ΟΙ ΟΜΟΙΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΠΡΩΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ ΤΗΣ ΙΑΠΩΝΙΑΣ ΜΕ ΤΙΣ ΙΔΡΥΤΕΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΚΡΑΤΕΙΡΕΣ ΤΗΣ
Γράφει ο ΑΛΩΠΗΞ
Όπως είναι γνωστό η ιστορία
της Ιαπωνικής δυναστείας από την αρχή καλύπτεται από τήν αχλή του μύθου και την
προϊστορία και εμφανίστηκε σταδιακά μέσα από τους μύθους και θρύλους στην πραγματική
ιστορία.
Παρακάτω θα βρεις μια
συνοπτική αλλά αναλυτική αφήγηση της ιαπωνικής αυτοκρατορικής δυναστείας, από
τους μυθικούς χρόνους έως την ιστορική της εμφάνιση. Η αφήγηση χωρίζεται καθαρά
σε μυθική παράδοση (Shinto) και ιστορικά τεκμηριωμένη περίοδο.
Η Ιαπωνική Αυτοκρατορική
οικογένεια θεωρείται συχνά η αρχαιότερη συνεχής κληρονομική μοναρχία του
κόσμου. Η δική της ιστορία είναι ένα κράμα μύθου, θρησκείας, παράδοσης και
ιστορίας. Σύμφωνα με τους μύθους της, πρωτα έγινε η γένεση των ‘’θεών’’ Κami
και του Κόσμου.
Στις αρχαίες πηγές Kojiki
(712 μ.Χ.) και Nihon Shoki (720 μ.Χ.) περιγράφεται η δημιουργία του κόσμου: Από
το αρχέγονο χάος γεννήθηκαν οι πρώτες θεότητες. Στην συνέχεια εμφανίστηκαν το
ζεύγος Izanagi (ο αρσενικός) και Izanami (η θηλυκή). Μαζί δημιούργησαν τα νησιά
της Ιαπωνίας χρησιμοποιώντας το ουράνιο δόρυ. Γέννησαν και πολλούς θεούς,
μεταξύ των οποίων και θεότητες του ήλιου, του ανέμου, της θάλασσας κ.λπ.
Η πιο διάσημη θεότητα που
γέννησαν ήταν η ‘θεά Amaterasu Ōmikami’’ που ήταν υποτίθεται η
Πατρογονική Μητέρα των Αυτοκρατόρων της Ιαπωνίας και ‘’θεά’’ του φωτός και του
Ήλιου. Η Amaterasu έστειλε τον εγγόνο της Ninigi-no-Mikoto στην γη για να
κυβερνήσει την Ιαπωνία.
Του έδωσε τρία Ιερά
Κειμήλια: Το ξίφος Kusanagi. Ο καθρέφτης Yata no Kagami. Το πετράδι Yasakani no
Magatama. Τα κειμήλια αυτά αποτελούν μέχρι σήμερα τα σύμβολα της αυτοκρατορικής
εξουσίας.
Όμως ο Πρώτος
Αυτοκράτορας δεν ήταν ο Ninigi-no-Mikoto, αλλα ο Jinmu Tennō που ήταν ο
δισέγγονος του Ninigi, ο Jinmu, θεωρείται ο πρώτος αυτοκράτορας της Ιαπωνίας
και σύμφωνα με την παράδοση ήρθε από τον Νότο (Kyushu) και κατέκτησε την
περιοχή Yamato, ενώ στέφθηκε το 660 π.Χ.
Στην ιστορική περίοδο από
τον 4ο π.Χ.–5ο Αιώνα μ.Χ., η Ιαπωνική Δυναστεία γίνεται
για πρώτη φορά ιστορικά ορατή όταν εμφανίζονται τα πρωτα αρχαιολογικά στοιχεία κοραφόσχημων ταφών
(kofun), αναφορές από Κινέζικα χρονικά και πρώιμα ιαπωνικά κείμενα.
Στην δε Κοφθούν Περίοδο
(3ος–6ος Αιώνας
μ.Χ..) Η Ιαπωνία δεν ήταν ενιαίο κράτος αλλά ομοσπονδία φυλών και σταδιακά
με την πάροδο του χρόνου η φυλή Yamato, με βάση το σημερινό Nara, κυριάρχησε.
Οι δε πρώτοι ιστορικοί
αυτοκράτορες εμφανίστηκαν ήταν ο Ōjin Tennō (πιθανώς ιστορικό πρόσωπο) και ο Nintoku
Tennō. Στην συνέχεια το κράτος του Yamato ανέπτυξε σχέσεις με την Κορέα, την
Κίνα και εισήγαγε από την Κίνα την γραφή, τον βουδισμό και σύστημα κρατικής
οργάνωσης.
Στην Ασούκα και Νάρα
Περίοδος (6ος–8ος Αιώνας μ.Χ.) η Αυτοκρατορική αυλή αποκτά κεντρικό ρόλο με την
εισαγωγή του βουδισμού, την διαμόρφωση θεσμών βασισμένων στο Κινεζικό μοντέλο,
την καταγραφή της ιστορίας στα Kojiki και Nihon Shoki. Στην περίοδο αυτή η Αυτοκράτειρα
Suiko και ο πρίγκιπας Shōtoku είναι σημαντικές μορφές.
Στην Χεϊάν Περίοδος (794
μ.Χ.–1.185 μ.Χ.) η αυλή μεταφέρεται στο
Κιότο και η Αυτοκρατορική δυναστεία παραμένει το επίκεντρο του πολιτισμού, όμως
η πραγματική εξουσία περνά στην αριστοκρατική οικογένεια Fujiwara μέσω
επιγαμιών και αργότερα στους πολεμιστές Σαμουράι.
Ακολούθησε η Περίοδος των
Σαμουράι (1.185 μ.Χ.–1.868 μ.Χ.), στην οποια παρότι η Αυτοκρατορική δυναστεία
ποτέ δεν καταργείται, η πραγματική
εξουσία περνά στους Σογκούν (στρατιωτικούς ηγεμόνες), αρχικά υπό την οικογένεια
Minamoto, κατόπιν από τους Ashikaga και τελικά τους Tokugawa.
Συγκεκριμένα την περίοδο εκείνη
η Ιαπωνία που ήταν χωρισμένη σε πολλά αντιμαχόμενα κράτη υπό ενώθηκε με εμφυλίους
πολέμους υπό τον Ναμπουνάγκα, τον Τογιοτόμι Χιντεγιόρι και τον Τοκουγκάβα Ιεγιάσου
που έγινε ο πρώτος ενοποιητής και Σογκούν της Ιαπωνίας. Την περίοδο αυτή οι Αυτοκράτορες διατηρούν
ιερό/θρησκευτικό κύρος, αλλά ελάχιστη πολιτική δύναμη.
Μετά ήλθε στην Ιαπωνία η
εποχη της Μεταρρύθμιση του Ματσουχίτο/Meiji (1.868 μ.Χ.), όταν ο Αυτοκράτορας Ματσουχίτο/Meiji
αποκατέστησε την εξουσία του και μετάτρεψε την Ιαπωνία σε ένα εκσυγχρονισμένο
κράτος, μια μεγάλη βιομηχανική δύναμη, αλλα και σε μια Αυτοκρατορία. Η
δυναστεία πλέον έχει πλήρως ιστορικό και όχι μυθικό ρόλο, αλλά ο μύθος της
καταγωγής από την Amaterasu διατηρείται τελετουργικά.
Ακολούθως η Ιαπωνία ενεπλάκη
και έκανε γενοκτονίες στους 2 Παγκοσμίους Πολέμους, νικώντας τον Πρώτο και συμμαχώντας
με την Γερμανία και την Ιταλία στον Δεύτερο και κάνοντας γενοκτονίες και σφαγές
υπό τους εθνικιστές και ρατσιστές Χιροχίτο και τον Τότζο, εξοντώνοντας τριάντα εκατομμύρια
ανθρώπους πριν ηττηθούν ολοκληρωτικά και παραδοθούν με την ρίψη ατομικών βομβών
στην Χιροσίμα και το Ναγκασάκι (http://alophx.blogspot.com/2017/09/blog-post_43.html,
http://alophx.blogspot.com/2021/01/blog-post_44.html,
http://alophx.blogspot.com/2025/05/blog-post_15.ht, mlhttp://alophx.blogspot.com/2017/09/blog-post_92.html).
Στην Μεταπολεμική
Περίοδος (1.945 μ.Χ. μέχρι σήμερα), αμέσως μετά το τέλος του Β΄ Παγκόσμιου
Πόλεμου, ο Αυτοκράτορας Shōwa (Hirohito) αποκήρυξε υστερα από πιέσεις των ΗΠΑ
την δήθεν ‘’θεϊκή’’ του φύση, ψηφίστηκε νέο σύνταγμα που περιόρισε τον ρόλο του
σε συμβολικό, ενώ οι διάδοχοι (Akihito,
τώρα Naruhito) συνέχισαν την δυναστεία ως συνταγματικοί μονάρχες.
Η δε Ιαπωνική δυναστεία
μυθικά κατάγεται από την ‘’θεά’’ του Ήλιου, Amaterasu και οι Αυτοκράτορες είναι «απόγονοι των kami».
Ιστορικά όμως προήλθε από μια ισχυρή φυλή της περιοχής Yamato, η οποία σταδιακά
ένωσε τις άλλες φυλές μέσω πολέμου, διπλωματίας και γάμων. Η δυναστεία αυτή επηρεάστηκε
έντονα από Κορέα και Κίνα (τεχνολογία, γραφή, θρησκεία) και εδραιώθηκε και ως πνευματική
και πολιτική εξουσία.
Συνοπτικά μπορούμε να πούμε
ότι η Ιαπωνική δυναστεία ξεκινά μυθικά από θεότητες, όμως εμφανίζεται ιστορικά τον 4ο–5ο Αιώνα μ.Χ.
και κυβέρνησε συμβολικά σχεδόν συνεχώς
για πάνω από 1500 χρόνια και παραμένει μέχρι σήμερα ως το παλαιότερο εν
ενεργεία βασιλικό σπίτι.
Σε ένα ρεαλιστικό
ιστορικό σενάριο, ο “Jinmu” πιθανόν συμβολίζει
την άφιξη ελίτ Yayoi από την Κορέα, την ενσωμάτωση τοπικών αρχόντων
Jōmon με επιγαμίες και την δημιουργία ενός νέου, ενιαίου κέντρου εξουσίας στο
Yamato.
Ο δε Ιαπωνικός λαός μερικώς
προήλθε από Κορεάτες αποίκους, αλλά όχι η δυναστεία καθαυτή, αφού την περίοδος Yayoi (900 π.Χ.–300 μ.Χ.) δείχνει
μεγάλη εισροή πληθυσμών από την
Κορεατική Χερσόνησο και την Βορειοανατολική Κίνα. Αυτοί έφεραν την καλλιέργεια
ρυζιού, την μεταλλουργία (σίδηρο/χαλκό), τις
τεχνικές οχύρωσης, αλλα και νέες
κοινωνικές δομές.
Οι νέοι αυτοί πληθυσμοί
αναμίχθηκαν με τους αυτόχθονες πληθυσμούς Jōmon και σταδιακά δημιούργησαν τον
λαό που αργότερα έγινε ο «Ιαπωνικός». Δεν υπάρχει απόδειξη ότι η ίδια η
αυτοκρατορική οικογένεια ήταν Κορεατικής καταγωγής, αλλά πολυάριθμες
αριστοκρατικές οικογένειες της αυλής είχαν όντως κορεατική προέλευση (Baekje,
Gaya) με σημαντικές πολιτισμικές και τεχνολογικές επιρροές ήρθαν μέσω Κορέας.
Οι περισσότεροι ιστορικοί
πιστεύουν σήμερα ότι η δυναστεία Yamato προέκυψε από μια ενοποίηση τοπικών
αρχόντων (uji) στην περιοχή Yamato (Νάρα) και πληθυσμούς που ήταν μείγμα: μεταναστών
από την Κορέα (Yayoi), αυτόχθονων Jōmon και μικρών τοπικών ελίτ που σταδιακά
συγκεντρώθηκαν γύρω από το κέντρο Yamato. Η ίδια η δυναστεία χρησιμοποίησε τον
μύθο της Amaterasu για να νομιμοποιήσει την εξουσία της. Η ενοποίηση του Yamato
έγινε εσωτερικά, όχι λόγω εισβολής.
Οι σύγχρονες μελέτες
αρχαίου DNA (aDNA), που δημοσιεύτηκαν σε κορυφαία περιοδικά όπως Nature,
Science και Cell, δείχνουν ότι ο ιαπωνικός πληθυσμός αποτελείται από τρία
βασικά γενετικά στρώματα:
Πρωτα ήλθαν στην Ιαπωνία
οι Jōmon, Αίνου σήμερα, οι αρχαιότεροι κάτοικοι (20.000–2.500 π.Χ.). Κυνηγοί–ΤΡΟΦΟ
συλλέκτες με μοναδικό γενετικό προφίλ που δεν μοιάζει με κανέναν άλλο σύγχρονο
λαό. Αυτοί Συγγενεύουν χαλαρά με πληθυσμούς της Ανατολικής Σιβηρίας, των Νήσων
Αλεούτιων και παλαιών παλαιοασιατικών ομάδων, αλλά είναι σαφώς ξεχωριστοί.
Το σημερινοί Ιαπωνικό DNA
περιέχει ~10–20% Jōmon (μεγαλύτερο στο Χοκάιντο, μικρότερο στο Κιουσού) και
στους μύθους της Ιαπωνίας αντιπροσωπεύουν τους απολίτιστους αρχικούς κάτοικους
της Ιαπωνίας πριν τους εκπολιτίσουν με το καλό ή την βία οι Yayoi.
Οι Jōmon (14.000–300 π.Χ.)
είναι από τους παλαιότερους μόνιμους οικισμούς στον κόσμο. Έχτιζαν
λάκκους-καλύβες, χρησιμοποιούσαν αναπτυγμένη κεραμική, είχαν για διατροφή ψάρεμα,
κυνήγι, συλλογή καρπών. Οι πρώτοι κάτοικοι της Ιαπωνίας που δημιούργησαν μακρόβιες
πολιτισμικές παραδόσεις με πληθυσμός αραιό, χωρίς συγκεντρωτική εξουσία.
Οι Ainu έχουν αρχαίες
ρίζες Jōmon και είναι απόγονοι κυρίως Jōmon, με μικρό Yayoi στοιχείο. Ζούσαν
στο Χοκάιντο, την Σαχαλίνη και τις Κουρίλες Νήσους. Πολιτισμικά διαφορετικοί
από τους “Ιάπωνες”, με δική τους γλώσσα.
[Από τον 8ο Αιώνα
μ.Χ. οι πληθυσμοί Yamato άρχισαν να κινούνται Βόρεια και οι Αϊνού αποσύρθηκαν σε Χοκάιντο, Σαχαλίνη, Κουρίλες
και διατήρησαν ανεξαρτησία μέχρι τον 17ο Αιώνα μ.Χ. Υπήρχαν
συγκρούσεις, αλλά και εμπόριο με Ιαπωνικούς πληθυσμούς.
Η σημαντικότερη αντίσταση
των Αϊνού έγινε κατά του Σαμουράι καθεστώτος Matsumae με την εξέγερση
Shakushain (1.669 μ.Χ.–1.672 μ.Χ.), που καταστάληκε μεν, αλλά έγινε και σύμβολο
ταυτότητας (η ιστορία τους θυμίζει κατά ,μεγάλο βαθμό των αφανισμό των Ινδιάνων
της Αμερικής από τους Ισπανούς και τους Αμερικάνους με την κατάκτηση της Άγριας
Δύσης).
Στην περίοδος αφομοίωσης επί
Meiji, η κυβέρνηση Meiji απαγόρευσε την γλώσσα τους, κατάργησε τα έθιμά τους, επέβαλε
Ιαπωνικά ονόματα και οι Αϊνού έγιναν “προστατευόμενος λαός”, αλλά ουσιαστικά περιθωριοποιήθηκαν.
Στην σύγχρονη περίοδο η Ιαπωνία
επίσημα αναγνώρισε τους Αϊνού το 2008 μ.Χ. ως αυτόχθονα λαό, το 2019 μ.Χ. και πέρασε
έναν ειδικό νόμο προστασίας πολιτισμού. Σήμερα υπάρχει αναβίωση της γλώσσας,
τελετουργιών και ταυτότητας των Αϊνού στην Ιαπωνία].
Ακολούθησαν οι.
Yayoi – αγρότες από την Κορέα και πιθανώς από την Βορειοανατολική Κίνα (900
π.Χ.–300 μ.Χ.) που έφεραν την καλλιέργεια ρυζιού, μεταλλουργία και νέες
κοινωνικές δομές. Γενετικά σχετίζονται με τους προγόνους των σημερινών Κορεατών
και Κινέζων βορρά. Αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος του σύγχρονου Ιαπωνικού DNA
(~60–70%). Αυτοί αντιπροσωπεύουν στον μύθο με την άνοδο της Ιαπωνικής δυναστείας
των Γιαμάτο υπό τον Τζήμου.
Οι Yayoi (900 π.Χ.–300
μ.Χ.) έφεραν ρυζοκαλλιέργεια από την κορεατική χερσόνησο, ανάπτυξαν κοινωνική
ιεραρχία: φυλάρχους, πολεμιστές, ιερείς και καθιέρωσαν οχυρωμένα χωριά και
περιοχές εξουσίας.
Στην διάρκεια της εποχής
Yayoi εμφανίζονται οι πρώτοι μεγάλοι αρχηγοί που θα οδηγήσουν αργότερα στο
κράτος Yamato. Πολεμώντας ή απορροφώντας τους Jōmon, μετατοπίζουν τον πληθυσμό
στον πολιτισμό των ρυζοκαλλιεργειών.
Μετά ήλθε η περίοδος
Kofun (300 μ.Χ.–700 μ.Χ.), όταν ξεκίνησαν οι πρώιμες ελίτ του Yamato. Νεότερες
έρευνες (2021–2023) έδειξαν ότι κατά την περίοδο Kofun υπάρχει τρίτο
μεταναστευτικό κύμα από την Κορεατική
Χερσόνησο (κυρίως Baekje και Gaya), την Κινεζική περιοχή Jiangnan. Αυτό το
στρώμα είναι πιο έντονο στις αριστοκρατικές ελίτ της περιόδου που φαίνεται οι Ιαπωνικές
δυναστείες, ίσως και η Αυτοκρατορική οικογένεια έκαναν επιγαμίες με αριστοκράτες
από Κορέα και Κίνα.
Σαν συνολική
εικόνα μπορούμε να πούμε πως ο σημερινός λαός της Ιαπωνίας είναι αποτέλεσμα
μίξης Jōmon (αυτόχθονες), Yayoi (Κορέο-Κινεζικής προέλευσης αγρότες) και Kofun
(αργότερες ελίτ από την Ηπειρωτική Ασία), ενώ οι Αϊνού και οι Ρυουκιουάνοι
(Οκινάουα) έχουν την μεγαλύτερη Jōmon καταγωγή..
Η δε Ιαπωνία είχε 10
επίσημες Αυτοκράτειρες (σε αντίθεση με πολλές μοναρχίες), με πιο σημαντικές:
Την Suiko (593 μ.Χ.–628
μ.Χ.) που ήταν η πρώτη πραγματικά ιστορική Αυτοκράτειρα. Έφερε τον βουδισμό στο
κράτος. Συνεργάστηκε με τον Πρίγκιπα Shōtoku.
Την Kōgyoku/Saimei (642 μ.Χ.–661 μ.Χ., είχε δύο
βασιλείες). Δύο φορές έγινε Αυτοκράτειρα. Ηγήθηκε της Ιαπωνίας κατά την κρίσιμη
περίοδο των σχέσεων με την Κορέα (Baekje).
Η Jitō
(686 μ.Χ.–697 μ.Χ.) ήταν μια ισχυρή γυναίκα μονάρχης, καθιέρωσε το σύστημα
μετοχών γης (ritsuryō) και έθεσε θεμέλια για την μετέπειτα κυριαρχία Yamato.
Η Genmei (707 μ.Χ.–715 μ.Χ.) που μετέφερε την πρωτεύουσα στην Heijō-kyō (Nara)
και ήταν η βασίλεια της ήταν μια εποχή μεγάλης πολιτιστικής ανάπτυξης.
Η Genshō (715 μ.Χ.–724
μ.Χ.) κυβέρνησε χωρίς αντιβασιλεία και επόπτευσε την δημιουργία των πρώτων
κρατικών αρχείων.
Η Kōken/Shōtoku (749 μ.Χ.–758 μ.Χ., 764 μ.Χ.–770
μ.Χ.) έγινε δύο φορές Αυτοκράτειρα και ήταν πολύ ισχυρή, κεντρική φιγούρα της
περιόδου Nara. Στην δε δεύτερη βασιλεία της έγινε de facto απόλυτη μονάρχης.
Η Meishō (1629 μ.Χ.–1643
μ.Χ.) έγινε Αυτοκράτειρα στην περίοδο Tokugawa. Η εξουσία της ήταν συμβολική,
αλλά διατήρησε κύρος.
Η Go-Sakuramachi (1.762 μ.Χ.–1.771 μ.Χ.) ήταν
η τελευταία Αυτοκράτειρα της Ιαπωνίας που κυβέρνησε μόνη της και ήταν μια μεγάλη
πολιτιστική φιγούρα, εκσυγχρόνισε την αυλή.
Συνολικά μπορούμε να πούμε
ότι οι Αυτοκράτειρες της Ιαπωνίας ως επί το πλείστον, αλλα όχι όλες φρόντισαν η
Ιαπωνία να έχει ειρηνικές και συμμαχικές σχέσεις με τις άλλες χώρες της Ασίας
και της γης και ανέπτυξαν τον πολιτισμό και την οικονομία του κράτους αυτού, έχοντας
μια σταθερή βασίλεια και παράλληλα και την αγάπη των υπηκόων τους, συγκυβερνώντας
με τους συζυγούς, τους γιους, ή τους αδελφούς για ένα χρονικό διάστημα και
υστερα και μονές τους.
Ακόμα και μυθικές Αυτοκράτειρές
σαν την Αματεράσου φρόντισε να στείλουν τον εγγόνο και τον δισέγγονο της Τζήμου
για να κυβερνήσει ως Πρώτος Αυτοκράτορας την Ιαπωνία και να της φέρει ανάπτυξη
και ευημερία.
Αλλά και η μυθική Αυτοκράτειρα
ως επί το πλείστον, η Χιμίκο κατάφερε να κάνει στην περιοχή Γιαμάτο 100 μικρούς
βασιλείς να την ψηφίσουν ως μια κοινή βασίλισσα επειδή ήταν δημοφιλής σε όλους
και είχε το προσωνύμιο Γιαματέα και λέγεται ότι από αυτή πήρε η περιοχή Γιαμάτο
το όνομα της, ενώ η ίδια ήταν παρθένα Αυτοκράτειρα της Ιαπωνίας σαν την Ελισάβετ
την Α’ της Αγγλίας και ανέπτυξε φιλικές, ειρηνικές και συμμαχικές σχέσεις με Κορέα
και Ιαπωνία.
Η Himiko
φέρεται ως «βασίλισσα–σαμάν» του Αρχαίου βασιλείου Yamatai (στην πρώιμη
Ιαπωνία, περίπου 2ος–3ος Αιώνας μ.Χ.).
Σύμφωνα με Αρχαίες Κινεζικές πηγές, οι οποίες αποτελούν τις πιο έγκυρες
γραπτές μαρτυρίες για εκείνη την εποχή, ήταν απομονωμένη — λέγεται ότι είχε
1.000 γυναικείες υπηρέτριες και μόνο έναν άνδρα ως υπηρέτη/αγγελιοφόρο, ενώ οι
κρατικές υποθέσεις φέρεται ότι διαχειριζόταν ο αδελφός της.
Παρότι οι λεπτομέρειές της ανάγονται περισσότερο σε θρύλους και μεταγενέστερες ερμηνείες — δεν υπάρχει καθολικά αποδεκτή αρχαιολογική/ιστορική επιβεβαίωση — θεωρείται ως η «πρώτη γνωστή γυναίκα ηγεμόνας» στην ιστορία της Ιαπωνίας,
Ο ρόλος της συνδύαζε
πολιτική και θρησκευτική (σαμανιστική) εξουσία: συχνά περιγράφεται ως
«σαμάνισσα–βασίλισσα» που κάλεσε τάξη, έστειλε πρεσβείες στην Κίνα, και ίσως
εκτελούσε ιερατικές λειτουργίες ή είχε θρησκευτική ιδιότητα. Μετά τον θάνατο της Himiko, σύμφωνα με τα
αρχαία ρεκόρ, η εξουσία πέρασε σε νεαρή συγγενή (η Iyo), αλλά το καθεστώς
φαίνεται πως εξετράπη σε αναταραχή.
[Οι δε πιθανές
ομοιότητες μεταξύ Sanae Takaichi και Himiko και άλλων γυναικών ηγετών ήταν πρώτον
να έχουν την «Πρωτιά» για γυναίκα στην κορυφή: Και οι δύο — αν και με πολύ
διαφορετικά κριτήρια και εποχές και αντιπροσωπεύουν την εξουσία γυναίκας σε ιεραρχικά/πολιτικά/κρατικά
κέντρα στην Ιαπωνία. Η Himiko ως κοινωνικά ηγεμονική μορφή στην αρχαιότητα, και
η Takaichi ως πρώτη γυναίκα πρωθυπουργός στην σύγχρονη εποχή.
Σαν σημασία και συμβολισμός, η
ανάδειξη μιας γυναίκας ως πρωτοπόρου ηγέτιδας έχει ισχυρό συμβολικό βάρος — για
την Himiko, πιθανώς ως δείγμα μεταβατικού σημείου στην ενοποίηση των Ιαπωνικών
φύλων, για την Takaichi ως συμβολική «ρήξη» με την μακραίωνη ανδρική κυριαρχία
στην πολιτική.
Ιδιαίτερος χαρακτήρας και διαφορά
από το «κατεστημένο»: Η Himiko ήταν — σύμφωνα με τους θρύλους — διαφορετική:
σαμάνισσα, απομονωμένη, με θρησκευτικό κύρος, μη συμβατική για τα δεδομένα της
εποχής.
Η Takaichi επίσης δεν προέρχεται από
πολιτική «δυναστεία», είχε μια πορεία με επαναλαμβανόμενες προσπάθειες μέχρι να
φτάσει στο αξίωμα, και πλέον ως γυναίκα σε θέση ισχύος «σπάει» ένα κοινωνικό
στερεότυπο.
Οι δε Γιαμάτο λέγεται ότι
ξεκίνησαν από την περιοχή/νησί Χάνσου της Ιαπωνίας και του κέντρου αυτής, της Κεντρικής
της περιοχής Γιαμάτο και με διπλωματία, συμμαχίες, επιγαμίες και λίγες μάχες ένωσαν
αρχικά την νήσο Χάνσου και μετά όλη την Ιαπωνία].
Στην εποχη μας, έχουμε
στην Ιαπωνία την πρώτη γυναικά πρωθυπουργό, την Sanae Takaichi, που είναι εθνικίστρια
και οπαδός των εγκληματιών ηγετών της χώρας στον Β΄ΠΠ και θέλει να κάνει ξανά
την Ιαπωνία μια ισχυρή μιλιταριστική εθνικιστική δύναμη και διεκδικεί από την Ρωσία
τις Κουρίλες Νήσους, όπως και θέλει να συμμαχήσει με την Ταιβάν για να πολεμήσει
την Κίνα και να μην την αφήσει να ανακτήσει το νησί αυτό, αλλα και με την Νότια
Κορέα για να πολεμήσει την Βόρεια και για τον λόγο αυτό έχει συμμαχήσει με τις
ΗΠΑ και επανεξοπλίζεται από αυτές.
Η Takaichi
εξελέγη Πρόεδρος του κυβερνώντος Liberal Democratic Party (LDP) και στις 21
Οκτωβρίου 2025 μ.Χ. έγινε η πρώτη γυναίκα πρωθυπουργός στην ιστορία της
Ιαπωνίας. Είναι 64 ετών και έχει μακρά
εμπειρία στην πολιτική — πρώτη φορά εκλέχτηκε στο κοινοβούλιο το 1993 μ.Χ.
Έχει
υπηρετήσει σε υπουργικές θέσεις όπως Υπουργός Εσωτερικών και Επικοινωνιών και
Υπουργός Οικονομικής/Οικονομικής Ασφάλειας.
Πολιτικά, είναι βαθιά συντηρητική: υποστηρίζει ισχυρή εθνική άμυνα, έχει
επιφυλάξεις για κοινωνικές αλλαγές (π.χ. εξέλιξη της νομικής βάσης για τα
δικαιώματα του Αυτοκράτορα/οικογένειας) και έχει δηλώσει ότι δεν είναι υπέρ της
«εκ περιτροπής» (matrilineal) διαδοχής διάδοσης του θρόνου.
Αν και το
γεγονός ότι ανέλαβε είναι συμβολικά σημαντικό για την εκπροσώπηση γυναικών σε
κορυφαία εξουσία στην Ιαπωνία, κριτικές λένε ότι δεν έφερε από μόνο του μια
φεμινιστική ατζέντα ή συγκεκριμένες ουσιαστικές αλλαγές στην ισότητα των φύλων.
Το ζήτημα είναι αν η πρώτη
γυναικά Ιάπωνας πρωθυπουργός Sanae Takaichi (http://alophx.blogspot.com/2023/10/blog-post_46.html),
που έχει χάσει με τις πράξεις της μεγάλο μέρος της αρχικής της δημοτικότητας θα
προσπαθήσει όπως όλες οι μυθικές ή ιστορικές Αυτοκράτειρες της Ιαπωνίας να έχει
ειρηνικές σχέσεις με όλα τα κράτη γύρω της και να αναπτύξει την οικονομία και
να φέρει δικαιοσύνη και ειρήνη στην χώρα της.
Ή αλλιώς σαν την Μέρκελ
σε Γερμανία και η Μελόνι στην Ιταλία (αλλα και η Θάτσερ στην Μεγάλη Βρετανία
πριν από αυτές) θα είναι πρόδρομος άλλων ακόμα πιο ακραίων εθνικιστών ηγετών,
π.χ. σαν Σολτς και Μερτς στην Γερμανία, ή η ιδιά θα φέρει πόλεμο με Κίνα και Ρωσία
σε έναν Παγκόσμιο Πόλεμο, ακόμα και πυρηνικό (http://alophx.blogspot.com/2023/10/blog-post_72.html,
http://alophx.blogspot.com/2019/06/blog-post.html,
http://alophx.blogspot.com/2024/02/blog-post_15.html),
κάτι που θα φέρει την απόλυτη και πιο καταστροφική (και από τον Β΄ΠΠ με Χιροσίμα
και Ναγκασάκι) της Ιαπωνίας, κάτι που στην περίπτωση αυτή θα την κάνει να είναι
η τελευταία ηγέτης ή πολιτική Αυτοκράτειρα της Ιαπωνίας (σε συνεργασία με τον Αυτοκράτορα
Ναρουχίτο), κάνοντας έτσι και οι πρώτες και τελευταίες ισχυρές ηγέτες της χώρας
αυτής να είναι σε αρχή και τέλος γυναίκες (Αματεράσου η προγιαγιά του Τζιμού, η
Χιμίκο με τον αδελφό της και η Sanae Takaichi
με τον Ναρουχίτο).
Παράλληλα, η Ιαπωνία με
την νέα της πρωθυπουργό ήδη μετακινεί πυραύλους προς την Κίνα και δηλώνει ότι
θα επιτεθεί σε αυτή τήν χώρα αν η Κίνα εισβάλει σε Ταιβάν, το ίδιο απειλεί την Βόρεια
Κορέα αν πολεμήσει με την Νότια και παράλληλα απειλεί την Ρωσία και θέλει να αρπάξει
από αυτή την Σαχαλίνη και τις Κουρίλες Νήσους.
[Στην περίπτωση αυτή η αρχή
και το τέλος της δυναστείας στην Ιαπωνία θα έλθει από μια γυναίκα, όπως ίσως
και της μοναρχίας της Βρετανίας (http://alophx.blogspot.com/2024/03/blog-post.html,
http://alophx.blogspot.com/2024/05/jason-bourne.html,
http://alophx.blogspot.com/2024/02/blog-post_82.html,
http://alophx.blogspot.com/2025/07/blog-post_54.html).Οι
δε Ρωμαίοι Αυτοκράτορες της Ιουλιοκλαυδιανή δυναστείας, όπως και οι Ετρούσκοι υποστήριζαν
ότι είχαν καταγωγή από την Τροία και τον Αννίβα και μετά την καταστροφή της Τροίας
ήλθαν και εγκαταστάθηκαν στην Ρώμη και αποτέλεσαν μια από τις ηγετικές αριστοκρατικές
της οικογένειες.
Αντίστοιχα και Βρετανοί μονάρχες
υποστήριζαν (ψευδώς φυσικά) ότι κατάγονταν από τους Τρώες, αλλα και από τις χαμένες
φυλές του Βασίλειου του Ισραήλ που χάθηκαν μετά την κατάκτηση του από τους Ασσύριους
για να νομιμοποιούν, ενώ κατάγονταν κυρίως από τους βάρβαρους Νορμανδούς απογόνους
του Γουλιέλμου του Κατακτητή.
Είναι δε πολύ ενδιαφέρον
το γεγονός πως όλοι σχεδόν οι Αμερικανοί Προέδροι των ΗΠΑ με βάση ένα διάγραμμα
έχουν μακρινή αλλα συγγενική καταγωγή με όλους τους Άγγλους βασιλείς, κάτι που
τους κάνει να λένε ότι είναι η νέα αριστοκρατία στις ΗΠΑ.
Εδώ μπορεί να ειπωθεί ότι
πριν την νυν πρωθυπουργό της Ιαπωνίας παλαιοτέραν και οι Ιάπωνες πρωθυπουργοί
Κοιζούμι και Σίνζο Άνμπε ήταν υπέρ του επανεξοπλισμού της Ιαπωνίας, εθνικιστές
και τίμησαν όπως και η νυν Ιάπωνας πρωθυπουργός τους εγκληματίες πολέμου ηγέτες
της Ιαπωνίας και αξιωματικούς πολέμους στον Β΄ΠΠ].
Θα είναι άραγε αυτή η
εξέλιξη των πραγμάτων στις μέρες μας; Κανείς δεν μπορεί να πει με σιγουριά,
άλλα μόνο αν λάβουμε όλα τα κατάλληλα μέτρα ως λαός θα αποφύγουμε τις οποίες
κακοτοπιές και θα φέρουμε εκ νέου την πολυαγαπημένη μας πατρίδα σε μία
κατάσταση ακμής και ευημερίας.









Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου