ΟΙ ΠΙΘΑΝΕΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ ΙΣΡΑΗΛ-ΧΑΜΑΣ, ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ ΣΤΟΝ ΛΙΒΑΝΟ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΠΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ ΤΗΣ ΔΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΥΕΜΕΝΗ
Γράφει ο ΑΛΩΠΗΞ
Όπως είναι γνωστό στις
μέρες μας, εκτός από την έναρξη του Ρωσοουκρανικού πολέμου, στα τέλη του 2023
μ.Χ. τα πολεμικά μέτωπα στα οποία εμπλέκεται η Δύση με τους συμμάχους της έχουν
επεκταθεί περαιτέρω, αφού τον Οκτωβρίου του ίδιου έτους ξεκίνησε ο πόλεμος
Ισραήλ-Χαμάς στην Γάζα και ετοιμάζεται πολεμική εμπλοκή των ΗΠΑ με συμμάχους
τους κατά των Χούτι στην Υεμένη.
Συγκεκριμένα, στις μέρες
μας ο πόλεμος του Ισραήλ με την Χαμάς στην Γάζα έχει γενικευτεί και οι
Ισραηλινοί εμπλέκονται σε βίαιες μάχες και ανταρτοπόλεμο με τους ισλαμιστές της
Χαμάς στην περιοχή αυτή, με σημαντικές εκατέρωθεν απώλειες, αλλά και την
εκδίωξη δεκατημορίων Παλαιστινίων από την περιοχή αυτή, όπως έγινε με την
Άκμπαρ το 1.948 μ.Χ. με την εκδίωξη εκατοντάδων χιλιάδων Παλαιστίνιων από την
Γάζα και την Δυτική Όχθη τότε από τους Ισραηλινούς.
Παράλληλα, το Ισραήλ
βομβαρδίζει την Συρία και σκοτώνει και συλλαμβάνει εκατοντάδες Παλαιστίνιους
και στην Δυτική Όχθη, ενώ σύμφωνα με πολλούς γεωπολιτικούς αναλυτές ετοιμάζεται
να επιτεθεί στον Λιβανό για να εξοντώσει την Χεζμπολάχ, ή αν δεν επιτύχει την
πλήρη καταστροφή της ισλαμικής αυτής οργάνωσης, τουλάχιστον να την εκδιώξει
πέρα από τον ποταμό Λίτανι στον Λιβανό.
(Προσαρτώντας βέβαια το
Ισραήλ όλα τα Λιβανέζικα εδάφη μέχρι τον ποταμό αυτό, όπως και όπως λέγεται και
όλη την Δυτική Όχθη και την Γάζα και δημιουργώντας με τον τρόπο αυτό το λεγόμενο «Μεγάλο Ισραήλ», συν τα υψώματα του
Γκολ αν που παράλληλα κατέχουν οι Ισραηλινοί, αλλά και το Σινά ίσως αν το
καταλάβει ξανά σε έναν νέο πόλεμο με την Αίγυπτο).
Στην περίπτωση δε που
όντως το Ισραήλ επιτεθεί στον Λιβανό (https://corfiatiko.blogspot.com/2023/12/idf.html)
και αρχίσει να εκδιώκει εκατοντάδες χιλιάδες ή/και εκατομμύρια Παλαιστίνιους
από την Γάζα και την Δυτική Όχθη διαπράττοντας γενοκτονία με τον τρόπο αυτό
στην Ιορδανία, τον Λιβανό, την Συρία και την Αίγυπτο (https://www.efsyn.gr/stiles/apopseis/415099_epomenos-stathmos-aigyptos),
το μόνο σίγουρο είναι ότι θα καταφέρει να προκαλέσει πόλεμο των κρατών αυτών
εναντίον του, αφού αυτά έχουν ήδη διακηρύξει ότι αν το Ισραήλ κάνει κάτι τέτοιο
θα του επιτεθούν.
{Είναι άλλωστε γνωστό ότι
εκτός από την πίεση και την οργή του λαού τους, σε όσα μέρη πήγαν Παλαιστίνιοι
ριζοσπάστες προσφυγές, αυτά αποσταθεροποιήθηκαν εσωτερικά από εμφυλίους, όπως
π.χ. έγινε στον Λιβανό με τον εμφύλιο πόλεμο του και τον «Μαύρο Σεπτέμβρη» στην
Ιορδανία, της οποίας το 70% του πληθυσμού είναι Παλαιστινιακής καταγωγής, όπως
και η βασίλισσά της χώρας αυτής}.
Φυσικά, σε μία τέτοια
περίπτωση θα εμπλακούν και αλλά Αραβικά ή μουσουλμανικά κράτη (π.χ. η Σαουδική
Αραβία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, η Τουρκία, το Ιράκ, το Πακιστάν, το
Αφγανιστάν, το Κατάρ, η Ινδονησία κ.λπ.).
Όπως επίσης και το Ιράν,
το οποίο και θα χρησιμοποιήσει τους πέντε στρατούς που του δημιούργησε ο
Σουλεϊμάνι κατά του Ισραήλ και της Δύσης, δηλαδή της Χεζμπολάχ, της Χαμάς, της
Συρίας, των Χούτι της Υεμένης, του «Στρατού του Μαχντί» στο Ιράκ, συν ένα έκτο
στρατό, δηλαδή του ίδιου του Ιράν, όπως και τους λεγομένους Ιρανούς «Φρουρούς
της Επανάστασης».
Εννοείται δε ότι σε μία
τέτοια περίπτωση, δηλαδή σε μία ένωση όλου του ισλαμικού κόσμου κατά του Ισραήλ
ο πόλεμος στην Μέση Ανατολή θα γενικευτεί και θα υπάρξει αντίδραση από την
Δύση, η οποία θα εμπλακεί στο πλευρό του συμμάχου της Ισραήλ για να το
βοηθήσει, με αποτέλεσμα να λάβει ο πόλεμος αυτός παγκόσμιες διαστάσεις.
Και θα μπορούσε φυσικά
αυτός ο πόλεμος να εξελιχτεί σε έναν πλήρη Τρίτο Παγκόσμιο Πόλεμο, εάν στο
τέλος εμπλακούν και οι σύμμαχοι των Αράβων και των μουσουλμάνων (από τους BRICS ή και γενικότερα) Ρωσία και Κίνα στο
πλευρό τους κατά των δυτικών.
{Βέβαια, ένας Τρίτος
Παγκόσμιος Πόλεμος θα μπορούσε να ξεσπάσει και να ξεκινήσει από την περιοχή της
Μέσης Ανατολής με την επίθεση των δυτικών και του Ισραήλ κατά του Ιράν και την
εμπλοκή των συμμάχων του Ρώσων και Κινέζων στο πλευρό του.
Ή/και από την καταστροφή
από τους Ισραηλινούς των τεμενών του Ομάρ και του Αλ Ακσά και την ανακατασκευή
του Ναού του Σολομώντα στην θέση τους, κάτι που θα προκαλούσε μία παγκόσμια
τζιμάνη κατά του Ισραήλ και της Δύσης από όλους τους μουσουλμάνους της γης (https://alophx.blogspot.com/2023/10/blog-post_17.html,
https://alophx.blogspot.com/2023/10/blog-post_13.html,
https://alophx.blogspot.com/2023/08/blog-post_90.html,
https://alophx.blogspot.com/2023/10/blog-post_24.html, https://alophx.blogspot.com/2017/10/blog-post_95.html
https://alophx.blogspot.com/2023/08/blog-post_90.html, https://alophx.blogspot.com/2020/02/isis.htm
https://alophx.blogspot.com/2020/02/odessa_43.htmll, )}.
Είναι επίσης γνωστό ότι
οι ΗΠΑ, εκτός από τους πολέμους με τους πειρατές της Μπαρμπαριάς στην Μεσόγειο,
έστειλαν στόλο και στον Περσικό Κόλπο και στα Στενά του Ορμούζ για να μην
παρεμποδίζεται η ναυσιπλοΐα και για να μην γίνεται πειρατεία στα πλοία τους και
κατά την διάρκεια του πολέμου Ιράν-Ιράκ τα έτη 1.980 μ.Χ.-1.988 μ.Χ., με
αμφιλεγόμενα αποτελέσματα, ενώ κατέρριψαν και ένα Ιρανικό πλοίο και παραλίγο να
προκληθεί τότε πόλεμος Ιράν-ΗΠΑ.
Στις μέρες μας οι ΗΠΑ,
μαζί με αλλά εννιά κράτη ετοιμάζονται να δημιουργήσουν ναυτικό συνασπισμό δέκα
συνολικά κρατών για σταματήσουν τις επιθέσεις κατά του συμμάχου τους Ισραήλ από
τους Χούτι της Υεμένης, με πρόσχημα όμως και στην περίπτωση αυτή την ασφάλεια
της ναυσιπλοΐας στα Στενά του Αντέν, του Ομάν και την Ερυθρά Θάλασσα.
Όμως από μία τέτοια
ενέργεια των ΗΠΑ, θα προκύψουν σημαντικές συνέπειες για την ναυτιλία και την
ειρήνη στην περιοχή, αφού καταρχάς τα πλοία αντί για την διώρυγα του Σουέζ θα
χρησιμοποιούν κυκλικά το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας από την Νότια Αφρική, με
αποτέλεσμα να κάνουν μεγαλύτερη διαδρομή και να έχουν μεγαλύτερα έξοδα
μετακίνησης.
Παράλληλα, στην περίπτωση
αυτή, οι χώρες που είχαν έσοδα από την διέλευση πλοίων από την Ερυθρά Θάλασσα,
κυρίως η Αίγυπτος με την διώρυγα του Σουέζ θα χάσουν πολλά έσοδα από μία τέτοια
εξέλιξη και μπορεί να αποσταθεροποιούν και εσωτερικά, αφού χάνοντας για μεγάλο
διάστημα σημαντικά έσοδα θα επιδεινωθεί η οικονομία τους και μπορεί να
αντιμετωπίσουν και εσωτερικές εξεγέρσεις από τους ισλαμιστές και τους Αδελφούς
Μουσουλμάνους.
Τέλος, πρέπει να
αναφερθεί ότι στην περίπτωση επίθεσης των ΗΠΑ και των συμμάχων τους στην Υεμένη
των Χούτι, θα υπάρξει πιθανότατα και εμπλοκή του Ιράν, που είναι σύμμαχος και
υποστηρικτής των Χούτι και σε καμία περίπτωση δεν θα ήθελε να καταλάβουν οι ΗΠΑ
και οι σύμμαχοι τους την κρίσιμη στρατηγικά αυτή περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας (https://corfiatiko.blogspot.com/2023/12/blog-post_558.html,
https://konstantinoupolipothoumeno.blogspot.com/2023/12/blog-post_708.html,
https://warnews247.gr/nees-apeiles-chouthi-kata-ton-ipa-tha-archisoume-na-ektoxevoume-pyravlous-sta-ploia-sas/,
https://warnews247.gr/prosperity-guardian-oi-ipa-anakoinonoun-ti-dimiourgia-symmachias-pou-tha-dra-stin-erythra-thalassa-kata-ton-chouthi/,
https://www.pronews.gr/amyna-asfaleia/oi-xouthi-etoimazontai-gia-polemo-me-to-nato-kai-epistrateyoun-xiliades-maxites-se-asfali-nera-i-elliniki-fregata,
/ https://www.efsyn.gr/stiles/apopseis/415985_astynomeysi-i-emploki,
, https://www.efsyn.gr/stiles/apopseis/415719_apo-ti-gaza-sto-mpamp-el-mantek, https://www.efsyn.gr/stiles/apopseis/414980_minyma-tis-yemenis).
{Στην περιοχή αυτή, όπως
και στον Λιβανό και το Αφγανιστάν διακινούνται ναρκωτικά (ενώ υπάρχουν και
πειρατές) και με τον τρόπο αυτό χρηματοδοτούνται πολλές από αυτές τις
οργανώσεις εκτός των εξωτερικών χορηγιών, όπως με την διακίνηση ναρκωτικών
χρηματοδοτούσαν οι Αμερικανοί τις «μαύρες επιχειρήσεις» τους στο Βιετνάμ και οι
Σοβιετικοί αντίστοιχα τις δίκες τους στο Αφγανιστάν, πουλώντας τα ακόμα και
στους ιδίους τους, τους στρατιώτες}.
Και αυτό όχι μονά για
γεωστρατηγικούς, γεωπολιτικούς και οικονομικούς λόγους, αλλά και γιατί αν οι
ΗΠΑ καταλάβουν τα Στενά αυτά θα ελέγχουν και το εμπόριο και το πετρέλαιο από τα
Στενά του Ορμούζ, ελέγχοντας έμμεσα και εκβιάζοντας οικονομικά το εμπόριο και
την διακίνηση πετρελαίου από τους Αμερικάνους, ενώ μπορεί και από αυτές τις
περιοχές να επιτεθούν Αμερικανικά πλοία και αεροσκάφη και στο ίδιο το Ιράν.
Έτσι, εάν γίνει μία άμεση
εμπλοκή του Ιράν στο μέτωπο της Υεμένης, είναι σχεδόν βέβαιο ότι ο πόλεμος θα
γενικευτεί, εμπλέκοντας και τους συμμάχους της κάθε πλευράς και αυτό μπορεί να
οδηγήσει σε παγκόσμια ανάφλεξη, ακόμα και Γ’ΠΠ.
{Είναι ενδιαφέρον εδώ να
αναφερθεί ότι στον συνασπισμό των ΗΠΑ κατά των Χούτι κανένα από τα μεγάλα
Αραβικά (αλλά και ισλαμικά κράτη) δεν έλαβε μέρος, ακόμα και αυτά που θα
επηρεάσει άμεσα ο πόλεμος αυτός, π.χ. την Αίγυπτο και την Σαουδική Αραβία, οι
οποίες μάλιστα είχαν επιτεθεί παλαιότερα κατά των Χούτι στην Υεμένη.
Αυτό δείχνει από την μία
την απαξίωση που έχουν πια υποστεί οι ΗΠΑ από τα κράτη αυτά, την πίστη τους ότι
και οι ΗΠΑ όπως αυτά θα αποτύχουν στην επιχείρηση αυτή, αλλά παράλληλα και μία
ένωση του Αραβικού και του ισλαμικού κόσμου κατά του Ισραήλ και των ΗΠΑ/Δύσης,
αφού οι Χούτι ρίχνουν πυραύλους στο Ισραήλ, κάτι που επικροτούν οι Άραβες και
οι μουσουλμάνοι.
Παράλληλα, με την επίθεση
της Χαμάς στο Ισραήλ και την έναρξη του μεταξύ τους πολέμου, κατέρρευσαν και οι
λεγόμενες «συμφωνίες του Αβραάμ» των Αραβικών κρατών με το Ισραήλ λόγω της
γενοκτονίας των Παλαιστίνιων από πλευράς του Ισραήλ και τα κράτη αυτά επανήλθαν
στις παλαιές εχθρικές τους σχέσεις}.
Θα
είναι άραγε αυτή η εξέλιξη των γεγονότων στην Μέση Ανατολή, στην Ευρώπη, τις
ΗΠΑ και τον κόσμο; Κανείς δεν μπορεί να πει με σιγουριά και μόνο αν λάβουμε τα
καταλληλά μετρά ως λαός θα αποφύγουμε δυσάρεστες εξελίξεις και θα φέρουμε εκ
νέου την πολυαγαπημένη μας πατρίδα σε μία κατάσταση ακμής και ευημερίας.
ΕΞΤΡΑ
ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΑΡΘΡΑ
Το
Ιράν απειλεί να μετατρέψει την Μεσόγειο σε «περίκλειστη λίμνη»: «Θα κλείσουμε
την ναυσιπλοΐα ακόμα και στο Γιβραλτάρ». Βαλλιστικοί πύραυλοι και drone μεγάλης
εμβέλειας κατά όποιων πολεμικών σταλούν απέναντί τους.
Οι ΗΠΑ προσπαθούν να
συγκεντρώσουν διεθνή δύναμη για την αντιμετώπιση των επιθέσεων των Χούθι στην
Ερυθρά Θάλασσα αλλά στις απειλές πλέον προστέθηκαν και οι δηλώσεις των Φρουρών της Επανάστασης του
Ιράν, όπου αξιωματούχος τους, ο Μοχαμάντ Ρεζά Νακντί, προειδοποίησε ότι και
άλλες θαλάσσιες οδοί θα καταστούν επικίνδυνες, αν συνεχιστεί ο πόλεμος μεταξύ
Ισραήλ και Χαμάς.
“Με τη συνέχιση των
εγκλημάτων, η Αμερική και οι σύμμαχοί της θα πρέπει να αναμένουν τη γέννηση
νέων δυνάμεων αντίστασης και το κλείσιμο άλλων οδών ναυσιπλοΐας”, τόνισε. “Θα
πρέπει να αναμένουν σύντομα το κλείσιμο της Μεσογείου, του Γιβραλτάρ και άλλων
θαλάσσιων οδών”, πρόσθεσε, χωρίς να δώσει άλλες διευκρινίσεις.
Και όλοι μπορεί να πλέον
να καταλαβαίνουν ότι πυραυλικές επιθέσεις κατά και εμπορικών πλοίων μπορεί να
πραγματοποιηθούν από την Χεζμπολάχ του Λιβάνου κατά του Σουέζ αλλά άγνωστος
παράγοντας στην εξίσωση είναι ότι η απειλή εκτοξεύτηκε κατά του Γιβραλτάρ!
Βαλλιστικοί πύραυλοι και
drone μεγάλης εμβέλειας πλέον θέτουν στόχο να γονατίσουν το εμπόριο σε όσους
είναι σύμμαχοι των ισραηλινών συμφερόντων και να μεταβάλλουν την Μεσόγειο σε
μια περίκλειστη λίμνη.
Το σοβαρότερο είναι ότι
οι Χούθι έκαναν μια πρόβα πολέμου θα λέγαμε με την εκτόξευση και βαλλιστικών
πυραύλων κατα εμπορικών σκαφών ανεβάζοντας το επίπεδο κινδύνου από τα drone και
όλοι πλέον μιλούν για την ελληνική συμμετοχή με μία φρεγάτα ηλικίας 25 ετών το
λιγότερο που θα κληθεί αν χρειαστεί να αντιμετωπίσει πολλαπλές επιθέσεις στην
Ερυθρά Θάλασσα!
Την Παρασκευή, ο Λευκός
Οίκος κατηγόρησε το Ιράν ότι “εμπλέκεται ενεργά στον σχεδιασμό” αυτών των
επιθέσεων καθώς παρέχει στους Χούθι πληροφορίες αλλά και “σύγχρονο στρατιωτικό
εξοπλισμό”, χωρίς τα οποία οι σιίτες αντάρτες “θα δυσκολεύονταν να εντοπίσουν
και να πλήξουν” τα πλοία.
Ωστόσο η Τεχεράνη
απορρίπτει τις κατηγορίες των ΗΠΑ ότι προσφέρει στρατιωτικό υλικό στους
αντάρτες, αν και παραδέχεται ότι στηρίζει πολιτικά τους Χούθι. Στις 18
Δεκεμβρίου οι ΗΠΑ ανακοίνωσαν τον σχηματισμό συνασπισμού για την υπεράσπιση της
ναυσιπλοΐας στην Ερυθρά Θάλασσα και τον Κόλπο του Άντεν, στον οποίο συμμετέχουν
περίπου 20 χώρες στο πλαίσιο της “Επιχείρησης Φύλακας της Ευημερίας” (Operation Prosperity Guardian)-( https://www.pronews.gr/amyna-asfaleia/to-iran-apeilei-na-metatrepsei-tin-mesogeio-se-perikleisti-limni-tha-kleisoume-ti-naysiploia-akoma-kai-sto-givraltar/).
Προς
νέα εισβολή το Ισραήλ, στην Αίγυπτο η Hamas για μόνιμη εκεχειρία - Οι ΗΠΑ να
χτυπήσουν το Ιράν - 21.507 Παλαιστίνιοι
νεκροί. Το Αμερικανικό Πολεμικό Ναυτικό κατέρριψε drone και πύραυλο των Houthi
στην Ερυθρά Θάλασσα.
Με τον ισραηλινό στρατό
να βομβαρδίζει ανελέητα την Κεντρική και Νότια Γάζα και με τα Ισραηλινά τανκ να
είναι έτοιμα για μια νέα χερσαία εισβολή στα εδάφη αυτά όπου έχουν καταφύγει
εκατοντάδες χιλιάδες Παλαιστίνιοι που εκτοπίστηκαν από τις βόρειες περιοχές,
αντιπροσωπεία της Hamas μεταβαίνει σήμερα 29/12 στην Αίγυπτο προκειμένου να
εξετάσει το σχέδιο για μια εκεχειρία που θα μπορούσε να βάλει τέλος στον πόλεμο
που μαίνεται από τις 7 Οκτωβρίου.
Αν και η Hamas έχει
διαμηνύσει πως δεν πρόκειται να συνομιλήσει και να διαπραγματευτεί, εάν πρώτα
το Ισραήλ δεν σταματήσει πλήρως τις στρατιωτικές του επιχειρήσεις, υψηλόβαθμοι
εκπρόσωποι της θα μεταβούν στο Κάιρο για να εξετάσουν το αιγυπτιακό σχέδιο, το
οποίο κάνει προβλέψεις για την επόμενη ημέρα στην Γάζα.
Από την πλευρά τους οι
Ισραηλινοί επιμένουν ότι έπονται πολύ σκληρές μάχες, αν και ο Ισραηλινός
πρωθυπουργός Benjamin Netanyahu υπογραμμίζει πως η ισραηλινή πλευρά εξακολουθεί
να διαπραγματεύεται για την απελευθέρωση των ομήρων.
Μέσα σε αυτό το
ομολογουμένως αντιφατικό πεδίο, το αμερικανικό πολεμικό ναυτικό ανακοίνωσε ότι
κατέρριψε ένα drone και έναν βαλλιστικό πύραυλο που εκτόξευσαν οι αντάρτες
Houthi από την Υεμένη, τη στιγμή που ο Ρεπουμπλικάνος γερουσιαστής των ΗΠΑ,
Lindsey Graham καλεί τον αμερικανικό στρατό να χτυπήσει στόχους στο Ιράν λόγω
της στήριξης που αυτό παρέχει στους Houthi.
Συνολικά 21.507
Παλαιστίνιοι έχουν σκοτωθεί στην Γάζα. Συνολικά 21.507 Παλαιστίνιοι έχουν
σκοτωθεί και 55.915 έχουν τραυματιστεί σε ισραηλινές επιθέσεις στην Γάζα από
τις 7 Οκτωβρίου, ανακοίνωσε σήμερα το υπουργείο Υγείας στον παλαιστινιακό
θύλακα. Σύμφωνα με το υπουργείο, 187 Παλαιστίνιοι σκοτώθηκαν τις τελευταίες 24
ώρες.
Στην Αίγυπτο η Hamas. Με
ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται το αποτέλεσμα της συνάντησης που θα έχουν
σήμερα στο Κάιρο υψηλόβαθμοι εκπρόσωποι της Hamas, οι οποίοι αναμένεται να
εξετάσουν το σχέδιο της Αιγύπτου για κατάπαυση πυρός που μπορεί να οδηγήσει στο
τέλος του πολέμου στην Γάζα.
Πληροφορίες αναφέρουν πως
το σχέδιο χωρίζεται σε τρία στάδια, με εκεχειρίες που θα ανανεώνονται, με
κλιμακωτές απελευθερώσεις ομήρων και Παλαιστίνιων κρατουμένων και με μια
κατάπαυση πυρός που βάζει τέλος στον πόλεμο.
Επίσης το σχέδιο
προβλέπει μια παλαιστινιακή κυβέρνηση τεχνοκρατών, μετά από συνομιλίες που θα
περιλαμβάνουν όλες τις «Παλαιστινιακές φατρίες», οι οποίες θα είναι και
υπεύθυνες για την διακυβέρνηση και την ανοικοδόμηση της Γάζας.
Netanyahu: Ακόμα διαπραγματευόμαστε
για τους ομήρους. Και ενώ το Ισραήλ δηλώνει αποφασισμένο να πάει μέχρι τέλους
όσον αφορά την εξόντωση της Hamas, ο πρωθυπουργός Benjamin Netanyahu
υποστηρίζει πως η κυβέρνηση του εξακολουθεί να διαπραγματεύεται την
απελευθέρωση των ομήρων της Hamas.
«Το Ισραήλ εργάζεται για
να πάρει πίσω όλους τους ομήρους. Το Κατάρ και η Αίγυπτος έχουν υποβάλει δύο
ξεχωριστές προτάσεις για την προώθηση του ζητήματος. Αυτή την στιγμή
διαπραγματευόμαστε. Δεν μπορώ να μιλήσω λεπτομερώς, εργαζόμαστε για να τους
φέρουμε όλους σπίτι.
Αυτός είναι ο στόχος μας»
ανέφερε ο Netanyahu σε συγγενείς Ισραηλινών απαχθέντων, όπως μεταδίδει η
Jerusalem Post. Εκτιμάται ότι στα χέρια της Hamas παραμένουν 120 όμηροι, ύστερα
από την απελευθέρωση 110 ομήρων κατά την διάρκεια της εκεχειρίας της 24ης
Νοεμβρίου.
Προς νέα χερσαία εισβολή.
Παρά την αισιοδοξία για διπλωματική λύση, ο πόλεμος εξακολουθεί να μαίνεται με
πρωτοφανή αγριότητα στην Γάζα. Ο IDF βομβαρδίζει περιοχές της Κεντρικής και
Νότιας Γάζας, ενώ δεν αποκλείεται μια χερσαία εισβολή σε αυτά τα εδάφη. Ήδη οι
Ισραηλινοί ανακοίνωσαν πως επεκτείνουν τις στρατιωτικές τους επιχειρήσεις στην
Khan Yunis.
Δεκάδες Παλαιστίνιοι
αναφέρεται πως σκοτώθηκαν κατά τη διάρκεια της νύχτας τόσο στην Khan Yunis όσο
και στον προσφυγικό καταυλισμό της Maghazi, ενώ αεροπορικά πλήγματα αναφέρθηκαν
και στην Rafah, όπου εκτιμάται ότι σκοτώθηκαν τουλάχιστον 20 άνθρωποι και ότι
τραυματίστηκαν άλλοι 55. Εικόνες δείχνουν ανθρώπους να αναζητούν επιζώντες μέσα
στα συντρίμμια γκρεμισμένων κτηρίων.
Στόχος η διάλυση της
Hamas. «Το καθήκον μας είναι να διαλύσουμε την Hamas, έτσι ώστε να μην έχει
πλέον στρατιωτικές και κυβερνητικές δυνατότητες. Θα απαιτηθεί να δείξουμε πολλή
επιμονή και αποφασιστικότητα» υποστήριξε ο υπουργός Άμυνας του Ισραήλ, Yoav
Gallant.
Στους 21.507 οι νεκροί.
Πάντως, οι ισραηλινές στρατιωτικές επιχειρήσεις έχουν προκαλέσει τον θάνατο του
1% του πληθυσμού των Παλαιστινίων της Γάζας. Σύμφωνα με τον τελευταίο επίσημο
απολογισμό, 21.507 άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους κατά την διάρκεια των Ισραηλινών
επιθέσεων, αν και εκτιμάται ότι πάνω από 7.000 είναι θαμμένοι στα ερείπια. Όσον
αφορά τους τραυματίες, αυτοί ξεπέρασαν τους 55.915.
Οι απώλειες του IDF. Από
την πλευρά του ο IDF υποστηρίζει ότι μέχρι στιγμής, 169 Ισραηλινοί στρατιώτες
έχουν χάσει την ζωή τους από την έναρξη της χερσαίας εισβολής στην Γάζα, στις
20 Οκτωβρίου. Επιπλέον, εκτιμάται ότι τουλάχιστον 3.000 Ισραηλινοί στρατιώτες
έχουν τραυματιστεί.
Κίνδυνος λιμού. Πέρα από
τους νεκρούς, απελπιστική είναι η κατάσταση και για τους επιζώντες του πολέμου
στη Λωρίδα της Γάζας. Ο ΟΗΕ προειδοποιεί ότι το φαγητό δεν επαρκεί για όλους,
αναφέροντας πως το 40% του πληθυσμού είναι αντιμέτωπο με τον κίνδυνο του λιμού,
ενώ οργανώσεις κάνουν ιδιαίτερη αναφορά στον εκτοπισμό εκατοντάδων χιλιάδων
Παλαιστινίων, οι οποίοι δεν μπορούν να ξεφύγουν από τους βομβαρδισμούς των
Ισραηλινών.
«Αυτό που κάνει το Ισραήλ
στους Παλαιστίνιους, πάνω απ’ όλα στην Γάζα, είναι η τερατωδία του αιώνα μας
και πλέον η ανοχή της Δύσης μετατρέπεται σε συνενοχή» ανέφερε με ανάρτηση της στο
Χ η Francesca Albanese, ειδική εισηγήτρια των Ηνωμένων Εθνών για την κατάσταση
ως προς τα ανθρώπινα δικαιώματα στα Παλαιστινιακά Εδάφη.
Φόβοι για ανάφλεξη στην
Μέση Ανατολή. Την ίδια στιγμή παραμένει η ένταση στα σύνορα Ισραήλ – Λιβάνου,
όπου ο IDF ανταλλάσσει καθημερινά πυρά με την Hezbollah. Οι Ισραηλινοί
υποστηρίζουν ότι είναι έτοιμοι για επίθεση στο νότιο Λίβανο προκειμένου να
εκκαθαρίσουν και την Hezbollah αν χρειαστεί.
Επιπλέον, αναφέρεται πως
ισραηλινά μαχητικά έπληξαν στόχους σε προάστια της Δαμασκού και στο Νότιο τμήμα
της Συρίας, με το Συριακό Παρατηρητήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων να υποστηρίζει
ότι στόχοι ήταν θέση της Συριακής αντιαεροπορικής άμυνας στην περιοχή Σουέιντα
(Νότια) και τα περίχωρα του διεθνούς αεροδρομίου της Δαμασκού.
Οι Αμερικάνοι κατέρριψαν
drones και πύραυλο των Houthi. Εν τω μεταξύ, το Αμερικανικό πολεμικό ναυτικό
ανακοίνωσε ότι κατέρριψε χθες Πέμπτη στον Νότιο τομέα της Ερυθράς Θάλασσας
drone και βαλλιστικό πύραυλο που εξαπέλυσαν οι σιίτες αντάρτες Houthi της
Υεμένης. «Κανένα από τα 18 πλοία τα οποία ήταν παρόντα στην περιοχή δεν υπέστη
ζημιές και δεν αναφέρθηκε κανένας τραυματισμός», διευκρίνισε η δύναμη της
CENTCOM.
Σύμφωνα με την ίδια πηγή,
επρόκειτο για «την 22η απόπειρα επίθεσης των Houthi εναντίον της
διεθνούς ναυσιπλοΐας από τη 19η Οκτωβρίου». Τις τελευταίες εβδομάδες
έχουν καταρριφθεί πύραυλοι και drones των Χούθι από Αμερικανικά, Γαλλικά και
Βρετανικά πολεμικά πλοία.
Lindsey Graham
(Ρεπουμπλικάνος γερουσιαστής): Οι ΗΠΑ να χτυπήσουν το Ιράν. Μάλιστα ο
Αμερικάνος γερουσιαστής Lindsey Graham ζήτησε οι ΗΠΑ να χτυπήσουν το Ιράν λόγω
της στήριξης που η Τεχεράνη προσφέρει στους αντάρτες Houthi. «Οι Houthi
υποστηρίζονται πλήρως από το Ιράν
Το λέω εδώ και 6 μήνες:
Χτυπήστε το Ιράν. Έχουν κοιτάσματα πετρελαίου, έχουν το αρχηγείο των Φρουρών
της Επανάστασης που μπορούμε να το δούμε από το διάστημα. Σβήστε τα από τον
χάρτη» ανέφερε σε δηλώσεις του στο Fox News o Graham (https://www.bankingnews.gr/diethni/articles/713235/pros-nea-xersaia-eisvoli-to-israil-stin-aigypto-i-hamas-gia-monimi-ekexeiria-netanyahu-diapragmatevomaste-gia-tous-omirous).
Θα
γεννήσει η γενοκτονική πρακτική του Ισραήλ νέο αντισημιτισμό;
Την εβδομάδα που πέρασε
μια εταιρεία real estate, με έντονη οικοδομική δραστηριότητα στους εβραϊκούς
εποικισμούς στην Δυτική Όχθη του Ιορδάνη, κυκλοφόρησε μια διαφημιστική αφίσα,
που απεικόνιζε σχέδια οικοδομικών συγκροτημάτων πάνω στα ερείπια της Γάζας,
καλώντας τους ενδιαφερόμενους να επενδύσουν σε κατοικίες που θα κτιστούν την
επόμενη μέρα, στην εκκενωμένη από Παλαιστινίους Γάζα. Είχε την επιγραφή: «Σπίτι
δίπλα στη θάλασσα; Δεν είναι πια ένα όνειρο». Είχε τον λογότυπο της εταιρείας,
τα στοιχεία της κτλ.
Η φωτογραφία έκανε τον
γύρο του κόσμου. Παρουσιάστηκε και στην Ελλάδα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Παντού αντιμετωπίστηκε με αποτροπιασμό. Δεν είναι εύκολο να αποφύγει κανείς τον
συνειρμό με τα ναζιστικά σχέδια εποικισμού του “ζωτικού χώρου” της Ανατολικής
Ευρώπης.
Σε προχθεσινή της
ανακοίνωση η εταιρεία “έβαλε τα πράγματα στην θέση τους”, λέγοντας ότι
επρόκειτο απλώς για ένα «αστείο» και δεν φαντάζονταν ότι θα κυκλοφορούσε εκτός
του Ισραήλ και θα γινόταν πιστευτό. Μόνο που έτσι, η καλή εταιρεία έκανε τα
πράγματα ακόμα χειρότερα!
Προφανώς, δεν θα
σκεπτόταν να κάνει τέτοιο “αστείο”, αν δεν ένιωθε πως απευθύνεται σε κοινό που
είναι έτοιμο να γελάσει με τέτοια πράγματα. Και σωστά το υπολόγισε. Μια
κοινωνία όμως που έχει τέτοια αίσθηση του χιούμορ νοσεί βαθύτατα.
Και τι παρακμή, αν
θυμηθεί κανείς την υπέροχη παράδοση του πικρού, ευφυέστατου και αυτοσαρκαστικού
εβραϊκού χιούμορ! Να προκαλεί γέλιο η σκέψη ότι θα πας να κάνεις τις διακοπές
στο εξοχικό σου που θα είναι κτισμένο πάνω σε πτώματα αμάχων, ακόμα και νηπίων!
Η απέχθεια προς τον
εχθρό, φυσική σε κάθε πολεμική σύγκρουση, εδώ φαίνεται πως έχει περάσει σε
επίπεδο παθολογικού μίσους, που δεν διαφέρει από το μίσος του τρομοκράτη προς
τον απανθρωποποιημένο εχθρό, παρά μόνον ως προς το ότι ο τρομοκράτης έχει
ξεγράψει και την δική του ζωή.
Και εδώ είναι ένα από τα
σημαντικά πλεονεκτήματά του έναντι των πάνοπλων στρατιωτών του Ισραήλ, που
καθιστούν ακόμα και την στενά στρατιωτική τους επιτυχία λίαν αμφίβολη, όπως όλο
και περισσότεροι στρατιωτικοί παρατηρητές εντός και εκτός Ισραήλ επισημαίνουν.
Η ανταλλαγή αιχμαλώτων
έφερε στο φως το γεγονός ότι μεγάλο ποσοστό των φυλακισμένων Παλαιστινίων είναι
ανήλικα παιδιά. Οι αφηγήσεις τους, αλλά και το τρομοκρατημένο βλέμμα τους
διέφεραν πολύ από τα αντίστοιχα των απελευθερωμένων Ισραηλινών ομήρων.
Τόσο πολύ μάλιστα, ώστε η
μηχανή της –απίστευτα πρόχειρης– ισραηλινής προπαγάνδας επιχείρησε να διαδώσει
πως η Χαμάς είχε χορηγήσει ψυχοφάρμακα στους ομήρους για να φαίνονται
ευχαριστημένοι και άνετοι!
Τι να πει κανείς! Μήπως
έδωσαν και στους Παλαιστινίους άλλα φάρμακα για να φαίνονται τρομαγμένοι;
Αποκαλύφθηκε πλέον και διεξάγεται ήδη σχετική εισαγγελική έρευνα, ότι από την
7η Οκτωβρίου έχουν βρεθεί νεκροί στα κελιά τους έξι φυλακισμένοι Παλαιστίνιοι.
Στα σώματά τους υπήρχαν σημάδια βασανισμού…
Εγκλήματα και κατακραυγή.
Το τι συμβαίνει στις Ισραηλινές φυλακές είναι το δεύτερο μεγάλο έγκλημα. Το
τρίτο είναι το διαρκές πογκρόμ που διεξάγουν οι έποικοι με την κάλυψη του
στρατού στην Δυτική Όχθη.
Πληθαίνουν οι μαρτυρίες
πρώην στρατευμένων που καταγγέλλουν την αλόγιστη, απρόκλητη και συστηματική
βία, με δηλωμένο σκοπό “να δηλώνουν τη συνεχή παρουσία τους” και να μην αφήνουν
σε ησυχία όλο το 24ωρο τους Παλαιστινίους που δεν έχουν ακόμα εγκαταλείψει τα
σπίτια τους. Το μεγαλύτερο ποσοστό συλλήψεων αφορά ανήλικα παιδιά και γίνεται
τις μικρές νυχτερινές ώρες, με καθημερινές εισβολές στα σπίτια.
Όλα αυτά χωρίς να κυβερνά
η Χαμάς την περιοχή και επί πολλά έτη πριν η Χαμάς κάνει ό,τι έκανε την 7η
Οκτωβρίου σε εντελώς άλλη περιοχή, Και με την ευκαιρία αξίζει να ερευνηθεί και
διεθνώς πόσοι σκοτώθηκαν από την Χαμάς, πόσοι από φίλια πυρά, αν υπήρξαν
βιασμοί κι αν η καταγγελία για αποκεφαλισμούς παιδιών τεκμηριώνεται.
Για πρώτη φορά στις ΗΠΑ
αρχίζει να αρθρώνεται λόγος επικριτικός κατά της μεγάλης επιρροής που έχουν
στον πολιτικό κόσμο εβραϊκές οργανώσεις, όπως η AIPAC, η οποία σύμφωνα με
δημοσιογραφική έρευνα που παρουσιάστηκε στην Αμερικανική τηλεόραση, κατέχει την
15η θέση μεταξύ των οργανισμών που χρηματοδοτούν τις προεκλογικές
καμπάνιες των υποψηφίων! Αρχίζουν να θυμούνται πολλοί Αμερικανοί την θέση του
Τζον Κένεντι ότι η οργάνωση αυτή θα πρέπει να τεθεί υπό απαγόρευση, ως
πρακτορεύουσα συμφέροντα ξένης δύναμης.
Όσο μαίνεται ο πόλεμος
και πολλαπλασιάζονται τα εγκλήματα που διαπράττει ο ισραηλινός στρατός, η
παγκόσμια κατακραυγή μεγαλώνει και έχει ήδη φτάσει σε πρωτοφανή επίπεδα. Είναι
διαπιστωμένο ότι οι Παλαιστίνιοι δημοσιογράφοι είναι αγαπημένοι στόχοι του
ισραηλινού στρατού.
Από την αρχή του πολέμου
–σε διάστημα μόλις δύο μηνών– φονεύθηκαν 100 δημοσιογράφοι (όλοι Παλαιστίνιοι
κατά σύμπτωση!), ενώ στα 20 χρόνια του πολέμου στο Βιετνάμ σκοτώθηκαν 63 και σε
ολόκληρη τη διάρκεια του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου είχαν σκοτωθεί μόνον 67, όλων
των εθνικοτήτων και σε όλα τα μέτωπα αθροιστικά!
Ηθική ήττα του Ισραήλ.
Όμως δεν είναι οι Παλαιστίνιοι δημοσιογράφοι ή το Αλ Τζαζίρα από όπου
μαθαίνουμε τα κατορθώματα των εισβολέων. Τα λένε οι ίδιοι. Στο Τικ-Τοκ μπορεί
κανείς να δει αισχρά φιλμάκια που ανεβάζουν οι στρατιώτες του Ισραήλ, θεωρώντας
τα αστεία και διασκεδαστικά. Έχουμε δει τους πανηγυρισμούς για την ανατίναξη
ολόκληρων κτιριακών συγκροτημάτων, μετά αφιερώσεως σε συγγενικά τους πρόσωπα.
Έχουμε δει στρατιώτη να
αφοδεύει σε νάιλον σακούλα, την οποία μετά πετάει στους δεμένους και
γονατιστούς γυμνούς αιχμαλώτους. Έχουμε θαυμάσει το λεπτό χιούμορ άλλου
στρατιώτη που χτυπάει μια πόρτα και προσποιείται πως απορεί που δεν απαντά
κανείς· μετά καθώς η κάμερα κάνει zoom out, αποκαλύπτεται πως πρόκειται για μια
είσοδο κτιρίου που έχει γκρεμιστεί και είναι σωρός ερειπίων, με τους κατοίκους
θαμμένους από κάτω προφανώς, ενώ έχει απομείνει όρθια μόνον η πόρτα. Ακούγονται
γέλια.
Οι εκπρόσωποι τύπου του
IDF θα μας πουν για «παράπλευρες απώλειες» και για ευθύνη της Χαμάς που τους
“αναγκάζει” να χτυπήσουν αμάχους κοκ. Κανένα καταναγκασμό δεν βλέπουμε όμως
στις αναρτήσεις τους!
Βλέπουμε ασυγκράτητη
ηδονή. Και βλέπουμε το γνωστό φρικαλέο χιούμορ του ενόπλου που παίζει με το
θύμα του, που απολαμβάνει την προσωρινή ισχύ του και γίνεται μια μικρή
απομίμηση θεού που ελέγχει τη μοίρα του κατώτερου άλλου. Βλέπουμε τα αστειάκια
που έκαναν οι Ναζί σε βάρος των προγόνων αυτών των νεαρών επίστρατων.
Αυτή είναι μεγάλη ηθική
ήττα του Ισραήλ. Σε θέα όλης της ανθρωπότητας, σχεδόν σε απευθείας μετάδοση
διαπράττεται γενοκτονία, με χαρά και αγαλλίαση και πανηγυρισμούς. Το κύμα
κατακραυγής και αποστροφής που σηκώνεται ακόμα και από χθεσινούς φίλους, θα
εκτραπεί άραγε σε φυλετική απέχθεια; Θα έχουμε αναζωογόνηση του αντισημιτισμού,
ο οποίος υπήρξε και η αρχική αιτία της σημερινής τραγωδίας; Δεν μπορούμε να το
προδικάσουμε. Η απώλεια του μέτρου είναι μεταδοτική.
Ο φόβος του
αντισημιτισμού. Σίγουρα πάντως το Ισραήλ, μετά από αυτό το έγκλημα πολέμου, θα
πορευτεί με λιγότερους συμμάχους και συμπαθούντες. Επίσης ο εύκολος
στιγματισμός του “αντισημιτισμού” που εκτοξεύει εναντίον της παραμικρής
κριτικής τρομοκρατεί πολύ λιγότερους πλέον. Η συνήθης, αυτόματη απάντηση σε
κάθε κριτική προς την πολιτική του Ισραήλ είναι πως πρόκειται για
“αντισημιτισμό”.
Γίνονται όμως πλέον
εμφανή τα όρια αυτού του αυτοματισμού, ακόμα και στην Αμερική. Εξ’ ου και η
εσπευσμένη προσπάθεια των μεγάλων σιωνιστικών οργανώσεων εκεί, της American Israeli
Public Affairs Committee, και της Antidefamation League να επιτύχουν να
ταυτιστεί επισήμως ο Σιωνισμός με τον Ιουδαϊσμό και να κηρυχτεί παράνομη η
κριτική του Σιωνισμού, θεωρώντας την ταυτόσημη με τον αντισημιτισμό.
Θα πρέπει κάποτε να
αποφασίσουν οι πολιτικές ηγεσίες του, να γίνει το Ισραήλ “κανονική” χώρα, το
οποίο μεταξύ άλλων σημαίνει και να αντιμετωπίζουν την κριτική της πολιτικής
τους, χωρίς να αποδίδουν ρατσιστική προκατάληψη σε όποιον τολμήσει να την
ασκήσει. Για να αποκλειστεί ενδεχόμενη απόπειρα σπίλωσης τέτοιου τύπου, όλα όσα
γράφηκαν σε αυτό το κείμενο στηρίχθηκαν αποκλειστικά σε εβραϊκές πηγές, εντός
και εκτός Ισραήλ.
Δεν είναι λογικό Εβραίοι
να κατηγορηθούν για αντισημιτισμό, παρόλο που και για την περίπτωσή τους,
υπάρχει σε χρήση ο επίσης εύκολος χαρακτηρισμός self-hating Jew (αυτομισούμενος
Εβραίος). Διότι υπάρχουν στον παγκόσμιο Εβραϊσμό εξαιρετικοί άνθρωποι,
θρησκευόμενοι και μη, που υψώνουν ανάστημα απέναντι στο έγκλημα και φωνάζουν
«not in my name» (όχι στο όνομά μου).
Υπάρχουν και ακούγονται
κι αυτοί ενσαρκώνουν σήμερα την ηθική συνείδηση ενός πανάρχαιου, μαρτυρικού
λαού, ο οποίος αναγνωρίζει τον εαυτό του στην αποστολή να είναι «το φως εν μέσω
των εθνών» και όχι η φωτιά που καίει τους “ξένους”.
Αυτοί είναι και η μόνη
ελπίδα να μην κατρακυλήσουμε πάλι στον αντισημιτισμό. Όχι σε αυτό που το Ισραήλ
ψευδώς καταγγέλλει ως “αντισημιτισμό”, αλλά στο αληθινό μίσος για τους
Εβραίους, για το οποίο, πλέον και για πρώτη φορά στην ιστορία, θα φέρουν ευθύνη
και οι ίδιοι.
Πρέπει να συνειδητοποιήσουν
και οι εντός του Ισραήλ δυνάμεις της ανθρωπιάς και της ελευθερίας, ότι από τους
ίδιους κυρίως εξαρτάται η υπερνίκηση του αντισημιτισμού. Μόνον αυτοί μπορούν να
σώσουν και το Ισραήλ και την ανθρωπότητα από την υποτροπή της φονικής πανώλης
που κόστισε εκατομμύρια θύματα και σπίλωσε ανεπανόρθωτα τον δυτικό πολιτισμό
και την αξιοπρέπεια της ανθρωπότητας όλης.
Το “ποτέ ξανά” ισχύει για
όλους και παντού ή δεν ισχύει καθόλου, αλλιώς είμαστε καταδικασμένοι να
ξαναφέρουμε την κόλαση επί της γης. Όπως δείχνει η ιστορία, δεν είναι δύσκολο
να το ξανακάνουμε, όλοι μας, ακόμα –αν όχι κυρίως– και αν είμαστε τα χθεσινά
θύματα (https://slpress.gr/idees/tha-gennisei-i-genoktoniki-praktiki-tou-israil-neo-antisimitismo/).
Το
Ιράν συνεργάζεται με την Αλ Κάιντα και τους Ταλιμπάν για να επιτεθεί στους
Ισραηλινούς. Το Σώμα των Φρουρών της Ισλαμικής Επανάστασης (irgc) στρατολογεί
Αφγανούς και συνεργάζεται με την Αλ Κάιντα για να στοχεύσει Ισραηλινούς σε
επιθέσεις αυτοκτονίας, ανέφερε το Iran International σε αποκλειστική έκδοσή του
στις 27 Δεκεμβρίου.
Φαίνεται ότι η Ισλαμική
Δημοκρατία του Ιράν, η Αλ Κάιντα και οι Ταλιμπάν έχουν παραμερίσει τις
θρησκευτικές διαφορές τους για έναν ευρύτερο πόλεμο εναντίον του Ισραήλ,
χρησιμοποιώντας Αφγανούς βομβιστές αυτοκτονίας—Mojtaba Pourmohsen, δημοσιογράφος του Iran International.
Το Ισραηλινό ιστολόγιο
Intellitimes ανέφερε για πρώτη φορά ότι η δύναμη Quds του rgc στρατολογούσε
Αφγανούς τρομοκράτες αυτοκτονίας στις 24 Δεκεμβρίου. Απόπειρες επιθέσεων: Για
περισσότερο από ένα χρόνο, έχουν εμφανιστεί αναφορές για μέλη της Αφγανικής και
Πακιστανικής Δύναμης Quds που πραγματοποιούν τρομοκρατικές επιθέσεις εναντίον
Ισραηλινών σε χώρες όπως η Γεωργία, η Ελλάδα και το Αζερμπαϊτζάν.
Τον Νοέμβριο του 2022
μ.Χ., ένας Αφγανο-Ιρανός και ένας Πακιστανός επιχείρησαν να δολοφονήσουν έναν
εξέχοντα Ισραηλινο-Γεωργιανό που ζούσε στην Τιφλίδα, υπό τις διαταγές της
δύναμης Quds .
Τον περασμένο Μάρτιο, η
ελληνική αστυνομία συνέλαβε δύο Πακιστανούς υπηκόους που έλαβαν εντολή από το
Irgc να πραγματοποιήσουν τρομοκρατικές επιθέσεις εναντίον εβραϊκού εστιατορίου
και Chabad House στην Αθήνα. Τον Ιούλιο, ένας Αφγανός υπήκοος συνελήφθη ως
ύποπτος ότι σχεδίαζε επίθεση με την υποστήριξη του Ιράν στην Ισραηλινή πρεσβεία
στο Αζερμπαϊτζάν.
Ενώ οι ηγέτες των
Ταλιμπάν παρακινούνται από ιδεολογικούς λόγους, οι απλοί Αφγανοί οδηγούνται να
ενταχθούν κυρίως λόγω της οικονομικής στέρησης και της ευαλωτότητας σε μια χώρα
που καταστρέφεται από τον πόλεμο και την φτώχεια—Iran International.
Τα πλοκάμια του Ιράν
εκτείνονται σε όλη την περιοχή. Καθώς η Αμερική έχει αποσύρει τις δυνάμεις της
από το Ιράν και το Αφγανιστάν και έχει μειώσει την παρουσία της στην Μέση
Ανατολή, το Ιράν έχει γίνει ακόμη πιο τολμηρό.
Δεν
είναι μόνο η Γάζα και η Ουκρανία - Κίνδυνος για τουλάχιστον 4 πολεμικά μέτωπα
το 2024 μ.Χ.- Ο… κατάλογος έκτακτης ανάγκης. Ο ΟΗΕ εκτίμησε τον Οκτώβριο ότι
περισσότεροι από 114 εκατ. άνθρωποι έχουν εκτοπιστεί από πολέμους και
συγκρούσεις παγκοσμίως.
Τη στιγμή που τα βλέμματα
όλων είναι στραμμένα στους πολέμους στην Ουκρανία και την Γάζα, ένας άνευ
προηγουμένου αριθμός δυνητικά «καταστροφικών» συγκρούσεων περνάει κάτω από το
ραντάρ. Η Διεθνής Επιτροπή Διάσωσης (International Rescue Committee) δημοσίευσε
νωρίτερα αυτό το μήνα τον κατάλογο έκτακτης ανάγκης για το 2024 μ.Χ., καταγράφοντας
τις 20 χώρες που διατρέχουν τον μεγαλύτερο κίνδυνο επιδείνωσης της ασφάλειας.
Οι χώρες αυτές
αντιπροσωπεύουν περίπου το 10% του παγκόσμιου πληθυσμού, αλλά περίπου το 70%
των εκτοπισμένων ατόμων, μαζί με περίπου το 86% των παγκόσμιων ανθρωπιστικών
αναγκών. Ο ΟΗΕ εκτίμησε τον Οκτώβριο ότι περισσότεροι από 114 εκατ. άνθρωποι
εκτοπίστηκαν λόγω πολέμων και συγκρούσεων παγκοσμίως. Ο αριθμός αυτός είναι
τώρα πιθανότατα υψηλότερος.
Ο Πρόεδρος και διευθύνων
σύμβουλος της IRC, David Miliband, δήλωσε ότι για πολλούς από τους ανθρώπους
που εξυπηρετεί η οργάνωσή του, αυτή είναι η «χειρότερη εποχή», καθώς η έκθεση
στον κλιματικό κίνδυνο, η ατιμωρησία σε έναν ολοένα αυξανόμενο αριθμό ζωνών
συγκρούσεων και το τεράστιο δημόσιο χρέος συγκρούονται με την «μειούμενη διεθνή
υποστήριξη».
«Τα πρωτοσέλιδα σήμερα
κυριαρχούνται δικαίως από την κρίση στην Γάζα. Υπάρχει καλός λόγος γι' αυτό -
αυτή τη στιγμή είναι το πιο επικίνδυνο μέρος στον κόσμο για να διαβιεί κάποιος»
δήλωσε ο Miliband.
«Όμως, ο κατάλογος
παρακολούθησης είναι μια ζωτικής σημασίας υπενθύμιση ότι και άλλα μέρη του
κόσμου φλέγονται, για διαρθρωτικούς λόγους που σχετίζονται με τις συγκρούσεις,
το κλίμα και την οικονομία. Πρέπει να είμαστε σε θέση να αντιμετωπίσουμε
περισσότερες από μία κρίσεις ταυτόχρονα».
Από την πλευρά της, η
Isabelle Arradon από το International Crisis Group, δήλωσε στο CNBC νωρίτερα
αυτό το μήνα ότι οι θάνατοι από συγκρούσεις παγκοσμίως βρίσκονται στο υψηλότερο
επίπεδο από το 2000 μ.Χ.
«Όλες οι κόκκινες σημαίες
υπάρχουν, και επιπλέον, υπάρχει έλλειψη μέσων για την επίλυση των συγκρούσεων.
Υπάρχει μεγάλος γεωπολιτικός ανταγωνισμός και λιγότερη όρεξη για την επίλυση
αυτών των θανατηφόρων συγκρούσεων», πρόσθεσε.
Σουδάν. Πρώτο στην λίστα
παρακολούθησης της IRC είναι το Σουδάν, όπου τον Απρίλιο του 2023 μ.Χ. ξέσπασαν
μάχες μεταξύ των δύο στρατιωτικών παρατάξεων της χώρας και οι ειρηνευτικές
συνομιλίες με διεθνή διαμεσολάβηση στην Σαουδική Αραβία δεν έδωσαν λύση.
Η σύγκρουση έχει πλέον
επεκταθεί σε «αστικό πόλεμο μεγάλης κλίμακας» που συγκεντρώνει «ελάχιστη»
διεθνή προσοχή και ενέχει σοβαρό κίνδυνο περιφερειακής επέκτασης, δήλωσε η IRC,
με 25 εκατομμύρια ανθρώπους σε επείγουσα ανθρωπιστική ανάγκη και 6 εκατομμύρια
εκτοπισμένους.
Οι Δυνάμεις Ταχείας
Υποστήριξης (RSF) -υπό την ηγεσία του στρατηγού Mohammed Hamdan Dagalo (γνωστού
ως Hemedti) και με τη φερόμενη υποστήριξη των ΗΑΕ και του Λίβυου πολέμαρχου
Khalifa Haftar- έχουν επεκτείνει μια πολυδιάστατη επίθεση από το επίκεντρο της
σύγκρουσης στην πρωτεύουσα Χαρτούμ, αφήνοντας πίσω τους ένα ίχνος φερόμενων φρικαλεοτήτων
στη δυτική περιοχή του Darfur.
Οι RSF φέρονται να
εισέβαλαν στο κεντρικό Σουδάν για πρώτη φορά τις τελευταίες ημέρες, προκαλώντας
περαιτέρω μαζικές απελάσεις ανθρώπων από περιοχές που κατείχαν προηγουμένως οι
Σουδανικές Ένοπλες Δυνάμεις.
Η Arradon του ICG δήλωσε
στο CNBC ότι παράλληλα με τον συνεχιζόμενο κίνδυνο περαιτέρω μαζικών
φρικαλεοτήτων στο Darfur υπάρχει η πιθανότητα μιας «ολοκληρωτικής εθνοτικής
σύγκρουσης» που θα προσελκύσει περισσότερες ένοπλες ομάδες από την περιοχή.
«Οι ειρηνευτικές
πρωτοβουλίες είναι πολύ περιορισμένες αυτή τη στιγμή. Σαφώς, σε παγκόσμιο
επίπεδο, υπάρχει μεγάλη απόσπαση της προσοχής, και έτσι η κατάσταση στο Σουδάν
είναι μια κατάσταση όπου δεν νομίζω ότι υπάρχει αρκετή σοβαρή δέσμευση αυτή τη
στιγμή σε υψηλό επίπεδο για διαπραγματεύσεις κατάπαυσης του πυρός, και έτσι
πρέπει να υπάρξει μεγαλύτερη ώθηση», δήλωσε.
Η ροή των προσφύγων προς
το γειτονικό Νότιο Σουδάν και την Αιθιοπία, που και οι ίδιες πλήττονται από
εσωτερικές συγκρούσεις, τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής και τις ακραίες
οικονομικές δυσκολίες, ενισχύει τους κινδύνους μετάδοσης, πιστεύουν οι
αναλυτές.
Λαϊκή Δημοκρατία του
Κονγκό, Ρουάντα. Οι χαοτικές εκλογές της περασμένης εβδομάδας στη Λαϊκή
Δημοκρατία του Κονγκό σηματοδότησαν μόλις την έναρξη ενός νέου εκλογικού κύκλου
που θα συνεχιστεί μέχρι το 2024 σε ένα εύθραυστο σκηνικό.
Η ψηφοφορία αμαυρώθηκε
από μεγάλες καθυστερήσεις στα εκλογικά τμήματα, με ορισμένα να μην ανοίγουν όλη
την ημέρα και η ψηφοφορία παρατάθηκε μέχρι και την Πέμπτη σε ορισμένες περιοχές
της τεράστιας πλούσιας σε ορυκτά χώρας με 44 εκατομμύρια εγγεγραμμένους
ψηφοφόρους.
Αρκετοί υποψήφιοι της
αντιπολίτευσης ζήτησαν την ακύρωση των εκλογών, η τελευταία διαμάχη μετά από
μια εκστρατεία που στιγματίστηκε από τη βία, καθώς 18 υποψήφιοι αμφισβήτησαν
τον νυν πρόεδρο Félix Tshisekedi για την ηγεσία.
Μερικά προκαταρκτικά
αποτελέσματα δείχνουν ότι ο Tshisekedi προηγείται κατά πολύ στην ψηφοφορία,
αλλά η κυβέρνηση απαγόρευσε την Τρίτη τις διαμαρτυρίες κατά των εκλογών, στις
οποίες κάλεσαν πέντε υποψήφιοι της αντιπολίτευσης.
Η πολιτική αναταραχή
έρχεται εν μέσω συνεχιζόμενων ένοπλων συγκρούσεων στην Ανατολική ΛΔΚ και
εκτεταμένης φτώχειας και προηγείται περαιτέρω περιφερειακών εκλογών στις αρχές
του επόμενου έτους.
Η πιθανή παρατεταμένη
αμφισβήτηση των αποτελεσμάτων, που πηγάζει από τις μακροχρόνιες υποψίες της
κατακερματισμένης αντιπολίτευσης του Tshisekedi για την ανεξαρτησία της
εκλογικής επιτροπής, θα μπορούσε να πυροδοτήσει περαιτέρω συγκρούσεις με
επιπτώσεις στην ευρύτερη περιοχή, εκτιμούν αναλυτές της κρίσης.
«Ανησυχούμε πολύ για τον
κίνδυνο μιας σοβαρής κρίσης. Είδαμε ήδη το 2018 μ.Χ. πώς η αμφισβήτηση της
ψήφου ήταν ένα μεγάλο πρόβλημα, αλλά τώρα έχουμε επιπλέον τους M23 [αντάρτες],
που υποστηρίζονται από τη Ρουάντα, οι οποίοι αυξάνουν τις μάχες τους και
πλησιάζουν πολύ κοντά στην [πόλη] Γκόμα», εξήγησε η Arradon.
Οι αντάρτες M23
επανεμφανίστηκαν στην επαρχία του Βόρειου Κίβου στην ανατολική Λαϊκή Δημοκρατία
του Κονγκό τον Νοέμβριο του 2021 μ.Χ. και έχουν κατηγορηθεί από ομάδες
ανθρωπίνων δικαιωμάτων για πολλαπλά προφανή εγκλήματα πολέμου από τα τέλη του
2022 μ.Χ., καθώς επεκτείνουν την επίθεσή τους.
Η γειτονική Ρουάντα
φέρεται να έχει αναπτύξει στρατεύματα στο ανατολικό Κονγκό για να παράσχει
άμεση στρατιωτική υποστήριξη στην M23, υποδαυλίζοντας τις εντάσεις μεταξύ του
Kigali και της Kinshasa και ωθώντας τον Γενικό Γραμματέα του ΟΗΕ, Antonio
Guterres, να εκφράσει επανειλημμένα την ανησυχία του για τον κίνδυνο μιας
«άμεσης σύγκρουσης».
Ο συνδυασμός ενός
κατακερματισμένου και δύσπιστου πολιτικού σκηνικού, μιας συνεχιζόμενης ένοπλης
εξέγερσης και ακραίων κοινωνικοοικονομικών πιέσεων καθιστούν την περιοχή
πρόσφορο έδαφος για συγκρούσεις το επόμενο έτος. Η Arradon περιέγραψε την
κατάσταση στη ΛΔΚ και σε άλλες ενεργές και δυνητικές ζώνες συγκρούσεων σε όλο
τον κόσμο ως «καταστροφική».
«Στη Λαϊκή Δημοκρατία του
Κονγκό, μιλάμε για 6 εκατομμύρια εκτοπισμένους. Αν κοιτάξετε τη Μιανμάρ, έχετε
φυσικά αυτόν τον τεράστιο πληθυσμό στο Μπαγκλαντές των εκτοπισμένων Rohingyas,
αλλά και εκτοπισμένους μέσα στην ίδια τη Μιανμάρ», είπε η ίδια.
«Δεν έχουμε ξαναδεί
τόσους πολλούς ανθρώπους να μετακινούνται παγκοσμίως, κυρίως λόγω συγκρούσεων.
Δεν είναι μόνο οι άνθρωποι που μετακινούνται, είναι και το γεγονός ότι συχνά οι
άμαχοι πληθυσμοί ζουν δίπλα-δίπλα με ένοπλες ομάδες, και αυτό συμβαίνει στη
Μιανμάρ, αυτό συμβαίνει στα ανατολικά της Λαϊκής Δημοκρατίας του Κονγκό, επίσης
στο Σουδάν, στα δυτικά και στο Darfur».
Μιανμάρ. Ο εμφύλιος
πόλεμος στη Μιανμάρ βρίσκεται σε εξέλιξη από τότε που το στρατιωτικό
πραξικόπημα του Φεβρουαρίου του 2021 και η επακόλουθη βίαιη καταστολή των
διαδηλώσεων κατά του πραξικοπήματος προκάλεσαν την κλιμάκωση των μακροχρόνιων
εξεγέρσεων από ένοπλες εθνοτικές ομάδες σε ολόκληρη τη χώρα.
Οι κυβερνητικές δυνάμεις
έχουν κατηγορηθεί για αδιάκριτους βομβαρδισμούς και τόσο η IRC όσο και η ICG
φοβούνται ότι η τακτική αυτή μπορεί να ενταθεί το 2024, καθώς οι εθνοτικές
ένοπλες ομάδες και οι δυνάμεις αντίστασης έχουν σημειώσει σημαντικά κέρδη στο
βόρειο τμήμα της χώρας.
Ο στρατός αντιμετωπίζει
σήμερα προκλήσεις από μια συμμαχία τριών εθνοτικών ένοπλων ομάδων στη βόρεια
πολιτεία Σαν, μαζί με μια από τις μεγαλύτερες ένοπλες ομάδες της χώρας στη
βορειοδυτική περιοχή Sagaing και μικρότερες δυνάμεις αντίστασης στην πολιτεία
Kayah, στην πολιτεία Rakhine και κατά μήκος των ινδικών συνόρων στα δυτικά.
«Για πρώτη φορά εδώ και
δεκαετίες, ο στρατός θα πρέπει να πολεμήσει πολυάριθμους, αποφασισμένους και
καλά οπλισμένους αντιπάλους ταυτόχρονα σε πολλαπλά θέατρα- μπορεί να
διπλασιάσει τις βάναυσες προσπάθειες να αντιστρέψει την τάση στο πεδίο της
μάχης, συμπεριλαμβανομένων των τακτικών καμένης γης και των αδιάκριτων
βομβαρδισμών τις επόμενες εβδομάδες», εκτιμά η τελευταία έκθεση CrisisWatch της
ICG.
Το Σαχέλ. Οι χώρες του
Σαχέλ έχουν βιώσει μια σειρά από στρατιωτικά πραξικοπήματα τα τελευταία δύο
χρόνια, εν μέρει ως απάντηση στην αυξημένη αστάθεια, καθώς οι κυβερνήσεις
αγωνίζονται να αντιμετωπίσουν τις ισλαμιστικές μαχητικές εξεγέρσεις που
εξαπλώνονται σε όλη την περιοχή.
Το Σαχέλ περιλαμβάνει την
ημίξηρη ζώνη της Βόρειας και κεντρικής Αφρικής μεταξύ της ερήμου Σαχάρα και των
περιοχών της σαβάνας και περιλαμβάνει την Μπουρκίνα Φάσο, το Καμερούν, το
Τσαντ, την Γκάμπια, τη Γουινέα, τη Μαυριτανία, το Μάλι, τον Νίγηρα, τη Νιγηρία
και τη Σενεγάλη.
Το Μάλι, ο Νίγηρας, η
Μπουρκίνα Φάσο, η Γουινέα και το Τσαντ έχουν υποστεί πραξικοπήματα και σοβαρή
αστάθεια τα τελευταία τρία χρόνια. Η Arradon της ICG δήλωσε ότι τα ζητήματα
ασφάλειας είχαν βαθύνει από τις επιπτώσεις του εμφυλίου πολέμου στην Λιβύη στα
Βόρεια, ο οποίος είδε έναν κατακλυσμό όπλων να μετακινείται νότια για τον
εφοδιασμό ένοπλων ομάδων σε χώρες με μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού τους σε
«περιφέρεια που αισθάνθηκε παραμελημένη».
«Έτσι, αυτό το συνολικό
πλαίσιο ασφάλειας των πληθυσμών που αισθάνονται παραμελημένοι, συν την εύκολη
πρόσβαση σε όπλα, έχει πράγματι δημιουργήσει έναν αυξανόμενο κίνδυνο για την
ασφάλεια στην περιοχή του Σαχέλ και η δυσαρέσκεια αυτών των πληθυσμών έχει
αυξηθεί», πρόσθεσε.
...και πολλά άλλα.
Παράλληλα με αυτά, η ICG εκφράζει επίσης σοβαρές ανησυχίες για ενδεχόμενες
εκρήξεις ένοπλων συγκρούσεων στην Αϊτή, την Γουατεμάλα, την Αιθιοπία και το
Καμερούν, μαζί με τον καλά τεκμηριωμένο κίνδυνο μιας Κινεζικής εισβολής στην
Ταϊβάν και τις παγκόσμιες γεωπολιτικές επιπτώσεις της (https://www.bankingnews.gr/diethni/articles/713086/den-einai-mono-i-gaza-kai-i-oukrania-kindynos-gia-toulaxiston-4-polemika-metopa-to-2024-o-katalogos-ektaktis-anagkis).
Νέα
προκλητική δήλωση Ισραηλινού Υπουργού: Να εγκαταλείψουν οι Παλαιστίνιοι διά
παντός την Γάζα, οι Εβραίοι θα κάνουν την έρημο να ανθίσει. Τα εμπρυστικά
σχόλια του Υπουργού Οικονομικών Bezalel Smotrich.
Ένα από τα ανώτερα
στελέχη του δεξιού συνασπισμού του Ισραηλινού πρωθυπουργού Βenjamin Netanyahu
κάλεσε την Κυριακή 31 Δεκεμβρίου τους Παλαιστίνιους κατοίκους της Γάζας να
εγκαταλείψουν τον πολιορκημένο θύλακα, ανοίγοντας δρόμο για τους Ισραηλινούς
που θα μπορούσαν να «κάνουν την έρημο να ανθίσει».
Τα σχόλια του Υπουργού
Οικονομικών Bezalel Smotrich, ο οποίος έχει αποκλειστεί από το υπουργικό
συμβούλιο πολέμου και τις συζητήσεις για τις επόμενες μέρες στην Γάζα, φαίνεται
να υπογραμμίζουν τους φόβους σε μεγάλο μέρος του Αραβικού κόσμου ότι το Ισραήλ
θέλει να διώξει τους Παλαιστίνιους από την γη όπου θέλουν να χτίσουν ένα
μελλοντικό κράτος, επαναλαμβάνοντας την μαζική εκκένωση των Παλαιστινίων όταν
δημιουργήθηκε το Ισραήλ το 1.948 μ.Χ.
«Αυτό που πρέπει να γίνει
στην Λωρίδα της Γάζας είναι να ενθαρρυνθεί η μετοίκηση των Αράβων», δήλωσε ο
Smotrich στο Army Radio. «Εάν υπάρχουν 100.000 ή 200.000 Άραβες στην Γάζα και όχι
2 εκατομμύρια, η όλη συζήτηση την επόμενη μέρα θα είναι τελείως διαφορετική».
Είπε ότι εάν ο πληθυσμός
των 2,3 εκατομμυρίων δεν βρίσκονταν πλέον εκεί "με την φιλοδοξία να
καταστρέψει το κράτος του Ισραήλ", η Γάζα θα αντιμετώπιζε διαφορετικά στο
Ισραήλ. «Το μεγαλύτερο μέρος της Ισραηλινής κοινωνίας θα πει «γιατί όχι, είναι
ωραίο μέρος, ας κάνουμε την έρημο να ανθίσει, δεν βαρύνει κανέναν».
Ο Smotrich, του οποίου το
ακροδεξιό Κόμμα Θρησκευτικού Σιωνισμού αντλεί υποστήριξη από την κοινότητα των
εποίκων του Ισραήλ, έχει κάνει παρόμοια σχόλια στο παρελθόν, θέτοντας τον εαυτό
του σε αντίθεση με τον πιο σημαντικό σύμμαχο του Ισραήλ, τις Ηνωμένες
Πολιτείες.
Αλλά οι απόψεις του δεν
αντικατοπτρίζουν την επίσημη θέση της κυβέρνησης ότι οι κάτοικοι της Γάζας θα
μπορούν να επιστρέψουν στα σπίτια τους μετά τον πόλεμο ενάντια στο ισλαμιστικό
κίνημα Hamas που ελέγχει την Γάζα (https://www.bankingnews.gr/diethni/articles/713588/proklitiki-dilosi-israilinoy-ypourgoy-na-egkataleipsoun-oi-palaistinioi-dia-pantos-ti-gaza-oi-evraioi-tha-kanoun-tin-erimo-na-anthisei).
ΗΠΑ,
Βρετανία και Γερμανία ετοιμάζουν κτύπημα κατά της Υεμένης – Στο Ιράν
αξιωματούχοι των Χούθι. Θα εκτοξευθούν εκατοντάδες πύραυλοι εναντίον στόχων.
Κλιμακώνεται η κατάσταση ανάμεσα στους Χούθι και στην Δύση, με τις ΗΠΑ και την
Βρετανία (και πιθανότατα την Γερμανία) να ετοιμάζονται για κτυπήματα κατά της
Υεμένης.
Σύμφωνα με πληροφορίες,
τις επόμενες ώρες αναμένεται να γίνει κοινή δήλωση από τις ΗΠΑ, την Βρετανία
και πιθανώς την Γερμανία, ανακοινώνοντας ότι βρίσκονται σε τελικές
προετοιμασίες για μια μεγάλης κλίμακας στρατιωτική επιχείρηση κατά των ανταρτών
που πρόσκεινται στο Ιράν. Η επίθεση θα περιλαμβάνει την εκτόξευση εκατοντάδων
πυραύλων και αεροπορικών επιδρομών εναντίον προσχεδιασμένων στόχων στην Δυτική Υεμένη
και την Ερυθρά Θάλασσα.
Μια πηγή δήλωσε ότι οι
συντονισμένες επιθέσεις θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν πολεμικά αεροσκάφη της
RAF για πρώτη φορά ή το HMS Diamond, ένα αντιτορπιλικό τύπου 45 που κατέστρεψε
με επιτυχία ένα επιθετικό drone με πύραυλο Sea Viper στην Ερυθρά Θάλασσα
νωρίτερα αυτό το μήνα.
Την ίδια ώρα ένας
ανώτερος αξιωματούχος των Χούθι έφυγε για την Τεχεράνη. Λίγες ώρες αφότου οι
ΗΠΑ κατέστρεψαν τρία ταχύπλοα των Χούτι και σκότωσαν το πλήρωμα, ο ανώτατος
αξιωματούχος της Υεμένης Μοχάμαντ Αμπντούλ-Σαλάμ συναντήθηκε με τον αρχηγό
ασφαλείας του Ιράν, Αλί Ακμπάρ Αχμαντιάν στην Τεχεράνη (https://www.pronews.gr/amyna-asfaleia/diethnis-asfaleia/ipa-vretania-kai-germania-etoimazoun-ktypima-kata-tis-yemenis-sto-iran-aksiomatouxoi-ton-xouthi/).
Ωμή
παραδοχή Netanyahu: Ψάχνουμε χώρες να απορροφήσουν Παλαιστινίους, θα κάνουμε
την Γάζα ασφαλή ζώνη - Εμπλοκή και της Ελλάδας. Η καθημερινή εθνική εφημερίδα
Israel Hayom ήταν η πρώτη που ανέφερε το ζήτημα…
Στην εξεύρεση κρατών και
κυβερνήσεων προθύμων να δεχθούν στα εδάφη τους εκτοπισμένους Παλαιστινίους
επιδίδεται εσχάτως ο πρωθυπουργός του Ισραήλ Benjamin Netanyahu… Και αυτή την
φορά δεν πρόκειται για διαρροές ούτε για αποκαλύψεις από ιστοτόπους όπως τα
Wikileaks… παρά μόνον δηλώσεις διά στόματος του Ισραηλινού πρωθυπουργού ενώπιον
μιας ομάδας μελών του Κόμματος Likud.
«Η παγκόσμια κοινότητα
ήδη συζητά τις δυνατότητες της εθελοντικής μετανάστευσης. Ο Καναδός υπουργός
Μετανάστευσης είπε τα πράγματα δημόσια και το ίδιο έκανε και η Αμερικανίδα
υποψήφια πρόεδρος Nikki Haley.
Πρέπει να δημιουργήσουμε
μια ομάδα η οποία θα ασχοληθεί με αυτό το θέμα και να βεβαιωθούμε ότι όσοι
θέλουν θα μπορούν να αφήσουν την Γάζα για μια τρίτη χώρα. Πρέπει να διευθετηθεί
αυτό το ζήτημα.
Έχει στρατηγική σημασία
για την επόμενη μέρα του πολέμου» δήλωσε ο Netanyahu. «Πρόβλημά μας είναι ποιες
χώρες μπορούν να απορροφήσουν Παλαιστινίους και εργαζόμαστε πάνω σε αυτό»,
συμπλήρωσε.
Η καθημερινή εθνική
εφημερίδα Israel Hayom ήταν η πρώτη που ανέφερε το ζήτημα. Το Hayom είναι μια
συντηρητική εφημερίδα που ανήκει στην οικογένεια του αείμνηστου
δισεκατομμυριούχου ευεργέτη του Ρεπουμπλικανικού Κόμματος Sheldon Adelson.
Η συζήτηση. Η συζήτηση
των Ισραηλινών αξιωματούχων για την τύχη των Παλαιστινίων που θα μεταναστεύσουν
«εθελοντικά» εξετάζεται υπό το φως των συνθηκών που «επιβάλλουν» στο Ισραήλ να
δημιουργήσει μια buffer zone μήκους 25 μιλίων στην Λωρίδα της Γάζας.
Σημειώνεται πως από τις
τρομοκρατικές επιθέσεις της 6ης Οκτωβρίου στο νότιο Ισραήλ που
διέπραξε o στρατιωτικός βραχίονας της Hamas, οι Ισραηλινές Αμυντικές Δυνάμεις
εξολοθρεύουν μεθοδικά τους Παλαιστινίους στηn Γάζα.
Σύμφωνα με το Υπουργείο
Υγείας της Γάζας, σχεδόν 21.000 Παλαιστίνιοι έχουν χάσει μέχρι στιγμής την ζωή
τους, ενώ οι τραυματίες ξεπέρασαν τις 54.000. Ωστόσο, ακόμη και αυτοί οι αριθμοί
υποτιμούν την άνευ προηγουμένου δυστυχία στην Γάζα: από έναν πληθυσμό περίπου 2
εκατομμυρίων, περισσότερα από 1,7 εκατομμύρια έχουν εκτοπιστεί από τα σπίτια
τους.
Το Ισραήλ διέταξε αρχικά
τον Παλαιστινιακό πληθυσμό να εγκαταλείψει την Βόρεια Γάζα, συμπεριλαμβανομένης
της πόλης της Γάζας, και να μετακινηθεί νότια του ποταμού Ουάντι Γάζα. Την
περασμένη Παρασκευή, ο Ισραηλινός Στρατός κήρυξε απαγορευμένο το επόμενο τμήμα
της Γάζας.
Η περιοχή στέγαζε σχεδόν
90.000 ανθρώπους πριν από τις 7 Οκτωβρίου, συν άλλους 60.000 που είχαν
εγκαταλείψει τον Βορρά. Το μοτίβο ώθησε την ειδική εισηγήτρια του ΟΗΕ για τα
ανθρώπινα δικαιώματα των εσωτερικά εκτοπισμένων ατόμων Paula Vaviria Betancur
να ρωτήσει... «Πού θα μείνει ο λαός της Γάζας αύριο;
Καθώς οι στρατιωτικές επιχειρήσεις
επεκτείνονται και οι άμαχοι υφίστανται ανελέητες επιθέσεις σε καθημερινή βάση,
το μόνο λογικό συμπέρασμα είναι ότι η στρατιωτική επιχείρηση του Ισραήλ στην
Γάζα στοχεύει στον εκτοπισμό της πλειοψηφίας του άμαχου πληθυσμού».
Πολλοί Παλαιστίνιοι που
υπάκουσαν τις εντολές του Ισραηλινού Στρατού να κινηθούν προς την «ασφάλεια»
έχουν πεθάνει καθώς βόμβες πέφτουν ακόμα και στις υποτιθέμενες ασφαλείς ζώνες:
Μια ανάλυση των δορυφορικών εικόνων των New York Times δείχνει ότι το Ισραήλ
έχει ρίξει περισσότερες από 200 βόμβες 2.000 λιβρών στην περιοχή της Νότιας
Γάζας. Για να γίνει αντιληπτή η βαρβαρότητα, οι Ηνωμένες Πολιτείες
χρησιμοποίησαν μόνο μία τέτοια βόμβα σε ολόκληρη την εκστρατεία τους κατά του
ISIS.
Η ανταλλαγή απόψεων στην
συνεδρίαση του Likud ήταν απλώς η τελευταία ένδειξη του ενδιαφέροντος της
ισραηλινής κυβέρνησης για την μείωση ή την πλήρη απέλαση του παλαιστινιακού
πληθυσμού της Γάζας: Yπενθυμίζεται πως τον Νοέμβριο, δύο μέλη του νομοθετικού
σώματος του Ισραήλ δήλωσαν στην Wall Street Journal πως οι δυτικές χώρες θα
πρέπει να αρχίσουν να δέχονται πρόσφυγες από την Γάζα.
Επίσης τον περασμένο
μήνα, ο Ισραηλινός υπουργός Πληροφοριών έγραψε άρθρο στην Jerusalem Post
πιέζοντας για την λεγόμενη «εθελοντική επανεγκατάσταση» ώστε «ο λαός της Γάζας
[μπορεί] να χτίσει νέες ζωές στις νέες χώρες υποδοχής του».
Και η Ελλάδα στο κόλπο.
Σημειώνεται πως έγγραφο, το οποίο φέρει ημερομηνία 13 Οκτωβρίου και
αποκαλύφθηκε από Ισραηλινό ιστότοπο και από τα Wikileaks, προτείνει τρεις
εναλλακτικές λύσεις για την επίτευξη μιας σημαντικής αλλαγής στην πολιτική
πραγματικότητα στην Λωρίδα της Γάζας υπό το φως των εγκλημάτων της Hamas μεταξύ
των οποίων και την μετακίνηση του άμαχου πληθυσμού της Γάζας σε πόλεις-σκηνές
στο Βόρειο Σινά και στην συνέχεια την κατασκευή μόνιμων πόλεων και ενός
ακαθόριστου ανθρωπιστικού διαδρόμου. Μια ζώνη ασφαλείας θα δημιουργηθεί στο
εσωτερικό του Ισραήλ για να εμποδίσει την είσοδο των εκτοπισμένων Παλαιστινίων.
Ως «πιθανός τόπος»
μετεγκατάστασης Παλαιστινίων, αναφέρεται ακόμα και ο Καναδάς ενώ στο ίδιο
έγγραφο γίνεται αναφορά και στην Ελλάδα, που μαζί με την Ισπανία θα μπορούσαν
να υποδεχτούν πρόσφυγες. Το σχέδιο σημειώνει πιθανά ζητήματα διεθνούς
νομιμότητας, αλλά δικαιολογεί την κίνηση αυτή με την έννοια της λύσης για τον
προσφυγικό πληθυσμό που αναζητά καταφύγιο από τον πόλεμο.
Παράλλ ν, ηλα, το έγγραφο
απορρίπτει τις δύο άλλες επιλογές: την αποκατάσταση της Παλαιστινιακής Αρχής με
έδρα την Δυτική Όχθη ως κυρίαρχη στην Γάζα ή την υποστήριξη ενός τοπικού
καθεστώτος. Μεταξύ άλλων λόγωτις απορρίπτει ως ανίκανες να αποτρέψουν επιθέσεις
κατά του Ισραήλ (https://www.bankingnews.gr/diethni/articles/713009/omi-paradoxi-netanyahu-psaxnoume-xores-gia-palaistinious-kai-na-kanoume-ti-gaza-asfali-zoni-emploki-kai-tis-elladas).
Ερυθρά
Θάλασσα: Ο Αμερικανικός στρατός αναφέρει ότι βύθισε τρία σκάφη των Χούθι μετά
από επίθεση που εξαπέλυσαν σε φορτηγό πλοίο. Ελικόπτερα του Aμερικανικού Πολεμικού
Ναυτικού βύθισαν τρία από τα τέσσερα μικρά σκάφη που χρησιμοποίησαν μαχητές
Χούθι για να επιτεθούν σε ένα φορτηγό πλοίο στην Νότια Ερυθρά Θάλασσα σήμερα,
ανακοίνωσε το διοικητήριο των αμερικανικών ενόπλων δυνάμεων που είναι αρμόδιο
για την περιοχή της Μέσης Ανατολής (U.S. Central Command ή CENTCOM).
Ελικόπτερα από τα
αεροπλανοφόρα USS Eisenhower και USS Gravely, απαντώντας σε σήμα κινδύνου από
το πλοίο Maersk Hangzhou, ανταπέδωσαν πυρά εναντίον των σκαφών των Χούθι σε
αυτοάμυνα και βύθισαν τρία από τα σκάφη. Κανείς από τους επιβαίνοντες σε αυτά
δεν επέζησε. Το τέταρτο σκάφος διέφυγε από την θαλάσσια περιοχή, συμπλήρωσε η
CENTCOM.
Νωρίτερα η υπηρεσία
Επιχειρήσεων Θαλάσσιου Εμπορίου του Ηνωμένου Βασιλείου (UKMTO) ανέφερε ότι
έλαβε πληροφορία για μια επίθεση σε πλοίο που συνέβη 60 ναυτικά μίλια
βορειοδυτικά του λιμανιού της Χοντέιντα της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα.
Η UKMTO τόνισε ότι ένα
αγνώστου ταυτότητας πλοίο ανέφερε ότι δέχτηκε επίθεση από τρία μικρά σκάφη και
υπήρξε ανταλλαγή πυρών. Κανένα μέλος του πληρώματος του πλοίου δεν έχει
τραυματιστεί τόνισε η UKMTO (https://www.onalert.gr/kosmos/erythra-thalassa-o-amerikanikos-stratos-anaferei-oti-vythise-tria-skafi-ton-choythi-meta-apo-epithesi-poy-exapelysan-se-fortigo-ploio/552512/).
Drone
από το Ιράκ χτυπά στο Γκολάν. Drone έπεσε κοντά σε χωριό στο τμήμα του υψιπέδου
του Γκολάν του Ισραήλ, ανακοίνωσε σήμερα ο Ισραηλινός στρατός, αφού Ιρακινή
οργάνωση, που υποστηρίζει το Παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα Χαμάς, ανέλαβε
την ευθύνη για επίθεση στον συγκεκριμένο τομέα.
Σύμφωνα με Ισραηλινά ΜΜΕ,
το τηλεκατευθυνόμενο μη επανδρωμένο εναέριο όχημα, στο οποίο πιθανόν ήταν
προσαρμοσμένα εκρηκτικά, ερχόταν από την Συρία κι έπεσε αργά το βράδυ χθες
Τετάρτη νότια της Ελιάντ, στο τμήμα του Γκολάν που έχει προσαρτήσει το Ισραήλ,
χωρίς να αναφερθούν τραυματισμοί, αλλά προκαλώντας κάποιες υλικές ζημιές.
Ερωτηθείς τις πρώτες
πρωινές ώρες σήμερα σχετικά από το Γαλλικό Πρακτορείο, ο Ισραηλινός στρατός
επιβεβαίωσε την συντριβή του UAV κοντά στην κοινότητα Ελιάντ, χωρίς να
υπεισέλθει σε λεπτομέρειες.
Με ανακοίνωσή της, η
«Ισλαμική Αντίσταση στο Ιράκ», νεφέλωμα που πιστεύεται πως αποτελεί δημιούργημα
μελών ιρακινών φιλοϊρανικών ένοπλων οργανώσεων, ανέλαβε την ευθύνη για το
πλήγμα εναντίον «στόχου ζωτικής σημασίας» Νότια της Ελιάντ με «τα κατάλληλα
όπλα».
Μετά το ξέσπασμα του
πολέμου Ισραήλ/Χαμάς την 7η Οκτωβρίου, η «Ισλαμική Αντίσταση στο
Ιράκ» έχει αναλάβει την ευθύνη για τις περισσότερες από τις εκατό και πλέον
επιθέσεις εναντίον στρατευμάτων των ΗΠΑ και του υπό Αμερικανική διοίκηση
διεθνούς αντιτζιχαντιστικού συνασπισμού στο Ιράκ και στην Συρία.
Ως τώρα όμως, η οργάνωση
δεν είχε κάνει λόγο παρά για ελάχιστες επιθέσεις απευθείας εναντίον ισραηλινών
συμφερόντων. Το Ισραήλ κυρίευσε τμήμα του συριακού υψιπέδου του Γκολάν στον
ισραηλινοαραβικό πόλεμο του 1.967 μ.Χ. και το προσάρτησε το 1.981 μ.Χ. Η
προσάρτηση δεν αναγνωρίζεται από τον ΟΗΕ (https://www.defence-point.gr/news/drone-apo-to-irak-chtypa-sto-gkolan).
Κίνδυνος
εξάπλωσης του πολέμου - Διαρκές σφυροκόπημα από Ισραήλ. Ο Ισραηλινός στρατός
πολλαπλασιάζει τα χτυπήματα στην Λωρίδα της Γάζας, στο πλαίσιο του πολέμου που
κήρυξε για να «εξαλείψει» την Χαμάς, κάτι που μπορεί να διαρκέσει «πολλούς
μήνες», όπως διαμηνύει η κυβέρνηση Νετανιάχου.
Πάνω από 240 άνθρωποι
σκοτώθηκαν μέσα σε 24 ώρες, ανέφερε χθες το υπουργείο Υγείας της Χαμάς. Πτώματα
Παλαιστινίων μεταφέρθηκαν με φορτηγό στη Ράφα όπου θάφτηκαν σε ομαδικό τάφο,
μετέδωσε δημοσιογράφος του Γαλλικού Πρακτορείου.
Οι τηλεπικοινωνίες
παρέμεναν κομμένες σήμερα το πρωί. Στις Ισραηλινές στρατιωτικές επιχειρήσεις
στην Λωρίδα της Γάζας έχουν σκοτωθεί 20.915 άνθρωποι, στην μεγάλη πλειονότητά
τους γυναίκες, παιδιά και έφηβοι, κι έχουν τραυματιστεί άλλοι 54.918, σύμφωνα
με τον πιο πρόσφατο απολογισμό του υπουργείου Υγείας της Χαμάς.
Οι εχθροπραξίες ανάγκασαν
1,9 εκατ. κατοίκους στην Λωρίδα της Γάζας -το 85% του πληθυσμού- να
εγκαταλείψουν τα σπίτια τους. Την περιοχή απειλεί πλέον λιμός, ενώ τα
περισσότερα νοσοκομεία έχουν τεθεί εκτός λειτουργίας.
Οι ανησυχίες πως ο
πόλεμος θα εξαπλωθεί εντείνονται. Στα σύνορα Ισραήλ - Λιβάνου, ισραηλινοί
στρατιωτικοί τραυματίστηκαν χθες Τρίτη από πυρά της Χεζμπολά, ενώ η ανταλλαγή
πυρών είναι καθημερινή.
Το τηλεοπτικό δίκτυο Αλ
Καχέρα μετέδωσε ότι «ιπτάμενο αντικείμενο» καταστράφηκε «δύο χιλιόμετρα ανοικτά
των ακτών της Ντάχαμπ», αιγυπτιακής πόλης περίπου 150 χιλιόμετρα νότια από τα
σύνορα με το Ισραήλ.
Οι ένοπλες δυνάμεις των
ΗΠΑ, που περιπολούν στην Ερυθρά Θάλασσα για να προστατεύουν κυρίως εμπορικά
πλοία από τις επιθέσεις των Χούθι, ανακοίνωσαν πως κατέστρεψαν χθες δώδεκα
drones και πέντε πυραύλους των σιιτών ανταρτών.
Τουλάχιστον ένα μέλος
φιλοϊρανικής οργάνωσης έχασε την ζωή του και άλλα 24 τραυματίστηκαν τα
ξημερώματα, όταν οι ΗΠΑ εξαπέλυσαν αεροπορικούς βομβαρδισμούς εναντίον τριών
εγκαταστάσεων στο έδαφος του Ιράκ, ανέφεραν πηγές προσκείμενες στις Ιρακινές
δυνάμεις ασφαλείας. Οι επιθέσεις φιλοϊρανικών ένοπλων οργανώσεων εναντίον
Αμερικανικών στρατευμάτων έχουν πολλαπλασιαστεί στο Ιράκ και στη Συρία από τη
17η Οκτωβρίου.
Oι Φρουροί της
Επανάστασης του Ιράν (IRGC) ανέφεραν ότι το Ισραήλ «θα πληρώσει» για τη
δολοφονία ενός υψηλόβαθμου στελέχους του. Όπως έγινε γνωστό, αεροπορική
επιδρομή σκότωσε τον Σαγιέντ Ραζί Μουσαβί έξω από την πρωτεύουσα της Συρίας,
την Δαμασκό.
Συζήτησαν για την επόμενη
ημέρα. Ο σύμβουλος εθνικής ασφάλειας του Λευκού Οίκου, Τζέικ Σάλιβαν, και ο
υπουργός Στρατηγικών Υποθέσεων του Ισραήλ, Ρον Ντέρμερ, συζήτησαν τον σχεδιασμό
για την επόμενη ημέρα του πολέμου Ισραήλ-Γάζας, συμπεριλαμβανομένης της
διακυβέρνησης και της ασφάλειας στην Γάζα, δήλωσε αξιωματούχος του Λευκού
Οίκου.
Κατά την διάρκεια
συνάντησης στην Ουάσιγκτον την Τρίτη, οι δυο τους συζήτησαν επίσης τις
προσπάθειες να φέρουν στην πατρίδα τους εναπομείναντες ομήρους και τη μετάβαση
σε μια διαφορετική φάση του πολέμου για να μεγιστοποιηθεί η εστίαση σε στόχους
υψηλής αξίας της Χαμάς, ανέφερε το Reuters επικαλούμενο τον αξιωματούχο (https://www.efsyn.gr/kosmos/mesi-anatoli/416610_kindynos-exaplosis-toy-polemoy-diarkes-sfyrokopima-apo-israil).
Ο
«πολυμέτωπος πόλεμος» του Ισραήλ που σφυροκοπά χωρίς έλεος την Γάζα. Αμείωτη
συνεχίζεται η σφαγή στην Λωρίδα της Γάζας, καθώς ο Ισραηλινός στρατός (IDF)
εντείνει τους βομβαρδισμούς προκειμένου να υλοποιήσει το σχέδιο για να
«αποστρατιωτικοποιηθεί» και να «αποριζοσπαστικοποιηθεί» ο Παλαιστινιακός
θύλακας –όπως ανέφερε με σαφήνεια ο πρωθυπουργός του Ισραήλ, Μπενιαμίν
Νετανιάχου–, με ότι αυτό συνεπάγεται για τον άμαχο πληθυσμό.
Σύμφωνα με το Υπουργείο
Υγείας της Γάζας, 241 άνθρωποι σκοτώθηκαν τις τελευταίες 24 ώρες και 382
τραυματίστηκαν, καθώς ο Ισραηλινός στρατός ανακοίνωσε πως έπληξε 100 στόχους
στα Νότια της Λωρίδας της Γάζας μέσα στο ίδιο χρονικό διάστημα. Μοιραία, ο
αριθμός των νεκρών στην Λωρίδα της Γάζας πλησιάζει τους 21 χιλιάδες ανθρώπους.
Σύμφωνα με τον τελευταίο απολογισμό, τουλάχιστον 20.915 άνθρωποι έχουν σκοτωθεί
και 54.918 τραυματίστηκαν σε ισραηλινές επιθέσεις από τις 7 Οκτωβρίου.
Το σφυροκόπημα είναι
ανελέητο, παρά το γεγονός ότι τα Ηνωμένα Έθνη έχουν εκφράσει πολλάκις τις
σοβαρές τους ανησυχίες και έχουν καλέσει το Ισραήλ να λάβει όλα τα απαραίτητα
μέτρα για την προστασία των αμάχων.
Σε κάθε περίπτωση, οι
άμαχοι Παλαιστίνιοι βρίσκονται σε απελπιστική κατάσταση εδώ και καιρό, καθώς
όσοι γλιτώνουν από τους βομβαρδισμούς, αγωνίζονται να επιβιώσουν χωρίς στέγη
και επαρκές νερό και φαγητό. Για ακόμα μια φορά, έχουν διακοπεί οι
τηλεπικοινωνίες στη Λωρίδα της Γάζας, όπως ανακοίνωσε η Παλαιστινιακή εταιρεία
τηλεπικοινωνιών Paltel.
«Πολυμέτωπος πόλεμος».
Την ίδια στιγμή, αυξάνονται οι ανησυχίες για περαιτέρω επικίνδυνη κλιμάκωση του
πολέμου στην Μέση Ανατολή, καθώς πέρα από τους διαρκείς βομβαρδισμούς του
Ισραήλ στην Γάζα, καταγράφονται επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα,
συγκρούσεις στα σύνορα Ισραήλ - Λιβάνου, βομβαρδισμοί στην Συρία και
βομβαρδισμοί των ΗΠΑ εναντίον φιλοϊρανικών οργανώσεων στο Ιράκ.
Το ίδιο το Ισραήλ μιλά ήδη
για «πολυμέτωπο πόλεμο», με τον Υπουργό Άμυνας Γιόαβ Γκάλαντ να δηλώνει από την
Κνεσέτ (κοινοβούλιο) ότι η χώρα του δέχεται επίθεση από την Γάζα, τον Λίβανο,
τη Συρία, τη Δυτική Όχθη, το Ιράκ, την Υεμένη και το Ιράν. Όπως πρόσθεσε,
«έχουμε ήδη απαντήσει και αναλάβουμε δράση σε έξι από αυτά τα θέατρα», χωρίς
ωστόσο να διευκρινίσει περαιτέρω.
Το απόγευμα της Τρίτης, ο
IDF ανακοίνωσε ότι η Χεζμπολάχ του Λιβάνου εξαπέλυσε επίθεση κατά εκκλησίας
(καθολικής κι όχι Ελληνορθόδοξης, όπως ανέφερε αρχικά ο στρατός) στο Βόρειο
Ισραήλ. Από την πλευρά της η Χεζμπολάχ ανέλαβε την ευθύνη για τουλάχιστον οκτώ
επιθέσεις σε ισραηλινούς στόχους κατά τις τελευταίες ώρες. Εκπρόσωπος της
Ισραηλινής κυβέρνησης προειδοποίησε τη Χεζμπολάχ να «υποχωρήσει» και να
σταματήσει τις επιθέσεις, τονίζοντας ότι ο IDF θα κάνει ό,τι χρειάζεται για την
ασφάλεια της χώρας.
Από την έναρξη του
πολέμου στην Λωρίδα της Γάζας σημειώνονται σχεδόν καθημερινά συγκρούσεις στα
σύνορα μεταξύ Ισραήλ και Λιβάνου. Περισσότεροι από 150 άνθρωποι έχουν σκοτωθεί
στον Λίβανο, κυρίως μαχητές της Χεζμπολάχ, και άλλοι 13 στο Ισραήλ, εκ των
οποίων οι 9 ήταν στρατιώτες.
Παράλληλα, οι Φρουροί της
Επανάστασης του Ιράν (IRGC) ανέφεραν ότι το Ισραήλ «θα πληρώσει» για τη
δολοφονία ενός υψηλόβαθμου στελέχους του. Όπως έγινε γνωστό, αεροπορική
επιδρομή σκότωσε τον Σαγιέντ Ραζί Μουσαβί έξω από την πρωτεύουσα της Συρίας,
την Δαμασκό.
Ήταν μέλος του IRGC
υπεύθυνος για τον συντονισμό της στρατιωτικής συμμαχίας μεταξύ Συρίας και Ιράν.
Ο επικεφαλής του στρατού του Ισραήλ, όταν ρωτήθηκε για το s συγκεκριμένο
συμβάν, απέφυγε να σχολιάσει.
Επίσης την Τρίτη έγινε
γνωστό ότι σημειώθηκε έκρηξη κοντά στην πρεσβεία του Ισραήλ στο Νέο Δελχί της
Ινδίας, χωρίς να αναφερθεί κάποιος τραυματισμός. Από την πλευρά τους οι Χούθι
της Υεμένης ανέλαβαν την ευθύνη για μια επίθεση εναντίον εμπορικού πλοίου στην
Ερυθρά Θάλασσα και για ένα πλήγμα με μη επανδρωμένα αεροσκάφη στο νότιο Ισραήλ.
Ο εκπρόσωπος του στρατού
των Χούθι, ο Γιαχία Σαρέα, ανέφερε ότι εκτοξεύτηκαν πύραυλοι εναντίον ενός
εμπορικού πλοίου της MSC United στην Ερυθρά Θάλασσα, αφού «αγνόησε» τρεις
προειδοποιήσεις. Ο Σαρέα είπε επίσης ότι έγιναν επιθέσεις με μη επανδρωμένα
αεροσκάφη στην πόλη Εϊλάτ στο νότιο Ισραήλ «και σε άλλες περιοχές της
κατεχόμενης Παλαιστίνης».
Νωρίτερα, βρετανική αρχή
ναυσιπλοΐας ανέφερε ότι εκρήξεις ακούστηκαν στην Ερυθρά Θάλασσα, στα ανοικτά
των ακτών της Υεμένης, αφότου εθεάθησαν drone και πύραυλοι σε δύο διαφορετικά
περιστατικά.
Οι Χούθι, που ελέγχουν
μεγάλο μέρος της Υεμένης, έχουν προκαλέσει αναστάτωση στο διεθνές εμπόριο εδώ
και εβδομάδες, εξαπολύοντας επιθέσεις σε εμπορικά πλοία που περνούν από το
στενό Μπαμπ αλ Μαντάμπ, στο νότιο άκρο της Ερυθράς Θάλασσας, σε απάντηση για
τον πόλεμο του Ισραήλ στην Γάζα. Για τις επιθέσεις των Χούθι, οι ΗΠΑ σχεδιάζουν
ηχηρή «δυτική» παρουσία στην περιοχή, παρά τις «αποστάσεις» που τηρούν κάποιες
χώρες (https://www.efsyn.gr/kosmos/mesi-anatoli/416585_o-polymetopos-polemos-toy-israil-poy-sfyrokopa-horis-eleos-ti-gaza).
Το
Ισραήλ ετοιμάζεται για επίθεση στον Λίβανο, λέει ο επικεφαλής των IDF. Ο
Ισραηλινός στρατός καταρτίζει σχεδιασμούς για την κλιμάκωση της σύγκρουσης με
το λιβανικό σιιτικό ένοπλο κίνημα Χεζμπολά, σύμμαχο του Ιράν και της Χαμάς.
«Σήμερα εγκρίναμε διάφορα
σχέδια για το μέλλον» και «πρέπει να είμαστε έτοιμοι να επιτεθούμε αν
χρειαστεί» στον Λίβανο, δήλωσε ο αρχηγός του ισραηλινού γενικού επιτελείου
εθνικής άμυνας Χερτσί Χαλεβί κατά την διάρκεια επίσκεψής του χθες Τετάρτη σε
διοικητήριο στην πόλη Σάφεντ (Βόρεια).
Ο Τσαχάλ, ο Ισραηλινός
στρατός, βρίσκεται «σε πολύ υψηλό επίπεδο ετοιμότητας», πρόσθεσε. Δυνάμεις του
Ισραήλ και της Χεζμπολά ανταλλάσσουν πυρά στα σύνορα από την 8η
Οκτωβρίου, δηλαδή την επομένη του ξεσπάσματος του πολέμου Ισραήλ/Χαμάς.
Χθες ο ένοπλος βραχίονας
του σιιτικού κινήματος εκτόξευσε πυραύλους εναντίον της παραμεθόριας πόλης
Κιριάτ Σιμόνα, προκαλώντας ζημιές σε κτίρια, χωρίς να αναφερθούν τραυματισμοί.
Νωρίτερα, τρεις άνθρωποι —μαχητής της Χεζμπολά και δυο μέλη της οικογένειάς
του— σκοτώθηκαν σε ισραηλινό αεροπορικό πλήγμα.
Αφότου ξέσπασε ο πόλεμος
στην Λωρίδα της Γάζας, οι ισραηλινές αρχές μετακίνησαν χιλιάδες κατοίκους του
Βόρειου Ισραήλ σε άλλους τομείς της χώρας, για λόγους ασφαλείας. Οι συγκρούσεις
στα σύνορα των δυο κρατών χαρακτηρίζονται οι σοβαρότερες από τον λεγόμενο
δεύτερο πόλεμο του Λιβάνου (2006 μ.Χ.).
Περιορίζονται στην
περιοχή της μεθορίου, όμως το Ισραήλ έχει προχωρήσει επίσης σε πλήγματα σε
μεγαλύτερο βάθος, ως και 20 χιλιομέτρων, το τελευταίο διάστημα. Έχουν στοιχίσει
την ζωή σε σχεδόν 160 ανθρώπους στη λιβανική πλευρά των συνόρων, κυρίως μαχητές
της Χεζμπολά, αλλά και αμάχους, συμπεριλαμβανομένων δημοσιογράφων. Στην
ισραηλινή πλευρά γίνεται λόγος για 13 νεκρούς, ανάμεσά τους 9 στρατιωτικούς.
Παράλληλα ο ηγέτης του
κόμματος «Εθνική Ενότητα» Μπένι Γκαντς, ο οποίος εντάχθηκε στο πολεμικό
συμβούλιο της κυβέρνησης Νετανιάχου, υποστήριξε ότι η κατάσταση στα βόρεια
σύνορα του Ισραήλ πρέπει να αλλάξει, προειδοποιώντας ότι ο χρόνος της
διπλωματίας τελειώνει.
«Η κατάσταση στα βόρεια
σύνορα του Ισραήλ απαιτεί αλλαγή», ανέφερε ο Γκαντς σε συνέντευξη Τύπου.
Υποστηρίζοντας ότι η άμμος στην κλεψύδρα της διπλωματίας τελειώνει, ισχυρίστηκε
πως «εάν η διεθνής κοινότητα και η κυβέρνηση του Λιβάνου δεν αναλάβουν δράση
για να αποτρέψουν τις επιθέσεις εναντίον αμάχων στο βόρειο Ισραήλ και να
απομακρύνουν την Χεζμπολάχ από τα σύνορα, θα το κάνουν οι ισραηλινές ένοπλες
δυνάμεις (IDF)» (https://www.defence-point.gr/news/to-israil-etoimazetai-gia-epithesi-ston-livano-leei-o-epikefalis-ton-idf).
Το
ένα τρίτο των Αραβο-Ισραηλινών: Η 7η Οκτωβρίου ταίριαξε με τις
ισλαμικές αξίες. Το ένα τρίτο των Αράβων πολιτών του Ισραήλ διαφωνεί με την
δήλωση του βουλευτή Ra'am Mansour Abbas ότι η σφαγή της 7ης
Οκτωβρίου της Χαμάς «δεν αντικατοπτρίζει την Αραβική κοινωνία, τον
Παλαιστινιακό λαό και το ισλαμικό έθνος».
Αυτό ήταν σύμφωνα με
πρόσφατη δημοσκόπηση που διεξήχθη από το Κέντρο Δημοκρατικών Αξιών και Θεσμών
σε συνεργασία με το Κέντρο Οικογενειακής Πολιτικής για την Έρευνα Δημόσιας
Γνώμης και Πολιτικής Viterbi. Η δημοσκόπηση συμμετείχε σε δημοσκόπηση μεταξύ 27
Νοεμβρίου και 4 Δεκεμβρίου και τα ευρήματά της δημοσιεύθηκαν την Τετάρτη.
Η έρευνα λέει: Η
δημοσκόπηση συμμετείχαν σε 538 άνδρες και γυναίκες και είχε 4,3 τοις εκατό
δειγματοληπτικό σφάλμα και 95 τοις εκατό επίπεδο εμπιστοσύνης. Βρήκε: Το 33
τοις εκατό διαφώνησε με την δήλωση του Abba. Το 11 τοις εκατό δεν ήξερε αν
διαφωνούσε. Μεταξύ των Μουσουλμάνων Αράβων μόνο: Το 34,5 τοις εκατό διαφώνησε
με την δήλωση Το 12,5 τοις εκατό δεν ήξερε αν διαφωνούσε
Αυτή η ευρέως διαδεδομένη
πεποίθηση είναι δυσοίωνη για το μέλλον του Ισραήλ. Προφανώς, πολλοί
Άραβες-Ισραηλινοί θα υποστήριζαν μια άλλη επίθεση στο Ισραήλ που περιελάμβανε
βασανιστήρια, βιασμούς και δολοφονίες ηλικιωμένων και νέων.
Η Ανατολική Ιερουσαλήμ να
πέσει: Αυτά τα ανησυχητικά ευρήματα ευθυγραμμίζονται με την πρόβλεψη ότι μια
άλλη Παλαιστινιακή εξέγερση θα αφαιρέσει σύντομα την Ανατολική Ιερουσαλήμ από
τον έλεγχο του Ισραήλ.
Πυρηνική
κλιμάκωση με εμπλοκή ΗΠΑ - Ιράν - Ισραήλ - Η Τεχεράνη αρνείται ότι αύξησε τον εμπλουτισμό
ουρανίου. To Ιράν αυξάνει την παραγωγή ουρανίου εμπλουτισμένου κατά υψηλό
ποσοστό (60%). Ανησυχία προκαλεί στις ΗΠΑ και το Ισραήλ η πυρηνική κλιμάκωση
στο Ιράν, λόγω της αύξησης παραγωγής εμπλουτισμένου ουρανίου, την οποία ωστοσο
αρνείται η Τεχεράνη.
Ειδικότερα, η «κυβέρνηση»
των ΗΠΑ ανέφερε ότι «ανησυχεί πολύ» εξαιτίας έκθεσης του Διεθνούς Οργανισμού
Ατομικής Ενέργειας (ΔΟΑΕ) σύμφωνα με την οποία το Ιράν αυξάνει την παραγωγή
ουρανίου εμπλουτισμένου κατά υψηλό ποσοστό (60%), όχι μακριά από το επίπεδο που
απαιτείται για την παραγωγή πυρηνικών όπλων, δήλωσε χθες Τρίτη εκπρόσωπος του
συμβουλίου εθνικής ασφαλείας του Μπάιντεν.
Πυρηνική κλιμάκωση από το
Ιράν. «Η πυρηνική κλιμάκωση του Ιράν είναι ακόμη πιο ανησυχητική καθώς
ενδιάμεσοι υποστηριζόμενοι από το Ιράν συνεχίζουν τις επικίνδυνες και
αποσταθεροποιητικές δραστηριότητές τους στην περιοχή, συμπεριλαμβανομένων της
πρόσφατης θανάσιμης επίθεσης με drone και άλλων αποπειρών επιθέσεων στο Ιράκ
και στην Συρία και των επιθέσεων των Houthi εναντίον εμπορικών πλοίων στην
Ερυθρά Θάλασσα», ανέφερε εκπρόσωπος του ΣΕΑ του Λευκού Οίκου, σύμφωνα με το
Reuters.
Κόντρα Ιράν – Ισραήλ. Το
Reuters μεταδίδει ότι ο επικεφαλής της ατομικής ενέργειας του Ιράν, Mohammad
Eslami, δήλωσε ότι δεν υπάρχει "τίποτα νέο" στην έκθεση του διεθνούς
παρατηρητηρίου πυρηνικών, σύμφωνα με την οποία η Τεχεράνη ανέτρεψε μια πολύμηνη
επιβράδυνση του προγράμματος εμπλουτισμού ουρανίου, όπως μετέδωσαν ιρανικά μέσα
ενημέρωσης.
"Δεν
κάναμε τίποτα καινούργιο και κάνουμε τις ίδιες δραστηριότητες σύμφωνα με τους
κανόνες", ανέφερε ο Eslami. Μιλώντας στο κοινοβούλιο την Τρίτη, ο Υπουργός
Άμυνας του Ισραήλ, Yoav Gallant, συμπεριέλαβε το Ιράν σε έναν κατάλογο χωρών
και εδαφών που, όπως είπε, επιτίθενται στο Ισραήλ σε "επτά θέατρα
συγκρούσεων".
Εκτός
από το Ιράν, ο Gallant απαρίθμησε την Γάζα, το Λίβανο, την Συρία, την Ιουδαία
και την Σαμάρεια [Ισραηλινός όρος για την κατεχόμενη από το Ισραήλ Δυτική
Όχθη], το Ιράκ και την Υεμένη.
Η διεθνής κοινότητα
κατηγορεί εδώ και καιρό το Ιράν ότι εμπλουτίζει ουράνιο για την επίτευξη ενός
προγράμματος πυρηνικών όπλων. Το Ισραήλ δεν έχει δηλώσει ποτέ δημόσια ότι
διαθέτει πυρηνικά όπλα, αλλά οι παρατηρητές πιστεύουν ότι διαθέτει τουλάχιστον
80 πυρηνικές κεφαλές (https://www.bankingnews.gr/diethni/articles/712881/pyriniki-klimakosi-ipa-kata-iran-gia-ayksisi-tou-emploutismoy-ouraniou).
Οι
διαμαρτυρίες υπέρ της Παλαιστίνης, υπέρ της Χαμάς σε όλη την Αμερική, το
Ηνωμένο Βασίλειο, τον Καναδά, την Αυστραλία και άλλα έθνη προκαλούν σύγχυση,
δεδομένου ότι το Ισραήλ ήταν εκείνο που δέχτηκε επίθεση στις 7 Οκτωβρίου.
Αλλά αν δείτε αυτές τις
διαδηλώσεις, θα δείτε ότι είναι κυριαρχείται από νέους – συναισθηματικά
φορτισμένα άτομα κολεγιακής ηλικίας. Γιατί; Μια πρόσφατη δημοσκόπηση του
Χάρβαρντ δείχνει ότι η πλειοψηφία των νέων πιστεύει ότι το Ισραήλ ευθύνεται για
την επίθεση της Χαμάς.
Η δημοσκόπηση αποκάλυψε
ότι παρόλο που δύο στους τρεις ανθρώπους ηλικίας 18 έως 24 ετών θεώρησαν την
επίθεση της Χαμάς ως γενοκτονία, το 60 τοις εκατό θεώρησε ότι ήταν
δικαιολογημένη λόγω των παραπόνων των Παλαιστινίων. Πώς μπορείτε να
αιτιολογήσετε ότι ο βιασμός νεαρών κοριτσιών και η δολοφονία μικρών μωρών είναι
δικαιολογημένος;
Η δημοσκόπηση αποκάλυψε
ότι παρόλο που η πλειονότητα (66 τοις εκατό) των ατόμων ηλικίας 18 έως 24 ετών
θεώρησε τις επιθέσεις της 7ης Οκτωβρίου ως γενοκτονίες εκ μέρους της
Χαμάς, το 6o τοις εκατό θεώρησε ότι αυτό που έκανε η Χαμάς ήταν δικαιολογημένο
λόγω των παραπόνων των Παλαιστινίων. Πώς μπορείτε να αιτιολογήσετε ότι ο
βιασμός νεαρών κοριτσιών και η δολοφονία μικρών μωρών είναι δικαιολογημένος;
Η δημοσκόπηση έδειξε ότι
το 67 τοις εκατό των νέων θεωρούν το Ισραήλ ως καταπιεστές που πρέπει να
αντιμετωπίζονται ως τέτοιοι, ότι το 60 τοις εκατό πιστεύει ότι το Ισραήλ προσπαθεί
να διαπράξει γενοκτονία κατά των Παλαιστινίων και ότι το 50 τοις εκατό ευνοούσε
τη Χαμάς έναντι του Ισραήλ στην σύγκρουση.
Όσον αφορά την επίλυση
του πολέμου Ισραήλ-Χαμάς, ένα 76 τοις εκατό των νέων πιστεύει ότι μπορεί να
γίνει διαπραγμάτευση με τη Χαμάς για τη δημιουργία ειρήνης, και το 67 τοις
εκατό είπε μια κατάπαυση του πυρός που άφησε τα πράγματα όπως ήταν και δεν
απελευθέρωσε τους ομήρους ούτε την απομάκρυνε τη Χαμάς από την εξουσία ήταν
αποδεκτή. Το πιο συγκλονιστικό είναι ότι το 51 τοις εκατό θα προτιμούσε να δει
το Ισραήλ να τελειώνει ως έθνος και τη γη να δίνεται στη Χαμάς και στους
Παλαιστίνιους, σε σύγκριση με το 32 τοις εκατό που θέλει μια λύση δύο κρατών.
Η πλειοψηφία επίσης δεν
έχει πρόβλημα να ζητήσει τη γενοκτονία των Εβραίων. Το 53% είπε ότι οι φοιτητές
θα πρέπει να έχουν την ελευθερία να ζητούν τη γενοκτονία των Εβραίων στις
πανεπιστημιουπόλεις χωρίς καμία επίπτωση. Η πλειοψηφία κάθε άλλης ηλικιακής
ομάδας που συμμετείχε στην έρευνα είπε ότι οι μαθητές πρέπει να αντιμετωπίσουν
διοικητικές ενέργειες για μια τέτοια ομιλία.
Αυτές είναι
ριζοσπαστικές, απεχθής, ιστορικά αδαείς θέσεις. Αυτοί είναι οι μελλοντικοί
ηγέτες και οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής της Αμερικής και εκπαιδεύονται στη
σκέψη που καταστρέφει το έθνος. Τους διδάσκουν να μισούν τους παραδοσιακούς
συμμάχους της Αμερικής και ακόμη και τη δική τους ιστορία.
Ένα ζωντανό παράδειγμα
είναι η απάντηση σε αυτήν την ερώτηση: «Υπάρχει μια ιδεολογία ότι οι λευκοί
είναι καταπιεστές και οι μη λευκοί άνθρωποι και άνθρωποι ορισμένων ομάδων έχουν
καταπιεστεί και ως εκ τούτου θα πρέπει να ευνοούνται σήμερα στα πανεπιστήμια
και στην απασχόληση. Υποστηρίζετε ή αντιτίθενται σε αυτήν την ιδεολογία;».
Ενώ η πλειονότητα των 25
ετών και άνω δήλωσαν ότι δεν το υποστήριξαν, μια πολύ μεγάλη πλειονότητα των 18
έως 24 ετών το έκανε (79 τοις εκατό). Όταν ρωτήθηκε αν αυτή η ιδεολογία ήταν
χρήσιμη ή επιβλαβής για την κοινωνία, και πάλι, η πλειονότητα των 25 ετών και
άνω την χαρακτήρισε επιζήμια, αλλά το 51 τοις εκατό από τα άτομα 18 έως 24 είπε
ότι ήταν χρήσιμη. Πώς βοηθάει την κοινωνία η ιδεολογία που ευνοεί μια φυλή
έναντι μιας άλλης; Αυτός δεν είναι ο ορισμός του ρατσισμού; Κι όμως έτσι
σκέφτεται η πλειοψηφία των νέων!
Τα εκπαιδευτικά ιδρύματα
της Αμερικής έχουν απογοητεύσει τους νέους μας. Αυτό αποδείχθηκε νωρίτερα αυτό
το μήνα όταν οι πρόεδροι του Χάρβαρντ, του Ινστιτούτου Τεχνολογίας της
Μασαχουσέτης και του Πανεπιστημίου της Πενσυλβάνια κατέθεσαν στο
Καπιτώλιο. Και οι τρεις γυναίκες είπαν
ουσιαστικά ότι τα πανεπιστήμιά τους υποστηρίζουν τη γενοκτονία των Εβραίων στο
Ισραήλ.
Όπως έγραψε, «Έχοντας
διώξει την απόλυτη αλήθεια και τον Θεό από τους συλλογισμούς τους, αυτοί οι
ακαδημαϊκοί και οι διανοούμενοι έχουν αποδεσμευτεί από την πραγματικότητα».
Αυτό ακριβώς βλέπουμε σε αυτούς τους νέους.
Τα γεγονότα δεν έχουν
πλέον σημασία για αυτούς τους νέους που έχουν απόψεις που είναι εντελώς
αβάσιμες και αποδεδειγμένα ψευδείς. Θα μπορούσε να είναι εύκολο να απορρίψουμε
αυτά τα στατιστικά στοιχεία ως «την άγνοια της νεολαίας», αλλά μπορεί ένα έθνος
να επιβιώσει όταν 4 στους 5 από την επερχόμενη γενιά ηγετών του πιστεύουν το
ρατσιστικό ψέμα ότι οι λευκοί άνθρωποι είναι καταπιεστές;
Στο
“στόμα του λύκου” οδηγούν οι ΗΠΑ την αρμάδα στην Ερυθρά Θάλασσα-Ετοιμάζουν
γενική επίθεση στους Χούθι με Ελληνική συμμετοχή;. Πηγές Ρωσικής σελίδας
προτείνουν πως αυτή είναι μία από τις λύσεις που λαμβάνει σοβαρά υπόψη του το
Πεντάγωνο.
Όπως σας ενημερώσαμε
πρόσφατα, η Ελλάδα θα συμμετάσχει με μία φρεγάτα του Ελληνικού πολεμικού
ναυτικού στην πολυεθνική επιχείρηση Operation Prosperity Guardian στην Ερυθρά
Θάλασσα, μία επιχείρηση που οργανώθηκε ως απάντηση στις επιθέσεις κατά
εμπορικών πλοίων, κυρίως από τους αντάρτες Χούθι της Υεμένης.
Θα Χτυπήσουν Πρώτες οι
Ηνωμένες Πολιτείες. Τώρα, νέα μη επιβεβαιωμένα δεδομένα που μεταδίδει η ρωσική
Avia-pro προτείνουν πως οι ΗΠΑ ετοιμάζονται να εξαπολύσουν μία επίθεση μεγάλης
κλίμακας κατά της Υεμένης.
Πιο συγκεκριμένα, η
σελίδα αναφέρει πως οι Ηνωμένες Πολιτείες ίσως σύντομα ξεκινήσουν μία
στρατιωτική επιχείρηση κατά του κινήματος Χούθι στην Υεμένη ως απάντηση στις
επιθέσεις της οργάνωσης κατά εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα.
Η νέα είδηση μεταδόθηκε
λίγο αφότου έγινε δημόσια γνωστό πως στην περιοχή έσπευσε ένα πυρηνοκίνητο
αεροπλανοφόρο του αμερικανικού στόλου, συγκεκριμένα το σκάφος USS Dwight D.
Eisenhower, το οποίο είναι πλήρως ετοιμοπόλεμο και επιχειρεί ήδη σε κοντινή
απόσταση από τις ακτές της Υεμένης.
Πηγές της Avia-pro
σημειώνουν πως το Πεντάγωνο έχει ήδη αναφέρει στον Αμερικανό πρόεδρο Τζο
Μπάιντεν πιθανά σενάρια επίλυσης του προβλήματος στην Ερυθρά Θάλασσα. Μία από
τις λύσεις που συζητήθηκαν είναι μία επιχείρηση μεγάλης κλίμακας κατά στόχων
των Χούθι, συμπεριλαμβανομένων εργοστασίων παραγωγής όπλων και αποθηκών όπλων
στην Βόρεια Υεμένη.
Δεδομένων όλων των
παραπάνω η κατάσταση είναι πολύ κρίσιμη, με την κλιμάκωση στην περιοχή να είναι
πολύ πιθανή. Πυριτιδαποθήκη χαρακτηρίζεται η Ερυθρά Θάλασσα από πολλούς
ειδικούς, αφού οποιαδήποτε στιγμή μπορεί να μετατραπεί σε πραγματικό πεδίο
μάχης.
Πλέον οι εξελίξεις
αφορούν άμεσα και τις ελληνικές ένοπλες δυνάμεις, αφού όπως αναφέραμε και
παραπάνω μία ελληνική φρεγάτα συμμετέχει στην πολυεθνική επιχείρηση, μία
επιχείρηση την οποία ηγούνται οι Ηνωμένες Πολιτείες.
Πάντως είναι σίγουρο πως
η απόφαση εμπλοκής του Αμερικανικού στρατού σε σύρραξη με τους Χούθι θα είναι
καθοριστική για την πορεία της «κυβέρνησης» Μπάιντεν, διότι θα επηρεάσει την
εικόνα των Ηνωμένων Πολιτειών παγκοσμίως και ίσως στρέψει εναντίον του ακόμη
και τους ίδιους τους ψηφοφόρους του (ο Μπάιντεν).
«Είναι πολύ σημαντικό να
καταλάβουμε πως οι Χούθι δεν επιτίθονται μόνο μία χώρα, αλλά ολόκληρη την
διεθνή κοινότητα» είχε δηλώσει ο αντιπτέραρχος Πατ Ράιντερ της αμερικανικής
πολεμικής αεροπορίας.
Να σας ενημερώσουμε τέλος
πως μέχρι εχθές, περισσότερα από 20 διαφορετικά έθνη συμμετείχαν στην επιχείρηση
Operation Prosperity Guardian, ωστόσο ακόμη δεν έχει γίνει γνωστό ποιο είναι το
ακριβές πλάνο της (https://www.triklopodia.gr/%cf%83%cf%84%ce%bf-%cf%83%cf%84%cf%8c%ce%bc%ce%b1-%cf%84%ce%bf%cf%85-%ce%bb%cf%8d%ce%ba%ce%bf%cf%85-%ce%bf%ce%b4%ce%b7%ce%b3%ce%bf%cf%8d%ce%bd-%ce%bf%ce%b9-%ce%b7%cf%80%ce%b1-%cf%84%ce%b7%ce%bd/).
Ισραηλινά
ΜΜΕ: Ο Αμερικανικός συνασπισμός κατά των Χούτι διαλύθηκε πριν ξεκινήσει.
Ο Rami Yitzhar,
Ισραηλινός αναλυτής και αρχισυντάκτης της εβραϊκής ιστοσελίδας «News Israel», δήλωσε
ότι η πολυεθνική πρωτοβουλία ασφαλείας που ανακοινώθηκε από τις Ηνωμένες
Πολιτείες της Αμερικής για το σχηματισμό διεθνούς συνασπισμού για την
αντιμετώπιση των επιθέσεων της ομάδας Χούτι στην Ερυθρά Θάλασσα, «μπορεί να
διαλυθεί ακόμη και πριν ξεκινήσει τη δουλειά του», γράφει αιγυπτιακό δημοσίευμα επικαλούμενο την
ισραηλινή ιστοσελίδα.
Σχετικά με τον λόγο της
διάλυσης, ο Ισραηλινός αναλυτής πρόσθεσε ότι ο συνασπισμός, που περιλαμβάνει
Βρετανία, Μπαχρέιν, Καναδά, Γαλλία, Ιταλία, Ολλανδία, Νορβηγία, Σεϋχέλλες και
Ισπανία, αντιμετωπίζει αυξανόμενες δυσκολίες μετά την αποχώρηση της Γαλλίας,
της Ισπανίας και της Ιταλίας από το συνασπισμό κατά των Χούτι, εκτός από την
άρνηση της Ολλανδίας, της Νορβηγίας και της Δανίας να στείλουν τα πολεμικά
πλοία τους στην περιοχή και αρκέστηκαν να στείλουν μόνο μερικούς από τους
αξιωματικούς τους στην περιοχή του Αμερικανικού κέντρου διοίκησης στο Μπαχρέιν.
Ο Yitzhar διευκρινίζει
ότι, στην πράξη, η αρένα επίθεσης κατά του θαλάσσιου εμπορίου που συνδέεται
άμεσα ή έμμεσα με το Ισραήλ επεκτείνεται. Μάλιστα, το Σάββατο, πλοία ανατολικά
της Υεμένης δέχθηκαν επίθεση και εικάζεται ότι πίσω από το χτύπημα βρίσκεται το
Ιράν.
Οι Ηνωμένες Πολιτείες
ξεκίνησαν την Επιχείρηση Prosperity Guardian αυτή την εβδομάδα, λέγοντας ότι
περισσότερες από δώδεκα χώρες συμφώνησαν να συμμετάσχουν σε μια προσπάθεια που
θα περιλαμβάνει κοινές περιπολίες στα ύδατα της Ερυθράς Θάλασσας κοντά στην
Υεμένη.
Η αποχώρηση όμως
σημαντικών χωρών από αυτήν εμμέσως υποδηλώνει της αποτυχία των Αμερικανών να
συσπειρώσουν Ευρωπαϊκές δυνάμεις σε ένα μέτωπο κατά των Χούτι της Υεμένης και
ίσως κατά του Ιράν (https://corfiatiko.blogspot.com/2023/12/blog-post_187.html).
Επικίνδυνη
ανάφλεξη με το Ιράν να απειλεί ευθέως το Ισραήλ και τον πόλεμο να κλιμακώνεται.
Αναζωπυρώνονται οι φόβοι
για γενικότερη ανάφλεξη στην Μέση Ανατολή, που θα μπορούσε να εμπλέξει πολλές
χώρες ακόμη και τις ΗΠΑ και τους συμμάχους της, μετά το θάνατο ηγετικού
στελέχους των Φρουρών της Επανάστασης στη Συρία σε βομβαρδισμό για τον οποίο η
Τεχεράνη θεωρεί ως υπεύθυνο το Ισραήλ.
Ο στρατηγός Σαγέντ Ραζί
Μουσαβί, σκοτώθηκε «σε επίθεση του σιωνιστικού καθεστώτος πριν από μερικές
ώρες» στη συνοικία Σαγίντα Ζεϊνάμπ, στα νότια προάστια της Δαμασκού αναφέρει το
Irna. Σύμφωνα με πηγές των υπηρεσιών ασφαλείας που μίλησαν στο πρακτορείο
Reuters, ο Μουσαβί ήταν ο υπεύθυνος για τον συντονισμό της στρατιωτικής
συμμαχίας μεταξύ Συρίας και Ιράν.
Ήταν επίσης «μεταξύ των
συντρόφων του Κασέμ Σολεϊμανί» του επικεφαλής της Δύναμης Κοντς, του επίλεκτου
σώματος των Φρουρών, ο οποίος σκοτώθηκε από πλήγμα αμερικανικού, μη
επανδρωμένου αεροσκάφους στο Ιράκ το 2020 μ.Χ.
Τόσο οι Φρουροί της
Επανάστασης όσο και ο πρόεδρος του Ιράν Εμπραχίμ Ραϊσί υποσχέθηκαν αντίποινα
για το θάνατο του Μουσαβί ο οποίος είχε τον βαθμό του ταξίαρχου και ήταν
αρμόδιος για την επιμελητειακή υποστήριξη «του άξονα της αντίστασης», δηλαδή
των ένοπλων οργανώσεων που μάχονται το Ισραήλ στη Συρία αλλά και στην ευρύτερη
περιοχή.
Ήταν επίσης «μεταξύ των
συντρόφων του Κασέμ Σολεϊμανί» του επικεφαλής της Δύναμης Κοντς, του επίλεκτου
σώματος των Φρουρών, ο οποίος σκοτώθηκε από πλήγμα αμερικανικού, μη
επανδρωμένου αεροσκάφους στο Ιράκ το 2020 μ.Χ.
Τόσο οι Φρουροί της
Επανάστασης όσο και ο Πρόεδρος του Ιράν Εμπραχίμ Ραϊσί υποσχέθηκαν αντίποινα
για το θάνατο του Μουσαβί ο οποίος είχε τον βαθμό του ταξίαρχου και ήταν
αρμόδιος για την επιμελητειακή υποστήριξη «του άξονα της αντίστασης», δηλαδή
των ένοπλων οργανώσεων που μάχονται το Ισραήλ στην Συρία αλλά και στην ευρύτερη
περιοχή (https://corfiatiko.blogspot.com/2023/12/blog-post_896.html).
Ο
ΣΗΜΕΡΙΝΟΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΞΟΡΓΙΣΜΕΝΟΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ-ΜΠΡΕΛΟΚ ΠΟΥ
ΣΥΝΟΜΙΛΕΙ ΜΕ ΤΟΝ ΔΟΛΟΦΟΝΟ 8000 ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΕ ΔΥΟ ΜΗΝΕΣ (ΜΗΠΩΣ ΑΠΟΔΕΧΕΤΑΙ ΚΑΙ ΤΟΥΣ
ΟΡΟΥΣ ΤΟΥ;) Ο ΝΕΤΑΝΙΑΧΟΥ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΕ ΤΟ ΦΡΙΚΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ: Ο ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ ΟΦΕΙΛΕΙ ΝΑ
ΔΙΑΨΕΥΣΕΙ!
Ο πρωθυπουργός του Ισραήλ
Μπένζαμιν Νετανιάχου, ο πρωθυπουργός του Ισραήλ επιβεβαίωσε κατά την διάρκεια
της συνόδου του Κόμματος Λικούντ ότι «διαβουλεύεται» για «εθελοντική»
μετανάστευση κατοίκων της Γάζας σε άλλες χώρες.
Ο επιβεβαίωσε κατά τη διάρκεια της συνόδου του
Κόμματος Λικούντ ότι «διαβουλεύεται» για «εθελοντική» μετανάστευση κατοίκων της
Γάζας σε άλλες χώρες Η αποκάλυψη αυτή η οποία δεν επιδέχεται αμφισβήτηση, δίνει
σάρκα και οστά στο πλέον φρικτό σενάριο, το οποίο είχε διαρρεύσει πριν από λίγες
εβδομάδες.
Σύμφωνα με την αποκάλυψη
των Wikileaks, μια εβδομάδα μετά την τρομοκρατική επίθεση της Χαμάς, το
Υπουργείο Πληροφοριών του Ισραήλ εξέδωσε ένα μυστικό δεκασέλιδο έγγραφο που
περιγράφει σχέδιο εκδίωξης του παλαιστινιακού πληθυσμού της Γάζας.
Πρόκειται πρακτικά για
ένα λεπτομερές σχέδιο εθνοκάθαρσης, το οποίο μάλιστα περιλαμβάνει συγκεκριμένα
βήματα:Εντολή στους Παλαιστίνιους αμάχους να εγκαταλείψουν την Βόρεια Γάζα πριν
από τις χερσαίες επιχειρήσεις.
Διαδοχικές χερσαίες
επιχειρήσεις από Βορρά προς Νότο της Γάζας. Οι δρόμοι διαφυγής στην Ράφα να
παραμείνουν καθαροί. Ίδρυση καταυλισμών με σκηνές στο Βόρειο Σινά και κατασκευή
πόλεων για την επανεγκατάσταση Παλαιστινίων στην Αίγυπτο
Με μία προσεκτική
ανάγνωση όμως του εγγράφου, βλέπουμε ότι υπάρχει αναφορά και στην Ελλάδα.
Γεγονός που περιπλέκει τα πράγματα, λόγω των πρόσφατων γεγονότων και των
εξελίξεων στο μεταναστευτικό. Η αναφορά αυτή έρχεται πάλι στην δημοσιότητα,
έπειτα από την πρόσφατη δήλωση του ισραηλινού πρωθυπουργού!
Το έγγραφο λοιπόν ενθαρρύνει
την κυβέρνηση του Ισραήλ να ηγηθεί μιας δημόσιας εκστρατείας στον δυτικό κόσμο
για την προώθηση του σχεδίου μεταφοράς του Παλαιστινιακού πληθυσμού «με τρόπο
που να μην υποκινεί ή να δυσφημεί το Ισραήλ».
Αυτό θα γινόταν
παρουσιάζοντας την απέλαση του πληθυσμού της Γάζας ως ανθρωπιστική ανάγκη για
να κερδίσει την διεθνή υποστήριξη, υποστηρίζοντας ότι η μετεγκατάσταση θα
οδηγήσει σε «λιγότερα θύματα στον άμαχο πληθυσμό σε σύγκριση με τις
αναμενόμενες απώλειες εάν ο πληθυσμός παραμείνει».
Το έγγραφο αναφέρει
επίσης ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες πρέπει να στρατολογηθούν στη διαδικασία για να
ασκήσουν πίεση στην Αίγυπτο για να απορροφήσει τους Παλαιστίνιους κατοίκους της
Γάζας και ότι άλλες ευρωπαϊκές χώρες —ιδιαίτερα η Ελλάδα και η Ισπανία— καθώς
και ο Καναδάς θα πρέπει να βοηθήσουν στην απορρόφηση και εγκατάσταση των
Παλαιστινίων προσφύγων.
Το Υπουργείο Πληροφοριών
του Ισραήλ ισχυρίζεται ότι το έγγραφο δεν έχει ακόμη διανεμηθεί επίσημα σε
αξιωματούχους των ΗΠΑ, αλλά μόνο στην Ισραηλινή κυβέρνηση και τις υπηρεσίες
ασφαλείας. Η Αίγυπτος όμως έχει ξεκαθαρίσει ότι δεν πρόκειται να δεχθεί ούτε
έναν πρόσφυγα από την Γάζα, γιατί κάτι τέτοιο θα συνιστούσε συνέργεια στην
εθνοκάθαρση. Έπειτα από την τελευταία εξέλιξη, ο Κυριάκος Μητσοτάκης οφείλει να
βγει δημόσια και να διαψεύσει ότι έχει οποιαδήποτε συζήτηση με τον Νετανιάχου,
και να δεχτεί η Ελλάδα πρόσφυγες από την Γάζα.
Είτε ως «πρόσφυγες», είτε
φυσικά ως «εργάτες», σύμφωνα με την τροπολογία της ντροπής που η κυβέρνηση του
πρόσφατα ψήφισε. Ακόμα και αυτή η σύμπτωση, είναι εξαιρετικά ανησυχητική. Η
ευκολία μάλιστα με την οποία όπως αποκάλυψε ο αρμόδιος Υπουργός έπαιρναν άσυλο
Παλαιστίνιοι επί κυβέρνησης της Ν.Δ., εντείνει ακόμα περισσότερο τις ανησυχίες
(https://oimos-athina.blogspot.com/2023/12/8000.html).
Γιατί
κερδίζουν Ρωσία και Κίνα από τις επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι
ανταγωνιστές της Κίνας κινδυνεύουν με κατάρρευση λόγω της αύξησης των
μεταφορικών εξόδων την ίδια στιγμή που το Πεκίνο έχει πρόσβαση στον «δρόμο του
πάγου» και στις φθηνές Ρωσικές ενεργειακές πηγές.
Η έκρυθμη κατάσταση στην
Ερυθρά Θάλασσα έχει δημιουργήσει νικητές αλλά και ηττημένους. Οι νικητές
φαίνεται πως είναι η Ρωσία και η Κίνα, όπως εκτιμά η ολλανδική τράπεζα
Rabobank. Η πρώτη επωφελείται από την αποσταθεροποίηση της Ευρώπης, η οποία
λόγω των οικονομικών πιέσεων που βιώνει αρχίζει να αμφισβητεί τη χρησιμότητα
στήριξης της Ουκρανίας.
Επίσης, στον «σκιώδη
στόλο» πετρελαιοφόρων της Ρωσίας παρέχεται ασφαλής διέλευση από τους Χούθι, που
σημαίνει ότι διατηρούν πρόσβαση στην πιο αποτελεσματική περιφερειακή αλυσίδα
εφοδιασμού του κόσμου, σε αντίθεση με τις δυτικές δημοκρατίες που έχουν να
αντιμετωπίσουν άλλον ένα πόλεμο.
Η Ρωσία όμως κερδίζει και
για έναν ακόμα λόγο: Πλέον «ο δρόμος του πάγου», δηλαδή η διαδρομή στον Αρκτικό
Κύκλο, θεωρείται η ασφαλέστερη και είναι και η συντομότερη και άρα η
αποδοτικότερη. Η Ρωσία δημιουργεί τον «δρόμο του πάγου», στον Αρκτικό Κύκλο και
«τελειώνει» την Διώρυγα του Σουέζ καθώς από αυτήν την διαδρομή μειώνεται κατά
2,5 φορές ο χρόνος μεταφοράς των εμπορευμάτων από την Κίνα προς την Ευρώπη και
αντίστροφα!
Η βόρεια Σιβηρία και το
Ρωσικό τμήμα του Αρκτικού Κύκλου μετατρέπονται σε ένα ατέλειωτο hub διεθνών
μεταφορών. Πρόκειται για ένα κολοσσιαίο project με νέους σιδηροδρόμους,
αυτοκινητόδρομους, αγωγούς, λιμάνια και πυρηνικά παγοθραυστικά να κρατούν την
διαδρομή ανοιχτή όλο το έτος.
Η Κίνα επωφελείται επίσης
από την Ευρωπαϊκή αποσταθεροποίηση και το υψηλότερο ενεργειακό κόστος για τους
Ευρωπαίους κατασκευαστές. Οι Κινέζοι κατασκευαστές απολαμβάνουν μεγαλύτερη κρατική
υποστήριξη και πρόσβαση σε φθηνές Ρωσικές πηγές ενέργειας.
Το παγκόσμιο ΑΕΠ μπορεί
να υποχωρήσει έως και 10% λόγω του αυξανόμενου αριθμού επιθέσεων με πυραύλους
κατά εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα από τους σιίτες Χούθι και πολλές
μεγάλες εταιρείες logistics και ενέργειας έχουν ήδη αναστείλει τη μεταφορά
εμπορευμάτων μέσω αυτής της διαδρομής.
Η κρίση αυτή οδήγησε σε
απότομη αύξηση του κόστους της μεταφοράς εμπορευμάτων. Πολλά θα εξαρτηθούν από
το πόσο θα διαρκέσουν οι εχθροπραξίες στην Μέση Ανατολή. Οι Χούθι επιτίθενται
σε κάθε ισραηλινό πλοίο που διασχίζει την Ερυθρά Θάλασσα όπως επίσης και σε
κάθε πλοίο που ταξιδεύει είτε από είτε προς τα λιμάνια του Ισραήλ. Οι Χούθι
χρησιμοποιούν πυραύλους και drones για να επιτεθούν σε πλοία.
Οι επιθέσεις τους στα
μέσα Δεκεμβρίου προκάλεσαν ζημιές σε πολλά ξένα δεξαμενόπλοια,
συμπεριλαμβανομένων των νορβηγικών Strinda και Swan Atlantic, που ανήκουν στην
Inventor Chemical Tankers.
Μετά από αυτές τις
επιθέσεις, η διοίκηση του ενεργειακού γίγαντα (πετρέλαιο, φυσικό αέριο) της BP
αποφάσισε να σταματήσει τη μεταφορά εμπορευμάτων στην Ερυθρά Θάλασσα. Καίριο
πλήγμα στο παγκόσμιο εμπόριο η αύξηση του χρόνου παράδοσης των φορτίων
Η κρατική εταιρεία
ενέργειας της Νορβηγίας Equinor αποφάσισε να κάνει ένα παρόμοιο βήμα. Ο
κολοσσός logistics της Δανίας Maersk ανακοίνωσε την αναστολή της διέλευσης στην
διαδρομή της Ερυθράς Θάλασσας.
Στις 19 Δεκεμβρίου, το
Πεντάγωνο ανακοίνωσε την έναρξη μιας πολυεθνικής επιχείρησης, της Guardian
Prosperity, για την προστασία της Ερυθράς Θάλασσας στην οποία μάλιστα θα
συμμετάσχει και μία Ελληνική φρεγάτα η οποία όμως θα τοποθετηθεί σε «ασφαλή
νερά» καθώς λόγω έλλειψης αισθητήρων για εντοπισμό drones και πυραύλων είναι
ευάλωτη απέναντι σε αυτού του τύπου επιθέσεις. Πολλές εταιρείες logistics ανακατευθύνουν
τα φορτηγά πλοία τους μέσω Αφρικής.
Αυτό μπορεί να αυξήσει
τον χρόνο παράδοσης του φορτίου κατά 14-15 ημέρες. Μια απότομη αύξηση του
χρόνου παράδοσης μπορεί να διαταράξει το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο. Το κόστος
μεταφοράς στα λιμάνια τελικού προορισμού μπορεί να αυξηθεί, εκτίμησε η DHL.
Οι ειδικοί της Montrone
πιστεύουν ότι οι καθυστερήσεις στις ημερομηνίες άφιξης μπορεί να προκαλέσουν
μια μεγάλης κλίμακας κρίση στις μεταφορές. Κάποιος μπορεί να αντιμετωπίσει
ελλείψεις εμπορευματοκιβωτίων σε περιοχές υψηλής ζήτησης στην περιοχή της Ασίας
λόγω μεγαλύτερου χρόνου παράδοσης.
Οι παγκόσμιοι μεταφορείς
έχουν ήδη ανακατευθύνει φορτίο αξίας 65 δισεκατομμυρίων δολαρίων από την Ερυθρά
Θάλασσα. Ο αριθμός μπορεί να αυξηθεί στο μέλλον, υποστηρίζουν οι παράγοντες της
αγοράς.
Η απειλή επιθέσεων με
πυραύλους στην Ερυθρά Θάλασσα έχει ήδη αυξήσει το κόστος της ασφάλισης πλοίων,
ενώ οι κίνδυνοι για την παγκόσμια ναυτιλία θα διατηρηθούν σε μεσοπρόθεσμο
ορίζοντα, δήλωσε ο Corey Ranslem, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας θαλάσσιας
ασφάλειας Dryad Global.
Η Ισπανία άσκησε veto στη
συμμετοχή της ΕΕ στην επιχείρηση Prosperity Guardian παρά το γεγονός ότι η
κυβέρνησή της τάχθηκε υπέρ της συμμετοχής της Ευρώπης στην αποστολή αρκετές
ώρες πριν, ανέφερε η εφημερίδα.
Η Μαδρίτη δεν έχει
εξηγήσει στους εταίρους της, τους λόγους για την αλλαγή της πολιτικής της,
ανέφερε η ίδια εφημερίδα. Επιπρόσθετη ανησυχία προκαλεί η χλιαρή απάντηση των
μεγάλων συμμάχων που προσκλήθηκαν να συμμετάσχουν στην Επιχείρηση Prosperity
Guardian.
Ο Καναδάς δεν δέσμευσε
κανένα πλοίο και επέλεξε να στείλει μόνο μια ομάδα αξιωματικών, ενώ η Αυστραλία
(σύμμαχος της AUKUS που πολέμησε με τις Ηνωμένες Πολιτείες στο Ιράκ, το Βιετνάμ
και την Κορέα) επίσης απέρριψε τα αιτήματα των ΗΠΑ να στείλει πολεμικό πλοίο στην
Ερυθρά Θάλασσα.
Η αυστραλιανή κυβέρνηση
ισχυρίζεται ότι η άρνηση οφείλεται στο ότι πρέπει να επικεντρωθεί στην περιοχή
Ασίας-Ειρηνικού, αλλά τα τοπικά μέσα ενημέρωσης υποστήριξαν ότι στην
πραγματικότητα οφείλεται στο γεγονός ότι καμία από τις 7 φρεγάτες και τα 3
αντιτορπιλικά της Αυστραλίας δεν είναι κατάλληλα εξοπλισμένα για να αποτρέψουν
επιθέσεις από φθηνά drones Houthi (ιρανικά) για οποιοδήποτε χρονικό διάστημα.
Εάν αυτό ισχύει πραγματικά, πρόκειται για ένα εκπληκτικό κενό στην ικανότητα
των συμβατικών στόλων. Αυτό δεν προμηνύει καλά πράγματα για την ασφάλεια των
αλυσίδων εφοδιασμού (https://www.pronews.gr/oikonomia/to-pagkosmio-aep-tha-meiothei-kata-10-logo-ton-epitheseon-ton-xouthi-stin-erythra-thalassa-kerdismenes-rosia-kai-kina/).
Το
Ιράν κατηγορούν οι ΗΠΑ… Κλιμάκωση με απρόβλεπτες συνέπειες. Το Ιράν «δείχνουν»
ως υπεύθυνο για το χτύπημα με drone σε δεξαμενόπλοιο χημικών ανοιχτά της Ινδίας
οι Ηνωμένες Πολιτείες, την ώρα που εκφράζονται φόβοι ότι οι Χούθι κλιμακώνουν
τις επιθέσεις τους στην Ερυθρά θάλασσα μετά από νέο χτύπημα σε πλοίο που
φέρεται να έγινε ανοιχτά της Υεμένης.
Όπως ανακοίνωσε η
υπηρεσία που παρακολουθεί τις κινήσεις των βρετανικών πλοίων, υπήρξαν πολλαπλές
αναφορές για ένα drone που πετούσε χαμηλά πάνω από ένα δεξαμενόπλοιο αργού πετρελαίου
στα ανοικτά των ακτών της Υεμένης πριν αυτό εκραγεί, 1,5 ναυτικό μίλι μακριά
από το πλοίο.
Οι Βρετανικές αρχές
διερευνούν το περιστατικό και συνιστούν στα πλοία να διέρχονται με προσοχή από
την περιοχή. Νωρίτερα χθες (23/12/2023 μ.Χ.) , ένα άλλο δεξαμενόπλοιο με χημικά
αυτή την φορά είχε δεχτεί επίθεση μέτρων ανοικτά των Βορειοδυτικών ακτών της
Ινδίας. Προκλήθηκε φωτιά, η οποία κατασβέστηκε άμεσα και δεν υπήρξαν αναφορές
για θύματα.
Δεν υπήρξε ανάληψη
ευθύνης, ωστόσο όλες οι υποψίες πέφτουν και πάλι πάνω στους Χούθι της Υεμένης.
Χθες πάλι Αμερικανικό αντιτορπιλικό κατέρριψε τέσσερα drones τα οποία πέταγαν
προς την κατεύθυνση τους στα Νότια της Ερυθράς Θάλασσας, τα οποία εκτοξεύθηκαν
από περιοχές που ελέγχουν οι Χούθι.
Σύμφωνα με το CNN, οι
αμερικανικές μυστικές υπηρεσίες θεωρούν ότι το Ιράν βρίσκεται πίσω από όλα
αυτά, δηλαδή ότι βοηθάει τους Χούθι, γιατί τους στηρίζει διότι δεν διαθέτουν
την απαραίτητη στρατιωτική επάρκεια για τέτοιες επιθέσεις.
Ωστόσο, το Ιράν απέρριψε
τις κατηγορίες των Ηνωμένων Πολιτειών ότι βοηθάει τους Χούθι ενώ ο θρησκευτικός
αρχηγός του Ιράν ζήτησε από τις Αραβικές χώρες να μη συμμετέχουν στον διεθνή
συνασπισμό τον οποίο έχουν σχηματίσει οι Ηνωμένες Πολιτείες (https://www.defence-point.gr/news/to-iran-katigoroyn-oi-ipa-klimakosi-me-aprovleptes-synepeies).
Έκτακτες
ειδήσεις: Κινεζικά, Ιρανικά και ινδικά πολεμικά πλοία βρίσκονται τώρα στην
Ερυθρά Θάλασσα, στον Κόλπο του Άντεν. Μια ανάρτηση του ρωσικού στρατιωτικού
ιστολογίου που δημοσιεύτηκε την Πέμπτη 21 Δεκεμβρίου στις 11:33 ώρα Μόσχας,
αποκάλυψε τις μέχρι τώρα μυστικές θέσεις όλων των πολεμικών πλοίων στην
περιοχή, τις οποίες έχει ανακοινώσει το Πεντάγωνο για την ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΕΥΗΜΕΡΙΑΣ
ΦΥΛΑΚΑΣ.
Τα νέα δεδομένα και ο ανοιχτός
χάρτης ( εικόνα κύριας ) δεν ήταν διαθέσιμα όταν δημοσιεύτηκε η χθεσινή αναφορά
στις 09:32 ώρα Μόσχας για τη στρατηγική «δύο τροχιών» της Ρωσίας για την
αντίθεση στις ΗΠΑ και το ΝΑΤΟ και για την προστασία των ρωσικών αποστολών
πετρελαίου ενώ το drone των Χούτι και πυραυλικές επιχειρήσεις βρίσκονται σε
εξέλιξη κατά του Ισραήλ.
Κανένα πλοίο του ρωσικού
Πολεμικού Ναυτικού δεν βρίσκεται στην περιοχή αυτή τη στιγμή, αν και ρωσικά
φορτία αργού πετρελαίου κινούνται μέσω της Ερυθράς Θάλασσας με συμφωνία Ιράν
και Χούτι. Επειδή αυτές οι κινήσεις πλοίων αψηφούν τις κυρώσεις των ΗΠΑ και του
ΝΑΤΟ, αποφασίστηκε στη Μόσχα να διαπραγματευτεί την ασφαλή διέλευση με το Ιράν
και την Υεμένη αντί να αναπτυχθεί το Ρωσικό ναυτικό για την προστασία τους.
Ωστόσο, η νέα συνδυασμένη
επιχείρηση ΗΠΑ και ΝΑΤΟ, που στοχεύει τους Χούτι και τα ιρανικά συστήματα
υποστήριξης και ανεφοδιασμού τους, αυξάνει την πιθανότητα μιας άμεσης
αμερικανικής, συμμαχικής επίθεσης ή με ψευδή σημαία σε δεξαμενόπλοιο που
μετέφερε Ρωσικό πετρέλαιο.
Στη χθεσινή πρωινή
αναφορά, υπέδειξα ότι «η τρέχουσα τοποθεσία της ομάδας [κινεζικών] πολεμικών
πλοίων δεν έχει αναφερθεί στον ανοιχτό Τύπο». Ο χάρτης της Ρωσικής πηγής
αναφέρει τώρα ότι η 45η Task Force Συνοδείας του Κινεζικού Ναυτικού,
που περιλαμβάνει το αντιτορπιλικό Type-052 Urumqi , τη φρεγάτα Type-547 Linyi
και το πλοίο εφοδιασμού Dongpinghu , ήταν αγκυροβολημένο στην κινεζική βάση στο
Τζιμπουτί από την Τετάρτη 20 Δεκεμβρίου. .
Ο ρωσικός χάρτης
αποκαλύπτει επίσης ότι το ιρανικό σκάφος MV Behshad βρίσκεται σε όρθια θέση
στην Ερυθρά Θάλασσα ( προώθηση εικόνα, επάνω αριστερά του χάρτη ). Σύμφωνα με
τη ρωσική πηγή, λειτουργεί ως κέντρο ηλεκτρονικής επιτήρησης, διοίκησης και
ελέγχου για την παρακολούθηση κινήσεων φιλικών κρατικών πλοίων –Ρωσικών,
Κινέζων, Ινδικών– αλλά και εχθρικών πλοίων του αμερικανικού, βρετανικού και
γαλλικού ναυτικού, παρακολουθώντας τις θέσεις τους. και μεταβίβαση των
δεδομένων στο Ιράν και πιθανώς σε θέσεις στην Υεμένη . Αν και τα αμερικανικά
μέσα ενημέρωσης και οι δηλώσεις του Πενταγώνου κατηγορούν την κυβέρνηση του
Ανσάρ Αλλάχ στην Υεμένη και τις δυνάμεις των Χούθι ότι ενεργούν ως πληρεξούσιοι
του Ιράν στον πόλεμο εναντίον του Ισραήλ, δεν έχει γίνει μέχρι τώρα αποκάλυψη
αυτού του σκάφους στην Ερυθρά Θάλασσα.
Σύμφωνα με τη δυτική
υπηρεσία παρακολούθησης σκαφών VesselFinder , το Behshad είναι ένα «γενικό
φορτηγό πλοίο» με σημαία Ιράν. Σύμφωνα με πληροφορίες, απέπλευσε από το λιμάνι
του Ιρανικού Συγκροτήματος Ναυπηγικής και Υπεράκτιας Βιομηχανίας (ISOICO) για
να φτάσει στην τρέχουσα θέση του, κάτι που επιβεβαιώνει το VesselFinder στο
νότιο μισό της Ερυθράς Θάλασσας πριν από δεκαπέντε λεπτά. Η δυτική πηγή
αναφέρει ότι το σκάφος είναι αγκυροβολημένο σε 6,5 μέτρα νερού.
Στην ανακοίνωση του
Πενταγώνου της 18ης Δεκεμβρίου , ο Υπουργός Άμυνας των ΗΠΑ Λόιντ Όστιν
ισχυρίστηκε ότι «η Επιχείρηση Prosperity Guardian συγκεντρώνει πολλές χώρες για
να συμπεριλάβουν το Ηνωμένο Βασίλειο, το Μπαχρέιν, τον Καναδά, τη Γαλλία, την
Ιταλία, τις Κάτω Χώρες, την Νορβηγία, τις Σεϋχέλλες και την Ισπανία, για να
αντιμετωπίσουν από κοινού προκλήσεις ασφαλείας στην Νότια Ερυθρά Θάλασσα και
στον Κόλπο του Άντεν, με στόχο την διασφάλιση της ελευθερίας της ναυσιπλοΐας
για όλες τις χώρες και την ενίσχυση της περιφερειακής ασφάλειας και ευημερίας».
Η νέα Ρωσική υπηρεσία πληροφοριών καθιστά πλέον σαφές ότι το Ηνωμένο Βασίλειο,
η Γαλλία και η Ισπανία βρίσκονται ήδη στην περιοχή, μαζί με τις ΗΠΑ.
Μετά τη δήλωση του Όστιν,
ο Ιταλός ομόλογός του ανακοίνωσε ότι η Ιταλία αποστέλλει μια φρεγάτα «για να
προστατεύσει την ευημερία του εμπορίου και να εγγυηθεί την ελευθερία της
ναυσιπλοΐας και το διεθνές δίκαιο… για να αυξήσει την παρουσία στην περιοχή
προκειμένου να δημιουργηθούν οι συνθήκες σταθεροποίησης, να αποφευχθούν
οικολογικές καταστροφές και αποτρέψει επίσης την επανάληψη της πληθωριστικής
ώθησης».
Ο Έλληνας υπουργός Άμυνας
Νίκος Δένδιας ακολούθησε τον Ιταλό για να πει ότι και η Ελλάδα στέλνει φρεγάτα
για να συμμετάσχει στην επιχείρηση των ΗΠΑ. Ο Δένδιας ισχυρίζεται ότι ο λόγος
είναι ότι η Ελλάδα είναι «η χώρα με τον μεγαλύτερο ποντοπόρο στόλο [και έτσι]
έχει πρωταρχικό συμφέρον να διατηρήσει την ελευθερία των θαλάσσιων ζωνών και να
προστατεύσει τις ζωές των ναυτικών».
Αυτό που εννοεί είναι ότι
η εμπλοκή των Ελλήνων πλοιοκτητών στο ρωσικό εμπόριο πετρελαίου ήταν τόσο
κερδοφόρα, που ο Δένδιας θέλει να προστατεύσει τα ελληνικά δεξαμενόπλοια και
τους ιδιοκτήτες τους. και ταυτόχρονα αποφύγετε την αμηχανία να είστε τόσο
απιστοί στο καθεστώς κυρώσεων των ΗΠΑ και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Προς το παρόν, κανένα
σκάφος του ρωσικού Πολεμικού Ναυτικού δεν έχει αναφερθεί στην περιοχή της
Ερυθράς Θάλασσας, αν και οι αναφορές αναφέρουν ότι το υποβρύχιο Ufa
κατευθύνεται ανατολικά στη Μεσόγειο με σκάφος υποστήριξης επιφανείας και είναι
πιθανό να διέλθει σύντομα από τη Διώρυγα του Σουέζ και την Ερυθρά Θάλασσα.
Το νέο βελτιωμένο
Kilo-class Ufa στην Αγία Πετρούπολη μετά τη θέση σε λειτουργία τον Νοέμβριο του
2022 μ.Χ. Έχει εκχωρηθεί στον Στόλο του Ειρηνικού. Για ανάλυση των τρεχουσών
ρωσικών επιχειρήσεων, σχεδίων και πολιτικής, κάντε κλικ για να διαβάσετε αυτό.
Για την πλήρη εμφάνιση του χάρτη, συμπεριλαμβανομένου του ισραηλινού λιμανιού
Εϊλάτ και των λιμανιών και των ναυτικών βάσεων του Περσικού Κόλπου, κάντε κλικ
για να ανοίξει για μεγέθυνση.
Η παρουσία του
αντιτορπιλικού Yang Man-chun του Πολεμικού Ναυτικού της Δημοκρατίας της Κορέας
(ROK) αναφέρθηκε όταν έφυγε από το λιμάνι καταγωγής του τον Σεπτέμβριο για μια
εξάμηνη αποστολή για την καταπολέμηση της πειρατείας και των απειλών κατά των
φορτίων που κατευθύνονταν προς και από την Κορέα .
Ο χάρτης αποκαλύπτει ότι
αυτή την στιγμή βρίσκεται στα ανοικτά των ακτών της Σομαλίας, κοντά σε πλοία
του ινδικού, βρετανικού και Αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού, καθώς και στο
αντιτορπιλικό του Ιαπωνικού Ναυτικού, JS Akebono.
Αυτό το πολεμικό πλοίο
ήταν σε «εκπαίδευση» με το USS Mason και την μοίρα μεταφορέων του Αϊζενχάουερ ,
αλλά οι Ιάπωνες ισχυρίζονται ότι συμμετέχει σε «περιπολίες θαλάσσιας ασφάλειας
στο GoA [Κόλπος του Άντεν], αλλά δεν συμμετέχει στη νέα Επιχείρηση Prosperity
Guardian».
Το JS Akebono (πίσω) και
το USS Mason λειτουργούν μαζί στον Κόλπο του Άντεν στις 25 Νοεμβρίου.
Λειτουργικά, οι ανακοινώσεις του αμερικανικού ναυτικού δείχνουν ότι τα ιαπωνικά
και τα κορεατικά αντιτορπιλικά «εργάζονται σε συντονισμό με την Κεντρική
Διοίκηση των Ναυτικών Δυνάμεων των ΗΠΑ» για την καταπολέμηση τόσο των Σομαλών
πειρατών όσο και των επιχειρήσεων Χούτι (https://corfiatiko.blogspot.com/2023/12/blog-post_602.html).
H
Μεσόγειος φλέγεται - Ιρακινοί αντάρτες επιτέθηκαν με drone στην Ισραηλινή
πλατφόρμα αερίου στο κοίτασμα Karish. Η επίθεση αποτελεί συνέχεια της
αντίστασής στην Ισραηλινή κατοχή ανακοίνωσαν οι Ιρακινοί αντάρτες.
Ιρακινοί αντάρτες
επιτέθηκαν σε ζωτικές ενεργειακές υποδομές του Ισραήλ στην Μεσόγειο Θάλασσα
προσθέτοντας ακόμη μία απειλή στο puzzle των κινδύνων. Η Ισλαμική Αντίσταση στο
Ιράκ (IRI) ανακοίνωσε στις 22 Δεκεμβρίου ότι είχε επιτεθεί σε έναν «ζωτικό
στόχο» του Ισραήλ στην Μεσόγειο Θάλασσα.
Σε ανακοίνωσή της, η IRI
ανέφερε ότι η επίθεση αποτελεί συνέχεια της αντίστασής στην ισραηλινή κατοχή
καθώς και για να υποστηρίξει τον λαό της Λωρίδας της Γάζας ως απάντηση στις
«σφαγές που διέπραξε εναντίον Παλαιστινίων αμάχων».
Ο στόχος των Ιρακινών
ανταρτών ήταν η εξέδρα φυσικού αερίου κοντά στο κοίτασμα Karish στα ανοιχτά της
βόρειας ακτής του Ισραήλ, δήλωσε στο Al Jazeera πηγή του IRI, προσθέτοντας ότι
στην επίθεση χρησιμοποιήθηκε ένα drone kamikaze.
Ισραήλ: Καταρρίψαμε το
drone. Νωρίτερα, οι Ισραηλινές Αμυντικές Δυνάμεις (IDF) αποκάλυψαν σε
ανακοίνωσή τους ότι ένα μαχητικό αεροσκάφος της Πολεμικής Αεροπορίας, σε
συνεργασία με το Πολεμικό Ναυτικό, κατέρριψαν ένα drone στα ανοικτά των ακτών
του Λιβάνου που κατευθυνόταν προς το ισραηλινό έδαφος την περασμένη εβδομάδα.
Σύμφωνα με τις IDF, το
drone δεν πέρασε στον Ισραηλινό εναέριο χώρο. Η δήλωση των IDF δεν διευκρίνισε
ποιος ήταν υπεύθυνος για την εκτόξευση του drone. Αξίζει να σημειωθεί ότι η
Hezbollah δεν ανέλαβε την ευθύνη για την εκτόξευση drones προς το Ισραήλ.
Ο εκπρόσωπος Τύπου των
IDF, αντιναύαρχος Daniel Hagari, δήλωσε αργότερα κατά τη διάρκεια της
καθημερινής του ενημέρωσης: «Δεν γνωρίζουμε τον επιδιωκόμενο σκοπό αυτού του
αεροσκάφους και δεν αποκαλύπτουμε τα πάντα αυτή τη στιγμή – επίσης για λόγους
ασφάλειας πληροφοριών και συλλογής υλικού».
Αυτό που είναι σημαντικό
είναι ότι το καταστρέψαμε – και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε ενάντια σε
οποιαδήποτε απειλή για το Ισραήλ», πρόσθεσε. Οι ΗΠΑ στο στόχαστρο των Ιρακινών
ανταρτών. Η IRI, μια ομάδα ένοπλων ομάδων που υποστηρίζονται από το Ιράν, έχει
εξαπολύσει πολλές επιθέσεις κατά του Ισραήλ από τότε που ξέσπασε για πρώτη φορά
ο πόλεμος στην Γάζα.
Μόλις μια ημέρα νωρίτερα,
η οργάνωση ανακοίνωσε μια επίθεση εναντίον ενός στόχου στη νοτιότερη πόλη του
Ισραήλ, Eilat. Το Υπουργείο Άμυνας της Ιορδανίας ανακοίνωσε αργότερα ότι ένα
drone που εκτοξεύτηκε από το Ιράκ προς την κατεύθυνση της πόλης αναχαιτίστηκε.
Η IRI έχει επίσης
πραγματοποιήσει περισσότερες από 115 επιθέσεις κατά των δυνάμεων των ΗΠΑ στο
Ιράκ και στη γειτονική Συρία μετά το ξέσπασμα του πολέμου στην Γάζα,
τραυματίζοντας περισσότερους από 60 στρατιώτες.
Καθώς ο πόλεμος στην Γάζα
συνεχίζεται, η IRI θα μπορούσε να κλιμακώσει περαιτέρω τις επιθέσεις εναντίον
του Ισραήλ και των ΗΠΑ. Οι ομάδες της οργάνωσης διαθέτουν ορισμένες προηγμένες
επιθετικές ικανότητες που δεν περιλαμβάνουν μόνο drones αυτοκτονίας, αλλά και
πυραύλους cuise καθώς και βαλλιστικούς (https://www.bankingnews.gr/diethni/articles/712501/fotia-sti-mesogeio-irakinoi-antartes-epitethikan-me-drone-stin-israilini-platforma-aeriou-karish-konta-sto-koitasma-leviathan).
Νέα
δημοσκόπηση «κόλαφος» για το Ισραήλ: Tο 96% των Σαουδαράβων θέλουν να διακόψουν
τις σχέσεις τους με το Τελ Αβίβ Τα ευρήματα της δημοσκόπησης υπογραμμίζουν της
μεγάλης κλίμακας οργή στον Αραβικό κόσμο για την στρατιωτική επίθεση του Ισραήλ
στην Γάζα.
Μια νέα δημοσκόπηση
έδειξε ότι το 96% των Σαουδαράβων πολιτών πιστεύει ότι οι αραβικές χώρες θα
πρέπει να διακόψουν τους δεσμούς με το Ισραήλ ως απάντηση στον πόλεμο στην Γάζα
και ότι η δημοτικότητα της Χαμάς έχει αυξηθεί σημαντικά εν μέσω της
καταστροφικής στρατιωτικής επίθεσης του Ισραήλ στην εμπόλεμη περιοχή.
Το αποτέλεσμα της
δημοσκόπησης, που διεξήχθη από το Ινστιτούτο Εγγύς Ανατολής της Ουάσιγκτον, ένα
φιλοϊσραηλινό think tank που εδρεύει στην Ουάσιγκτον, δείχνει τις δυσκολίες που
αντιμετωπίζουν οι Ηνωμένες Πολιτείες καθώς πιέζουν τη Σαουδική Αραβία να
εξομαλύνει τους δεσμούς της με το Ισραήλ. Πριν από τον πόλεμο στην Γάζα, οι ΗΠΑ
εργάζονταν ενεργά για την επίτευξη μιας συμφωνίας που θα έβλεπε το Ισραήλ και
την Σαουδική Αραβία να εξομαλύνουν τις σχέσεις τους.
Μια τέτοια συμφωνία θα
βασιζόταν στις υπάρχουσες συμφωνίες εξομάλυνσης, όπως αυτές μεταξύ του Ισραήλ
και του Μπαχρέιν, του Μαρόκου και των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, οι οποίες
διαμεσολαβήθηκαν υπό την κυβέρνηση Τραμπ.
Κατά την διάρκεια
συνέντευξης στο Fox News που προβλήθηκε τον Σεπτέμβριο, ο Σαουδάραβας πρίγκιπας
διάδοχος Μοχάμεντ μπιν Σαλμάν δήλωσε ότι οι δύο χώρες πλησιάζουν "κάθε
μέρα" σε μια τέτοια συμφωνία.
Έκτοτε, ωστόσο, το Ριάντ
έθεσε παύση στις συνομιλίες για εξομάλυνση και δημοσιοποίησε τη διπλωματική του
προσέγγιση ως μια προσέγγιση που επιδιώκει "να σταματήσει τη συνεχιζόμενη
κλιμάκωση". Ενώ το Βασίλειο έχει μοναρχικό σύστημα, η κοινή γνώμη παίζει
ρόλο στη λήψη αποφάσεων των Αράβων ηγετών, σύμφωνα με αναλυτές.
Η έρευνα της Παρασκευής
διαπίστωσε επίσης ότι το 40% των Σαουδαράβων εξέφρασε θετική στάση απέναντι στη
Χαμάς, σε σύγκριση με μόλις το 10% σύμφωνα με δημοσκόπηση που διενεργήθηκε
μήνες πριν από την έναρξη του πολέμου.
Η δημοσκόπηση διαπίστωσε
επίσης ότι η πλειοψηφία των ερωτηθέντων στην Ιορδανία, τον Λίβανο και την
Αίγυπτο είχαν θετικές απόψεις απέναντι στη Χαμάς. Τα ευρήματα της δημοσκόπησης
υπογραμμίζουν τη μεγάλης κλίμακας οργή στον αραβικό κόσμο για την στρατιωτική
επίθεση του Ισραήλ στην Γάζα, η οποία ήρθε ως απάντηση στην επίθεση της 7ης
Οκτωβρίου στο νότιο Ισραήλ.
Κατά την επίθεση αυτή
σκοτώθηκαν 1.200 Ισραηλινοί και ξένοι υπήκοοι και περίπου 240 άτομα
αιχμαλωτίστηκαν από τη Χαμάς και άλλες Παλαιστινιακές ένοπλες ομάδες. Το Ισραήλ
απάντησε με την επιβολή πλήρους πολιορκίας στον ήδη αποκλεισμένο θύλακα.
Στην συνέχεια, εξαπέλυσε
μια καταστροφική εκστρατεία αεροπορικών βομβαρδισμών που ακολουθήθηκε από μια
χερσαία εισβολή, η οποία έχει σκοτώσει περισσότερους από 20.000 Παλαιστίνιους,
η πλειονότητα των οποίων είναι γυναίκες και παιδιά.
Ως αποτέλεσμα, σε
ολόκληρο τον αραβικό κόσμο ξέσπασαν μαζικές διαμαρτυρίες για την υποστήριξη των
Παλαιστινίων στην Γάζα. Εκτός από τις διαδηλώσεις στους δρόμους, οι πολίτες σε
όλη τη Μέση Ανατολή μποϊκοτάρουν επιχειρήσεις που συνδέονται με το Ισραήλ. Η έρευνα
διαπίστωσε επίσης ότι το 87% των Σαουδαράβων πιστεύει ότι "το Ισραήλ είναι
τόσο αδύναμο και εσωτερικά διαιρεμένο που μπορεί να ηττηθεί κάποια μέρα" (https://www.pentapostagma.gr/kosmos/mesi-anatoli/7212089_nea-dimoskopisi-kolafos-gia-israil-96-ton-saoydarabon-theloyn-na).
ΑΠΟΤΥΧΙΑ
ΤΩΝ ΗΠΑ ΝΑ ΔΙΑΤΗΡΗΣΟΥΝ ΤΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΣΤΙΣ ΘΑΛΑΣΣΙΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ.
ΚΑΤΕΡΡΕΥΣΕ Ο «ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΠΡΟΘΥΜΩΝ» ΓΙΑ ΕΡΥΘΡΑ ΘΑΛΑΣΣΑ, ΣΦΑΛΙΑΡΑ ΣΕ ΗΠΑ –
ΕΚΤΟΣ ΓΑΛΛΙΑ, ΙΣΠΑΝΙΑ, ΙΤΑΛΙΑ, ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ.
Η Αυστραλία είναι η
τελευταία χώρα που απέρριψε αίτημα των Ηνωμένων Πολιτειών για αποστολή
πολεμικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα στο πλαίσιο της Επιχείρησης Prosperity
Guardian του Πενταγώνου για την προστασία των εμπορικών πλοίων κατά μήκος της
κρίσιμης θαλάσσιας εμπορικής οδού από τους Houthi που υποστηρίζονται από το
Ιράν.
Ο Υπουργός Άμυνας Richard
Marles δήλωσε στο Sky News το Σάββατο 23 Δεκεμβρίου 2023 μ.Χ. ότι ο στρατός της
Αυστραλίας δεν θα στείλει «πλοίο ή αεροπλάνο» στην Ερυθρά Θάλασσα, αλλά θα
τριπλασιάσει τον αριθμό των δυνάμεων που θα συμμετάσχουν στη ναυτική δύναμη υπό
την ηγεσία των ΗΠΑ.
«Πρέπει να είμαστε
πραγματικά ξεκάθαροι σχετικά με την στρατηγική μας εστίαση και η στρατηγική μας
εστίαση είναι η περιοχή μας», είπε ο Marles. Ο σχηματισμός της Επιχείρησης
Prosperity Guardian από το Πεντάγωνο, μιας νέας ειδικής ομάδας για την
προστασία της ναυσιπλοΐας από επιθέσεις με μη επανδρωμένα αεροσκάφη και
πυραύλους Houthi στα στενά Bab Al-Mandeb και στην Ερυθρά Θάλασσα, απαιτεί
αυξημένες περιπολίες πολεμικών πλοίων από τις ΗΠΑ και τους συμμάχους.
Αυτό θα δημιουργήσει μια
ομπρέλα ασφαλείας πάνω από εμπορικά σκάφη για άμυνα από επιθέσεις. Το Reuters
ανέφερε ότι περίπου είκοσι χώρες έχουν δηλώσει «παρούσες» στη νέα επιχείρηση
του Πενταγώνου. Ωστόσο, αρκετές χώρες, μεταξύ των οποίων η Αυστραλία, η
Ισπανία, η Ιταλία και η Γαλλία, έχουν απορρίψει το αίτημα του Πενταγώνου να
συμμετάσχουν στην επιχείρηση.
Το Υπουργείο Άμυνας της
βδήλωσε ότι θα συμμετάσχει μόνο σε αποστολές υπό την ηγεσία του ΝΑΤΟ ή σε
επιχειρήσεις συντονισμένες από την Ευρώπη - όχι σε αυτές που διοικούνται από το
Πεντάγωνο: «Δεν θα συμμετάσχουμε μονομερώς στην επιχείρηση της Ερυθράς
Θάλασσας».
Το Υπουργείο Άμυνας της
Ιταλίας εξέφρασε παρόμοιες ανησυχίες, αναφέροντας ότι θα στείλει την ναυτική
φρεγάτα Virginio Fasan στην Ερυθρά Θάλασσα, αλλά θα ανταποκρινόταν μόνο σε
αιτήματα Ιταλών πλοιοκτητών. Από το πρωί του Σαββάτου (23/12), ο αριθμός των
πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στην Ερυθρά Θάλασσα με προορισμούς προς
την Ασία, την Ευρώπη και τις ΗΠΑ είναι λιγότερο από πέντε.
H κρίσιμη πλωτή οδός
είναι υπεύθυνη για το 10-12% του παγκόσμιου θαλάσσιου φορτίου. Τα πλοία
εκτρέπονται τώρα γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, προσθέτοντας 1-2
εβδομάδες στο χρόνο ταξιδιού. Επιπλέον, οι τιμές των εμπορευματοκιβωτίων
αυξάνονται στα ύψη.
Το γεγονός ότι 7 μεγάλες
ναυτιλιακές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της Ταϊβανέζικης ναυτιλιακής γραμμής
εμπορευματοκιβωτίων Evergreen και της βελγικής ιδιοκτήτριας δεξαμενόπλοιων
Euronav, σταμάτησαν τα πλοία μέσω της Ερυθράς Θάλασσας δείχνει την έλλειψη εμπιστοσύνης
τους στην προστασία των ΗΠΑ για την κρίσιμη πλωτή οδό.
Γιατί μόνο το Ιράν μπορεί
να «ξεκλειδώσει» το στενό Bab el-Mandeb. Οι Ηνωμένες Πολιτείες σκοπεύουν να
αντιπαρατεθούν στρατιωτικά με τους Houthi στο στενό Bab el-Mandeb. Σημαίνει
αυτό την έναρξη μιας επίγειας επιχείρησης;
Ποιες οι συμμαχίες που
διαμορφώνονται καθώς δεν υπάρχει κάποιο σοβαρό ενδιαφέρον από τα κράτη της
Αραβικής Χερσονήσου και ποιες οι (λεπτές) γεωπολιτικές ισορροπίες; Ποιες
διαδρομές μεταφοράς θα βοηθήσουν στην επίλυση αυτού του προβλήματος;
Γιατί μόνο το Ιράν μπορεί
να ξεμπλοκάρει το στενό Bab el-Mandeb, επισημαίνουν ειδικοί στις γεωπολιτικές
ισορροπίες στην περιοχή. Στην περιοχή του στενού Bab el-Mandeb, οι Ηνωμένες
Πολιτείες συγκέντρωσαν έναν συνασπισμό 10 χωρών και ανακοίνωσαν την έναρξη της
στρατιωτικής επιχείρησης «Φύλακας της Ευημερίας».
Στόχος τους είναι να
πολεμήσουν τους Houthi από την Υεμένη, που τόλμησαν να κηρύξουν πόλεμο στο
Ισραήλ για την γενοκτονία στην Γάζα και πλήττουν πλοία στα στενά. Το 10% του
παγκόσμιου εμπορίου είναι μπλοκαρισμένο. Πώς αξιολογείται αυτή η κατάσταση; Οι
Houthi πολεμούν εδώ και πολύ καιρό, από το 2015 μ.Χ. Η στρατιωτική επιχείρηση
εναντίον τους σταμάτησε χωρίς να φέρει κανένα αποτέλεσμα.
Ωστόσο, οι Houthi
παραμένουν μια μαχητική ομάδα που υποστηρίζεται από το Ιράν και μπορεί να
επιδιώκει τους στόχους της εναντίον ναυτιλιακών εταιρειών στην Ερυθρά Θάλασσα.
Αυτό είναι ένα μεγάλο πρόβλημα, ειδικά για τις χώρες που χρησιμοποιούν αυτή τη
διαδρομή μεταφοράς.
Για την Αίγυπτο και την
Σαουδική Αραβία, το στενό Bab el-Mandeb είναι μια στρατηγική περιοχή. Η
επιχείρηση των ΗΠΑ είναι σημαντική, αλλά δεν θα πάει πολύ μακριά. Μην περιμένει
κάποιος από τις Ηνωμένες Πολιτείες να οργανώσουν ένα δεύτερο Αφγανιστάν, Συρία
ή Ιράκ εκεί.
Πιθανότατα, η στρατιωτική
επιχείρηση θα περιορισθεί στη θάλασσα, δεν θα είναι χερσαία επιχείρηση και το
αποτέλεσμά της θα είναι μια συμφωνία με το Ιράν για την κατάσταση στην Γάζα ή
για χαλάρωση των κυρώσεων κατά του Ιράν. Για την Αίγυπτο και την Σαουδική
Αραβία, αυτή η σύγκρουση δεν είναι πολύ ωφέλιμη.
Δηλαδή, οι δυτικές χώρες
έχουν ενταχθεί στον συνασπισμό, αλλά οι γείτονες της Υεμένης δεν θα ήθελαν να
εισέλθουν σε σύγκρουση και προσπαθούν να απομακρυνθούν από αυτό όσο το δυνατόν
περισσότερο. Ορισμένες συνέπειες αυτής της σύγκρουσης είναι επίσης δυσμενείς
για τις Ηνωμένες Πολιτείες. Επομένως, πιθανότατα όλα θα καταλήξουν σε
διαπραγματεύσεις με το Ιράν.
Διοικητής των Φρουρών της
Επανάστασης του Ιράν δήλωσε ότι η Μεσόγειος Θάλασσα μπορεί να κλείσει αν οι ΗΠΑ
και οι σύμμαχοί τους συνεχίσουν να διαπράττουν «εγκλήματα» στην Γάζα, μετέδωσαν
ιρανικά ΜΜΕ το Σάββατο 23 Δεκεμβρίου 2023 μ.Χ., χωρίς ωστόσο να εξηγηθεί πώς
μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο.
Το Ιράν υποστηρίζει την
Hamas κατά του Ισραήλ και κατηγορεί τις ΗΠΑ ότι υποστηρίζουν αυτό, που η
Τεχεράνη χαρακτηρίζει ως εγκλήματα του Ισραήλ στην Γάζα, όπου εβδομάδες
βομβαρδισμών έχουν στοιχίσει την ζωή σε χιλιάδες ανθρώπους, ενώ έχει προκληθεί
μαζική αποχώρηση του άμαχου πληθυσμού από τις εστίες του.
«Θα πρέπει σύντομα να
περιμένουν το κλείσιμο της Μεσογείου (του Στενού) του Γιβραλτάρ, αλλά και άλλων
θαλάσσιων διόδων», μετέδωσε το πρακτορείο ειδήσεων Tasnim το Σάββατο 23
Δεκεμβρίου 2023 μ.Χ. επικαλούμενο τον ταξίαρχο Mohammad Reza Naqdi, συντονιστή
διοικητή των Ιρανών Επαναστατικών Φρουρών.
To Ιράν νωρίτερα απέρριψε
τις κατηγορίες των ΗΠΑ ότι εμπλέκεται στις πρόσφατες επιθέσεις των ανταρτών
Χούθι της Υεμένης εναντίον εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα. "Η
αντίσταση (σ.σ. οι ένοπλες οργανώσεις που μάχονται το Ισραήλ) διαθέτει τις
δικές της δυνάμεις και ενεργεί με βάση τις δικές της αποφάσεις και
δυνατότητες" ανέφερε ο ανωτερος διπλωμάτης , Ali Bagheri μιλώντας στο
πρακτορείο Mehr.
Σύμφωνα με το πρακτορείο,
ο Ali Bagheri έκανε αυτή τη δήλωση με αφορμή "τους ισχυρισμούς των Δυτικών"
ότι η Τεχεράνη "ενημέρωνε" τους Houthi για την θέση των Αμερικανικών
πλοίων στην περιοχή. Την Παρασκευή, ο Λευκός Οίκος κατηγόρησε το Ιράν ότι
"εμπλέκεται στον σχεδιασμό" αυτών των επιθέσεων καθώς παρέχει στους
Houthi πληροφορίες αλλά και σύγχρονο στρατιωτικό εξοπλισμό (https://oimos-athina.blogspot.com/2023/12/blog-post_29.html).
Φόβοι
για κλιμάκωση του πολέμου στην Μ. Ανατολή - Βομβαρδισμοί ΗΠΑ στο Ιράκ. Φόβοι
για κλιμάκωση του πολέμου στην Μέση Ανατολή και στρατιωτική εμπλοκή
περισσότερων δυνάμεων. Πλέον, πέρα από τους διαρκείς βομβαρδισμούς του Ισραήλ
στην Γάζα, καταγράφονται επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα, συγκρούσεις
στα σύνορα Ισραήλ - Λιβάνου, βομβαρδισμοί στην Συρία και βομβαρδισμοί των ΗΠΑ
εναντίον φιλοϊρανικών οργανώσεων στο Ιράκ. Οι ισορροπίες στην Μέση Ανατολή
«κρέμονται από μια κλωστή» και εντείνονται οι ανησυχίες για γενικευμένη
σύρραξη.
Νωρίς την Τρίτη,
Παλαιστίνιοι ανέφεραν αρκετές ισραηλινές αεροπορικές επιδρομές κοντά στο
νοσοκομείο Nasser στο Χαν Γιουνίς στην Νότια Γάζα. Περισσότεροι από 100
Παλαιστίνιοι σκοτώθηκαν τη νύχτα της Κυριακής. Το Associated Press ανέφερε πως
τουλάχιστον 106 άτομα σκοτώθηκαν σε επίθεση στον προσφυγικό καταυλισμό Μαγκάζι.
Αποφασισμένος να
συνεχίσει τον πόλεμο στην Λωρίδα της Γάζας εμφανίζεται ο Μπενιαμίν Νετανιάχου.
Σε άρθρο στην Wall Street Journal ισχυρίζεται πως για να υπάρξει ειρήνη στον
παλαιστινιακό θύλακα, θα πρέπει να «αποστρατιωτικοποιηθεί» και να
«αποριζοσπαστικοποιηθεί» ο πληθυσμός. Ακόμα, είπε ότι την ασφάλεια της Γάζας θα
την αναλάβει το Ισραήλ, τουλάχιστον στο εγγύς μέλλον. (βλ. Το σχέδιο Νετανιάχου
για την Γάζα: αποστρατιωτικοποίηση, αποριζοσπαστικοποίηση και εκτοπισμός).
Τα Ισραηλινά χτυπήματα
έχουν σκοτώσει 20.674 ανθρώπους και έχουν τραυματίσει 54.536 στην Γάζα από τις
7 Οκτωβρίου, δήλωσε το υπουργείο Υγείας της περιοχής. Τουλάχιστον 250
Παλαιστίνιοι σκοτώθηκαν και 500 τραυματίστηκαν τις τελευταίες 24 ώρες,
καταγράφοντας ένα από τα πιο πολύνεκρα 48ωρα από την έναρξη του πολέμου.
Ζητούν παραίτηση
Νετανιάχου - Ένταση και με Ιράν. Ο ηγέτης της ισραηλινής αντιπολίτευσης και
πρώην πρωθυπουργός, Yair Lapid, ζήτησε -πάλι- να παραιτηθεί ο πρωθυπουργός του
Ισραήλ, Μπενιαμίν Νετανιάχου.
«Το να αλλάζεις
πρωθυπουργό εν μέσω πολέμου δεν είναι καλό. Αλλά αυτός που είναι στην εξουσία
είναι χειρότερος. Δεν μπορεί να συνεχίσει», είπε ο Λάπιντ, σύμφωνα με το Al
Jazeera, στο ισραηλινό ειδησεογραφικό πρακτορείο GLZ Radio.
Οι εικασίες σχετικά με το
εάν ο Νετανιάχου μπορεί να διατηρήσει τον κυβερνητικό συνασπισμό εν καιρώ
πολέμου είναι έντονες. Ο Νετανιάχου έχει δεχθεί σφοδρή κριτική επειδή δεν
ανέλαβε την ευθύνη για την αποτυχία να αποτρέψει την επίθεση της 7ης Οκτωβρίου.
Οι Φρουροί της
Επανάστασης του Ιράν (IRGC) λένε ότι το Ισραήλ «θα πληρώσει» για τη δολοφονία
ενός εκ των διοικητών του. Το πρακτορείο ειδήσεων Tasnim και το Reuters
ανέφεραν νωρίτερα ότι μια αεροπορική επιδρομή σκότωσε τον Σαγιέντ Ραζί Μουσαβί
έξω από την πρωτεύουσα της Συρίας, τη Δαμασκό. Ήταν μέλος του IRGC υπεύθυνος
για τον συντονισμό της στρατιωτικής συμμαχίας μεταξύ Συρίας και Ιράν. Το IRGC
περιέγραψε τον Mousavi ως ταξίαρχο που ήταν ένας από τους παλαιότερους
συμβούλους τους στη Συρία. Ο ισραηλινός στρατός αρνήθηκε να σχολιάσει τις
αναφορές.
Βομβαρδισμοί ΗΠΑ εναντίον
φιλοϊρανικών οργανώσεων στο Ιράκ. Τουλάχιστον ένα μέλος φιλοϊρανικής οργάνωσης
έχασε τη ζωή του και άλλα 24 τραυματίστηκαν τα ξημερώματα, όταν οι ΗΠΑ
εξαπέλυσαν αεροπορικούς βομβαρδισμούς εναντίον τριών εγκαταστάσεων στο έδαφος
του Ιράκ, ανέφεραν πηγές προσκείμενες στις ιρακινές δυνάμεις ασφαλείας.
Λίγες ώρες νωρίτερα το
αμερικανικό υπουργείο Άμυνας ανακοίνωνε ότι υπήρξαν αεροπορικά πλήγματα
εναντίον τριών εγκαταστάσεων φιλοϊρανικών παρατάξεων, σε αντίποινα για τον
βομβαρδισμό βάσης στην οποία σταθμεύουν στρατεύματα των ΗΠΑ.
Aξιωματούχος του ιρακινού
υπουργείου Εσωτερικών δήλωσε πως μεταξύ άλλων επλήγη εγκατάσταση των Χασντ ας
Σάαμπι («Μονάδων Λαϊκής Κινητοποίησης») στη Χίλα, την πρωτεύουσα της επαρχίας
της Βαβυλώνας, νότια της Βαγδάτης. Ένας άνθρωπος σκοτώθηκε και άλλοι 20
τραυματίστηκαν. Ακόμα τέσσερις άνθρωποι τραυματίστηκαν σε δεύτερο πλήγμα στην
Ουάσιτ, στο νότιο Ιράκ.
Ο Αμερικανός Υπουργός
Άμυνας Λόιντ Όστιν ανακοίνωνε πως ο αμερικανικός στρατός εξαπέλυσε «απαραίτητα
και αναλογικά πλήγματα εναντίον τριών εγκαταστάσεων χρησιμοποιούμενων από την
Κατάεμπ Χεζμπολά και οργανώσεις συνδεόμενες με αυτή». Οι Κατάεμπ Χεζμπολά
(«Ταξιαρχίες του Κόμματος του Θεού») χαρακτηρίζονται «τρομοκρατική οργάνωση»
από το Στέιτ Ντιπάρτμεντ από το 2009 μ.Χ.
Ο Υπουργός Άμυνας
σχολίασε πως ήταν αντίποινα «σειράς επιθέσεων εναντίον του αμερικανικού
[στρατιωτικού] προσωπικού στο Ιράκ και στη Συρία από παραστρατιωτικούς
υποστηριζόμενους από το Ιράν, συμπεριλαμβανομένης της Κατάεμπ Χεζμπολά, η οποία
πρόσκειται στο Ιράν, και οργανώσεων συνδεόμενων με αυτή, εναντίον της
αεροπορικής βάσης της Αρμπίλ νωρίτερα».
Την επίθεση με drone στη
αμερικανική βάση ανέλαβε η λεγόμενη Ισλαμική Αντίσταση στο Ιράκ, ομάδα που
θεωρείται πως έχουν δημιουργήσει φιλοϊρανικές ένοπλες ομάδες, συνιστώσες των
Χασντ ας Σάαμπι, επισήμως ενταγμένης στις ιρακινές τακτικές δυνάμεις. Μέρος των
Χασντ είναι και η Κατάεμπ Χεζμπολά. Η κυβέρνηση του Ιράκ καταδίκασε τις
αεροπορικές επιδρομές των ΗΠΑ σε θέσεις του ιρακινού στρατού χαρακτηρίζοντάς
τις ως «καθαρή εχθρική πράξη».
Η Ουάσιγκτον διατηρεί
ανεπτυγμένους κάπου 900 στρατιωτικούς στη Συρία κι άλλους σχεδόν 2.500 στο Ιράκ
στο πλαίσιο της δράσης εναντίον της τζιχαντιστικής οργάνωσης Ισλαμικό Κράτος
(ΙΚ) από διεθνή συνασπισμό που συγκροτήθηκε το 2014 μ.Χ.
Την ίδια ώρα, ο κίνδυνος
κλιμάκωσης του πολέμου και γενικευμένης σύρραξης παραμένει υψηλός, με τις
ανταλλαγές πυρών να είναι πρακτικά καθημερινές στα σύνορα Λιβάνου -
Ισραήλ. Ακόμα, έχουμε επιθέσεις των
Χούθι εναντίον πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα με τις ΗΠΑ να σχεδιάζουν ηχηρή
«δυτική» παρουσία στην περιοχή (https://www.efsyn.gr/kosmos/mesi-anatoli/416571_foboi-gia-klimakosi-toy-polemoy-sti-m-anatoli-bombardismoi-ipa-sto-irak).
Το
σχέδιο Νετανιάχου για την Γάζα: αποστρατιωτικοποίηση, αποριζοσπαστικοποίηση και
εκτοπισμός. Αποφασισμένος να συνεχίσει τον πόλεμο στην Λωρίδα της Γάζας δήλωσε
ο Μπενιαμίν Νετανιάχου, ο οποίος σε άρθρο στην εφημερίδα Wall Street Journal
είπε ότι για να υπάρξει ειρήνη στον Παλαιστινιακό θύλακα, αυτός θα πρέπει να
«αποστρατιωτικοποιηθεί» και να «αποριζοσπαστικοποιηθεί» ο πληθυσμός. Επίσης
είπε ότι την ασφάλεια της Γάζας θα την αναλάβει το Ισραήλ, τουλάχιστον στο
εγγύς μέλλον.
Οι δηλώσεις αυτές έγιναν
το βράδυ της Δευτέρας 25 Δεκεμβρίου, ημέρας στη διάρκεια της οποίας έχασαν τη
ζωή τους τουλάχιστον 250 άνθρωποι από βομβαρδισμούς και επιχειρήσεις του
ισραηλινού στρατού και δείχνουν ότι η κυβέρνηση του Ισραήλ κωφεύει στις
διεθνείς εκκλήσεις για εκεχειρία και προστασία των αμάχων.
Κατά τον πιο πρόσφατο
απολογισμό του υπουργείου Υγείας στην Γάζα, 20.674 άνθρωποι, στην πλειονότητά
τους γυναίκες και παιδιά, έχουν σκοτωθεί στις ισραηλινές στρατιωτικές
επιχειρήσεις, ενώ οι τραυματίες είναι σχεδόν 55.000.
«Δεν θα σταματήσουμε»,
αλλά «θα εντείνουμε τις μάχες τις ημέρες που έρχονται. Αυτός θα είναι μακρύς
πόλεμος», διεμήνυσε ο Μπενιαμίν Νετανιάχου, που όρισε τρία «προαπαιτούμενα» για
να υπάρξει ειρήνη: «Η Χαμάς πρέπει να καταστραφεί, η Γάζα πρέπει να
αποστρατιωτικοποιηθεί και η παλαιστινιακή κοινωνία πρέπει να
αποριζοσπαστικοποιηθεί».
Και επανέλαβε την πρόθεσή
του να δημιουργηθεί «ζώνη ασφαλείας» στην περίμετρο της Λωρίδας της Γάζας, ώστε
να αποτραπεί η «διακίνηση όπλων». Ο Ισραηλινός πρωθυπουργός μάλιστα επιτέθηκε
στην Παλαιστινιακή Αρχή, λέγοντας ότι δεν μπορεί να αναλάβει τη διακυβέρνηση
στην Λωρίδα της Γάζας, λέγοντας ότι «χρηματοδοτεί και εξυμνεί την τρομοκρατία»
στην κατεχόμενη Δυτική Όχθη. Για «το εγγύς μέλλον», το Ισραήλ θα αναλάβει «την
κύρια ευθύνη για την ασφάλεια στην Γάζα», από όπου αποσύρθηκε μονομερώς το 2005
μ.Χ., έπειτα από 38 χρόνια κατοχής, επανέλαβε.
Στο μεταξύ, σύμφωνα με
την Ισραηλινή εφημερίδα Haaretz, ο Μπενιαμίν Νετανιάχου δήλωσε διατεθειμένος να
ενθαρρύνει την «εθελοντική μετανάστευση των Παλαιστινίων εκτός της Λωρίδας της
Γάζας», ουσιαστικά μιλώντας για εκτοπισμό.
Το «πρόβλημα», είπε σε κοινοβουλευτικούς
του κόμματός του, του Λικούντ, «δεν είναι αν πρέπει να επιτρέψουμε την έξοδο,
αλλά αν θα βρεθεί χώρα διατεθειμένη να απορροφήσει» τον πληθυσμό που θα φύγει,
είπε σύμφωνα με την Ισραηλινή εφημερίδα.
Η αντίδραση της Χαμάς.
«Γελοίο» χαρακτήρισε η Χαμάς το σχέδιο του Ισραηλινού πρωθυπουργού για
εκτοπισμό των Παλαιστινίων από την Λωρίδα της Γάζας, λέγοντας ότι οι κάτοικοι
«αρνούνται να απελαθούν και να εκτοπιστούν», δεν πρόκειται να δεχθούν «την
εξορία» και «δεν υπάρχει άλλη επιλογή παρά να παραμείνουν στη γη μας».
«Αν ήταν το παιδί σου;».
Οργή στις οικογένειες των ομήρων που κρατά η Χαμάς έχει προκαλέσει η απόφαση
του Μπενιαμίν Νετανιάχου να μην κάνει διαπραγματεύσεις για απελευθέρωσή τους
και να συνεχίσει τον πόλεμο. Ο ισραηλινός πρωθυπουργός αποδοκιμάστηκε
επανειλημμένα κατά τη διάρκεια ομιλίας του στο κοινοβούλιο από μέλη οικογενειών
των ομήρων.
Στην διάρκεια της ομιλίας
του, που εξηγούσε ότι πρέπει ο πόλεμος να συνεχιστεί έως ότου καταστραφεί η
Χαμάς, τα μέλη των οικογενειών κρατούσαν πλακάτ με συνθήματα και φώναζαν
«Τώρα!» και «Κι αν ήταν ο δικός σου γιος;» ή «80 μέρες, κάθε λεπτό είναι
κόλαση». Διαδήλωση για το ίδιο θέμα έγινε για μια ακόμη φορά στο Τελ Αβίβ.
Η Χαμάς από την πλευρά
της απαιτεί να τερματιστούν οι εχθροπραξίες προτού γίνουν νέες διαπραγματεύσεις
για την απελευθέρωση ομήρων. Το αίτημα για εκεχειρία διατυπώνεται διαρκώς από
τον ΟΗΕ, τις ανθρωπιστικές οργανώσεις και πολλές χώρες (πλην ΗΠΑ) ώστε να
απελευθερωθούν οι όμηροι και να παρασχεθεί βοήθεια στους αμάχους.
Η Αίγυπτος και το Κατάρ,
που έχουν αναλάβει την διαμεσολάβηση ανάμεσα στις δύο πλευρές, προσπαθούν α
επιτύχουν συμβιβασμό για να κηρυχθεί μια ανακωχή, ανάλογη με αυτήν του
Νοεμβρίου, στη διάρκεια της οποίας αφέθηκαν ελεύθεροι 105 όμηροι και, σε
αντάλλαγμα, 240 Παλαιστίνιοι φυλακισμένοι σε Ισραηλινές φυλακές (https://www.efsyn.gr/kosmos/mesi-anatoli/416555_shedio-netaniahoy-gia-ti-gaza-apostratiotikopoiisi-aporizospastikopoiisi).
Δεξαμενόπλοια:
Γιατί η Ευρώπη πληρώνει ακριβά τις επιθέσεις των Χούθι. Περίπου 8,2 εκατομμύρια
βαρέλια πετρελαίου και πετρελαιοειδών διέρχονται από την Ερυθρά Θάλασσα κάθε
μέρα.
Η Ευρώπη «πληρώνει»
περισσότερο τις επιθέσεις Χούθι στον κλάδο των δεξαμενοπλοίων, καθώς το
μεγαλύτερο πρόβλημα αντιμετωπίζουν τα φορτία προϊόντων πετρελαίου, ντίζελ και
καύσιμα αεροσκαφών, που έρχονται μέσω Ερυθράς Θάλασσας και της Διώρυγας του
Σουέζ προς την «Γηραιά Ήπειρο».
Τα φορτία αυτά είναι και
τα περισσότερα και υποχρεούνται να μεταφερθούν σε Ευρωπαϊκά λιμάνια μέσω του
Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας, που σημαίνει επιπλέον κόστος και χρόνος. Αρκετές
ναυτιλιακές εταιρείες (μεταξύ των οποίων και η μεγάλη πετρελαϊκή εταιρεία BP)
αποφάσισαν να αποφύγουν προσωρινά την “Πύλη της Θλίψης”, το Στενό Bab el-
Mandeb. Με πλάτος 18 μίλια στο πιο στενό
σημείο του, συνδέει την Ερυθρά Θάλασσα με τον Κόλπο του Άντεν και την Αραβική
Θάλασσα.
Πρόκειται για μια
σημαντική δίοδο διέλευσης για το πετρέλαιο και τα προϊόντα πετρελαίου που ρέουν
και προς τις δύο κατευθύνσεις μεταξύ της λεκάνης του Ατλαντικού/Μεσογείου και
του Ειρηνικού Ωκεανού. Στις περισσότερες περιπτώσεις, η αποφυγή των στενών Bab
el-Mandeb σημαίνει επίσης ότι δεν χρησιμοποιείται η διώρυγα του Σουέζ.
Δεξαμενόπλοια: Το προφίλ
του «σκοτεινού» στόλου. Μια ανάλυση της Vortexa δείχνει ότι περίπου 8,2
εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου και πετρελαιοειδών διέρχονται από την Ερυθρά
Θάλασσα κάθε μέρα, με αποτέλεσμα μία διαταραχή στην περιοχή να έχει σημαντικές
επιπτώσεις στο παγκόσμιο εμπόριο πετρελαίου.
Ωστόσο όπως εξηγεί ο
οίκος αναλύσεων Poten τα δύο σημαντικότερα πετρελαϊκά προϊόντα που περνούν από
τα στενά είναι το ρωσικό αργό πετρέλαιο που ρέει προς Νότο μέσω της διώρυγας
του Σουέζ με προορισμό τους πελάτες στην Ασία και τα μεσαία αποστάγματα (ντίζελ
και καύσιμα αεροσκαφών) που ρέουν προς την άλλη κατεύθυνση από την Ασία και την
Μέση Ανατολή προς την Ευρώπη. Υπάρχουν επίσης ενδοπεριφερειακές μετακινήσεις,
συμπεριλαμβανομένων των ενδοσαουδαραβικών διελεύσεων μεταξύ των ανατολικών και
δυτικών ακτών της χώρας.
Οι ροές Ρωσικού αργού, οι
οποίες, σύμφωνα με τη Vortexa, αντιπροσωπεύουν το 72% των διελεύσεων προς το
νότο, θα συνεχίσουν πιθανότατα να κινούνται ανεξάρτητα από την κατάσταση
ασφαλείας στην περιοχή, ιδίως όταν πρόκειται για τον λεγόμενο “σκοτεινό στόλο”.
Όπως εικάζεται οι Χούθι (με ή χωρίς ιρανική συνδρομή) έχουν πληροφορίες σχετικά
με την προέλευση του πλοίου ή του φορτίου τους, και συνεπώς μάλλον δεν θα
χτυπήσουν πλοία που μεταφέρουν ρωσικό αργό.
Δεν μπορεί να
υποστηριχθεί όμως το ίδιο για τα προϊόντα πετρελαίου που μεταφέρονται μέσω
Σουέζ προς τους ευρωπαϊκούς προορισμούς. Προκειμένου να αποφύγουν το κίνδυνο
επιθέσεων τα φορτία αυτά μπορούν να
ακολουθήσουν την ασφαλέστερη εναλλακτική διαδρομή, για να φτάσουν στον
προορισμό τους στην Ευρώπη, πλέοντας γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας,
επιβαρυνόμενα με σημαντικό πρόσθετο
χρόνο πλεύσης και κόστους.
Μέχρι στιγμής, ο
αντίκτυπος των αυξημένων εντάσεων στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας στους
ναύλους των δεξαμενόπλοιων είναι περιορισμένος αφού τα Στενά Bab el-Mandeb
μπορούν να παρακαμφθούν. Οι συνεχιζόμενες διαταραχές θα μπορούσαν όμως να
οδηγήσουν σε αλλαγές στις εμπορικές ροές, οι οποίες με την σειρά τους θα
επιφέρουν αλλαγές στην αξιοποίηση των επιμέρους κατηγοριών δεξαμενοπλοίων.
Επιλέγοντας οι έμποροι
πετρελαίου μεγαλύτερες αποστάσεις γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας θα
αξιοποιήσουν τα μεγαλύτερα δεξαμενόπλοια τύπου LR1 ή LR2 έναντι των μικρότερων
MR για τις μετακινήσεις προϊόντων, αναφέρει ο Poten. Αυτό θα μπορούσε να
αυξήσει σημαντικά την ζήτηση σε τόνο-μίλια, με επιβάρυνση των ναύλων.
Ωστόσο, όπως έχει
επισημανθεί, το μεγαλύτερο μέρος του αργού πετρελαίου που διασχίζει την Ερυθρά
Θάλασσα είναι Ρωσικό και οι ροές αυτές είναι απίθανο να επηρεαστούν από τις
ανησυχίες για την ασφάλεια, εκτός εάν τα Στενά κλείσουν εντελώς, πράγμα
εξαιρετικά απίθανο.
Αν όμως οι Χούθι “πετύχουν” να πλήξουν ένα δυτικό
πλοίο και να προκαλέσουν σημαντικές απώλειες, αυτό θα μπορούσε να προκαλέσει μια αντίδραση που
θα κλιμάκωνε μαζικά την σύγκρουση στην περιοχή. Σε αυτή την περίπτωση η αγορά
δεξαμενοπλοίων θα άλλαζε άρδην, με τους ναύλους να εκτοξεύονταν.
Υπενθυμίζεται ότι η
ασφάλεια της ναυσιπλοΐας στην περιοχή επιδεινώθηκε σημαντικά μετά την
εντατικοποίηση της εκστρατείας των ανταρτών Χούθι, οι οποίοι υποστηρίζονται,
οπλίζονται και εκπαιδεύονται από το Ιράν, κατά της εμπορικής ναυτιλίας στην
Ερυθρά Θάλασσα.
Οι Χούθι υποστηρίζουν τη
Χαμάς στον αγώνα της κατά του Ισραήλ και αρχικά στόχευαν μόνο πλοία που
συνδέονταν με ισραηλινά συμφέροντα. Ωστόσο, η εκστρατεία τους έχει ενταθεί τις
τελευταίες εβδομάδες και περισσότερα πλοία έχουν δεχθεί επιθέσεις χωρίς προφανή
σχέση με το Ισραήλ.
Η κλιμάκωση αυτή οδήγησε
στην δημιουργία της “Επιχείρησης Prosperity Guardian”, μιας πολυεθνικής
πρωτοβουλίας ασφαλείας που θα συμβάλει στην προστασία των εμπορικών πλοίων στην
περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας από μη επανδρωμένα αεροσκάφη και πυραύλους.
Εκτός από τις Ηνωμένες
Πολιτείες, συμμετέχουν, μεταξύ άλλων, το Ηνωμένο Βασίλειο, το Μπαχρέιν, ο
Καναδάς, η Γαλλία, η Ιταλία, οι Κάτω Χώρες, η Νορβηγία, οι Σεϋχέλλες και η
Ισπανία. Όμως ακόμη δεν είναι σαφές ποια συγκεκριμένα μέτρα μελετώνται για την
προστασία της ναυτιλίας στην Ερυθρά Θάλασσα (https://www.ot.gr/2023/12/26/naytilia/pontoporos/deksamenoploia-giati-i-eyropi-plironei-akriva-tis-epitheseis-ton-xouthi/).
Αιφνίδια
βελτίωση των σχέσεων Ιράν και Αιγύπτου με φόντο την σφαγή στην Γάζα. Ο Ιρανός
Πρόεδρος Ebrahim Raisi τηλεφώνησε στον Αιγύπτιο ομόλογό του Abdel-Fattah
El-Sisi. Οι Πρόεδροι της Αιγύπτου και του Ιράν συζήτησαν τις πρόσφατες
εξελίξεις στην Γάζα, αλλά και την προοπτική αποκατάστασης των διπλωματικών
σχέσεων μεταξύ των δύο χωρών τους, σε αυτό που η Ιρανική τηλεόραση χαρακτήρισε
το Σάββατο 23 Δεκεμβρίου 2023 μ.Χ., ως την πρώτη τηλεφωνική επικοινωνία τους.
Σύμφωνα με την τηλεοπτική
αναφορά, ο Ιρανός Πρόεδρος Ebrahim Raisi τηλεφώνησε στον Αιγύπτιο ομόλογό του
Abdel-Fattah El-Sisi. Οι δύο ηγέτες συναντήθηκαν για πρώτη φορά τον Νοέμβριο,
στο περιθώριο των εργασιών μιας έκτακτης αραβο-ισλαμικής διάσκεψης που
πραγματοποιήθηκε στο Ριάντ της Σαουδικής Αραβίας.
«Ο Raisi δήλωσε ότι το
Ιράν είναι έτοιμο να παράσχει όλες τις δυνατότητες που διαθέτει για να
σταματήσει τη γενοκτονία της σιωνιστικής κυβέρνησης (στην Γάζα), αλλά και για
να αποστείλει βοήθεια στους Παλαιστίνιους”, όπως μετέδωσε η Ιρανική κρατική
τηλεόραση, προσθέτοντας ότι είναι η πρώτη τηλεφωνική συνομιλία μεταξύ των δύο
αντρών.
Οι σχέσεις μεταξύ της
Αιγύπτου και του Ιράν ήταν σε γενικές γραμμές τεταμένες εδώ και δεκαετίες, παρά
το γεγονός ότι οι δύο χώρες διατηρούσαν κάποιες διπλωματικές επαφές. Το
αναφερόμενο τηλεφώνημα, ακολουθεί τις κινήσεις άλλων χωρών της περιοχής για τη
χαλάρωση των εντάσεων κατά τους τελευταίους μήνες.
Η Σαουδική Αραβία,
σουνιτική μουσουλμανική σύμμαχος της Αιγύπτου και το σιιτικό Ιράν αποκατέστησαν
τις διπλωματικές τους σχέσεις μέσα στο 2023 μ.Χ., ενώ το Κάιρο έκλεισε ένα
ρήγμα με το Κατάρ και αποκατέστησε τις σχέσεις του με την Τουρκία (https://www.bankingnews.gr/diethni/articles/712517/aifnidia-veltiosi-ton-sxeseon-iran-kai-aigyptou-me-fonto-tin-sfagi-sti-gaza).
Μόλις
άνοιξε το πρόβλημα στην Ερυθρά θάλασσα με άρθρα μας επισημάναμε ότι κάτι "
μας ετοιμάζουν πάλι". Συγκεκριμένα επισημαίναμε: Μας ετοιμάζουν μεγάλα
πανηγύρια τις επόμενες μέρες - Έκτακτη Ανάλυση και ο Θεός βοηθός.
Η προσοχή της παγκόσμιας κοινής γνώμης φεύγει
από το Ουκρανικό και την Παλαιστίνη και πάει στα γεωστρατηγικά στενά της
Υεμένης που στην απέναντι πλευρά της Αραβικής Χερσονήσου σχετίζονται με τα
κρίσιμα ΣΤΕΝΑ του Ορμούζ του Περσικού κόλπου. Πόσο θα κρατήσουν οι επιχειρήσεις
αυτές; Πόσο θα αυξηθούν οι τιμές των προϊόντων; Όλα και όλοι είναι ανοικτά στα
γεωπολιτικά παιχνίδια που παίζονται....
Αυτά γράφαμε και σήμερα
πριν λίγο ήρθαν τα μαντάτα.. "Ο
θάνατος του εμπορίου στην Ερυθρά Θάλασσα - Πτώση 82% σε διελεύσεις, αύξηση 300%
σε ναύλα, πληθωρισμός φωτιά στην ΕΕ. Χάος στις εφοδιαστικές αλυσίδες, και οι
αυξήσεις στα ναύλα από Ασία ως Ευρώπη και Βόρεια Αμερική
Μια συγκλονιστικού
μεγέθους κατακόρυφη πτώση 82% στην ολική χωρητικότητα των πλοίων μεταφοράς
εμπορευματοκιβωτίων που περνούν από την Ευρθρά Θάλασσα και φτάνουν στον Κόλπο
του Άντεν καταγράφηκε στο διάστημα 19-22 Δεκεμβρίου, σε σύγκριση με το πρώτο
εξάμηνο του Δεκεμβρίου, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία από την Clarkson
Research Services Ltd. τα οποία δημοσιεύει το Bloomberg.
Τα ναυτιλιακά δεδομένα
αυτά δεν δείχνουν απλά σημαντική μείωση της δραστηριότητας των εμπορικών πλοίων
στον κρίσιμο παγκόσμιο εμπορικό διάδρομο της Ερυθράς Θάλασσας που συνδέεται με
την Διώρυγα του Σουέζ και μέσω του οποίου γίνεται το 12% του διεθνούς εμπορίου
και σχεδόν το ένα τρίτο της παγκόσμιας κυκλοφορίας εμπορευματοκιβωτίων, αλλά
την κατά κυριολεξία κατάρρευση της καθώς οι μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες
του κόσμου αλλάζουν τα δρομολόγια των πλοίων τους, επιλέγοντας να διαπλεύσουν
την Αφρική για να αποφύγουν τις επιθέσεις με drone και πυραύλους των ανταρτών
Houthi.
Τα στοιχεία του Bloomberg
δείχνουν συγκεκριμένα ότι οι επιθέσεις των Houthi είχαν αποτέλεσμα αλλάζοντας
ριζικά την εικόνα του διεθνούς εμπορίου και ότι μέσα σε λίγες μέρες ελάχιστα
μόνο πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με προορισμούς στην Ευρώπη ή την Ασία
συνεχίζουν να διασχίζουν την κάποτε πολυσύχναστη Ερυθρά Θάλασσα" (https://konstantinoupolipothoumeno.blogspot.com/2023/12/blog-post_476.html).
Οι
μάχες μεταξύ του Ισραήλ και της λιβανικής ομάδας Χεζμπολάχ θα μπορούσαν να
κλιμακωθούν σε μια παγκόσμια σύγκρουση. Αυτό δήλωσε ο αρχηγός του Μικτού
Επιτελείου των Ενόπλων Δυνάμεων των ΗΠΑ, στρατηγός Τσαρλς Μπράουν. Σύμφωνα με
τον ίδιο, θα είναι πιο δύσκολο για την Ουάσιγκτον να στηρίξει το Τελ Αβίβ σε
αυτή την σύγκρουση.
«Υπάρχει σοβαρός κίνδυνος
σύγκρουσης μεγάλης κλίμακας εάν κλιμακωθεί η Ισραηλινή στρατιωτική επιχείρηση
κατά της Χεζμπολάχ στον Λίβανο. Η υποστήριξη του Ισραήλ σε περίπτωση πολέμου με
την Χεζμπολάχ θα είναι πιο δύσκολο έργο για τις Ηνωμένες Πολιτείες από την
απόκρουση μιας ιρανικής επίθεσης στο εβραϊκό κράτος τον Απρίλιο του τρέχοντος
έτους», δήλωσε ο Μπράουν σύμφωνα με το Reuters.
Ο Αμερικανός στρατιωτικός
ηγέτης τόνισε ότι η Λιβανέζικη ομάδα ξεπερνά σημαντικά την Χαμάς ως προς το
στρατιωτικό δυναμικό, ειδικά ως προς τον αριθμό των πυραύλων. «Αυτό αυξάνει τον
κίνδυνο εμπλοκής του Ιράν και των συμμάχων του, κάτι που θα μπορούσε να
οδηγήσει σε μια πολύ ευρύτερη περιφερειακή σύγκρουση», λέει ο Μπράουν.
Να προσθέσουμε ότι το Τελ
Αβίβ είχε προαναγγείλει την έγκριση ενός σχεδίου για γρήγορη επίθεση κατά του
Λιβάνου για την καταστροφή της Χεζμπολάχ. Σε απάντηση, ο ηγέτης του κινήματος,
Χασάν Νασράλα, είπε ότι η ομάδα θα επιτεθεί σε ολόκληρο το έδαφος του Ισραήλ με
ρουκέτες (https://news12.gr/apo-ti-mesi-anatoli-se-mia-pagkosmi/).
OHE:
Η εξάπλωση του πολέμου της Γάζας στον Λίβανο θα αποτελέσει σκηνικό Aποκάλυψης. Ο
επικεφαλής ανθρωπιστικών υποθέσεων του ΟΗΕ, Μάρτιν Γκρίφιθς, δήλωσε ότι
ανησυχεί για πιθανή εξάπλωση του πολέμου της Γάζας σε όλη την περιοχή, συμπεριλαμβανομένης
της Δυτικής Όχθης.
Ο αξιωματούχος του ΟΗΕ
προειδοποίησε ότι μια εξάπλωση στον Λίβανο του πολέμου του Ισραήλ κατά της
Χαμάς στην Λωρίδα της Γάζας θα αποτελέσει «ενδεχομένως ένα σκηνικό Αποκάλυψης».
«Το βλέπω αυτό σαν τη σπίθα που θα πυροδοτήσει... (την ένταση). Θα είναι
ενδεχομένως ένα σκηνικό Αποκάλυψης» προειδοποίησε από την Γενεύη, μιλώντας σε
δημοσιογράφους, ο Μάρτιν Γκρίφιθς, του οποίου η θητεία λήγει στο τέλος του
μήνα.
Οι ενδεχόμενες συνέπειες
είναι «απρόβλεπτες». Μια σύγκρουση που θα εμπλέκει τον Λίβανο «Θα φθάσει στην
Συρία... θα φθάσει και στα άλλα εδάφη της περιοχής. Αυτό θα έχει προφανώς
συνέπειες στην Γάζα, και προφανώς θα έχει αντίκτυπο στην Δυτική Όχθη. Είναι
πολύ ανησυχητικό» είπε, προσθέτοντας πως «από τότε που ξέσπασε ο πόλεμος στην
Γάζα, πριν από εννέα μήνες, μας έδειξε έναν νέο βαθμό τραγωδίας και ωμότητας.
Ο πόλεμος στην Λωρίδα της
Γάζας οδήγησε σε βίαια επεισόδια στα βόρεια σύνορα του Ισραήλ με τον Λίβανο,
όπου σημειώνονται σχεδόν καθημερινά ανταλλαγές πυρών μεταξύ της Χεζμπολάχ,
συμμάχου του παλαιστινιακού ισλαμιστικού κινήματος, και του ισραηλινού στρατού.
Η Δυτική Όχθη, όπου η
διεθνώς αναγνωρισμένη Παλαιστινιακή Αρχή ασκεί περιορισμένη διοίκηση υπό την Ισραηλινή
κατοχή, έχει ήδη υποστεί τις χειρότερες ταραχές εδώ και δεκαετίες παράλληλα με
τον πόλεμο στην Γάζα, έδαφος που ελέγχεται από τη Χαμάς.
Η Χεζμπολάχ άνοιξε μέτωπο
από τον Λίβανο, σε ένδειξη υποστήριξης προς τη Χαμάς, την επομένη της επίθεσης
στο νότιο Ισραήλ, στις 7 Οκτωβρίου 2023 μ.Χ., η οποία προκάλεσε τον θάνατο
1.195 ανθρώπων, κυρίως αμάχων, σύμφωνα με καταμέτρηση του Γαλλικού Πρακτορείου,
βάσει Ισραηλινών επίσημων στοιχείων.
Από τους 251 ανθρώπους
που απήχθησαν κατά την διάρκεια της επίθεσης, 116 συνεχίζουν να κρατούνται
όμηροι, εκ των οποίων 42 είναι νεκροί, σύμφωνα με τον στρατό. Γάζα: Σχεδόν
38.000 οι νεκροί Παλαιστίνιοι. Σε αντίποινα, το Ισραήλ εξαπέλυσε επίθεση στην
Λωρίδα της Γάζας, η οποία μετρά έως σήμερα 37.718 νεκρούς, στην πλειονότητά
τους αμάχους, σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Υγείας της κυβέρνησης που
ελέγχεται από την Χαμάς (https://www.iefimerida.gr/kosmos/exaplosi-polemoy-gazas-libano-skiniko-apokalypsis).
Ο
Νετανιάχου προχωρά σε προσάρτηση της Δυτικής Όχθης: Ο IDF δημιουργεί τεράστιες
αποθήκες τροφίμων και αναπτύσσει δυνάμεις σε Γκολάν και Λίβανο. Η Ιορδανία
αναπτύσσει και αυτή δυνάμεις στα σύνορά της με το Ισραήλ.
Ισραηλινά άρματα μάχης,
τεθωρακισμένα και δυνάμεις πυροβολικού αναπτύσσονται στα σύνορα με το Λίβανο
αλλά και στο μέτωπο του Γκολάν του Νοτίου Λιβάνου καθώς πλησιάζει η έναρξη των
επιχειρήσεων.
Το Ισραήλ, φοβούμενο
γενική ανάφλεξη με συμμετοχή εκατοντάδων χιλιάδων σιιτών και φιλοιρανικών
πολιτοφυλακών απ όλη την Μέση Ανατολή που θα σπεύσουν να συνδράμουν τη
Χεζμπολάχ, δημιουργεί τεράστιες αποθήκες έκτακτης ανάγκης για προμήθειες
τροφίμων εν καιρώ πολέμου.
Τα πακέτα περιέχουν
τρόφιμα για 72 ώρες για 4μελή οικογένεια, τα οποία θα παραδοθούν από τον IDF σε
Ισραηλινούς που δεν μπορούν να φύγουν από το σπίτι τους σε περίπτωση πολέμου
εναντίον της Χεζμπολάχ.
Ο Ισραηλινός πρωθυπουργός
Μ. Νετανιάχου συναντήθηκε νωρίτερα με έφεδρους στρατιώτες του Ισραήλ στο βόρειο
Ισραήλ όπου τόνισε ότι “με τη βοήθεια των μαχητών μας, θα πετύχουμε όλους τους
στόχους μας – μέχρι την νίκη”. Η Ιορδανία αναπτύσσει και αυτή δυνάμεις στα
σύνορά της με το Ισραήλ, λόγω αυξημένης απειλής από την Δυτική Όχθη. ΤΟΜΑ YPR-765 αναπτύσσονται στα σύνορα από την
Ιορδανία.
Η Χεζμπολάχ προχώρησε σε
μεταφορά μαχητών της από την Deir Ezzor της Συρίας (η αναφορά κάνει λόγο για
απέλαση), από τους τομείς Mayadir και Albukamal (ανατολικά της Deir Ezzor),
στον Λίβανο, εν αναμονή φυσικά του επερχόμενου πολέμου μεταξύ του Ισραήλ και
της Χεζμπολάχ.
Ταυτόχρονα, ο Qais
al-Khazali, ο Γενικός Γραμματέας της Ιρακινής πολιτοφυλακής που υποστηρίζεται
από το Ιράν, Asa’ib Ahl al-Haq απείλησε ότι εάν οι Ηνωμένες Πολιτείες βοηθήσουν
σε μια Ισραηλινή εισβολή στον Νότιο Λίβανο και τον πόλεμο με τη Χεζμπολάχ, θα
στοχοποιηθούν οι βάσεις, το προσωπικό και τα συμφέροντα των ΗΠΑ σε όλη την
περιοχή, αλλά πιο συγκεκριμένα στο Ιράκ.
Ο Asa’ib Ahl al-Haq είναι
μέλος της Ισλαμικής Αντίστασης στο Ιράκ που συνεχίζει να εξαπολύει επιθέσεις
στο Ισραήλ χρησιμοποιώντας drones μεγάλου βεληνεκούς και πυραύλους Cruise, αλλά
είναι επίσης μέρος της 41ης, 42ης και 43ης
ταξιαρχίας της Λαϊκής Κινητοποίησης Δυνάμεις (PMF) που υπάγεται στις Ένοπλες
Δυνάμεις του Ιράκ.
Το Ισραήλ προσαρτά την
Δυτική Όχθη. Εν τω μεταξύ φωτιά βάζουν οι δηλώσεις του ακροδεξιού Υπουργού
Οικονομικών του Ισραήλ, καθώς και επίσης Υπουργού στο ΥΠΑΜ, Bezalel Smotrich. Ο
Smotrich διατηρεί κυβέρνηση συνασπισμού στηρίζοντας τις επίσης ακραίες απόψεις
του πρωθυπουργού Νετανιάχου.
Κατά τα λεγόμενα του,
μιλώντας σε συνάντηση του κόμματός του, “Θρησκευτικού Σιωνισμού” (Religious
Zionism), είπε “τεκμηριώνω τα γεγονότα, προκειμένου να κάνω την Ιουδαία και την
Σαμάρια {Δυτική Όχθη}, αναπόσπαστο κομμάτι του κράτους του Ισραήλ”.
“Θα εδραιώσουμε
κυριαρχία”, προσέθεσε, “πρώτα στο έδαφος και μετά νομοθετική. Σκοπεύω να νομιμοποιήσω
τους νέους εποικισμούς {Παράνομα φυλάκια}…Αποστολή μου αποτελεί η ανατροπή του
κατεστημένου ενός Παλαιστινιακού Κράτους”. Εν τω μεταξύ η προσάρτηση και η
απόκτηση περιοχών μέσω στρατιωτικών μέσων απαγορεύεται από το καταστατικό του
ΟΗΕ.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του
Guardian της περασμένης εβδομάδας, ο Ισραηλινός στρατός παρέδωσε σημαντικές
νομικές εξουσίες στην κατεχόμενη Δυτική Όχθη, σε φιλο-εποικιστικούς δημοσίους
υπαλλήλους, θέτοντας τις βάσεις για ανάληψη του πλήρους ελέγχου της πολιτικής
διαχείρισης από τους Ισραηλινούς.
Η πολιτική διαχείριση της
Δυτικής Όχθης είναι υπεύθυνη για την σχεδίαση και κατασκευή στον τομέα C,
δηλαδή το 60% των κατεχομένων παλαιστινιακών περιοχών υπάγεται ήδη στην πλήρη
πολιτική διαχείριση του Ισραήλ. Εξάλλου, αφού εκλέχθηκε, ο Smotrich, ενέκρινε
χιλιάδες νέα σπίτια εποίκων, ενώ παράλληλα δυσκόλεψε κατά πολύ τα πράγματα για
τους Παλαιστινίους που ήθελαν να χτίσουν σπίτια και να κυκλοφορούν.
Πάντως οι Ισραηλινοί
δείχνουν αηδιασμένοι με τον Smotrich και τις πρακτικές του, αφού σύμφωνα με
σημερινό δημοσίευμα της Haaretz, ο Smotrich δεν μπαίνει καν στην Κνέσετ, αν
γίνουν τώρα εκλογές. Τα Ισραηλινά ΜΜΕ, όπως η Haaretz, εξαπολύουν μια άνευ
προηγουμένου επίθεση στον Νετανιάχου μιλώντας για “προσάρτηση της Δυτικής Όχθης
γεγονός που θα έχει τεράστιες αρνητικές επιπτώσεις για το Ισραήλ”.
Ποιες δυνάμεις παραμένουν
στην Γάζα. Θέμα ημερών είναι πλέον το πέρας των επιχειρήσεων στην Γάζα και της
ήττας της Ταξιαρχίας Ράφα της Χαμάς. Αυτό σημαίνει πως το Ισραήλ περνά στην
φάση C των επιχειρήσεων, που θα δεσμεύσει τουλάχιστον δύο μεραρχίες στην Γάζα,
προκειμένου να διενεργούνται συνεχόμενες επιδρομές.
Μέχρι στιγμής η Μεραρχία
162, του Ισραηλινού στρατού, έχει εξοντώσει 750 τρομοκράτες, από την έναρξη των
επιχειρήσεων στην Ράφα. Αξιωματούχοι του IDF κάνουν λόγο για χιλιάδες μαχητές
της Χαμάς, που έχουν εγκαταλείψει την Ράφα, με μόνο το 1/4 των αρχικών τους
δυνάμεων να παραμένει και να πολεμά τον Ισραηλινό στρατό.
Συγκεκριμένα κάποιες από
τις δυνάμεις της Χαμάς που απομένουν συγκροτούν τα τάγματα Tel Sultan και
Shabora, που συνεχίζουν να πολεμούν τις ένοπλες δυνάμεις του Ισραήλ μανιασμένα.
Αξιωματούχος του IDF δηλώνει πως “Καταφέρνουμε με μια μεραρχία, αυτό που στην
αρχή νομίζαμε πως χρειάζεται δύο μεραρχίες”. Η εν εξελίξει επιχείρηση στην Ράφα
περιλαμβάνει την καταστροφή των τούνελ κατά μήκος της λεγόμενης “Διαδρομής
Philadelphi”.
Οι εκτιμήσεις υπαγορεύουν
να παραμείνουν δυνάμεις στην διαδρομή Philadelphi ακόμα και όταν οι κύριες
δυνάμεις του Ισραηλινού στρατού αποσυρθούν, προκειμένου να ασκούν έλεγχο. Οι
ίδιες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για μήνες έως ότου εντοπιστούν όλα τα τούνελ που
οδηγούν στην Αίγυπτο (https://warnews247.gr/war-monitor/israhl/o-netaniaxou-proxwra-se-prosarthsh-ths-dutikhs-oxthhs-o-idf-dhmiourgei-terasties-apothhkes-trofimwn-anaptussontai-dunameis-se-duo-metwpa-gkolan-kai-libano/).
τ. Στρατηγός του Ισραήλ προειδοποίησε το Νετανιάχου πως αν επιτεθεί στον Βορρά θα καταστραφεί ο Τρίτος Ναός!! τ. Στρατηγός του Ισραήλ προειδοποίησε το Νετανιάχου πως αν επιτεθεί στον Βορρά θα καταστραφεί ο Τρίτος Ναός!! Πολύ περίεργη δήλωση καθώς δεν διευκρινίζεται τι εννοεί όταν μιλά για καταστροφή Γ Ναού αφού με τα όσα ξέρουμε ως τώρα δεν έχει ανεγερθεί…
Ο
υποστράτηγος της εφεδρείας του Ισραηλινού στρατού, Γιτζάκ Μπρικ, προειδοποίησε
για τον επερχόμενο πόλεμο κατά της Αντίστασης στον Λίβανο. Ο πρώην Επίτροπος
Εγκλήσεων των Ισραηλινών Στρατιωτών, Yitzhak Brick ο οποίος συναντήθηκε με τον
Ισραηλινό πρωθυπουργό Μπενιαμίν Νετανιάχου έξι φορές κατά τη διάρκεια του
πολέμου, είπε: «Εάν η ηγεσία αποφασίσει να κάνει πόλεμο στον Βορρά, θα είναι η
καταστροφή του Τρίτου Ναού».
Οι
προειδοποιήσεις του Μπρικ δεν είναι οι πρώτες για την ηγεσία του Ισραήλ καθώς
είχε προηγηθεί η θέση του ότι η κήρυξη πολέμου του Τελ Αβίβ στον Λίβανο
σημαίνει συλλογική αυτοκτονία για το Ισραήλ, με επικεφαλής τον Νετανιάχου, τον
Γκάλαντ και τον Χάλεβι, προσθέτοντας ότι «οι συνέπειες του εναντίον του Λιβάνου
θα είναι πιο επικίνδυνες από αυτές του παρελθόντος».
Ο πρώην
Υποστράτηγος και πρώην επικεφαλής του Τμήματος Επιχειρήσεων Ισραηλινoύ στρατού,
Yisrael Ziv, είχε δηλώσει προηγουμένως, σύμφωνα με Ισραηλινά μέσα ενημέρωσης,
ότι εάν η χώρα εισέλθει σε έναν διευρυμένο πόλεμο με τον Λίβανο θα πυροδοτούσε
ολόκληρο το Ισραηλινό εσωτερικό μέτωπο και αυτό θα ερχόταν στην χειρότερη
δυνατή στιγμή για το Ισραήλ. Λιβανέζικα μεγάλα ΜΜΕ που αναδημοσιεύουν σήμερα
την είδηση δεν διευκρινίζουν τι ακριβώς εννοεί ο στρατηγός όταν μιλά για
καταστροφή Τρίτου Ναού. Περίεργο πού περίεργο (https://www.triklopodia.gr/%cf%84-%cf%83%cf%84%cf%81%ce%b1%cf%84%ce%b7%ce%b3%cf%8c%cf%82-%cf%84%ce%bf%cf%85-%ce%b9%cf%83%cf%81%ce%b1%ce%ae%ce%bb-%cf%80%cf%81%ce%bf%ce%b5%ce%b9%ce%b4%ce%bf%cf%80%ce%bf%ce%af%ce%b7%cf%83%ce%b5/)...
Αποκαλύπτονται
με θράσος τα τέρατα του Εβραϊσμού. Ρραβίνος Yisrael Ariel: θα κατακτήσουμε..
αυτή είναι η αποστολή του Μεσσία να φέρει μέσω πολέμου τους 7 νόμους. Στο εξής,
δεν υπάρχει Χριστιανισμός κι Ισλάμ. Τα τζαμιά και οι χριστιανικοί πυργίσκοι θα
γκρεμιστούν!
ΠΑΙΖΟΥΝ ΜΕ ΑΝΟΙΧΤΑ
ΧΑΡΤΙΑ..ραβίνος Yisrael Ariel: θα κατακτήσουμε.. αυτή είναι η αποστολή του
Μεσσία να φέρει μέσω πολέμου τους 7 νόμους. Στο εξής, δεν υπάρχει Χριστιανισμός
κι Ισλάμ. Τα τζαμιά και οι χριστιανικοί πυργίσκοι θα γκρεμιστούν! Πάιζουν με
ανοιχτά χαρτιά δεν ρίχνουν ζάρια γι αυτό και κανείς δεν μπορεί να πει ότι δεν
ήξερε…
Ισραηλινός ραβίνος
Yisrael Ariel:. «Θα κατακτήσουμε το Ιράκ, την Τουρκία… θα φτάσουμε και στο
Ιράν. Θα επιβάλουμε τους 7 Νόμους του Νώε σε όλα αυτά τα μέρη. Αυτή είναι
αποστολή του Μεσσία — να φέρει ολόκληρο τον κόσμο στους 7 Νόμους. Δεν είναι
θέμα δικαστικών ακροάσεων, είναι κάτι που πρέπει να πραγματοποιηθεί μέσου
πολέμου!» «Από εδώ και στο εξής, δεν υπάρχει πλέον Χριστιανισμός, δεν υπάρχει
πλέον Ισλάμ, τα τζαμιά και οι χριστιανικοί πυργίσκοι θα γκρεμιστούν» (https://romioitispolis.gr/apokalyptontai-me-thrasos-ta-terata-toy-evraismoy-rravinos-yisrael-ariel-tha-kataktisoyme-ayti-einai-i-apostoli-toy-messia-na-ferei-meso-polemoy-toys-7-nomoys-sto-exis-den-yparchei-christianismo/s/).
Ραβίνος
Βόλφσον στο Όρος του Ναού: «Αυτό το περιμέναμε 2.000 χρόνια». Ιστορική επίσκεψη
Μπεν-Γκβιρ στον ιερό χώρο – Ανακοινώθηκε η καθιέρωση μόνιμης ιουδαϊκής
προσευχής, αλλάζοντας το καθεστώς δεκαετιών και προκαλώντας παγκόσμια ανησυχία.
Στις 12 Απριλίου 2026
μ.Χ., ο Υπουργός εθνικής ασφαλείας του Ισραήλ Ιταμάρ Μπεν-Γκβιρ πραγματοποίησε
επίσκεψη στο Όρος του Ναού μαζί με τον ραβίνο Ελισά Βόλφσον. Αυτό αναφέρει το
ισραηλινό «7ο κανάλι».
Κατά τη διάρκεια της
επίσκεψης, ο Υπουργός περιέγραψε τις σημαντικές αλλαγές της κατάστασης που
έχουν συμβεί στον άγιο τόπο τα τελευταία χρόνια. Σύμφωνα με τα λόγια του, τώρα
η κυβέρνηση εργάζεται για την περαιτέρω επέκταση της ιουδαϊκής δραστηριότητας
και την αύξηση της ροής των πιστών.
«Θυμάμαι πώς ήρθα εδώ
όταν ήμουν 14-15 ετών, τι τεράστια διαφορά», διηγήθηκε ο Ιταμάρ Μπεν-Γκβιρ.
«Τότε όλοι φώναζαν “Αλλάχου Άκμπαρ” και μας περικύκλωναν, και αν ένας Εβραίος
απλώς μουρμούριζε κάτι, τον συλλάμβαναν, ενώ σήμερα νιώθεις εδώ σαν αφέντης του
σπιτιού».
Ο Υπουργός τόνισε ότι
χάρη στις προσπάθειές του στο Όρος του Ναού έγιναν δυνατές οι προσευχές, τα
τραγούδια και οι προσκυνήσεις. Επίσημος στόχος της επίσκεψης ονομάστηκε η
μελέτη της δυνατότητας οργάνωσης μόνιμης παραμονής ιουδαίων πιστών κατ’
αναλογία με το καθεστώς προσευχών στο Δυτικό Τείχος.
Ο ραβίνος Ελισά Βόλφσον
χαρακτήρισε τις ενέργειες του Υπουργού ιστορικές και σημαντικές για όλο το
έθνος. «Αυτό που συμβαίνει εδώ, ο λαός μας το περίμενε 2000 χρόνια», δήλωσε ο
ραβίνος Βόλφσον. «Πρέπει να καταλάβετε ότι αυτές είναι αλλαγές όχι για τους
επισκέπτες του Όρους του Ναού, αυτές είναι αλλαγές για τον λαό του Ισραήλ».
Η σημερινή επίσκεψη
πραγματοποιήθηκε με συνοδεία υψηλόβαθμων αστυνομικών και εκπροσώπων της
Διοίκησης Ενισχύσεων. Νωρίτερα ο Μπεν-Γκβιρ είχε ήδη επισκεφθεί τον άγιο τόπο
στο αποκορύφωμα των μαχών πριν από την έναρξη ισχύος της συμφωνίας κατάπαυσης
του πυρός (https://romioitispolis.gr/ravinos-volfson-sto-oros-toy-naoy-ayto-to-perimename-2-000-chronia//).
Το
Ισραήλ ΞΑΝΑΧΤΙΖΕΙ ΤΑ ΣΟΔΟΜΑ εκεί που ήταν στην Νεκρά Θάλασσα! ΕΠΙΣΠΕΥΔΕΙ ΤΟ
ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ!! Το Ισραήλ διοργανώνει 4ημερο Φεστιβάλ Υπερηφάνειας στη Νεκρά
Θάλασσα. Το μεγαλύτερο φεστιβάλ LGBT που έγινε ποτέ στην Μέση Ανατολή!
Θέλει ν΄αναβιώσει τα
ΣΟΔΟΜΑ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΗΤΑΝ.. ΞΑΝΑΧΤΙΖΕΙ ΤΑ ΣΟΔΟΜΑ. Δεν θα είναι απλό φεστιβάλ
ξαναχτίζει τα Σόδομα μια ολόκληρη πόλη για να γίνει ο απόλυτος παγκόσμιος
προορισμός για τουρίστες ΛΟΑΤΚΙ.. ΕΠΙΣΠΕΥΔΕΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ.. ”ΒΟΜΒΑ”-ΟΡΓΙΟ
ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ..Μετά το νησί του Επστάιν τώρα το Ισραήλ ξαναχτίζει τα Σόδομα εεί που
ήταν στην Νεκρά Θάλασσα.
Ο ΥΠΌΚΟΣΜΟΣ ΚΥΒΕΡΝΑΕΙ ΤΟΝ
ΚΟΣΜΟ! Ο πολιτισμός είναι τα ΣΟΔΟΜΑ..το φως είναι ΤΑ ΣΟΔΟΜΑ ο πιο ηθικός
στρατός είναι τα ΣΟΔΟΜΑ (αντίστοιχα είναι τα βασανιστήρια στους Παλαιστίνους
κρατουμένους)….Το Ισραήλ Αιχμάλωτο στα πάθη του!!ΚΑΙ ΣΟΔΟΜΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΣΙΩΝΙΣΜΟΣ
….η πρόταση του για τον κόσμο!!
Την πόλη των Σοδόμων,οι
αρχαιολόγοι την τοποθετούν γεωγραφικά στο κέντρο περίπου της Νεκρής
Θάλασσας..Τα Σόδομα (κάψιμο) και η Γόμορρα (κατάδυση) ήταν δύο θρυλικές
βιβλικές πόλεις που έγιναν γνωστές από την αιφνίδια καταστροφή τους από τον Θεό
για την συγκεκριμένη ομοφυλοφιλική διαφθορά τους, οι οποίες βρίσκονταν στο
νότιο άκρο της Νεκράς θάλασσας.
Τετραήμερο φεστιβάλ
υπερηφάνειας θα πραγματοποιηθεί στην Νεκρά Θάλασσα, το μεγαλύτερο στην ιστορία
της Μέσης Ανατολής. «Το Pride Land δεν είναι απλώς ένα ακόμη φεστιβάλ», δήλωσε
ο κύριος παραγωγός και εμπνευστής του φεστιβάλ, Άαρον Κοέν, «είναι το
μεγαλύτερο πράγμα που έχουμε κάνει εδώ».
Το Ισραήλ πρόκειται να
φιλοξενήσει το μεγαλύτερο φεστιβάλ ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας στην Μέση Ανατολή στην
Νεκρά Θάλασσα τον Ιούνιο του 2026 μ.Χ. Το νέο φεστιβάλ, Pride Land, σκοπεύει να
μετατρέψει την μέση της Ιουδαϊκής Ερήμου σε μια πολύχρωμη πόλη υπερηφάνειας από
την 1η έως τις 4 Ιουνίου.
Η εκδήλωση σκοπεύει να
δημιουργήσει μια εμπειρία ευρύτερη από τα πάρτι ή τις παραστάσεις, στοχεύοντας
σε έναν χώρο που είναι ζωντανός 24 ώρες την ημέρα, με 15 ξενοδοχεία, παραλιακά
συγκροτήματα, πάρτι και μια κεντρική αρένα παραστάσεων που λειτουργούν όλο το
24ωρο.
Παράλληλα με την
νυχτερινή ζωή, το Pride Land θα διαθέτει πολιτιστικά και καλλιτεχνικά
συγκροτήματα, χώρους χαλάρωσης και γραφικής θέασης, καθώς και χώρους φιλικούς
προς τις οικογένειες με δραστηριότητες για παιδιά, εργαστήρια φιλικά προς τις
οικογένειες και εξατομικευμένες εκδηλώσεις.
Οι διοργανωτές ελπίζουν
να δημιουργήσουν μια «Πόλη Υπερηφάνειας» πολλαπλών γενεών, όχι απλώς ένα πάρτι
που γιορτάζει την υπερηφάνεια. «Δεν είναι απλώς ένα ακόμη φεστιβάλ, είναι το
μεγαλύτερο πράγμα που έχουμε κάνει εδώ», εξήγησε ο Aaron Cohen, κύριος
παραγωγός και εμπνευστής του φεστιβάλ.
«Θέλουμε να
αναπτυχθούμε», πρόσθεσε ο Cohen. «Να αναλάβουμε μια επένδυση εκατομμυρίων, να
αγοράσουμε ολόκληρα ξενοδοχεία για 4 ημέρες και να χτίσουμε μια πόλη από την
αρχή στην μέση της ερήμου. Είναι μια εμπειρία που ζει 24/7, από ήσυχες
επισκέψεις μέχρι νύχτες υπερηφάνειας, με ένα ζωντανό περίβλημα μουσικής και
ανθρώπων».
Δεν πρόκειται απλώς για
μια εκδήλωση υπερηφάνειας. Στόχος της είναι επίσης να αναδείξει την περιοχή της
Νεκράς Θάλασσας ως μόνιμο προορισμό για τους ΛΟΑΤΚΙ+ τουρίστες, τονίζοντας ότι
η υπερηφάνεια στο Ισραήλ εκτείνεται πέρα από το βασικό κέντρο του Τελ Αβίβ.
Καλλιτέχνες της
κοινότητας. Η κεντρική σκηνή του Pride Land θα φιλοξενήσει τους Harel Skaat,
Dana International, Ran Danker, Shahar Tabuch και Ivri Lider, μαζί με DJs από
την Ισραηλινή LGBT κοινότητα.
«Το Pride Land δεν
έρχεται για να αντικαταστήσει την παραδοσιακή Παρέλαση Υπερηφάνειας του Τελ
Αβίβ, αλλά μάλλον για να προσθέσει στην κοινότητα μια εκδήλωση που είναι
προσαρμοσμένη στην ανάπτυξή της και δημιουργείται από την κοινότητα με τους
ανθρώπους της κοινότητας», εξήγησε ο Jonathan Gadol, Διευθύνων Σύμβουλος της X
Production.
Η εκδήλωση έρχεται σε μια
δύσκολη στιγμή για το Ισραήλ στην διεθνή σκηνή, με τον τουρισμό να επηρεάζεται
από την κατάσταση ασφάλειας της χώρας. Οι διοργανωτές στοχεύουν να παρουσιάσουν
ένα μήνυμα ανοιχτότητας, αποδοχής και κοινότητας. Η πώληση εισιτηρίων και
πακέτων αναμένεται να ξεκινήσει σύντομα και θα περιλαμβάνει διαμονή σε
ξενοδοχεία στην περιοχή, ημερήσια είσοδο και premium πακέτα.JP
Προς εκπλήρωση της
προφητείας του Αγίου Παισίου: ”η Νεκρά Θάλασσα θα γίνει ο Τάφος τους (των
Εβραίων)”! Μόνοι ανοίγουν λάκκο τους. ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ ΞΑΝΑΧΤΙΖΕΙ ΤΑ ΣΟΔΟΜΑ εκεί που
ήταν στην ΝΕΚΡΑ ΘΑΛΑΣΣΑ (https://dimpenews.com/2026/04/19/%cf%84%ce%bf-%ce%b9%cf%83%cf%81%ce%b1%ce%ae%ce%bb-%ce%b4%ce%b9%ce%bf%cf%81%ce%b3%ce%b1%ce%bd%cf%8e%ce%bd%ce%b5%ce%b9-4%ce%b7%ce%bc%ce%b5%cf%81%ce%bf-%cf%86%ce%b5%cf%83%cf%84%ce%b9%ce%b2%ce%ac%ce%bb/)!
Πακιστάν,
Σαουδική Αραβία, Τουρκία και Αίγυπτος ετοιμάζουν το «μουσουλμανικό ΝΑΤΟ».
Συνάντηση για την δημιουργία του STEP group. Πακιστάν, Σαουδική
Αραβία, Τουρκία και Αίγυπτος συναντιούνται αυτή την εβδομάδα δια των ΥΠΕΞ τους
για την δημιουργία του STEP group (από τα αρχικά των χωρών) ή αλλιώς του
μουσουλμανικού ΝΑΤΟ.
Τελευταία χώρα ήταν η
Αίγυπτος η οποία ήθελε να διατηρεί ανοιχτό δίαυλο με Ελλάδα και ιδιαίτερα
Ισραήλ αλλά η κοινωνία της χώρας βράζει καθώς προτάσσουν την συνεργασία με
μουσουλμανικές χώρες.
Επομένως κινήσεις όπως
αυτή δίνουν χρόνο ζωής στην κυβέρνηση Α.Σίσι που με τις κινήσεις μη στήριξης
των Παλαιστινίων στην Γάζα τον οδήγησαν σε δύσκολη θέση, σε ένα πρόβλημα που
έρχεται να προστεθεί στα οικονομικά προβλήματα.
Τα χρήματα της Σαουδικής
Αραβίας, η πρόσβαση της Τουρκίας σε ΕΕ και ΝΑΤΟ, η πληθώρα στρατευμάτων του
Πακιστάν και η θέση της Αιγύπτου δίνουν σε αυτή την συμμαχία ένα τεράστιο
αγοραστικό κοινό που θέλει να μετουσιωθεί σε στρατιωτική συμμαχία, με την
Άγκυρα να βρίσκεται λόγω ισχυρής αμυντικής βιομηχανίας στην ισχυρή θέση να
παρέχει σε τεράστιους στρατούς υλικά και να γεμίζει τα ταμεία (https://www.pronews.gr/amyna-asfaleia/diethnis-asfaleia/pakistan-saoudiki-aravia-tourkia-kai-aigyptos-etoimazoun-to-mousoulmaniko-nato/).
Ξεσπάει
κόλαση στο Hormuz: Ο «Κινέζος Νοστράδαμος» προβλέπει είσοδο της Κίνας στο
πόλεμο - 4 εφιαλτικά σενάρια. Ο Κινέζος αναλυτής Jiang Xueqin προβλέπει τέσσερα
εφιαλτικά σενάρια για τον αμερικανικό αποκλεισμό στο Στενό του Hormuz.
Ανησυχητικές είναι οι
εξελίξεις στην Μέση Ανατολή, με την κατάσταση γύρω από τον αμερικανικό
αποκλεισμό του Περσικού Κόλπου να παραμένει θολή και εξαιρετικά επικίνδυνη,
καθώς παρά την επίσημη έναρξή του, ορισμένα εμπορικά πλοία συνεχίζουν να
διέρχονται από το Στενό του Hormuz, δημιουργώντας ερωτήματα για την πραγματική
αποτελεσματικότητα και εφαρμογή του μέτρου.
Το ερώτημα βέβαια που
ανακύπτει είναι εάν η κατάσταση θα αποκλιμακωθεί ή θα οδηγηθεί σε νέα,
επικίνδυνα μονοπάτια. Στο πλαίσιο αυτό ο αναλυτής Jiang Xueqin, ο οποίος έχει
λάβει το προσωνύμιο «Κινέζος Νοστράδαμος» εξαιτίας των προβλέψεών του που
επιβεβαιώνονται, προβλέπει τέσσερα εφιαλτικά σενάρια για το πως μπορεί να
εξελιχθεί η κατάσταση στον Περσικό Κόλπο.
Όπως επισημαίνει: «Ένας
αποκλεισμός δεν είναι αεροπορικές επιδρομές ούτε κυρώσεις. Είναι μια συνεχής
στρατιωτική επιχείρηση που απαιτεί καθημερινή παρουσία σε ένα από τα πιο
αμφισβητούμενα θαλάσσια περάσματα».
Μια θολή κατάσταση. Ο
αποκλεισμός, που τέθηκε σε ισχύ την Δευτέρα (13/4) το απόγευμα (τοπική ώρα),
αφορά όλα τα πλοία που κατευθύνονται προς ή αποχωρούν από ιρανικά λιμάνια και
παράκτιες ζώνες. Ωστόσο, παραμένει ασαφές πώς ακριβώς θα επιβληθεί στην πράξη,
ειδικά σε ένα από τα πιο πολυσύχναστα και στρατηγικά θαλάσσια περάσματα στον
κόσμο.
Σύμφωνα με τους New York
Times, το αμερικανικό ναυτικό δεν έχει ακόμη ξεκαθαρίσει τους μηχανισμούς
επιβολής των περιορισμών, ιδιαίτερα μετά την αποτυχία Ουάσινγκτον και Τεχεράνης
να καταλήξουν σε συμφωνία για τον τερματισμό της σύγκρουσης.
Οι δύο πλευρές τηρούν
προσωρινή εκεχειρία διάρκειας δύο εβδομάδων, η οποία λήγει στις 21 Απριλίου,
δημιουργώντας ένα επικίνδυνο «παράθυρο» αβεβαιότητας. Παράλληλα, δεν είναι
σαφές αν κάποια από τα πλοία που εγκατέλειψαν ιρανικά λιμάνια επωφελήθηκαν από
περίοδο χάριτος, αν είχαν ειδική άδεια διέλευσης ή αν απλώς κατάφεραν να
παρακάμψουν τον αποκλεισμό.
Ενδεικτικά, το φορτηγό
πλοίο Christianna με σημαία Λιβερίας αναχώρησε από την Ιρανική πόλη Bandar Imam
Khomeini και διέσχισε το στενό χωρίς φορτίο. Λίγες ώρες αργότερα, το πλοίο
Manali με σημαία Παναμά πραγματοποίησε αντίστοιχη διαδρομή, χωρίς να υπόκειται
σε κυρώσεις.
Παρά τα παραπάνω, τα
δεδομένα δείχνουν ότι αρκετά πλοία αποφεύγουν ήδη τη διέλευση, έστω και
προσωρινά, γεγονός που αποδεικνύει ότι ο αποκλεισμός έχει αρχίσει να επηρεάζει
την παγκόσμια ναυτιλία.
Παγκόσμιο ενεργειακό σοκ.
Το Στενό του Hormuz αποτελεί μία από τις σημαντικότερες ενεργειακές αρτηρίες
του πλανήτη. Περίπου 15 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου ημερησίως διέρχονταν από
το σημείο πριν την κρίση.
Οι εναλλακτικές
διαδρομές, όπως αγωγοί της Σαουδικής Αραβίας προς την Ερυθρά Θάλασσα και των
Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων προς τον Κόλπο του Ομάν, μπορούν να καλύψουν μόλις
περίπου 5 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως – δηλαδή μόνο το ένα τρίτο. Αυτό
σημαίνει ότι τεράστιες ποσότητες πετρελαίου δεν μπορούν να φτάσουν στις
διεθνείς αγορές.
Οι οικονομικές απώλειες
για τις χώρες του Κόλπου είναι τεράστιες, αγγίζοντας τα 1,4 δισεκατομμύρια
δολάρια ημερησίως, με βάση τιμές γύρω στα 140 δολάρια το βαρέλι. Οι βασικοί
χαμένοι είναι η Σαουδική Αραβία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το Κουβέιτ, το
Κατάρ και το Μπαχρέιν.
Οι χώρες αυτές, αν και
σύμμαχοι των ΗΠΑ, βρίσκονται πλέον σε κρίσιμο δίλημμα: πόσο μπορούν να αντέξουν
πριν αναζητήσουν εναλλακτικές λύσεις; Συναγερμός στην Ασία. Ο αποκλεισμός
πλήττει καίρια τις οικονομίες της Ασίας:
1. Η Ιαπωνία λαμβάνει
περίπου το 75% του πετρελαίου της μέσω του στενού
2. Η Νότια Κορέα περίπου
60%
3. Η Ινδία περίπου 45%
Η Ιαπωνία διαθέτει
αποθέματα για περίπου 90 ημέρες, αλλά αυτό δεν αποτελεί μακροπρόθεσμη λύση. Η
Ινδία βρίσκεται σε ιδιαίτερα ευαίσθητη θέση, καθώς συνεχίζει να αγοράζει
Ιρανικό πετρέλαιο μέσω εναλλακτικών συστημάτων πληρωμών. Ο αποκλεισμός την
φέρνει σε άμεση σύγκρουση με τον Αμερικανικό έλεγχο των θαλάσσιων οδών.
Η Κίνα στο προσκήνιο. Η
Κίνα αποτελεί τον πιο κρίσιμο παράγοντα στην εξίσωση. Περίπου το 60% του
πετρελαίου της περνά από το Στενό του Hormuz. Για το Πεκίνο, ο αποκλεισμός
ισοδυναμεί με οικονομικό στραγγαλισμό και επικίνδυνο προηγούμενο. Αν οι ΗΠΑ
μπορούν να ελέγχουν μια τόσο κρίσιμη ενεργειακή αρτηρία, τότε η Κίνα καθίσταται
ευάλωτη σε μελλοντικές πιέσεις. Η Κίνα διαθέτει:
1. Το μεγαλύτερο ναυτικό
σε αριθμό πλοίων.
2. Αντιπλοϊκά συστήματα
ικανά να απειλήσουν Αμερικανικά πλοία.
3. Ισχυρή οικονομική
επιρροή μέσω εμπορίου και ομολόγων. Η αντίδρασή της μπορεί να είναι έμμεση αλλά
καθοριστική, αυξάνοντας το κόστος για τις ΗΠΑ χωρίς άμεση σύγκρουση.
Κερδισμένη η Ρωσία. Μέσα
σε αυτό το χάος, η Ρωσία εμφανίζεται ως μεγάλος ωφελημένος. Καθώς η παγκόσμια
αγορά αναζητά εναλλακτικές πηγές ενέργειας, το ρωσικό πετρέλαιο γίνεται
περιζήτητο. Οι υψηλές τιμές ενισχύουν σημαντικά τα ρωσικά έσοδα, δίνοντας στη
Μόσχα στρατηγικό πλεονέκτημα. Τα 4 εφιαλτικά σενάρια.
1. Συμφωνία Ιράν–ΗΠΑ
(8%). Το πρώτο σενάριο που προβλέπει ο Xueqin, αφορά σε μια συμφωνία, με το
Ιράν να καταλήγει, μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες, στο συμπέρασμα ότι το
οικονομικό κόστος της αντίστασης υπερβαίνει το πολιτικό κόστος της αποδοχής των
αμερικανικών όρων και να συμφωνεί σε μια συμφωνία που περιλαμβάνει τον
περιορισμό των πυρηνικών του προγραμμάτων, την παράδοση εμπλουτισμένου ουρανίου
στους Αμερικανούς και την παραίτηση από άλλες απαιτήσεις.
Αυτό ισοδυναμεί
ουσιαστικά με συνθηκολόγηση. Η πιθανότητα αυτού του σεναρίου είναι 8%, και ο
λόγος είναι ο εξής. Το Ιράν βρίσκεται σε μια υπαρξιακή αντιπαράθεση με τις
Ηνωμένες Πολιτείες εδώ και 45 χρόνια.
Ολόκληρη η πολιτική του
ταυτότητα είναι οργανωμένη γύρω από την αντίσταση στην Αμερικανική πίεση. Αν
υπήρχαν υποστηρικτές συμφωνιών συμφιλίωσης στην ηγεσία, αυτοί έχουν πλέον
εξαφανιστεί. Το Ιράν δεν μπορεί να αποδεχτεί τους όρους υπό στρατιωτική πίεση
χωρίς να καταστρέψει τον εαυτό του.
2. Στρατιωτική σύγκρουση
(35%). Το δεύτερο σενάριο αφορά κλιμάκωση που οδηγεί σε άμεση στρατιωτική
αντιπαράθεση μεταξύ των ναυτικών δυνάμεων των ΗΠΑ και του Ιράν. Η Τεχεράνη θα
επιχειρήσει να σπάσει τον αποκλεισμό συνδυάζοντας την τοποθέτηση ναρκών,
επιθέσεις με ταχύπλοα σκάφη, πυραυλικές επιθέσεις από την ακτή και σμήνη μη
επανδρωμένων αεροσκαφών.
Αμερικανικά πλοία
υφίστανται ζημιές ή βυθίζονται. Το Ιράν δεν μπορεί να νικήσει τον αμερικανικό
στόλο σε μια συμβατική αντιπαράθεση, αλλά μπορεί να τον εξαντλήσει. Και αυτή η
αιματοχυσία θα μεταδοθεί σε όλο τον κόσμο!
Το Ιράν υφίσταται
τεράστιες απώλειες, αλλά αποδεικνύει ότι ο αποκλεισμός κοστίζει στις ΗΠΑ
περισσότερο από ό,τι μπορεί να αντέξει η εσωτερική πολιτική θέση του Trump. Οι
τιμές του πετρελαίου, τώρα στα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης, ξεπερνούν τα
160 δολάρια ανά βαρέλι. Μια παγκόσμια ύφεση γίνεται αναπόφευκτη. Η πιθανότητα
αυτού του σεναρίου είναι 35%.
3. Αποτυχία αποκλεισμού
(40%). Ο αποκλεισμός αποτυγχάνει χωρίς άμεση στρατιωτική σύγκρουση. Ο
αμερικανικός στόλος αποκλείει το στενό, αλλά δεν μπορεί να εμποδίσει το σύνολο
της ιρανικής ναυτιλιακής κίνησης. Ο αποκλεισμός παρουσιάζει κενά, κάτι που
αποτελεί τον πιο επιζήμιο πολιτικά τύπο αποκλεισμού. Οι τιμές του πετρελαίου
παραμένουν υψηλές και η παγκόσμια ζημιά συσσωρεύεται.
Οι σύμμαχοι των ΗΠΑ στον
Περσικό Κόλπο και στην Ασία αρχίζουν να διαμορφώνουν εναλλακτικές λύσεις. Η
Κίνα επικρίνει ανοιχτά τον αποκλεισμό στον ΟΗΕ και αρχίζει να παρέχει στο Ιράν
μη στρατιωτική οικονομική υποστήριξη.
Μετά από 2-3 μήνες, ο
αποκλεισμός αίρεται, με τις δύο πλευρές να δηλώνουν νίκη για να σώσουν τα
προσχήματα. Η πιθανότητα αυτού του σεναρίου είναι 40%, και αυτή η εξέλιξη των
γεγονότων έχει τα περισσότερα ιστορικά προηγούμενα στη σύγχρονη ιστορία.
4. Παρέμβαση Κίνας (17%).
To τέταρτο σενάριο αφορά σε κινεζική παρέμβαση, άμεση ή έμμεση. Η Κίνα
συνοδεύει δεξαμενόπλοια μέσω του στενού υπό την προστασία του ναυτικού της,
δηλώνοντας ότι θα θεωρήσει οποιαδήποτε Αμερικανική αναχαίτιση πλοίων υπό
κινεζική σημαία ως πράξη πολέμου! Παράλληλα, παραδίδει στο Ιράν τους πυραύλους
κατά πλοίων που απαιτούνται για να βυθίσουν πλοία του αμερικανικού ναυτικού.
Η Ουάσιγκτον βρίσκεται
μπροστά σε μια επιλογή: είτε σύγκρουση με την Κίνα είτε άρση του αποκλεισμού. Η
πιθανότητα αυτού του σεναρίου είναι 17%. Αλλά ακόμη και μια πιθανότητα 10%
σύγκρουσης μεταξύ των δύο πυρηνικών δυνάμεων είναι η πιο τρομακτική επιλογή!
Αδιέξοδο. Οι αεροπορικές
επιδρομές απέτυχαν να ανατρέψουν την Ιρανική κυβέρνηση. Οι διαπραγματεύσεις
απέτυχαν να οδηγήσουν σε μια αποδεκτή συμφωνία. Η οικονομική πίεση απέτυχε να
σπάσει τη βούληση του Ιρανικού λαού να αντισταθεί.
Ο αποκλεισμός είναι κάτι
στο οποίο καταφεύγουν οι άνθρωποι όταν εξαντλούνται οι επιλογές τους. Επιβάλλει
κόστος όχι μόνο στους εχθρούς τους, αλλά και στους συμμάχους τους. Και
δημιουργεί τις συνθήκες για τυχαία κλιμάκωση (https://www.bankingnews.gr/diethni/articles/868703/ksespaei-kolasi-sto-hormuz-o-kinezos-nostradamos-provlepei-eisodo-tis-kinas-sto-polemo-4-efialtika-senaria)…
Με την άνανδρη δολοφονία
του Αλί Λαριτζανί. Οι μάρτυρες, ..όπως τους αποκαλούν οι μουσουλμάνοι,..
δημιουργούν σταθερότητα,.. αποφασιστικότητα και εκδίκηση. Όπως είπε σε μια
αδημοσίευτη συνέντευξη του ο Γραμματέας του Ανώτατου Συμβουλίου Εθνικής
Ασφαλείας Αλί Λαριτζανί,.. :
“Προχωρήστε και σκοτώστε
άλλους πέντε από εμάς – το έθνος μας θα αφυπνιστεί μόνο περισσότερο. Ένας
μάρτυρας είναι σαν το αίμα που κυλάει στις φλέβες μιας κοινωνίας –
— Η επανάσταση γίνεται
πιο δυνατή”–.
Την ίδια ώρα, οι
αυτοκρατορίες καταρρέουν και τα ποντίκια κρύβονται στις τρύπες τους. Οι
επιθέσεις αποκεφαλισμού μπορούν, επίσης, να έχουν δύο άκρα. Προφανώς, οι Ιρανοί
έχουν εξοντώσει τον Νετανιάχου και την οικογένειά του ..
(Ο αδελφός και ο γιος του
έφυγαν επίσης από τη συζήτηση),.. τον Υπουργό Οικονομικών Σμότριτς, τον υπουργό
Εθνικής Ασφάλειας Μπεν-Γκβιρ και τον επικεφαλής της Μοσάντ. Και σύντομα το ίδιο
το κατεχόμενο Παλαιστινιακό κράτος.
Πριν απ΄αυτό, θα δούμε:
Την ναρκοθέτηση στον Κόλπο, .. κλείσιμο του Μπαμπ ελ Μαντέμπ από τους Χούθι, ..
ανατινάξεις μονάδων αφαλάτωσης στον Κόλπο και την επακόλουθη ανθρωπιστική
κατάρρευση και ταραχές σε όλες τις χώρες του Κόλπου .. (μερικές από τις οποίες
εξαρτώνται από μονάδες αφαλάτωσης για το 90% του νερού τους, και οι άνθρωποι
είναι πρόθυμοι να κάνουν τα πάντα για ένα μπουκάλι πόσιμο νερό υπό τις
κατάλληλες συνθήκες),.. ανατινάξεις διυλιστηρίων πετρελαίου,.. αποθηκών και
αγωγών στις χώρες του Κόλπου ..(ειδικά στην διαδρομή Βορρά-Νότου της Σαουδικής
Αραβίας),..
Εκρήξεις σε μονάδες
υγραερίου, σε αγκυροβολημένα πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου .. (το καθένα
κοστίζει περίπου 3-5 δισεκατομμύρια δολάρια και χρειάζεται τρία χρόνια για να
κατασκευαστεί), .. πετρέλαιο τουλάχιστον στα 160 δολάρια..
(αυτή είναι μια συντηρητική
πρόβλεψη από τις τράπεζες· μια κακή θα μπορούσε να φτάσει τα 220 δολάρια),..
μια πλήρη κατάρρευση της παγκόσμιας οικονομίας και ταραχές σε δεκάδες
χώρες…!!!! Και δεν έχω καν αναφέρει πώς θα καταρρεύσουν οι κυβερνήσεις πολλών
εξαφανισμένων κρατών.. και πώς χρηματοπιστωτικά ιδρύματα από όλο τον κόσμο θα
χάσουν τρισεκατομμύρια δολάρια σε επενδύσεις στην περιοχή (https://attikanea.info/%CE%BF%CE%BC%CE%AC%CE%B4%CE%B1-%CE%B1%CE%BC%CE%B5%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CE%BD%CF%8E%CE%BD-%CE%B3%CE%B5%CF%81%CE%BF%CF%85%CF%83%CE%B9%CE%B1%CF%83%CF%84%CF%8E%CE%BD-%CE%B6%CE%B7%CF%84%CE%B5%CE%AF//)…
ΕΚΤΑΚΤΟ:
Τουρκικός και Πακιστανικός στρατός θα αναπτυχθεί σε Υεμένη, Σουδάν και Σομαλία.
Απέναντι σε ΗΠΑ, Ισραήλ και ΗΑΕ. Τουρκικά και πακιστανικά εκστρατευτικά σώματα
ετοιμάζονται να αναπτυχθούν σε Υεμένη, Σουδάν και Σομαλία με σκοπό να αποκόψουν
τις προσπάθειες ΗΠΑ, Ισραήλ και ΗΑΕ να θέσουν την Ερυθρά Θάλασσα, στο Κέρας της
Αφρικής στον έλεγχό τους.
Η χθεσινή διαφοροποίηση
της Σαουδικής Αραβίας από τις ΗΠΑ στο Ιράν δείχνει ότι η συμμαχία 4+1 δεν
αφήνει στιγμή να πάει χαμένη, εν μέσω των ρευστών και ταχέως εξελισσόμενων
καταστάσεων σε μια ευαίσθητη για αυτές τις χώρες περιοχή και κατά συνέπεια της
Μέσης Ανατολής.
Το κέντρο των
επιχειρήσεων θα είναι η τουρκική βάση στην Σομαλία και το κέντρο επιχειρήσεων η
τουρκική βάση στο Κατάρ. Η νέα πολιτική Ν.Τραμπ στην Μέση Ανατολή και πιθανόν ο
φόβος της Σαουδικής Αραβίας ότι θα είναι ο επόμενος στόχος γιατί είναι μεγάλη
και πλούσια χώρα έχει φέρει άλλοτε εχθρούς να προχωρούν σε γενική αντεπίθεση.
Σαουδική Αραβία και Κατάρ
έχουν ατελείωτα χρήματα και Τουρκία και Πακιστάν ατελείωτους στρατιώτες, με το
Ιράν πλέον να δείχνει να επικροτεί αυτή την συμμαχία (γι αυτό και οι Χούθι τα
βρήκαν με το Ριάντ).
Στην Σομαλία ήδη το
τουρκικό σώμα που εδρεύει στο Μογκαντίσου έχει ένα επίσημο σήμα με την επιγραφή
“Afrika Kartalı” (Αφρικανικός Αετός στην τουρκική), το οποίο είναι αποκαλυπτικό
όταν εξεταστεί υπό το πρίσμα της τουρκικής λογικής.
Στη Σομαλία, ωστόσο, η
Άγκυρα έχει εφαρμόσει μια ξεχωριστή στρατιωτική στρατηγική, σε αντίθεση με
οπουδήποτε αλλού στην ήπειρο, έχοντας ουσιαστικά μετατρέψει τη μικρή διαλυμένη
οικονομικά χώρα σε προτεκτοράτο της. Εν ολίγοις, η Τουρκία εκπαιδεύει
τουρκόφωνους Σομαλούς στρατιώτες που αναμένει η Άγκυρα ότι θα συμβάλουν τελικά
σε μια νέα γεωπολιτική πραγματικότητα στο Κέρας της Αφρικής.
Μάλιστα όπως αποκαλύπτει
βίντεο του τουρκικού υπουργείου Άμυνας, ορκίζονται ακόμη και στα τουρκικά εκτός
από την μητρική τους γλώσσα. Οι Σομαλοί στρατιώτες ακολουθούν τα ίδια
τελετουργικά όπως αυτά των τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων, συμπεριλαμβανομένου του
να τραγουδούν τον ύμνο της τουρκικής Στρατιωτικής Ακαδημίας, ακόμη και
τραγούδια στη μνήμη πεσόντων στρατιωτών της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, στη μάχη
της Καλλίπολης.
Η μεγαλύτερη υπερπόντια
στρατιωτική βάση της Τουρκίας βρίσκεται επίσης στη Σομαλία, το Camp TURKSOM. Προσφέρει
400 εκτάρια γης για την εκπαίδευση Σομαλών στρατιωτών, φιλοξενεί τουρκικό
στρατό και Σομαλούς στρατιώτες, και κόστισε περίπου 50 εκατομμύρια δολάρια για
να κατασκευαστεί το 2017 μ.Χ.
Μέχρι το καλοκαίρι του
2020 μ.Χ., είχαν αποφοιτήσει περίπου 2.500 τουρκόφωνοι στρατιώτες και η Τουρκία
και πλέον είναι μια δύναμη 10.000 στρατιωτών. Την ίδια στιγμή το πυρηνικό
Πακιστάν έχει υπογράψει συμφωνία να στείλει στρατεύματα για τα συμφέροντα της
Σουαδικής Αραβία.
Το αποτέλεσμα πλέον είναι
να επιχειρηθεί από Σομαλία και Βόρειο Σουδάν γενική επίθεση σε Νότιο Σουδάν και
Σομαλιλάνδη (στηρίζεται από το Ισραήλ) και όλες οι χώρες επίσης να χτυπήσουν
και το αποσχιστικό Νότιο Μεταβατικό Συμβούλιο (STC), το οποίο στηρίζεται από τα
Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, που κατέλαβε τον περασμένο μήνα εκτεταμένες περιοχές
στη νότια και ανατολική Υεμένη (με την βοήθεια και των Χούθι).
Η Σαουδική Αραβία
πιστεύει ότι τα ΗΑΕ -και συγκεκριμένα ο σεΐχης Μοχάμεντ- ενέκριναν τις
πρόσφατες προελάσεις του STC στην Υεμένη ως εκδίκηση, επειδή ο Μοχάμεντ μπιν
Σαλμάν συζήτησε με τον Τραμπ τον ρόλο των ΗΑΕ στο Σουδάν κατά την επίσκεψή του
στον Λευκό Οίκο τον Νοέμβριο αλλά η στάση των ΗΠΑ στο Ιράν πλέον κάνει το Ριάντ
νευρικό και προτιμά να λύσει στρατιωτικά το ζήτημα.
Κερδισμένος φαίνεται να
είναι ο Τούρκος πρόεδρος που θα δει τα ταμεία του να γεμίζουν, (μισθοφορικά
χρήματα, τεράστια αμυντικά συμβόλαια, φθηνή ενέργεια και διεθνές κύρος που θα
θελήσει να το εξαργυρώσει με τις ΗΠΑ) ενώ πλέον κυκλοφορούν πληροφορίες ότι
άμεσα θα λάβει και 12 μαχητικά Eurofighter από τα Σαουδαραβικά αποθέματα (https://www.pronews.gr/amyna-asfaleia/diethnis-asfaleia/ektakto-tourkikos-kai-pakistanikos-stratos-tha-anaptyxthei-se-yemeni-soudan-kai-somalia/)
Αποκάλυψη!
Το Πεκίνο έστειλε επιθετικά ελικόπτερα και πυραύλους στην Τεχεράνη –
Προειδοποίηση προς τις ΗΠΑ! Το Ιράν χρωστάει τεράστια ποσά σε κινεζικά δάνεια
και οι Κινέζοι δεν θα κάνουν πίσω.
Οι εξελίξεις γύρω από το
Ιράν αποκτούν πλέον σαφή γεωστρατηγική διάσταση, καθώς η Κίνα εμφανίζεται να
προχωρά σε έμπρακτη υποστήριξη της Τεχεράνης, την ώρα που η εσωτερική αστάθεια
στη χώρα εντείνεται και η διεθνής πίεση αυξάνεται. Δηλώσεις, στρατιωτικές
μετακινήσεις και ενεργειακά συμφέροντα συνθέτουν ένα σύνθετο σκηνικό, στο οποίο
το Πεκίνο δηλώνει έτοιμο να μην παραμείνει παρατηρητής.
Σύμφωνα με επίσημη
ανακοίνωση του κινεζικού υπουργείου Άμυνας, η Κίνα ξεκαθαρίζει ότι δεν θα
επιτρέψει την παραβίαση της κυριαρχίας του Ιράν από εξωτερικούς παράγοντες,
δηλώνοντας ανοιχτά πως είναι διατεθειμένη να παράσχει κάθε αναγκαία υποστήριξη
στην ιρανική κυβέρνηση. Η τοποθέτηση αυτή συνοδεύεται από σαφές μήνυμα προς τις
Ηνωμένες Πολιτείες, σε μια περίοδο όπου η ένταση στην Μέση Ανατολή παραμένει
υψηλή.
Στρατιωτική και τεχνική
στήριξη προς την Τεχεράνη. Όπως αναφέρεται, η Κίνα δηλώνει έτοιμη να προσφέρει
οικονομική, τεχνική, πληροφοριακή και στρατιωτική βοήθεια στο Ιράν, εφόσον αυτό
ζητηθεί. Παράλληλα, στο παρασκήνιο καταγράφονται ήδη συγκεκριμένες κινήσεις
ενίσχυσης της ιρανικής αμυντικής ικανότητας.
Στο πλαίσιο αυτό, έχουν
παραδοθεί στο Ιράν ελικόπτερα επίθεσης Mi-28, μετά από προηγούμενες παραδόσεις
αντιαεροπορικών συστημάτων και αεροσκαφών. Οι πληροφορίες αυτές έρχονται σε μια
περίοδο κατά την οποία η ιρανική πλευρά φέρεται να εξετάζει περαιτέρω ενίσχυση
της αεροπορίας της, με ενδιαφέρον για το μαχητικό πολλαπλών ρόλων Chengdu
J-10C, το οποίο μπορεί να φέρει τον πύραυλο μεγάλου βεληνεκούς PL-15, καθώς και
προηγμένα συστήματα αερομεταφερόμενης προειδοποίησης και ελέγχου.
Την ίδια στιγμή, η Ρωσία
συνεχίζει να προμηθεύει οπλικά συστήματα στο Ιράν, χωρίς δημόσια σχόλια ή
επίσημες τοποθετήσεις, ενισχύοντας το ευρύτερο πλέγμα στρατιωτικής συνεργασίας
της Τεχεράνης με μη δυτικούς συμμάχους.
Ανησυχία Πεκίνου για
αποσταθεροποίηση του Ιράν. Σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες, το Πεκίνο
εκτιμά ότι μετά τις εξελίξεις στη Βενεζουέλα, οι Ηνωμένες Πολιτείες ενδέχεται
να κινηθούν πιο επιθετικά απέναντι στο Ιράν. Ένα τέτοιο σενάριο, ωστόσο, θα
είχε άμεσες επιπτώσεις στα κινεζικά συμφέροντα, καθώς θα έθετε σε κίνδυνο τόσο
τις ενεργειακές ροές ιρανικού πετρελαίου όσο και τις εμπορικές διαδρομές που
διέρχονται από ιρανικό έδαφος.
Η Κίνα θεωρείται ευρέως ο
μεγαλύτερος αγοραστής ιρανικού πετρελαίου, με τις εισαγωγές να συνεχίζονται
παρά τις αμερικανικές κυρώσεις. Το ιρανικό αργό εξακολουθεί να φτάνει σε
κινεζικά διυλιστήρια, αποτελώντας βασικό πυλώνα της ενεργειακής ασφάλειας του
Πεκίνου.
Το Ιράν στον πυρήνα του
κινεζικού «Δρόμου του Μεταξιού». Πέραν της ενέργειας, το Ιράν κατέχει κομβικό
ρόλο στην στρατηγική της Κίνας για την διασύνδεση Ασίας, Μέσης Ανατολής και
Ευρώπης. Το 2025 μ.Χ. τέθηκε σε λειτουργία η απευθείας σιδηροδρομική σύνδεση
Ιράν–Κίνας, μήκους άνω των 10.000 χιλιομέτρων, που συνδέει τη Σιάν με την
Τεχεράνη μέσω Κεντρικής Ασίας.
Η διαδρομή αυτή μειώνει
δραστικά τον χρόνο μεταφοράς εμπορευμάτων στις 14 ημέρες, έναντι 30 έως 40
ημερών μέσω θαλάσσιων οδών, ενώ ταυτόχρονα προστατεύει το εμπόριο από πιθανούς
θαλάσσιους περιορισμούς λόγω της αμερικανικής παρουσίας στην περιοχή. Μαζί με
τον Οικονομικό Διάδρομο Κίνας–Πακιστάν (CPEC), η συγκεκριμένη χερσαία διαδρομή θεωρείται
σοβαρός ανταγωνιστής του σχεδιαζόμενου IMEC.
Επενδύσεις
δισεκατομμυρίων και στρατηγικά διακυβεύματα. Η Κίνα έχει επενδύσει 39
δισεκατομμύρια δολάρια στη Μέση Ανατολή, 62 δισεκατομμύρια δολάρια στον CPEC,
ενώ έχει χρηματοδοτήσει 112 έργα στην Κεντρική Ασία στους τομείς των μεταφορών,
της ενέργειας, της εξόρυξης και της μεταποίησης. Τα τελευταία χρόνια, η έμφαση
μετατοπίζεται σταδιακά και στην τεχνολογία και τις πράσινες υποδομές.
Υπό αυτό το πρίσμα, η
αποσταθεροποίηση του Ιράν δεν αποτελεί απλώς περιφερειακό ζήτημα, αλλά άμεση
απειλή για τον κινεζικό στρατηγικό σχεδιασμό. Η στάση του Πεκίνου δείχνει ότι η
Κίνα αντιλαμβάνεται το Ιράν ως κρίσιμο κρίκο στο ευρύτερο αφήγημα της ανάδειξής
της σε παγκόσμιο παίκτη (https://www.pentapostagma.gr/kosmos/enoples-syrraxeis/7348786_apokalypsi-pekino-esteile-epithetika-elikoptera-kai-pyrayloys-stina/)
«Casus
belli» για την Κίνα η ανατροπή του καθεστώτος στο Ιράν: Μιλά για «κακοποιούς»
και δείχνει ΗΠΑ-Ισραήλ. Η Κίνα δηλώνει έτοιμη να στηρίξει πλήρως την κυβέρνηση
του Ιράν: «Ακόμα και αν χρειαστεί στρατιωτική βοήθεια»΄.
«Casus belli» είναι η
κατάσταση στο Ιράν για το Πεκίνο το οποίο μετά την απώλεια της Βενεζουέλας,
τραβά κόκκινη γραμμή σε ΗΠΑ, Ισραήλ και Βρετανία για την Τεχεράνη, γιατί απλά
θα μείνει από καύσιμα.
Η Κίνα πλέον είναι έτοιμη
να στηρίξει ευθέως και στρατιωτικά το καθεστώς του Ιράν γιατί το πετρέλαιο της
χώρας πλέον είναι το μόνο που απομένει πρακτικά για να στηρίζει την οικονομική
του ανάπτυξη και έτσι το Πεκίνο θα τα «παίξει όλα για όλα» σε αυτό το σημείο
του πλανήτη.
Η εγγύτητα, σχεδόν άμεσα,
μέσω συμμαχικών κρατών όπως το Αφγανιστάν και το Πακιστάν επιτρέπουν την
σταθερή ενίσχυση των Ιρανικών δυνάμεων κάτι που έχει ξεκινήσει να κάνει.
Μάλιστα χωρίς περιστροφές έδειξε ΗΠΑ, Ισραήλ και Βρετανία ως χώρες «κακοποιών
και εγκληματιών» που παραβιάζουν τα δικαιώματα του Ιράν!
Όπως το ίδιο το Κινεζικό
ΥΠΕΞ δήλωσε: «Η Κίνα δεν θα μείνει άπραγη ενώ η κυριαρχία του μεγάλου ιρανικού
έθνους παραβιάζεται από εξωτερικά υποστηριζόμενους κακοποιούς και εγκληματίες.
Ό,τι κι αν χρειάζεται η Ιρανική κυβέρνηση σε οικονομικό, τεχνικό, στρατιωτικό ή
στρατηγικό τομέα, η Κίνα είναι έτοιμη να το παράσχει.»
Η κίνηση αυτή έρχεται
μετά τις συνεχείς στρατιωτικές ενισχύσεις που λαμβάνει η Τεχεράνη από την
Ρωσία, όπου παραδόθηκαν όχι μόνο επιπλέον συστοιχίες S-400 αλλά και πυραυλικά
συστήματα Iskander.
Θυμίζουμε ότι η Κίνα και
το Ιράν διατηρούν στενούς οικονομικούς δεσμούς (αμφότερα μέλη των BRICS), με
την Τεχεράνη να θεωρεί το Πεκίνο έναν από τους βασικότερους εταίρους που την
στηρίζει απέναντι στις δυτικές κυρώσεις.
Το 2016 μ.Χ., το Ιράν
είχε υπογράψει μνημόνιο κατανόησης αναφορικά με την πρωτοβουλία του Δρόμου του
Μεταξιού (Belt and Road) ενώ το 2021 μ.Χ., οι δύο χώρες υπέγραψαν 25ετή
συμφωνία συνεργασίας, με τις κινεζικές επενδύσεις να αναμένεται να φθάνουν στη
χώρα τα 400 δισεκατομμύρια δολάρια.
Σήμερα, η Κίνα αποτελεί
τον κύριο εμπορικό εταίρο και εξαγωγική αγορά του Ιράν και πριν μία δεκαετία οι
δύο χώρες εγκαινίασαν την «στρατηγική εταιρική τους σχέση». Σύμφωνα με την
South China Morning Post, το Ιράν αποτελεί επίσης, έναν από τους βασικούς
ενεργειακούς προμηθευτές της Κίνας, στέλνοντας έως και δύο εκατομμύρια βαρέλια
πετρελαίου την ημέρα (το 90% των εξαγωγών πετρελαίου του Ιράν)-(https://www.pronews.gr/amyna-asfaleia/diethnis-asfaleia/casus-belli-gia-tin-kina-i-anatropi-tou-kathestotos-sto-iran-mila-gia-kakopoious-kai-deixnei-ipa-israil/).
Μεγάλη
φωνή ακούγεται από Αίγυπτο-Έρχεται περιφερειακή πολεμική σύγκρουση στην
Ανατολική Μεσόγειο; Δήλωση με τεράστιο νόημα έκανε ο Υπουργός Άμυνας της
Αιγύπτου με αποδέκτες τις χώρες της περιοχής συμπεριλαμβανομένης Ελλάδος και
Κύπρου.
Για άκρως επικίνδυνα
σενάρια προειδοποιεί ο Αιγύπτιος Υπουργός Άμυνας, τα οποία απεργάζονται εδώ και
χρόνια κάποιοι εκεί στην Άγκυρα, για πρόκληση πολεμικής σύγκρουσης στην
Ανατολική Μεσόγειο, για να σωθούν από την λάθος πορεία που κινείται το τουρκικό
κράτος.
Ο Υπουργός Άμυνας της
Αιγύπτου, Στρατηγός Abdel Mageed Saqr, δήλωσε σήμερα Δευτέρα ότι οι πρώτες
προειδοποιήσεις της Αιγύπτου για την πορεία της περιοχής προς μια ευρύτερη
σύγκρουση αποδείχθηκαν «προνοητικές και σοφές».
Ο Αιγύπτιος Στρατηγός το δήλωσε αυτό στην τελετή έναρξης της τέταρτης
Έκθεσης Άμυνας της Αιγύπτου (EDEX 2025 μ.Χ.) παρουσία του Προέδρου ΑΛ Σίσι.
Μιλώντας ο ίδιος στην
διοργάνωση της Έκθεσης Άμυνας της Αιγύπτου με την επωνυμία «EDEX 2025 μ.Χ.», ουσιαστικά αφήνει ανοικτό
το παράθυρο για πολεμικές εξελίξεις στην Ανατολική Μεσόγειο λόγω και των
τεράστιων ενεργειακών σχεδίων, όπως την μεταφορά Ισραηλινού φυσικού αερίου σε
Ελλάδα, το μεγάλο σχέδιο Ελλάδας –
Σαουδικής Αραβίας: Τι θα κρίνει την διασύνδεση των 2.000 χλμ και 5 δισ. Ευρώ,
την ηλεκτρική διασύνδεση Ισραήλ, Κύπρου, Ελλάδος, και πολλά άλλα.
Η Ελλάδα και η Αίγυπτος
συνεργάζονται για την κατασκευή ενός υποβρύχιου καλωδίου, το οποίο θα συνδέσει
τις δύο χώρες και θα διασχίσει περίπου χιλιόμετρα απόστασης. Το έργο, που ονομάζεται
GREGY, αφορά την ηλεκτρική διασύνδεση των δύο χωρών και προβλέπει συνεργασία
μεταξύ Ελλάδας, Αιγύπτου και Κύπρου.
Υπενθυμίζεται ότι το
έργο, προϋπολογισμού 4 δισ. ευρώ, θα αποτελείται από 4 καλώδια που θα
εκτείνονται σε μήκος σχεδόν 1.000 χιλιομέτρων στην Ανατολική Μεσόγειο.
Υπενθυμίζουμε επίσης την σημαντική αεροναυτική στρατιωτική άσκηση ΜΕΔΟΥΣΑ-14, η
οποία περατώθηκε πρόσφατα στην ευρύτερη
περιοχή της Αλεξάνδρειας στην Αίγυπτο, με την συμμετοχή ελληνικών και
αιγυπτιακών δυνάμεων, αποστέλλοντας πολλαπλά μηνύματα, ειδικά μετά το έργο
μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας από την Αίγυπτο στην Κρήτη και την Ελλάδα.
Ο Αιγύπτιος Πρέσβης
Mohamed El-Shennawy, εκπρόσωπος της προεδρίας, δήλωσε ότι ο Saqr τόνισε την
EDEX 2025 μ.Χ. ως μια κορυφαία παγκόσμια πλατφόρμα για χώρες και μεγάλες
εταιρείες να παρουσιάσουν προηγμένα συστήματα οπλισμού και αμυντικές
τεχνολογίες.
Σημείωσε ότι η έκθεση
λαμβάνει χώρα εν μέσω ραγδαίων περιφερειακών και παγκόσμιων αλλαγών και
επικαλυπτόμενων συγκρούσεων, καθιστώντας την συνεχή ετοιμότητα για την
αντιμετώπιση κινδύνων και αναδυόμενων απειλών εθνικό καθήκον.
Τόνισε ότι το Κάιρο έχει
από καιρό προτρέψει την διεθνή κοινότητα να απορρίψει την αλαζονεία της βίας
και να επιδιώξει μια δίκαιη, ολοκληρωμένη ειρήνη, μια στάση που αντικατοπτρίζεται
στη Σύνοδο Κορυφής για την Ειρήνη στο Σαρμ Ελ-Σέιχ, όπου η Αίγυπτος συγκέντρωσε
έθνη που υποστηρίζουν την ειρήνη για να πιέσουν για τον τερματισμό του πολέμου
στην Γάζα.
Ο Saqr τόνισε ότι οι
στρατιωτικές δυνατότητες της Αιγύπτου αποτελούν επένδυση σε διαρκή ειρήνη,
υποστηρίζοντας ότι τα ισχυρά έθνη κερδίζουν σεβασμό για την κυριαρχία τους και
προστατεύουν τα σύνορά τους.
Είπε επίσης ότι οι
Αιγυπτιακές Ένοπλες Δυνάμεις ήταν πάντα και θα παραμείνουν μια υπεύθυνη δύναμη
που προστατεύει αντί να απειλεί, συμβάλλοντας στην περιφερειακή σταθερότητα,
ενισχύοντας παράλληλα τις δυνατότητες της χώρας.
Μέσω της EDEX 2025 μ.Χ., είπε, η Αίγυπτος
επιδεικνύει τη σύγχρονη δύναμή της, συμβαδίζει με τις παγκόσμιες εξελίξεις στην
άμυνα, ενισχύει την στρατιωτική ετοιμότητα και υποστηρίζει την εθνική ασφάλεια.
Το σενάριο πολεμικής
σύγκρουσης στην Ανατολική Μεσόγειο αφορά κυρίως την διαφωνία της Τουρκίας με
την Ελλάδα (και την Κύπρο) για την οριοθέτηση θαλασσίων ζωνών, την εκμετάλλευση
φυσικών πόρων, και την άσκηση κυριαρχικών δικαιωμάτων, ιδιαίτερα στην περιοχή
του Αιγαίου (https://www.pentapostagma.gr/ethnika-themata/ellinotoyrkika/7342377_megali-foni-akoygetai-apo-aigypto-erhetai-perifereiakie)
.
Ισλαμικός
άξονας. Γεωπολιτική ανατροπή στην Ασία: Ισλαμικός άξονας Τουρκίας - Πακιστάν -
Μπαγκλαντές απειλεί την Ινδία. Η Τουρκία επιχειρεί να ηγηθεί του μουσουλμανικού
κόσμου, δημιουργώντας έναν Ισλαμικό άξονα με Πακιστάν και Μπαγκλαντές κατά της
Ινδίας, ανατρέποντας τις γεωπολιτικές ισορροπίες στην Ασία.
Η Τουρκία φαίνεται πως
δεν αρκείται πλέον στον ρόλο μιας περιφερειακής δύναμης· επιδιώκει συστηματικά
να αυτοπροβληθεί ως ηγετική δύναμη ολόκληρου του μουσουλμανικού κόσμου. Υπό την
προεδρία του Recep Tayyip Erdoğan, η Άγκυρα επιδιώκει να επαναφέριε την ιδέα
της «ισλαμικής ενότητας» υπό τουρκική καθοδήγηση.
Το σχέδιο αυτό πλέον
ενσωματώνεται ακόμη και στον κρατικό προϋπολογισμό του Τουρκικού Υπουργείου
Εξωτερικών, με ειδική μνεία σε θέματα όπως το Kashmir, που μέχρι πρόσφατα
θεωρούνταν αποκλειστικό ενδιαφέρον του Πακιστάν.
Στις 18 Νοεμβρίου, ο
Τούρκος Υπουργός Εξωτερικών, Hakan Fidan, παρουσίασε τον προϋπολογισμό του ΥΠΕΞ
στο κοινοβούλιο, επαναλαμβάνοντας τους τόνους του Προέδρου Erdoğan στον ΟΗΕ:
πίεση στην Ινδία για την επίλυση του ζητήματος του Kashmir μέσω
διαπραγματεύσεων με το Πακιστάν και «σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο», ενώ έξω από
τα Ηνωμένα Έθνη έχει καταγγείλει μαζικές «σφαγές» Μουσουλμάνων από Ινδούς.
Ο ρόλος του Diyanet. Στο
πλαίσιο αυτής της στρατηγικής, η Τουρκία αξιοποιεί το Diyanet, την επίσημη
Τουρκική Διεύθυνση Θρησκευτικών Υποθέσεων, ως εργαλείο διεθνούς πολιτικής και
θρησκευτικής διείσδυσης.
Το Diyanet έχει αυξήσει
δραματικά τον προϋπολογισμό του (από $1,3 δισ. σε $3,18 δισ. το 2023) και
λειτουργεί ως κρατικός οργανισμός υπό τον Erdoğan, διαχειριζόμενο χιλιάδες
τζαμιά εντός και εκτός Τουρκίας, εκπαιδευτικά προγράμματα, φιλανθρωπικές
δραστηριότητες και θρησκευτικές υποδομές που ενισχύουν την επιρροή της Τουρκίας
σε όλο τον μουσουλμανικό κόσμο.
Μέσω αυτής της
στρατηγικής, η Τουρκία έχει δημιουργήσει στενές σχέσεις με το Jamaat-e-Islami
(JeI) στο Μπαγκλαντές, το οποίο μετά το πραξικόπημα κατά της Sheikh Hasina τον
Αύγουστο του 2024, αναβαθμίστηκε σε βασικό συνεργάτη της Άγκυρας στην περιοχή.
Ο Erdoğan παρέχει
οικονομική, υλική και ιδεολογική υποστήριξη σε ισλαμιστικές οργανώσεις και
δίκτυα madrasa, ενώ Τούρκοι αξιωματούχοι επισκέπτονται τα γραφεία του JeI στη
Dhaka και συμμετέχουν σε στρατιωτική εκπαίδευση.
Στρατιωτική συνεργασία Το
Πακιστάν αποτελεί τον επιχειρησιακό πυρήνα αυτής της συμμαχίας, λαμβάνοντας
τουρκικά drones Bayraktar, κορβέτες Ada-class, και συμμετέχοντας σε τακτικές
κοινές στρατιωτικές ασκήσεις. Παράλληλα, το Μπαγκλαντές αγοράζει πλήθος
τουρκικού στρατιωτικού εξοπλισμού, όπως οχήματα Otokar Kobra II, ρουκέτες
TRG-300 MLRS, drones Bayraktar TB2 και άρματα Tulpar, ενώ χιλιάδες στρατιωτικοί
και αστυνομικοί εκπαιδεύονται σε τουρκικές στρατιωτικές σχολές. Η Άγκυρα
υποστηρίζει επίσης την κατασκευή δύο στρατιωτικών συγκροτημάτων σε Chittagong
και Narayanganj, παρέχοντας τεχνολογία, χρηματοδότηση και συμπαραγωγή.
Ισλαμικός άξονας. Συνδυάζοντας
στρατιωτική, οικονομική και ιδεολογική επιρροή, Τουρκία, Πακιστάν και
Μπανγκλαντές συγκροτούν έναν άτυπο «Ισλαμικό άξονα» στην περιοχή της Νότιας
Ασίας. Η Ινδία πλέον αντιμετωπίζει έναν νέο στρατηγικό κίνδυνο: ένα μέτωπο
εχθρικών κρατών με τουρκική σφραγίδα, ισλαμιστική ιδεολογία και αυξανόμενη
στρατιωτική ισχύ.
Υπάρχουν ήδη αναφορές ότι
οι δύο βασικοί κατηγορούμενοι για πρόσφατη έκρηξη κοντά στο Red Fort στο Δελχί,
Dr Umar Mohammed και Dr Muzammil, καθοδηγούνταν από έναν χειριστή με έδρα την
Άγκυρα (ψευδώνυμο «Ukasa»).
Παρά την αυξανόμενη
επιρροή, η Τουρκία αντιμετωπίζει σημαντικά εμπόδια. Η στήριξη της
Μουσουλμανικές Αδελφότητας και άλλων ισλαμιστικών κινημάτων έχει προκαλέσει
ένταση με χώρες όπως η Σαουδική Αραβία, η Αίγυπτος και τα Ηνωμένα Αραβικά
Εμιράτα, ενώ το εσωτερικό πολιτικό σκηνικό παραμένει αμφίρροπο, με ισχυρές
αντιπολιτευόμενες και κοσμικές δυνάμεις που αμφισβητούν την ιδεολογία του
Erdoğan.
Παράλληλα, οι οικονομικές
δυσκολίες, η υποτίμηση της λίρας, ο πληθωρισμός και η διαρροή μορφωμένων
στελεχών περιορίζουν την ικανότητα της Τουρκίας να επεκτείνει απεριόριστα την
επιρροή της.
Παρόλα αυτά, η Άγκυρα
κατορθώνει να δημιουργεί μια πραγματικότητα που αλλάζει την ισορροπία δυνάμεων
στην περιοχή: η Ινδία πρέπει πλέον να λογαριάζει έναν ισχυρό, εξοπλισμένο και
ιδεολογικά ευθυγραμμισμένο άξονα στα ανατολικά της σύνορα.
Η διείσδυση της Τουρκίας
στην Νότια Ασία, συνδυασμένη με στρατιωτικές παραδόσεις, ιδεολογική προπαγάνδα
και διεθνή διπλωματική υποστήριξη, θέτει τις βάσεις για ενδεχόμενη σύγκρουση ή
νέο είδος πολέμου δι' αντιπροσώπων στην περιοχή
(https://www.bankingnews.gr/diethni/articles/841934/geopolitiki-anatropi-stin-asia-islamikos-aksonas-tourkias-pakistan-bagklantes-apeilei-tin-india).
Αμερικανός
γερουσιαστής: Ο τρίτος Παγκόσμιος Πόλεμος θα είναι με το Ισλάμ!Ο Τόμι Τάμπερβιλ
δείχνει τον πραγματικό εχθρό. «Αν δεν σταματήσουμε αυτή την ισλαμική κατάληψη,
σύντομα θα γίνουμε το Ενωμένο Χαλιφάτο της Αμερικής».
«Μην κάνετε λάθος – αυτό
είναι μέρος της παγκοσμιοποιητικής ατζέντας του Βαθέως Κράτους που στοχεύει
στην καταστροφή αυτής της χώρας μέσω της μαζικής ισλαμικής μετανάστευσης». «Το
Ισλάμ δεν είναι φυλή. Είναι πολιτική ιδεολογία και είναι αίρεση».
Ο γερουσιαστής Τόμι
Τάμπερβιλ μόλις εκφώνησε μια από τις πιο αμετανόητες ομιλίες στη σύγχρονη
αμερικανική ιστορία, καταγγέλλοντας τη βία των τζιχαντιστών, τις αποτυχίες στη
μαζική μετανάστευση, τα δίκτυα απάτης στη Σομαλία και την πολιτική τάξη που τα
επέτρεψε όλα αυτά. Επί ΧΡΟΝΙΑ, οι πατριώτες δυσφημούνταν ως «ρατσιστές» ή
«ισλαμοφοβικοί» επειδή έκρουαν τον κώδωνα του κινδύνου.
🔻 «Ένας διαταραγμένος τζιχαντιστής
πυροβόλησε δύο από τους Εθνοφρουρούς μας λίγα βήματα από τον Λευκό Οίκο».
🔻 Το σομαλικό δίκτυο απάτης της
Μινεσότα έκλεψε δισεκατομμύρια από τα χρήματα των φορολογουμένων, με τα
κεφάλαια να διοχετεύονται στο εξωτερικό.
🔻 Πολιτικοί ηγέτες όπως ο Τιμ Βαλζ και
ο Ιλχάν Ομάρ έκαναν τα στραβά μάτια ενώ συνέβαινε αυτό.
🔻 Η μαζική, μη ελεγμένη μετανάστευση
έχει δημιουργήσει απειλές για την εθνική ασφάλεια στις δικές μας γειτονιές.
🔻 Η ισλαμική υπεροχή είναι ασύμβατη με
τις αμερικανικές αξίες όταν απορρίπτει την αφομοίωση και προωθεί την κυριαρχία.
Το μήνυμα του Τόμι
Τάμπερβιλ δεν θα μπορούσε να είναι πιο ξεκάθαρο: «Αν έρχεστε εδώ για να
παραβιάσετε τους νόμους μας, να εξαπατήσετε την κυβέρνησή μας ή να καταστρέψετε
τον τρόπο ζωής μας – δεν σας θέλουμε εδώ».
Για πρώτη φορά εδώ και
δεκαετίες, κάποιος στη Γερουσία κατονομάζει την απειλή χωρίς ευφημισμούς και
απαιτεί δράση προτού η Αμερική καταλήξει όπως η Ευρώπη: Καταβεβλημένη,
αποσταθεροποιημένη και αναγκασμένη να αγωνιστεί για την πολιτιστική της
επιβίωση (https://corfiatiko.blogspot.com/2025/12/blog-post_168.html).
Ρήξη στο Κέρας της
Αφρικής - Η Σομαλία διακόπτει τις σχέσεις της με τα ΗΑΕ, φόβοι για περιφερειακή
σύγκρουση. Η Σομαλία επιτίθεται σφοδρά στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα,
κατηγορώντας τα για υπονόμευση της εθνικής κυριαρχίας της χώρας. Στο βάθος
ωστόσο κρύβονται η υπόγεια κόντρα ΗΑΕ-Σαουδικής Αραβίας και το ζήτημα της
αναγνώρισης της Σομαλιλάνδης.
Η Σομαλία ακύρωσε όλες τις συμφωνίες
ασφάλειας και άμυνας με τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ), επικαλούμενη
υποτιθέμενες παραβιάσεις της εθνικής κυριαρχίας, της εθνικής ενότητας και της
πολιτικής ανεξαρτησίας της χώρας, όπως ανακοίνωσε το Υπουργικό Συμβούλιο στις
12 Ιανουαρίου.
Σε ανακοίνωσή του, το συμβούλιο ανέφερε ότι
η απόφαση ελήφθη βάσει «εκθέσεων και ισχυρών αποδείξεων για εσφαλμένες
ενέργειες που υπονομεύουν την κυριαρχία, την εθνική ενότητα και την πολιτική
ανεξαρτησία» της χώρας στο Κέρας της Αφρικής.
Όλοι οι υπουργοί συμφώνησαν κατά τη
συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου να ακυρώσουν όλες τις συμφωνίες και τις
ρυθμίσεις συνεργασίας με τα ΗΑΕ που αφορούν τα λιμάνια Berbera, Bosaso και
Kismayo, προστίθεται στην ανακοίνωση. Σημειώνεται επίσης ότι εγκρίθηκε σχέδιο
νόμου για την προστασία της κυριαρχίας και της εδαφικής ενότητας της Σομαλίας,
καθώς και νομοσχέδιο για τη διαιτησία.
Το νομοσχέδιο θα απαγορεύει στις
περιφερειακές διοικήσεις και σε ιδιωτικούς φορείς να συνάπτουν συμφωνίες με
ξένες πλευρές χωρίς προηγούμενη ενημέρωση και έγκριση της ομοσπονδιακής
κυβέρνησης και εποπτεία από το αρμόδιο υπουργείο, σύμφωνα με την ανακοίνωση.
Στο επίκεντρο η Σομαλιλάνδη. Οι εντάσεις
μεταξύ της Σομαλία και των ΗΑΕ άρχισαν να αυξάνονται τον περασμένο μήνα, όταν
το Ισραήλ αναγνώρισε την αποσχισθείσα περιοχή της Σομαλιλάνδης. Το Άμπου
Ντάμπι, το οποίο τα τελευταία χρόνια καλλιέργησε βαθιούς οικονομικούς και
αμυντικούς δεσμούς στη βόρεια σομαλική περιοχή, θεωρήθηκε ότι ενδέχεται να
διαδραμάτισε ρόλο στην ισραηλινή απόφαση.
Κεντρικό στοιχείο της στρατηγικής των ΗΑΕ
στην Σομαλιλάνδη αποτελεί επένδυση ύψους 442 εκατ. δολαρίων από τη ναυτιλιακή
εταιρεία DP World με έδρα το Ντουμπάι, για την ανάπτυξη και λειτουργία του
λιμανιού Berbera.
Ωστόσο, η άμεση αιτία πίσω από την απόφαση
της Σομαλίας ήταν έρευνα της Υπηρεσίας Μετανάστευσης και Ιθαγένειας της χώρας,
η οποία ξεκίνησε αφού ο, υπό την ηγεσία της Σαουδικής Αραβίας, Αραβικός
Συνασπισμός στην Υεμένη ανακοίνωσε ότι τα ΗΑΕ μετέφεραν λαθραία έναν
αυτονομιστή ηγέτη από την Υεμένη μέσω της Σομαλίας.
Ο συνασπισμός ανέφερε την περασμένη
εβδομάδα ότι ο Aidarous al-Zubaidi, επικεφαλής του Νότιου Μεταβατικού
Συμβουλίου της Υεμένης, διέφυγε από την Νότια πόλη Aden δια θαλάσσης προς την
Σομαλιλάνδη και στην συνέχεια πέταξε από εκεί στο Άμπου Ντάμπι.
Η Σομαλία δήλωσε τότε ότι, εάν οι
καταγγελίες αποδειχθούν αληθείς, θα συνιστούν σοβαρή παραβίαση της κυριαρχίας
της. Τα ΗΑΕ αγνόησαν την ανακοίνωση της Σομαλίας, ωστόσο η DP World δήλωσε στις
13 Ιανουαρίου ότι οι δραστηριότητές της στο λιμάνι Berbera συνεχίζονται βάσει
των υφιστάμενων συμφωνιών.
«Η DP World παραμένει επικεντρωμένη στην
ασφαλή και αποτελεσματική λειτουργία του λιμανιού και στην παροχή διευκολύνσεων
εμπορίου και οικονομικών οφελών για την Σομαλιλάνδη και την ευρύτερη περιοχή
του Κέρατος της Αφρικής», ανέφερε σε δήλωσή της στο Reuters, προσθέτοντας ότι
ερωτήματα σχετικά με «πολιτικές αποφάσεις, διακυβερνητικές συζητήσεις ή
διπλωματικές θέσεις θα πρέπει να απευθύνονται στις αρμόδιες αρχές».
Φόβοι κλιμάκωσης. Παρότι η απόφαση της
Σομαλίας αποτελεί πλήγμα για τα ΗΑΕ, είναι εξαιρετικά απίθανο η χώρα να
μπορέσει να εξαναγκάσει το Άμπου Ντάμπι να αποχωρήσει από τη Σομαλιλάνδη. Η
απόφαση πιθανότατα ενθαρρύνθηκε από την Σαουδική Αραβία, γεγονός που δείχνει
ότι, όπως αναμενόταν, η αναδυόμενη σύγκρουση μεταξύ των δύο πρώην συμμάχων δεν
έληξε με την αποχώρηση των ΗΑΕ από την Υεμένη. Μπορεί να ειπωθεί ότι η σύγκρουση
έχει πλέον φτάσει στην Σομαλία και σύντομα ενδέχεται να εκδηλωθεί και στο Σουδάν
(https://www.bankingnews.gr/diethni/articles/849833/riksi-sto-keras-tis-afrikis-i-somalia-diakoptei-tis-sxeseis-tis-me-ta-iae-fovoi-gia-perifereiaki-sygkrousi).
Σε
κίνδυνο η Ελλάδα από το πολεμοκάπηλο Ισραήλ - Σχέδιο κοινής επίθεσης στην
Τουρκία - «Θα αφανιστούν Αθήνα, Θεσσαλονίκη». Εκρηκτικό παρασκήνιο: Ελλάδα,
Κύπρος και Ισραήλ ετοιμάζουν Δύναμη Ταχείας Αντίδρασης κατά της Τουρκίας – Η
μυστική εντολή Netanyahu και ο ρόλος της IAF…
Ένα εκρηκτικό γεωπολιτικό
θρίλερ φαίνεται να ξετυλίγεται στην Ανατολική Μεσόγειο, με επίκεντρο την Κύπρο,
την Ελλάδα και την Τουρκία. Πληροφορίες από τον ισραηλινό Τύπο κάνουν λόγο για
μυστική σύνοδο κορυφής στην Λευκωσία, οργανωμένη με «ασυνήθιστο» και
«επείγοντα» τρόπο, κατόπιν εντολής του Ισραηλινού πρωθυπουργού Benjamin
Netanyahu.
Σύμφωνα με τις ίδιες
πηγές, στο τραπέζι τέθηκε ανοιχτά η αυξανόμενη στρατιωτική παρουσία της Άγκυρας
στην Ανατολική Μεσόγειο, αλλά και ένα σενάριο που προκαλεί ρίγη: η δημιουργία
κοινής Δύναμης Ταχείας Αντίδρασης σε επίπεδο ταξιαρχίας, με σαφή προσανατολισμό
κατά της Τουρκίας.
Καθοριστικό ρόλο στο
παρασκήνιο φέρεται να είχε ο Διοικητής της Ισραηλινής Πολεμικής Αεροπορίας
Tomer Bar, ο οποίος πραγματοποίησε κλειστή συνάντηση στη Λευκωσία με ανώτατους
αξιωματικούς της Ελλάδας και της Κυπριακής Δημοκρατίας.
Δεν είναι τυχαίο ότι στον
Ισραηλινό Τύπο η συνάντηση αποδόθηκε με τον εύγλωττο τίτλο: «Προετοιμάζονται
εναντίον της Τουρκίας;». Πληροφορίες από το KAN News και Κυπριακά μέσα
αναφέρουν ότι οι συζητήσεις επικεντρώθηκαν στον αεροπορικό συντονισμό, την
στρατηγική συνεργασία και την περιφερειακή ασφάλεια, με αιχμή την τουρκική
δραστηριότητα σε αέρα, θάλασσα και μη επανδρωμένα συστήματα.
Ειδικότερα, πηγές του
Banking News αναφέρουν, «η Ελλάδα και το Ισραήλ βρίσκονται σε φάση σχεδιασμού
για την συγκρότηση μιας κοινής δύναμης ταχείας επέμβασης σε επίπεδο ταξιαρχίας,
δυναμικότητας περίπου 2.500 στελεχών. Η δύναμη αυτή θα υποστηρίζεται από
ναυτικά και αεροπορικά μέσα, καθώς και από κρίσιμες υποδομές που θα αναπτυχθούν
σε Ρόδο ή Κάρπαθο, στην Κύπρο και στο Ισραήλ.
Το προσωπικό θα
προέρχεται από τρεις χώρες: 1.000 στρατιωτικούς από την Ελλάδα, 1.000 από το
Ισραήλ και 500 από την Κύπρο, ενώ στον αεροπορικό τομέα θα συμμετέχουν μία
Μοίρα της Πολεμικής Αεροπορίας και μία Μοίρα της Ισραηλινής Αεροπορίας (IAF).
Σε ναυτικό επίπεδο, με
αποστολή –μεταξύ άλλων– την ασφάλεια ενεργειακών αγωγών, εξετάζεται η διάθεση
από ελληνικής πλευράς μίας φρεγάτας και ενός υποβρυχίου, ενώ το Ισραήλ θα
συνεισφέρει μία από τις νέες κορβέτες του και ένα δικό του υποβρύχιο. Τα πλοία
αυτά θα πραγματοποιούν περιπολίες είτε αυτόνομα είτε σε συνδυασμό, ως ενιαίος
στολίσκος, ανάλογα με τις επιχειρησιακές απαιτήσεις».
Όπως γίνεται αντιληπτό,
πρόσφατη δήλωση του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ Δημήτρη Χούπη περί «προληπτικών χτυπημάτων»
μόνο τυχαία δεν θεωρείται. Ελληνικά μέσα υποστηρίζουν ότι η προσέγγιση αυτή
ευθυγραμμίζεται με το ισραηλινό στρατιωτικό δόγμα, γεγονός που πυροδοτεί
ανησυχίες για το κατά πόσο η Αθήνα σύρεται σε ξένες στρατηγικές.
«Συνάντηση υπήρξε, όχι
όμως σε επίπεδο αρχηγών Αεροπορίας». Διευκρινίσεις σχετικά με δημοσίευμα
ισραηλινού μέσου ενημέρωσης περί «μυστικής συνάντησης» των αρχηγών Αεροπορίας
Κύπρου, Ελλάδας και Ισραήλ έδωσε στο politis.com.cy έγκυρη πηγή στη Λευκωσία.
Σύμφωνα με την πηγή,
πράγματι πραγματοποιήθηκε συνάντηση αξιωματικών των Αεροποριών των τριών χωρών,
ωστόσο δεν συμμετείχαν οι αρχηγοί των Αεροπορικών Δυνάμεων, όπως ανέφερε το
ισραηλινό δίκτυο KAN News. Η συνάντηση μας αναφέρθηκε εγινε στο πλαισιο των
συχνών επαφών αξιωματούχων των 3 πλευρών στο πλαισιο της προετοιμασίας των
τριμερών συναντήσεων.
Διεψευσε κατηγορηματικά
ότι γίνονται προετοιμασίες και καταρτίζονται σχέδια εναντίον τρίτης χώρας στην
περιοχή μας. Η Ελλάδα έχει αναπτύξει πυραύλους από το Ισραήλ – Οι NLOS σε νησιά
και Έβρο για πλήγματα ακριβείας κατά της Τουρκίας
Στο μεταξύ, η Ελλάδα
συνεχίζει να επεκτείνει τις στρατιωτικές της δυνατότητες, καθώς έχει αναπτύξει
πυραύλους Spike NLOS Ισραηλινής κατασκευής στα σύνορα με τον Έβρο και τα νησιά,
σύμφωνα με την τουρκική ιστοσελίδα harbeler. Όπως σημειώνουν οι Τούρκοι, «η
Ελλάδα συνεχίζει να εξοπλίζεται στα νησιά ενάντια στην Τουρκία.
Η Αθήνα, η οποία
προσπαθεί να βρει λύσεις ενάντια στις ναυτικές και μη επανδρωμένες δυνατότητες
της Τουρκίας, συνάπτει συμφωνίες με το Ισραήλ.
Ο Ελληνικός Στρατός
ανέπτυξε πρόσφατα στον Έβρο πυραύλους Spike NLOS ισραηλινής κατασκευής, οι οποίοι
μπορούν να πραγματοποιήσουν πλήγματα ακριβείας εναντίον χερσαίων και εναέριων
στόχων. Οι πύραυλοι, οι οποίοι εντάχθηκαν στο απόθεμα τον Αύγουστο,
διανεμήθηκαν γρήγορα στα νησιά.
Κατά την διάρκεια των
συζητήσεων του Κρατικού Προϋπολογισμού του Οικονομικού Έτους 2026 μ.Χ. στην
Γενική Συνέλευση της Βουλής, ο Υπουργός Άμυνας Νίκος Δένδιας δήλωσε ότι η
Τουρκία αποτελεί την «πρωταρχική και θεμελιώδη απειλή» για την Ελλάδα.
Ο Δένδιας είπε: «Αυτό το
ερώτημα μου έχει τεθεί πολλές φορές. Έχω παρουσιάσει με σαφήνεια από πού
προέρχεται η πρωταρχική και θεμελιώδης απειλή, με αριθμούς». Ο Δένδιας
υποστήριξε ότι οι αμυντικές δαπάνες της Τουρκίας έχουν αυξηθεί και ότι απειλεί
την Ελλάδα με πόλεμο, δηλώνοντας: «Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν άλλες
απειλές. Ωστόσο, όταν υπάρχει μια ανοιχτά δηλωμένη απειλή πολέμου, όλα τα άλλα
περνούν σε δεύτερη μοίρα».
Προειδοποίηση-σοκ: «Θα
επιστρέψουμε στην Λίθινη Εποχή». Στην Αθήνα, η συζήτηση περί «προληπτικού
χτυπήματος» έχει προκαλέσει πολιτικό σεισμό. Ο στρατηγικός αναλυτής και πρώην
σύμβουλος κυβερνήσεων Δημήτρης Κωνσταντακόπουλος κρούει τον κώδωνα του κινδύνου
με δραματικούς τόνους: «Ένα προληπτικό χτύπημα δεν θα πετύχει. Θα προκαλέσει
τεράστια πολιτική ζημιά και θα οδηγήσει την Ελλάδα σε καταστροφή».
Ο ίδιος τονίζει ότι, αν
χρησιμοποιηθούν τα σύγχρονα οπλικά συστήματα που διαθέτουν και οι δύο χώρες,
«δεν θα μείνει πέτρα πάνω στην πέτρα», με Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Κωνσταντινούπολη
και Σμύρνη να μετατρέπονται σε ερείπια.
«Και οι δύο χώρες θα
επιστρέψουν στην Λίθινη Εποχή», προειδοποιεί, υπογραμμίζοντας ότι η Τουρκία,
λόγω βάθους, θα αντέξει περισσότερο. Ο Δημήτρης Κωνσταντακόπουλος θέτει ένα
ακόμη πιο ενοχλητικό ερώτημα:
Δρουν οι ελληνικές
αποφάσεις με γνώμονα τα εθνικά συμφέροντα ή υπό την πίεση του Ισραήλ και της
Δύσης; «Οι Έλληνες υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων ψάχνουν να δουν από πού φυσάει ο
άνεμος: από το Ισραήλ ή από τις ΗΠΑ», σημειώνει χαρακτηριστικά.
Με τις μυστικές συνόδους,
τα σενάρια κοινών στρατιωτικών σχηματισμών και την ρητορική περί προληπτικών
πληγμάτων, η Ανατολική Μεσόγειος μοιάζει να μπαίνει σε επικίνδυνη τροχιά. Το
ερώτημα που πλανάται απειλητικά είναι ένα:
Πρόκειται για μπλόφα
ισχύος ή για τα πρώτα βήματα ενός σχεδίου που μπορεί να τινάξει την περιοχή
στον αέρα; Το μόνο βέβαιο είναι ότι το παρασκήνιο που αποκαλύπτεται προκαλεί
τρόμο – και η επόμενη κίνηση μπορεί να αποδειχθεί μοιραία (https://www.bankingnews.gr/amyna-diplomatia/articles/844857/den-tha-meinei-petra-pano-stin-petra-mystiki-synodos-gia-xtypima-stin-tourkia-apo-koini-taksiarxia-elladas-israil).
Μουσουλμανικές
χώρες σχεδιάζουν να δημιουργήσουν συμμαχία στα πρότυπα του ΝΑΤΟ! Ήδη αρχική
αποδοχή στον σχεδιασμό έχει επιτευχθεί από πλειάδα χωρών Σύμφωνα με
πληροφορίες, μουσουλμανικές χώρες όπως η Σομαλία ετοιμάζονται να σχηματίσουν
μια νέα συμμαχία παρόμοια με το ΝΑΤΟ.
Η Σαουδική Αραβία, η Τουρκία, η Αίγυπτος,
το Πακιστάν, το Αζερμπαϊτζάν, η Μαλαισία, το Κατάρ, η Ινδονησία, η Σομαλία, η
Υεμένη, το Σουδάν, η Λιβύη και άλλες μουσουλμανικές χώρες των οποίων τα ονόματα
δεν έχουν ακόμη αποκαλυφθεί, φέρονται να σχηματίζουν αυτή την νέα αμυντική
συμμαχία. Η ίδρυση αυτής της νέας συμμαχίας υπό την ηγεσία των Μουσουλμάνων
ήρθε μετά την απροκάλυπτη και απρόκλητη επίθεση στην ενότητα και την
ανεξαρτησία της Σομαλίας και της Υεμένης (https://www.pronews.gr/amyna-asfaleia/diethnis-asfaleia/mousoulmanikes-xores-sxediazoun-na-dimiourgisoun-symmaxia-sta-protypa-tou-nato/).
Σαουδική Αραβία: Η
μεταμόρφωση σε… αντιαμερικανική (!) δύναμη και η συμμαχία με Ιράν, Πακιστάν και
Τουρκία! Τα μυστήρια της Μέσης Ανατολής. Η Σαουδική Αραβία διαφοροποιήθηκε
πλήρως για πρώτη φορά μετά το 1.979 μ.Χ. με τις ΗΠΑ στο θέμα του Ιράν, με
επίσημη δήλωση κυβερνητικού αξιωματούχου που δήλωσε ότι «η Αμερική σαμποτάρει
σκόπιμα την διαδικασία ειρήνευσης της χώρας μας με το Ιράν»!
Συγκεκριμένα υψηλόβαθμος Σαουδάραβας
αξιωματούχος δήλωσε ότι: «Όταν τα διυλιστήριά μας δέχτηκαν επίθεση (σ.σ.:
εννοεί την περίοδο εντάσεων με τους Χούθι) ζητήσαμε βοήθεια από τις ΗΠΑ—αλλά
παρέμειναν σιωπηλοί.
Τώρα, καθώς προσπαθούμε να κάνουμε ειρήνη
με το Ιράν και να μειώσουμε τις εντάσεις, η Αμερική σαμποτάρει σκόπιμα την
διαδικασία. Θέλουν πόλεμο. Οι ΗΠΑ είναι μια πολεμική Αυτοκρατορία· δεν μπορούν
να επιβιώσουν χωρίς σύγκρουση».
Είναι γεγονός ότι για κάποιο παράδοξο τρόπο
το Ριάντ, παρά την κολοσσιαία συμφωνία ύψους 1 τρις. στο πρόσφατο ταξίδι του
Ν.Τραμπ στην χώρα, έχει αλλάξει τακτική και πολιτική έναντι των ΗΠΑ και όχι μόνο:
Τα μέχρι πρότινος απόλυτα συμμαχικά ΗΑΕ (η
Σαουδική Αραβία επηρέαζε μέχρι σημείου εξάρτησης το Άμπου Ντάμπι), πλέον είναι
εχθρός και βομβαρδίζονται οι θέσεις του στην Υεμένη (!) ενώ τα σαουδαραβικά
συμφέροντα στο Σουδάν είναι πλήρως τοποθετημένο υπέρ του Χαρτούμ και κατά της
συμμαχίας Ισραήλ, ΗΠΑ, ΗΑΕ που στηρίζει το Νότιο Σουδάν!
Και στην Υεμένη εκεί που Σαουδική Αραβία
και ΗΑΕ βομβάρδιζαν τους Χούθι, τώρα οι Σαουδάραβες βομβαρδίζουν τα στρατεύματα
των ΗΑΕ! Είναι ίσως η μεγαλύτερη γεωστρατηγική «μεταμόρφωση» των τελευταίων 25
ετών, με την Σαουδική Αραβία να προσεγγίζει και να στηρίζει τον μέχρι πρότινος,
άσπονδο εχθρό, το Ιράν και το θεοκρατικό καθεστώς της Τεχεράνης!
Να σημειώσουμε και κάτι που έχει ενδιαφέρον:
Το «σφιχταγκάλιασμα» με το, επίσης κάποτε εχθρικό Κατάρ, αλλά και την… Τουρκία
και την συμφωνία πλήρους αμυντικής συνεργασίας με το Πακιστάν! Μια πολύ ισχυρή από άποψη στρατιωτικής και
οικονομικής ισχύος, συμμαχία, πέντε
ισλαμικών κρατών η οποία βρίσκεται στον αντίποδα των συμφερόντων ΗΠΑ και
Ισραήλ. Κι όποιος αντέξει (https://www.pronews.gr/amyna-asfaleia/diethnis-asfaleia/saoudiki-aravia-i-metamorfosi-se-antiamerikaniki-dynami-kai-i-symmaxia-me-to-iran-pakistan-kai-tourkia/9/)…
Το
Ισραήλ και οι «Χριστιανοί- Σιωνιστές» – Οι πολιτικές προεκτάσεις της
Αποκάλυψης. Παλαιστίνιοι συγκεντρώνονται στα συντρίμμια στο Καν Γιούνις –
REUTERS/Ibraheem Abu Mustafa. Πολλοί Ευαγγελικοί βλέπουν τον πόλεμο
Ισραήλ-Χαμάς ως μέρος μιας προφητείας - Για αιώνες, η Δευτέρα Παρουσία του
Χριστού συνδέεται με αιματοχυσία στην περιοχή.
Η πολιτική δημιουργεί
περίεργες συμμαχίες, αλλά αυτή η συμμαχία ήταν πιο περίεργη από όλες. Ο λόγος
για την «ζεύξη» των λεγόμενων “Χριστιανών
Σιωνιστών» και των Ισραηλινών, με έναν στόχο: την οριστική εγκαθίδρυση
του κράτους του Ισραήλ. Αλλά με
διαφορετική αφετηρία.
Για τους περισσότερους
Αμερικανούς, ο πόλεμος Ισραηλινών-Χαμάς προκαλεί θλίψη για την απώλεια ζωών,
ιδιαίτερα των αθώων πολιτών, οργή, και φόβο ότι η σύγκρουση μπορεί τελικά να
συμπαρασύρει την ευρύτερη περιοχή. Εκτός, από όσους πιστεύουν ότι η
αιματοχυσία θα ανοίξει το δρόμο για την
Δευτέρα Παρουσία!
Για όσους είναι
προετοιμασμένοι να αντιστοιχούν τα τρέχοντα γεγονότα με τις βιβλικές
προφητείες, η φρικτή βία είναι ένα δυσάρεστο αλλά ουσιαστικό μέσο για ένα τέλος
– το τέλος του κόσμου όπως τον ξέρουμε. Το Bloomberg σε δημοσίευμά του αναλύει την κοσμοθεωρία ενός σημαντικού αριθμού
ευαγγελικών χριστιανών και, κατ’ επέκταση, ενός κρίσιμου τμήματος του Ρεπουμπλικανικού
Κόμματος.
“Χριστιανικός Σιωνισμός”-
Τι είναι. Η θεωρία των “Χριστιανών Σιωνιστών” βασίζεται στο ότι οι Ισραηλινοί
παραμένουν ο «περιούσιος λαός» του Θεού, ενώ η Χριστιανική Εκκλησία είναι απλώς
μία «παρένθεση» στο σχέδιο του Θεού. Ο Χριστός δεν μπορεί να επιστρέψει στη γη
μέχρι πρώτα να συμβούν ορισμένα γεγονότα.
Ιστορία παλιά… Το Ισραήλ
κατέστη για πρώτη φορά κέντρο της ευαγγελικής εσχατολογίας πριν από τέσσερις
αιώνες, όταν οι προτεστάντες θεολόγοι, ιδιαίτερα εκείνοι που είχαν χιλιαστικές
τάσεις, στράφηκαν σε πολύ συγκεκριμένα χωρία των Γραφών για την συντέλεια του κόσμου.
Για παράδειγμα, στην Παλαιά Διαθήκη, ο προφήτης Ησαΐας προέβλεψε ότι ο Θεός “θα
υψώσει λάβαρο για να συγκεντρώσει μαζί όλους τους εξόριστους του Ισραήλ, από
τις τέσσερις γωνίες της γης”.
Αυτό ερμηνεύθηκε ως
ένδειξη πως η έλευση του Ιησού θα γινόταν μόλις η εβραϊκή διασπορά επέστρεφε
στην Παλαιστίνη. Ανυπόμονοι να θέσουν σε εφαρμογή το σχέδιο του Θεού, οι
χριστιανοί σιωνιστές – άρχισαν να πιέζουν τις κυβερνήσεις τους να λάβουν ενεργά
μέτρα για να επιστρέψουν οι Εβραίοι στην Παλαιστίνη.
“Ας αποκαταστήσουμε τους
Εβραίους”. Το 1.891 μ.Χ., ο επίσης Χριστιανός Σιωνιστής Γουίλιαμ Μπλάκστοουν
συνέταξε μια επιστολή προς τον Πρόεδρο Μπέντζαμιν Χάρισον, την οποία υπέγραψαν
εκατοντάδες επιφανείς Αμερικανοί, μεταξύ των οποίων ο J. P. Μόργκαν και ο Τζον
Ροκφέλερ, ο πρεσβύτερος: “Ας αποκαταστήσουμε τους Εβραίους στη γη την οποία
τόσο σκληρά στερήθηκαν από τους Ρωμαίους”.
Αν και ο Χάρισον δεν
βοήθησε, η συγκεκριμένη ομάδα, συνεχισε να παρακολουθεί τις ειδήσεις για
οποιοδήποτε σημάδι ότι το σχέδιο του Θεού βρισκόταν σε εξέλιξη. Όταν η
Βρετανική κυβέρνηση εξέδωσε την Διακήρυξη Μπάλφουρ το 1.917 μ.Χ.,
υποστηρίζοντας τη δημιουργία μιας “εθνικής εστίας για τονΕεβραϊκό λαό” στην
Παλαιστίνη, το έκανε για γεωπολιτικούς λόγους. Οι Ευαγγελικοί, όμως, ερμήνευσαν
την κίνηση ως θεϊκή απελευθέρωση.
«Αν ερμηνεύουμε σωστά τις
Γραφές η επαναφορά των Εβραίων στην Παλαιστίνη θα επισπεύσει την ημέρα που έχει
προαναγγελθεί τόσο στην Παλαιά όσο και στην Καινή Διαθήκη, όταν ο Κύριος Ιησούς
θα φανερωθεί ξανά στους γιους των ανθρώπων» ήταν το συμπέρασμα ενός Ευαγγελιστή
συγγραφέα.
Πανηγυρισμοί. Αυτές οι
πεποιθήσεις παρέμειναν ζωντανές καθ’ όλη τη διάρκεια του μεσοπολέμου, και όταν
το σύγχρονο κράτος του Ισραήλ δημιουργήθηκε μετά τη φρίκη του Ολοκαυτώματος, οι
ευαγγελικοί πανηγύρισαν.
Ο πάστορας Τζέρι Φάλγουελ
θα ισχυριζόταν αργότερα ότι, εκτός από την ημέρα της γέννησης του Χριστού, “η
πιο σημαντική ημερομηνία που πρέπει να θυμόμαστε είναι η 14η Μαΐου
1.948 μ.Χ.” – η ημέρα που δημιουργήθηκε το Ισραήλ.
Καθώς το νέο έθνος
ευημερούσε και αργότερα θριάμβευσε στον Πόλεμο των Έξι Ημερών το 1.967 μ.Χ.,
νικώντας τρεις από τους ισχυρούς γείτονές του και εδραιώνοντας τα σύνορά του,
οι ευαγγελιστές αισθάνονταν όλο και πιο σίγουροι ότι “το ρολόι του Θεού” – το
ίδιο το Ισραήλ – κατέγραφε την τελική αντίστροφη μέτρηση.
2019 μ.Χ. Ο
Ρεπουμπλικανός αντιπρόεδρος Μάικ Πενς (αριστερά) στην Σύνοδο Κορυφής των
Χριστιανών Ενωμένων για το Ισραήλ στην Ουάσινγκτον.
Ο Ναός και ο…Αντίχριστος.
Το μόνο που απέμενε ήταν το Ισραήλ να εξασφαλίσει μια τελική νίκη επί των
εχθρών του και να ανοικοδομήσει τον Ναό της Ιερουσαλήμ. Και τότε, αν οι
προφήτες είχαν δίκιο, θα συνέβαιναν μερικά πολύ δυσάρεστα πράγματα: Ένας
ψεύτικος μεσσίας, γνωστός ως ο Αντίχριστος, θα καταλάμβανε την Ιερουσαλήμ και
θα εγκαθιστούσε τον εαυτό του ως σωτήρα πριν εγκαινιάσει την Θλίψη, μια επταετή
περίοδο θανάτου και καταστροφής, με τους περισσότερους Εβραίους να χάνονται.
Τέλος, ο Ιησούς θα
επέστρεφε στην γη, θα ανέτρεπε τον υποκριτή και θα εγκαινίαζε μια χιλιετή
βασιλεία ειρήνης στη γη. Μέχρι τις δεκαετίες του 1.970 μ.Χ. και 1.980 μ.Χ.,
ένας αυξανόμενος αριθμός επιφανών ευαγγελικών, συμπεριλαμβανομένου του
Φάλγουελ, πραγματοποιούσε ταξίδια στο Ισραήλ, ανυπόμονος να βρεθεί στο
προσκήνιο της επερχόμενης αποκάλυψης.
Η μεγάλη επιρροή της
θρησκευτικής δεξιάς. Στην αρχή, οι Ισραηλινοί δεν τους έδιναν ιδιαίτερη
σημασία, αλλά ο πρωθυπουργός Μενάχεμ Μπέγκιν γρήγορα συνειδητοποίησε ότι η
θρησκευτική δεξιά είχε αποκτήσει όλο και μεγαλύτερη επιρροή στο Ρεπουμπλικανικό
Κόμμα του Ρόναλντ Ρίγκαν. Ο Μπέγκιν και άλλοι επιφανείς Ισραηλινοί άρχισαν να
παρακολουθούν συναντήσεις και θρησκευτικές εκδηλώσεις τους στις ΗΠΑ.
Μέχρι το τέλος της
προεδρίας του Ρέιγκαν, οι δύο ομάδες είχαν γίνει, όπως είπε η δημοσιογράφος
Βικτόρια Κλαρκ, “σύμμαχοι για τον Αρμαγεδδώνα”, ενωμένες από την κοινή
φιλοδοξία να δουν το Ισραήλ να κατακτά τους εχθρούς του.
Οι Ισραηλινοί είχαν
πρακτικούς στόχους, ελπίζοντας ότι η αμερικανική υποστήριξη θα διασφάλιζε το
δοκιμαζόμενο έθνος τους. Οι ευαγγελικοί, αντίθετα, εύχονταν η βοήθεια να
προκαλέσει την αποκάλυψη και να προετοιμάσει το έδαφος για τον ερχομό του
Ιησού.
Ο Νετανιάχου άδραξε την ευκαιρία. Στην δεκαετία του 1.990 μ.Χ., ο τότε πρεσβευτής του Ισραήλ στα Ηνωμένα Έθνη, ο φιλόδοξος Μπενιαμίν Νετανιάχου, αναγνώρισε γρήγορα ότι το όραμα της θρησκευτικής δεξιάς για το Ισραήλ ταίριαζε με το δικό του – τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα. Όταν έγινε πρωθυπουργός το 1.996 μ.Χ., μετέφερε αμέσως ένα κλιμάκιο χριστιανών σιωνιστών στο Ισραήλ, σφυρηλατώντας μια στενή σχέση που έχει αυξηθεί τα χρόνια , με τους ευαγγελιστές να υποστηρίζουν όλο και πιο σταθερά το Ισραήλ (https://www.naftemporiki.gr/kosmos/1529854/to-israil-oi-christianoi-sionistes-kai-i-profiteia-gia-tin-apokalypsi/b1/).
Σε
πόλεμο με την Τουρκία οδηγεί το Ισραήλ την Ελλάδα. Όλο και πιο κοντά στον
πόλεμο με την Τουρκία οδηγεί την Ελλάδα η βαθύτερη ένταξή της στον
Αμερικανοϊσραηλινό σχεδιασμό στην Ανατολική Μεσόγειο.
Οι απαιτήσεις της
Τουρκίας απέναντι στην Ελλάδα, στο πλαίσιο της αναθεωρητικής της γραμμής που
συμπυκνώνεται χωρίς να περιορίζεται στο δόγμα της «Γαλάζιας Πατρίδας», είναι
γνωστές. Δεδομένες είναι κατ’ επέκταση και οι τουρκικές ευθύνες για την ένταση
στις ελληνοτουρκικές σχέσεις.
Σε αυτό το πλαίσιο η
Ελλάδα δεν έχει κανένα, μα κανένα συμφέρον στις υπαρκτές εστίες έντασης να
προσθέτει επιπλέον εύφλεκτο υλικό. Πολύ περισσότερο για χάρη των
Αμερικανονατοϊκών συμφερόντων, όπως συστηματικά πράττει!
Τελευταίο παράδειγμα το
συζητούμενο προληπτικό πλήγμα της Ελλάδας εναντίον της Τουρκίας που, πλέον,
επιβεβαιώνοντας πρόσφατες δημοσιογραφικές αποκαλύψεις, ως σχεδιαστή έχει το
Ισραήλ! Περιεγράφηκε στην εφημερίδα Τα Νέα την Τρίτη 16 Δεκεμβρίου 2025 μ.Χ.,
με λεπτομέρειες τουλάχιστον ανατριχιαστικές! Προβλέπει συγκεκριμένα «την
δημιουργία μιας κοινής δύναμης ταχείας αντίδρασης επιπέδου ταξιαρχίας, 2.500
ανδρών, που θα έχει στην διάθεσή της πλοία, αεροπλάνα και άλλες υποδομές σε
Ρόδο ή Κάρπαθο, Κύπρο και Ισραήλ. Το σκεπτικό είναι να απαρτίζεται από 1.000
στρατιώτες από την Ελλάδα, άλλους τόσους από το Ισραήλ και 500 από την Κύπρο
και θα έχει στη διάθεσή της μία μοίρα της ελληνικής και μία της ισραηλινής
πολεμικής αεροπορίας»! Την δύναμη ταχείας αντίδρασης θα συνδράμουν επίσης, με
βάση το άρθρο των Νέων, φρεγάτες και υποβρύχια από την Ελλάδα και το Ισραήλ.
Επισήμως, στόχος αυτής
της ταξιαρχίας είναι η διαφύλαξη των υποδομών επενδύσεων. «Από την Ρόδο μέχρι
την Κύπρο και το Ισραήλ, πλατφόρμες, αγωγοί και καλώδια ηλεκτρικής ενέργειας
βρίσκονται εκτεθειμένα σε μια θάλασσα που κάποιοι παράγοντες ονομάζουν Mavi
Vatan (Γαλάζια Πατρίδα) τους», αναφέρει στα Νέα ο Ισραηλινός αναλυτής Σάι Γκαλ,
υποστηρίζοντας ότι το ισραηλινό σχέδιο «γεμίζει ένα στρατηγικό κενό». Για να
δείξει μάλιστα τους κινδύνους επικαλείται τα πρόσφατα γεγονότα στην Βαλτική.
Τονίζει χαρακτηριστικά: «Το πραγματικό πεδίο μάχης έχει μετατοπιστεί στα
ανοιχτά, στις υποδομές που τροφοδοτούν την Ευρώπη και στο βυθό που τη συνδέει.
Και ο βυθός όχι ο χάρτης της επιφάνειας είναι τώρα η πρώτη γραμμή. Η Ευρώπη το
έμαθε αυτό στη Βαλτική, ύστερα από ανεξήγητες διακοπές καλωδίων και την ρήξη
στον Nord Stream. Η Ανατολική Μεσόγειος δεν μπορεί να περιμένει το δικό της
κάλεσμα αφύπνισης. Μια κοινή δύναμη θα έδινε στην περιοχή αυτό που της λείπει
ακόμα, μια ενιαία αρχιτεκτονική ανίχνευσης, αποτροπής και ταχείας αντίδρασης
ενάντια στον εξαναγκασμό και το σαμποτάζ. Η κοινή επίγνωση και η
διαλειτουργικότητα… θα το κάνουν»!
Ο ισραηλινός αναλυτής που
ανέλαβε την «ζύμωση» για την κοινή ταξιαρχία Ελλάδας – Ισραήλ – Κύπρου δεν μας
είναι άγνωστος. Πριν λίγους μήνες προετοίμαζε την κοινή γνώμη για επίθεση στα
κατεχόμενα με το επιχείρημα ότι χρησιμοποιείται από τρομοκρατικές οργανώσεις,
με την άδεια της Τουρκίας. Το σχέδιο εκείνο αποκαλούνταν «Οργή του Ποσειδώνα».
Τώρα, οι φιλοδοξίες του
ισραηλινού «αναλυτή» φτάνουν πιο Βόρεια, στο Αιγαίο Πέλαγος. Και στις δύο
προτάσεις το σχέδιο του Ισραήλ είναι συγκεκριμένο: Η εκμετάλλευση της Ελλάδας
και της Κύπρου, με την χρησιμοποίηση των ελληνοτουρκικών διαφορών για την
επέκταση του κράτους – απαρτχάιντ, προς υλοποίηση του «μεγάλου Ισραήλ» το οποίο
προϋποθέτει σύνορα ρευστά, διαρκείς αιματοχυσίες και μόνο ένας λαός, ο
…περιούσιος, να ζει υπό συνθήκες ασφάλειας!
Το Ισραήλ υλοποιεί
σταθερά τα σχέδια του για επέκταση στις γειτονικές χώρες, προκαλώντας δεκάδες
χιλιάδες νεκρούς και ξεριζωμένους: Από την Παλαιστίνη, την Αίγυπτο και τη
Συρία, μέχρι τον Λίβανο. Το σχέδιο του για το «μεγάλο Ισραήλ», που δεν το έχει
απορρίψει κανένας ισραηλινός αξιωματούχος, υλοποιείται είτε μέσω της εν
εξελίξει γενοκτονίας στην Παλαιστίνη και αιματηρών εισβολών στον Λίβανο, τη Συρία
κ.α. επικαλούμενο το δικαίωμα του στην «αυτοάμυνα», είτε μέσω μαζικών αγορών
όπως συμβαίνει στην Κύπρο, η οποία έχει εξελιχθεί σε οικονομική αποικία των
Ισραηλινών. Στην Ελλάδα, το σχέδιο που προωθεί ο Σιωνισμός είναι η εμπλοκή της
σε πόλεμο με την Τουρκία, που θα επιτρέψει στο κράτος απαρτχάιντ να διατηρεί
θερμά μέτωπα, αρκετά χιλιόμετρα μακριά από τα σύνορά του ώστε να μην κινδυνεύει
ο πληθυσμός του, επιλέγοντας την ύφεση ή την ένταση κατά το δοκούν… Όπως
συμβαίνει στην Συρία.
Κατ’ αρχάς και μόνο η
συζήτηση για την αποτροπή πιθανών τουρκικών δολιοφθορών υποδηλώνει μια παταγώδη
αποτυχία τόσο της ελληνικής όσο και της κυπριακής διπλωματίας. Πάνω από μια
δεκαετία, Αθήνα και Λευκωσία βαυκαλίζονταν με την ιδέα ότι θα δώσουν τους
υδρογονάνθρακες στις πολυεθνικές με αντάλλαγμα την κατοχύρωση της κυριαρχίας
τους και την ακύρωση της τουρκικής απειλής με πρωταγωνιστές τα κράτη προέλευσης
των ενεργειακών πολυεθνικών. Άλλοτε ρητά κι άλλοτε όχι, και οι δύο ελίτ
εμφανίζονταν σίγουρες πώς είχαν αποσπάσει δεσμεύσεις ότι οι άδειες των ερευνών
συνοδεύονταν από εγγυήσεις για επαπειλούμενα δικαιώματα. Δημόσια μάλιστα
κορδώνονταν απέναντι στην Τουρκία ότι με τις πλάτες της Γαλλίας, της Ιταλίας,
του Ισραήλ και πάνω απ’ όλα των ΗΠΑ (λόγω Chevron και ExxonMobil) είχαν
εξασφαλίσει την πιο αδιαπέραστη θωράκιση… Ο θησαυρός αποδείχθηκε γρήγορα
άνθρακας, όταν Γάλλοι και Ιταλοί αποχώρησαν από ο Αιγαίο, αλλά οι άδειες
συνέχισαν να δίνονται έστω και χωρίς τις ελληνικής επινόησης υποσχέσεις…
Στο ίδιο το άρθρο της
εφημερίδας υπάρχει μια αντίφαση: Ενώ η ταξιαρχία εμφανίζεται ότι θα δρα
αμυντικά για να αποτρέπει σαμποτάζ, ταυτόχρονα θα αναλαμβάνει και προληπτικά
χτυπήματα. Άμυνα ή επίθεση τελικά θα κάνει; Μάλλον επίθεση θα κάνει,
επικαλούμενη την άμυνα, όπως ακριβώς το Ισραήλ διεξάγει σταθερά επιθετικούς
πολέμους επικαλούμενο το «δικαίωμα στην αυτοάμυνα».
Οι λέξεις που
χρησιμοποιεί ο Ισραηλινός μόνο τυχαίες δεν είναι. Αναφέρεται σε
«διαλειτουργικότητα» και «ενιαία αρχιτεκτονική ανίχνευσης, ανατροπής και
ταχείας αντίδρασης» για την Ελλάδα, την Κύπρο και το Ισραήλ. Η Ελλάδα, που
εγκατέλειψε το δόγμα του «ενιαίου αμυντικού χώρου» αφήνοντας ακάλυπτη την
Κύπρο, οδεύει τώρα σε ενιαίο αμυντικό δόγμα με το Ισραήλ, όχι για να υπηρετήσει
και να διαφυλάξει την εθνική της κυριαρχία απέναντι σε ευθείες απειλές και αμφισβητήσεις, αλλά για να
προστατεύσει τις ενεργειακές επενδύσεις. Αυτές που υποτίθεται θα εγγυούνταν την
ασφάλεια, αποδεικνύοντας μια πρωτοφανή κοροϊδία καθώς οι εκχωρήσεις αδειών
εκμετάλλευσης ως εργαλείο για την αμυντικού χαρακτήρα ασφάλεια των συνόρων
έγιναν επιθετικού χαρακτήρα ασφάλεια ως εργαλείο για την ανεμπόδιστη υλοποίηση
των εκχωρήσεων. Όλα αυτά μόνο μέσα σε μια δεκαετία. Φανταστείτε την επόμενη…
Επικαλείται επίσης τις
«ανεξήγητες διακοπές καλωδίων και τη ρήξη του Nord Stream», όταν είναι γνωστό
ότι το σαμποτάζ έγινε από τις ΗΠΑ, με φυσικούς αυτουργούς Ουκρανούς και
Πολωνούς και σε βάρος της Γερμανίας. Όπως οι ΗΠΑ χρησιμοποίησαν το σαμποτάζ για
να προωθήσουν τα ενεργειακά και στρατιωτικά τους σχέδια στην Βόρεια Ευρώπη, εξ
ίσου κυνικά και αδίστακτα το επισείουν τώρα ως φόβητρο για να προωθήσουν εκ
νέου τα ενεργειακά και στρατιωτικά τους σχέδια στην Νότια Ευρώπη.
Η μεγαλύτερη λαθροχειρία
Ελλήνων και Ισραηλινών είναι όταν εμφανίζουν ως κοινά τα Ελληνικά και ισραηλινά
συμφέροντα, γράφοντας ότι τα απορρέοντα σχέδια δίνουν «στο Τελ Αβίβ το
στρατηγικό βάθος που χρειάζεται» και στην Αθήνα ένα «ανάχωμα απέναντι στις
αναθεωρητικές προκλήσεις». Κάτι σαν win – win…
Τα δύο ζητούμενα ωστόσο
είναι ανταγωνιστικά, εδράζονται και εξυπηρετούν αποκλίνουσες στρατηγικές. Το
Ισραηλινό «στρατηγικό βάθος» εξυπηρετεί την περαιτέρω, ιμπεριαλιστική εξάπλωση
του σιωνιστικού κράτους, πέραν των σημερινών του συνόρων και πολύ πέραν των
διεθνώς αναγνωρισμένων συνόρων του 1.947 μ.Χ. (απόφαση 181 ΟΗΕ). Για
παράδειγμα, ο Ελληνικός εναέριος χώρος, η πιο απτή μορφή του «στρατηγικού
βάθους», χρησιμοποιήθηκε κατ’ επανάληψη σε ασκήσεις προσομοίωσης για τον
βομβαρδισμό του Ιράν.
Αντίθετα, το Ελληνικό
«ανάχωμα» είναι εκ φύσεως αμυντικό μιας και σκοπεύει στην αποτροπή μιας πιθανής
τουρκικής επίθεσης. Το «στρατηγικό βάθος» του Ισραήλ μπορεί να κατοχυρωθεί και
με επιθετικές κινήσεις, χωρίς συνέπειες. Αντίθετα, αν το ελληνικό «ανάχωμα»
μεταφραστεί σε επιθετική κίνηση, όπως θα συμβεί με ένα προληπτικό πλήγμα εντός
της Τουρκίας που συζητάει και σχεδιάζει ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ στρατηγός Δημήτρης
Χούπης, τότε θυσίασε κάθε δίκαιο που μπορεί να το συνοδεύει κι είναι ήδη
δύσκολο να αποδειχθεί και να κατοχυρωθεί σε θεσμούς όπως το Διεθνές Δικαστήριο
της Χάγης. Κατά συνέπεια, το Ισραηλινό στρατηγικό βάθος θα αναπτυχθεί σε βάρος
του ελληνικού «αναχώματος» που θα έχει σαρωθεί.
Ελπίζουμε όταν αυτό γίνει
συνειδητό να μην είναι αργά… Αντί υστερόγραφου μια ρητορική ερώτηση για την
Κύπρο: Πόση υποτέλεια και πολιτική αφέλεια χρειάζεται μια πολιτική ηγεσία που
έχει ήδη χάσει το 40% των εδαφών της κι έχει παραιτηθεί από την διεκδίκηση
τους, ακόμη και με ειρηνικά μέσα, να συμμετέχει ενεργά σε σχέδια προληπτικών
χτυπημάτων εναντίον του κατακτητή της σε μια τρίτη χώρα μάλιστα (https://www.triklopodia.gr/%cf%83%ce%b5-%cf%80%cf%8c%ce%bb%ce%b5%ce%bc%ce%bf-%ce%bc%ce%b5-%cf%84%ce%b7%ce%bd-%cf%84%ce%bf%cf%85%cf%81%ce%ba%ce%af%ce%b1-%ce%bf%ce%b4%ce%b7%ce%b3%ce%b5%ce%af-%cf%84%ce%bf-%ce%b9%cf%83%cf%81%ce%b1/);
Ο
ISIS ανασυγκροτείται: Ποιος είναι ο φερόμενος νέος αρχηγός του Ισλαμικού
Κράτους από την Σομαλία. Οι μαχητές που ηγείται φέρονται να έχουν πρόσβαση σε
προηγμένο στρατιωτικό και υγειονομικό εξοπλισμό, με διεθνές δίκτυο
νεοσύλλεκτων.
Ο άνδρας που θεωρείται ο
νέος ηγέτης του ISIS διευθύνει ένα παγκόσμιο δίκτυο μαχητών από μια οροσειρά
της Σομαλίας, μετά από χρόνια κηρύγματος του εξτρεμισμού σε Βρετανικά τζαμιά. Ο
Αμπντούλ Καντίρ Μουμίν, ο τελευταίος ανώτατος διοικητής του Ισλαμικού Κράτους,
γνωστός για το γοητευτικό του χάρισμα και την ισχυρή του ικανότητα να
στρατολογεί, βρίσκεται σε φυγή από τις δυνάμεις της Σομαλίας που προσπαθούν να
τον συλλάβουν.
Σύμφωνα με την Daily
Mail, όταν ο ISIS έχασε το αυτοαποκαλούμενο χαλιφάτο του στη Συρία και το Ιράκ
το 2009, η απώλεια εδαφών δεν σήμαινε ότι η οργάνωση απλώς εξαφανίστηκε.
Αντίθετα, νέα κομμάτια του ξεφύτρωσαν από τα ερείπια σε άλλα μέρη του κόσμου,
ειδικά στην Αφρική, όπου οι τζιχαντιστές κατάφεραν να εκμεταλλευτούν την πολιτική
αστάθεια και την εύθραυστη διακυβέρνηση.
Το χρονικό των Σομαλών
τζιχαντιστών. Από τα απομακρυσμένα βουνά Καλ Μισκάαντ στο Πούντλαντ, μια
ημιαυτόνομη περιοχή στην Βορειοανατολική Σομαλία, ο Μουμίν προσπάθησε να
αναβιώσει το χαλιφάτο από τα ερείπια. Κρυμμένος βαθιά στο απομονωμένο καταφύγιο
της άγονης περιοχής Μπάρι, ο Μουμίν αύξησε τις δυνάμεις του από 30 σε περίπου
1.200 μαχητές μέχρι το τέλος του 2024 μ.Χ. και ανέβασε το νεοσύστατο παρακλάδι
σε επιχειρησιακή υπεροχή εντός του παγκόσμιου δικτύου του ISIS.
Ως οικονομικό κέντρο της
οργάνωσης, ο ISIS Σομαλίας θεωρείται ότι έχει χρηματοδοτήσει μια σειρά από
παγκόσμιες τρομοκρατικές επιθέσεις, όπως οι δύο βομβιστικές επιθέσεις
αυτοκτονίας έξω από το αεροδρόμιο της Καμπούλ το 2021 μ.Χ., που σκότωσαν 169
Αφγανούς και 13 Αμερικανούς στρατιώτες. Ωστόσο, πριν ο Μουμίν αρχίσει την
ανασυγκρότηση του ISIS, εργάστηκε για μια δεκαετία σε βρετανικά τζαμιά, όπου,
σύμφωνα με πηγές των υπηρεσιών ασφαλείας, ήταν μέλος ενός ισχυρού «δικτύου
στρατολόγησης» που στρατολογούσε δεκάδες νεαρούς Βρετανούς για να ταξιδέψουν
στην Σομαλία.
Ποιος είναι ο...
χαρισματικός νέος «χαλίφης». Γεννημένος στο Πουντλάντ στις αρχές της δεκαετίας
του 1950, ο αινιγματικός ιθύνων νους της τζιχάντ έχει χαρακτηριστική εμφάνιση,
γνωστός για την εντυπωσιακή κόκκινη γενειάδα και τα λευκά δόντια του. Πέρασε το
μεγαλύτερο μέρος της ενήλικης ζωής του στη Σομαλία, πριν εγκαταλείψει την χώρα
την δεκαετία του 1.990 μ.Χ., εν μέσω των αναταραχών του εμφυλίου πολέμου.
Εγκαταστάθηκε στο
Γκέτεμποργκ, την δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Σουηδίας, με την σύζυγό του και το
μικρό του παιδί, αλλά φέρεται να αναγκάστηκε να μετακομίσει γύρω στο 2000 μ. Χ.,
αφού φέρεται να είπε σε έναν μυστικό δημοσιογράφο ότι θα ακρωτηρίαζε τα
γεννητικά όργανα της ίδιας του της κόρης. Ο Μουμίν κατευθύνθηκε τότε προς την
Αγγλία, όπου έγινε ιεροκήρυκας στο τζαμί Κούμπα στο Λέστερ, αλλά σύντομα
προκάλεσε αντιδράσεις λόγω της εξτρεμιστικής ερμηνείας των γραφών.
Μετά από καταγγελίες,
μετακόμισε στο Λονδίνο και έγινε επισκεπτόμενος ομιλητής στο τζαμί του
Γκρήνουιτς, όπου συνάντησε δύο από τους πιο διαβόητους τρομοκράτες της
Βρετανίας. Ο ένας ήταν ο Μοχάμεντ Εμβάζι, γνωστός και ως «Τζιχάντι Τζον», ένα
από τα διαβόητα μέλη του ISIS Beatles που επέβλεψε τις βίαιες εκτελέσεις
απαχθέντων δυτικών δημοσιογράφων και εργαζομένων σε ανθρωπιστικές οργανώσεις
στο Ιράκ και την Συρία το 2014 μ.Χ.και
το 2015 μ.Χ.
Ο άλλος ήταν ο Μάικλ
Αντεμπολάτζο, ο οποίος δολοφόνησε τον Φουσίλιερ Λι Ρίγκμπι με ένα μαχαίρι
κρεοπωλείου κοντά στο στρατόπεδο της Βασιλικής Πυροβολικής στο Γούλγουιτς το
2013 μ.Χ. Οι καταδικασμένοι εγκληματίες ήταν γνωστό ότι παρευρίσκονταν στο
τζαμί του Γκρίνουιτς και αργότερα έκαναν αποτυχημένες προσπάθειες να ενταχθούν
σε εξτρεμιστικές ομάδες στη Σομαλία.
Ο λαμπρός... φάρος του
Μπιν Λάντεν. Πριν από 15 χρόνια, αρκετοί στην δυτική κοινότητα πληροφοριών
πίστευαν ότι είχαν δει τον Μουμίν για τελευταία φορά όταν, υπό έρευνα από την
MI5, έφυγε από τη Βρετανία και επέστρεψε στην Σομαλία.
Τον Απρίλιο, ο στρατηγός
Μάικλ Λάγκλεϊ, τότε επικεφαλής της Αμερικανικής Διοίκησης Αφρικής, ανακοίνωσε
στο Κογκρέσο ότι «ο ISIS ελέγχει το παγκόσμιο δίκτυό του από τη Σομαλία» και
Αμερικανοί αξιωματούχοι έχουν περιγράψει τον Μουμίν ως τον νέο αρχηγό της
ομάδας. Όταν πληροφορίες των μυστικών υπηρεσιών έδειξαν ότι ο Μουμίν σχεδίαζε
να καταλάβει την παραλιακή πόλη Μποσάσο στην βορειοανατολική
γωνία της Σομαλίας, τόσο οι δυνάμεις του Πουντλάντ όσο και Αμερικανοί
αξιωματούχοι ξεκίνησαν τον αγώνα εναντίον του.
Μετά από σχεδόν ένα χρόνο
έντονων συγκρούσεων με την υποστήριξη Αμερικανικών αεροπορικών επιδρομών, οι
δυνάμεις του Μουμίν έχουν αποδυναμωθεί σημαντικά, αλλά ο ηγέτης του ISIS
εξακολουθεί να είναι φυγάς.
Στις 25 Νοεμβρίου,
περίπου 200 στρατιώτες των αμερικανικών ειδικών δυνάμεων πραγματοποίησαν
επιδρομή σε συνεργασία με τις αντιτρομοκρατικές μονάδες του Πουντλάντ, με στόχο
το οχυρό του στη κοιλάδα Μπαλάντε. Οι αμερικανικές δυνάμεις επιβιβάστηκαν σε
ελικόπτερα MH-60, ενώ τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη MQ-9 Reaper πραγματοποίησαν
επιθέσεις ακριβείας στο συγκρότημα που πιστεύεται ότι στεγάζει μαχητές, στις
περιοχές Χαμπαρμπακούτζε και Μαρέρο της κοιλάδας.
Οι αρχικές εκτιμήσεις
δείχνουν ότι ένας ανώτερος διοικητής του ISIS και 10 έως 15 μαχητές από τη
Συρία, την Τουρκία και την Αιθιοπία σκοτώθηκαν στην επίθεση. Οι κοινές δυνάμεις
κατέστρεψαν επίσης μια αποθήκη όπλων και εξοπλισμό που χρησιμοποιούνταν στις
δραστηριότητες εξόρυξης χρυσού του ISIS, μια βασική πηγή χρηματοδότησης για την
ομάδα στο Πουντλάντ, σύμφωνα με τοπικά μέσα ενημέρωσης.
Ωστόσο, οι μυστικές
υπηρεσίες του Πουντλάντ εκτιμούν ότι υπάρχουν περίπου 200 μαχητές που
παραμένουν στο Καλ Μισκάαντ, συμπεριλαμβανομένου του ίδιου του Μουμίν, ο οποίος
έχει αναγκαστεί να ζει μια νομαδική ζωή μακριά από την κύρια δύναμη,
μετακινούμενος από σπήλαιο σε σπήλαιο. «Θα συνεχίσουμε τον ιερό πόλεμο μας
μέχρι να γευτούμε τον θάνατο όπως ο αδελφός μας Οσάμα», δήλωσε ο Μουμίν μετά
τον θάνατο του Οσάμα Μπιν Λάντεν το 2011 μ.Χ. από τις ειδικές δυνάμεις του
αμερικανικού ναυτικού στο Αμποταμπάντ. «Ή μέχρι να νικήσουμε και να
κυβερνήσουμε ολόκληρο τον κόσμο», πρόσθεσε ο αρχηγός του ISIS.
Όπως ο Μπιν Λάντεν, ο
οποίος ξέφυγε από τις Αμερικανικές δυνάμεις μέσω των υπόγειων διαδρόμων του
Τόρα Μπόρα στο ανατολικό Αφγανιστάν το 2001 μ.Χ., ο Μουμίν χρησιμοποιεί το
περιβάλλον προς όφελός του, εκμεταλλευόμενος τη φύση ως ασπίδα του από τις
αρχές. «Η μέρα που θα σκοτώσουμε τον Μουμίν θα είναι η πιο ευτυχισμένη μέρα της
ζωής μου», δήλωσε στην εφημερίδα Times ο λοχαγός Ομάρ Γιουσούφ Μοχάμεντ,
αξιωματικός της Ναυτικής Αστυνομίας του Πουντλάντ (PMPF).
Ο 40χρονος Μοχάμεντ μάχεται
εδώ και ένα χρόνο σε έναν σκληρό πόλεμο εναντίον μιας διεθνούς ομάδας μαχητών
με στόχο την εξόντωση της τρομοκρατικής οργάνωσης. «Είναι σαν ένας ιός που ήρθε
εδώ και μόλυνε τη γη μας με την ιδεολογία του μίσους, φέρνοντας θάνατο και πόνο
στον λαό μας», δήλωσε ο Μοχάμεντ.
Έμπειρος εξτρεμιστής με
το χάρισμα της πειθούς. Ο Μουμίν είναι ασυνήθιστος, καθώς δεν έχει διεκδικήσει
την καταγωγή του από τον προφήτη Μωάμεθ, κάτι που αποτελεί προαπαιτούμενο για
τους χαλίφες του Ισλαμικού Κράτους.
Η άνοδός του στην ηγεσία
του Ισλαμικού Κράτους σε παγκόσμιο επίπεδο είναι απόδειξη της γοητευτικής του
προσωπικότητας και της εκτεταμένης εμπειρίας του στον κόσμο του εξτρεμισμού και
της στρατολόγησης.
Επιστρέφοντας στην
Βρετανία, φέρεται να προσπάθησε να στρατολογηθεί σε μαφρίς, κοινοτικά καφέ όπου
συγκεντρώνονταν νεαροί άνδρες για να μασούν κάτ, μια ναρκωτική ουσία δημοφιλής
μεταξύ των Σομαλών και των Αιθιοπών.
Οι υπηρεσίες ασφαλείας
εντόπισαν τις ύποπτες δραστηριότητες του Μουμίν, τον οποίο κατηγόρησε για
παρενόχληση. Το 2010 μ.Χ.. εγκατέλειψε το Ηνωμένο Βασίλειο και επέστρεψε στη
Σομαλία, όπου αμέσως μετά την άφιξή του ορκίστηκε πίστη στην Αλ-Σαμπάμπ, μια
τζιχαντιστική οργάνωση σύμμαχο της Αλ-Κάιντα.
Τον Οκτώβριο του 2015
μ.Χ., αποστάτησε προς τον ISIS μέσω μιας ηχογράφησης που δημοσιεύτηκε στο
διαδίκτυο, στην οποία δήλωνε την πίστη του στο αναδυόμενο χαλιφάτο. Ισχυριζόταν
ότι διοικούσε τους «μουτζαχεντίν της Σομαλίας», ενώ στην πραγματικότητα μόνο
περίπου δύο δωδεκάδες μαχητές της Αλ-Σαμπάμπ αποστάτησαν μαζί του.
Εκείνη την εποχή, λίγοι
αξιωματούχοι ανησυχούσαν ότι η δύναμη αυτή θα αποτελούσε σοβαρή απειλή λόγω του
μικρού της μεγέθους, αλλά με την πάροδο του χρόνου κατέστη σαφές ότι η νέα
ομάδα ήταν επικίνδυνη. Τώρα, οι μαχητές του Μουμίν κρύβονται σε ένα οχυρωμένο δίκτυο
σπηλαίων στην κοιλάδα του Μπααλάντε, αλλά οι δυνάμεις του Πουντλάντ είναι
σίγουρες ότι δεν θα μπορέσουν να αντέξουν για πολύ.
Στενά περιθώρια για τους
τζιχαντιστές, αλλά εφοδιασμένοι με προηγμένο εξοπλισμό. Ο ηγέτης αναγκάζεται να
ταξιδεύει μεταμφιεσμένος ή στη διάρκεια της νύχτας και επικοινωνεί με τους
συμβούλους του μόνο μέσω γραπτών μηνυμάτων για να αποφύγει την υποκλοπή. «Είναι
περικυκλωμένοι. Δεν έχουν πού να πάνε.
Δεν έχουν προμήθειες και
ζουν με πουλιά, φυτά, ζιζάνια. Ακόμα και κρέας γαϊδάρου», είπε ο λοχαγός
Μοχάμεντ στην Times. «Δεν μπαίνουν στον κόπο να μαζέψουν τους νεκρούς τους. Η
κοιλάδα είναι γεμάτη κόκαλα. Όλοι οι πόλεμοι είναι σκληροί, αλλά αυτός είναι σε
άλλο επίπεδο», συμπλήρωσε.
Παρά την αυτοπεποίθησή
του, οι δυνάμεις του Μουμίν είναι εξοπλισμένες με προηγμένο οπλισμό από το
εξωτερικό. Κατά τη διάρκεια μιας συμπλοκής τον Ιανουάριο, οι Πουντλανδοί
δέχθηκαν επίθεση από μια μοίρα drones -μια τεχνολογία που οι ίδιοι δεν διέθεταν
εκείνη την περίοδο- η οποία κατέστρεψε έξι από τα οχήματά τους. Έχουν επίσης
δεχτεί επιθέσεις από ελεύθερους σκοπευτές, RPG, αντιαρματικά και αντιαρματικές
νάρκες, τα οποία πιστεύεται ότι έχουν εισαχθεί λαθραία από την Υεμένη μέσω του
Κόλπου του Άντεν.
Τον Φεβρουάριο, οι
δυνάμεις του Πουντλάντ κατέλαβαν χωριά και μια σημαντική βάση του ISIS στα
βουνά Μισκάαντ, όπου κατασχέθηκαν τουλάχιστον δύο χιλιάδες πύραυλοι. Ο
συνταγματάρχης Αμπντιαζίζ Σανκουσοκόντ, 47 ετών, εμπειρογνώμονας εκρηκτικών που
παραλίγο να σκοτωθεί από έναν αυτοσχέδιο εκρηκτικό μηχανισμό τον Μάρτιο, δήλωσε
στην Times: «Αυτοί είναι έμπειροι μηχανικοί από την Μέση Ανατολή που
κατασκεύασαν αυτούς τους πυραύλους. Ξέρουν τι κάνουν».
Τα στρατηγικής σημασίας
χωριά Νταάντααρ και Νταασάν στην κοιλάδα Τόγκα Τζέσελ απελευθερώθηκαν από το
Ισλαμικό Κράτος από τις δυνάμεις του Πουντλάντ κατά την διάρκεια μιας αποστολής
τον Φεβρουάριο. Ωστόσο, όταν οι Πουντλανδοί πλησίασαν τα οχυρά, οι μαχητές του
ISIS είχαν ήδη διαφύγει βαθύτερα στα βουνά, εγκαταλείποντας την περιοχή.
Υποδομές, διεγερτικά και
γυναικόπαιδα. Τώρα, το μόνο που απομένει από την παρουσία τους στις σπηλιές
πίσω από τα χωριά είναι προπαγανδιστικά γκράφιτι, πεταμένα κουτιά σοκολατένιων
μπισκότων, τσίχλες με καφεΐνη και μεγάλος αριθμός κενών συσκευασιών χαπιών.
Σύμφωνα με τους κατοίκους του Πουντλάντ, τα κουτιά χωρίς σήμανση περιέχουν
διεγερτικά φάρμακα που χρησιμοποιούν οι μαχητές κατά τη διάρκεια της μάχης για
αντοχή και γενναιότητα.
Σε άλλες πρόχειρες
κοινωνίες που έχουν δημιουργηθεί σε κοιλάδες των βουνών, οι δυνάμεις ανακάλυψαν
μια κοινότητα που λειτουργούσε σαφώς ως νοσοκομείο, με προηγμένη τεχνολογία,
συμπεριλαμβανομένων μηχανημάτων ακτίνων Χ και αξονικών τομογράφων. Σε άλλες
βάσεις, ανακάλυψαν ραπτομηχανές και σόλες από μισοτελειωμένα παπούτσια.
Αρκετοί μαχητές επέλεξαν
να ενταχθούν στην αναπτυσσόμενη ομάδα του Μουμίν μαζί με τις συζύγους και τα
παιδιά τους. Οι εκτιμήσεις δείχνουν ότι, εκτός από την αρχική μαχητική δύναμη
των 1.200 ανδρών, υπήρχαν άλλες 800 γυναίκες και παιδιά. Πιστεύεται ότι μόνο 80
έχουν απομείνει μετά από σχεδόν ένα χρόνο συγκρούσεων. Ο Άχμεντ Γκάλοου,
ανώτερος αξιωματικός της Υπηρεσίας Πληροφοριών και Ασφάλειας του Πουντλάντ,
δήλωσε στην εφημερίδα Times: «Βρήκαμε πακέτα με πάνες Pampers, βρήκαμε ακόμη
και τσάντες Louis Vuitton».
Ανώτεροι ηγέτες όπως ο
Μουμίν πιστεύεται ότι διέμεναν σε σπηλιές με ξεχωριστούς χώρους για ύπνο,
μαγείρεμα και προσευχή, γεγονός που υποδηλώνει ότι οι μαχητές είχαν σχέδια να
εγκατασταθούν στην περιοχή μακροπρόθεσμα
Η ανθρωπογεωγραφία των
μαχητών. Σύμφωνα με πληροφορίες των μυστικών υπηρεσιών, τρομοκράτες από περισσότερες
από 30 χώρες ταξίδεψαν στην Σομαλία για να ενωθούν με τον Μουμίν, με μαχητές να
φτάνουν από την Τανζανία, το Μαρόκο, την Υεμένη, τον Καναδά, την Αργεντινή και
την Γερμανία.
Σύμφωνα με τους
Πουνταντέρ που εργάζονται στο αρχηγείο στο Μποσάσο, σχεδόν κάθε ήπειρος
εκπροσωπείται από τα κατασχεθέντα διαβατήρια των μαχητών. Μεταξύ αυτών είναι
πρόσφυγες του Ισλαμικού Κράτους, οι οποίοι εγκατέλειψαν τον Λεβάντε το 2019
μ.Χ. αναζητώντας ένα ασφαλές καταφύγιο μετά την κατάρρευση του λεγόμενου
χαλιφάτου. Άλλοι είναι απλά καιροσκόποι που πίστεψαν το ψέμα ότι θα τους δοθεί
σύζυγος και θα πληρώνονται μισθό 2.000 δολαρίων στην Σομαλία.
Οι νέοι στρατολογημένοι
υποβάλλονται σε πρόγραμμα εκπαίδευσης 6 μηνών. Το 2014 μ.Χ., η οργάνωση
δημοσίευσε ένα προπαγανδιστικό βίντεο που έδειχνε μασκοφόρους νεοσύλλεκτους να
παρακολουθούν στρατιωτική εκπαίδευση σε μια εκπαιδευτική εγκατάσταση κοντά στο
Σεμπάμπ, το χωριό που λειτουργούσε ως πρωτεύουσά τους.
Σε πλάνα από το 2016
μ.Χ., ο Μουμίν φαίνεται να στέκεται μπροστά στους νεοσύλλεκτους με ένα
καλάσνικοφ στον ώμο του, έτοιμος να εκφωνήσει μια ομιλία στην οποία τους
ευλογεί και τους ενθαρρύνει στον αγώνα τους.
Το Πουντλάντ έχει μακρά
ιστορία καταπολέμησης τζιχαντιστικών ομάδων, που χρονολογείται από περισσότερο
από τρεις δεκαετίες, όταν η πόλη Μποσάσο καταλήφθηκε από μαχητές της
Αλ-Ιτιχάαντ αλ-Ισλαμίγια το 1.992 μ.Χ. Ωστόσο, η απειλή που αποτελεί η
αναπτυσσόμενη ομάδα του Ισλαμικού Κράτους είναι πιο οξεία λόγω του διεθνούς
προφίλ της, που της επιτρέπει να προμηθεύεται νεοσύλλεκτους και όπλα από όλο
τον κόσμο (https://www.ethnos.gr/World/article/390048/oisisanasygkroteitaipoioseinaioferomenosneosarxhgostoyislamikoykratoysapothsomalia/).
Η κυβέρνηση του
Ισραήλ κλείνει τον ραδιοφωνικό σταθμό του στρατού – Τέλος εποχής για το
ελεύθερο Army Radio. Το Army Radio είναι ένα από τα δύο κρατικά
χρηματοδοτούμενα ειδησεογραφικά πρακτορεία στο Ισραήλ.
Το Υπουργικό συμβούλιο του Ισραήλ ψήφισε
την Δευτέρα το κλείσιμο ενός δημοφιλούς εθνικού ραδιοφωνικού σταθμού, ένα από
τα μέτρα που έλαβε ο δεξιός συνασπισμός του πρωθυπουργού Netanyahu, τα οποία οι
επικριτές του θεωρούν πλήγμα στη δημοκρατία.
Ο Υπουργός Άμυνας Katz είχε προτείνει το
κλείσιμο του Ραδιοφώνου του Στρατού, το οποίο εκπέμπει από τις πρώτες ημέρες
του κράτους, έως την 1η Μαρτίου 2026 μ.Χ. Ο αρχικός σκοπός του,
ανέφερε ο Katz σε ανακοίνωση του, ήταν να μεταδίδει για τους Ισραηλινούς
στρατιώτες, αλλά με την πάροδο του χρόνου χρησίμευσε ως πλατφόρμα για απόψεις
που «επιτίθενται στις IDF (Ισραηλινές Αμυντικές Δυνάμεις) και στους ίδιους τους
στρατιώτες των IDF».
Το Army Radio είναι ένα από τα δύο κρατικά
χρηματοδοτούμενα ειδησεογραφικά πρακτορεία στο Ισραήλ, το άλλο είναι ο δημόσιος
ραδιοτηλεοπτικός φορέας KAN, ο οποίος λειτουργεί ένα τηλεοπτικό ειδησεογραφικό
κανάλι, αρκετούς ραδιοφωνικούς σταθμούς και μια δημοφιλή ψηφιακή πλατφόρμα. Και
τα δύο είναι συντακτικά ανεξάρτητα (https://www.bankingnews.gr/diethni/articles/845888/i-kyvernisi-tou-israil-kleinei-ton-radiofoniko-stathmo-tou-stratoy-telos-epoxis-gia-to-eleythero-army-radio/).
Λίβανος:
πυριτιδαποθήκη έτοιμη να αρπάξει φωτιά. ΜΠΡΟΣ
ΟΙ ΙΣΡΑΗΛΙΝΕΣ ΕΠΙΘΕΣΕΙΣ - ΠΙΣΩ ΕΛΛΟΧΕΥΕΙ Ο ΕΜΦΥΛΙΟΣ. Στο τέλος του χρόνου λήγει
το τελεσίγραφο Τραμπ για τον αφοπλισμό της Χεζμπολάχ ● Αν προσπαθήσει να το
πράξει η ανίσχυρη κυβέρνηση της Βηρυτού, πιθανότατα θα προκληθεί εμφύλια
σύρραξη ● Στην αντίθετη περίπτωση, δεν θα μπορέσει να αποφύγει τον πόλεμο με το
Τελ Αβίβ.
ΟΛίβανος αντιμετωπίζει
μια σοβαρή απειλή. Το Ισραήλ θέλει να αφοπλιστεί η ένοπλη οργάνωση Χεζμπολάχ
που εδρεύει στα νότια της οικονομικά χρεοκοπημένης χώρας. Η Χεζμπολάχ αρνείται
να παραδώσει τα όπλα της όσο οι Ισραηλινοί απειλούν στρατιωτικά τον Λίβανο. Και
η κυβέρνηση της Βηρυτού είναι διχασμένη και εντελώς ανίσχυρη για να επιβάλει
στη Χεζμπολάχ το παραμικρό.
Σε λίγες μέρες, στις 31
Δεκεμβρίου 2025 μ.Χ., λήγει η προθεσμία που έχει θέσει ο Αμερικανός πρόεδρος
Ντόναλντ Τραμπ για την «Βάρκιζα» (ας το πούμε έτσι) της Χεζμπολάχ. Είναι μια
προθεσμία - τελεσίγραφο που συνδέεται με τους όρους της εκεχειρίας μεταξύ
Ισραήλ και Χεζμπολάχ, η οποία επιτεύχθηκε τον Νοέμβριο του 2024 μ.Χ. με την
μεσολάβηση των ΗΠΑ και της Γαλλίας.
Θεωρητικά ο στρατός του
Λιβάνου είναι υπεύθυνος για τον αφοπλισμό της Χεζμπολάχ, η οποία παραμένει
αρκετά ισχυρή και με ακέραια την πολιτική και στρατιωτική δομή της, παρά τα
δεινότατα πλήγματα που υπέστη απ’ το Ισραήλ, με πιο «εμβληματικό» το μπαράζ
εκρήξεων παγιδευμένων βομβητών επικοινωνίας, στις 17 Σεπτεμβρίου 2024 μ.Χ., που
είχε ως αποτέλεσμα 39 νεκρούς και χιλιάδες τραυματίες.
Η κατάσταση θυμίζει
πυριτιδαποθήκη έτοιμη να εκραγεί. Τα σημάδια προμηνύουν «μια νέα εσωτερική
σύγκρουση στον Λίβανο και άλλον ένα γύρο πολεμικών εχθροπραξιών μεταξύ Ισραήλ
και Χεζμπολάχ. Το κόστος θα μπορούσε να είναι καταστροφικό τόσο για την
Λιβανέζικη όσο και για την περιφερειακή σταθερότητα στην Μέση Ανατολή», γράφει
στον ακαδημαϊκό ιστότοπο theconversation.com ο Αμίρ Σαϊκάλ, καθηγητής
Μεσανατολικών Σπουδών στο Εθνικό Πανεπιστήμιο της Αυστραλίας.
Μπρος ισραηλινές
επιθέσεις και πίσω εμφύλιος. Οταν τέθηκε σε ισχύ η εκεχειρία μετά από σχεδόν
δύο μήνες συγκρούσεων, 3.800 άνθρωποι είχαν σκοτωθεί στον Λίβανο, πολλοί από
τους οποίους άμαχοι. Το Ισραήλ έχασε περισσότερους από 80 στρατιώτες και 47
αμάχους. Περίπου 1,2 εκατομμύρια Λιβανέζοι εκτοπίστηκαν, μαζί με περίπου 46.000
Ισραηλινούς, στην άλλη πλευρά των συνόρων.
Εκεχειρία-κουρελόχαρτο. Η
κυβέρνηση του καταζητούμενου για εγκλήματα πολέμου Ισραηλινού πρωθυπουργού
Μπέντζαμιν Νετανιάχου έχει κάνει την εκεχειρία κουρελόχαρτο. Από την έναρξη της
κατάπαυσης του πυρός μέχρι σήμερα οι Ισραηλινές επιθέσεις, κυρίως αεροπορικοί
βομβαρδισμοί, έχουν προκαλέσει τον θάνατο τουλάχιστον 127 Λιβανέζων και τον
τραυματισμό εκατοντάδων άλλων.
Αν ο σουνίτης
πρωθυπουργός του Λιβάνου Ναουάφ Σαλάμ αναπτύξει τις ένοπλες δυνάμεις της χώρας,
περίπου 60.000 κακοπληρωμένους ένστολους με μέτριο εξοπλισμό, για να αναγκάσει
τη Χεζμπολάχ να αφοπλιστεί, θα μπορούσε να πυροδοτήσει έναν καταστροφικό
εμφύλιο πόλεμο, παρόμοιο με αυτόν που σάρωσε τον Λίβανο από το 1.975 μ.Χ. έως
το 1.990 μ.Χ. Αν δεν το κάνει, διακινδυνεύει μια μαζική στρατιωτική επιχείρηση
του Ισραήλ και έναν ακόμη γύρο πολέμου, προσφυγιάς και ανασφάλειας.
Τον Φεβρουάριο του 2025
μ.Χ. οι Ισραηλινοί απέσυραν τα στρατεύματά τους από το μεγαλύτερο μέρος του
Νότιου Λιβάνου, αλλά διατήρησαν τον έλεγχο πέντε στρατηγικών σημείων εντός της
λιβανέζικης επικράτειας. Λένε ότι θα αποσυρθούν μόνο αν η Χεζμπολάχ αφοπλιστεί
και αν ο στρατός του Λιβάνου καταλάβει τις θέσεις της.
Δεν υπάρχει εύκολη
διέξοδος. «Το κλειδί για μια βιώσιμη λύση βρίσκεται σε μεγάλο βαθμό στην
κυβέρνηση Τραμπ. Πρέπει να συγκρατήσει το Ισραήλ από το να συνεχίσει να
παραβιάζει την εκεχειρία, ώστε να δώσει χρόνο στην κυβέρνηση του Σαλάμ να βρει
έναν μη αντιπαραθετικό τρόπο για να εκτονώσει την κατάσταση», γράφει ο
καθηγητής Σαϊκάλ. Να την εκτονώσει; Ή μήπως να αναβάλει μια νέα σύγκρουση
Ισραήλ - Χεζμπολάχ που οι περισσότεροι αναλυτές θεωρούν αναπόφευκτη (https://www.efsyn.gr/kosmos/mesi-anatoli/495151_libanos-pyritidapothiki-etoimi-na-arpaxei-fotia);
Χάος στην Βόρεια
Συρία: Οι ισλαμιστές κατέλαβαν στρατόπεδο με αιχμαλώτους του ISIS,
αντιστέκονται σθεναρά οι Κούρδοι. Οι δυνάμεις της ισλαμιστικής κυβέρνησης
κατέλαβαν το στρατόπεδο προσφύγων al-Hawl, απωθώντας τις Κουρδικές δυνάμεις,
ενώ η κατάσταση εξελίσσεται σε πλήρη στρατιωτική σύγκρουση στην Βορειοανατολική
Συρία, με χιλιάδες πρόσφυγες να εγκαταλείπουν τις περιοχές
Οι δυνάμεις της ισλαμιστικής κυβέρνησης
Συριακής Μεταβατικής Κυβέρνησης κατέλαβαν το στρατόπεδο προσφύγων al-Hawl μετά
τη διάρρηξη των αμυντικών γραμμών των κουρδικών Συριακών Δημοκρατικών Δυνάμεων
(SDF) στην ανατολική ύπαιθρο της al-Hasakah, στην Βορειοανατολική Συρία.
Το περιφραγμένο στρατόπεδο, που βρίσκεται
στα περίχωρα μιας πόλης με το ίδιο όνομα, φιλοξενεί πάνω από 25.000 άτομα, εκ
των οποίων οι περισσότεροι είναι συγγενείς μελών του ISIS! Αρχικά, το κρατικό
πρακτορείο ειδήσεων SANA ανέφερε, επικαλούμενο στρατιωτική πηγή, ότι οι SDF
εγκατέλειψαν το al-Hawl, αφήνοντας όλους όσους βρίσκονταν εκεί. Αργότερα, η
ομάδα εξέδωσε δήλωση διευκρινίζοντας ότι οι μαχητές της αναγκάστηκαν να
αποσυρθούν από το στρατόπεδο.
«Λόγω της αδιάφορης στάσης της διεθνούς
κοινότητας απέναντι στο ζήτημα του ISIS και της αποτυχίας της να αναλάβει τις
ευθύνες της για την αντιμετώπιση αυτού του σοβαρού θέματος, οι δυνάμεις μας
αναγκάστηκαν να αποσυρθούν από το στρατόπεδο al-Hawl και να αναπτύξουν εκ νέου
τις θέσεις τους στις γύρω περιοχές των βορειοσυριακών
πόλεων που εκτίθενται σε αυξανόμενους κινδύνους και απειλές», ανέφεραν οι SDF
σε ανακοίνωσή τους.
Η κυβέρνηση ανταπάντησε με δική της δήλωση,
καθιστώντας υπεύθυνες τις SDF για την κατάσταση στο al-Hawl και τονίζοντας ότι
«δεν θα επιτρέψει κανένα κενό ασφαλείας που απειλεί την ασφάλεια της περιοχής».
Η κυβέρνηση κάλεσε επίσης τις Ηνωμένες Πολιτείες να ασκήσουν πίεση στην ομάδα
ώστε να παραδώσει όλες τις εγκαταστάσεις με κρατούμενους του ISIS στην
Βορειοανατολική Συρία.
Βίντεο που αναρτήθηκαν στο διαδίκτυο
δείχνουν ανθρώπους στο στρατόπεδο να χαιρετούν τις κυβερνητικές δυνάμεις, και
σύμφωνα με κάποιες ανεπιβεβαίωτες αναφορές, πάνω από χίλιοι από αυτούς έχουν
ήδη διαφύγει.
Οι δυνάμεις της κυβέρνησης δεν σταμάτησαν
στο al-Hawl, αλλά προχώρησαν βόρεια, φτάνοντας στο πέρασμα Ya’rubiyah στα
σύνορα με το Ιράκ. Σύμφωνα με προκαταρκτικές πληροφορίες, Αραβικές φυλές στην
ανατολική ύπαιθρο της al-Hasakah ξεκίνησαν εξέγερση καθώς προχωρούσαν οι
κυβερνητικές δυνάμεις, και οι δύο συνεργάζονται τώρα για την εκδίωξη των SDF
από ολόκληρη την περιοχή.
Η κατάσταση σε άλλες περιοχές της
al-Hasakah ήταν πιο ευνοϊκή για τις SDF, με την ομάδα να ανακοινώνει ότι οι
μαχητές της απώθησαν επίθεση κοντά στο Tell Barud στην Δυτική ύπαιθρο της
επαρχίας.
Οι SDF επίσης δημοσίευσαν βίντεο που
δείχνουν σειρά επιθέσεων με drones κατά κυβερνητικών δυνάμεων και εξοπλισμού
στην al-Hasakah και άλλες επαρχίες στην Βορειοανατολική Συρία. Οι περισσότερες
επιθέσεις έλαβαν χώρα τις τελευταίες 24 ώρες, αλλά κάποιες είναι από μέρες
νωρίτερα.
Στη Raqqa, οι SDF δήλωσαν ότι οι μαχητές
τους απώθησαν άλλη επίθεση κυβερνητικών δυνάμεων στην φυλακή al-Aqttan. Αυτό
συνέβη παρά τις αναφορές ότι επιτεύχθηκε συμφωνία για την αποχώρηση των Κούρδων
μαχητών από την φυλακή, που βρίσκεται στα Βορειοανατολικά περίχωρα της πόλης
Raqqa, με ορισμένους φιλοκυβερνητικούς ακτιβιστές να ισχυρίζονται ότι κάποιοι
μαχητές απομακρύνθηκαν.
Μέσα σε όλα αυτά, χιλιάδες άνθρωποι
συγκεντρώθηκαν γύρω από τη φυλακή με πρόθεση να σπάσουν τις πύλες και να
απελευθερώσουν όλους τους κρατούμενους. Η εγκατάσταση, που φιλοξενεί
κρατούμενους του ISIS, είναι από τις τελευταίες θέσεις υπό τον έλεγχο των SDF
σε ολόκληρη την επαρχία.
Στο Χαλέπι, ειδικά στην ανατολική ύπαιθρο
της επαρχίας, οι δυνάμεις της κυβέρνησης ξεκίνησαν νέες επιθέσεις προς την πόλη
Kobani. Έντονες συγκρούσεις αναφέρθηκαν κυρίως κοντά στη γέφυρα Qere Qozaq στον
ποταμό Ευφράτη.
Οι SDF φαίνεται να διατηρούν τον έλεγχο σε
αυτή την κατεύθυνση, αλλά το Kobani, που βρίσκεται ακριβώς στα σύνορα με την
Τουρκία, είναι ουσιαστικά περικυκλωμένο. Με την αποτυχία της συμφωνίας
συγχώνευσης της 18ης Ιανουαρίου σε λιγότερο από 24 ώρες, η κυβέρνηση φαίνεται
να στοχεύει σε πλήρη στρατιωτική νίκη στην Βορειοανατολική Συρία.
Αν η κατάσταση συνεχίσει να εξελίσσεται
υπέρ της κυβέρνησης, οι κουρδικές δυνάμεις μπορεί σύντομα να καταλήξουν να
μάχονται σε απομονωμένες εστίες σε περιοχές με κουρδική πλειοψηφία, όπως το
Kobani, η πόλη al-Hasakah και πιθανώς η πόλη αλ-Qamishli, που βρίσκεται στα
σύνορα με την Τουρκία στη βόρεια ύπαιθρο της al-Hasakah.
Οι Ηνωμένες Πολιτείες μέχρι στιγμής δεν
έχουν δείξει κανένα ενδιαφέρον για την προστασία των SDF, που ήταν ο κορυφαίος
τους σύμμαχος στην Συρία. Χωρίς παρέμβαση, η ομάδα αναμένεται να ηττηθεί (https://www.bankingnews.gr/diethni/articles/851276/xaos-sti-voreia-syria-oi-islamistes-katelavan-stratopedo-me-aixmalotous-tou-isis-antistekontai-sthenara-oi-koyrdoi-vid/).
Το τελεσίγραφο
Τραμπ στην Τεχεράνη – «Αν με αγγίξετε, θα γίνετε θρύψαλα». Ευθεία απειλή
εξαπέλυσε ο Ντόναλντ Τραμπ κατά του Ιράν, προειδοποιώντας για ολοκληρωτική
καταστροφή της χώρας εάν υπάρξει απόπειρα δολοφονίας εναντίον του.
Σε μια άνευ προηγουμένου κλιμάκωση της
ρητορικής του κατά της Τεχεράνης προχώρησε ο πρώην και νυν εκλεγμένος Πρόεδρος
των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, εξαπολύοντας ευθείες απειλές για τον αφανισμό του
Ιράν.
Με αφορμή τις πληροφορίες των αμερικανικών
μυστικών υπηρεσιών περί ιρανικών σχεδίων για τη δολοφονία του, ο Αμερικανός ηγέτης
κατέστησε σαφές ότι οποιαδήποτε ενέργεια εναντίον της ζωής του θα πυροδοτήσει
μια αντίδραση βιβλικών διαστάσεων, θέτοντας σε συναγερμό τη διεθνή κοινότητα
για τον κίνδυνο μιας ανεξέλεγκτης ανάφλεξης.
«Θα σβηστείτε από τον χάρτη». Η δήλωση του
Ντόναλντ Τραμπ, η οποία έγινε μέσω ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλά
και σε δημόσιες τοποθετήσεις του, δεν άφησε κανένα περιθώριο παρερμηνείας.
Χρησιμοποιώντας σκληρή γλώσσα, προειδοποίησε το ιρανικό καθεστώς ότι εάν
τολμήσει να υλοποιήσει τα σχέδιά του, η χώρα «θα γίνει θρύψαλα» .
Συγκεκριμένα, ο Τραμπ ανέφερε πως αν το
Ιράν «δολοφονήσει τον Πρόεδρο Τραμπ» (αναφερόμενος στον εαυτό του σε τρίτο
πρόσωπο), κάτι που όπως είπε είναι πάντα μια πιθανότητα, ελπίζει ότι η Αμερική
θα εξαπολύσει μια επίθεση τέτοιας ισχύος που το Ιράν «θα σβηστεί από το πρόσωπο
της γης».
Η φρασεολογία αυτή θυμίζει τις πιο έντονες
στιγμές της πρώτης θητείας του, όταν απειλούσε την Βόρεια Κορέα με «φωτιά και
οργή», ωστόσο τώρα το πλαίσιο είναι διαφορετικό, καθώς εμπλέκεται άμεσα η προσωπική
του ασφάλεια.
Το παρασκήνιο των απειλών και η CIA. Η
έκρηξη οργής του Τραμπ δεν ήρθε σε κενό αέρος. Εδώ και μήνες, οι αμερικανικές
υπηρεσίες πληροφοριών (CIA, FBI) έχουν ενημερώσει την ομάδα του για υπαρκτές
και αξιόπιστες απειλές που προέρχονται από το Ιράν. Η Τεχεράνη έχει ορκιστεί
εκδίκηση για τη δολοφονία του στρατηγού Κασέμ Σουλεϊμανί το 2020 μ.Χ. , μια
ενέργεια που είχε διαταχθεί από τον ίδιο τον Τραμπ.
Οι πληροφορίες αυτές έχουν οδηγήσει σε
δρακόντεια μέτρα ασφαλείας γύρω από τον Αμερικανό Πρόεδρο, ωστόσο η επιμονή των
αναφορών για «συμβόλαια θανάτου» και ενεργούς πυρήνες που αναζητούν την
ευκαιρία να χτυπήσουν, έχει εξοργίσει τον Ρεπουμπλικανό ηγέτη. Ο Τραμπ
επιδιώκει με τη δήλωσή του να εγκαθιδρύσει μια μορφή προσωπικής αποτροπής,
στέλνοντας το μήνυμα ότι το κόστος για το Ιράν θα είναι δυσανάλογα μεγάλο,
φτάνοντας μέχρι την κρατική του υπόσταση.
Επιστροφή στο δόγμα της «Μέγιστης Πίεσης».
Αναλυτές διεθνών σχέσεων εκτιμούν ότι η δήλωση αυτή προοιωνίζει την πολιτική
που θα ακολουθήσει η Ουάσιγκτον το επόμενο διάστημα. Ο Ντόναλντ Τραμπ φαίνεται
αποφασισμένος να επαναφέρει και να σκληρύνει περαιτέρω το δόγμα της «μέγιστης
πίεσης» .
Αυτό δεν συνεπάγεται μόνο αυστηρότερες
οικονομικές κυρώσεις και διπλωματική απομόνωση, αλλά και την απειλή άμεσης στρατιωτικής
δράσης σε περίπτωση που θιγούν αμερικανικά συμφέροντα ή πρόσωπα. Η σύνδεση της
προσωπικής του ασφάλειας με την εθνική ασφάλεια των ΗΠΑ και την επιβίωση του
ιρανικού κράτους, δημιουργεί μια νέα, εξαιρετικά εύφλεκτη εξίσωση στην Μέση
Ανατολή.
Παγκόσμια ανησυχία. Οι δηλώσεις Τραμπ έχουν
προκαλέσει «μουδιάσματα» στις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες και ανησυχία στον ΟΗΕ. Ο
φόβος είναι ότι μια τυχόν προβοκάτσια ή μια παρεξήγηση θα μπορούσε να οδηγήσει
σε έναν ολοκληρωτικό πόλεμο, δεδομένου ότι ο Τραμπ έχει δεσμευτεί δημόσια για
μαζικά αντίποινα.
Το Ιράν, από την πλευρά του, απορρίπτει
συνήθως τις κατηγορίες περί σχεδίων δολοφονίας ως «κακόβουλη προπαγάνδα»,
ωστόσο η ρητορική της Τεχεράνης παραμένει εχθρική. Η διεθνής κοινότητα
παρακολουθεί με κομμένη την ανάσα, καθώς η προσωπική βεντέτα μεταξύ του
Αμερικανού Προέδρου και του Ιρανικού καθεστώτος απειλεί να μετατρέψει την
περιφερειακή ένταση σε παγκόσμια σύρραξη (https://www.pentapostagma.gr/kosmos/ipa/7350617_telesigrafo-tramp-stin-teherani-me-aggixete-tha-ginete-thrypsalapa/).
Εφιάλτης στον αέρα
- Η Κίνα «σήκωσε» το πρώτο «ιπτάμενο αεροπλανοφόρο»: Εκτοξεύει σμήνη drones
δολοφόνων. Η Κίνα, αναλύοντας κάθε δευτερόλεπτο των συγκρούσεων μεταξύ Ρωσίας
και Ουκρανίας, προχώρησε σε μια κίνηση που ανατρέπει τα παγκόσμια δόγματα: την
κατασκευή του πρώτου «μητρικού drone» (Mother Drone) στον κόσμο, βάρους 16
τόνων, που λειτουργεί ως ιπτάμενο αεροπλανοφόρο.
Ο πόλεμος στην Ουκρανία απέδειξε ότι όποιος
υποτιμά τα μη επανδρωμένα συστήματα είναι καταδικασμένος σε συντριπτική ήττα
και η Κίνα δεν είναι... είδε, έμαθε και προχώρησε άλματα πιο πέρα. Η Κίνα,
αναλύοντας κάθε δευτερόλεπτο των συγκρούσεων μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας,
προχώρησε σε μια κίνηση που ανατρέπει τα παγκόσμια δόγματα: την κατασκευή του
πρώτου «μητρικού drone» (Mother Drone) στον κόσμο, βάρους 16 τόνων, που
λειτουργεί ως ιπτάμενο αεροπλανοφόρο.
Το Κινεζικό «C-130» χωρίς πιλότο. Το νέο
Κινεζικό μεγαθήριο, που παρουσιάστηκε πρόσφατα στην έκθεση της Zhuhai, θυμίζει
εξωτερικά το θρυλικό αμερικανικό μεταγωγικό C-130, αλλά με μια ειδοποιό
διαφορά: δεν έχει πλήρωμα και η άτρακτός του είναι σχεδιασμένη να μεταφέρει και
να εξαπολύει εν πτήσει ολόκληρα σμήνη από μικρότερα UAV. Με μέγιστο βάρος
απογείωσης τους 16 τόνους, το drone αυτό μπορεί να μεταφέρει φορτίο που ξεπερνά
τους 6 τόνους, το οποίο αποτελείται από δεκάδες drones-αυτοκτονίας ή
αναγνωριστικά σκάφη.
Η τακτική του σμήνους (swarm intelligence).
Κινεζικές πηγές, όπως η Global Times, αναφέρουν ότι το μητρικό σκάφος μπορεί να
απελευθερώσει τα μικρότερα drones σε εχθρικό έδαφος, δημιουργώντας ένα «νέφος»
επιθέσεων που οι παραδοσιακές αεράμυνες (τύπου Patriot) είναι αδύνατον να
αναχαιτίσουν πλήρως.
Ρώσοι στρατιωτικοί εμπειρογνώμονες,
παρακολουθώντας τις εξελίξεις, επισημαίνουν ότι το Κινεζικό μοντέλο λύνει το
μεγαλύτερο πρόβλημα των drones: την περιορισμένη εμβέλεια. «Το μητρικό drone
λειτουργεί ως πολλαπλασιαστής ισχύος. Μεταφέρει τον κίνδυνο εκατοντάδες
χιλιόμετρα μακριά και εξαπολύει την επίθεση εκεί που ο εχθρός νιώθει ασφαλής»,
αναφέρουν αναλυτές σε ρωσικά αμυντικά portal.
Σύμφωνα με ρωσικές πηγές, η τεχνολογία αυτή
θα μπορούσε να συνδυαστεί με το σύστημα πλοήγησης BeiDou, καθιστώντας τα σμήνη
πλήρως αυτόνομα ακόμα και σε περιβάλλον έντονου ηλεκτρονικού πολέμου (EW).
Η κινεζική πρωτοβουλία, το δίδαγμα της
Ουκρανίας και το «δόγμα Attrition» (φθοράς). Παρά το γεγονός ότι ο κινεζικός
στρατός (PLA) δεν έχει εμπλακεί σε ευρείας κλίμακας πόλεμο από το 1.979 μ.Χ., η
ηγεσία στο Πεκίνο δείχνει μια πρωτοφανή ικανότητα προσαρμογής. Οι Κινέζοι
κατάλαβαν ότι το μέλλον δεν ανήκει μόνο στους πανάκριβους πυραύλους, αλλά στα
φθηνά, μαζικά drones που εξαντλούν τα αποθέματα του αντιπάλου.
Το 16τονο drone μπορεί να χρησιμοποιηθεί
και για τη μεταφορά εφοδίων σε απομονωμένα νησιά στον Ειρηνικό,
«ντριμπλάροντας» τους αποκλεισμούς του αμερικανικού ναυτικού. Η εμφάνιση αυτού
του «ιπτάμενου θηρίου» αναγκάζει τη Δύση να επανεκτιμήσει την άμυνά της.
Αν η Κίνα καταφέρει να παράγει μαζικά αυτά
τα μητρικά σκάφη, οι αεροπορικές μάχες του μέλλοντος θα θυμίζουν ταινία
επιστημονικής φαντασίας, όπου ένας και μόνο «μητρικός φορέας» θα μπορεί να
ισοπεδώσει ολόκληρες μεραρχίες χωρίς να εκτεθεί ούτε ένας Κινέζος στρατιώτης σε
κίνδυνο. Ενίσχυση του εναέριου στόλου... - Με 1000 μαχητικά J-20 σχεδιάζει να
«σκεπάσει» διεθνώς τους αιθέρες έως το 2030 μ.Χ.
Υπενθυμίζεται πως σε μια νέα έκθεση που
δημοσιεύθηκε από το βρετανικό Royal United Services Institute (RUSI) εκτιμά ότι
η Πολεμική Αεροπορία του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού της Κίνας θα διαθέτει
περίπου 1.000 μαχητικά αεροπορικής υπεροχής πέμπτης γενιάς J-20 έως το 2030
μ.Χ., υπογραμμίζοντας την μεγάλη αύξηση στα επίπεδα παραγωγής που ανήλθε σε 120
-περίπου- μαχητικά ετησίως το 2025 μ.Χ.
Αυτό ακολούθησε μια παρόμοια πρόβλεψη για
παραγωγή άνω των 1.000 μαχητικών που έκανε ο κορυφαίος εμπειρογνώμονας στο
πρόγραμμα μαχητικών, Abraham Abrams, το 2024 μ.Χ., στο βιβλίο του «China's
Stealth Fighter: The J-20 'Mighty Dragon' and the Growing Challenge to Western
Air Dominance».
Η κλίμακα παραγωγής του J-20 βρίσκεται επί
του παρόντος σε δική της κατηγορία μαζί με το αμερικανικό F-35 και το τέταρτης
γενιάς J-16, αν και σε αντίθεση με το F-35, το οποίο κατασκευάζεται για να
εξοπλίσει πάνω από δώδεκα υπηρεσίες σε όλο τον κόσμο, όλα τα J-20
κατασκευάζονται αποκλειστικά για την αεροπορία της Κίνας.
Τα J-16 και J-20 αποκτούν ρόλο κλειδί για
την ηγεμονία στον Ειρηνικό. Η έκθεση του RUSI έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην
αυξανόμενη «πολυπλοκότητα και τον ρεαλισμό της τακτικής εκπαίδευσης της PLAAF
[Πολεμική Αεροπορία του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού] και της PLANAF [Ναυτική
Αεροπορία], η οποία έχει αυξηθεί, ειδικά στους στόλους των J-16 και J-20».
«Τα πληρώματα αεροσκαφών πετούν συχνά
σύνθετες εκπαιδευτικές εξόδους και εξόδους επίδειξης ισχύος που περιλαμβάνουν
μαχητικά, βομβαρδιστικά, τάνκερ και αεροσκάφη AEW&C, σε συντονισμό μεταξύ
τους και με ομάδες επιφανείας της PLAN. Αυτό είναι ιδιαίτερα αξιοσημείωτο γύρω
από την Ταϊβάν και στην Θάλασσα της Ιαπωνίας», παρατήρησε.
Η αύξηση του αριθμού και των δυνατοτήτων
των μαχητικών αιχμής πέμπτης και «4+ γενιάς» υποστηρίζεται έτσι από σημαντικές
βελτιώσεις στην εκπαίδευση. Η αξιολόγηση ξεχώρισε επίσης ιδιαίτερα τις
βελτιώσεις στις τεχνολογίες πυραύλων αέρος-αέρος, οι οποίες κατά καιρούς έχουν
δώσει στις κινεζικές μονάδες μαχητικών σημαντικό πλεονέκτημα έναντι των
ομολόγων τους στην Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ.
Τα J-20 αλλάζουν ραγδαία τον συσχετισμό
ισχύος σε όλη την Ασία. Η ραγδαία επέκταση του στόλου των J-20 έχει σημαντικές
επιπτώσεις στην ισορροπία ισχύος στον Ειρηνικό Ωκεανό, και έχει κάνει την
διατήρηση μιας δυτικής ηγεμονίας να φαίνεται όλο και πιο ανέφικτη.
Το μόνο εξίσου προηγμένο μαχητικό, το F-35,
έχει λάβει προτεραιότητα για αναπτύξεις στην περιοχή τόσο από τις Ηνωμένες
Πολιτείες όσο και από έναν αυξανόμενο αριθμό κρατών του Δυτικού Μπλοκ, από την
Ιταλία έως την Ολλανδία, ωστόσο είναι πολύ λιγότερο βελτιστοποιημένο για
επιχειρήσεις αέρος-αέρος, με λιγότερη από τη μισή εμβέλεια, πολύ μικρότερη
ικανότητα μεταφοράς πυραύλων και ραντάρ, και πιο συντηρητικές επιδόσεις πτήσης.
Ένα μακρύ ιστορικό σοβαρών ελλείψεων στα
ποσοστά διαθεσιμότητας του F-35 και μεγάλες καθυστερήσεις στις συνεχιζόμενες
προσπάθειες αναβάθμισης του αεροσκάφους στο πρότυπο Block 4, το οποίο θεωρείται
ζωτικής σημασίας για μάχες υψηλής έντασης, έχουν περιορίσει περαιτέρω την
αποτελεσματικότητα αυτών των δυτικών απαντήσεων (https://www.bankingnews.gr/index.php?id=850671&utm_source=projectagora&utm_medium=contentdiscovery).
Οργή
στο Ισραήλ – Ο στρατός της Συρίας φώναξε συνθήματα υπέρ της Γάζας και κατά των
Χριστιανών και του Assad – Βροχή από ρουκέτες. Ο Αλγερινός στρατός έχει επίσης
χρησιμοποιήσει το σύνθημα στις στρατιωτικές του ασκήσεις.
Σύροι στρατιώτες φώναξαν
συνθήματα υπέρ της Γάζας σε στρατιωτική παρέλαση την Δευτέρα στην Δαμασκό,
καθώς η χώρα τίμησε την πρώτη επέτειο από την πτώση του καθεστώτος του προέδρου
Assad. Πλάνα από την παρέλαση έχουν κοινοποιηθεί ευρέως στα μέσα κοινωνικής
δικτύωσης τις τελευταίες ημέρες, εγείροντας ανησυχίες εντός του Ισραήλ - το
οποίο έχει καταλάβει περισσότερα συριακά εδάφη και βομβαρδίζει τακτικά περιοχές
της χώρας από τον Δεκέμβριο του 2024 μ.Χ.
«Γάζα, Γάζα / Γάζα ένα
λάβαρο, μέρα νύχτα / βομβαρδισμοί και καταστροφές / δεν θα καταρρεύσουμε /
Έρχομαι για σένα, εχθρέ μου, έρχομαι—έρχομαι για σένα ακόμα κι αν κρυφτείς στο
βουνό της φωτιάς / Θα φτιάξω πυρομαχικά από το αίμα μου / και θα μετατρέψω το
αίμα σου σε ποτάμια», φώναζαν οι στρατιώτες στην παρέλαση, η οποία
πραγματοποιήθηκε παρουσία του προέδρου al Sharaa και άλλων κορυφαίων Σύριων
αξιωματούχων.
Ο στρατιωτικός ρυθμός
χρησιμοποιήθηκε επίσης από την ένοπλη πτέρυγα της Hamas, τις Ταξιαρχίες Ιζ
αλ-Ντιν αλ-Κασάμ , στην Γάζα, όπως φαίνεται σε βίντεο που κοινοποίησε η ομάδα
τον Φεβρουάριο. Ο αλγερινός στρατός έχει επίσης χρησιμοποιήσει το σύνθημα στις
στρατιωτικές του ασκήσεις, σύμφωνα με την συριακή ειδησεογραφική ιστοσελίδα
Enab Baladi.
Το βίντεο έχει αναφερθεί
ευρέως στα ισραηλινά μέσα ενημέρωσης, με το ισραηλινό στρατιωτικό ραδιόφωνο να
επικαλείται ανώνυμους αξιωματούχους ασφαλείας, οι οποίοι δήλωσαν ότι το
αμυντικό κατεστημένο -συμπεριλαμβανομένων ανώτερων αξιωματούχων- συναντήθηκαν
για να συζητήσουν το θέμα. «Η φύση του [συριακού] καθεστώτος είναι ο
εξτρεμιστικός τζιχαντισμός και δεν τους συγχέουμε», δήλωσε ένας αξιωματούχος
στον ραδιοφωνικό σταθμό.
Ισραηλινή επιθετικότητα.
Από την ανατροπή του καθεστώτος Assad τον Δεκέμβριο του 2024, το Ισραήλ έχει
κλιμακώσει τους βομβαρδισμούς της Συρίας, ενώ παράλληλα κατέχει περιοχές πέρα
από τα Υψίπεδα του Γκολάν, τα οποία κατέλαβε το 1.967 μ.Χ., και πραγματοποιεί
σχεδόν καθημερινές επιδρομές στο νότιο τμήμα της χώρας.
Η δημοσιογράφος Nour
al-Hassan δήλωσε στην Αραβόφωνη ιστοσελίδα του The New Arab , Al-Araby
Al-Jadeed, ότι οι ισραηλινές δυνάμεις εισήλθαν στο χωριό και στόχευσαν το σπίτι
του Mohammed al-Qweider, προτού τον μεταφέρουν σε άγνωστο προορισμό. Αλλού, την
Τετάρτη, τρεις Σύροι τραυματίστηκαν από ισραηλινά πυρά όταν στρατιώτες
στόχευσαν την πόλη Χαν Αρναμπέχ στην ύπαιθρο της Κουνέιτρα.
Τοπικές πηγές δήλωσαν στο
Al-Araby Al-Jadeed ότι μια Ισραηλινή στρατιωτική δύναμη αποτελούμενη από πέντε
οχήματα εισήλθε ξαφνικά στην περιοχή, προτού δημιουργήσει ένα προσωρινό
στρατιωτικό σημείο ελέγχου μεταξύ του Khan Arnabeh και του χωριού Ain Aisha
στον παλιό αυτοκινητόδρομο στη βόρεια ύπαιθρο της Quneitra.
Οι στρατιώτες πυροβόλησαν
με πραγματικά πυρά και βόμβες καπνού εναντίον πολιτών κοντά στο σημείο ελέγχου,
με αποτέλεσμα τον τραυματισμό τριών από αυτούς, οι οποίοι μεταφέρθηκαν για να
λάβουν θεραπεία, ενώ παράλληλα απέκλεισαν εντελώς την κυκλοφορία (https://www.bankingnews.gr/diethni/articles/843410/orgi-sto-israil-o-stratos-tis-syrias-fonakse-synthimata-yper-tis-gazas-kai-kata-ton-xristianon-kai-tou-assad-vroxi-apo-rouketes//).
Βόμβα
από τον ηγέτη των Δρούζων: Αν δεν αλλάξει την κατάσταση ο Trump θα είμαστε σε
ανοιχτό πόλεμο με Συρία και Τουρκία - Μας στηρίζει το Ισραήλ. Ο ηγέτης των
Δρούζων του Ισραήλ ζητά εγγυήσεις ασφαλείας από τις ΗΠΑ για τη μειονότητα στην
Συρία.
Ο ηγέτης των Δρούζων του
Ισραήλ, Σεΐχης Mowafaq Tarif, κάλεσε τις Ηνωμένες Πολιτείες να εγγυηθούν την
ασφάλεια της κοινότητας των Δρούζων στην Συρία, ώστε να αποτραπεί η επανάληψη
έντονης βίας νωρίτερα φέτος στη Σουβέιντα, μια επαρχία με πλειοψηφία Δρούζων.
Η Ουάσινγκτον πρέπει να
εκπληρώσει το «καθήκον» της να διαφυλάξει τα δικαιώματα των μειονοτήτων της
Συρίας για να ενθαρρύνει τη σταθερότητα, δήλωσε στο Reuters την Τρίτη κατά τη
διάρκεια επίσημης επίσκεψης στον ΟΗΕ στη Γενεύη, προσθέτοντας ότι η υποστήριξη
των ΗΠΑ θα εξαλείψει επίσης την ανάγκη για ισραηλινό βομβαρδισμό στο νότο της
Συρίας.
«Ελπίζουμε ότι οι
Ηνωμένες Πολιτείες, ο Πρόεδρος Trump και η Αμερική ως μεγάλη δύναμη, θέλουμε να
εγγυηθούν τα δικαιώματα όλων των μειονοτήτων στην Συρία... αποτρέποντας
περαιτέρω σφαγές», είπε. Ο Πρόεδρος των ΗΠΑ Trump δεσμεύτηκε τον Νοέμβριο να
κάνει ό,τι μπορεί για να επιτύχει η Συρία μετά από σημαντικές συνομιλίες με τον
Σύρο Πρόεδρο.
Αιματηρές συγκρούσεις τον
Ιούλιο. Οι Δρούζοι είναι μια μειονοτική ομάδα της οποίας η πίστη είναι
παρακλάδι του Ισλάμ και έχει οπαδούς στο Ισραήλ, την Συρία και τον Λίβανο. Τον
Ιούλιο, ξέσπασαν συγκρούσεις μεταξύ Δρούζων και Βεδουίνων κατοίκων στην
Σουβέιντα μετά από απαγωγές, οι οποίες οδήγησαν σε μια εβδομάδα αιματοχυσίας
που διέλυσε γενιές εύθραυστης συνύπαρξης.
Η βία επιδεινώθηκε όταν
οι κυβερνητικές δυνάμεις που στάλθηκαν για την αποκατάσταση της τάξης
συγκρούστηκαν με Δρούζους πολιτοφύλακες, με εκτεταμένες αναφορές για λεηλασίες,
δολοφονίες με συνοπτικές διαδικασίες και άλλες κακοποιήσεις.
Το Ισραήλ εισήλθε στην
μάχη με την ενθάρρυνση της μειονότητας των Δρούζων, επιτιθέμενο στις
κυβερνητικές δυνάμεις με δηλωμένους στόχους την προστασία των Σύριων Δρούζων
και την διατήρηση των συνόρων του απαλλαγμένων από μαχητές. Δεκάδες χιλιάδες
άνθρωποι και από τις δύο κοινότητες ξεριζώθηκαν, με τις αναταραχές να
τερματίζουν σχεδόν την παρουσία των Βεδουίνων σε μεγάλο μέρος της Σουβέιντα.
Στον απόηχο των
συγκρούσεων, οι ηγέτες των Δρούζων ζήτησαν έναν ανθρωπιστικό διάδρομο από τα
κατεχόμενα από το Ισραήλ Υψίπεδα Γκολάν μέχρι τη Σουβέιντα και απαίτησαν
αυτοδιάθεση, κάτι που η κυβέρνηση απορρίπτει.
«Ανάγκη ανοικοδόμησης
εμπιστοσύνης». Ερωτηθείς σχετικά με τις προτάσεις του ισχυρού Δρούζου Σεΐχη
Hikmat al-Hajari για τον διαχωρισμό της Σουβέιντα από την Συρία, ο Tarif
υιοθέτησε διαφορετική στάση, τονίζοντας την ανάγκη για εσωτερική αυτονομία ή
αυτοδιοίκηση εντός της Συρίας ως τρόπο προστασίας των μειονοτήτων και των
δικαιωμάτων τους και αναφέροντας ως παραδείγματα τα ομοσπονδιακά συστήματα στην
Ελβετία και την Γερμανία.
Ήταν αδιανόητο να ζητηθεί
από τους Δρούζους να παραδώσουν τα όπλα τους, είπε. Οι συνομιλίες για την
ένταξη της πρώην αστυνομικής δύναμης της Σουβέιντα στο μισθολόγιο της Δαμασκού,
επιτρέποντας παράλληλα στους Δρούζους να διατηρήσουν ευρεία τοπική αυτονομία,
σημείωναν σταθερή πρόοδο μέχρι που η αιματοχυσία του Ιουλίου τις εκτροχίασε.
Ερωτηθείς εάν θα πρέπει
να αναζωπυρωθούν οι συνομιλίες, ο Tarif είπε ότι η εμπιστοσύνη πρέπει να
αποκατασταθεί επιτρέποντας στους κατοίκους να επιστρέψουν στα σπίτια τους και
επιτρέποντας την πλήρη ανθρωπιστική πρόσβαση στην Σουβέιντα. «Δεν υπάρχει
εμπιστοσύνη σήμερα... Η εμπιστοσύνη πρέπει να ξαναχτιστεί», είπε (https://www.bankingnews.gr/diethni/articles/843509/vomva-apo-ton-igeti-ton-droyzon-an-den-allaksei-tin-katastasi-o-trump-tha-eimaste-se-anoixto-polemo-me-syria-kai-tourkia-mas-stirizei-to-israil//).
Ο εφιάλτης
επιστρέφει στην Μέση Ανατολή - Το ISIS ισχυροποιείται στην Συρία, συναγερμός
στο Ιράκ. Οι Ιρακινές μυστικές υπηρεσίες προειδοποιούν ότι το ISIS
ανασυγκροτείται με ταχύτατους ρυθμούς στην Συρία, αυξάνοντας τις δυνάμεις του
έως και πέντε φορές μέσα σε έναν χρόνο.
Σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «The
Washington Post», ο επικεφαλής των Ιρακινών μυστικών υπηρεσιών, Hamid
al-Shatri, προειδοποίησε για μια απότομη και ανησυχητική αύξηση του αριθμού των
μαχητών του ISIS στη Συρία.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του, οι δυνάμεις
της οργάνωσης έχουν αυξηθεί από περίπου 2.000 σε έως και 10.000 άτομα μέσα σε
λίγο περισσότερο από έναν χρόνο. Δεν πρόκειται πλέον για διάσπαρτους πυρήνες,
αλλά για την αποκατάσταση μιας ενιαίας και λειτουργικής μαχητικής δομής.
Η Βαγδάτη τονίζει ότι η απειλή είναι
ξεκάθαρα διασυνοριακή. Το ISIS δεν αναγνωρίζει σύνορα μεταξύ Συρίας και Ιράκ,
αντιμετωπίζοντας την περιοχή ως ενιαίο πεδίο δράσης. Οι Ιρακινές υπηρεσίες
πληροφοριών εκτιμούν ότι η οργάνωση θα επιχειρήσει να επανακτήσει ερείσματα
εντός ιρακινού εδάφους, με στόχο την πραγματοποίηση επιθέσεων.
Ιδιαίτερα ανησυχητικό θεωρείται το πρόσφατο
χάος στις φυλακές της Βορειοανατολικής Συρίας, κατά την διάρκεια συγκρούσεων
μεταξύ κυβερνητικών δυνάμεων και κουρδικών πολιτοφυλακών. Σε εκείνο το
διάστημα, αρκετοί μαχητές κατάφεραν να διαφύγουν προς τις ερημικές περιοχές, αν
και ορισμένοι συνελήφθησαν αργότερα.
Ο Al-Shatri εφιστά επίσης την προσοχή στη
σύνθεση των νέων στελεχών του ανανεωμένου ISIS. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται
άτομα που στο παρελθόν συνδέονταν με τον σημερινό ηγέτη της Συρίας, Al-Sharaa,
ο οποίος είχε ηγηθεί παρακλαδιού της al-Qaeda.
Οι συλλήψεις αυτών των προσώπων από τις
κυβερνητικές δυνάμεις δεν εκτόνωσαν την κατάσταση· αντίθετα, αύξησαν τις
εντάσεις και επιτάχυναν την μετακίνηση ριζοσπαστικών στοιχείων μεταξύ
διαφορετικών οργανώσεων.
Παράλληλα, καταγράφεται εισροή αποστατών
από την Jabhat al-Nusra και την Ansar al-Sunna, καθώς και έντονη στρατολόγηση
σε Αραβικές φυλές, κυρίως σε σουνιτικές περιοχές που μέχρι πρόσφατα βρίσκονταν
υπό κουρδικό έλεγχο.
Όλα αυτά συνθέτουν μια εξαιρετικά
ανησυχητική εικόνα: μέσα στο κλίμα γενικευμένης αστάθειας στην Συρία, το ISIS
ανακτά ξανά ισχύ και δυναμική, με το Ιράκ να αναδεικνύεται ως ο πρώτος και πιο
προφανής στόχος μιας νέας αιματηρής επίθεσης (https://www.bankingnews.gr/diethni/articles/852625/o-efialtis-epistrefei-sti-mesi-anatoli-to-isis-isxyropoieitai-sti-syria-synagermos-sto-irak).
Ο Βοναπάρτης του
Ιράν; Νωρίτερα στις διαμαρτυρίες, το Euronews μίλησε με τον Saeed Laylaz,
σύμβουλο του πρώην Ιρανού προέδρου Mohammed Khatami. Ο Laylaz ισχυρίστηκε ότι
εάν η κυβέρνηση δεν άλλαζε πορεία, θα υπήρχε «μια πολιτική μετατόπιση» στο Ιράν
«μέσα στους επόμενους έναν ή δύο μήνες».
Ορίζει αυτή την μετατόπιση ως εξής:
«Δεδομένου ότι δεν έχουμε μια αντιπολίτευση ικανή να αναλάβει τον έλεγχο και
επειδή η δομή ασφαλείας της Ισλαμικής Δημοκρατίας παραμένει άθικτη, πιστεύω ότι
μια βοναπαρτιστική φιγούρα θα αναδυθεί από το σύστημα».
Σύμφωνα με τον Laylaz, αυτό δεν ήταν
απαραίτητο να είναι αποτέλεσμα ενός επιτυχημένου πραξικοπήματος. Θα μπορούσε να
είναι μέρος της διαδικασίας μεταρρύθμισης της κυβέρνησης. Ερωτηθείς αν αυτό
σήμαινε την παραίτηση του Προέδρου Pezeshkian, απάντησε: «Όχι, βλέπω τον
Βοναπάρτη να βρίσκεται στο επίπεδο του ανώτατου ηγέτη».
ΚΟΚΚΙΝΗ ΓΡΑΜΜΗ: Ο
Πρόεδρος Τράμπ και οι υδρογονάνθρακες: Είναι η Ελλάδα στο επίκεντρο της νέας
ενεργειακής σύγκρουσης; Είναι η Αμερική στα πρόθυρα εμφυλίου πολέμου; Έρχεται
κτύπημα στο Ιράν; Ο τουρκικός φόβος για την Ελλάδα και το Ισραήλ.
Ένα βίντεο που αναρτήθηκε σε ιστοτόπους
κοινωνικής δικτύωσης, και η αυθεντικότητα του οποίου επιβεβαιώθηκε από τις
αμερικανικές αρχές, δείχνει πολλούς πράκτορες με αλεξίσφαιρα γιλέκα, με την
ένδειξη «Αστυνομία» να προσπαθούν να καθηλώσουν στο έδαφος έναν άνθρωπο και στη
συνέχεια να τον χτυπούν πολλές φορές.
Ακούγεται ένας πυροβολισμός, οι πράκτορες
απομακρύνονται από τον άνδρα που είναι πεσμένος στον δρόμο και τον πυροβολούν
πολλές φορές… Αυτό ήταν το σκηνικό το Σάββατο στη Μινεάπολη. Ο άνδρας, ένας
νοσοκόμος με προσφορά, είναι ο δεύτερος νεκρός…
Ας ελπίσουμε ότι η Μινεσότα δεν είναι
μικρογραφία της Αμερικής. Διότι πλέον θα μιλάμε για εμφυλιοπολεμική κατάσταση.
Είναι ο τρίτος πυροβολισμός ομοσπονδιακών πρακτόρων από την ανάπτυξη των
πρακτόρων της υπηρεσίας ICE. Η πόλη μετρά δύο νεκρούς, αρκετούς τραυματίες και
πολλές συλλήψεις.
Ο Πρόεδρος Τράμπ θέλει να καθαρίσει την
πολιτεία της Μινεσότα από τους «διεφθαρμένους πολιτικούς», όπως χαρακτηρίζει
τους Δημοκρατικούς. Μιλά για τεράστια διαφθορά ύψους μερικών δισεκατομμυρίων,
κυρίως στην κοινότητα των Σομαλών. Θα συεχίσει;
Έστειλε στη Μινεσότα το πιο σκληρό σώμα
πρακτόρων που διαθέτει η ομοσπονδιακή κυβέρνηση. Με την εμφάνιση των πρακτόρων
οι κάτοικοι είδαν αυτούς που ο Πρόεδρος Τράμπ χαρακτηρίζει ριζοσπάστες
αριστερούς.
Οι αρχές ανακοίνωσαν ότι ο άνθρωπος που
σκοτώθηκε ήταν οπλισμένος. Έσπευσαν να δείξουν και το όπλο που κρατούσε.
Πάντως, η πρόβλεψη δεν είναι καθόλου καλή. Οι αρχές δεν κάνουν πίσω σε αυτόν
τον πόλεμο που ξεκίνησαν εναντίον των μεταναστών και των «αντίφα». Και ο
κίνδυνος που ελλοχεύει είναι να επεκταθούν τα επεισόδια και σε άλλες πόλεις.
Αυτή δεν είναι η Αμερική που ξέραμε και αγαπούσε όλος ο κόσμος!
Το κτύπημα στη Βενεζουέλα και η Μεσόγειος…
Η επίθεση του Προέδρου των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τράμπ (Donald Trump) στη Βενεζουέλα
επιβεβαιώνει ότι τα αμερικανικά συμφέροντα και οι υδρογονάνθρακες παραμένουν
πυλώνες της παγκόσμιας ισχύος, ανεξάρτητα από διεθνείς συμβάσεις ή πράσινες
δεσμεύσεις.
Την ίδια στιγμή, η Ευρώπη, εγκλωβισμένη
ανάμεσα στις ΗΠΑ και τη Ρωσία, αναζητά νέες ενεργειακές διεξόδους. Η Ανατολική
Μεσόγειος αναδεικνύεται σε κρίσιμο πεδίο, με την επεκτατική Τουρκία υπό τον
Ταγίπ Ερντογάν (Erdogan) να εντείνει τις έρευνες για φυσικό αέριο και
πετρέλαιο.
Τα δικαιώματα της Ελλάδας είναι ιστορικά
και δίκαια, αν και πολλά νησιά βρίσκονται ακριβώς απέναντι από τις τουρκικές
ακτές. Όμως ανήκουν στην Ελλάδα και η Τουρκία πρέπει να το αποδεχθεί.
Οι Ευρωπαίοι, θα πρέπει να κοιτάξουν νότια
προς τη Μεσόγειο, αλλά και ανατολικά προς την Τουρκία, την Κασπία, την Μαύρη
Θάλασσα και πέρα από αυτήν, όπου τα πράγματα αλλάζουν ραγδαία. Μια επεκτατική
Τουρκία υπό τον Ερντογάν ήδη ερευνά παράνομα για φυσικό αέριο και πετρέλαιο
στην ανατολική Μεσόγειο -την αυλή της Ευρώπης.
Η ενέργεια παρέχει μια συναρπαστική
πραγματικότητα που οι ξεπερασμένες διεθνείς συμφωνίες δεν την παρέχουν – δεν
υπάρχει καμία αμφιβολία ότι άλλα έθνη σύντομα θα εντείνουν τις δικές τους
εξερευνήσεις στην περιοχή. Σημαντικά αποθέματα φυσικού αερίου έχουν ήδη βρεθεί
στα ανοιχτά των ακτών της Αιγύπτου, του Ισραήλ και της Κύπρου. Ο Λίβανος και η
Συρία δείχνουν επίσης ενδιαφέρον.
Εν τω μεταξύ, η κατοχική Τουρκία έχει
ανακαλύψει μεγάλα αποθέματα φυσικού αερίου στην Μαύρη Θάλασσα και ερευνά για
πετρέλαιο και φυσικό αέριο στο Καζακστάν, την Λιβύη και την Σομαλία. Η λεκάνη
της Μεσογείου θα μπορούσε να αλλάξει τα δεδομένα όσον αφορά τον ενεργειακό
εφοδιασμό; Πιθανότατα… Και η Ελλάδα είναι στο κέντρο αυτής της νέας
πραγματικότητας…
Το κείμενο της εφημερίδας Daily Mail
συνοδεύεται από τον χάρτη της Ελλάδας με την λεζάντα «Η λεκάνη της Μεσογείου θα
μπορούσε να αλλάξει τα δεδομένα όσον αφορά τον ενεργειακό εφοδιασμό». Στον
χάρτη η Ρόδος επισημαίνεται με κόκκινο χρώμα, ενώ στο βορειοανατολικό άκρο της
έχει τοποθετηθεί μία κόκκινη κουκίδα ως ένδειξη σημείου ενδιαφέροντος.
Φωτογραφία μέσω της Daily Mail
Οι Ευρωπαίοι βασικά κοιμούνται για τα
ενεργειακά… Άσχετα με το Πράσινο δόγμα, ο κ. Τράμπ γνωρίζει ότι το πετρέλαιο
είναι μακροπρόθεσμο. Και τα μεγάλα ευρήματα στη Μεσόγειο θα μπορούσαν να
αλλάξουν τα δεδομένα, τονίζει η βρετανική εφημερίδα Daily Mail. Ο συγγραφέας
Erbil Gunasti προσθέτει:
Πείτε το Δόγμα Μονρόε, Δόγμα Ντόνροε ή όπως
αλλιώς θέλετε, αλλά τα μαθήματα από το χτύπημα του Τραμπ κατά της Βενεζουέλας
και την απαγωγή του αυταρχικού προέδρου της, Νικολάς Μαδούρο, είναι αρκετά
σαφή: Ότι καλύτερα να παίρνετε τον Ντόναλντ Τραμπ στα σοβαρά όταν μιλάει για
τον έλεγχο του Δυτικού Ημισφαιρίου, συμπεριλαμβανομένης της Γροιλανδίας, για
παράδειγμα.
Ότι τα αμερικανικά συμφέροντα είναι πιο
σημαντικά από οποιονδήποτε υποτιθέμενο διεθνή νόμο ή σύμβαση. Και ότι οι
υδρογονάνθρακες εξακολουθούν να έχουν σημασία τώρα – και θα τα πάνε καλά στο
μέλλον.
– Άσχετα με το ότι η παγκόσμια αγορά
πετρελαίου είναι καλά εφοδιασμένη αυτή τη στιγμή. Αγνοήστε, για μια στιγμή, ότι
οι ΗΠΑ είναι ήδη ένας γίγαντας υδρογονανθράκων χάρη στο fracking. Και το
γεγονός ότι η παραμελημένη, σκουριασμένη πετρελαϊκή υποδομή της Βενεζουέλας θα
χρειαστεί χρόνια και δισεκατομμύρια δολάρια επενδύσεων για να επανέλθει σε
λειτουργία με το είδος της χωρητικότητας που φαίνεται να έχουν κατά νου ο Τραμπ
και οι σύμβουλοί του.
Αυτό, κατά κάποιο τρόπο, είναι το θέμα. Το
πετρέλαιο είναι μακροπρόθεσμο, ό,τι και να λένε οι ευρωπαϊκές πρωτεύουσες και
τα βαθιά πράσινα επιτροπεία τους. Η Βενεζουέλα έχει τα μεγαλύτερα αποδεδειγμένα
αποθέματα στον κόσμο και η Αμερική θέλει ένα κομμάτι της δράσης στις επόμενες
δεκαετίες. Τα βασικά γεγονότα και οι αριθμοί. Εκτιμάται ότι το πετρέλαιο, ο
άνθρακας και το φυσικό αέριο παρείχαν το 76,4% της πρωτογενούς ενέργειας στον
κόσμο το 2024 μ.Χ.
Η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από
υδρογονάνθρακες δεν μειώθηκε – συνέχισε να αυξάνεται. Εν τω μεταξύ, η
ανανεώσιμη ηλιακή και αιολική ενέργεια παρείχε μόνο το έξι τοις εκατό της
παγκόσμιας ενέργειας το 2024 μ.Χ.
Μεταξύ 2023 μ.Χ. και 2024 μ.Χ., ο κόσμος
πρόσθεσε περισσότερη ενέργεια από την παραγωγή με φυσικό αέριο από ό,τι από την
ηλιακή ενέργεια και περισσότερη από τον άνθρακα παρά από την αιολική ενέργεια.
Ο κόσμος έχει αυξήσει τη χρήση υδρογονανθράκων κατά 50% σε 25 χρόνια και έχει
μειώσει την εξάρτησή μας από αυτούς κατά λιγότερο από ένα τοις εκατό.
Όσο σημαντικές κι αν αποδειχθούν τελικά οι
ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και η πυρηνική ενέργεια, το προβλέψιμο μέλλον
περιλαμβάνει άφθονο πετρέλαιο, φυσικό αέριο και άνθρακα – όλα εκ των οποίων,
παρεμπιπτόντως, είναι χρήσιμα για την κατασκευή βασικών στοιχείων της Πράσινης
τεχνολογίας, όπως πτερύγια ανεμογεννητριών και ηλιακά πάνελ.
Παρά όλες τις συζητήσεις για μετάβαση στις
ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, τα Ευρωπαϊκά έθνη, και ιδιαίτερα η Γερμανία,
βασίζονταν στο ρωσικό φυσικό αέριο για ενέργεια – μια πολιτικά καταστροφική
πολιτική, όπως βλέπουμε τώρα, η οποία καθοδηγήθηκε εν μέρει από τους άξεστους
Πράσινους και την άρνησή τους να ανεχθούν την πυρηνική ενέργεια.
Με την Ρωσία σε μεγάλο βαθμό, αν και όχι
εντελώς εκτός της εξίσωσης, η Δυτική Ευρώπη εξαρτάται πλέον σε μεγάλο βαθμό από
τις εισαγωγές ακριβού Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου από τη Νορβηγία, τις ΗΠΑ,
την Αλγερία, το Κατάρ.
Ωστόσο, το πετρέλαιο είναι ήδη διαθέσιμο
από τη Μεσόγειο και την Εγγύς Ανατολή – και μπορεί να διοχετευτεί απευθείας
στις οικονομίες της Δυτικής Ευρώπης σε μεγάλο βαθμό μέσω του υπάρχοντος δικτύου
αγωγών. Αλλά για να συμβεί αυτό, η Ευρώπη χρειάζεται μια αλλαγή γνώμης.
Πρώτον, πρέπει να αποδεχτεί ότι η Πράσινη
«μετάβαση» δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί εν μία νυκτί και σίγουρα όχι εντός του
παράλογου χρονοδιαγράμματος Net Zero που έχουν ορίσει οι διαδοχικές βρετανικές
κυβερνήσεις. Οι υδρογονάνθρακες θα αποτελέσουν σημαντικό μέρος του μείγματος
για πολύ καιρό ακόμη.
Δεύτερον, οι ευρωπαϊκές πρωτεύουσες θα
πρέπει να αποδεχτούν ότι υπάρχει μια νέα παγκόσμια τάξη. Παγιδευμένες ανάμεσα
στις απαιτήσεις των ΗΠΑ και της Ρωσίας, θα πρέπει να αποδεχτούν ότι υπάρχουν
εναλλακτικές λύσεις που θα τους δώσουν μεγαλύτερη αυτονομία – αλλά ότι αυτό θα
απαιτήσει διπλωματία. Και ενώ οι δυτικές πρωτεύουσες παραμένουν προσκολλημένες
στο Πράσινο δόγμα, ο υπόλοιπος κόσμος εργάζεται για να διατηρήσει τα φώτα
αναμμένα.
Ήρθε η ώρα να κτυπήσει ο Αμερικανός
Πλανητάρχης το Ιράν; Η κίνηση του Προέδρου Τράμπ να στείλει μία πελώρια, όπως
τη χαρακτήρισε, ναυτική αρμάδα στον Περσικό Κόλπο και να ενισχύσει τις
αμερικανικές δυνάμεις στην Ανατολική Μεσόγειο προκαλεί υποψίες ότι ετοιμάζει
επίθεση εναντίον του Ιράν, σε συνεργασία με το Ισραήλ.
Πριν από δέκα μέρες, όταν έλαβε την
απόφαση, ειπώθηκε ότι άλλαξε γνώμη μετά τις εισηγήσεις των συμμάχων του στην
Μέση Ανατολή, συμπεριλαμβανομένου δήθεν και του Ισραήλ. Ο λόγος ήταν άλλος,
διότι, ως γνωστόν, ο κ. Τράμπ ούτε συμβουλές δέχεται, ούτε αποφασίζουν άλλοι
γι’ αυτόν. Δεν είχε τις αναγκαίες δυνάμεις για να αντιμετωπίσει την πιθανή
αντεπίθεση του Ιράν. Αυτός ήταν ο λόγος.
Τώρα, με την άφιξη μέχρι σήμερα Κυριακή
όλων των δυνάμεων στην ευρύτερη περιοχή, προφανώς η κατάσταση επί του πεδίου
αλλάζει. Οπότε, για να απαντήσουμε στο βασικό ερώτημα, όλα τα σενάρια είναι στο
τραπέζι και φυσικά αυτό της επίθεσης.
Ο κ. Τράμπ έδωσε πολλές υποσχέσεις στους
διαδηλωτές που διψούν για Δημοκρατία και δεν τις τήρησε. Η πιο γνωστή του φράση
για το Ιράν ήταν ότι η βοήθεια έρχεται καθώς ζητούσε από τους Ιρανούς πολίτες
να συνεχίσουν να διαδηλώνουν.
Το θεοκρατικό καθεστώς έπνιξε στο αίμα την
επανάσταση, όπως είχε χαρακτηρίσει Αμερικανός αξιωματούχος τις διαδηλώσεις. Και
η αμερικανική βοήθεια δεν έφτασε ποτέ. Ο Πρόεδρος Τράμπ είναι ένας περίεργος
άνθρωπος. Και όπως έχει ειπωθεί πολλές φορές θα ήθελε να είναι ο Πρόεδρος που
πήρε εκδίκηση εκ μέρους της Αμερικής, ανατρέποντας το σημερινό καθεστώς.
Ο ίδιος μίλησε για μία πελώρια αρμάδα. Όλες
οι πληροφορίες συγκλίνουν ότι αν δεν έχει λάβει την απόφαση για την επίθεση
εναντίον του Ιράν, είναι στο τελικό στάδιο. Εάν ανατραπεί το καθεστώς αλλάζει
εντελώς ο χάρτης της επιρροής της Αμερικής και του Ισραήλ…
Θα μπορούσε να εγκαταστήσει μία φιλική
κυβέρνηση. Που σημαίνει πρώτιστα ότι κλείνει οριστικά ο κύκλος της τρομοκρατίας
στη Μέση Ανατολή. Διότι είναι η Τεχεράνη που ενισχύει τη Χαμάς, τη Χεζμπολάχ
και τους Χούθι.
Η ανατροπή του καθεστώτος τελειώνει όλες
αυτές τις οργανώσεις. Και δεν υπάρχει χώρα να αντικαταστήσει το Ιράν στα θέματα
αυτά, εννοώ της τρομοκρατίας. Εκτός αν αναλάβει το ρόλο αυτό η Τουρκία, η οποία
επιθυμεί την εξάλειψη του Εβραϊκού Κράτους. Το λέει δημόσια ο Ερντογάν.
Μία πιθανή πλέον επίθεση, μπορεί να
οδηγήσει σε μεγάλες ρήξεις. Η Σαουδική Αραβία, η Τουρκία και το Κατάρ ζητούν
από τον Πρόεδρο να μην επιτεθεί, όχι επειδή αγαπάνε το Ιράν, αλλά φοβούνται την
νέα κατάσταση αν ανατραπεί το καθεστώς. Διότι θα είναι σίγουρα φιλοδυτική.
Τελειωμένη ιστορία η Γροιλανδία για τον
Πρόεδρο Τράμπ. Μετά από τόση φασαρία και αλληλοεπιθέσεις με τους Ευρωπαίους
συμμάχους του, ο Πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών, θεωρεί τελειωμένη ιστορία την
υπόθεση της Γροιλανδίας. Πιστεύει ότι επιτεύχθηκε συμφωνία στην συνάντηση που
είχε με τον γενικό γραμματέα του ΝΑΤΟ, η οποία -όπως δήλωσε- εξασφαλίζει στην
Αμερική πλήρη και μόνιμη πρόσβαση στο νησί.
Απ’ εκεί και πέρα θα διεξαχθούν οι
συνομιλίες μεταξύ της Ουάσιγκτον, της Δανίας, της Γροιλανδίας στην παρουσία
πάντα του Γενικού Γραμματέα του ΝΑΤΟ, του άβουλου Μαρκ Ρούτε, για να
συμφωνηθούν και οι λεπτομέρειες. Στην αμερικανική ομάδα συμμετέχουν ο Μάρκο
Ρούμπιο και ο Στιβ Γουίτκοφ.
Η κυριαρχία, η ανεξαρτησία της Γροιλανδίας
και τα δικαιώματα των κατοίκων της δεν θα επηρεαστούν με την νέα συμφωνία,
καθώς ο Πρόεδρος Τράμπ υποχώρησε και απέσυρε τις απειλές του για στρατιωτική
κατάληψη της νήσου. Η απειλή του ήταν απαράδεκτη και ανιστόρητη και δεν
μπορούσε να υλοποιηθεί, αφού οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Δανία είναι μέλη του
ΝΑΤΟ.
Παρά το γεγονός ότι οι λεπτομέρειες του
«πλαισίου συμφωνίας» για τη Γροιλανδία παραμένουν ασαφείς, πιστεύεται ότι οι
πρωταγωνιστές δεν θα ζήσουν άλλο δράμα παρόμοιο με το προηγούμενο, καθώς ακόμα
και ο δύσκολος και απρόβλεπτος Πρόεδρος Τράμπ κατάλαβε ότι δεν μπορεί να θέσει
σε κίνδυνο την σχέση του με τους συμμάχους του στο ΝΑΤΟ.
-Οι Ευρωπαίοι είναι δικαιολογημένα έξω
φρενών με τον Πρόεδρο Τράμπ. Για πρώτη φορά φαίνεται η ρήξη δια γυμνού
οφθαλμού. Εντοπίζεται πλέον και η απώλεια κάθε εμπιστοσύνης. Πως θα
συνεργαστούν στο μέλλον;
Η σχέση έχει τραυματιστεί και εάν δεν
γίνουν κινήσεις και από τις δύο πλευρές η σύνοδος του ΝΑΤΟ στις 7 Ιουλίου, στην
Άγκυρα θα αποδειχθεί κόλαση για τη συμμαχία. Ο κ. Τράμπ δεν κρατά ποτέ το στόμα
του κλειστό και πιστεύεται ότι θα προκαλέσει τους Ευρωπαίους ηγέτες, ειδικά τον
Εμμανουέλ Μακρόν.
Ήδη ο ισχυρισμός του για το Αφγανιστάν -ότι
οι νατοϊκοί δεν βοήθησαν τους Αμερικανούς- προκαλεί νέους τριγμούς και μάλιστα
με τον πιο σημαντικό εταίρο της Αμερικής στην Ευρώπη, την Βρετανία. Ήδη ο κ.
Τράμπ απολογήθηκε…
Είναι έκδηλη η αντιπάθεια του κ. Τράμπ προς
την Ευρωπαϊκή Ένωση την οποία θεωρεί ανίκανη να αντιμετωπίσει το μεταναστευτικό
και άλλα προβλήματα. Πιστεύει ότι ασχολούνται με ασήμαντα θέματα, ότι έχουν
εστιαστεί σε μία νεοφιλελεύθερη ατζέντα. Και εμπλέκει σε όλα αυτά και την καλή
συνεργασία των Ευρωπαίων με τον Τζο Μπάιντεν. Πιστεύουμε ότι η αντίδραση τους
για την Γροιλανδία, συνέβαλε τα μέγιστα για την αλλαγή στάσης του κ. Τράμπ.
Για να γνωρίζουμε τι να περιμένουμε, το
απόγευμα της Παρασκευής, η δεύτερη εκπρόσωπος του Λευκού Οίκου, Άννα Κέλι,
απάντησε στους Βρετανούς και όσους αντέδρασαν στις προεδρικές δηλώσεις για το
Αφγανιστάν.
«Ο Πρόεδρος Τραμπ έχει δίκιο – οι
συνεισφορές της Αμερικής στο ΝΑΤΟ επισκιάζουν αυτές άλλων χωρών και η επιτυχία
του στην εκπλήρωση της δέσμευσης δαπανών πέντε τοις εκατό από τους συμμάχους
του ΝΑΤΟ βοηθά την Ευρώπη να αναλάβει μεγαλύτερη ευθύνη για την άμυνά της. Οι
Ηνωμένες Πολιτείες είναι ο μόνος εταίρος του ΝΑΤΟ που μπορεί να προστατεύσει τη
Γροιλανδία και ο Πρόεδρος προωθεί τα συμφέροντα του ΝΑΤΟ με αυτόν τον τρόπο».
Συνασπισμός εναντίον της Τουρκίας στην
Ανατολική Μεσόγειο… Οι Τούρκοι, ως γνωστό, βρίσκονται σε μόνιμο παραλήρημα. Δεν
έχουν ποτέ δίκιο, αλλά ευχόμαστε -αυτή τη φορά- να ισχύουν όσα …καταγγέλλουν:
ότι δηλαδή το Ισραήλ ηγείται αντιτουρκικού συνασπισμού στην Ανατολική Μεσόγειο.
Τα λόγια τους και στου Θεού τ’ αυτιά που λένε και οι σοφοί στα χωριά.
Διάβασα τα ρεπορτάζ των Μέσων Μαζικής
Ενημέρωσης της Τουρκίας για την πρόσφατη συνάντηση των Υπουργών Άμυνας της
Ελλάδας και του Ισραήλ. Τι λένε οι άνθρωποι; Επαναλαμβάνω: Μακάρι να λένε την
αλήθεια…
Διαβάζουμε ότι στην συνάντηση του Ίσραελ
Κάτζ (Israel Katz) και του Νίκου Δένδια συζητήθηκαν η αύξηση της κοινής
στρατιωτικής παρουσίας στην Ανατολική Μεσόγειο, η υποστήριξη των Ελληνικών
Ενόπλων Δυνάμεων από το Ισραήλ, η ανταλλαγή τεχνικών γνώσεων στην αμυντική
βιομηχανία και κοινά έργα. Καταπληκτικά τα νέα, όπως τα μεταφέρουν οι Τούρκοι.
Διαβάζουμε αλλού: Ξεκάθαρο μήνυμα από το
Ισραήλ, το χρονοδιάγραμμα επιταχύνεται. Ο Katz ξεκίνησε τις δηλώσεις του
αναφερόμενος άμεσα στην περιφερειακή ισορροπία δυνάμεων. Ανέφερε ότι οι
στρατιωτικές ασκήσεις και οι κοινές επιχειρησιακές δραστηριότητες θα αυξηθούν
τονίζοντας ότι η συνεργασία των δύο χωρών έχει όχι μόνο τεχνική αλλά και
στρατηγική σημασία: «Αντιμετωπίζουμε μαζί τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει αυτή
η περιοχή», δήλωσε ο Ισραηλινός υπουργός.
Τρίτο δημοσίευμα με τίτλο Καταγράφηκαν οι
στόχοι του Ισραήλ: Συνεχίζοντας την αξιολόγηση του για την ισορροπία δυνάμεων
στην περιοχή, ο Katz είπε: «Υπάρχουν ισχυρές δημοκρατίες στην περιοχή και
υπάρχουν δομές που φαίνονται δημοκρατικές αλλά δεν είναι. Ο μόνος τρόπος να
προστατεύσουμε τα κοινά μας συμφέροντα είναι να είμαστε ισχυροί». Οι δηλώσεις
αυτές θεωρούνται έμμεσο μήνυμα που στοχεύει την περιφερειακή επιρροή της
Τουρκίας, σημειώνεται στο τουρκικό κείμενο.
«Θα μας βρουν μπροστά τους», σημειώνεται σε
άλλο τίτλο: Ο Katz επανέλαβε επίσης δηλώσεις του Ισραηλινού πρωθυπουργού
Μπενιαμίν Νετανιάχου (Netanyahu), που είχαν προηγηθεί, εφιστώντας την προσοχή
στην Άγκυρα: «Ας το ξεχάσουν όσοι ονειρεύονται αυτοκρατορίες στην περιοχή μας.
Θα μας βρουν μπροστά τους». Αυτό το σχόλιο ερμηνεύεται ως σαφές σημάδι
δυσφορίας για την αυξανόμενη στρατιωτική και στρατηγική ισχύ της Άγκυρας,
τονίζουν οι Τούρκοι.
Σημειώνεται χαρακτηριστικά ότι «η
προσέγγιση της Ελλάδας και του Ισραήλ έχει αναδυθεί ως μια νέα προσπάθεια
εξισορρόπησης έναντι της αποτρεπτικής ισχύος της Τουρκίας που έχει εδραιωθεί
στην Ανατολική Μεσόγειο, το Αιγαίο και την ευρύτερη περιοχή» (https://corfiatiko.blogspot.com/2026/01/blog-post_699.html).
Αντίστροφη μέτρηση
για την «καταιγίδα» που θα αλλάξει για πάντα την Μέση Ανατολή. Οι πιθανότητες
για ένα συντριπτικό πλήγμα των ΗΠΑ στο Ιράν αυξάνονται απότομα. Οι επόμενες 24
ώρες θα μπορούσαν να καθορίσουν την τύχη του Ιράν καθώς η ομάδα κρούσης του
αεροπλανοφόρου USS Abraham Lincoln έχει φτάσει στην Μέση Ανατολή και
ετοιμάζεται να αναλάβει στρατιωτική δράση.
Σύμφωνα με περιφερειακές πηγές, οι επόμενες
24 ώρες ενέχουν υψηλό κίνδυνο αμερικανικών επιθέσεων στο Ιράν! Οι πιθανότητες
για ένα συντριπτικό πλήγμα των ΗΠΑ αυξάνονται απότομα, ενώ οι μακροπρόθεσμες
προβλέψεις πλέον προεξοφλούν ένα σενάριο σημαντικής κλιμάκωσης.
Oι Αμερικανοί έχουν τρεις χώρες συμμάχους
στην Μέση Ανατολή οι οποίες μαζί με το Ισραήλ αναμένεται να τους βοηθήσουν με
κάθε τρόπο. Πρόκειται για τα ΗΑΕ και την Ιορδανία, χώρες οι οποίες είναι
«καθαροί» σύμμαχοι των ΗΠΑ και το Κατάρ το οποίο είναι «κατ’ ανάγκη».
Αυτή την φορά οι Αμερικανοί είναι έτοιμοι
για μία μεγάλης κλίμακας επίθεση σε σχέση με προηγούμενες κρίσεις. Το Ιράν αυτή
την στιγμή έχει την έμμεση υποστήριξη της Σαουδικής Αραβίας, του Πακιστάν και
της Τουρκίας, χώρες οι οποίες υπέγραψαν μεταξύ τους συμφωνία πλήρους αμυντικής
συνεργασίας!
Σημειώνεται ότι η Σαουδική Αραβία
διαφοροποιήθηκε πλήρως για πρώτη φορά μετά το 1.979 μ.Χ. με τις ΗΠΑ στο θέμα
του Ιράν, με επίσημη δήλωση κυβερνητικού αξιωματούχου που δήλωσε ότι «η Αμερική
σαμποτάρει σκόπιμα τη διαδικασία ειρήνευσης της χώρας μας με το Ιράν»!
Συγκεκριμένα υψηλόβαθμος Σαουδάραβας
αξιωματούχος δήλωσε ότι: «Όταν τα διυλιστήριά μας δέχτηκαν επίθεση (σ.σ.:
εννοεί την περίοδο εντάσεων με τους Χούθι) ζητήσαμε βοήθεια από τις ΗΠΑ—αλλά
παρέμειναν σιωπηλοί.
Τώρα, καθώς προσπαθούμε να κάνουμε ειρήνη
με το Ιράν και να μειώσουμε τις εντάσεις, η Αμερική σαμποτάρει σκόπιμα τη
διαδικασία. Θέλουν πόλεμο. Οι ΗΠΑ είναι μια πολεμική αυτοκρατορία· δεν μπορούν
να επιβιώσουν χωρίς σύγκρουση».
Είναι γεγονός ότι για κάποιο παράδοξο τρόπο
το Ριάντ, παρά την κολοσσιαία συμφωνία ύψους 1 τρις. στο πρόσφατο ταξίδι του
Ν.Τραμπ στην χώρα, έχει αλλάξει τακτική και πολιτική έναντι των ΗΠΑ και όχι μόνο:
Τα μέχρι πρότινος απόλυτα συμμαχικά ΗΑΕ (η
Σαουδική Αραβία επηρέαζε μέχρι σημείου εξάρτησης το Άμπου Ντάμπι), πλέον είναι
εχθρός και βομβαρδίζονται οι θέσεις του στην Υεμένη (!) ενώ τα σαουδαραβικά
συμφέροντα στο Σουδάν είναι πλήρως τοποθετημένο υπέρ του Χαρτούμ και κατά της
συμμαχίας Ισραήλ, ΗΠΑ, ΗΑΕ που στηρίζει το Νότιο Σουδάν! Και στην Υεμένη εκεί
που Σαουδική Αραβία και ΗΑΕ βομβάρδιζαν τους Χούθι, τώρα οι Σαουδάραβες
βομβαρδίζουν τα στρατεύματα των ΗΑΕ!
Είναι ίσως η μεγαλύτερη γεωστρατηγική
«μεταμόρφωση» των τελευταίων 25 ετών, με την Σαουδική Αραβία να προσεγγίζει και
να στηρίζει τον μέχρι πρότινος, άσπονδο εχθρό, το Ιράν και το θεοκρατικό
καθεστώς της Τεχεράνης! Όχι με όρους συμμαχίας αλλά με όρους «συγκατοίκισης».
Η άφιξη του Αμερικανικού αεροπλανοφόρου
στην Μέση Ανατολή έρχεται μετά την κλιμάκωση των εντάσεων μεταξύ ΗΠΑ και Ιράν,
συμπεριλαμβανομένων των ιρανικών απειλών κατά των ΗΠΑ και των εκτεταμένων
διαδηλώσεων στο Ιράν. Ο Πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, έχει προειδοποιήσει
επανειλημμένα το Ιράν πως πρόκειται να επέμβει στρατιωτικά, λόγω της βίαιης
καταστολής των διαδηλώσεων στην χώρα.
Έχει σημασία να σημειωθεί ότι το περιοδικό
Time επικαλούμενο πήγες από το Ιράν, δημοσίευσε ότι ο αριθμός των νεκρών κατά
την καταστολή των διαδηλώσεων έχει ξεπεράσει τους 30.000! Αυτό σημαίνει πως την
αφορμή για την επίθεση η κυβέρνηση των ΗΠΑ την έχει.
Σε ότι αφορά την Σ.Αραβία, είναι η πρώτη
φορά που διάκειται τόσο εχθρικά απέναντι στα ΗΑΕ τα οποία πλέον, όπως οι
Εμιριτιανοί ισχυρίζονται, εξετάζει το ενδεχόμενο να τα διασπάσει ώστε να τεθούν
και πάλι υπό τον έλεγχό της. Μία διάσπαση η οποία θεωρητικά μπορεί να
επιτευχθεί εκ των έσω.
Τα ΗΑΕ είναι μια ομοσπονδιακή μοναρχία στη
Μέση Ανατολή, αποτελούμενη από επτά αυτόνομα εμιράτα, τα οποία ενώθηκαν το 1971
και αποτελούν τον βασικό γεωπολιτικό αντίπαλο του Ριάντ παρά το γεγονός ότι και
οι δύο χώρες είναι μέλη των BRICS+! Πρωτεύουσα είναι το Άμπου Ντάμπι, ενώ το
Ντουμπάι αποτελεί το μεγαλύτερο οικονομικό κέντρο. Κάθε εμιράτο κυβερνάται από
έναν κληρονομικό Σεΐχη.
Τα επτά εμιράτα είναι: Άμπου Ντάμπι (Abu
Dhabi): Το μεγαλύτερο σε έκταση και πληθυσμό, πρωτεύουσα, με τα μεγαλύτερα
αποθέματα πετρελαίου. Ντουμπάι (Dubai): Το δεύτερο μεγαλύτερο, παγκόσμιο κέντρο
τουρισμού, εμπορίου και πολυτέλειας. Σάρτζα (Sharjah): Γνωστό ως το πολιτιστικό
κέντρο των ΗΑΕ. Ατζμάν (Ajman): Το μικρότερο σε έκταση εμιράτο.
Ρας Αλ Χαϊμά (Ras Al Khaimah): Βρίσκεται
στο Βορειότερο τμήμα της χώρας. Φουτζάιρα (Fujairah): Το μοναδικό εμιράτο που
βρέχεται κυρίως από τον Κόλπο του Ομάν και όχι τον Περσικό. Ουμ Αλ Κουβέιν (Umm
Al Quwain): Εμιράτο με σημαντική αλιευτική παράδοση.
Τα εμιράτα σχηματίζουν το Ομοσπονδιακό
Ανώτατο Συμβούλιο, το οποίο εκλέγει τον Πρόεδρο της χώρας, παραδοσιακά τον
Σεΐχη του Άμπου Ντάμπι. Οι Σαουδάραβες λένε πως οι Εμιριτιανοί πλέον δεν δρουν
με βάση το «κοινό καλό» και οι δρόμοι που ακολουθούν είναι διαφορετικοί.
Η διάλυση λοιπόν αυτής της ομοσπονδιακής
μοναρχίας θα ήταν επιθυμητή για το Ριάντ. Το σίγουρο είναι πως μία Αμερικανική
επίθεση στο Ιράν θα φέρει κοσμογονικές αλλαγές στην περιοχή αν αυτή επιφέρει
πτώση του θεοκρατικού καθεστώτος της Τεχεράνης (https://www.pronews.gr/amyna-asfaleia/diethnis-asfaleia/antistrofi-metrisi-gia-tin-kataigida-pou-tha-allaksei-gia-panta-tin-mesi-anatoli/).
Εφιάλτης – Οι
τζιχαντιστές αναστήθηκαν, το Ισλαμικό Κράτος επιστρέφει - Νέα «Σρεμπρένιτσα» το
Κομπάνι και... παγκόσμιος τρόμος, Ο πρέσβης των ΗΠΑ στην Τουρκία ανέστησε τους
τζιχαντιστές…
Στις 7 Φεβρουαρίου 1.984 μ.Χ., μόλις λίγους
μήνες αφότου η Hezbollah έριξε ένα φορτηγό με εκρηκτικά στους στρατώνες των
Αμερικανών πεζοναυτών το 1983, ο Πρόεδρος Ronald Reagan ανακοίνωσε ότι οι
αμερικανικές δυνάμεις θα «αναδιπλώνονταν», αρχικά σε αμερικανικά πολεμικά
πλοία, αν και σύντομα επέστρεψαν στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Όπως εξηγεί με άρθρο του στο Middle East
Forum, ο Michael Rubin, ανώτερος ερευνητής στο American Enterprise Institute
και πρώην αξιωματούχος του Πενταγώνου, ο Reagan θεώρησε το τέλος της
ειρηνευτικής αποστολής αναγκαίο, δεδομένης της αποτυχίας μέσα στη δίνη της
λιβανέζικης ομολογιακής πολιτικής και της βίας των πολιτοφυλακών, ακόμη και
μετά την εκδίωξη της Palestine Liberation Organization (PLO) του Arafat.
Εκείνη η αποχώρηση, σε συνδυασμό με την
ταπεινωτική κατάρριψη του «Black Hawk» στη Σομαλία, οδήγησε τον ιδρυτή της Al
Qaeda, Osama bin Laden, στο συμπέρασμα ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες ήταν ένας
«χάρτινος τίγρης» και ότι η τρομοκρατία μπορούσε να αποδώσει.
«Οι Ηνωμένες Πολιτείες έφυγαν από την
περιοχή κουβαλώντας απογοήτευση, ταπείνωση, ήττα και νεκρούς», είχε δηλώσει
χαρακτηριστικά ο bin Laden. Όπως σημειώνει ο Rubin, η εικόνα της δυτικής
ταπείνωσης λειτούργησε ως καταλύτης για την άνοδο του εξτρεμισμού.
Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο, σύμφωνα με την
ανάλυση του Michael Rubin, η απόφαση του Προέδρου Joe Biden να αποσύρει τις
αμερικανικές δυνάμεις από το Αφγανιστάν με καταληκτική ημερομηνία την επέτειο
της 11ης Σεπτεμβρίου υπήρξε τόσο αλλόκοτη.
Οποιαδήποτε άλλη ημερομηνία θα ήταν
προτιμότερη, ωστόσο είτε ο Biden είτε ο Σύμβουλός του Εθνικής Ασφάλειας Jake
Sullivan θεώρησαν ότι ο μακροβιότερος πόλεμος της Αμερικής έπρεπε να τελειώσει
την ημέρα που ξεκίνησε.
Η επιλογή αυτή, όπως υπογραμμίζει ο Rubin,
κατέδειξε πόσο αποστασιοποιημένοι από την πραγματικότητα ήταν αρχικά ο Biden
και ο Sullivan. Η μετατροπή της 11ης Σεπτεμβρίου σε ημερομηνία μιας
δεύτερης ισλαμιστικής νίκης θα τροφοδοτούσε ένα τζιχαντιστικό αφήγημα πολύ πέρα
από ό,τι θα μπορούσαν ποτέ να είχαν φανταστεί οι αεροπειρατές της Al Qaeda.
Τελικά, πιο ώριμες φωνές έπεισαν τον Biden
και τον Sullivan να αλλάξουν την ημερομηνία και οι Ηνωμένες Πολιτείες
αποχώρησαν έναν μήνα νωρίτερα, σε μια ημέρα που μέχρι τότε δεν είχε καμία
ιδιαίτερη σημασία.
Παρ’ όλα αυτά, παρότι ο Biden χειρίστηκε
άσχημα την αποχώρηση, ο αντίκτυπος των απελπισμένων Αφγανών που έπεφταν από
αεροσκάφη θα ήταν ακόμη πιο καταστροφικός αν αυτό είχε συμβεί την επέτειο της
καταστροφής του World Trade Center.
Σήμερα, όπως προειδοποιεί ο Michael Rubin,
ο Πρόεδρος Donald Trump ετοιμάζεται να παραδώσει στο Ισλαμικό Κράτος και στους
συμμάχους του μια αντίστοιχη συμβολική νίκη με εκείνη που ο Biden και ο
Sullivan παρ’ ολίγον να προσφέρουν στην Al Qaeda.
Ο παράγων «Κούρδοι». Το ζήτημα αφορά την
προδοσία του Trump και του απεσταλμένου του Tom Barrack απέναντι στις κουρδικής
ηγεσίας Συριακές Δημοκρατικές Δυνάμεις (SDF), την ώρα που ο νέος συριακός
στρατός και οι συνδεδεμένες με αυτόν τζιχαντιστικές πολιτοφυλακές
ανακαταλαμβάνουν εδάφη που τελούν υπό κουρδική διοίκηση.
Τόσο το Ισλαμικό Κράτος όσο και οι
αμετανόητοι εξτρεμιστές που αποτελούν τον πυρήνα του νέου συριακού στρατού
μισούν τους Κούρδους της Συρίας, οι οποίοι αποτελούν τη ραχοκοκαλιά των
Δημοκρατικών Δυνάμεων της Συρίας.
Όπως υπενθυμίζει ο Rubin, οι Κούρδοι ήταν
εκείνοι που νίκησαν το Ισλαμικό Κράτος σε μια περίοδο κατά την οποία η Τουρκία
παρείχε σιωπηρή στήριξη στο «χαλιφάτο», ενώ το Κόμμα Δημοκρατών του Masoud
Barzani παρέμενε στο περιθώριο, ελπίζοντας ότι το Ισλαμικό Κράτος θα
εξουδετέρωνε έναν από τους βασικούς κουρδικούς του ανταγωνιστές.
Παράλληλα, οι κουρδικές δυνάμεις καθιέρωσαν
την ισότητα των φύλων στις τάξεις τους - στοιχείο που, σύμφωνα με τον Rubin,
εξηγεί την βαρβαρότητα με την οποία οι τζιχαντιστές ακρωτηριάζουν τα σώματα
γυναικών μαχητριών και τις εκσφενδονίζουν από ψηλά κτίρια. Και ενώ ο Barrack
προβάλλει την υπόσχεση του Σύρου Προέδρου Ahmed al-Sharaa να ενσωματώσει τους
Κούρδους ως μονάδες στον νέο συριακό στρατό, στην πράξη οι γυναίκες
αποκλείονται.
Η κουρδική αντίσταση που έσπασε την
πολιορκία του Ισλαμικού Κράτους στο Κομπάνι αποτέλεσε, όπως τονίζει ο Michael
Rubin, το σημείο καμπής του πολέμου και σηματοδότησε την αρχή της κατάρρευσης
του Ισλαμικού Κράτους.
Γι’ αυτό και η προέλαση του συριακού
στρατού προς το Κομπάνι αποκτά σήμερα κρίσιμη σημασία. Ήδη, τζιχαντιστές που
υπακούν στον al-Sharaa βεβηλώνουν τάφους μαχητών που σκοτώθηκαν στις μάχες
εκείνες πριν από δώδεκα χρόνια.
Τύφλωση Barrack Εάν η τύφλωση του Barrack
απέναντι στον πραγματικό χαρακτήρα του στρατού του al-Sharaa και η επιθυμία του
να ικανοποιήσει τον Τούρκο Πρόεδρο Recep Tayyip Erdoğan οδηγήσουν στην κατάληψη
του Κομπάνι, ο Rubin προειδοποιεί ότι δύο εξελίξεις είναι βέβαιες. Πρώτον, θα
υπάρξει σφαγή. Ο al-Sharaa μπορεί να ξυρίσει το μούσι του και να φορέσει
κοστούμι, όμως οι δυνάμεις που διοικεί στερούνται τόσο φινέτσας όσο και
αυτοσυγκράτησης.
Όσα θα συμβούν στους Κούρδους του Κομπάνι
θα μπορούσαν να θυμίσουν την σφαγή της Σρεμπρένιτσα το 1.995 μ.Χ., όταν τα
Ηνωμένα Έθνη στάθηκαν αμέτοχα στη δολοφονία 8.000 Βόσνιων ανδρών και αγοριών.
Δεύτερον, οι ισλαμιστές θα εκλάβουν την πτώση του Κομπάνι ως εκδίκηση για την
ήττα του Ισλαμικού Κράτους και ως μήνυμα της αναγέννησής του.
Αντί να καταστήσουν τη νέα Συρία ασφαλή και
σταθερή, η προθυμία του Trump και του Barrack να επιτρέψουν στον συριακό στρατό
να επιβάλει την βούλησή του διά της βίας θα τροφοδοτήσει, όπως καταλήγει ο
Michael Rubin, ένα νέο κύμα τρομοκρατίας — όχι μόνο στην Συρία, αλλά πολύ πέρα
από αυτήν (https://www.bankingnews.gr/diethni/articles/851775/efialtis-oi-tzixantistes-anastithikan-to-islamiko-kratos-epistrefei-nea-sremprenitsa-to-kompani-kai-pagkosmios-tromoss/).
Προειδοποίηση από
Ισραήλ: Η Τουρκία θα στρέψει τα πυρά της στην Ελλάδα μόλις “τελειώσει” με τους
Κούρδους – Ελλάδα, Ώρα Μηδέν. Η Ελλάδα βρίσκεται αντιμέτωπη με μια κλιμακούμενη
απειλή από την επεκτατική πολιτική της Τουρκίας, σύμφωνα με προειδοποίηση
Ισραηλινού ειδικού.
Η επίσκεψη του Ισραηλινού Υπουργού Άμυνας
Israel Katz στην Αθήνα αυτή την εβδομάδα ενισχύει μια στρατηγική συμμαχία που
ξεπερνά τις απλές διπλωματικές σχέσεις, εστιάζοντας σε αέρα, θάλασσα,
πληροφορίες και διαλειτουργικότητα – στοιχεία απαραίτητα για την αντιμετώπιση
κοινών προκλήσεων. Ο Ισραηλινός αναλυτής Shay Gal, σχολιάζοντας τις εξελίξεις,
τονίζει τη σοβαρότητα της κατάστασης με τους Κούρδους και τις επιπτώσεις για την
Ελλάδα:
“Η επίσκεψη ολοκληρώνεται σήμερα. Αέρας,
θάλασσα, πληροφορίες, διαλειτουργικότητα. Απαραίτητο. Προφανές. Και μετά το
ερώτημα που βρίσκεται στο δωμάτιο…οι Κούρδοι, στην βόρεια Συρία και στην
Τουρκία. Επειδή αυτή την στιγμή στην Βορειοανατολική Συρία, βρίσκεται σε
εξέλιξη μια αποφασιστική συμπίεση. Οι κουρδικές δυνάμεις ωθούνται σε ρυθμίσεις
που τις αποδυναμώνουν, τις απορροφούν και τις απομακρύνουν ως δρώντες. Η
Δαμασκός επανακτά τον έλεγχο. Η Άγκυρα απαιτεί αφοπλισμό. Οι εγκαταστάσεις
κράτησης και τα στρατόπεδα του ISIS αλλάζουν χέρια στην πιο ευαίσθητη δυνατή
στιγμή. Εάν οι Κούρδοι ηττηθούν, αυτό δεν είναι μια συριακή λεπτομέρεια, αλλά
ένας περιφερειακός μηχανισμός. Καθώς ένα μέτωπο κλείνει, οι κύκλοι αποφάσεων
της Άγκυρας συντομεύονται, απελευθερώνοντας την προσοχή, τους πόρους και την
ικανότητα καταναγκασμού. Η ίδια πίεση επανεμφανίζεται σε όλα τα θέατρα που ήδη
αντιμετωπίζουμε: την Ανατολική Μεσόγειο. την Κύπρο. τη Λιβύη. το Αιγαίο. τη
Σομαλία. Όπου κι αν η Τουρκία δοκιμάζει καθυστέρηση, κατακερματισμό και απουσία
κόστους. Το μέτωπο απέναντι στην Τουρκία είναι ένα μέτωπο. Όσοι το διαμερίζουν
το παρερμηνεύουν. Το Ισραήλ και η Ελλάδα έχουν την ικανότητα να αντιμετωπίσουν
την Τουρκία. Στρατιωτικά, στον αέρα και τη θάλασσα, στις πληροφορίες, στην τεχνολογία,
στον συντονισμό. Και ηθικά επίσης. Δύο δημοκρατίες. Δύο γαλανόλευκες σημαίες,
όπως το έθεσε κάποτε ο Ισραηλινός πρωθυπουργός Νετανιάχου. Η αποφασιστική
δοκιμασία της συνεργασίας Ισραήλ-Ελλάδας δεν είναι μόνο αυτό που χτίζουμε μαζί,
αλλά και ποιες κόκκινες γραμμές κατανοούμε μαζί. Επειδή αν οι Κούρδοι πέσουν
σήμερα, αύριο θα αντιμετωπίσουμε την ίδια Τουρκία. Πιο κοντά. Λιγότερο
περιορισμένοι. Πιο πεπεισμένοι ότι ο χρόνος, όχι η αντίσταση, είναι με το μέρος
του”.
Αυτή η ανάλυση αποκαλύπτει πώς η Τουρκία,
με τις επιθετικές της κινήσεις κατά των Κούρδων, απελευθερώνει πόρους για να
στρέψει την προσοχή της σε άλλες περιοχές, όπως το Αιγαίο και η Ανατολική
Μεσόγειος, όπου η Ελλάδα υπερασπίζεται τα κυριαρχικά της δικαιώματα με
αταλάντευτη αποφασιστικότητα. Η Ελλάδα, ως ανεξάρτητη δύναμη, δεν θα επιτρέψει
τέτοιες απειλές να υπονομεύσουν την εδαφική της ακεραιότητα, ενώ η ενίσχυση της
συνεργασίας με το Ισραήλ είναι στην συγκεκριμένη περίοδο μονόδρομος και
προσφέρει στρατηγικά πλεονεκτήματα σε τεχνολογία και πληροφορίες.
Η συμμαχία αυτή τη στιγμή με το απομονωμένο
Ισραήλ, λόγω των γεγονότων στην Γάζα, μας κάνει εξαιρετικά πολύτιμους συμμάχους
για το Τελ Αβίβ. Είναι μια μοναδική στην ιστορία ευκαιρία: Η Τουρκία, με την
ολοένα και πιο έντονη κόντρα της με το Ισραήλ, μπορεί να πέσει στην παγίδα της
υπερβολικής επιθετικότητας και να τα βάλει με κάποιον που δεν την παίρνει με
αποτέλεσμα να καταστραφεί. Η Ελλάδα, ως σύμμαχος του Ισραήλ, μπορεί να
επωφεληθεί στρατηγικά και γεωπολιτικά από αυτή την εξέλιξη (https://corfiatiko.blogspot.com/2026/01/blog-post_307.html).
ΕΚΤΑΚΤΟ: Ο Τραμπ
θέλει επιχείρηση ειδικών δυνάμεων βαθιά στο έδαφος του Ιράν με στόχο το
πυρηνικό του πρόγραμμα! Φόβοι για επανάληψη του φιάσκου του 1.980 μ.Χ. Ο
Πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τζ. Τραμπ έχει ενημερωθεί τις τελευταίες ημέρες με
μια εκτεταμένη λίστα πιθανών στρατιωτικών επιλογών κατά του Ιράν, με στόχο την
πρόκληση περαιτέρω ζημιών στο πυρηνικό πρόγραμμα της χώρας και στις
εγκαταστάσεις βαλλιστικών πυραύλων μεγάλου βεληνεκούς ή την αποδυνάμωση της
επιρροής του ανώτατου ηγέτη του Ιράν Αλί Χαμενεΐ, σύμφωνα με πολλούς
Αμερικανούς αξιωματούχους που μίλησαν στους New York Times.
Οι πρόσφατες επιλογές που παρουσιάστηκαν
στον Αμερικανό πρόεδρο φέρεται να υπερβαίνουν εκείνες που είχαν εξεταστεί στο
παρελθόν, συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας των Αμερικανικών Δυνάμεων να
πραγματοποιήσουν επιδρομές ειδικών δυνάμεων σε πυρηνικές εγκαταστάσεις εντός
του Ιράν.
Το σχέδιο εάν δοθεί το «πράσινο» φως για
την πραγματοποίησή του θα περιλαμβάνει την αποστολή Ειδικών Δυνάμεων των ΗΠΑ
για την καταστροφή ή την πρόκληση σοβαρών καταστροφών του ιρανικού πυρηνικού προγράμματος
που δεν έχουν υποστεί από τους βομβαρδισμούς του περασμένου Ιουνίου από
στρατηγικά βομβαρδιστικά stealth μεγάλου βεληνεκούς B-2A “Spirit” που είχαν
απογειωθεί από τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Η προηγούμενη όμως φορά που αμερικανικές
ειδικές δυνάμεις είχαν πραγματοποιήσει επιδρομή σε Ιρανικό έδαφος ήταν το 1980
και η ανάμνησή της δεν είναι καθόλου καλή για τις ΗΠΑ., Επρόκειτο για την
επιχείρηση Eagle Claw (ή Operation Eagle Claw) όπου ήταν η αποτυχημένη απόπειρα
διάσωσης 53 Αμερικανών ομήρων από την πρεσβεία των ΗΠΑ στην Τεχεράνη, κατά την
κρίση των ομήρων στο Ιράν (1.979 μ.Χ.-1.981 μ.Χ.).
Την επιχείρηση είχε διατάξει ο τότε
Πρόεδρος Jimmy Carter και πραγματοποιήθηκε στις 24-25 Απριλίου 1.980 μ.Χ. Η
επιχείρηση, μία από τις πρώτες της νεοσύστατης τότε Delta Force, περιλάμβανε
σύνθετο σχέδιο: 8 ελικόπτερα RH-53D από το αεροπλανοφόρο USS Nimitz, C-130 για
μεταφορά και ανεφοδιασμό σε απομακρυσμένη περιοχή της ερήμου (Desert One), 360
χλμ. νοτιοανατολικά της Τεχεράνης.
Ο στόχος ήταν ανεφοδιασμός, απόκρυψη ομάδας,
νυχτερινή εισβολή στην πρεσβεία και εκκένωση. Η επιχείρηση όμως κατέληξε σε
τραγική αποτυχία. Μόνο 5 από τα 8 ελικόπτερα έφτασαν λειτουργικά (λόγω
μηχανικών βλαβών, αμμοθύελλας). Με λιγότερα από 6, οι διοικητές εισηγήθηκαν
ακύρωση και ο Carter συμφώνησε. Κατά την αποχώρηση όμως, ένα ελικόπτερο
συγκρούστηκε με C-130, προκαλώντας έκρηξη με αποτέλεσμα 8 νεκρούς (5 Αεροπόροι,
3 Πεζοναύτες).
Η αποτυχία ταπείνωσε τις ΗΠΑ, συνέβαλε στην
ήττα του Carter το 1.980 μ.Χ. και οδήγησε σε μεταρρυθμίσεις όπως η της δημιουργία
U.S. Special Operations Command (SOCOM) και η βελτίωση συνεργασίας υπηρεσιών (https://www.pronews.gr/amyna-asfaleia/diethnis-asfaleia/ektakto-o-tramp-thelei-gia-epixeirisi-eidikon-vathia-sto-edafos-tou-iran-me-stoxo-to-pyriniko-tou-programma/).
Σάλος
στην Τουρκία και τρόμος για τις υπόγειες διαβουλεύσεις Fidan: Με εντολή Erdogan
προωθείται στον πόλεμο της διαδοχής ο γιος του. Συνεχίζονται τα δημοσιεύματα
για την διαδοχή Erdogan . Η εφημερίδα Nefes ανάβει φωτιές στην Άγκυρα:
Ο Bilal Erdogan
εμφανίζεται ολοένα και πιο συχνά στο πολιτικό προσκήνιο και πολλοί μιλούν πλέον
ανοικτά για προετοιμασία ρόλου – ακόμη και για διάδοχο του πατέρα του. Ο Bilal
Erdogan, γιος του προέδρου, βρίσκεται πλέον στο επίκεντρο πολιτικών συζητήσεων,
εξαιτίας της αυξημένης παρουσίας του στη δημόσια σφαίρα και των πρόσφατων
παρεμβάσεών του σε πολιτικά και οικονομικά ζητήματα.
Κύκλοι της Άγκυρας τον
περιγράφουν μάλιστα ως έναν «νέο πολιτικό ασκούμενο». Ο Bilal Erdogan προκάλεσε
πρόσφατα έντονη συζήτηση με την κριτική του προς την TÜSİAD, χωρίζοντας το
επιχειρηματικό περιβάλλον σε όσους «είναι μαζί μας» και σε όσους «δεν είναι».
Σενάριο δημιουργίας ρόλου
για τον Bilal. Σύμφωνα με πληροφορίες που μεταφέρει η Nefes, στο προεδρικό
περιβάλλον υπάρχει η εκτίμηση ότι ο Τούρκος Πρόεδρος ενδέχεται σύντομα να
δημιουργήσει νέο πολιτικό ρόλο για τον γιο του.
Μάλιστα, ορισμένοι
αναλυτές δεν αποκλείουν ότι ο Bilal Erdogan θα μπορούσε –σε μεταγενέστερο
στάδιο– να αναλάβει ακόμη και την ηγεσία του AKP. Το μήνυμα των διαρροών;
«Πλησίασε τη βάση, δέσε σχέσεις με τα στελέχη και έρχεται η ώρα σου».
Σύμφωνα πάντα με την
εφημερίδα, η οικογένεια Erdogan προτιμά να «παραδώσει» το κόμμα στον Bilal,
γεγονός που απαιτεί να ενισχύσει τις σχέσεις του με τα κομματικά στελέχη και
την βάση. Τα πιθανά σενάρια περιλαμβάνουν:
Ανάληψη κομματικού
αξιώματος διορισμό σε συμβουλευτικό ρόλο ή άλλο είδος θεσμικής ευθύνης. Το
όνομα Fidan στα σενάρια διαδοχής. Στις ευρύτερες συζητήσεις για τη «μετά
Erdogan εποχή» εμφανίζεται κυρίως ο Τούρκος Υπουργός Εξωτερικών Hakan Fidan.
Ωστόσο σύμφωνα με την
Nefes, παρά το ότι τα φιλοκυβερνητικά ΜΜΕ προβάλλουν την εικόνα του ως
«επιτυχημένου και δημοφιλή», αυτό δεν βρίσκει μεγάλη απήχηση στο κοινό.
Επιπλέον, ο Fidan φαίνεται απρόθυμος να εμπλακεί σε εσωτερικό κομματικό
ανταγωνισμό.
Το σενάριο Selçuk
Bayraktar. Σύμφωνα με όσα μεταδίδει το edotourkia, ο γαμπρός του προέδρου,
Selçuk Bayraktar, έχει επίσης συζητηθεί ως μελλοντική πολιτική φιγούρα, λόγω
της δημοσιότητας που συγκεντρώνει.
Ωστόσο, οι ίδιες
πληροφορίες της εφημερίδας αναφέρουν ότι, ακόμη κι αν αποφάσιζε να ακολουθήσει
πολιτική πορεία, δεν θα την βασίσει στην κληρονομιά του AKP, αλλά ενδέχεται να
δημιουργήσει νέο, σύγχρονο συντηρητικό κόμμα.
Η Nefes καταγράφει ένα
πολιτικό σκηνικό όπου τα σενάρια για τη διαδοχή στην ηγεσία της Τουρκίας
πληθαίνουν, με τον Bilal Erdogan να αναδύεται στο προσκήνιο ως κεντρικός
παίκτης της επόμενης ημέρας – ενώ Fidan και Bayraktar παραμένουν
«υποψηφιότητες» διαφορετικού βάρους και φιλοδοξιών (https://www.bankingnews.gr/diethni/articles/843689/salos-stin-tourkia-kai-tromos-gia-tis-ypogeies-diavouleyseis-fidan-me-entoli-erdogan-prootheitai-ston-polemo-tis-diadoxis-o-gios-tou).
Το «Ισλαμικό ΝΑΤΟ»
είναι ακόμη στην ατζέντα (Ανάλυση).
Θα μπορούσε να προκαλέσει επανάσταση στην
ασφάλεια της MENA, ακόμη και αν πρόκειται μόνο για μια συμβουλευτική πλατφόρμα,
αλλά το αν θα σταθεροποιήσει πραγματικά αυτήν την ευρεία περιοχή ή θα την
αποσταθεροποιήσει ακούσια περαιτέρω, μένει να φανεί.
Νωρίτερα φέτος, υπήρξε συζήτηση για τη
δημιουργία ενός «Ισλαμικού ΝΑΤΟ» μεταξύ της Σαουδικής Αραβίας, του Πακιστάν,
της Τουρκίας και της Αιγύπτου για τον συντονισμό της πολιτικής σε όλη την Μέση
Ανατολή-Βόρεια Αφρική (MENA).
Πριν από τον Τρίτο Πόλεμο του Κόλπου,
θεωρούνταν ότι οι «Δυνάμεις Ταχείας Υποστήριξης» της Σομαλιλάνδης και του
Σουδάν θα ήταν οι στόχοι αυτής της συμμαχίας, είτε επισημοποιούνταν είτε απλώς
να καταστεί μια συμβουλευτική πλατφόρμα.
Ενώ αυτό είναι ακόμα δυνατό, τώρα μπορεί επίσης να αντισταθμίσει το Ιράν
και το Ισραήλ, τα οποία θεωρούνται ανησυχίες ασφαλείας από αυτούς τους
τέσσερις.
Το προτεινόμενο «Ισλαμικό ΝΑΤΟ» εξακολουθεί
να είναι στα σκαριά, όπως αποδείχθηκε από την συνάντηση των Υπουργών Εξωτερικών
τους στο περιθώριο μιας συνόδου κορυφής στο Ριάντ στα τέλη Μαρτίου.
Ο Τούρκος Υπουργός Εξωτερικών Χακάν Φιντάν
αποκάλυψε ότι «Διερευνούμε πώς, ως χώρες με κάποιο βαθμό επιρροής στην περιοχή,
μπορούμε να συνδυάσουμε τις δυνάμεις μας για να λύσουμε προβλήματα. Πάνω απ’
όλα, εδώ και καιρό λέμε ότι οι χώρες της περιοχής πρέπει να συνεργαστούν, να
συζητήσουν και να αναπτύξουν ιδέες. Δίνουμε έμφαση στην περιφερειακή ευθύνη».
Όπως αποδεικνύεται, η Ρωσία υποστηρίζει
επίσης την «περιφερειακή ευθύνη» μέσω της Συλλογικής Αντίληψης Ασφάλειας για
τον Κόλπο, στην οποία αναφέρθηκε πρόσφατα ο Υπουργός Εξωτερικών Σεργκέι Λαβρόφ.
Δεδομένου του συμφώνου αμοιβαίας άμυνας του
Πακιστάν με την Σαουδική Αραβία, του χρέους της Αιγύπτου προς το Βασίλειο και
της βάσης της Τουρκίας στο Κατάρ, υπάρχουν οι λόγοι για την επέκταση της
αντίληψης της Ρωσίας ώστε να συμπεριλάβει αυτές τις τρεις χώρες εκτός Κόλπου.
Ιδανικά, το Ιράν θα ενταχθεί αργότερα κάποια στιγμή μετά το τέλος του πολέμου,
αν και αυτό φυσικά δεν μπορεί να θεωρηθεί δεδομένο.
Η προϋπόθεση. Η Συλλογική Αντίληψη
Ασφάλειας, είτε περιορίζεται στον Κόλπο είτε περιλαμβάνει τα τρία κράτη εκτός
Κόλπου που εξετάζουν το ενδεχόμενο σχηματισμού ενός «Ισλαμικού ΝΑΤΟ» με τους
Σαουδάραβες, προϋποθέτει την αποχώρηση των αμερικανικών δυνάμεων από τον Κόλπο.
Ο
φίλος του Τραμπ, Λίντσεϊ Γκράχαμ, αμφισβήτησε πρόσφατα τη σκοπιμότητα της
παραμονής τους εκεί, αφού τα Βασίλεια του Κόλπου αρνήθηκαν να συμμετάσχουν στις
επιθέσεις των ΗΠΑ κατά του Ιράν. Είναι επομένως πιθανό ο Τραμπ να αποσυρθεί
μετά τον πόλεμο για να επικεντρωθεί στην κυριαρχία στο Δυτικό Ημισφαίριο ή/και
στον περιορισμό της Κίνας.
Σε αυτή την περίπτωση, το Συμβούλιο
Συνεργασίας του Κόλπου (ανεξάρτητα από την ένταξη των ΗΑΕ λόγω των πρόσφατων
εντάσεων με τη Σαουδική Αραβία) θα μπορούσε να ενισχύσει τις αμοιβαίες
αμυντικές του δυνατότητες ως ο υπό την ηγεσία της Σαουδικής Αραβίας πυρήνας
ενός «Ισλαμικού ΝΑΤΟ», το οποίο στην συνέχεια θα γινόταν συμβουλευτική
πλατφόρμα με τις άλλες τρεις χώρες εκτός Κόλπου.
Οι κοινές ανησυχίες τους για την ασφάλεια
έναντι του Ιράν και του Ισραήλ θα μπορούσαν στη συνέχεια να αντιμετωπιστούν
μέσω αυτών των μέσων, με τη Ρωσία να ενθαρρύνει την ενδεχόμενη ιρανική εμπλοκή
σε αυτό το πλαίσιο, αλλά η ομάδα μπορεί να μην συναινέσει.
Αυτή η μορφή του «Ισλαμικού ΝΑΤΟ» θα
εξυπηρετούσε τα συμφέροντα των μελών του και θα βοηθούσε στη διατήρηση μιας
ισορροπίας δυνάμεων στη μεταπολεμική Δυτική Ασία, αλλά θα μπορούσε επίσης να
δημιουργήσει έναν νέο πόλο ισχύος, κάτι που θα μπορούσε να οδηγήσει σε δύο
ακούσιες συνέπειες.
Το εβραϊκό Εξάγωνο και Ισλαμικό ΝΑΤΟ. Η
πρώτη είναι ότι το Ισραήλ, η Ινδία, τα ΗΑΕ και άλλοι θα συγκροτήσουν το
«Εξάγωνο» που πρότεινε ο Μπίμπι πριν από την έναρξη του πολέμου για να
αντιμετωπίσουν το «Ισλαμικό ΝΑΤΟ» και η δεύτερη είναι ότι οι ΗΠΑ
εκμεταλλεύονται το «Ισλαμικό ΝΑΤΟ» για να διαιρέσουν και να βασιλεύσουν την
Αφρο-Ευρασία λόγω της τοποθεσίας της στο κέντρο της.
Είναι πρόωρο να προβλέψουμε οτιδήποτε
περαιτέρω, καθώς υπάρχουν πάρα πολλές μεταβλητές που παίζουν ρόλο, μερικές από
τις πιο σημαντικές εκτυλίσσονται πίσω από κλειστές πόρτες πέρα από την κοινή
γνώμη, αλλά το συμπέρασμα είναι ότι ένα «Ισλαμικό ΝΑΤΟ» εξακολουθεί να είναι
στα χαρτιά, παρά το γεγονός ότι δεν συζητείται τόσο πολύ λόγω του συνεχιζόμενου
Τρίτου Πολέμου του Κόλπου.
Αυτό το πλαίσιο θα έφερε επανάσταση στην
ασφάλεια της Μέσης Ανατολής και Βόρειας Αφρικής, ακόμη και αν είναι μόνο μια
συμβουλευτική πλατφόρμα, αλλά το αν θα σταθεροποιήσει πραγματικά αυτήν την
ευρεία περιοχή ή θα αποσταθεροποιήσει ακούσια περαιτέρω, μένει να φανεί (https://echedoros.blog/?p=80544).
Θα είναι έκπληξη -
η επίθεση στο ΙΡΑΝ δεν θα γίνει μόνο με πυραύλους, αλλά και με ΧΕΡΣΑΙΕΣ
ΔΥΝΑΜΕΙΣ - σκέτη αυτοκτονία, η ΚΙΝΑ στηρίζει ΙΡΑΝ και αποτρέπει προς το παρόν
επίθεση των ΗΠΑ διαμηνύοντας.
«Όταν επικρατούν οι νόμοι της ζούγκλας στο
τέλος... επιβιώνει ο Δράκος».. (Να μας
συμπαθάτε για την πρόχειρη γραφή με τα κεφαλαία , αλλά τρέχουν με μεγάλη
ταχύτητα οι πληροφορίες και προσπαθούμε να τις μεταφέρουμε όσο το δυνατόν πιο
γρήγορα).
Ο ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΟΛΕΘΡΟΣ ΜΕ ΤΟ
ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΩΝ ΣΤΕΝΩΝ ΤΟΥ ΟΡΜΟΥΣ ΜΑΣ
ΠΛΗΣΙΑΣΕ ΔΡΑΜΑΤΙΚΑ ΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΩΡΕΣ (ΤΑ ΕΠΙΣΗΜΑΙΝΑΜΕ ΣΕ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ)
..ΤΟ ΣΚΕΦΤΗΚΑΝ ΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΣΟΒΑΡΑ ΚΑΙ ΕΚΑΝΑΝ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΡΩΝ ΠΊΣΩ ..ΑΛΛΑ Ο
ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΤΟΥ ΟΛΕΘΡΟΥ ΜΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ...
ΥΠΑΡΧΕΙ ΟΜΩΣ ΕΝΑ ΣΟΒΑΡΟ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΟ - ΑΥΤΗ
ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ή ΜΑΤΑΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΠΙΘΕΣΗΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΟΥ ΣΤΑΔΙΟΥ
ΕΦΗΣΥΧΑΣΜΟΥ ΤΟΥ ΙΡΑΝ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΘΕΙ ΚΟΝΤΑ ΣΤΟΝ ΠΕΡΣΙΚΟ ΚΟΛΠΟ ΥΠΟΛΟΓΙΣΙΜΗ
ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΙΤΕΘΕΙ ΤΟ ΙΡΑΝ
ΑΔΕΛΦΟΙ ΤΩΡΑ ΟΤΑΝ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΑΥΤΟ ..ΔΕΝ ΘΑ
ΓΙΝΕΙ ΜΕ ΠΥΡΑΥΛΙΚΕΣ ΕΠΙΘΕΣΕΙΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΜΕ ΧΕΡΣΑΙΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΠΕΖΟΝΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΘΑ
ΑΠΟΒΙΒΑΣΤΟΥΝ ΣΤΗΝ ΙΡΑΝΙΚΗ ΑΚΤΟΓΡΑΜΜΗ.., ΤΩΡΑ ΠΡΕΠΕΙ ΤΟ ΙΡΑΝ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΣΑΝ ΤΗΝ
ΣΥΡΙΑ - ΑΥΤΟ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑ ΝΟΥ. ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΜΑΣ ΤΑ ΕΙΠΑΝ ΑΓΙΟΙ (Βλ. ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΙΩΣΗΦ Ο
ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟΣ).
ΜΕ ΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΗ ΑΥΤΗ ΟΤΑΝ ΤΗΝ ΔΟΥΜΕ... ΝΑ
ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΕΜΦΥΛΙΟ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΙΡΑΝ ΚΑΙ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΕΜΠΛΟΚΗ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΧΩΡΩΝ
..ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΙ ΡΩΣΙΑ. ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΗΠΑ ΠΡΙΝ ΛΙΓΕΣ ΩΡΕΣ ΗΤΑΝ. " ΟΤΙ ΚΑΤΙ
ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΟ ΕΤΟΙΜΑΖΕΤΑΙ".
ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ. Η Σαουδική Αραβία, το Ομάν και
το Κατάρ προειδοποίησαν τον Λευκό Οίκο ότι μία επίθεση κατά του Ιράν θα κλόνιζε
τις αγορές πετρελαίου, σύμφωνα με δημοσίευμα των New York Times που
επιβεβαιώνει προηγούμενη πληροφορία που δημοσιεύθηκε από την Wall Street
Journal.
Τα αραβικά κράτη σύμμαχοι της Ουάσινγκτον
φοβούνται μήπως αμερικανικά πλήγματα κατά του Ιράν διαταράξουν την διακίνηση
του πετρελαίου μέσω του Στενού του Ομάν, του διαύλου στην είσοδο του Περσικού
Κόλπου που χωρίζει το Ιράν από τους άραβες γείτονές του και μέσω του οποίου
διακινείται το ένα πέμπτο των παγκόσμιων παραδόσεων πετρελαίου, σύμφωνα με την
Wall Street Journal.
Διόλου τυχαία νωρίτερα το Ιράν είχε
προειδοποιήσει ότι θα πλήξει βάσεις των ΗΠΑ στην περιοχή συμπεριλαμβανομένων
και αυτών στην Τουρκία... H απίστευτη κίνηση της Κίνας. Κι ενώ οι Αμερικανοί
«τραβούν» το αεροπλανοφόρο Abraham Lincoln από την θάλασσα της Νότιας Κίνας στη
Μέση Ανατολή, υποδεικνύοντας πιθανές κινήσεις για μεγάλη επιχείρηση, η Κίνα
εξέδωσε μία σοκαριστική προειδοποίηση στους Αμερικανούς. «Όταν επικρατούν οι
νόμοι της ζούγκλας στο τέλος... επιβιώνει ο Δράκος»...
Παράλληλα, με μία μαεστρική διαρροή, το
Πεκίνο άφησε να εννοηθεί ότι από το πουθενά... τα κινεζικά αεροπλάνα είχαν
προσγειωθεί στον εναέριο χώρο του Ιράν, εξυπονοώντας ότι αποστέλλει συστήματα
αεράμυνας HQ-9 στην ισλαμική Δημοκρατία.
Φυσικά κάτι τέτοιο δεν συνέβη ποτέ -για την
ώρα τουλάχιστον- ωστόσο ήταν αρκετό για να προκαλέσει σύγχυση στον Λευκό Οίκο
και τους Αμερικανούς επιτελείς. Σε διπλωματικό επίπεδο, η Κίνα προειδοποίησε
ότι ο «νόμος της ζούγκλας» δεν πρέπει να ισχύσει στο Ιράν, εν μέσω του
τρέχοντος κύματος αντικυβερνητικών διαδηλώσεων.
Διόλου τυχαία, ο Υπουργός Εξωτερικών Wang Yi συνομίλησε τηλεφωνικά την Πέμπτη 15/1 με τον Ιρανό ομόλογό του, Abbas Araghchi, δηλώνοντάς του ότι το Πεκίνο είναι πρόθυμο να διαδραματίσει «εποικοδομητικό ρόλο» στην επίλυση των διαφορών μέσω διαλόγου (https://konstantinoupolipothoumeno.blogspot.com/2026/01/blog-post_909.htm https://www.bankingnews.gr/diethni/articles/850262/oi-2-ores-pou-orisan-to-mellon-tou-iran-i-ypanaxorisi-trump-israil-i-toyrkiki-emploki-kai-i-apistefti-kinisi-tis-kin, as μ https://konstantinoupolipothoumeno.blogspot.com/2026/01/blog-post_148.html l, ).
Προειδοποίηση σοκ
από Δανία: Η Ελλάδα θα χάσει νησιά στο Αιγαίο... o Trump άνοιξε τον Ασκό του
Αιόλου με αλλαγές συνόρων. Αν υποκύψετε στον Trump, «η Ελλάδα θα μπορούσε να
χάσει τα νησιά της στο Αιγαίο Πέλαγος, τα οποία διεκδικεί η Τουρκία»,
προειδοποεί η Κοπεγχάγη.
Σοκαριστική προειδοποίηση προς όλο τον
πλανήτη απηύθηναν οι Δανοί σε όλο τον πλανήτη, κρούοντας τον κώδωνα του πλανήτη
για αλλαγές συνόρων σε όλη την υφήλιο συμπερλιμβανομένου ακόμη... και του
Αιγαίου. «Εάν οι Αμερικανοί προσαρτήσουν την Γροιλανδία, θα ακολουθήσει η
Ελλάδα και η Ισπανία», προειδοποιεί εδώ και καιρό στα ευρωπαϊκά fora η Δανή
πρωθυπουργός Mette Frederiksen.
Η Κοπεγχάγη επεσήμανε ότι η μεταβίβαση του
ελέγχου της Γροιλανδίας στις ΗΠΑ θα δημιουργούσε ένα προηγούμενο που θα ήταν
εξόχως επικίνδυνο, τόσο για Ελληνικά νησιά στο Αιγαίο, όσο και για ισπανικά
εδάφη στη Β. Αφρική.
Σε ένα παρόμοιο σενάριο, «η Ελλάδα θα
μπορούσε να χάσει τα νησιά της στο Αιγαίο Πέλαγος, τα οποία διεκδικεί η
Τουρκία», διαμηνύει η Κοπεγχάγη. Μετά την Γροιλανδία... σειρά θα πάρει Ισπανία.
Οι δανικές αρχές παραδέχονται ότι «θα είναι πολύ δύσκολο» να εμποδίσουν τον
Donald Trump να προσαρτήσει την Γροιλανδία.
Ταυτόχρονα, η Κοπεγχάγη προειδοποιεί τους
Ευρωπαίους συμμάχους ότι εάν η Γροιλανδία γίνει τελικά μια ακόμη πολιτεία των
ΗΠΑ, ο Donald Trump δεν θα ικανοποιηθεί και στην συνέχεια θα προσαρτήσει και
άλλα εδάφη, όπως οι Κανάριες Νήσοι.
Η Κοπεγχάγη επεσήμανε ότι η μεταβίβαση του
ελέγχου της Γροιλανδίας στις ΗΠΑ θα δημιουργούσε ένα προηγούμενο που θα
μπορούσε, μεταξύ άλλων, να χρησιμοποιηθεί για την προσάρτηση των αυτόνομων
εδαφών της Ισπανίας στη Βόρεια Αφρική —Ceuta και Melilla— τα οποία διεκδικεί το
Μαρόκο.
Σοκ: «Η Ελλάδα κινδυνεύει να χάσει τα νησιά
της στο Αιγαίο». Εάν ο Donald Trump αισθανθεί την ανάγκη να «ευχαριστήσει» τον
στρατηγικό του εταίρο στην Αφρική, θα αγνοήσει εύκολα τα συμφέροντα της
μεσογειακής χώρας. Επιπλέον, υπό ένα παρόμοιο σενάριο, η Ελλάδα θα μπορούσε να
χάσει τα νησιά της στο Αιγαίο Πέλαγος, τα οποία διεκδικεί η Τουρκία.
Εν τω μεταξύ, το Υπουργείο Άμυνας της
Δανίας, σε συντονισμό με τους Ευρωπαίους συμμάχους του στο ΝΑΤΟ, ανακοίνωσε
ενισχυμένη στρατιωτική παρουσία εντός και γύρω από την Γροιλανδία. Στην περιοχή
δεν θα αναπτυχθούν μόνο αεροσκάφη, πλοία και στρατιώτες των Δανικών Ενόπλων
Δυνάμεων, αλλά και πρόσθετες δυνάμεις από άλλα μέλη του ΝΑΤΟ.
Αδύναμοι οι Ευρωπαίοι μπροστά στον Trump,
Σύμφωνα με τον Σουηδό Πρωθυπουργό Ulf Kristersson, η Στοκχόλμη έχει ήδη στείλει
αρκετούς αξιωματικούς των ενόπλων δυνάμεών της στη Γροιλανδία. Ο Γάλλος
Πρόεδρος Emmanuel Macron δεν έχει στείλει ακόμη στρατεύματα, αλλά απείλησε
δειλά τον Donald Trump με «πρωτοφανείς συνέπειες» εάν παραβιάσει την κυριαρχία
ενός συμμάχου.
Ποιες συνέπειες, αλήθεια, εννοεί; Η Τουρκία
σε γραμμή ... Trump και Μητσοτάκη σχετικοποιεί το Διεθνές Δίκαιο. Εντωμεταξύ,
στο πιο επικίνδυνο σημείο των τελευταίων ετών φαίνεται να εισέρχεται η
ελληνοτουρκική αντιπαράθεση, μετά από ακραίες και ανοιχτά πολεμικές δηλώσεις
που προέρχονται από τον σκληρό πυρήνα της τουρκικής εξουσίας.
Ο διευθυντής της φιλοκυβερνητικής
εφημερίδας Yeni Safak, πρόσωπο που φέρεται να λειτουργεί ως άτυπος σύμβουλος
του Erdogan, εξαπέλυσε ωμή απειλή κατά της Ελλάδας, αμφισβητώντας ευθέως κάθε
έννοια διεθνούς δικαίου - κάτι όμως που στήριξε πρόσφατα και ο Έλληνας
πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, σχολιάζοντας την απαγωγή του Maduro με την
περίφημη φράση «δεν είναι η στιγμή να σχολιάσουμε τη νομιμότητα των πρόσφατων
ενεργειών»...
Σύμφωνα με τους ισχυρισμούς του Τούρκου
δημοσιογράφου, η Ελλάδα έχει μεταφέρει «ισραηλινά όπλα και Ισραηλινούς
στρατιώτες» σε νησιά του Αιγαίου, ενώ κάνει λόγο ακόμη και για εγκατάσταση
«Ισραηλινών αποθηκών πυραύλων και στρατιωτικών βάσεων» κοντά στα τουρκικά
σύνορα.
Το Καστελόριζο στο επίκεντρο της τουρκικής
στρατηγικής για το Αιγαίο. Πρόκειται για καταγγελίες που δεν συνοδεύονται από
αποδείξεις, αλλά χρησιμοποιούνται συστηματικά από την Άγκυρα για την
καλλιέργεια κλίματος φόβου και εθνικιστικής υστερίας στο εσωτερικό της χώρας.
Η πλέον ανησυχητική αναφορά αφορά το
Καστελόριζο. Ο αρθρογράφος της Yeni Safak δηλώνει χωρίς καμία διπλωματική
περιστροφή ότι, εάν η Αθήνα επιχειρήσει «παρόμοια κίνηση» στο νησί, τότε η
Τουρκία οφείλει να το καταλάβει άμεσα και χωρίς κανέναν δισταγμό.
«Δεν υπάρχει κάτι που να λέγεται διεθνές
δίκαιο. Υπάρχει μόνο το μέλλον της Τουρκίας», αναφέρει χαρακτηριστικά, σε μία
φράση που αποτυπώνει με κυνισμό τη στρατηγική αντίληψη της σημερινής τουρκικής
ηγεσίας: ισχύς αντί κανόνων, τετελεσμένα αντί διαλόγου.
«Θα κάνουμε κάτι στο Καστελόριζο, είτε τους
αρέσει είτε όχι». Παράλληλα, σε ανάρτησή του στις 11 Ιανουαρίου 2026, ο Turan
Oguz διατυπώνει ευθέως τη θέση ότι η Τουρκία «θα κάνει κάτι» στο Καστελόριζο,
ανεξαρτήτως της βούλησης της Ελλάδας ή της διεθνούς κοινότητας.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, η Άγκυρα οφείλει
να προχωρήσει σε ενέργειες στο Καστελόριζο, διότι κατά τον ίδιο σε διαφορετική
περίπτωση «η Ρωσία ή η Κίνα θα καταλάβουν το νησί». Ακόμη πιο ανησυχητική είναι
η αμφισβήτηση της ελληνικής κυριαρχίας που περιλαμβάνεται στην ίδια ανάρτηση.
Ο Turan Oguz υποστηρίζει ότι το γεγονός πως
οι Έλληνες εγκαταστάθηκαν στο νησί «πριν από 2.000 χρόνια» δεν συνιστά, κατά
την άποψή του, επαρκή λόγο κυριαρχίας. Πρόκειται για ευθεία ιστορική και νομική
αναθεώρηση, που ακυρώνει όχι μόνο τις διεθνείς συνθήκες, αλλά και κάθε έννοια
ιστορικής συνέχειας.
Πραγματική απειλή. Οι δηλώσεις αυτές δεν
μπορούν να θεωρηθούν τυχαίες. Αντιθέτως, εντάσσονται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο
κλιμάκωσης, όπου η Άγκυρα επιχειρεί να εμφανίσει την Ελλάδα ως προκεχωρημένο
φυλάκιο ξένων δυνάμεων, νομιμοποιώντας στα μάτια της τουρκικής κοινής γνώμης
ακόμη και ένα θερμό επεισόδιο. Το γεγονός ότι τέτοιες θέσεις εκφράζονται από
πρόσωπα με άμεση πρόσβαση στο προεδρικό περιβάλλον του Erdogan καθιστά την
κατάσταση εξαιρετικά επικίνδυνη.
Το Αιγαίο μετατρέπεται σταδιακά σε πεδίο
ψυχολογικού πολέμου, όπου η ρητορική της σύγκρουσης προηγείται –και
προετοιμάζει– τα γεγονότα. Το ερώτημα που πλέον τίθεται ανοιχτά είναι εάν η
Τουρκία απλώς απειλεί ή εάν προετοιμάζει το έδαφος για ένα νέο, ελεγχόμενο ή
ανεξέλεγκτο, στρατιωτικό επεισόδιο με απρόβλεπτες συνέπειες για την ευρύτερη
περιοχή (https://www.bankingnews.gr/amyna-diplomatia/articles/850099/proeidopoiisi-sok-apo-dania-i-ellada-tha-xasei-nisia-sto-aigaio-o-trump-anoikse-ton-asko-tou-aiolou-me-allages-synoron).
Βόμβα από Τουρκία:
Η κατάκτηση της Ιερουσαλήμ είναι κοντά - Έτοιμοι να δώσουμε 400.000 μάρτυρες. Ο
αρθρογράφος της «Yeni Şafak», Aydın Ünal, προχώρησε σε μια ιδιαίτερα
«προχωρημένη» εκτίμηση…
Ιδιαίτερα ανησυχητικές δηλώσεις έρχονται
από την Τουρκία, εντείνοντας την αίσθηση ότι η Μέση Ανατολή κινείται σε
αχαρτογράφητα και επικίνδυνα νερά, με φόντο τις συνεχιζόμενες συγκρούσεις στο
Ιράν.
Ο αρθρογράφος της «Yeni Şafak», Aydın Ünal,
προχώρησε σε μια ιδιαίτερα «προχωρημένη» εκτίμηση, υποστηρίζοντας ότι «η
κατάκτηση της Ιερουσαλήμ δεν αποτελεί μακρινή πιθανότητα», σε περίπτωση που
διαμορφωθεί ένα ευρύτερο μέτωπο εναντίον του Ισραήλ. Οι δηλώσεις του έρχονται
σε μια περίοδο όπου, όπως ο ίδιος σημειώνει, το Ισραήλ έχει ανοίξει πολλαπλά
πολεμικά μέτωπα, δοκιμάζοντας τα όρια των στρατιωτικών και πολιτικών αντοχών
του.
Σύμφωνα με τον Ünal, το Ισραήλ «συνεχίζει
να πλήττει τη Γάζα», ενώ ταυτόχρονα «επιχειρεί να εισβάλει στον Λίβανο»,
επιδιώκοντας να διατηρήσει τον έλεγχο σε ένα εξαιρετικά εύφλεκτο περιβάλλον.
Ωστόσο, εκτιμά ότι η στρατηγική αυτή
ενδέχεται να αποδειχθεί μοιραίο λάθος, καθώς «δεν μπορεί να πολεμήσει σε τόσα
πολλά μέτωπα ταυτόχρονα». Την ίδια στιγμή, ακόμη πιο ακραίες ήταν οι δηλώσεις
του βουλευτή του AKP και πρώην υπουργού, Süleyman Soylu, ο οποίος, αναφερόμενος
στις υποτιθέμενες απειλές του Ισραήλ προς την Τουρκία, προχώρησε σε μια ευθεία
επίθεση ρητορικής έντασης.
Όπως δήλωσε, «ίσως δεν το γνωρίζουν, αλλά
το Ισραήλ απέχει μόλις πέντε ώρες από το Hataj», προσθέτοντας με δραματικό τόνο
ότι «αν επιχειρήσει να μας επιβάλει πίεση, μπορεί να δώσουμε 300-400 χιλιάδες
μάρτυρες, αλλά τότε δεν θα υπάρχει χώρα που να ονομάζεται Ισραήλ».
Οι τοποθετήσεις αυτές, που μεταδόθηκαν στο
πλαίσιο της εκπομπής Siyaseten στο TVNET, συνοδεύτηκαν από ακόμη πιο αιχμηρές
εκφράσεις από τον Ünal, ο οποίος χαρακτήρισε τους Σιωνιστές «εξαιρετικά
δειλούς» και υποστήριξε ότι δεν είναι ικανοί να αντέξουν μια ευρείας κλίμακας
σύγκρουση. Ιδιαίτερη ανησυχία προκαλεί και η αναφορά του σε πιθανή κλιμάκωση
στη Συρία, καθώς και στην ενεργοποίηση δυνάμεων όπως η Hezbollah, σε συνδυασμό
με μια πιθανή εμπλοκή της Τουρκίας.
Σε αυτό το πλαίσιο, ο Ünal διατύπωσε το
πλέον ακραίο σενάριο, υποστηρίζοντας ότι εάν υπάρξει συντονισμένη δράση από
Συρία, Hezbollah και Τουρκία, τότε «η κατάκτηση της Ιερουσαλήμ δεν θα είναι
μακρινή».
Οι δηλώσεις αυτές, που ξεπερνούν τα όρια
της συνήθους πολιτικής ρητορικής, ενισχύουν το κλίμα φόβου και αβεβαιότητας,
την ώρα που η διεθνής κοινότητα παρακολουθεί με κομμένη την ανάσα τις εξελίξεις
σε μια περιοχή που παραμένει διαχρονικά το επίκεντρο παγκόσμιων εντάσεων.
Σοκ από τις δηλώσεις του Recep Tayyip
Erdoğan: «Δεν είναι δικό μας το αίμα που χύνεται;». Στο μεταξύ, ένα σκηνικό που
θυμίζει εφιάλτη χωρίς τέλος περιέγραψε ο Τούρκος Πρόεδρος Recep Tayyip Erdoğan,
στέλνοντας ένα μήνυμα που περισσότερο μοιάζει με προειδοποίηση για γενικευμένη
ανάφλεξη παρά με απλή πολιτική τοποθέτηση. Η Μέση Ανατολή, όπως τόνισε,
βρίσκεται αντιμέτωπη με τις πιο σκοτεινές στιγμές της σύγχρονης ιστορίας της,
με τον πόλεμο μεταξύ ΗΠΑ, Ισραήλ και Ιράν να μετατρέπεται σε ανεξέλεγκτη
πυρκαγιά.
Ο Recep Tayyip Erdoğan έκανε λόγο για έναν
πόλεμο που «βυθίζει την περιοχή στην μυρωδιά του αίματος και της πυρίτιδας»,
περιγράφοντας μια κατάσταση όπου η βία έχει ξεπεράσει κάθε όριο. Οι εικόνες που
παρουσίασε είναι ανατριχιαστικές: παιδιά να σκοτώνονται μέσα στις σχολικές
αίθουσες, πόλεις να ισοπεδώνονται, κοινωνίες να διαλύονται μέσα σε λίγες ώρες.
«Τα παιδιά που πεθαίνουν στα θρανία είναι
τα παιδιά μας», δήλωσε, αποτυπώνοντας την δραματική διάσταση της κρίσης. Από
την Τεχεράνη έως τη Βηρυτό και από την Βαγδάτη έως την Σαναά, ο Erdoğan
περιέγραψε μια γεωγραφία που μετατρέπεται σε απέραντο πεδίο καταστροφής.
Με μια φράση που συμπυκνώνει την αγωνία της
περιοχής, διερωτήθηκε: «Ποια διαφορά έχουν τα δάκρυα στην Tabriz και το Isfahan
από εκείνα στο Amman ή το Riyad;» Σύμφωνα με τον ίδιο, δεν υπάρχουν διαχωρισμοί
– μόνο κοινός πόνος και αίμα.
Σε έναν πόλεμο όπου οι ταυτότητες
καταρρέουν μπροστά στη βία, ο Τούρκος Πρόεδρος τόνισε: Οι πύραυλοι δεν
ξεχωρίζουν θρησκείες, oι βόμβες δεν διακρίνουν εθνικότητες, το αίμα που χύνεται
είναι όλων μας… «Δεν είναι δικό μας το αίμα που ρέει;» διερωτήθηκε, στέλνοντας
μήνυμα ενότητας αλλά και απελπισίας.
Πέρα από την ανθρωπιστική τραγωδία, ο Recep
Tayyip Erdoğan προειδοποίησε για οικονομικό ντόμινο: Υποδομές δισεκατομμυρίων
καταστρέφονται, αγορές καταρρέουν και η αβεβαιότητα εξαπλώνεται παγκοσμίως
Η Μέση Ανατολή, πυλώνας της παγκόσμιας
ενέργειας, κινδυνεύει να μετατραπεί σε επίκεντρο οικονομικού σεισμού. Ιδιαίτερη
αναφορά έκανε στο τέμενος Al-Aqsa, κάνοντας λόγο για πρωτοφανείς εξελίξεις.
Ο Erdoğan χαρακτήρισε την κατάσταση
«θρασύτατη επίθεση στην πίστη 2 δισεκατομμυρίων μουσουλμάνων», ανεβάζοντας
δραματικά τους τόνους. Σύμφωνα με τις δηλώσεις του, η σύγκρουση δεν
περιορίζεται: στον Λίβανο, είναι χιλιάδες οι νεκροί και οι μαζικοί εκτοπισμοί,
ενώ στην Συρία έχουμε συνεχείς επιθέσεις και παραβιάσεις
Το ενδεχόμενο μιας ευρύτερης περιφερειακής
σύγκρουσης γίνεται όλο και πιο ορατό. Σε αυτό το πλαίσιο, ο Recep Tayyip
Erdoğan ξεκαθάρισε ότι η Τουρκία δεν πρόκειται να παρακολουθεί αμέτοχη: «Δεν θα
μείνουμε σιωπηλοί μπροστά στα βάσανα των αδελφών μας» (https://www.bankingnews.gr/diethni/articles/864748/vomva-apo-tourkia-i-kataktisi-tis-ierousalim-einai-konta-etoimoi-na-dosoume-400-000-martyres).
Γιατί μετρά μήνες ο
Ερντογάν και τι γνωρίζει η CIA για την σχέση του με την ισλαμική τρομοκρατία. Ο
Ερντογάν θα βρεθεί σύντομα στην θέση του Χαμενεί μετά τον πόλεμο του Ιράν.
Δημοσιογράφος του κινήματος MAGA και προσωπική φίλη του Τράμπ, την οποία
συμβουλεύεται συχνά, έγραψε ένα μήνυμα στα κοινωνικά δίκτυα, με το οποίο μας
δείχνει ποιος θα είναι ο επόμενος “Χαμενεί” και γιατί.
Η Λόρα Λούμερ, η οποία είναι διαπιστευμένη
σε Πεντάγωνο και Λευκό Οίκο, έγραψε : "Πηγή της CIA μου λέει ότι η CIA
έχει αδιάσειστα στοιχεία ότι η Τουρκία, και πιο συγκεκριμένα η κυβέρνηση
Ερντογάν, έχει κατευθύνει συγκεκριμένα τις δαπάνες για podcasters για να
υπονομεύσει την ατζέντα της κυβέρνησης Τραμπ στη Μέση Ανατολή.
Η CIA έχει στοιχεία που αποδεικνύουν ότι
αυτή η τουρκική χρηματοδότηση πηγαίνει σε τουλάχιστον μία γυναίκα και
τουλάχιστον έναν άνδρα podcaster. Η Τουρκία είναι ο μεγαλύτερος χρηματοδότης
της Μουσουλμανικής Αδελφότητας”.
Η
Λάουρα Λούμερ είναι γνωστή για τις ερευνητικές της αποκαλύψεις σε θέματα
εθνικής ασφάλειας και εξωτερικής πολιτικής, αλλά και για την πολωτική
φυσιογνωμία της στο αμερικανικό δημοσιογραφικό τοπίο. Δεν έχει υπάρξει επίσημη
επιβεβαίωση ή σχόλιο από την Αμερικανική κυβέρνηση, το State Department, την
CIA ή την τουρκική πλευρά.
Η ανάρτηση όμως έχει προκαλέσει έντονη
συζήτηση, ιδίως εν μέσω των ιδιαίτερα τεταμένων σχέσεων ΗΠΑ-Τουρκίας και της
στρατηγικής προτεραιότητας που δίνει η δεύτερη θητεία Τραμπ στην αντιμετώπιση
της Χαμάς και ειδικά της Χεζμπολάχ.
Κατά την διάρκεια του εμφυλίου πολέμου στη
Συρία, υπήρξαν έντονες αναφορές και υποψίες ότι η Τουρκία επέτρεπε, σκόπιμα σε
μαχητές του ISIS να διασχίζουν τα σύνορα, ενώ υπήρξαν κατηγορίες για έμμεση
υποστήριξη.
Η Τουρκία, υπό την ηγεσία του Ερντογάν,
έχει κατηγορηθεί ότι παρέχει πολιτική, οικονομική και διπλωματική υποστήριξη
στην Χαμάς και την Μουσουλμανική Αδελφότητα, οργανώσεις που θεωρούνται
τρομοκρατικές από αρκετές χώρες.
Ο Τούρκος Πρόεδρος Ερντογάν έχει καλέσει σε
δημιουργία μιας «ισλαμικής συμμαχίας» ως αντίβαρο στο Ισραήλ, χαρακτηρίζοντας
τις ενέργειές του ως «ισλαμική τρομοκρατία», κάτι που ερμηνεύεται από αναλυτές
ως στήριξη προς ισλαμιστικές ομάδες. Η οργάνωση Milli Görüş (Εθνικό Όραμα) για
παράδειγμα αποτελεί το σημαντικότερο ισλαμιστικό κίνημα της Τουρκίας με
τεράστια επιρροή στην τουρκική διασπορά στην Ευρώπη.
Υπενθυμίζουμε ότι τρομερό σχέδιο υλοποιεί
το “πουλέν” του Ερντογάν, Χακάν Φιντάν στις τουρκικές πρεσβείες, ειδικά σε
Ευρώπη και Ελλάδα φυσικά, αφού τις έχει ήδη μετατρέψει σε κέντρα συλλογής
πληροφοριών της ΜΙΤ, ενώ θα τις συνδέσει με οργανώσεις όπως η Milli Gorus, και
άλλες τρομοκρατικές οργανώσεις εκβιάζοντας τους πάντες.
Μιλάμε για ένα δίκτυο χιλιάδων πλέον
Τούρκων κατασκόπων, που θα συλλέγουν πληροφορίες και θα ελέγχους επιχειρήσεις
σε ολόκληρη την Ευρώπη, ειδικά εκεί που ζουν μεγάλες τουρκικές κοινότητες, αλλά
και γενικά μουσουλμάνοι.
Η ευρωπαϊκή της πτέρυγα, γνωστή ως IGMG
(Islamische Gemeinschaft Millî Görüş), έχει την έδρα της στην Κολωνία της
Γερμανίας. Θεωρείται μία από τις μεγαλύτερες μουσουλμανικές οργανώσεις στην
Ευρώπη, ελέγχοντας εκατοντάδες τζαμιά, σχολεία και πολιτιστικά κέντρα. Η
οργάνωση λειτουργεί συχνά ως δίαυλος μεταφοράς του πολιτικού Ισλάμ από την
Τουρκία στην Ευρώπη, λειτουργώντας ορισμένες φορές ως "μοχλός πίεσης"
προς τις Ευρωπαϊκές κυβερνήσεις.
Αυτές οι κινήσεις και τα σχέδια της
Τουρκίας για ισλαμική επικράτηση και ηγεμονία από την ίδια, θα είναι το
"διαβατήριο" για να δεχθεί η ίδια ένα σχέδιο διάλυσης εντός χώρας,
ενώ την ίδια στιγμή οι Τούρκοι απειλούν ξεκάθαρα το Ισραήλ (https://www.pentapostagma.gr/kosmos/enoples-syrraxeis/7362486_giati-metra-mines-o-erntogan-kai-ti-gnorizei-i-cia-gia-tin-shesi).
Η
προφητεία του Zhirinovsky για τα πυρηνικά όπλα Ιράν και Τουρκίας που προκάλεσε
ρίγη στο Ισραήλ. «Πρώτα το Ιράν θα αποκτήσει πυρηνικά όπλα, μετά η Τουρκία»,
τόνισε σε μία από τις γνωστές «προφητείες» του ο Ρώσος πολιτικός.
Πριν από πέντε χρόνια, ο
ιδρυτής του Ρωσικού κόμματος LDPR, Vladimir Zhirinovsky, είχε δηλώσει ότι η
Τουρκία θα αποκτήσει πυρηνικά όπλα μετά το Ιράν. Μάλιστα, η σχετική πρόβλεψη
του πολιτικού δημοσιεύτηκε στο κανάλι του κόμματος στο YouTube.
Στην ομιλία του, ο
Vladimir Zhirinovsky τόνισε ότι η εμφάνιση πυρηνικών όπλων σε αυτές τις χώρες
απειλεί την ασφάλεια της Ρωσίας, ενώ υπενθύμισε την κατασκευή του πρώτου
πυρηνικού σταθμού στην Τουρκία.
«Πώς θα βοηθήσει αυτό την
Τουρκία; Στο να αναπτύξει πυρηνικά όπλα. Εναντίον τίνος; Εναντίον μας. Το
Πακιστάν έχει ήδη πυρηνικά όπλα, το Ιράν θα αποκτήσει σύντομα, και η Τουρκία θα
είναι η τελευταία που θα τα πάρει. Και οι τρεις χώρες, υπό Βρετανική επιρροή,
θα στρέψουν τα πυρηνικά τους όπλα εναντίον μας — προς τον βορρά. Εκεί θα
καταλήξουμε. Τους βοηθάμε να αναπτύξουν πυρηνικά όπλα και μετά θα πρέπει να
ψάχνουμε τρόπους να αμυνθούμε», δήλωσε ο ιδρυτής του κόμματος LDPR, Vladimir
Zhirinovsky.
«Πρώτα το Ιράν θα
αποκτήσει πυρηνικά όπλα, μετά η Τουρκία». Απαντώντας στην ένσταση ότι θα ήταν
αδύνατο να δημιουργηθεί πυρηνικό καύσιμο σε έναν πυρηνικό σταθμό παραγωγής
ενέργειας, ο Vladimir Zhirinovsky ανταπάντησε ότι το Ιράν φέρεται να προσπαθεί
επί 30 χρόνια να εμπλουτίσει καύσιμα πυρηνικών σταθμών σε βαθμό κατάλληλο για
όπλα.
«Πρώτα το Ιράν θα
αποκτήσει πυρηνικά όπλα, μετά η Τουρκία. Τότε θα παγιδευτούμε σε μια πυρηνική
παγίδα. Και η Ιαπωνία θα έχει πυρηνικά όπλα, το ίδιο και η Βόρεια Κορέα.
Είμαστε όλοι περικυκλωμένοι», κατέληξε ο Vladimir Zhirinovsky, επιρρίπτοντας
την ευθύνη για αυτή την τροπή των γεγονότων στους χαράκτες της εξωτερικής
πολιτικής.
Σημειώνεται ότι ο
Vladimir Zhirinovsky είχε προβλέψει στο παρελθόν ότι ο Τρίτος Παγκόσμιος
Πόλεμος θα ξεκινούσε το 2027 μ.Χ. Ο Ρώσος πολιτικός πίστευε ότι δεν θα
επρόκειτο για έναν παγκόσμιο πυρηνικό πόλεμο, αλλά για έναν τοπικό, με την
χρήση υπερόπλων (https://www.bankingnews.gr/diethni/articles/866247/i-profiteia-tou-zhirinovsky-gia-ta-pyrinika-opla-iran-kai-tourkias-pou-prokalese-rigi-sto-israilv).
Παγκόσμιο δέος: Το
ασύλληπτο ρωσικό τελεσίγραφο στο
Ισραήλ που ακύρωσε την «Λύση Σαμψών» - «Θα ρίξουμε πυρηνικά στο Tel Aviv». «Εάν
το Ισραήλ τολμήσει να χρησιμοποιήσει πυρηνικό όπλο στην Μέση Ανατολή, η Ρωσία
θα ρίξει πυρηνικό όπλο στο Ισραήλ»...
Σε μια συγκλονιστική αποκάλυψη που
καταδεικνύει το πόσο κοντά βρίσκεται ο πλανήτης στο χείλος του Γ' Παγκοσμίου
Πολέμου, προέβη ο Απόστρατος Συνταγματάρχης Douglas Macgregor, κάνοντας λόγο
για πρωτοφανή παρέμβαση της Ρωσίας στην φλεγόμενη σύγκρουση της Μέσης Ανατολής,
με τη Μόσχα να δίνει ένα, σκληρό, πυρηνικό τελεσίγραφο στο καθεστώς Netanyahu,
ακυρώνοντας έτσι στην πράξη την περιβόητη «Λύση Σαμψών»...
Μετά την έναρξη του πολέμου από τις ΗΠΑ και
το Ισραήλ κατά του Ιράν στις 28 Φεβρουαρίου, και τα ισοπεδωτικά αντίποινα της
Τεχεράνης στην Dimona στις 20 Μαρτίου, η κατάσταση φαίνεται να ξέφυγε από κάθε
έλεγχο.
Το Ισραήλ, βλέποντας τις αεράμυνές του σε
πλήρη αδυναμία και τους Ιρανικούς πυραύλους να πέφτουν δίπλα στην πιο ευαίσθητη
πυρηνική εγκατάσταση της χώρας, φέρεται να εξέτασε την στροφή προς τη... «Λύση
Σαμψών», δηλαδή τη χρήση πυρηνικών κατά της Τεχεράνης.
Ο Απόστρατος Συνταγματάρχης Macgregor,
ερωτηθείς από τον Βρετανό δημοσιογράφο George Galloway, για το αν το Ισραήλ
πρόκειται να χρησιμοποιήσει το πυρηνικό του οπλοστάσιο, αποκάλυψε το εφιαλτικό
τελεσίγραφο που φέρεται να έστειλε ο Vladimir Putin στον Benjamin Netanyahu...
Αποκάλυψη βόμβα από τον Macgregor: «Η Ρωσία
έχει αποστείλει πυρηνικό τελεσίγραφο στο Ισραήλ». Για το λόγου το αληθές, αρκεί
να παραθέσουμε τις δηλώσεις του Απόστρατου Συνταγματάρχη του Αμερικανικού
Στρατού στο podcast του George Galloway στις 22/3:
George Galloway: Πιστεύετε ότι το Ισραήλ
μπορεί να χρησιμοποιήσει πυρηνικά; Col. Douglas: «Ο Putin ενδέχεται να έχει ήδη
στείλει ένα τρομακτικό τελεσίγραφο στον Netanyahu: Εάν το Ισραήλ τολμήσει να
χρησιμοποιήσει πυρηνικό όπλο στη Μέση Ανατολή, η Ρωσία θα ρίξει πυρηνικό όπλο
στο Ισραήλ. Οι ΗΠΑ δεν έχουν ιδέα πού ακριβώς ενεπλάκησαν μόλις τώρα».
Το πλήγμα στη Dimona που «πάγωσε» το Ισραήλ
και έβαλε το καθεστώς σε... πυρηνικές σκέψεις Θρυαλλίδα για την πρωτοφανή
κλιμάκωση στην περιοχή, αποτέλεσε ο ιρανικός πύραυλος που έπληξε την περιοχή
Dimona στο νότιο Ισραήλ, με αποτέλεσμα να τραυματιστούν τουλάχιστον 180
άνθρωποι με τον αριθμό να αυξάνεται συνεχώς.
Ραδιοφωνικά μέσα του Ισραήλ μετέδωσαν
επίσης ότι ένα κτήριο στην περιοχή της Dimona κατέρρευσε μετά από την πτώση
ιρανικού πυραύλου, εντείνοντας τον πανικό και τις ανησυχίες για την ασφάλεια
των πολιτών.
Η επίθεση στην Dimona υπογραμμίζει την
κλιμάκωση της έντασης μεταξύ Ιράν και Ισραήλ και δείχνει ότι η στρατηγική
εμβέλεια των ιρανικών πυραύλων πλέον απειλεί κρίσιμες εγκαταστάσεις και
κατοικημένες περιοχές στην Μέση Ανατολή.
Βίντεο που κυκλοφόρησε από ισραηλινά μέσα
ενημέρωσης δείχνει τη στιγμή που η μεγάλη βολή κατευθύνεται από τον ουρανό και
ακολουθεί η ισχυρή έκρηξη, προκαλώντας πανικό στους κατοίκους. Σύμφωνα με τον
Ισραηλινό δημόσιο ραδιοτηλεοπτικό φορέα Kan, που επικαλείται τις υπηρεσίες
πρώτων βοηθειών της χώρας, οι τραυματίες μεταφέρθηκαν αμέσως σε νοσοκομεία για
περίθαλψη.
Η αντίδραση της κυβέρνησης αναμένεται εντός
των επόμενων ωρών, καθώς η Dimona, μια σημαντική πόλη της ερήμου Negev,
βρίσκεται κοντά σε στρατιωτικές και βιομηχανικές υποδομές κρίσιμης σημασίας.
Τρόμος στο Ισραήλ για την πυρηνική εγκατάσταση . Η πόλη Dimona φιλοξενεί τον
βασικό πυρηνικό αντιδραστήρα της χώρας έρημο Negev, χτισμένο την δεκαετία του
1.960 μ.Χ. με γαλλική βοήθεια.
Ο αντιδραστήρας παράγει πλουτώνιο για
πιθανή χρήση σε πυρηνικές κεφαλές, υποστηρίζοντας το εκτιμώμενο ισραηλινό
οπλοστάσιο που κυμαίνεται μεταξύ 80 και 400 πυρηνικών όπλων. Αν και το Ισραήλ
ποτέ δεν επιβεβαιώνει τον ακριβή αριθμό, ο αντιδραστήρας της Dimona θεωρείται ο
πυρήνας της στρατηγικής αποτροπής της χώρας (https://www.bankingnews.gr/diethni/articles/864065/pagkosmio-deos-to-rosiko-telesigrafo-sto-israil-pou-akyrose-ti-lysi-sampson-tha-riksoume-pyrinika-sto-tel-aviv).
Η αναδιοργάνωση του
κόσμου – του Τιερί Μεϊσάν (voltairenet).
Ένας
παγκόσμιος χάρτης καταρτίστηκε κατά την Σύνοδο του Άνκορατζ, στις 15 Αυγούστου
2025. Ο παγκόσμιος επίπεδος χάρτης διαιρείται σε τρεις ζώνες επιρροής. Του
Τραμπ, του Πούτιν και του Σι Τζινπίνγκ. Αυτές υποδεικνύονται σε γενικές
γραμμές, και επί του παρόντος αποτελούν αντικείμενο λεπτομερέστερων
διαπραγματεύσεων.
Παρακολουθούμε την αναδιοργάνωση του κόσμου
μετά την Σύνοδο του Άνκορατζ (15 Αυγούστου 2025 μ.Χ.), την κατάπαυση του πυρός
στην Γάζα (10 Οκτωβρίου 2025 μ.Χ.) και την επιχείρηση «Απόλυτη
Αποφασιστικότητα» (Absolute Resolve) στην Βενεζουέλα (3 Ιανουαρίου 2026 μ.Χ.).
Είναι πλέον σαφές ότι οι πρόεδροι Ντόναλντ Τραμπ και Βλαντίμιρ Πούτιν μοίρασαν
τον κόσμο στην Αλάσκα. Η συνολική επικύρωση αυτής της συμφωνίας θα
πραγματοποιηθεί στην προσεχή σύνοδο Τραμπ–Σι.
Η μόνη πληροφορία που διαθέτουμε είναι ο
χάρτης του Ρωσικού Γενικού Επιτελείου, ο οποίος δημοσιεύθηκε από τον Αντρέι
Μαρτιάνωφ. Ο χάρτης αυτός διαιρεί τον κόσμο σε τρεις ζώνες επιρροής, κάτι που
δεν έρχεται σε αντίθεση με την αρχή ενός πολυπολικού κόσμου. Το πρωτογενές
διεθνές δίκαιο —δηλαδή το διεθνές δίκαιο προ της Ψυχροπολεμικής περιόδου—
επιλύει μόνον ορισμένα ζητήματα. Παρέχει στα κράτη πλήρη ελευθερία να πράττουν
ό,τι επιθυμούν, εντός των ορίων που τα ίδια έχουν θέσει για τον εαυτό τους.
Εξήγησα στην τελευταία μου αρθρογραφία ότι,
σε αντίθεση με όσα ισχυρίζονται όλοι, εάν οι Ηνωμένες Πολιτείες διέπραξαν
έγκλημα απαγάγοντας τον πρόεδρο Μαδούρο υπό το πρίσμα των προηγούμενων
«κανόνων», εντούτοις ενεργούσαν εντός των δικαιωμάτων τους βάσει των δικών τους
και μόνον δεσμεύσεων. Το γεγονός ότι αυτή η πραγματικότητα μας σοκάρει δεν
αλλάζει τίποτε. Από εδώ και στο εξής, με αυτόν τον τρόπο θα πρέπει να
λειτουργούμε.
Μέχρι σήμερα, ο κόσμος κυβερνιόταν από το
G5/6/7/8/7, το οποίο παλαιότερα αποτελούνταν από τη Γερμανία, τον Καναδά, τη
Γαλλία, τις Ηνωμένες Πολιτείες, την Ιταλία, την Ιαπωνία, το Ηνωμένο Βασίλειο
και την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Η εξαφάνισή του σηματοδοτεί το τέλος των
αγγλικής και γαλλικής αυτοκρατορίας. Πρέπει να αποδεχθούμε ότι η Γαλλία θα
αναγκαστεί να αποαποικιοποιήσει τη Νέα Καληδονία και την Πολυνησία· οι Ηνωμένες
Πολιτείες θα πρέπει να αποαποικιοποιήσουν τις Σαμόα, το Γκουάμ και τις Παρθένες
Νήσους· η Νέα Ζηλανδία θα πρέπει να αποαποικιοποιήσει το Τοκελάου· και τέλος το
Ηνωμένο Βασίλειο θα πρέπει να αποαποικιοποιήσει την Ανγκίλα, τις Βερμούδες, τις
Παρθένες Νήσους, τα Νησιά Κέιμαν και Φώκλαντ (Μαλβίνες), το Γιβραλτάρ, το
Μονσεράτ, την Αγία Ελένη και τα Νησιά Τερκς και Κάικος.
Αυτές οι διαδικασίες θα πρέπει να
πραγματοποιηθούν πολύ γρήγορα, εάν η Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Νέα
Ζηλανδία επιθυμούν να διατηρήσουν παρουσία στις πρώην αποικίες τους. Είναι
πιθανό η Κοινοπολιτεία (Commonwealth) να διαλυθεί. Τα κράτη-μέλη της θα
εγκαταλείψουν, τουλάχιστον, την κοινή τους υπηκοότητα.
Το G7 θα αντικατασταθεί από ένα C4/5,
αποτελούμενο από την Κίνα, τις Ηνωμένες Πολιτείες, την Ινδία και τη Ρωσία, στο
οποίο ο πρόεδρος Τραμπ ελπίζει να προσαρτήσει και την Ιαπωνία. Ωστόσο, είναι
πιθανό η Ιαπωνία να μην γίνει δεκτή, λαμβανομένων υπόψη των πολεμοχαρών της
δηλώσεων. Η Κίνα δεν έχει συγχωρήσει την άνοδο του ιαπωνικού αυτοκρατορικού
μιλιταρισμού, τον αρνητισμό (αναθεωρητισμό) της κυβέρνησης της Σανάε Τακαΐτσι,
τις βλέψεις της στα ταϊβανέζικα μικροτσίπ και τις έρευνές της για σπάνιες
γαίες.
Λόγω της αντίστοιχης ισχύος τους, οι
τέσσερις κύριες παγκόσμιες δυνάμεις θα μπορούν να αποφασίζουν να πράττουν ό,τι
επιθυμούν σε όλες τις περιπτώσεις που δεν ρυθμίζονται από το διεθνές δίκαιο —
όπως έπραξαν οι Ηνωμένες Πολιτείες στην Βενεζουέλα. Πολλές περιφερειακές
συμμαχίες θα επιτρέψουν σε δευτερεύουσες δυνάμεις να διαδραματίσουν σημαντικό
ρόλο.
Δεν θα αναφερθώ στο ΝΑΤΟ, το οποίο θα
διαλυθεί έως τα μέσα του 2027, ή και νωρίτερα, εάν το επιτρέψει η μεταβίβαση
της Γροιλανδίας από τη Δανία στις Ηνωμένες Πολιτείες. Οι εκκλήσεις ορισμένων
Ευρωπαίων δεν θα αλλάξουν τίποτε: δεν πρόκειται να πολεμήσουν τις Ηνωμένες
Πολιτείες περισσότερο απ’ ό,τι θα πολεμούσαν την Ρωσία. Η συμμαχία AUKUS
(Αυστραλία, Ηνωμένες Πολιτείες, Ηνωμένο Βασίλειο) επίσης δεν θα επιβιώσει της
παγκόσμιας αναδιανομής.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση αναμένεται επίσης να
εξαφανιστεί. Η περιοδεία της Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν στην τελετή υπογραφής της
συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου ΕΕ–Mercosur απλώς επιταχύνει την πτώση της: οι
λαοί της Γαλλίας, της Πολωνίας, της Αυστρίας, της Ιρλανδίας και της Ουγγαρίας
συνειδητοποίησαν μόλις τώρα ότι αυτή η γραφειοκρατία δεν υπερασπίζεται τα
συμφέροντά τους, αλλά θυσιάζει τους αγρότες τους στις ανάγκες της Γερμανικής
βιομηχανίας.
Αρκετοί οργανισμοί θα αναλάβουν τη σκυτάλη:
η Διακλαδική Εκστρατευτική Δύναμη (Joint Expeditionary Force – JEF), ένα είδος
βρετανικού «μίνι ΝΑΤΟ», περιλαμβάνει ήδη την Εσθονία, τη Λιθουανία, τη Λετονία,
την Δανία, τη Νορβηγία, την Ισλανδία, την Σουηδία, τη Φινλανδία και τις Κάτω
Χώρες γύρω από το Ηνωμένο Βασίλειο. Η Ουκρανία θα ενταχθεί σε αυτήν, ενώ η
Ισλανδία θα προσεγγίσει τις Ηνωμένες Πολιτείες (μετά την παραχώρηση της
Γροιλανδίας). Πράγματι, ο Καναδάς και η Γροιλανδία βρίσκονται στην αμερικανική
υφαλοκρηπίδα, όπως και μέρος της Ισλανδίας, γεγονός που δημιουργεί εύλογη όρεξη
στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Από την πλευρά τους, η Βουλγαρία, η
Φινλανδία, η Λετονία, η Λιθουανία, η Πολωνία και η Σουηδία έχουν ήδη
συγκροτήσει μια «Συμμαχία του Ανατολικού Μετώπου». Δεν είναι βέβαιο ότι αυτή η
νέα οργάνωση θα έχει διάρκεια, καθώς προς το παρόν δεν διαθέτει ούτε
προϋπολογισμό ούτε γραμματεία.
Οι στρατιωτικές αυτές συμμαχίες θα
πλαισιωθούν από πολιτικούς συνασπισμούς, όπως η Ευρωπαϊκή Ένωση πλαισίωσε το
ΝΑΤΟ. Η Πρωτοβουλία των Τριών Θαλασσών αποτελεί το κύριο παράδειγμα. Συγκεντρώνει
την Αυστρία, την Βουλγαρία, την Κροατία, την Εσθονία, την Ελλάδα, την Ουγγαρία,
την Λετονία, την Λιθουανία, την Πολωνία, την Ρουμανία, τη Σλοβακία, την
Σλοβενία και την Τσεχία. Στόχος της είναι η ανασύσταση της μεσαιωνικής
Δημοκρατίας των Δύο Εθνών ή του σχεδίου Ομοσπονδίας Międzymorze του στρατάρχη
Γιούζεφ Πιουσούτσκι: η δημιουργία μιας ομοσπονδίας μεταξύ Γερμανίας και Ρωσίας.
Πρόκειται για πολωνικό σχέδιο, το οποίο
προωθεί ο πρόεδρος Κάρολ Ναβρότσκι (Νόμος και Δικαιοσύνη), ενώ η Συμμαχία του
Ανατολικού Μετώπου αποτελεί σχέδιο του πρωθυπουργού Ντόναλντ Τουσκ (Πολιτική
Πλατφόρμα).
Στη Μέση Ανατολή, η δυαδικότητα Σαουδικής
Αραβίας/Ιράν έλαβε τέλος με την κινεζική διαμεσολάβηση του 2023 μ.Χ.
Αντικαθίσταται πλέον από τον ανταγωνισμό Σαουδικής Αραβίας / Ηνωμένων Αραβικών
Εμιράτων. Αυτός έχει ήδη εκδηλωθεί στην Υεμένη και στο Σουδάν. Εκείνοι που,
πριν από μόλις τέσσερα χρόνια, ήταν οι καλύτεροι φίλοι του κόσμου, είναι πλέον
απόλυτοι αντίπαλοι.
Το Ριάντ επιχειρεί να συσπειρώσει πίσω του
το Πακιστάν, την Τουρκία, την Αίγυπτο και την Σομαλία. Από την πλευρά του, το
Αμπού Ντάμπι, το οποίο έχει ήδη συνάψει στρατιωτικές συμμαχίες με φατρίες στο
Σουδάν, την Λιβύη και την Σομαλία, αναμένεται να προσεγγίσει ακόμη περισσότερο
το Ισραήλ και να εντάξει στην επιρροή του την Αιθιοπία.
Στην Αφρική, η Συμμαχία των Κρατών του
Σαχέλ, αποτελούμενη από την Μπουρκίνα Φάσο, το Μάλι και τον Νίγηρα, είναι η
μόνη περιφερειακή στρατιωτική συμμαχία. Αναμένεται να ενθαρρυνθεί από την Κίνα
και την Ρωσία.
Στη Λατινική Αμερική, η Μπολιβαριανή
Συμμαχία των Λαών της Δικής μας Αμερικής (ALBA) δεν λειτουργεί πλέον.
Αντιθέτως, σχηματίζεται ένας συνασπισμός γύρω από την Αργεντινή και την Χιλή,
με τη συγκατάθεση των Ηνωμένων Πολιτειών.
Η Κίνα, η Ινδία και η Ρωσία επιθυμούν να
διατηρήσουν τα Ηνωμένα Έθνη. Ως εκ τούτου, ο Πρόεδρος Τραμπ παραιτήθηκε από την
ιδέα να αποχωρήσει από το «Γυάλινο Παλάτι». Πρέπει να γίνει σαφές ότι μεγάλο
μέρος όσων οικοδόμησε ο ΟΗΕ θα αποδομηθεί, προκειμένου να καταστεί συμβατό με
το διεθνές δίκαιο. Διότι, αντίθετα με ό,τι έχουμε πείσει τους εαυτούς μας να
πιστεύουν, τα Ηνωμένα Έθνη δεν ταυτίζονται με το διεθνές δίκαιο (https://corfiatiko.blogspot.com/2026/01/voltairenet.htmls).
Άνδρας
του Τζολάνι/Σαρά σκότωσε Αμερικανούς στρατιώτες στην Συρία. Ο άνδρας που
σκότωσε τρεις Αμερικανούς στην Συρία ήταν μέλος των Συριακών δυνάμεων
ασφαλείας, δήλωσε σήμερα στο AFP Σύρος αξιωματούχος, σύμφωνα με τον οποίο 11
μέλη των δυνάμεων αυτών έχουν συλληφθεί μετά την επίθεση.
Τρεις Αμερικανοί – δύο
στρατιώτες και ένας διερμηνέας– σκοτώθηκαν χθες στην επαρχία Παλμύρα την ώρα
που βρίσκονταν σε αποστολή, ανακοίνωσε το Πεντάγωνο. Ο δράστης της επίθεσης
σκοτώθηκε επίσης.
«Ο δράστης ήταν εδώ και
περισσότερους από δέκα μήνες μέλος των δυνάμεων της Γενικής Ασφάλειας που
υπάγεται στο Υπουργείο Εσωτερικών και είχε αναλάβει πόστα σε διάφορες πόλεις
προτού πάρει μετάθεση για την Παλμύρα», εξήγησε ο αξιωματούχος αυτός.
«Ένδεκα μέλη των δυνάμεων
της Γενικής Ασφάλειας έχουν συλληφθεί και ανακρίνονται μετά την επίθεση»,
πρόσθεσε ο ίδιος που θέλησε να διατηρήσει την ανωνυμία του λόγω της ευαίσθητης
φύσης της υπόθεσης. Η Ουάσινγκτον ανακοίνωσε ότι οι Αμερικανοί σκοτώθηκαν σε
«ενέδρα μοναχικού ενόπλου» της οργάνωσης Ισλαμικό Κράτος, το οποίο στο παρελθόν
έλεγχε την περιοχή της Παλμύρας προτού ηττηθεί.
Ακόμη τρεις Αμερικανοί
στρατιώτες τραυματίστηκαν στην επίθεση αυτή, σύμφωνα με το διοικητήριο των
αμερικανικών ενόπλων δυνάμεων αρμόδιο για την Μέση Ανατολή (Centcom). «Θα
ανταποδώσουμε», τόνισε ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ μιλώντας σε
δημοσιογράφους, δηλώνοντας ότι επρόκειτο για μια επίθεση του ΙΚ που εξαπολύθηκε
«σε μια πολύ επικίνδυνη περιοχή της Συρίας, την οποία δεν ελέγχει πλήρως» η
συριακή κυβέρνηση.
Αυτή είναι η πρώτη φορά
που σημειώνεται μια τέτοιου είδους επίθεση στη Συρία εδώ και έναν χρόνο, αφότου
κατέλαβε την εξουσία στη χώρα ένας συνασπισμός ισλαμιστικών δυνάμεων, ο οποίος
ανέτρεψε τον Σύρο πρόεδρο Μπασάρ αλ Άσαντ και έχει κάνει βήματα προσέγγισης με
τις ΗΠΑ.
Ο εκπρόσωπος του
Πενταγώνου Σον Παρνέλ δήλωσε ότι οι Αμερικανοί στρατιώτες βρίσκονταν στην
Παλμύρα για «μια αποστολή υποστήριξης των επιχειρήσεων κατά του ΙΚ». Η συριακή
κυβέρνηση καταδίκασε «την τρομοκρατική επίθεση», από την οποία τραυματίστηκαν
και δύο Σύροι μέλη των δυνάμεων ασφαλείας, σύμφωνα με το πρακτορείο SANA (https://www.defence-point.gr/andras-toy-tzolani-sara-skotose-amerikanoys-stratiotes-stin-syriabf/).
Συρία:
Τρεις Αμερικανοί σκοτώθηκαν από επίθεση του Ισλαμικού Κράτους, σύμφωνα με την
Ουάσιγκτον. Ο δράστης ήταν μέλος των συριακών δυνάμεων ασφαλείας, τονίζει η
Δαμασκός - Τραμπ: «Οι ΗΠΑ θα απαντήσουν εάν δεχθούν ξανά επίθεση».
Τρεις Αμερικανοί – δύο
στρατιώτες και ένας διερμηνέας – μέλη μιας κοινής αντιπροσωπείας αμερικανικών
και συριακών δυνάμεων, σκοτώθηκαν σήμερα στη Συρία σε «ενέδρα από έναν ελεύθερο
σκοπευτή» του Ισλαμικού Κράτους, ανακοίνωσε η Ουάσιγκτον, με τη Δαμασκό να
δηλώνει ότι ο δράστης ήταν μέλος των συριακών δυνάμεων ασφαλείας.
Τρεις άλλοι Αμερικανοί
στρατιώτες τραυματίστηκαν στην επίθεση, ανακοίνωσε το διοικητήριο των
αμερικανικών ενόπλων δυνάμεων, που είναι αρμόδιο για την περιοχή της Μέσης
Ανατολής (CENTCOM), προσθέτοντας ότι ο ένοπλος σκοτώθηκε.
Ο εκπρόσωπος του
αμερικανικού Πενταγώνου, Σον Πάρνελ, επιβεβαίωσε στο X ότι ο πολίτης που
σκοτώθηκε ήταν Αμερικανός διερμηνέας. Στην ανακοίνωσή της, η CENTCOM τόνισε ότι
η επίθεση έγινε από έναν ένοπλο που έδρασε μόνος του και η επίθεση συνέβη στην
πόλη Παλμύρα της κεντρικής Συρίας.
«Συμμαχικές δυνάμεις»
σκότωσαν τον δράστη, έγραψε ο υπουργός Άμυνας των ΗΠΑ, Πιτ Χέγκσεθ, σε ανάρτηση
στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ο υπουργός χαρακτήρισε τον δράστη «κτήνος» και εξέδωσε
προειδοποίηση: «Αν στοχεύετε Αμερικανούς – οπουδήποτε στον κόσμο – θα περάσετε
το υπόλοιπο της σύντομης, αγχωτικής ζωής σας γνωρίζοντας ότι οι Ηνωμένες
Πολιτείες θα σας κυνηγήσουν, θα σας βρουν και θα σας σκοτώσουν χωρίς έλεος».
Ο εκπρόσωπος του συριακού
υπουργείου Εσωτερικών Ανουάρ αλ Μπάμπα δήλωσε στο συριακό τηλεοπτικό δίκτυο
Al-Ikhbariya ότι ο δράστης της επίθεσης ήταν μέλος των συριακών δυνάμεων
ασφαλείας, με εξτρεμιστική ιδεολογία. Πρόσθεσε πως ο δράστης δεν είχε ηγετικό
ρόλο στις δυνάμεις ασφαλείας. Τρεις Σύροι αξιωματούχοι τόνισαν στο Reutes ότι ο
δράστης ήταν Σύρος.
Ο αλ Μπάμπα υποστήριξε
ότι οι δυνάμεις του διεθνούς συνασπισμού δυνάμεων που υπό την ηγεσία των ΗΠΑ
πολεμούν το Ισλαμικό Κράτος, αγνόησαν προειδοποιήσεις σχετικά με κινδύνους παρεισφρήσεως
του Ισλαμικού Κράτους.
«Υπήρξαν προηγούμενες
προειδοποιήσεις από τη διοίκηση εσωτερικής ασφάλειας προς τις
δυνάμεις-εταίρους» στην περιοχή της Παλμύρας, δήλωσε ο εκπρόσωπος του
Υπουργείου Εσωτερικών, Ανουάρ αλ-Μπάμπα, προσθέτοντας ότι «οι δυνάμεις του
διεθνούς συνασπισμού δεν έλαβαν υπόψη τις συριακές προειδοποιήσεις σχετικά με
μια πιθανή παρείσφρηση του ΙΚ». Τα ονόματα των θυμάτων στρατιωτών θα
γνωστοποιηθούν μετά την ειδοποίηση των συγγενών τους, ανακοίνωσε ο Αμερικανικός
στρατός.
Το Ισλαμικό Κράτος δεν
ανέλαβε αμέσως την ευθύνη, αλλά Αμερικανός υψηλόβαθμος αξιωματούχος σημείωσε
ότι οι αρχικές εκτιμήσεις δείχνουν ότι η τζιχαντιστική οργάνωση πιθανότατα ήταν
αυτή που πραγματοποίησε την επίθεση. Αυτή έγινε σε μια περιοχή που δεν
ελέγχεται από τη συριακή κυβέρνηση, δήλωσε ο αξιωματούχος.
Σύμφωνα με το συριακό
κρατικό πρακτορείο ειδήσεων SANA, η επίθεση είχε στόχο την αντιπροσωπεία κατά
την διάρκεια επίσκεψης της στην έρημο της Παλμύρας. Δύο Σύροι αξιωματούχοι
δήλωσαν στο Reuters ότι μια οχηματοπομπή συριακών και αμερικανικών δυνάμεων –
μέλη του διεθνή συνασπισμού δυνάμεων που υπό την ηγεσία των ΗΠΑ πολεμά το
Ισλαμικό Κράτος – δέχθηκε πυρά.
Η Αμερικανική αποστολή
βρισκόταν στην Παλμύρα, επιβεβαίωσε ο Πάρνελ, για μια «αποστολή υποστήριξης των
συνεχιζόμενων επιχειρήσεων κατά του ΙΚ/αντιτρομοκρατίας στην περιοχή». «Η
επίθεση βρίσκεται υπό διερεύνηση», πρόσθεσε.
Ο Τομ Μπαράκ, πρέσβης των
ΗΠΑ στην Τουρκία και ειδικός απεσταλμένος στη Συρία, καταδίκασε την επίθεση.
«Θρηνούμε την απώλεια τριών γενναίων Αμερικανών στρατιωτικών και πολιτικού
προσωπικού και ευχόμαστε ταχεία ανάρρωση στους Σύρους στρατιώτες που
τραυματίστηκαν στην επίθεση», δήλωσε ο Μπαράκ σε ανακοίνωσή του. «Παραμένουμε
δεσμευμένοι στην καταπολέμηση της τρομοκρατίας με τους Σύρους εταίρους μας», συμπλήρωσε.
Το SANA, επικαλούμενο
πηγή ασφαλείας, τόνισε ότι δύο Σύροι στρατιωτικοί τραυματίστηκαν στην επίθεση.
Πρόκειται για το πρώτο τέτοιο γνωστό περιστατικό που γίνεται σημειώνεται από
τότε που ένας ισλαμιστικός συνασπισμός κατέλαβε την εξουσία στην Συρία πριν ένα
χρόνο, ανατρέποντας το καθεστώς του Μπασάρ αλ Ασαντ.
Το Συριακό Παρατηρητήριο
Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων ανέφερε πως η επίσκεψη της Αμερικανικής αντιπροσωπείας
στην Παλμύρα «είναι μέρος μιας στρατηγικής των ΗΠΑ για την επέκταση της
παρουσίας της στην Συρία», ιδιαίτερα σε ερημικές περιοχές.
Το Ισλαμικό Κράτος (ΙΚ)
είχε θέσει υπό τον έλεγχό του την ερημική επαρχία της Παλμύρας πριν ηττηθεί το
2019 μ.Χ. από τον υπό τις ΗΠΑ διεθνή συνασπισμό κατά του ΙΚ. Παρά την ήττα της
τζιχαντιτικής οργάνωσης, μαχητές της, που έχουν υποχωρήσει στην απέραντη
Συριακή έρημο, συνεχίζουν να εξαπολύουν σποραδικές επιθέσεις.
Κατά την διάρκεια της
επίσκεψης του Σύρου προσωρινού προέδρου Αχμάντ αλ Σάρα στην Ουάσινγκτον τον
περασμένο μήνα, η Δαμασκός εντάχθηκε σε αυτόν τον διεθνή συνασπισμό κατά του
ΙΚ. Αμερικανικές δυνάμεις στην Συρία είναι αναπτυγμένες σε περιοχές υπό
κουρδικό έλεγχο στην Βόρεια Συρία, καθώς και στην βάση αλ Τανφ κοντά στα σύνορα
με την Ιορδανία.
Τραμπ: «Οι ΗΠΑ θα
απαντήσουν στο Ισλαμικό Κράτος, εάν δεχθούν ξανά επίθεση». Οι Ηνωμένες
Πολιτείες θα ανταποδώσουν τα πυρά κατά του Ισλαμικού Κράτους εάν οι δυνάμεις
τους δεχθούν ξανά επίθεση, δήλωσε ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, μετά την
δολοφονία τριών Αμερικανών στρατιωτικών από ένοπλο στη Συρία, μιλώντας στους
δημοσιογράφους έξω από τον Λευκό Οίκο. Ο Τραμπ ανέφερε ότι οι Αμερικανοί
στρατιωτικοί έπεσαν σε ενέδρα (https://www.zougla.gr/kosmos/syria-treis-amerikanoi-skotothikan-apo-epithesi-tou-islamikou-kratous-symfona-me-tin-ouasigkton//).
Στο νοσοκομείο ο
βασιλιάς Σαλμάν της Σαουδικής Αραβίας. Προήδρευσε τελευταία φορά σε συνεδρίαση
του υπουργικού συμβουλίου την Τρίτη, σύμφωνα με το κρατικό πρακτορείο ειδήσεων
SPA O 90χρονος βασιλιάς Σαλμάν της Σαουδικής Αραβίας υποβλήθηκε σε ιατρικές
εξετάσεις σε νοσοκομείο στο Ριάντ, ανέφερε το κρατικό πρακτορείο ειδήσεων
σήμερα, Παρασκευή.
Βασιλιάς της μεγαλύτερης εξαγωγικής χώρας
πετρελαίου στον κόσμο και σημαντικός σύμμαχος των ΗΠΑ στην Μέση Ανατολή, είχε
λάβει ιατρική περίθαλψη για φλεγμονή των πνευμόνων το 2024 μ.Χ. Προήδρευσε
τελευταία φορά σε συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου την Τρίτη, σύμφωνα με το
κρατικό πρακτορείο ειδήσεων SPA (https://www.pentapostagma.gr/kosmos/7349776_sto-nosokomeio-o-basilias-salman-tis-saoydikis-arabiasl).
Υπεγράφη η συμφωνία
για την δημιουργία ισλαμικού ΝΑΤΟ: Τουρκία, Σαουδική Αραβία και Πακιστάν μαζί.
Σε μια επιβεβαίωση του pronews.gr, το Πακιστάν, η Σαουδική Αραβία και η Τουρκία
ετοίμασαν ένα προσχέδιο τριμερούς αμυντικής συμφωνίας μετά από σχεδόν ένα χρόνο
συνομιλιών, σύμφωνα με τον υπουργό Αμυντικής Παραγωγής του Πακιστάν,
σηματοδοτώντας μια κίνηση για την δημιουργία ενός νέου περιφερειακού μπλοκ
ασφαλείας ανεξάρτητου από τις δυτικές συμμαχίες.
Τούρκοι αξιωματούχοι επιβεβαίωσαν τις
συνομιλίες αλλά δήλωσαν ότι δεν έχει υπογραφεί συμφωνία ακόμα (αναφέροντας όμως
ότι υπάρχει συμφωνία), με την κοινή αυτή δύναμη να στοχεύει στην οικοδόμηση
μιας πλατφόρμας συνεργασίας για την αντιμετώπιση της αστάθειας, της
τρομοκρατίας και των εξωτερικών «ηγεμονιών» σε μια ασταθή περιοχή.
Το pronews.gr είχε αποκαλύψει ότι προ των
πυλών η υπογραφή μιας συμφωνίας, καθώς Σαουδική Αραβία διαφοροποιήθηκε πλήρως
για πρώτη φορά μετά το 1.979 μ.Χ. με τις ΗΠΑ στο θέμα του Ιράν, με επίσημη
δήλωση κυβερνητικού αξιωματούχου που δήλωσε ότι «η Αμερική σαμποτάρει σκόπιμα
την διαδικασία ειρήνευσης της χώρας μας με το Ιράν»!
Και επίσης ότι έχει συμπήξει συμμαχία με
Τουρκία και Πακιστάν προς υποστήριξη του Ιράν. Συγκεκριμένα υψηλόβαθμος
Σαουδάραβας αξιωματούχος δήλωσε ότι: «Όταν τα διυλιστήριά μας δέχτηκαν επίθεση
(σ.σ.: εννοεί την περίοδο εντάσεων με τους Χούθι) ζητήσαμε βοήθεια από τις ΗΠΑ—αλλά
παρέμειναν σιωπηλοί.
Τώρα, καθώς προσπαθούμε να κάνουμε ειρήνη
με το Ιράν και να μειώσουμε τις εντάσεις, η Αμερική σαμποτάρει σκόπιμα την
διαδικασία. Θέλουν πόλεμο. Οι ΗΠΑ είναι μια πολεμική αυτοκρατορία· δεν μπορούν
να επιβιώσουν χωρίς σύγκρουση».
Είναι γεγονός ότι για κάποιο παράδοξο τρόπο
το Ριάντ, παρά την κολοσσιαία συμφωνία ύψους 1 τρις. στο πρόσφατο ταξίδι του
Ν.Τραμπ στην χώρα, έχει αλλάξει τακτική και πολιτική έναντι των ΗΠΑ και όχι μόνο:
Τα μέχρι πρότινος απόλυτα συμμαχικά ΗΑΕ (η
Σαουδική Αραβία επηρέαζε μέχρι σημείου εξάρτησης το Άμπου Ντάμπι), πλέον είναι
εχθρός και βομβαρδίζονται οι θέσεις του στην Υεμένη (!) ενώ τα σαουδαραβικά
συμφέροντα στο Σουδάν είναι πλήρως τοποθετημένο υπέρ του Χαρτούμ και κατά της
συμμαχίας Ισραήλ, ΗΠΑ, ΗΑΕ που στηρίζει το Νότιο Σουδάν!
Και στην Υεμένη εκεί που Σαουδική Αραβία
και ΗΑΕ βομβάρδιζαν τους Χούθι, τώρα οι Σαουδάραβες βομβαρδίζουν τα στρατεύματα
των ΗΑΕ! Είναι ίσως η μεγαλύτερη γεωστρατηγική «μεταμόρφωση» των τελευταίων 25
ετών, με την Σαουδική Αραβία να προσεγγίζει και να στηρίζει τον μέχρι πρότινος,
άσπονδο εχθρό, το Ιράν και το θεοκρατικό καθεστώς της Τεχεράνης! Να σημειώσουμε
και κάτι που έχει ενδιαφέρον: Το «σφιχταγκάλιασμα» με το, επίσης κάποτε εχθρικό
Κατάρ, αλλά και την… Τουρκία και την συμφωνία πλήρους αμυντικής συνεργασίας με
το Πακιστάν (https://www.pronews.gr/amyna-asfaleia/diethnis-asfaleia/ypegrafi-i-symfonia-gia-tin-dimiourgia-islamikou-nato-tourkia-saoudiki-aravia-kai-pakistan-mazi/)!
Καζάνι
που βράζει η Συρία - Για πρώτη φορά επίθεση του ISIS σε περιπολία των ΗΠΑ,
νεκροί και τραυματίες. Ένοπλη επίθεση σημειώθηκε στην Παλμύρα κατά κοινής
περιπολίας συριακών δυνάμεων ασφαλείας και της αμερικανοκίνητης συμμαχίας, με
έναν Σύρο νεκρό και τραυματίες Αμερικανούς στρατιώτες.
Στις 13 Σεπτεμβρίου,
αντιπροσωπεία της συμμαχίας υπό την ηγεσία των Ηνωμένων Πολιτειών, η οποία
ολοκλήρωνε κοινή περιπολία με Συριακές δυνάμεις ασφαλείας, δέχθηκε πυρά στην
κεντρική πόλη Παλμύρα, σύμφωνα με το Συριακό Αραβικό Πρακτορείο Ειδήσεων
(SANA).
Το κρατικό πρακτορείο ανέφερε
σε αναρτήσεις του στο Telegram ότι δύο μέλη των Συριακών δυνάμεων ασφαλείας και
«αρκετοί» Αμερικανοί στρατιώτες τραυματίστηκαν, ενώ ο δράστης σκοτώθηκε.
Πρόσθεσε ότι «προς το
παρόν δεν υπάρχουν περαιτέρω πληροφορίες σχετικά με τα κίνητρα ή τις συνθήκες
του περιστατικού». Αργότερα, το κυβερνητικά προσκείμενο Syria TV μετέδωσε ότι
ένας από τους δύο Σύρους τραυματίες υπέκυψε στα τραύματά του.
Νωρίτερα, κυκλοφόρησε στο
διαδίκτυο φωτογραφία που φέρεται να δείχνει αμερικανικό στρατιωτικό ελικόπτερο
να απομακρύνει τραυματίες από την Παλμύρα προς την βάση al-Tanf στην
Νοτιοανατολική Syria.
Άλλες φωτογραφίες και
βίντεο που αναρτήθηκαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δείχνουν Αμερικανούς
στρατιώτες και συμμαχικές συριακές δυνάμεις να αποκλείουν τους δρόμους που οδηγούν
στην Παλμύρα, καθώς και ένα αμερικανικό μαχητικό F-16 να πετά σε εξαιρετικά
χαμηλό ύψος πάνω από την πόλη, πιθανότατα για να καλύψει την επιχείρηση
εκκένωσης. Το SANA επιβεβαίωσε ότι η κυκλοφορία διακόπηκε στον αυτοκινητόδρομο
Δαμασκού–Deir Ezzor, ο οποίος περνά από την Παλμύρα, ως αποτέλεσμα της
επίθεσης.
Ο Saleh al-Hamoui, πρώην
διοικητής της Hay’at Tahrir al-Sham (HTS) – της ισλαμιστικής οργάνωσης που
ανέτρεψε το καθεστώς Assad πέρυσι και συγκρότησε τις τρέχουσες κυβερνητικές,
στρατιωτικές και αστυνομικές δομές πριν διαλυθεί – παρουσίασε εντελώς
διαφορετική εκδοχή.
Σε ανάρτησή του στο
Telegram, ο al-Hamoui ισχυρίστηκε ότι κατά την επίσκεψη της αμερικανικής
αντιπροσωπείας, ο σωματοφύλακας του επικεφαλής της GSS στην περιοχή, Abu Jaber
«Sufyan», ανατινάχθηκε. Συνόδευσε την ανάρτηση με φωτογραφία του συγκεκριμένου
διοικητή να σφίγγει το χέρι Αμερικανού αξιωματικού σε προηγούμενη συνάντηση.
Αυτή ήταν η πρώτη επίθεση
εναντίον αμερικανικών στρατευμάτων στη Συρία από τότε που η χώρα εντάχθηκε στον
υπό τις ΗΠΑ συνασπισμό κατά του ISIS τον περασμένο μήνα. Η ένταξη της Συρίας
στον συνασπισμό ακολούθησε ιστορική συνάντηση στις 10 Νοεμβρίου μεταξύ του
Προέδρου των ΗΠΑ Donald Trump και του Προέδρου της Syria Ahmed al-Sharaa –
πρώην ηγέτη της HTS, ο οποίος μέχρι πρόσφατα τελούσε υπό κυρώσεις του ΟΗΕ –
στον Λευκό Οίκο.
Η Κεντρική Διοίκηση των
ΗΠΑ (CENTCOM) ανακοίνωσε στις 30 Νοεμβρίου ότι οι δυνάμεις της εντόπισαν και
κατέστρεψαν περισσότερες από 15 τοποθεσίες με αποθήκες όπλων του ISIS στην
Νότια Συρία, σε συνεργασία με κυβερνητικές δυνάμεις, στην πρώτη κοινή
επιχείρηση αυτού του είδους.
Η επίθεση στην Παλμύρα
σημειώθηκε μία ημέρα αφότου δεδομένα εναέριας κυκλοφορίας αποκάλυψαν ότι drones
και αεροσκάφη πληροφοριών της συμμαχίας άρχισαν να επιχειρούν σε ολόκληρη την
Συρία.
Η CENTCOM δεν έχει ακόμη
εκδώσει ανακοίνωση που να διευκρινίζει τι ακριβώς συνέβη. Μια επίθεση εκ των
έσω θα ήταν ιδιαίτερα ντροπιαστική για την Δαμασκό, γεγονός που δημιουργεί
υποψίες ότι το SANA ενδέχεται να παραποίησε τα γεγονότα. Ακτιβιστές και
ερευνητές έχουν επανειλημμένα προειδοποιήσει για διείσδυση του ISIS στις νέες
στρατιωτικές και αστυνομικές δομές της Συρίας.
Η Δαμασκός έδωσε
προτεραιότητα σε πρώην μέλη της HTS και των συμμάχων της, συμπεριλαμβανομένων
ξένων μαχητών, διατηρώντας αυστηρή ισλαμιστική ιδεολογία και αποκλείοντας πρώην
αξιωματικούς και μέλη μειονοτήτων. Ως αποτέλεσμα, οι δομές αυτές κυριαρχούνται
από ριζοσπαστικά στοιχεία, είτε μέλη του ISIS είτε όχι, τα οποία αντιτίθενται
στην απόφαση ένταξης στον συνασπισμό (https://www.bankingnews.gr/diethni/articles/844110/pyritidapothiki-i-syria-epithesi-tou-isis-se-koini-amerikano-syriaki-peripolia-nekroi-kai-travmaties-vid).
Ιράκ:
Οι ένοπλες οργανώσεις συζητούν τον αφοπλισμό τους αλλά ζητούν την αποχώρηση των
Αμερικανικών στρατευμάτων. Ο επικεφαλής της ανώτατης δικαστικής αρχής του Ιράκ
ανακοίνωσε ότι οι ηγέτες των ένοπλων παρατάξεων δέχτηκαν να συνεργαστούν στο
ακανθώδες θέμα του μονοπωλίου των όπλων από το κράτος, με άλλα λόγια την
παράδοση των όπλων και κατ’ επέκταση τον αφοπλισμό τους.
Η πανίσχυρη οργάνωση
Καταέμπ Χεζμπολάχ διευκρίνισε ωστόσο ότι δέχεται να συζητήσει το θέμα μόνο μετά
την αποχώρηση των ξένων δυνάμεων από το Ιράκ. «Η αντίσταση είναι δικαίωμα και
τα όπλα θα παραμείνουν στα χέρια των μαχητών της» ανέφερε σε ανακοίνωσή
της. Οι ηγέτες των τριών άλλων
οργανώσεων εκτιμούν ότι έχει έρθει η ώρα να περάσουν τα όπλα αποκλειστικά υπό
τον έλεγχο του κράτους, ωστόσο δεν δεσμεύτηκαν ρητά ότι θα αφοπλιστούν.
Στην ανακοίνωσή του, ο
Φαΐκ Ζιντάν, ο πρόεδρος του Ανωτάτου Συμβουλίου των δικαστικών αρχών,
ευχαρίστησε τους αρχηγούς των οργανώσεων «που ακολούθησαν τη συμβουλή να
συντονιστούν ώστε να εφαρμοστεί το κράτος δικαίου, να αναλάβει το κράτος τον
έλεγχο των όπλων και να στραφούν προς την πολιτική δράση όταν παρέλθει η εθνική
ανάγκη για στρατιωτική δράση».
Μετά τις βουλευτικές
εκλογές του Νοεμβρίου, οι ΗΠΑ – που διατηρούν δυνάμεις στο Ιράκ – απαίτησαν από
την μελλοντική κυβέρνηση να διαλύσει έξι ένοπλες οργανώσεις, σύμφωνα με
Ιρακινούς αξιωματούχους και διπλωμάτες που ρωτήθηκαν από το Γαλλικό Πρακτορείο.
Η Ουάσινγκτον έχει ήδη
χαρακτηρίσει «τρομοκρατικές οργανώσεις» πολλές ένοπλες ιρακινές ομάδες. Οι
περισσότερες συνδέονται με την Χασντ Αλ Σάαμπι, έναν συνασπισμό πρώην
παραστρατιωτικών οργανώσεων που σήμερα έχει ενταχθεί στις τακτικές ένοπλες
δυνάμεις όμως κατηγορούνται ότι δρουν εκτός των κρατικών δομών.
Ορισμένες από τις ομάδες
ενίσχυσαν επίσης την επιρροή τους στο Κοινοβούλιο στο οποίο πλειοψηφεί το
Πλαίσιο Συντονισμού, μια συμμαχία σιιτικών, φιλοϊρανικών κομμάτων. Αυτή η
συμμαχία αναμένεται ότι θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην επιλογή του
πρωθυπουργού της χώρας, μια θέση που κατά παράδοση αναλαμβάνεται από σιίτες
πολιτικούς. Έπειτα από κάθε εκλογική διαδικασία ο πρωθυπουργός επιλέγεται μέσα
από επίπονες διαπραγματεύσεις, κυρίως μεταξύ των σιιτικών κομμάτων.
Οι ένοπλες, σιιτικές
οργανώσεις του Ιράκ, που ανήκουν σε αυτό που το Ιράν αποκαλεί «άξονα της
αντίστασης» εναντίον του Ισραήλ, ζητούν την αποχώρηση των Αμερικανών στρατιωτών
που αναπτύχθηκαν στη χώρα στο πλαίσιο του πολέμου κατά των τζιχαντιστών. Έχουν
εξαπολύσει πολλές επιθέσεις εναντίον τους.
Μία από αυτές, η σιιτική
Ασάιμπ Αχλ Αλ Χακ, με επικεφαλής τον Καΐς αλ Χαζάλι, απέσπασε 27 έδρες (σε
σύνολο 329) στις εκλογές του Νοεμβρίου. Νωρίτερα αυτήν την εβδομάδα ο ηγέτης
της είπε ότι πιστεύει στη «συνεχή έκκληση» να περιοριστούν τα όπλα μόνο στον
έλεγχο του κράτους, σημειώνοντας: «Αποτελούμε πλέον μέρος του κράτους». Δύο
άλλες ομάδες έχουν συμφωνήσει με αυτήν την πρόταση (https://www.onalert.gr/kosmos/irak-oi-enoples-organoseis-syzitoyn-ton-afoplismo-toys-alla-zitoyn-tin-apochorisi-ton-amerikanikon-strateymaton/652902/).
Ο
λύκος φυλά τα πρόβατα! Τούρκοι στα σύνορα Σερβίας-Κοσόβου. Σύμφωνα με τουρκικά
δημοσιεύματα, οι Τούρκοι στρατιώτες που υπηρετούν στο Τάγμα FRO υπό την KFOR
συνεχίζουν τις καθημερινές τους επιχειρήσεις σε όλο το Κοσσυφοπέδιο, ιδίως στις
παραμεθόριες περιοχές με την Σερβία.
Η KFOR δήλωσε ότι οι
στρατιώτες διεξήγαγαν περιπολίες για να παρέχουν μια ορατή και καθησυχαστική
παρουσία στο πεδίο, καθώς και για να αυξήσουν την επίγνωση της κατάστασης.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα:
«Χάρη στον επαγγελματισμό
και την αφοσιωμένη εργασία τους, οι Τούρκοι στρατιώτες συμβάλλουν στην
περιφερειακή σταθερότητα και διαδραματίζουν βασικό ρόλο στην αποστολή της KFOR
να διατηρήσει ένα ασφαλές περιβάλλον για όλους όσους ζουν στο Κοσσυφοπέδιο» (https://www.defence-point.gr/o-lykos-fyla-ta-provata-toyrkoi-sta-synora-servias-kosovoy).
Ισραηλινός
αναλυτής: Η Τουρκία είναι o μέγιστος κίνδυνος για όλους. Μια πυρηνικά ικανή
Τουρκία δεν θα άλλαζε απλά τις ισορροπίες στην περιοχή, αλλά θα ανέτρεπε την
λογική που τις στηρίζει, καταρρίπτοντας την αποτροπή από το Αιγαίο μέχρι τον
Κόλπο.
Αυτό υποστηρίζει ο
Ισραηλινός αμυντικός αναλυτής και πρώην αντιπρόεδρος Εξωτερικών Σχέσεων της
Ισραηλινής Αεροπορικής Βιομηχανίας, Σάι Γκαλ, κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου
για τα σχέδια της Τουρκίας. Που το στηρίζει όμως αυτό; Με ανάλυσή του στο
ισραηλινό Israel Hayom, ο Γκαλ επικρίνει τη διεθνή κοινότητα που κάνει τα
στραβά μάτια στο γεγονός ένα «κράτος-μέλος του ΝΑΤΟ προβάλει ισχύ πολύ πέρα από
τα σύνορά του».
Συγκεκριμένα αναφέρεται
στην έντονη κινητικότητα της Τουρκίας στην μακρινή Σομαλία, που για τους
περισσότερους, όπως λέει, παρατηρητές θεωρείται κακώς απλά εμπορικής και οικονομικής
φύσεως. Για τον ίδιο, η πραγματικότητα είναι πιο ωμή.
«Η Τουρκία χτίζει μια
δεύτερη στρατηγική γεωγραφία -υπεράκτια, με δυνατότητα άρνησης και πέρα από τα
μάτια του ΝΑΤΟ- έναν χώρο δοκιμής ικανοτήτων που το ΝΑΤΟ δεν μπορεί να
παρακολουθήσει, η Ευρώπη δεν μπορεί να διαμορφώσει και το Ιράν θα μπορούσε να
ζηλεύει.
Η Σομαλία είναι το
εργαστήριο και ο διάδρομος του Κόλπου του Άντεν–Ερυθράς Θάλασσας το θέατρο
επιχειρήσεων» λέει ο Γκαλ εξηγώντας πως χρησιμοποιεί η Άγκυρα την Σομαλία για
να εξελιχθεί σε πυρηνική δύναμη. Στην πραγματικότητα, το τουρκικό πρόγραμμα
δοκιμών πυραύλων είναι ένα πρότζεκτ δεκαετίας.
«Πυρηνικές υποδομές στο
Ακκούγιου με ρωσική τροφοδότηση
και αδιαφανείς ρήτρες, πακιστανική πυρηνική και πυραυλική τεχνογνωσία
ενσωματωμένη μέσω στρατιωτικών διαύλων, διακριτικές διαδρομές ουρανίου
εξερευνημένες μέσω Νίγηρα και τώρα μια μεγάλη, πολιτικά θωρακισμένη αφρικανική
ακτογραμμή για δοκιμή συστημάτων εκτόξευσης χωρίς την εποπτεία που δεσμεύει
κάθε κράτος του ΝΑΤΟ» σημειώνει (https://www.defence-point.gr/israilinos-analytis-i-toyrkia-einai-o-megistos-kindynos-gia-oloys).
Ισραηλινή ειδικός
αποκαλύπτει τι ετοιμάζει μυστικά η Τουρκία!...Και τι θα λάβει στο τέλος με
Ελληνική Κωνσταντινούπολη και Κουρδικό κράτος! Η Ντάνα Λεβί αναφέρει
χαρακτηριστικά για το κλίμα στην Τουρκία:
“Ας είμαστε σαφείς με την Τουρκία: Η
ποιότητα θα είναι πάντα πιο σημαντική από την ποσότητα. Η Τουρκία θέλει πόλεμο
και θα τον πετύχει. Στον πόλεμο, η
Τουρκία θα επιστρέψει στο σημείο εκκίνησής της, και η Κωνσταντινούπολη θα
ανήκει στους Έλληνες, το υπόλοιπο στους Κούρδους και η Μαύρη Θάλασσα στην
Ρωσία”.
Πρόκειται για μια επισήμανση την οποία οι
Νεο-Οθωμανοί Τούρκοι τρέμουν, ενώ ακολουθεί το μοτίβο της χθεσινής διαμάχης σε
ανώτατο επίπεδο μεταξύ του Ισραήλ καιτων ΗΠΑ, για μεροληπτική στάση του Τραμπ
στον Ερντογάν στο συριακό έδαφος, που έχει εξοργίσει τον Νετανιάχου.
Κάποιοι μας προειδοποιούν ότι η Άγκυρα δεν
μείνει στα λόγια ουσιαστικά, αλλά πιθανόν πολύ σύντομα θα εισέλθει και στα
έργα, απειλώντας όχι μόνο τον ελληνισμό αλλά και άλλες χώρες, ενώ το σύνολο των
Μεγάλων Δυνάμεων, όπως αποκαλούνται χαιδεύουν τον ισλαμικό νεο-οθωμανισμό που
ετοιμάζεται να δράσει για μία ακόμη φορά (https://www.pirinoslogios.com/post/%CE%B9%CF%83%CF%81%CE%B1%CE%B7%CE%BB%CE%B9%CE%BD%CE%AE-%CE%B5%CE%B9%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%82-%CE%B1%CF%80%CE%BF%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CF%8D%CF%80%CF%84%CE%B5%CE%B9-%CF%84%CE%B9-%CE%B5%CF%84%CE%BF%CE%B9%CE%BC%CE%AC%CE%B6%CE%B5%CE%B9-%CE%BC%CF%85%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%BA%CE%AF%CE%B1).
Προειδοποίηση
Trump: Οι ΗΠΑ θα απαντήσουν στο Ισλαμικό Κράτος εάν δεχθούν ξανά επίθεση. Ο
Πρόεδρος των ΗΠΑ ανέφερε ότι οι Αμερικανοί στρατιωτικοί έπεσαν σε ενέδρα κατά
την διάρκεια του συμβάντος κατά τη συνομιλία του με δημοσιογράφους έξω από τον
Λευκό Οίκο.
Οι Ηνωμένες Πολιτείες θα
ανταποδώσουν τα πυρά κατά του Ισλαμικού Κράτους εάν οι δυνάμεις τους δεχθούν
ξανά επίθεση, δήλωσε ο Πρόεδρος Donald Trump το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2025 μ.Χ.
μετά την δολοφονία τριών Αμερικανών στρατιωτικών από ένοπλο στην Συρία. Ο Trump
ανέφερε ότι οι Αμερικανοί στρατιωτικοί έπεσαν σε ενέδρα κατά την διάρκεια του
συμβάντος κατά την συνομιλία του με δημοσιογράφους έξω από τον Λευκό Οίκο (https://www.bankingnews.gr/diethni/articles/844140/proeidopoiisi-trump-oi-ipa-tha-apantisoun-sto-islamiko-kratos-ean-dexthoyn-ksana-epithesi/).
Ισραηλινή
ειδικός αποκαλύπτει τι ετοιμάζει μυστικά η Τουρκία και τι θα λάβει στο τέλος με
Ελληνική Κωνσταντινούπολη και κουρδικό κράτος. Η Ντάνα Λεβί αναφέρει
χαρακτηριστικά για το κλίμα στην Τουρκία: “Ας είμαστε σαφείς με την Τουρκία:
Η ποιότητα θα είναι πάντα
πιο σημαντική από την ποσότητα. Η Τουρκία θέλει πόλεμο και θα τον πετύχει. Στον πόλεμο, η Τουρκία θα επιστρέψει στο
σημείο εκκίνησής της, και η Κωνσταντινούπολη θα ανήκει στους Έλληνες, το υπόλοιπο
στους Κούρδους και η Μαύρη Θάλασσα στην Ρωσία”.
Πρόκειται για μια
επισήμανση την οποία οι Νεο-Οθωμανοί Τούρκοι τρέμουν, ενώ ακολουθεί το μοτίβο
της χθεσινής διαμάχης σε ανώτατο επίπεδο μεταξύ του Ισραήλ καιτων ΗΠΑ, για
μεροληπτική στάση του Τραμπ στον Ερντογάν στο συριακό έδαφος, που έχει
εξοργίσει τον Νετανιάχου.
Κάποιοι μας προειδοποιούν
ότι η Άγκυρα δεν μείνει στα λόγια ουσιαστικά, αλλά πιθανόν πολύ σύντομα θα
εισέλθει και στα έργα, απειλώντας όχι μόνο τον ελληνισμό αλλά και άλλες χώρες,
ενώ το σύνολο των Μεγάλων Δυνάμεων, όπως αποκαλούνται χαιδεύουν τον ισλαμικό
νεο-οθωμανισμό που ετοιμάζεται να δράσει για μία ακόμη φορά (https://romioitispolis.gr/israilini-eidikos-apokalyptei-ti-etoimazei-mystika-i-toyrkia-kai-ti-tha-lavei-sto-telos-me-elliniki-konstantinoypoli-kai-koyrdiko-kratos/).
Σεισμός NYT: Αυτός
είναι ο ηγέτης της Μέσης Ανατολής που επιδιώκει τη διάλυση του Ιράν πιο
εμμονικά κι από τον Netanyahu. Ο bin Salman δήλωσε σε τηλεφωνική επικοινωνία με
τον Λευκό Οίκο ότι θεωρεί την σύγκρουση ΗΠΑ-Ιράν ως μια «ιστορική ευκαιρία» για
την αναδιαμόρφωση της Μέσης Ανατολής.
Ο διάδοχος του θρόνου της Σαουδικής Αραβίας
Mohammed bin Salman ωθεί παρασκηνιακά με κάθε δυνατό τρόπο τον Αμερικανό
πρόεδρο Donald Trump να συνεχίσει τον πόλεμο κατά του Ιράν, αναφέρουν οι New
York Times, επικαλούμενοι πηγές υψηλού επιπέδου.
Σύμφωνα με τις πηγές του αμερικανικού
εντύπου, ο Mohammed bin Salman δήλωσε σε τηλεφωνική επικοινωνία με τον Λευκό
Οίκο ότι θεωρεί την σύγκρουση ΗΠΑ-Ιράν ως μια «ιστορική ευκαιρία» για την εκ
βάθρων αναδιαμόρφωση της Μέσης Ανατολής.
«Ο πρίγκιπας Mohammed υποστήριξε ότι το
Ιράν αποτελεί μακροπρόθεσμη απειλή για τα κράτη του Κόλπου, η οποία θα μπορούσε
να εξαλειφθεί μόνο με την ανατροπή της κυβέρνησης», αναφέρουν οι NYT
μεταφέροντας τις δηλώσεις των πηγών.
Νωρίτερα, ο αναλυτής της Μέσης Ανατολής
Vladimir Sazhin εξέφρασε την εκτίμηση ότι η Σαουδική Αραβία θα μπορούσε
κάλλιστα να συμμετάσχει στην Αμερικανο-Ισραηλινή επιχείρηση κατά του Ιράν, αν
και αυτό είναι απίθανο να αλλάξει την πορεία της σύγκρουσης (https://www.bankingnews.gr/diethni/articles/864324/seismos-nyt-aftos-einai-o-igetis-tis-mesis-anatolis-pou-epidiokei-ti-dialysi-tou-iran-pio-emmonika-ki-apo-ton-netanyahul).
Πρώτη στρατιωτική
επιχείρηση του Ισραήλ από την Συριακή πλευρά του Όρους Ερμών! Στρατιωτικές
δυνάμεις κατευθύνθηκαν προς την περιοχή του Όρους Ντοβ στον Νότιο Λίβανο. Ο
Ισραηλινός Στρατός γνωστοποίησε ότι προχώρησε για πρώτη φορά σε διασυνοριακή
επιχείρηση από την Συριακή πλευρά του Όρους Ερμών.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, στρατιωτικές
δυνάμεις κινήθηκαν μέσω ορεινής διαδρομής και κατευθύνθηκαν προς την περιοχή
του Όρους Ντοβ, στον νότιο Λίβανο. Η επιχείρηση περιγράφηκε ως πορεία μέσα σε
χιονισμένο έδαφος, από το Όρος Ερμών προς την επίμαχη περιοχή.
Το Όρος Ντοβ, γνωστό και ως Φάρμες Σέμπα,
αποτελεί σημείο διαφωνίας μεταξύ Λιβάνου και Ισραήλ, καθώς βρίσκεται υπό
ισραηλινό έλεγχο αλλά διεκδικείται από τον Λίβανο. Υπενθυμίζεται ότι στο
παρελθόν η Χεζμπολάχ είχε κατηγορήσει το Ισραήλ για επιθέσεις που προέρχονταν
από συριακό έδαφος με στόχο τον Λίβανο (https://www.pronews.gr/amyna-asfaleia/enoples-sygkroyseis/proti-diasynoriaki-epixeirisi-tou-israil-apo-ti-syriaki-pleyra-tou-orous-ermon/).
Σάλος
στην Τουρκία και τρόμος για τις υπόγειες διαβουλεύσεις Fidan: Με εντολή Erdogan
προωθείται στον πόλεμο της διαδοχής ο γιος του. Συνεχίζονται τα δημοσιεύματα
για την διαδοχή Erdogan (https://www.bankingnews.gr/diethni/articles/843689/salos-stin-tourkia-kai-tromos-gia-tis-ypogeies-diavouleyseis-fidan-me-entoli-erdogan-prootheitai-ston-polemo-tis-diadoxis-o-gios-tou).
Ο Πρόεδρος του Ιράν
Μασούντ Πεζεσκιάν συναντάται στην Μόσχα με τον Β.Πούτιν. Ζητούν από την Μόσχα
να συμπαραταχθεί με την Τεχεράνη σε τυχόν επίθεση των ΗΠΑ. Ο Πρόεδρος του Ιράν
Μασούντ Πεζεσκιάν φέρεται να βρίσκονταν στο κυβερνητικό αεροσκάφος που εκτάκτως
πέταξε χθες το βράδυ στην Μόσχα, με
σκοπό να συναντηθεί με τον Ρώσο ομόλογο του Β.Πούτιν.
Η συνάντηση αυτή λαμβάνει χώρα υπό απόλυτη
μυστικότητα και πηγές από το Ιράν αναφέρουν πως ο πρόεδρος Πεζεσκιάν θα ζητήσει
από τον Β.Πούτιν να συμπαραταχθεί με την χώρα του εάν δεχτεί αμερικανική
επίθεση. Ο Πεζεσκιάν έχει κάθε δικαίωμα να ζητήσει αμυντική συνδρομή από την
Ρωσία καθώς έχουν υπογράψει σχετική συμφωνία 20ετούς διάρκειας, μόλις πριν μία
εβδομάδα!
Συγκεκριμένα υπέγραψαν 20ετή συνθήκη
στρατηγικής εταιρικής σχέσης και η Μόσχα δεν θα υπέγραφε τέτοιου είδους
συμφωνία εάν θεωρούσε πως δεν έχει το σκοπό και την θέληση να υπερασπιστεί το
Ιράν. Άλλωστε λόγω της γεωγραφικής εγγύτητας των δύο χωρών, η Ρωσία μπορεί να
προσφέρει ουσιαστική βοήθεια στο Ιράν.
Οι προβλέψεις για μία Αμερικανική επίθεση
στο Ιράν πληθαίνουν διαρκώς ενώ και η κίνηση των Αμερικανών να αποστείλουν
ομάδες της Delta Force στο γειτονικό Αζερμπαϊτζάν, δείχνει ότι στην Ουάσινγκτον
έχουν πάρει την απόφαση. H δύναμη της Delta Force πέταξε από την Βρετανία και
έφτασε ένα μέρος στο Αζερμπαϊτζάν και το άλλο στην Γεωργία σε απόσταση 300
περίπου χιλιομέτρων από τα Ιρανικά σύνορα.
Αξίζει να σημειωθεί πως το αεροσκάφος τους,
ένα MC-130J Commando II, έχει σχεδιαστεί και αναπτυχθεί για αποστολές
διείσδυσης σε εχθρικά περιβάλλοντα και εξαγωγής/απαγωγής εχθρικών -για τις ΗΠΑ-
οντοτήτων. Χρησιμοποιήθηκε και στην απαγωγή Μαδούρο (https://www.pronews.gr/amyna-asfaleia/diethnis-asfaleia/ektakto-o-proedros-tou-iran-masount-pezeskian-synantatai-stin-mosxa-me-ton-v-poutin//).
Αν ισχύει αυτό την βάψαμε! ΄Ιδρυση στρατού τζιχαντιστών από Τουρκία; Ίδρυση στρατού 100 χιλ. τζιχαντιστών τρομοκρατών υπό τον πρόεδρο της Συρίας Τζολάνι ή Αλ Σάρα για την εξυπηρέτηση των στόχων των ΗΠΑ και του Ερντογάν. Οι ΗΠΑ άλλαξαν στάση και “άδειασαν” τους Κούρδους στην Συρία καθώς ο Ερντογάν έκανε μια πολύ ελκυστική πρόταση στον Τράμπ την οποία αυτός αποδέχθηκε.
Να ιδρυθεί ένας στρατός τζιχαντιστών υπό
τον Τζολάνι ο οποίος μπορεί να χρησιμοποιηθεί εναντίον των σιιτικων ερεισμάτων
του Ιράν στην περιοχή και στην συνέχεια εναντίον του Ιρανικού καθεστώτος.!!! Ο
Τράμπ το δέχθηκε και για το λόγο αυτό κάλεσε τον Τζολάνι τον περασμένο Νοέμβριο
στις ΗΠΑ. Για το λόγο αυτό αμέσως μετά είδαμε τις εξελίξεις εναντίον των
Κούρδων στην Συρία.
Αυτός ο στρατός τζιχαντιστών μπορεί να
χρησιμοποιηθεί και εναντίον του Ισραήλ ή άλλων χωρών (βλ. Ελλάδας) της περιοχής
και έτσι επιβεβαιώνεται άρθρο μου για την εισαγωγή τζιχαντιστών τουρκόφωνων
Ουιγούρων από την Κίνα για αύξηση του αριθμού. Πολύ σοβαρή αρνητική εξέλιξη για
την περιοχή (https://www.triklopodia.gr/%ce%b1%ce%bd-%ce%b9%cf%83%cf%87%cf%8d%ce%b5%ce%b9-%ce%b1%cf%85%cf%84%cf%8c-%cf%84%ce%b7-%ce%b2%ce%ac%cf%88%ce%b1%ce%bc%ce%b5-%ce%84%ce%b9%ce%b4%cf%81%cf%85%cf%83%ce%b7-%cf%83%cf%84%cf%81%ce%b1%cf%84/)…
Αν ισχύει αυτό την
βάψαμε! ΄Ίδρυση στρατού τζιχαντιστών από Τουρκία; Ίδρυση στρατού 100 χιλ.
τζιχαντιστών τρομοκρατών υπό τον Πρόεδρο της Συρίας Τζολάνι ή Αλ Σάρα για την
εξυπηρέτηση των στόχων των ΗΠΑ και του Ερντογάν. Οι ΗΠΑ άλλαξαν στάση και
“άδειασαν” τους Κούρδους στην Συρία καθώς ο Ερντογάν έκανε μια πολύ ελκυστική
πρόταση στον Τράμπ την οποία αυτός αποδέχθηκε.
Να ιδρυθεί ένας στρατός τζιχαντιστών υπό
τον Τζολάνι ο οποίος μπορεί να χρησιμοποιηθεί εναντίον των σιιτικων ερεισμάτων
του Ιράν στην περιοχή και στην συνέχεια εναντίον του Ιρανικού καθεστώτος.!!! Ο
Τράμπ το δέχθηκε και για το λόγο αυτό κάλεσε τον Τζολάνι τον περασμένο Νοέμβριο
στις ΗΠΑ. Για το λόγο αυτό αμέσως μετά είδαμε τις εξελίξεις εναντίον των
Κούρδων στην Συρία.
Αυτός ο στρατός τζιχαντιστών μπορεί να
χρησιμοποιηθεί και εναντίον του Ισραήλ ή άλλων χωρών (βλ. Ελλάδας) της περιοχής
και έτσι επιβεβαιώνεται άρθρο μου για την εισαγωγή τζιχαντιστών τουρκόφωνων
Ουιγούρων από την Κίνα για αύξηση του αριθμού. Πολύ σοβαρή αρνητική εξέλιξη για
την περιοχή (https://www.triklopodia.gr/%ce%b1%ce%bd-%ce%b9%cf%83%cf%87%cf%8d%ce%b5%ce%b9-%ce%b1%cf%85%cf%84%cf%8c-%cf%84%ce%b7-%ce%b2%ce%ac%cf%88%ce%b1%ce%bc%ce%b5-%ce%84%ce%b9%ce%b4%cf%81%cf%85%cf%83%ce%b7-%cf%83%cf%84%cf%81%ce%b1%cf%84/)…
Έρχεται χτύπημα σε
Ιράν και Τουρκία με αλλαγή καθεστώτων - Σοκάρει Υπουργός του Ισραήλ: Η Νότια
Συρία μας ανήκει. Έρχεται χτύπημα σε Ιράν και Τουρκία με αλλαγή καθεστώτων. Ο
Amichai Chikli βγάζει εκτός F-35 Τουρκία.
Σε μια ιδιαίτερα αιχμηρή συνέντευξη στο i24
NEWS, ο Ισραηλινός Υπουργός Διασποράς Amichai Chikli απηύθυνε ευθεία
προειδοποίηση προς τον Τούρκο Πρόεδρο Recep Tayyip Erdogan, καλώντας την Τουρκία
να απόσχει πλήρως από οποιαδήποτε εμπλοκή τόσο στην Νότια Συρία όσο και στην
Γάζα.
Οι δηλώσεις αυτές εντάσσονται σε ένα
περιβάλλον αυξανόμενης περιφερειακής έντασης και αποτυπώνουν με σαφήνεια τις
«κόκκινες γραμμές» του Ισραήλ. Ο Chikli ήταν κατηγορηματικός: «Λέμε στους
Τούρκους στην Συρία: μείνετε έξω από την Συρία – και ειδικά από την Νότια
Συρία. Και στην Γάζα, ούτε να το σκέφτεστε. Δεν μπορούμε να το αποδεχθούμε, σε
καμία περίπτωση».
Η Νότια Συρία, που συνορεύει άμεσα με το
Ισραήλ, αποτελεί κρίσιμο χώρο για την Ισραηλινή ασφάλεια, λόγω της παρουσίας
φιλοϊρανικών πολιτοφυλακών και του κινδύνου αποσταθεροποίησης. Οποιαδήποτε
τουρκική διείσδυση προς νότο εκλαμβάνεται στο Τελ Αβίβ ως άμεση απειλή.
Αντίστοιχα, η προοπτική τουρκικού ρόλου
στην Γάζα —είτε μέσω «ανθρωπιστικών» πρωτοβουλιών είτε μέσω
πολιτικοστρατιωτικής παρουσίας— θεωρείται απαράδεκτη, δεδομένης της ανοιχτά
εχθρικής ρητορικής της Άγκυρας έναντι του Ισραήλ και της στήριξης που παρέχει
σε παλαιστινιακές οργανώσεις (https://www.bankingnews.gr/diethni/articles/848624/erxetai-xtypima-se-iran-kai-tourkia-me-allagi-kathestoton-sokarei-ypourgos-tou-israil-i-notia-syria-mas-anikei).
Μουσουλμανικές
χώρες σχεδιάζουν να δημιουργήσουν συμμαχία στα πρότυπα του ΝΑΤΟ! Ήδη αρχική
αποδοχή στον σχεδιασμό έχει επιτευχθεί από πλειάδα χωρών Σύμφωνα με
πληροφορίες, μουσουλμανικές χώρες όπως η Σομαλία ετοιμάζονται να σχηματίσουν
μια νέα συμμαχία παρόμοια με το ΝΑΤΟ.
Η Σαουδική Αραβία,
η Τουρκία, η Αίγυπτος, το Πακιστάν, το Αζερμπαϊτζάν, η Μαλαισία, το Κατάρ, η
Ινδονησία, η Σομαλία, η Υεμένη, το Σουδάν, η Λιβύη και άλλες μουσουλμανικές
χώρες των οποίων τα ονόματα δεν έχουν ακόμη αποκαλυφθεί, φέρονται να
σχηματίζουν αυτή την νέα αμυντική συμμαχία. Η ίδρυση αυτής της νέας συμμαχίας
υπό την ηγεσία των Μουσουλμάνων ήρθε μετά την απροκάλυπτη και απρόκλητη επίθεση
στην ενότητα και την ανεξαρτησία της Σομαλίας και της Υεμένης (https://www.pronews.gr/amyna-asfaleia/diethnis-asfaleia/mousoulmanikes-xores-sxediazoun-na-dimiourgisoun-symmaxia-sta-protypa-tou-nato/).
Απίστευτη έρευνα
Ινστιτούτου στο Ισραήλ: Το 80% των πολιτών θεωρεί την Τουρκία απειλή. Tο 66%
των θρησκευόμενων Εβραίων θεωρούν τις Ηνωμένες Πολιτείες ως τον καταλληλότερο
δρώντα για τον περιορισμό της τουρκικής απειλής.
Μια νέα μελέτη του αναλυτικού κέντρου Dor
Moriah αποκαλύπτει τον προβληματισμό της Ισραηλινής κοινωνίας για τις πραγματικές
ισορροπίες δυνάμεων στην Μέση Ανατολή. Ενώ η συντριπτική πλειονότητα των
πολιτών (80%) αναγνωρίζει την Τουρκία ως απειλή, η έρευνα δείχνει ότι το κοινό
αδυνατεί να ταυτοποιήσει τους παίκτες που μπορούν πραγματικά να αναχαιτίσουν
την Άγκυρα.
Το πιο εντυπωσιακό εύρημα της μελέτης, η
οποία βασίστηκε σε δείγμα 1.000 ατόμων, αφορά την υπέρμετρη πίστη στον
αμερικανικό παράγοντα. Το 55% του γενικού πληθυσμού και το 66% των
θρησκευόμενων Εβραίων θεωρούν τις Ηνωμένες Πολιτείες ως τον καταλληλότερο
δρώντα για τον περιορισμό της τουρκικής απειλής (https://www.bankingnews.gr/diethni/articles/848679/apistefti-erevna-institoytou-sto-israil-to-80-ton-politon-theorei-tin-tourkia-os-apeili).
Συναγερμός στο Ιράκ: Ο Τίγρης ποταμός κινδυνεύει με ερημοποίηση - «Χωρίς νερό, δεν υπάρχει ζωή». Η κλιματική αλλαγή και η ξηρασία δείχνουν... τα δόντια τους στην «εύφορη ημισέληνο». Ως ηγέτης σε μια από τις αρχαιότερες γνωστικιστικές θρησκείες στον κόσμο, ο σεΐχης Νιντάμ Κρέιντι αλ-Σαμπάχι πρέπει να χρησιμοποιεί μόνο νερό που προέρχεται από ποτάμι με συνεχή ροή, ακόμη και για πόση.
Ο 68χρονος έχει ένα μακρύ
γκρίζο γένι που πέφτει πάνω από την απλή μπεζ ρόμπα του και ένα λευκό σκουφί
που καλύπτει τα εξίσου μακριά μαλλιά του, τα οποία οι σεΐχηδες απαγορεύεται να
κόβουν. Λέει ότι ποτέ δεν αρρώστησε από το νερό που πίνει από τον ποταμό Τίγρη
και πιστεύει πως όσο το νερό ρέει, είναι καθαρό. Όμως η αλήθεια είναι ότι
σύντομα μπορεί να μη ρέει καθόλου.
Όπως αναφέρει ο Guardian,
ο φημισμένος ποταμός Τίγρης του Ιράκ είναι έντονα μολυσμένος και κινδυνεύει να
στερέψει. Αν δε ληφθούν άμεσα μέτρα για την διάσωσή του, η ζωή θα αλλάξει
ριζικά για τις αρχαίες κοινότητες που ζουν στις όχθες του.
Το νερό ως ζωογόνο σύμβολο
και τελετουργία. «Χωρίς νερό, δεν υπάρχει ζωή», λέει ο σεΐχης Νιντάμ, ένας
Μανδαίος θρησκευτικός ηγέτης που ζει στην Νότια ιρακινή πόλη Αμάρα, στις όχθες
του ποταμού στον οποίο εμβαπτίζεται τακτικά από τότε που ήταν μόλις ενός μηνός.
Οι Μανδαίοι είναι μέλη
μίας από τις αρχαιότερες γνωστικιστικές θρησκείες στον κόσμο. Το Νότιο Ιράκ
αποτελεί την πατρίδα τους εδώ και περισσότερα από χίλια χρόνια, ιδιαίτερα στην
επαρχία Μαϊσάν. Η Αμάρα, η πρωτεύουσα της επαρχίας, είναι χτισμένη γύρω από τον
Τίγρη.
Το νερό είναι κεντρικό
στοιχείο της πίστης τους και κάθε σημαντικό γεγονός της ζωής απαιτεί
τελετουργικό εξαγνισμό. Οι γαμήλιες τελετές ξεκινούν μέσα στο νερό και, πριν
αφήσουν την τελευταία τους πνοή, οι Μανδαίοι θα πρέπει να μεταφέρονται στο
ποτάμι για έναν τελικό καθαρμό.
«Για την θρησκεία μας, η
σημασία του νερού είναι όπως του αέρα. Χωρίς νερό, η ζωή δε θα υπήρχε. Στην
αρχή της δημιουργίας, ο Αδάμ ήταν ο πρώτος άνθρωπος στην Γη. Πριν από τον Αδάμ
υπήρχε το νερό, και το νερό ήταν ένα από τα στοιχεία που δημιούργησαν τον
Αδάμ», εξηγεί ο σεΐχης Νιντάμ.
Ο Τίγρης και ο Ευφράτης,
οι δύο μεγάλοι πνεύμονες της Ασίας. Ο Τίγρης είναι ένας από τους δύο
φημισμένους ποταμούς που αγκαλιάζουν την Μεσοποταμία και κάποτε αποτελούσαν
μέρος της «εύφορης ημισελήνου».
Ο ποταμός πηγάζει στην
Νοτιοανατολική Τουρκία και διατρέχει ολόκληρο το Ιράκ, περνώντας από τις δύο
μεγαλύτερες πόλεις του, την Μοσούλη και την Βαγδάτη, μέχρι να ενωθεί με τον
Ευφράτη. Μαζί, ως Σατ αλ-Άραμπ, ολοκληρώνουν το ταξίδι τους προς τα νότια, στον
Περσικό Κόλπο.
Εδώ, στις όχθες αυτών των
ποταμών, άλλαξε η ιστορία του κόσμου. Εδώ αναπτύχθηκε για πρώτη φορά η γεωργία
μεγάλης κλίμακας, γράφτηκαν οι πρώτες λέξεις και εφευρέθηκε ο τροχός. Σήμερα,
τα νερά του Τίγρη χρησιμοποιούνται για άρδευση, μεταφορές, βιομηχανία, παραγωγή
ενέργειας και πόση από περίπου 18 εκατομμύρια Ιρακινούς που ζουν στη λεκάνη
απορροής του.
«Όλη η ζωή των Ιρακινών
εξαρτάται από το νερό. Όλος ο πολιτισμός και όλες οι ιστορίες που ακούτε
εξαρτώνται από αυτούς τους δύο ποταμούς. Είναι κάτι περισσότερο από νερό για
πόση ή άρδευση ή χρήση ή πλύσιμο… Είναι ακόμη και κάτι περισσότερο από
πνευματικότητα», λέει ο Σαλμάν Χαϊράλα, ιδρυτής της Humat Dijlah, μιας Μη
Κυβερνητικής Οργάνωσης αφιερωμένης στην προστασία του ποταμού.
Η μυθική ροή του ποταμού
(Guardian)Η μυθική ροή του ποταμού (Guardian). Λύματα, κλιματική αλλαγή και...
Αμερικανοί. Όμως η υγεία του ποταμού βρίσκεται σε παρακμή εδώ και δεκαετίες. Το
Ιράκ διέθετε υπερσύγχρονες υποδομές ύδρευσης έως ότου οι ΗΠΑ τις στοχοποίησαν
το 1.991 μ.Χ., κατά την Επιχείρηση «Καταιγίδα της Ερήμου».
Με τις μονάδες
επεξεργασίας κατεστραμμένες, τα λύματα κατέληγαν απευθείας στους υδάτινους
δρόμους. Χρόνια κυρώσεων και συγκρούσεων σημαίνουν ότι οι υποδομές δεν
ανέκαμψαν ποτέ πλήρως. Σήμερα, σε όλο το νότιο και κεντρικό Ιράκ, μόλις το 30%
των αστικών νοικοκυριών είναι συνδεδεμένο με εγκαταστάσεις επεξεργασίας
λυμάτων. Στις αγροτικές περιοχές, το ποσοστό αυτό πέφτει στο 1,7%.
Πέρα από τα αστικά
απόβλητα, χημικά λιπάσματα και φυτοφάρμακα από τις αγροτικές απορροές, βιομηχανικά
απόβλητα -συμπεριλαμβανομένων αυτών από τον πετρελαϊκό τομέα- καθώς και ιατρικά
απορρίμματα, καταλήγουν όλα στον ποταμό.
Μια μελέτη του 2022 μ.Χ.
διαπίστωσε ότι η ποιότητα του νερού σε πολλά σημεία της Βαγδάτης χαρακτηριζόταν
«κακή» ή «πολύ κακή». Το 2018 μ.Χ., τουλάχιστον 118.000 άνθρωποι στην Νότια
πόλη της Βασόρας νοσηλεύτηκαν αφού ήπιαν μολυσμένο νερό.
Ο ποταμός έχει επίσης
συρρικνωθεί δραματικά σε όγκο. Τα τελευταία 30 χρόνια, η Τουρκία έχει
κατασκευάσει μεγάλα φράγματα στον Τίγρη και η ποσότητα νερού που φτάνει στην
Βαγδάτη έχει μειωθεί κατά 33%.
Και το Ιράν έχει
κατασκευάσει φράγματα και έχει εκτρέψει νερά από κοινόχρηστους ποταμούς που
τροφοδοτούν τον Τίγρη. Στο εσωτερικό του Ιράκ, το νερό συχνά
υπερχρησιμοποιείται, ιδιαίτερα στον αγροτικό τομέα, ο οποίος καταναλώνει
τουλάχιστον το 85% των επιφανειακών υδάτων της χώρας.
Η κλιματική κρίση
επιβαρύνει ακόμη περισσότερο την κατάσταση. Το Ιράκ έχει καταγράψει μείωση 30%
στις βροχοπτώσεις και βρίσκεται αντιμέτωπο με τη χειρότερη ξηρασία των τελευταίων
σχεδόν 100 ετών. Η ζήτηση για γλυκό νερό αναμένεται να ξεπεράσει την
προσφορά έως το 2035 μ.Χ. Αυτό το
καλοκαίρι, η στάθμη του Τίγρη ήταν τόσο χαμηλή ώστε οι άνθρωποι μπορούσαν
εύκολα να τον διασχίσουν με τα πόδια.
Ψαράδες περπατούν στην
επιφάνεια του Τίγρη εξαιτίας της χαμηλής στάθμης του νερού (Shafaq News)Ψαράδες
περπατούν στην επιφάνεια του Τίγρη εξαιτίας της χαμηλής στάθμης του νερού
(Shafaq News)
Πολιτική και μπίζνες με
φόντο το νερό. Ο Χαϊράλα πιστεύει ότι τα φράγματα ανάντη και η κακή διαχείριση
αποτελούν τα μεγαλύτερα προβλήματα, διότι, καθώς μειώνεται ο όγκος του ποταμού,
αυξάνεται η συγκέντρωση των ρυπαντών. «Η ποιότητα του νερού εξαρτάται από την
ποσότητά του», δήλωσε.
Η Ιρακινή κυβέρνηση έχει
αναγκαστεί επανειλημμένα να πιέσει τον Βόρειο γείτονά της να απελευθερώσει
περισσότερο νερό από τα φράγματά του. Η σπατάλη στο Ιράκ είναι ένα από τα
ζητήματα που συχνά αναφέρουν οι Τούρκοι αξιωματούχοι σε αυτές τις συζητήσεις.
Τον Νοέμβριο, η Βαγδάτη
και η Άγκυρα υπέγραψαν έναν μηχανισμό για την αντιμετώπιση ορισμένων
προβλημάτων του ποταμού: Την διακοπή της ρύπανσης, την εισαγωγή σύγχρονων
τεχνολογιών άρδευσης, την ανάκτηση γεωργικής γης, την βελτίωση της
διακυβέρνησης των υδάτων.
Η συμφωνία έχει
περιγραφεί ως «συμφωνία πετρελαίου για νερό», καθώς τα έργα υποδομής θα
υλοποιηθούν από τουρκικές εταιρείες και θα χρηματοδοτηθούν με έσοδα από το
πετρέλαιο. Το Ιρακινό υπουργείο Εξωτερικών παρουσίασε τη συμφωνία ως
«πρωτοποριακή».
Ωστόσο, η συμφωνία έχει
δεχθεί έντονη κριτική από ειδικούς, περιβαλλοντικούς ακτιβιστές και το κοινό,
οι οποίοι ανησυχούν για την έλλειψη λεπτομερειών που έχουν δημοσιοποιηθεί, για
το γεγονός ότι φαίνεται να παραχωρεί τον έλεγχο των ιρακινών υδάτων στην Άγκυρα
και ότι δεν είναι επίσημα δεσμευτική.
«Δεν υπάρχει ουσιαστική
συμφωνία αυτή τη στιγμή», δήλωσε ο Μοχσέν αλ-Σαμμάρι, πρώην υπουργός Υδάτινων
Πόρων. «Θα έλεγα ότι μοιάζει περισσότερο με προεκλογική προπαγάνδα». Η συμφωνία
υπογράφηκε μόλις εννέα ημέρες πριν από τις γενικές εκλογές στο Ιράκ. Το
Υπουργείο Υδάτων, το υπουργείο Περιβάλλοντος και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος δεν
απάντησαν σε αιτήματα για σχολιασμό.
Χωρίς νερό, ο σεΐχης
Νιντάμ ανησυχεί για το μέλλον των Μανδαίων στο Νότιο Ιράκ. Πολλοί έχουν ήδη
εγκαταλείψει την χώρα ή έχουν μετακινηθεί ψηλότερα, στην αυτόνομη περιοχή του
Κουρδιστάν. Οι εκτιμήσεις τοποθετούν τον παγκόσμιο πληθυσμό τους μεταξύ 60.000
και 100.000, με λιγότερους από 10.000 να παραμένουν στο Ιράκ. Ένας Τίγρης που
πεθαίνει μπορεί να αποτελέσει το τελειωτικό χτύπημα (https://www.ethnos.gr/World/article/391799/synagermosstoirakotigrhspotamoskindyneyeimeerhmopoihshxorisnerodenyparxeizoh).
Ισλαμικός
άξονας. Γεωπολιτική ανατροπή στην Ασία: Ισλαμικός άξονας Τουρκίας - Πακιστάν -
Μπαγκλαντές απειλεί την Ινδία. Η Τουρκία επιχειρεί να ηγηθεί του μουσουλμανικού
κόσμου, δημιουργώντας έναν Ισλαμικό άξονα με Πακιστάν και Μπαγκλαντές κατά της
Ινδίας, ανατρέποντας τις γεωπολιτικές ισορροπίες στην Ασία (https://www.bankingnews.gr/diethni/articles/841934/geopolitiki-anatropi-stin-asia-islamikos-aksonas-tourkias-pakistan-bagklantes-apeilei-tin-india).
«Casus belli» για την Κίνα η ανατροπή του καθεστώτος στο Ιράν: Μιλά για «κακοποιούς» και δείχνει ΗΠΑ-Ισραήλ. Η Κίνα δηλώνει έτοιμη να στηρίξει πλήρως την κυβέρνηση του Ιράν: «Ακόμα και αν χρειαστεί στρατιωτική βοήθεια»΄ (https://www.pronews.gr/amyna-asfaleia/diethnis-asfaleia/casus-belli-gia-tin-kina-i-anatropi-tou-kathestotos-sto-iran-mila-gia-kakopoious-kai-deixnei-ipa-israil/)
Το Ιστορικό
Πλαίσιο: Το Ιράν ως Κεντρικός Στόχος Από την Δεκαετία του ’90 μ.Χ. Το Ιράν
βρίσκεται στο στόχαστρο των νεοσυντηρητικών και σιωνιστικών σχεδιασμών από την
δεκαετία του 1.990 μ.Χ. Έγγραφα όπως το «Project for the New American Century»
και η στρατηγική «Clean Break» καθόριζαν ήδη τότε την αλλαγή του Ιρανικού
καθεστώτος ως κεντρικό στόχο.
Ο διάσημος Αμερικανός στρατηγός Γουέσλι Κλαρκ
αποκάλυψε μετά την 11η Σεπτεμβρίου 2001 μ.Χ. το σχέδιο να
«καταληφθούν» επτά χώρες — με το Ιράν ως τελικό στόχο. Ο λόγος είναι απλός: Το
Ιράν είναι η μόνη περιφερειακή υπερδύναμη που αμφισβητεί την ηγεμονία του
Ισραήλ στην Δυτική Ασία. Ένα επιτυχημένο όραμα για το «Μεγάλο Ισραήλ»
προϋποθέτει την εξάλειψη ή την αποδυνάμωση του Ιράν (https://www.triklopodia.gr/%cf%80%ce%ad%cf%80%ce%b5-%ce%b5%cf%83%ce%ba%ce%bf%ce%bc%cf%80%ce%ac%cf%81-%ce%b8%ce%ac%ce%bd%ce%b1%cf%84%ce%bf%cf%82-%ce%b1%cf%80%cf%8c-%cf%87%ce%af%ce%bb%ce%b9%ce%b5%cf%82-%ce%bc%ce%b1%cf%87/).
Γράφημα:
Δείτε πόσα μέλη του Αμερικανικού Κογκρέσου δέχονται χορηγίες από φιλοϊσραηλινές
οργανώσεις Ο Ρώσος πολιτικός αναλυτής Πάβελ Ντουμπράβσκι μοιράστηκε ένα γραφικό
με ιδιαίτερο νόημα:
Στην φωτογραφία των μελών του Κογκρέσου των ΗΠΑ, αυτά που χρηματοδοτούνται από την φιλοϊσραηλινή ομάδα λόμπινγκ AIPAC επισημαίνονται με κόκκινο χρώμα. 324 από τα 435 μέλη του Κογκρέσου ελέγχονται από το Ισραήλ και αυτό δεν είναι θεωρία συνωμοσίας, σύμφωνα με τον Ρώσο αναλυτή (https://www.pronews.gr/amyna-asfaleia/grafima-deite-posa-meli-tou-amerikanikou-kogkresou-dexontai-xorigies-apo-filoisrailines-organoseis/).
Αντίστροφη Μέτρηση Για Τον
Κατακλυσμό. Είμαστε πιο κοντά στο αδιανόητο από ποτέ, αλλά έχω παρατηρήσει ότι
η ανησυχία για τον παγκόσμιο πόλεμο έχει πέσει σε εξαιρετικά χαμηλό επίπεδο
στον δυτικό κόσμο.
Πολλοί
άνθρωποι απλώς περνούν καλά, σαν να μην τους νοιάζει στον κόσμο, και εν τω
μεταξύ οι παγκόσμιοι ηγέτες από όλες τις πλευρές μας σέρνουν στο χείλος της
καταστροφής. Κατά την διάρκεια του Τρίτου Παγκοσμίου Πολέμου, περισσότεροι
άνθρωποι θα μπορούσαν να πεθάνουν από ό,τι σε όλους τους άλλους πολέμους που
έχουν γίνει ποτέ στην ανθρώπινη ιστορία μαζί. Δυστυχώς, μόνο ένα πολύ μικρό
κλάσμα του πληθυσμού προσπαθεί ενεργά να αποτρέψει έναν τέτοιο κατακλυσμό.
Μέχρι να ξυπνήσει τελικά το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού, μπορεί να είναι
πολύ αργά.
Ο πόλεμος
στην Μέση Ανατολή θερμαίνεται εδώ και μήνες και τώρα φαίνεται ότι έχουμε σχεδόν
φτάσει σε ένα κρίσιμο σημείο καμπής … Μήνες ανελέητων ανταλλαγών μεταξύ του
Ισραήλ και της μαχητικής οργάνωσης Χεζμπολάχ του Λιβάνου έχουν δει μαζικές
εκκενώσεις πολιτών και εκτεταμένους θανάτους, τραυματισμούς και καταστροφές.
Η βία έχει
επιδεινωθεί από τις αρχές Ιουνίου, συνοδευόμενη από όλο και πιο έντονη
ρητορική. Και οι δύο πλευρές έχουν αποτρέψει την κλιμάκωση των επιθέσεων σε
έναν πλήρη πόλεμο, αναγνωρίζοντας τις πιθανές καταστροφικές συνέπειες. Το
ερώτημα είναι εάν αυτός ο εύθραυστος περιορισμός μπορεί να αντέξει στο μέλλον.
Ένας
Αμερικανός αξιωματούχος που ρωτήθηκε σχετικά λέει ότι είναι «θαύμα» που δεν
έχει ήδη ξεσπάσει ολοκληρωτικός πόλεμος μεταξύ Ισραήλ και Χεζμπολάχ… «Το
γεγονός ότι καταφέραμε ακόμη και να κρατήσουμε το μέτωπο για τόσο καιρό ήταν
ένα θαύμα», δήλωσε ανώτερος αμερικανός αξιωματούχος, αναφερόμενος στις
προσπάθειες των ΗΠΑ να εμποδίσουν τις επιθέσεις Ισραήλ-Χεζμπολάχ να εξελιχθούν
σε έναν ολοκληρωτικό πόλεμο.
«Μπαίνουμε
σε μια πολύ επικίνδυνη περίοδο», δήλωσε ένας άλλος ανώτερος αξιωματούχος της
κυβέρνησης Μπάιντεν. «Κάτι θα μπορούσε να ξεκινήσει με μικρή προειδοποίηση». Το
να πούμε ότι μπαίνουμε σε μια πολύ επικίνδυνη περίοδο είναι μια μεγάλη
υποτίμηση. Την στιγμή που ο Ισραηλινός Στρατός θα περάσει τα σύνορα με τον
Λίβανο, θα υπάρξει ολοκληρωτικός πόλεμος.
Την Κυριακή,
ο Ισραηλινός πρωθυπουργός Μπενιαμίν Νετανιάχου αναγνώρισε ότι τα ισραηλινά
στρατεύματα πρόκειται να μετακινηθούν βόρεια για την επερχόμενη αντιπαράθεση με
τη Χεζμπολάχ…
Ο Ισραηλινός
πρωθυπουργός Μπενιαμίν Νετανιάχου έδειξε σε τηλεοπτική συνέντευξη την Κυριακή
ότι σκοπεύει να μεταφέρει ορισμένες από τις δυνάμεις της χώρας στα βόρεια
σύνορα για να πολεμήσει τη στρατιωτική οργάνωση Χεζμπολάχ που εδρεύει στον
Λίβανο.
Αν δεν ήταν
ο πόλεμος στη Γάζα, αυτή η σύγκρουση μπορεί να είχε ήδη τραβήξει την προσοχή
του κόσμου. Ο Ισραηλινός υπουργός Άμυνας Yoav Gallant επισκέπτεται επίσης την
Ουάσιγκτον αυτή την εβδομάδα για να συζητήσει εν μέρει τις επιπτώσεις αυτής της
κλιμάκωσης με αξιωματούχους των ΗΠΑ.
Αρχικά, ήταν
η εκτίμησή μου ότι αυτή η αναμέτρηση θα γινόταν το φθινόπωρο. Αλλά μπορεί να
συμβεί λίγο νωρίτερα από αυτό. Θα δούμε. Σε κάθε περίπτωση, η Χεζμπολάχ
δεσμεύεται ότι θα υπάρξει πόλεμος «χωρίς περιορισμούς» μόλις το Ισραήλ
επιτεθεί… Η υποστηριζόμενη από το Ιράν τρομοκρατική ομάδα Χεζμπολάχ απείλησε τη
νύχτα του Σαββάτου να ξεκινήσει πόλεμο εναντίον του Ισραήλ «χωρίς
περιορισμούς».
Σε
βιντεοσκοπημένο μήνυμα, ο αρχηγός της Χεζμπολάχ Χασάν Νασράλα είπε: «Σε
περίπτωση που επιβληθεί πόλεμος χωρίς αποκλεισμούς στον Λίβανο, η αντίσταση θα
πολεμήσει χωρίς περιορισμούς, χωρίς κανόνες, χωρίς όρια».
Το βίντεο
διάρκειας ενός λεπτού δείχνει στην συνέχεια πλάνα από διάφορες τοποθεσίες στο
κεντρικό Ισραήλ, μαζί με τις συντεταγμένες τους GPS. «Όποιος σκέφτεται τον
πόλεμο εναντίον μας, θα το μετανιώσει», καταλήγει το βίντεο.
Η Χεζμπολάχ
κατέχει ένα τεράστιο οπλοστάσιο εξαιρετικά εξελιγμένων πυραύλων και ένας
αξιωματούχος της κυβέρνησης Μπάιντεν παραδέχεται ανοιχτά ότι οι μπαταρίες του
Iron Dome πιθανότατα θα «κατακλυστούν» όταν ξεσπάσει ολοκληρωτικός πόλεμος…
«Εκτιμούμε ότι τουλάχιστον ορισμένες μπαταρίες «Iron Dome» «θα κατακλυστούν»,
είπε ένας ανώτερος αξιωματούχος της διοίκησης.
Ισραηλινός
αξιωματούχος είπε ότι αυτό θα ήταν πιο πιθανό εάν η Χεζμπολάχ διεξήγαγε επίθεση
μεγάλης κλίμακας χρησιμοποιώντας κυρίως κατευθυνόμενα όπλα ακριβείας, κάτι που
θα μπορούσε να είναι δύσκολο για το σύστημα να αμυνθεί. Η Χεζμπολάχ αποθηκεύει
πυρομαχικά και πυραύλους ακριβείας από το Ιράν εδώ και χρόνια, κάτι για το
οποίο το Ισραήλ έχει επανειλημμένα εκφράσει ανησυχίες.
Η Χεζμπολάχ
διαθέτει επίσης στρατό περίπου 100.000 μαχητών και στρατιώτες από άλλα μέρη της
Μέσης Ανατολής ξεχύνονται ήδη στο νότιο Λίβανο για να ενισχύσουν τις τάξεις
τους. Και μόλις ξεσπάσει ολοκληρωτικός πόλεμος μεταξύ Ισραήλ και Χεζμπολάχ,
είναι απίθανο το Ιράν να παραμείνει στο περιθώριο για πολύ …
Ο ανώτατος
αξιωματικός του αμερικανικού στρατού προειδοποίησε την Κυριακή ότι οποιαδήποτε
ισραηλινή στρατιωτική επίθεση στον Λίβανο θα διακινδύνευε μια ιρανική απάντηση
για την υπεράσπιση της ισχυρής τρομοκρατικής ομάδας Χεζμπολάχ εκεί και ότι οι
αμερικανικές δυνάμεις θα κληθούν να ενισχύσουν την ομπρέλα αεράμυνας του
Ισραήλ.
Ο στρατηγός
της Πολεμικής Αεροπορίας Τσαρλς Κ. Μπράουν, πρόεδρος του Μικτού Επιτελείου των
Ηνωμένων Πολιτειών, δήλωσε ότι το Ιράν «θα ήταν πιο διατεθειμένο να υποστηρίξει
την Χεζμπολάχ» από ότι υποστηρίζει την τρομοκρατική ομάδα της Χαμάς στην Γάζα,
«ιδιαίτερα αν ένιωθαν ότι η Χεζμπολάχ υποστήριζε σημαντικά απείλησε».
Πώς θα
έμοιαζε μια κατακλυσμιαία σύγκρουση μεταξύ του Ισραήλ και των συνδυασμένων
δυνάμεων του Ιράν και της Χεζμπολάχ; Και θα έλκονταν οι Ηνωμένες Πολιτείες σε
μια τέτοια σύγκρουση; Οι περισσότεροι Αμερικανοί δεν σκέφτονται καν τέτοιες
ερωτήσεις.
Αλλά στο
Ισραήλ, υπάρχει μια αυξανόμενη συναίνεση ότι μια τελική αναμέτρηση είναι
αναπόφευκτη. Τα παρακάτω προέρχονται από πρόσφατο άρθρο στην Jerusalem Post … Τις
τελευταίες δύο εβδομάδες, κατέστη σαφές ότι ένας πόλεμος με τη Χεζμπολάχ είναι
αναπόφευκτος. Δεν έχει γίνει πλέον διατήρηση του «αν» παρά του «πότε».
Από τις 8
Οκτωβρίου, την επομένη της καταστροφικής σφαγής της Χαμάς, η Χεζμπολάχ
επιτίθεται στο Ισραήλ καθημερινά και το κάνει κάθε μέρα έκτοτε. Η ομάδα έχει
εκτοξεύσει πάνω από 5.000 ρουκέτες, αντιαρματικούς πυραύλους και μη επανδρωμένα
αεροσκάφη φορτωμένα με εκρηκτικά προς τα βόρεια σύνορα, αναγκάζοντας 60.000
Ισραηλινούς στο Βορρά να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους και να τους μετατρέψουν
σε εκτοπισμένους στη χώρα τους χωρίς ημερομηνία λήξης. πρέπει να πάει σπίτι.
Σύμφωνα με
ανώτερους αξιωματούχους στο Ισραήλ, η αντίστροφη μέτρηση για έναν πιθανό πόλεμο
με την Χεζμπολάχ έχει αρχίσει και Ισραηλινοί αξιωματούχοι δήλωσαν ότι δεν έχουν
άλλη επιλογή. Όπως έχω προειδοποιήσει εδώ και πολύ καιρό , αυτό το πράγμα στη
Μέση Ανατολή θα γίνει πολύ, πολύ άσχημο.
Εν τω
μεταξύ, ένα εξαιρετικά ανησυχητικό περιστατικό στην Κριμαία που αφορούσε
πυραύλους ATACMS που προμήθευσαν οι ΗΠΑ μας έφερε ακόμη πιο κοντά σε μια άμεση
στρατιωτική σύγκρουση με την Ρωσία…
Το Κρεμλίνο
κατηγόρησε τη Δευτέρα ευθέως τις Ηνωμένες Πολιτείες για επίθεση στην Κριμαία με
πυραύλους ATACMS που προμήθευσαν οι ΗΠΑ που σκότωσαν τουλάχιστον τέσσερα άτομα
και τραυμάτισαν 151, και η Μόσχα προειδοποίησε επισήμως τον πρεσβευτή των ΗΠΑ
ότι θα ακολουθήσουν αντίποινα.
Ο πόλεμος
στην Ουκρανία πυροδότησε τη μεγαλύτερη σύγκρουση μεταξύ Ρωσίας και Δύσης από
την Κρίση των πυραύλων της Κούβας το 1.962 μ.Χ. και Ρώσοι αξιωματούχοι είπαν
ότι η σύγκρουση εισέρχεται στην πιο επικίνδυνη κλιμακωτική φάση μέχρι σήμερα.
Αλλά το να
κατηγορούμε ευθέως τις Ηνωμένες Πολιτείες για μια θανατηφόρα επίθεση στην
Κριμαία – την οποία η Ρωσία προσάρτησε το 2014 και τώρα θεωρεί ότι είναι ρωσικό
έδαφος, αν και ο περισσότερος κόσμος τη θεωρεί μέρος της Ουκρανίας – είναι ένα
βήμα παραπέρα.
Τα παιδιά
της Ρωσίας σκοτώθηκαν από πυραύλους που κατασκευάσαμε, και αυτοί οι πύραυλοι
παραδόθηκαν από συστήματα που παρέχομε, και ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου Ντμίτρι
Πεσκόφ προειδοποιεί ότι θα υπάρξουν «συνέπειες» για τις Ηνωμένες Πολιτείες…
Το Κρεμλίνο
κατηγόρησε τις ΗΠΑ ότι «δολοφόνησαν παιδιά από την Ρωσία» μετά την ουκρανική
επίθεση στην κατεχόμενη Κριμαία με πυραύλους μεγάλου βεληνεκούς που προμήθευσε
η Ουάσιγκτον και είπε ότι θα υπάρξουν «συνέπειες».
Η Μόσχα
κάλεσε τον πρεσβευτή των ΗΠΑ για να εκδώσει επίσημη προειδοποίηση, ενώ ο
εκπρόσωπος του Κρεμλίνου Ντμίτρι Πεσκόφ εξέδωσε δημόσια δήλωση κατηγορώντας τις
ΗΠΑ για «βάρβαρο» χτύπημα στη Σεβαστούπολη, μια στρατηγική πόλη λιμάνι στην
Μαύρη Θάλασσα.
«Η εμπλοκή
των Ηνωμένων Πολιτειών, η άμεση εμπλοκή, ως αποτέλεσμα της οποίας σκοτώνονται
Ρώσοι άμαχοι, δεν μπορεί να είναι χωρίς συνέπειες», είπε ο Πεσκόφ. Πώς θα
φαίνονται λοιπόν αυτές οι «συνέπειες»; Σε αυτό το σημείο, δεν ξέρουμε.
Ας ελπίσουμε
ότι οι Ρώσοι δεν θα κάνουν κάτι πολύ δραματικό. Αλλά αν και οι δύο πλευρές
συνεχίσουν να κλιμακώνουν τα πράγματα, είναι απλώς θέμα χρόνου να φτάσουμε σε
ένα σημείο χωρίς επιστροφή. Μπορείς να φλερτάρεις με τον πόλεμο τόσο πολύ πριν
καείς. Περίπου 75 εκατομμύρια άνθρωποι πέθαναν κατά τον τελευταίο Παγκόσμιο
Πόλεμο. Αν δεν είμαστε προσεκτικοί, πολλές φορές αυτός ο αριθμός θα μπορούσε να
πεθάνει κατά την διάρκεια της επόμενης (https://www.triklopodia.gr/%ce%b1%ce%bd%cf%84%ce%af%cf%83%cf%84%cf%81%ce%bf%cf%86%ce%b7-%ce%bc%ce%ad%cf%84%cf%81%ce%b7%cf%83%ce%b7-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%cf%84%ce%bf%ce%bd-%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1%ce%ba%ce%bb%cf%85%cf%83%ce%bc/).
Ισραήλ: Παρασκηνιακές προετοιμασίες
για την προσάρτηση της Δυτικής Όχθης. Ο Ισραηλινός ΥΠΟΙΚ ηχογραφήθηκε να
περιγράφει «σχέδιο ενσωμάτωσης» όπως αποκάλυψαν οι Times της Νέας Υόρκης.
Η Ισραηλινή
στρατιωτική διοίκηση εξέδωσε διαταγή στις 29 Μαΐου που μεταβιβάζει την ευθύνη
για δεκάδες εσωτερικούς κανονισμούς από τον ισραηλινό Στρατό σε κρατικούς
αξιωματούχους που υπάγονται απευθείας στον υπουργό Οικονομικών του Ισραήλ,
Μπέζαλελ Σμότριχ.
Ο Σμότριχ είναι
γνωστός υπέρμαχος του ισραηλινού επεκτατισμού και ένθερμος υποστηρικτής των
Ισραηλινών εποίκων. Ο Μίκαελ Σφάρντ, Ισραηλινός δικηγόρος ανθρωπίνων
δικαιωμάτων, δήλωσε ότι αυτή η διαταγή «τερματίζει κάθε αμφιβολία για το ζήτημα
της προσάρτησης». Τόνισε ότι η μεταφορά τόσο μεγάλης διοικητικής εξουσίας από
τη στρατιωτική διοίκηση στην Ισραηλινούς πολιτική διοίκηση είναι «απαράδεκτη».
Στην
ηχογράφηση του, που δημοσίευσαν οι New York Times, ο Σμότριχ δήλωσε ότι η
κυβέρνηση έχει δημιουργήσει ένα ξεχωριστό πολιτικό σύστημα για να «αποτρέψει
την διεθνή παρέμβαση». Εξήγησε ότι ο Στρατός διατηρεί ένα ρόλο στην διαδικασία
για να φαίνεται ότι έχει το πάνω χέρι, δημιουργώντας την εντύπωση ότι δεν
γίνεται προσάρτηση.
Η Πολιτική
Διοίκηση είναι κυρίως υπεύθυνη για το σχεδιασμό και την κατασκευή στην περιοχή της Δυτικής Όχθης – το 60% των κατεχόμενων παλαιστινιακών εδαφών που
βρίσκεται υπό πλήρη ισραηλινό διοικητικό έλεγχο και έλεγχο ασφαλείας, καθώς και
για την επιβολή της νομοθεσίας κατά των μη εγκεκριμένων κατασκευών, είτε από
ισραηλινούς εποίκους είτε από Παλαιστίνιους. Το τρικ είναι πως η Πολιτική
Διοίκηση επιτρέπει τα Ισραηλινά αυθαίρετα, ενώ υποχρεώνει τους Παλαιστινίους να
γκρεμίσουν τα σπίτια τους. Το ίδιο συμβαίνει και στην Ανατολική Ιερουσαλήμ.
Η μεταβίβαση
των αρμοδιοτήτων, η οποία δεν έγινε σε μεγάλο βαθμό αντιληπτή στο Ισραήλ,
ακολουθεί μια πολυετή εκστρατεία από πολιτικούς που τάσσονται υπέρ του
εποικισμού για να αποκτήσουν πολλές από τις νομικές εξουσίες που προηγουμένως
ασκούσε η στρατιωτική ιεραρχία. Οι νόμοι καλύπτουν τα πάντα, από τους
οικοδομικούς κανονισμούς μέχρι τη διαχείριση της γεωργίας, της δασοκομίας, των
πάρκων και των λουτρών.
Μετά την
είσοδό του στην κυβέρνηση, ο Σμότριχ προχώρησε γρήγορα στην έγκριση χιλιάδων
νέων οικιστικών κατοικιών, στη νομιμοποίηση των προηγουμένως μη εγκεκριμένων
φυλακίων και στην δυσχέρανση της οικοδόμησης κατοικιών και της μετακίνησης των
Παλαιστινίων των οποίων γκρέμιζε τα σπίτια.
Η ομιλία του
Σμότριχ και οι ενέργειες της κυβέρνησης έχουν προκαλέσει αντιδράσεις από την διεθνή
κοινότητα. Οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν συζητήσει την επιβολή κυρώσεων στον
Σμότριχ λόγω του αποσταθεροποιητικού αντίκτυπου του στην Δυτική Όχθη.
Η μεταβίβαση
των εξουσιών και η δημιουργία ενός ξεχωριστού πολιτικού συστήματος υπό την
ηγεσία του Σμότριχ εντείνει την πίεση στην παλαιστινιακή κοινότητα και προκαλεί
σοβαρές ανησυχίες για τη διαρκή ειρήνη και σταθερότητα στην περιοχή (https://www.pronews.gr/amyna-asfaleia/diethnis-asfaleia/israil-paraskiniakes-proetoimasies-gia-tin-prosartisi-tis-dytikis-oxthis/).
ΚΡΥΦΗ INTEL: ΙΣΡΑΗΛ / ΧΕΖΜΠΟΛΑΧ -
ΕΠΕΙΓΟΝ.. Στη ραδιοφωνική μου εκπομπή της Τρίτης το βράδυ, ανέφερε ότι το
Ισραήλ έστειλε μήνυμα στον Λίβανο ότι η Χεζμπολάχ πρέπει να εκκενώσει τον Νότιο
Λίβανο, Βόρεια του ποταμού Λιτάνι «Μέχρι τις 24 Ιουνίου» διαφορετικά ο Ισραήλ
θα ξεκινήσει μια επίθεση στον Λίβανο. Ανέφεραν επίσης ότι ο αρχηγός της
Χεζμπολάχ, ένας τύπος ονόματι Νασράλα, έστειλε ένα ανακοινωθέν μέσω του
Αμερικανού απεσταλμένου, Χόχσταϊν.
Όταν ο
Χόχσταϊν έλαβε την ανακοίνωση από τον Νασράλα, γύρισε αμέσως, επέστρεψε στο
Ισραήλ και ζήτησε ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ συνάντηση με Ισραηλινούς αξιωματούχους για όσα είχε
πει ο Νασράλα. Έλεγξα με ΚΑΘΕ έναν από τους πρώην συναδέλφους μου από τα χρόνια
που εργάζονταν με την Κοινή Ομάδα Τρομοκρατίας του FBI, προσπαθώντας να βρω
πληροφορίες για το περιεχόμενο της ανακοίνωσης της Νασράλα, ότι ο Χόχσταϊν
ένιωθε ότι ήταν τόσο Επείγον, γύρισε δεξιά και πήγε πίσω στο Ισραήλ. για
επείγοντες συναντήσεις (https://corfiatiko.blogspot.com/2024/06/intel.html).
Χιλιάδες
Ταλιμπάν Χούθι Και Ισλαμιστές Μαχητές Καταφθάνουν Στο Λίβανο Για Να Πολεμήσουν
Στην Επικείμενη Εισβολή Του Ισραήλ. Το Ιράν
στέλνει ριζοσπαστικές ομάδες στην Συρία και τον Λίβανο, προκειμένου να
αντισταθούν, σε ενδεχόμενη εισβολή των Ισραηλινών στρατευμάτων, κατά της
Χεζμπολάχ. Επιπλέον, Αφγανοί
Ταλιμπάν, Χούτι, και εκπρόσωποι άλλων ισλαμιστικών ομάδων, φτάνουν στον Λίβανο,
αποφασισμένοι να αντιμετωπίσουν τους Ισραηλινούς.
Μια από
αυτές τις ομάδες, είναι η ριζοσπάστες του κινήματος Ανσάρ Αλλάχ, όπου
μεταφέρουν όπλα στην περιοχή του Τζιμπουτί, και τα φορτώνουν σε πολιτικά
πλοία, και μεταφέρονται στους Χούτι. Οι μαχητές χρησιμοποιούν επίσης
ενεργά το Λιβανέζικο έδαφος, ως κόμβο, για την προμήθεια εξαρτημάτων από την
Κίνα, για την συναρμολόγηση drones, και μη επανδρωμένων σκαφών (https://corfiatiko.blogspot.com/2024/06/blog-post_507.html).
Ο αρχηγός του IDF ενημερώνει την
πολιτική ηγεσία: "Έτοιμος για πόλεμο κατά της Χεζμπολάχ". Ο αρχηγός
των Ισραηλινών Αμυντικών Δυνάμεων (IDF) ειδοποίησε την πολιτική ηγεσία «Ο
Στρατός είναι έτοιμος για πόλεμο κατά της Χεζμπολάχ». Ο ηγέτης της Χεζμπολάχ Νασράλα
ανακοινώνει «Ξεκινήστε έναν πόλεμο και θα μπούμε και θα κατακτήσουμε την
Γαλιλαία».
Ο ηγέτης της
Χεζμπολάχ Χασάν Νασράλα δήλωσε ότι αν και η υποστηριζόμενη από το Ιράν ομάδα
δεν σκοπεύει να εμπλακεί σε μια ευρύτερη σύγκρουση με το Ισραήλ, «η πιθανότητα
η κατάσταση να κλιμακωθεί σε μεγάλο πόλεμο είναι πραγματική ανά πάσα στιγμή».
Κατά την
διάρκεια μιας ομιλίας για τον εορτασμό του δολοφονηθέντος ανώτερου διοικητή
Taleb Abdallah, ο Nasrallah ανέφερε ότι «η έφοδος στη Γαλιλαία παραμένει μια
επιλογή εάν η σύγκρουση κλιμακωθεί».
Ο Νασράλα
παρατήρησε επίσης: "Η απώλεια του Αμπού Ταλέμπ είναι αναμφίβολα σημαντική,
αλλά παρηγορούμαστε στο γεγονός ότι πέθανε ως μάρτυρας, πετυχαίνοντας τις
υψηλότερες φιλοδοξίες του. Η αποφασιστικότητά μας να συνεχίσουμε τον αγώνα
ενάντια στο Ισραήλ είναι τώρα πιο ισχυρή από ποτέ."
Εν τω
μεταξύ, οι ισραηλινές δυνάμεις στο βόρειο μέτωπο έχουν κληθεί να διατηρήσουν
υψηλό επίπεδο ετοιμότητας καθώς η κατάσταση ασφαλείας μπορεί να επιδεινωθεί
γρήγορα. Το ξέσπασμα του ξεκάθαρου πολέμου αναμένεται στις 24 Ιουνίου ή
περίπου.
Το Ισραήλ
έστειλε μήνυμα στον Λίβανο αυτή την εβδομάδα, μέσω του ειδικού απεσταλμένου των
ΗΠΑ, Amos Hochstein, δηλώνοντας ότι η Χεζμπολάχ πρέπει να μεταφέρει όλες τις
δυνάμεις της στα βόρεια του ποταμού Litani, ΕΩΣ 24 ΙΟΥΝΙΟΥ, διαφορετικά το
Ισραήλ θα ξεκινήσει στρατιωτική επίθεση. Η Χεζμπολάχ απάντησε αμέσως, λέγοντας
στον Χοχστάιν «Όχι». και προσθέτοντας "Το Ισραήλ δεν μπορεί να υπαγορεύσει
στον Λίβανο, όπου στον Λίβανο μπορούν να ζήσουν οι Λιβανέζοι πολίτες".
Η Χεζμπολάχ
συνέχισε λέγοντας ότι αν δουν το Ισραήλ να προετοιμάζεται για άμεσο πόλεμο στον
Λίβανο, θα κάνουν μια προληπτική κίνηση στο Ισραήλ. Λοιπόν, είναι πλέον
ξεκάθαρο από τις ισραηλινές δημόσιες δηλώσεις, ότι όχι μόνο προετοιμάζονται για
πόλεμο στον Λίβανο, είναι στην πραγματικότητα έτοιμοι για αυτόν αυτή τη στιγμή.
Ως εκ
τούτου, η κατάσταση φαίνεται να είναι έτοιμη να εκραγεί σε ανοιχτό πόλεμο
κυριολεκτικά ανά πάσα στιγμή. Με τον ηγέτη της Χεζμπολάχ Νασράλα να έχει
προειδοποιήσει ότι η Χεζμπολάχ θα εισέλθει και θα κατακτήσει την Γαλιλαία, το
διακύβευμα είναι πολύ μεγάλο και για τις δύο πλευρές. Η Χεζμπολάχ ανακοινώνει:
«Βομβαρδίσαμε την Ισραηλινή ναυτική τοποθεσία Naqoura με βλήματα πυροβολικού
και πετύχαμε ένα άμεσο χτύπημα».
Ο γεννημένος
στο Ισραήλ Αμερικανός αξιωματούχος και σύμβουλος του Joe Biden, Amos Hochstein
φέρεται να είπε σε ανώτερους Λιβανέζους αξιωματούχους, συμπεριλαμβανομένου του
πρωθυπουργού Najib Mikati και του Προέδρου του κοινοβουλίου Nabih Berri, χθες
κατά τη διάρκεια συνάντησης υψηλού επιπέδου στην πρωτεύουσα της Βηρυτού, ότι το
Ισραήλ προετοιμάζεται να εξαπολύσει μια περιορισμένη εισβολή στον Νότιο Λίβανο
με στόχο την απώθηση οποιωνδήποτε δυνάμεων της Χεζμπολάχ πίσω από τον ποταμό
Λιτάνι.
Ο Hochstein
δήλωσε περαιτέρω ότι αναμένουν ότι η εισβολή θα ξεκινήσει μέσα στις επόμενες 5
εβδομάδες και εάν η Χεζμπολάχ δεν σταματήσει τις επιθέσεις στο βόρειο Ισραήλ
και συμφωνήσει σε μια διπλωματική επιλογή, τότε η Ισραηλινή επιχείρηση θα
υποστηριχθεί από τις Ηνωμένες Πολιτείες και τους συμμάχους .
Ο πρέσβης
της Σαουδικής Αραβίας στο Λονδίνο, σχολιάζοντας τις εξελίξεις στην Μέση
Ανατολή: Είναι σημαντικό για όλους να συνειδητοποιήσουν τον κίνδυνο αυτού που
μας περιμένει. Η σύγκρουση δεν θα παραμείνει περιφερειακή, αλλά θα γίνει
διεθνής πολύ γρήγορα.
Ανάλυση Hal
Turner. Το Ισραήλ δεν μπορεί καν να νικήσει μια μικροσκοπική, φτωχά ένοπλη
ομάδα όπως η Χαμάς μετά από 8 μήνες με τεράστια υποστήριξη των ΗΠΑ και δεν
μπορεί καν να συλλάβει τον Sinwar, τον ηγέτη της Χαμάς. Κατά την άποψή μου, το
Ισραήλ μπορεί να ξεχάσει να αντιμετωπίσει τη Χεζμπολάχ - οι Ισραηλινοί
πιθανότατα θα τους παραδώσουν τα γαϊδούρια τους (https://corfiatiko.blogspot.com/2024/06/idf_20.html).
Ο Netanyahu οδηγεί το Ισραήλ στον
γκρεμό, βάζει φωτιά στον κόσμο με εισβολή στον Λίβανο – Σεισμός, οι Ταλιμπάν
βοηθούν Hezbollah. O Netanyahu σχεδιάζει εισβολή στον Λίβανο για να σωθεί
πολιτικά αλλά θα κάψει τη Μέση Ανατολή και τον κόσμο ολόκληρο.
Η ισραηλινή
επίθεση στον Λίβανο φημολογείται εδώ και οκτώ μήνες αλλά μόλις τώρα έχει
αυξηθεί πραγματικά η πιθανότητα να συμβεί. Οι Ισραηλινές ένοπλες δυνάμεις (IDF)
και η Hezbollah ανταλλάσσουν χτυπήματα όλο αυτό το διάστημα και το Ισραήλ
απειλεί συνεχώς με εισβολή.
Ωστόσο, οι
πιθανότητες να ξεκινήσει μια επίθεση στο βορρά πριν από το τέλος των
εχθροπραξιών στο νότο, στην Λωρίδα της Γάζας, έμοιαζαν πάντα μικρές και ενώ το
Ισραήλ πραγματοποιεί κυρίως βομβαρδιστικές και τιμωρητικές επιχειρήσεις στη
Γάζα.
Ο Ισραηλινός
πρωθυπουργός Benjamin Netanyahu αντιλαμβανόταν πως δεν μπορεί να διαχειριστεί
δύο πολεμικά μέτωπα. Όμως τις τελευταίες εβδομάδες κατέστη σαφές ότι δεν
γίνεται λόγος για «νίκη στη Γάζα» ενώ και η Hamas δεν θα καταστραφεί.
Πρόσφατα, το
λεγόμενο πολεμικό υπουργικό συμβούλιο του Netanyahu κατέρρευσε και η πίεση των
ΗΠΑ στο Ισραήλ προκειμένου να τερματίσει την επιχείρηση στην Γάζα έφτασε στο
μέγιστο βαθμό. Ωστόσο, ο Netanyahu δεν έχει πλέον προς τα πού να υποχωρήσει.
Ολοκληρωτικός
καταστροφικός πόλεμος. Το τέλος των εχθροπραξιών με τη σύναψη συμφωνίας
εκεχειρίας και η έναρξη των διαπραγματεύσεων για το μέλλον της Γάζας θα είναι η
αρχή του τέλους όχι μόνο της πρωθυπουργίας του αλλά και της πολιτικής του
σταδιοδρομίας και πιθανώς της ελευθερίας του.
Πολλοί
πιστεύουν ότι σε αυτή την κατάσταση ο Netanyahu θα χρησιμοποιήσει το τελευταίο
του ατού: θα ξεκινήσει στρατιωτικές επιχειρήσεις εναντίον του Λιβάνου.
Επομένως, οι δηλώσεις των τελευταίων ημερών θα πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψη.
Αφότου η
Hezbollah δημοσίευσε πρόσφατα ένα βίντεο που δείχνει Ισραηλινό στρατιωτικό
προσωπικό και εγκαταστάσεις να έχουν χτυπηθεί από drone (συμπεριλαμβανομένων
των προαστίων της Haifa, όπου βρίσκονται ισραηλινά στρατιωτικά εργοστάσια), η
ένταση των ισραηλινών απειλών έχει αυξηθεί ακόμα περισσότερο.
Ο Ισραηλινός
υπουργός Εξωτερικών Israel Katz δήλωσε ότι οποιαδήποτε επίθεση στην Haifa θα
έχει παγκόσμιες συνέπειες. «Είμαστε πολύ κοντά στο σημείο να αποφασίσουμε να
αλλάξουμε τους κανόνες του παιχνιδιού ενάντια στη Hezbollah και τον Λίβανο.
Σε έναν
ολοκληρωτικό πόλεμο, η Hezbollah θα καταστραφεί και ο Λίβανος θα χτυπηθεί
βάναυσα». Ο Ισραηλινός υπουργός μιλά για αυτό που δεν μπορεί να γίνει. Το
Ισραήλ δεν είναι ικανό να καταστρέψει τη Hezbollah. Το Ισραήλ παίζει με την
φωτιά. Ακόμη και η Hamas στην Γάζα δεν ηττήθηκε σε οκτώ μήνες και σημειώνεται πως ήταν μια επιχείρηση εναντίον σχηματισμών
ανταρτών που δεν είχαν αεράμυνα, πυροβολικό ή βαρύ οπλισμό.
Η Hezbolllah
είναι κατά πολύ ισχυρότερη από την Hamas και ένας πόλεμος μαζί της θα ήταν
καταστροφικός για το Ισραήλ, όπως έχει αποδείξει η εμπειρία του πολέμου το 2006
μ.Χ. που έληξε με ήττα του Τελ Αβίβ.
Οι IDF
μπορούν να βομβαρδίσουν πολλούς στόχους στον Λίβανο αλλά δεν θα μπορέσουν να
προχωρήσουν πολύ βαθιά στο λιβανικό έδαφος χωρίς να υποστούν τεράστιες
απώλειες. Ταυτόχρονα με την έναρξη της ισραηλινής επίθεσης στον Λίβανο, θα
ξεκινήσουν πολύ πιο ισχυροί βομβαρδισμοί των ισραηλινών πόλεων, δηλαδή θα
υπάρξουν θύματα στον ισραηλινό άμαχο πληθυσμό.
Η
συγκεκριμένη κατάσταση θα πυροδοτήσει ανεξέλεγκτες καταστάσεις στο Ισραήλ και
θα οδηγήσουν στην πτώση του Netanyahu. Γιατί λοιπόν το Τελ Αβίβ παίζει με την
φωτιά; Το Ισραήλ θέλει εμπλοκή των ΗΠΑ. Ο Netanyahυ ευελπιστεί πως θα παρασύρει
τις ΗΠΑ στον πόλεμο.
Ελπίζει ότι
μόλις αρχίσουν οι εχθροπραξίες και αρχίσουν να πεθαίνουν Ισραηλινοί άμαχοι, η
Αμερική θα παρέμβει και θα διατάξει τα στρατεύματά της να υποστηρίξουν τις IDF.
Πιστεύει πως οι Αμερικανοί θα ξεκινήσουν μαζικές επιθέσεις με πυραύλους και
βόμβες στον Λίβανο ή θα πραγματοποιηθεί ακόμα και μια αμερικανική απόβαση.
Η Hezbollah
δεν θα καταστραφεί, αλλά θα υποστεί πολύ μεγάλες απώλειες και θα αναγκαστεί να
ζητήσει εκεχειρία και κατάπαυση του πυρός. Το σχέδιο είναι απλό, αλλά εντελώς
μη ρεαλιστικό. Μόνο και μόνο επειδή η Αμερική δεν θέλει κατηγορηματικά να
συμμετάσχει στον πόλεμο με την Hezbollah.
H κυβέρνηση
Biden δεν το χρειάζεται, είτε για εσωτερικούς πολιτικούς λόγους (οι εκλογές
πλησιάζουν και η υποστήριξη προς το Ισραήλ κοστίζει ήδη στον πρόεδρο πολλές
ψήφους των Δημοκρατικών) είτε για λόγους εξωτερικής πολιτικής.
Η έναρξη
ενός πολέμου μεταξύ Ισραήλ και Λιβάνου (και έτσι ακριβώς θα γίνει αντιληπτός σε
όλο τον κόσμο) θα επιφέρει τεράστιο πλήγμα στην ήδη αισθητά εξασθενημένη
αμερικανική επιρροή στον ισλαμικό κόσμο.
Οι Άραβες θα
περιμένουν από τις ΗΠΑ πραγματική πίεση στο Ισραήλ για να σταματήσει την
επίθεση. Δηλαδή, ακόμη και χωρίς να συμμετάσχουν άμεσα στην ισραηλινή επίθεση,
οι Ηνωμένες Πολιτείες θα χάσουν και εάν το Ισραήλ υποστηριχθεί από τις
ενέργειες του στρατού τους, η Ουάσιγκτον θα πρέπει απλώς να κλείσει τις
πρεσβείες στις αραβικές χώρες.
Αυτοκτονικό
πείραμα Netanyahu. Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι μία εισβολή του Ισραήλ
στον Λίβανο θα αυξήσει απότομα τις πιθανότητες να ξεσπάσει ένας πόλεμος σε όλη
την περιοχή, δηλαδή με την είσοδο του Ιράν σε αυτόν. Και αυτό έχει ήδη απολύτως
απρόβλεπτες συνέπειες όχι μόνο για την περιοχή, αλλά και για ολόκληρο τον
κόσμο.
Αποδεικνύεται
ότι κανείς δεν χρειάζεται την ισραηλινή εισβολή στον Λίβανο εκτός από τον
Netanyahu και ακόμη και γι ‘αυτόν είναι αποδεκτή μόνο υπό απολύτως μη
ρεαλιστικές συνθήκες. Και όμως μπορεί να συμβεί; Ναι, μπορεί.
Το Ισραήλ
παίζει ένα επικίνδυνο παιχνίδι με τρομερές συνέπειες – και καθώς ανεβαίνει τη
σκάλα της κλιμάκωσης, κινδυνεύει να το μετατρέψει σε πείραμα αυτοκτονίας. Δεν
υπάρχει διέξοδος από την επιχείρηση στη Γάζα για τον Netanyahu, το μόνο ερώτημα
είναι πόσο μεγάλη καταστροφή μπορεί να προκαλέσει στη χώρα του.
Οι Ταλιμπάν
έτοιμοι να ενισχύσουν τη Hezbollah – Απόφαση ορόσημο για τις σχέσεις σιιτικών
και σουνιτικών οργανώσεων Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση των Ταλιμπάν στο
Αφγανιστάν προσφέρεται να παράσχει μαχητές για να πολεμήσουν στο πλευρό της
Hezbollah στην κλιμακούμενη σύγκρουσή της με τις ισραηλινές δυνάμεις.
Αυτή η
εξέλιξη, εάν επιβεβαιωθεί, θα σηματοδοτήσει μια άνευ προηγουμένου αλλαγή στην
πολιτική των Ταλιμπάν, με την σουνιτική ισλαμιστική ομάδα να είχε προηγουμένως
θεωρήσει τους μουσουλμάνους από την σιιτική οργάνωση (Hezbollah) ως αποστάτες,
πραγματοποιώντας επιθέσεις σε σιιτικές μειονότητες στο Αφγανιστάν.
Αυτά τα
σεχταριστικά ζητήματα ήταν η κύρια αιτία για την ευθυγράμμιση μιας σειράς
τζιχαντιστικών ομάδων στην Μέση Ανατολή ενάντια στην Hezbollah, αναγκάζοντας τη
σιιτική οργάνωση να πολεμήσει σε δύο μέτωπα τόσο εναντίον τζιχαντιστών όσο και
εναντίον του Ισραήλ.
Αυτός ο
διχασμός οδήγησε κυρίως το Ισραήλ να ενωθεί με τους συμμάχους του στην Τουρκία
και στον δυτικό κόσμο για να χρηματοδοτήσει σουνιτικές ισλαμιστικές ομάδες στη
Συρία τη δεκαετία του 2010 μ.Χ. για να αποδυναμώσει τη Hezbollah, όπως
επιβεβαίωσε ο αρχηγός του επιτελείου των ισραηλινών αμυντικών δυνάμεων,
αντιστράτηγος Gadi Eisenkot το 2019 μ.Χ.
Οι δυνάμεις
των Ταλιμπάν, πολεμώντας στο πλευρό της Hezbollah θα μπορούσαν να γράψουν μία
ιστορική στιγμή στις σχέσεις σουνιτών – σιιτών. Πάντως υπάρχουν μεγάλες
δυσκολίες ως προς την υλοποίηση αυτού του σχεδίου.
Η
πολυπλοκότητα του εξοπλισμού της Hezbollah και των τεχνικών μάχης που έχει,
καθιστά εξαιρετικά δύσκολη την ενσωμάτωση των μαχητών Ταλιμπάν ενώ υπάρχουν και
άλλα εμπόδια, όπως το γλωσσικό.
Ο Γενικός
Γραμματέας της Hezbollah, Hassan Narsallah τόνισε στις 19 Ιουνίου τις τεράστιες
προσφορές υποστήριξης που είχε λάβει η οργάνωσή του του στον αγώνα της εναντίον
του Ισραήλ, αλλά κατέστησε σαφές πως δεν χρειάζεται τέτοια υποστήριξη,
εκφράζοντας την πεποίθηση ότι μπορεί να χειριστεί μόνη της πιθανά απρόοπτα.
Η Hezbollah
έχει επίσης μια πολύ θετική εμπειρία να λειτουργεί παράλληλα με σουνιτικές
οργανώσεις, αφού μοιράστηκε βασική στρατιωτική τεχνογνωσία με την παλαιστινιακή
ομάδα πολιτοφυλακής Hamas την δεκαετία του 2000 μ.Χ.-(https://www.triklopodia.gr/%ce%bf-netanyahu-%ce%bf%ce%b4%ce%b7%ce%b3%ce%b5%ce%af-%cf%84%ce%bf-%ce%b9%cf%83%cf%81%ce%b1%ce%ae%ce%bb-%cf%83%cf%84%ce%bf%ce%bd-%ce%b3%ce%ba%cf%81%ce%b5%ce%bc%cf%8c-%ce%b2%ce%ac%ce%b6%ce%b5%ce%b9/).
Ιράν σε τριπλό εμπλουτισμό ουρανίου.
Σχεδιάζει να τριπλασιάσει την παραγωγή εμπλουτισμένου ουρανίου στην πυρηνική
της εγκατάσταση στο Fordow, σύμφωνα με έκθεση της 19ης Ιουνίου από
το Ινστιτούτο Επιστήμης και Διεθνούς Ασφάλειας.
Φυγόκεντροι:
Η έκθεση αναφέρει ότι το Ιράν ενημέρωσε πρόσφατα την Διεθνή Υπηρεσία Ατομικής
Ενέργειας ότι τις επόμενες τρεις έως τέσσερις εβδομάδες, οκτώ καταρράκτες ή
συστάδες φυγοκεντρητών IR-6 θα εγκατασταθούν στην Εγκατάσταση Εμπλουτισμού
Fordow.
Αυτό θα
φέρει το σύνολο του Ιράν σε σχεδόν 1.400 προηγμένες φυγόκεντρες. Σύμφωνα με τον
ειδικό στα πυρηνικά όπλα και πρόεδρο του Ινστιτούτου Ντέιβιντ Ολμπράιτ, αυτό θα
αυξήσει την ικανότητα της εγκατάστασης να εμπλουτίζει ουράνιο κατά 360 τοις
εκατό.
Οι άνθρωποι
δεν ήξεραν ότι είχαν τόσες πολλές [φυγόκεντρες] έτοιμες για χρήση. … Στο
εργοστάσιο Fordow, οι φυγόκεντροι ονομάζονται IR-6 και είναι η πιο προηγμένη
φυγόκεντρος που λειτουργεί το Ιράν— Ντέιβιντ Ολμπράιτ
Όπλα: Ο
Fordow θα μπορούσε σύντομα να έχει αρκετό εμπλουτισμένο ουράνιο που: Σε μερικές
εβδομάδες, το Ιράν θα μπορούσε να παράγει τρία πυρηνικά όπλα. Σε ένα μήνα, θα
μπορούσε να παράγει πέντε. Σε δύο μήνες, θα μπορούσε να παράγει εννέα. Το Ιράν
δεν έχει μόνο τα υλικά για να κατασκευάσει ένα πυρηνικό όπλο, αλλά και τα μέσα
και τη θέληση να το κάνει γρήγορα.
Ιρακινές ένοπλες ομάδες στο πλευρό
της Χεζμπολάχ κατά του Ισραήλ. Σε περίπτωση που ξεσπάσει «ευρύτερος πόλεμος»
στα σύνορα του Λιβάνου με το Ισραήλ, ομάδες ιρακινών ενόπλων που εμπλέκονται
στον σύνδεσμο της «Ισλαμικής Αντίστασης» δήλωσαν στο Ιράν πως είναι έτοιμες να
πολεμήσουν στο πλευρό της Χεζμπολάχ στον Λίβανο.
Στις 13
Ιουνίου, ο Υπουργός Εξωτερικών του Ιράκ Φουάντ Χουσεΐν προειδοποίησε για το
ξέσπασμα του πολέμου στον Λίβανο, κατά την διάρκεια συνέντευξης Τύπου με τον εν
ενεργεία Ιρανό ομόλογό του, Αλί Μπαγκερί Κάνι.
Δύο
εμπλεκόμενα πρόσωπα στον συντονισμό των δύο πλευρών είπαν στην εφημερίδα Asharq
Al-Awsat ότι όταν ο Bagheri Kani έφτασε στη Βαγδάτη, κινητοποίησε τους
Ιρακινούς αξιωματούχους στα παρασκήνια για «έναν πιθανό πόλεμο που σχεδιάζεται
από το Ισραήλ στον Νότιο Λίβανο και ζήτησε να μάθει ποια είναι η θέση τους.
Ηγέτης Ιρακινής φατρίας είπε στην εφημερίδα ότι «μας έκαναν ερωτήσεις σχετικά
με τη θέση μας εάν το μέτωπο του Λιβάνου αναζωπυρωθεί περισσότερο». Είπαμε ότι
θα είμαστε έτοιμοι. Θα πάμε εκεί.
Παρά τις
διαβεβαιώσει των iρακινών φατριών στους Φρουρούς της Επανάστασης η Χεζμπολάχ
είχε επιφυλάξεις για την συμμετοχή τους στον Λίβανο για λόγους που σχετίζονται με
την διασφάλιση της δυνατότητας λήψης επιτόπιων αποφάσεων και την ευαίσθητη
κατάσταση στο εσωτερικό του Λιβάνου.
Ένας πρώην
Ιρακινός αξιωματούχος πρότεινε το «πιο απαισιόδοξο σενάριο» σύμφωνα με το οποίο
το Ιράν, σε περίπτωση που ξεσπάσει ο «ευρύτερος πόλεμος», θα καταφύγει στην
διαίρεση του χάρτη του Λιβάνου μεταξύ αντιστασιακών φατριών σύμφωνα με το
συριακό μοντέλο (https://www.defence-point.gr/news/irakines-enoples-omades-sto-pleyro-chezmpolach-kata-israil).
Η Χεζμπολάχ προειδοποιεί το Ισραήλ
ότι εάν ο Λίβανος δεχθεί επίθεση, θα είναι στην Λίθινη Εποχή. Το βίντεο
ονομάζεται «For Whom It Concerns» και ισχυρίζεται ότι δείχνει τους πιο
σημαντικούς στόχους στο Ισραήλ, με τοποθεσίες που είναι γνωστές μόνο στις
Μυστικές υπηρεσίες του Ισραήλ, και ότι η στόχευση τους θα οδηγήσει το Ισραήλ
στην πέτρινη εποχή. Παρακάτω είναι μερικά από τα διάσημα μέρη:
00:22 –
Λιμάνι Hadera (κατεχόμενη Khodeira).
00:25 –
Χάιφα.
00:31 –
Αεροδρόμιο Μπεν Γκουριόν.
00:34 – Το
συγκρότημα Ha-Kirya, στο οποίο στεγάζονται το Υπουργείο Ασφαλείας, το Γενικό
Επιτελείο και πολλοί υψηλόβαθμοι στρατιωτικοί.
00:41 –
Λιμάνι Ashdod.
00:44 –
Δεξαμενές πετρελαίου στην Ασκελόν.
00:47 –
Σταθμός ηλεκτροπαραγωγής Ασκελόν.
00:53 –
Ντιμόνα.
Άλλοι στόχοι
περιλαμβάνουν μια δορυφορική στρατιωτική βάση και στρατιωτικές βάσεις στην
περιοχή Γιαχούντ, καθώς και άλλοι στα κατεχόμενα Naqab και Al-Jalil. Αυτό το
μήνυμα θα είναι σαφές στους υπεύθυνους λήψης αποφάσεων στο Ισραήλ (https://www.triklopodia.gr/%ce%b7-%cf%87%ce%b5%ce%b6%ce%bc%cf%80%ce%bf%ce%bb%ce%ac%cf%87-%cf%80%cf%81%ce%bf%ce%b5%ce%b9%ce%b4%ce%bf%cf%80%ce%bf%ce%b9%ce%b5%ce%af-%cf%84%ce%bf-%ce%b9%cf%83%cf%81%ce%b1%ce%ae%ce%bb-%cf%8c%cf%84/).






Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου