαν ξανά σε εκδήλωση τον Σεπτέμβριο, ενώ αργότερα ο Τραμπ
δήλωσε ότι η μεταξύ τους σχέση παραμένει καλή (https://news12.gr/2025/12/04/musk-%ce%bf-vance-%ce%b5%cf%80%ce%bf%ce%bc%ce%b5%ce%bd%ce%bf%cf%82-%cf%80%cf%81%ce%bf%ce%b5%ce%b4%cf%81%ce%bf%cf%82-%ce%bc%ce%b1%ce%b6%ce%af-%ce%bc%ce%b5-%ce%b5%ce%bc%ce%ad%ce%bd/).
Η δε Woke Agenda θυμίζει απολυτά και ταυτίζεται επίσης πλήρως με την παρακμιακή συμπεριφορά στην παρακμή της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας αλλά και τα Σόδομα και τα Γόμορα με την απολυτή διαστροφή και οργιά.


















Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου