Δευτέρα 5 Αυγούστου 2024

ΟΙ ΟΜΟΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΔΙΩΞΕΩΝ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ ΑΠΟ ΑΙΡΕΙΤΚΟΥΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΕΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΜΑΣ

ΟΙ ΟΜΟΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΔΙΩΞΕΩΝ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ ΑΠΟ ΑΙΡΕΙΤΚΟΥΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΕΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΜΑΣ

Γράφει ο ΑΛΩΠΗΞ

Όπως είναι γνωστό καθόλη την διάρκεια της Τουρκοκρατίας, στην εποχή της Ρωμανίας αλλά και στην εποχή μας υπήρξαν Πατριάρχες όπως επίσης και κρατικές εξουσίες, οι οποίες δίωξαν τους Ορθόδοξους, τόσο γενικά σαν εκκλησίας, όπως επίσης και το Άγιο Ορός.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα μιας τέτοιας κατάστασης ήταν στην Ρωμανία τον καιρό του Αυτοκράτορα Μιχαήλ του Δεύτερου του Παλαιολόγου, ο οποίος μετά την ψευδο-«σύνοδο»/ παντελώς αιρετική στην Λυών προσπάθησε με το ζόρι να ενώσει τους Ορθόδοξους με τους αιρετικούς καθολικούς.

O δε καθολικοί Σταυροφόροι οποίοι είχαν ήδη καταλάβει με την τέταρτη Σταυροφορία την Πόλη το 1.204 μ.Χ. και μεγάλο μέρος της Ρωμανίας, είχαν κατασφάξει τον Ελληνικό Ορθόδοξο πληθυσμό και τον είχαν υποδηλώσει, ενώ του φέρθηκαν τόσο βία όσο και οι Γερμανοί τον καιρό της Γερμανικής Κατοχής της Ελλάδας στον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο (https://alophx.blogspot.com/2024/02/blog-post_3.html, https://alophx.blogspot.com/2023/10/blog-post_17.html).

Ο ίδιος ο Αυτοκράτωρ πίστευε αφελώς ότι δήθεν με την «ένωση αυτή», θα έφερνε πολιτική και στρατιωτική βοήθεια, που θα παρείχε προστασία κατά των Λατίνων, όπως επίσης και των Τούρκων και με αυτό τον τρόπο τάχατες θα λυνόταν όλα τα προβλήματα του κράτους.

Φυσικά όπως ήταν αναμενόμενο τίποτα από αυτά δεν συνέβη και όπως και στο 1453 μ.Χ., λιγο πριν την τελική άλωση, τόσο πάπας, όσο και οι δυτικοί λόγω των συνθηκών της εποχής ούτε ήθελαν, ούτε μπορούσαν, ούτε προσέφεραν καμία βοήθεια στην Ρωμανία.

Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα όχι μόνο να μην βοηθηθεί το συγκεκριμένο κράτος, αλλά αντίθετα υπήρξε μία μεγάλη εσωτερική αναταραχή ανάμεσα στην πλειοψηφία των Ορθόδοξων πολιτών και στην μειοψηφία των λίγων φιλο-καθολικών Αυτοκρατόρων και τις ελίτ που επιζητούσαν την ένωση με τους καθολικούς και τον πάπα της Ρώμης.

Σύντομα ο Ορθόδοξος λαός και Εκκλησία, όπως επίσης και Ορθόδοξος πατριάρχης Ιωσήφ ο Α΄ αντιτάχτηκαν στις αποφάσεις αυτές και στον Αυτοκράτορα, ο οποίος εξοργισμένος και θυμωμένος, προκειμένου να τους εκδικηθεί καθαίρεσε τον Πατριάρχη και άρχισε να διώκει άγρια επίσης τους Μοναχούς, όπως επίσης και ιερείς και το μεγάλο μέρος του λαού, προκειμένου τους επιβάλλει με την βία την θέληση του.

Και πραγματικά εκείνη την περίοδο πάρα πολλές εκατοντάδες ή και χιλιάδες ακόμη λαϊκών ιερέων και Μοναχών αφανίστηκαν από την μανία του Αυτοκράτορα αυτού, όπως επίσης και του νέου αιρετικού ψευτο-«πατριάρχη» που επέβαλε ο Αυτοκράτορας, τον Ιωάννη Βέκκο, ο οποίος ήταν και αυτός φιλο-καθολικός και φίλος του πάπα της Ρώμης.

Επειδή το Άγιο Ορός αντιστεκόταν όσο κανένας άλλος στην βίαια επιβολή του καθολικισμού στην Ρωμανία, ο Αυτοκράτορος όπως επίσης και ο «Πατριάρχης», διέταξε όσους Μοναχούς αντιστέκονταν στο Άγιο Ορός να τους σκοτώσουν και να επιβάλουν στους υπόλοιπους με την βία, υποσχέσεις ή και βασανιστήρια των καθολικισμό και την ψευδο-«ένωση» με τον παπα της Ρώμης.

Ο Ιωάννης Βέκκος μαζί με τον Αυτοκράτορα έδωσαν την άδεια στο στρατό να εισβάλει στο Άγιο Ορός και πραγματικά οι στρατιώτες τους μαζί με πολλούς καθολικούς το 1.280 μ.Χ. πήγαν στο Άγιο Όρος, μαζί με τον Αυτοκράτορας με τον «Πατριάρχη» Ιωάννη Βέκκο, αποφασισμένοι να επιβάλλουν το «μνημόσυνο» του Λατινόφρονα Πατριάρχη.

Οι μοναχοί αντέδρασαν. Πολλοί μαρτύρησαν. Άλλοι καρατομήθηκαν. Άλλοι απαγχονίστηκαν. Άλλοι πυρπολήθηκαν ζωντανοί, Άλλοι καταποντίστηκαν στην θάλασσα. Τελικά όμως παρόλες τις προσπάθειες τόσο το ενωτικού Αυτοκράτορα και του τότε ενωτικού «Πατριάρχη», στο τέλος η Ορθοδοξία επικράτησε και επί διαδόχου του και αποκαταστάθηκε, ενώ η ψευδο-«ένωση» της Λυών ουσιαστικά διαλύθηκε.

Συγκεκριμένα, μετά τον θάνατο του Μιχαήλ Παλαιολόγου, ο γιος του Ανδρόνικος ο Β΄ αποκήρυξε ως ψευδή την ψευτο-«ένωση» και ανάγκασε τον Ιωάννη ΙΒ΄ Βέκκο σε παραίτηση. Στις 26 Δεκεμβρίου του 1.282 μ.Χ. καθαιρέθηκε από «Πατριάρχης» και μια Σύνοδος, τον Ιανουάριο του 1.283 μ.Χ. τον καταδίκασε ως αιρετικό και τον εξόρισε στην Προύσα.

Η Νέα Σύνοδος, που συν εκλήθη στο Παλάτι των Βλαχερνών το 1.285 μ.Χ., επανέλαβε την καταδίκη του και διέταξε την φυλάκιση του για τα εγκλήματα του, μαζί με τους Κωνσταντίνο Μελιτηνιώτη και τον Γεώργιο Μετοχίτη στο φρούριο του Αγίου Γεωργίου, στον κόλπο της Νικομήδειας, όπου και απεβίωσε φυλακισμένος τον Μάρτιο του 1.297 μ.Χ.

Στην ουσία, η προσπάθεια του Αυτοκράτορα Μιχαήλ Παλαιολόγου να επιβάλει με την βία την αίρεση του καθολικισμού στην Ορθόδοξη Εκκλησία και στο κράτος, όπως επίσης και στον λαό δεν ήταν επιτυχής, όπως είχε συμβεί και στο παρελθόν.

Και συγκεκριμένα τόσο την περίοδο που στην Αυτοκράτορα στις Ρωμανίας, ηγέτης της ήταν ο αιρετικός Αυτοκράτορας Ουάλης, ο οποιος δίωκε τους Ορθοδόξους, όπως επίσης και κατά την περίοδος της εικονομαχίας (https://alophx.blogspot.com/2017/05/blog-post_14.html), όταν ο Λέω ν ο Γ΄ ο Ίσαυρος και οι διάδοχοι του προσπάθησαν με την βία να επιβάλουν την αιρετική εικονομαχία στον λαό που ήταν Ορθόδοξος και δικαίως και ορθώς αντιτάχθηκε σε αυτή.

Ένα παρόμοιο σκηνικό επαναλήφθηκε επίσης και λίγο πριν την διάρκεια της πτώσης του Κωνσταντινούπολης στους Τούρκους το 1.453 μ.Χ., όταν ο τότε Αυτοκράτορας και φιλενωτικός φιλοκαθολικός Ιωάννης ο Η’ προσπάθησε επιβάλλοντας ως «Πατριάρχη» τον Γρηγόριο Μάμμα να επιβάλλει και αυτός τον καθολικισμό στην Ρωμανία με tην βία.

Ο Μαμμας φαίνεται ότι ηταν και πνευματικός του Αυτοκράτορα Ιωάννη Η΄ Παλαιολόγου και πάντως συνδεόταν σίγουρα με τον στενό κύκλο συμβούλων του, έχοντας πνευματικούς δεσμούς με τον Λουκά Νοταρά. Ήταν αιρετικός ενωτικός και συμμετείχε στην δήθεν «Σύνοδο (ψεύτικη και αιρετική) της Φεράρας – Φλωρεντίας» (https://alophx.blogspot.com/2017/09/blog-post_97.html).

Εξελέγη ως «Πατριάρχης» τον Αύγουστο του 1.443 μ.Χ. μετά το θάνατο του επίσης ενωτικού Πατριάρχη Μητροφάνη Β, τον οποίο όπως και τον ίδιο επέβαλε με την βία στον θρόνο ο Αυτοκράτορας.

{Ο Μητροφάνης βρέθηκε απομονωμένος και, παρότι χειροτόνησε αρκετούς ενωτικούς αιρετικούς αρχιερείς, δεν μπόρεσε να αντιδράσει. Αποκηρύχθηκε το 1.443 μ.Χ. από τους Ανθενωτικούς Ορθόδοξους Ιεράρχες, αλλά και από Σύνοδο, η οποία συγκλήθηκε τον Απρίλιο του ίδιους έτους στην Αλεξάνδρεια και κατέληξε σε ανάθεμα της Ενώσεως. Πέθανε την 1η Αυγούστου του 1.443 μ.Χ.].

Το δε έτος 1.448 μ.Χ. πέθανε ο υποστηρικτής του Αυτοκράτορας Ιωάννης και ο διάδοχος αυτού Κωνσταντίνος ΙΑ΄ Παλαιολόγος ορθά δεν τον υπερασπίστηκε, και υπό τον φόβο αντιδράσεων δεν κλήθηκε να τελέσει θρησκευτική τελετή στέψης στην Αγία Σοφία. Έτσι ο Κωνσταντίνος ορκίστηκε χωρίς την παρουσία του, στις 6 Ιανουαρίου 1.449 μ.Χ. στον Μυστρά.

Το 1.450 μ.Χ. συνήλθε στην Κωνσταντινούπολη Σύνοδος με την συμμετοχή των Πατριαρχών Φιλοθέου Αλεξανδρείας και Θεοφάνους Ιεροσολύμων, η οποία αποκήρυξε την Σύνοδο της Φλωρεντίας και καθαίρεσε τον Γρηγόριο.

Κατόπιν αυτού, και υπό το βάρος των αντιδράσεων των ανθενωτικών, όπως ο Ιωάννης Ευγενικός, ο Μαμμας εγκατέλειψε τον Πατριαρχικό Θρόνο και κατέφυγε, τον Αύγουστο του 1.451 μ.Χ., στην Ρώμη. Έκτο έγινε εγκάρδια δεκτός από τον πάπα Νικόλαο Ε΄, ο οποίος τον ενίσχυσε και οικονομικά και προσπάθησε να επιτύχει την επιστροφή του στον Πατριαρχικό Θρόνο, πιέζοντας προς αυτή την κατεύθυνση τον Βυζαντινό Αυτοκράτορα. Στήριγμα του υπήρξαν οι επίσης Έλληνες που είχαν ασπαστεί τον καθολικισμό Βησσαρίων ο Τραπεζούντιος και Ισίδωρος του Κιέβου.

Οι αιρετικοί ενωτικοί δεν έπαψαν να τον θεωρούν ως δήθεν «νόμιμο Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως» στις λατινοκρατούμενες περιοχές της Ελλάδας όπως η Μεθώνη κι η Εύβοια, παρότι στο μεταξύ είχε εκλεγεί ο ανθενωτικός Αθανάσιος Β΄.

Αλλά και πολλοί Ορθόδοξοι Κουβάδες Πατέρες επί Τουρκοκρατίας διώχθηκαν από το Άγιο Ορός από τους Τούρκους, γιατί τους ενοχλούσαν οι θέσεις που υποστήριζαν αφού με το μεγάλο έργο τους απέτρεψαν τον βίαιο εξισλαμισμό των Ελλήνων και τον βίαιο και ύπουλο μέσω προπαγάνδας εκ καθολικισμό τους μέσω της ανάπτυξης της παιδείας από αυτούς (Μακάριος Νοταράς, Νικόδημος Αγιορείτης, Αθάνασιος Πάριος, Νεόφυτος Καυσοκαλυβίτης), αλλά κυρίως με το ιεραποστολικό τους έργο με κορυφαίο από αυτούς τον Άγιο και Ισαπόστολο/Εθναπόστολο Κοσμά τον Αιτωλό (https://www.monastiria.gr/kollyvades-prosfora).

Αλλά και στην εποχή μας μπορούμε να πούμε ότι συμβαίνουν σχεδόν τα ίδια πράγματα που συνέβησαν τόσο επί δήθεν «Πατριάρχου» Ιωάννη Βέκκου με αιρετικού, όσο επίσης και του ίδιου με αυτόν στις πεποιθήσεις αιρετικού τάχατες «Πατριάρχη» Γρηγόριου Μάμμα.

Και αυτό συμβαίνει γιατί και στην εποχή μας ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος προσπαθεί με την βία να ενώσει την Ορθοδοξία και όλες τις Ορθόδοξες Εκκλησίες με τον πάπα της Ρώμης και τον αιρετικό καθολικισμό, ενώ και από την άλλη όπως έγινε και με  ψευτο-«σύνοδο» της Φερράρας-Φλωρεντίας να υποτάξει και τους υπόλοιπους Ορθόδοξους στον καθολικισμό, κάτι το οποίο όπως και τότε έχει φέρει όλα  τα Ορθόδοξα Πατριαρχεία σε σύγκρουση με το Οικουμενικό Πατριαρχείο, που σε αυτόν τον τομέα δεν είναι καθόλου Ορθόδοξο.

Και αυτό γιατί στην ψευτο-«συνοδό» του Κολυμπαρίου του 2016 μ.Χ. στην Κρήτη, ουσιαστικά ο ίδιος αποδέχτηκε αν και Οικουμενικός Πατριάρχης, όλες τις αιρετικές  δήθεν «εκκλησίες» ως μέρος τάχατες της συνολικής αληθείας.

Και το 2019 μ.Χ. ο ίδιος με την ψευτο-«σύνοδο» για το ουκρανικό κατάφερε να στρέψει τους Ορθόδοξους της Ρωσίας και των υπόλοιπων Πατριαρχείων και Εκκλησιών, πλην της Ελλάδος, εναντίον του Οικουμενικού Πατριαρχείου, αλλά και εμμέσως να προκαλέσει τον εμφύλιο πόλεμο στην Ουκρανία, προκειμένου να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα των δυτικών, οι οποίοι εν μέρει του επέβαλαν αυτή την εξέλιξη, χωρίς όμως αυτόν σημαίνει ότι δεν ήταν κάτι που δεν ήθελε και ο ίδιος.

Και σαν να μην τα όλα αυτά αρκετά, θέλει παράλληλα το έτος 2024 μ.Χ. πέρα από το κοινό συλλειτουργού που σχεδιάζει να κάνει 1700 χρόνια μετά την Α΄ Παν-Ορθόδοξη Οικουμενική Σύνοδο της Νίκαιας, να επιτύχει και κοινό δήθεν «εορτασμού» του Πάσχα των Ορθόδοξων με τους αιρετικούς καθολικούς και επίσης να ενώσει τις εκκλησίες την Ορθοδοξία με την αίρεση του καθολικισμού, όπως ακριβώς προσπάθησαν και οι αιρετικοί προκάτοχοι του Βέκκος και Μάμμας, με την βοήθεια για άλλη μία φορά της πολιτικής εξουσίας, που επιθυμεί και αυτή μία τέτοια εξέλιξη.

Και εκτός αν όλων αυτών θέλει με την δύναμη εκδιώξει και τους Εσφιγμενίτες Μοναχούς ο Πατριάρχης μαζί με την πολιτική εξουσία, τους δυτικούς από το Άγιο Ορός, μαζί με και με τον πάπα της Ρώμης, διότι όλοι αυτοί αντιστέκονται στην δήθεν «ένωση» της Ορθοδοξίας και του Αγίου Ορούς με τους καθολικούς και την υποταγή τους στον πάπα της Ρώμης.

[Εδώ πρέπει να αναφερθεί ότι και οι πολιτική εξουσία, όπως συνέβαινε επί Μιχαήλ και Ιωάννη Παλαιολόγου, πιστεύει αφελώς, μαζί με μέρος της ελίτ της Ελλάδος (όπως και της Μεσαιωνικής, όσο και τη σύγχρονης) ότι τάχα οι δυτικοί θα τους βοηθούσαν με τα οικονομικά προβλήματα, αφού και τότε είχαν όπως και τώρα υποταχθεί με τα αντίστοιχα μνημόνια της κάθε εποχής στους δυτικούς (τους Βενετούς, τους Σταυροφόρους και τον παπα της Ρώμης τότε και τώρα στην Γερμανική ΕΕ, τους Αγγλοαμερικάνους και τον παπα της Ρώμης),  όπως και στους Τούρκους (και τότε και τώρα).

Κάτι το οποίο φυσικά δεν αληθές γιατί θέλω όπως λέμε και στην εποχή μας δεν μας δίνουν καμία σημασία και βοήθεια οι δυτικοί και αντίθετα υποστηρίζουν τους Τούρκους, όπως έκαναν και το 1.974 μ.Χ. και στην πάντα Ελληνική Κύπρο μας, αλλά και στην Μικρασιατική Καταστροφή, όπως και με την Άλωση της πόλης το 1.453 μ.Χ.].

Οι δε Ζηλωτές Εσφιγμενίτες Μοναχοί, παρόλα τα λάθη που κάνουν, λόγω χάρη του ότι δεν αποδέχονται ως Αγίους τον Άγιο Παίσιο και τον Άγιο Πορφύριο, παρόλα αυτά στον τομέα της προστασίας της Ορθοδοξίας έχουν δίκιο και όντως αυτές πράξεις του Πατριάρχη δεν είναι καθόλου Ορθόδοξες.

Όπως και το γεγονός ότι θέλει να βάλει με την βία και αστυνομικές δυνάμεις, Ελληνικές και ξένες, προκειμένου να διώξει τους συγκεκριμένους Μοναχούς από την Μονή τους και να βάλει άλλους φιλο-καθολικούς και πατριαρχικούς στην θέση τους και στο Μοναστήρι τους αυτό, μη σκεπτόμενος ότι έτσι θα φέρει την βία και το αίμα, ίσως και θανάτους μέσα στο ίδιο το Άγιο Ορός της Παναγιάς μας.

Και με τον τρόπο αυτό το μόνο που θα καταφέρει θα είναι να επιφέρει μία απίστευτου μεγέθους καταστροφή, όχι μόνο δογματικά αλλά κανονικά, σε όλη την Ορθοδοξία, αλλά επίσης και σε όλο το Άγιο Ορός.

Ευτυχώς, η Ιερά Επιστασία του Αγίου Ορούς αποφάσισε με συνοδό της, να μην επιτρέψει την είσοδο αστυνομικών δυνάμεων ,για να εκδιώξουν με την βία τους Εσφιγμενίτες Μοναχούς, κάτι το οποίο θα φέρει με μία τεράστια καταστροφή στην ίδια την Ορθοδοξία.

Ας ελπίσουμε ότι όπως έγινε και επί ψευτο-« Πατριαρχών»/αιρετικών Βέκκου και Μάμμα, όλοι οι Ορθοδοξία (λαός, Ιερός Κλήρος, Μοναχοί, Εκκλησίες και Πατριαρχεία) να ενωθούν και να αντισταθούν και άλλη μία φορά και αντιμετωπίσουν και τους ψεύτικους αιρετικούς δήθεν «αρχιερείς», όπως επίσης και τους εχθρούς της Ορθοδοξίας, τόσο ντόπιους όσο και ξένους πολιτικούς της Δύσης και η Ορθοδοξία να καταφέρει να επικρατήσει και να θριαμβεύσει για άλλη μία φορά.

[Είναι δε πιθανό ότι αν το Πατριαρχείο προσπαθήσει με  δόλιο τρόπο να επιφέρει την παναιρετική, αδικεί και καταναγκαστική και χωρίς την θέληση της πλειοψηφίας του Ορθόδοξου λαού και Κλήρου, ένωση με την αναίρεση του παπισμού και του πάπα της Ρώμης, τότε μετά τα μεγάλα σχίσματα του 2016 μ.Χ. και 2019 μ.Χ. στην Ορθοδοξία με ευθύνη του Πατριάρχη, του πάπα της Ρώμης και των Μεγάλων Δυτικών Δυνάμεων (ΗΠΑ, Γερμανική ΕΕ), μπορεί να προκύψει ένα νέο, ακόμα πιο μεγάλο σχίσμα εντός της Ορθοδοξίας, που θα την αποδυναμώσει ακόμα περισσότερο (https://www.triklopodia.gr/%ce%b1%ce%bb%cf%89%cf%80%ce%b7%ce%be-%cf%84a-%cf%80%ce%b9%ce%b8%ce%b1%ce%bd%ce%b1-%cf%83%cf%87%ce%b9%cf%83%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%b1-%cf%80%ce%bf%cf%85-%ce%bc%cf%80%ce%bf%cf%81%ce%b5%ce%b9-%ce%bd/, https://alophx.blogspot.com/2018/04/blog-post_2.html, https://alophx.blogspot.com/2016/09/ttip_29.html, https://alophx.blogspot.com/2017/11/blog-post_49.html)]. 

Θα είναι άραγε αυτή η εξέλιξη των πραγμάτων στις μέρες μας; Κανείς δεν μπορεί να πει με σιγουριά, άλλα μόνο αν λάβουμε όλα τα κατάλληλα μέτρα ως λαός θα αποφύγουμε τις οποίες κακοτοπιές και θα φέρουμε εκ νέου την πολυαγαπημένη μας πατρίδα σε μία κατάσταση ακμής και ευημερίας.

ΕΞΤΡΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΑΡΘΡΑ

Το Οικουμενικό Πατριαρχείο προτείνει κοινό Πάσχα για Ορθόδοξους και Καθολικούς. Η Σύναξη συνήλθε 1-3 Σεπτεμβρίου στο Φανάρι, ο κύβος Aιώνων ερρίφθει - ΚΟΙΝΟΣ ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ εκτός από κοινές αγκαλιές.

Μετά το τέλος της Ι ’ Συνάξεως της Ιεραρχίας του Οικουμενικού Θρόνου την Τρίτη, το Οικουμενικό Πατριαρχείο εξέδωσε επίσημη ανακοίνωση στην οποία αναφέρει ότι γίνεται πρόταση προς τον Πάπα της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας Φραγκίσκο για τον εορτασμό του Πάσχα σε κοινή ημερομηνία με του Ορθόδοξους.

Η Σύναξη συνήλθε 1-3 Σεπτεμβρίου στο Φανάρι πρωτοστατούντος του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου με την συμμετοχή των Αρχιερέων των Αυτόνομων Εκκλησιών Φινλανδίας και Εσθονίας.

Στο σχετικό ανακοινωθέν αναφέρεται: «Εἰς τήν καταληκτήριον ὁμιλίαν του, ὁ Παναγιώτατος ὑπενθύμισεν εἰς τήν σεπτήν Ἱεραρχίαν ὅτι ἐντός τοῦ ἀρξαμένου ἐκκλησιαστικοῦ ἔτους, κατά τά τέλη Μαΐου 2025 μ.Χ,, θά πραγματοποιηθῇ εἰς τήν Νίκαιαν τῆς Βιθυνίας ὁ ἐπίσημος ἑορτασμός τῆς συμπληρώσεως 1700 ἐτῶν ἀπό τῆς ἐκεῖσε συγκλήσεως τῆς Πρώτης Οἰκουμενικῆς Συνόδου, τῇ αὐτοπροσώπῳ συμμετοχῇ τοῦ Ἁγιωτάτου Πάπα Ρώμης Φραγκίσκου.

Ἐπικαίρως, ἡ παροῦσα Σύναξις τῆς Ἱεραρχίας τοῦ Θρόνου ἀφιερώθη εἰς τήν ἱστορικήν αὐτήν ἐπέτειον, γεγονός τό ὁποῖον ἐξεφράσθη διά τῆς ἐπιλογῆς ὡς κεντρικοῦ συνθήματος τῆς ἐφετεινῆς Συνάξεως τοῦ ὑμνολογικοῦ στίχου ἐκ τοῦ Ἑσπερινοῦ τῆς Κυριακῆς τῶν Ἁγίων καί Θεοφόρων Πατέρων τῶν ἐν Νικαίᾳ συνελθόντων τό πρῶτον, οἱ ὁποῖοι, μεταξύ ἄλλων, ἠσχολήθησαν καί μέ τό ζήτημα τῆς ρυθμίσεως τῆς ἡμερομηνίας ἑορτασμοῦ τοῦ Πάσχα: «τοῖς θείοις αὐτῶν δόγμασιν ἑπόμενοι, βεβαίως πιστεύοντες λατρεύομεν, … ἐν μιᾷ Θεότητι, Τριάδα ὁμοούσιον».

Ἐν τῷ πνεύματι τούτῳ, ἐκφράζεται ὁμοθυμαδόν ἡ εὐχή ὁ κοινός ἑορτασμός τοῦ Πάσχα κατά τό ἑπόμενον ἔτος ὑπό τῆς Ἀνατολικῆς καί Δυτικῆς Χριστιανοσύνης, νά μή ἀποτελέσῃ μίαν εὐτυχῆ ἁπλῶς σύμπτωσιν, ἀλλά τήν ἀπαρχήν τῆς καθιερώσεως κοινῆς ἡμερομηνίας διά τόν ἑορτασμόν του κατ᾽ ἔτος, συμφώνως πρός τό Πασχάλιον τῆς καθ᾽ ἡμᾶς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας» (https://www.pronews.gr/thriskeia/to-oikoumeniko-patriarxeio-proteinei-koino-pasxa-gia-orthodoksous-kai-katholikous/, https://konstantinoupolipothoumeno.blogspot.com/2024/09/blog-post_51.html).


Επικίνδυνα παιχνίδια με το Άγιον Όρος: Σχέδιο-σοκ για εισβολή στην Μονή Εσφιγμένου. «Νύχτα των αρχηγών» στηn Μονή Βατοπαιδίου! Τι ζητούν στο Περιβόλι της Παναγιάς οι αρχηγοί των Γενικών Επιτελείων της πατρίδας μας; Γιατί έκαναν «απόβαση» στο Άγιον Όρος;

Η επίσημη δικαιολογία της επίσκεψης είναι ότι οι αρχηγοί θα επισκέπτονταν την Μονή Σιμώνος Πέτρας μαζί με τον νέο διοικητή του Αγίου Όρους κ. Στεφανή. Στην Μονή Σίμωνος Πέτρας λέγεται ότι μοναχός είναι συγγενικό πρόσωπο του Α/ΓΕΣ.

Ωστόσο οι Δημ. Χούπης (Α/ΓΕΕΘΑ), Γιώργος Κωστίδης (Α/ΓΕΣ), Δημ. Κατάρας (Α/ΓΕΝ) και Δημοσθένης Γρηγοριάδης (Α/ΓΕΑ), συνοδευόμενοι από περίπου 15 άτομα (αγνώστου ταυτότητας, αλλά πάντως στρατιωτικοί), βρίσκονται από προχθές στο Άγιον Όρος στη Μονή Βατοπαιδίου, όπου γευμάτισαν μαζί με τον νέο διοικητή του Αγίου Ορους Αλκιβιάδη Στεφανή.

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι πήγαν χθες και στηn Μονή Σίμωνος Πέτρας. Δεν θα δινόταν τόσο μεγάλη σημασία στην επίσκεψη των αρχηγών στο Άγιον Όρος σε άλλη περίοδο. Αυτή που διανύουμε όμως έχει άλλο ενδιαφέρον. Αναφερόμαστε στις πληροφορίες που υπάρχουν για «επέμβαση στρατιωτικού τύπου» προκειμένου να εκκενωθεί η Μονή Εσφιγμένου!

Στη μονή ζουν πάνω από 120 μοναχοί και είναι μάλλον αδύνατο να εκκενωθεί διά της βίας, «χωρίς να ανοίξει μύτη», όπως φέρεται ότι διαβεβαιώνει ο νέος διοικητής του Αγίου Ορους. Αυτό, όπως γίνεται αντιληπτό, εάν συμβεί, θα πρόκειται περί «εγκλήματος», να γίνει δηλαδή στρατιωτική επέμβαση στο Άγιον Όρος, κάτι που δεν έχει γίνει ποτέ και ούτε φυσικά «ευλογείται».

Θα είναι ένα τεράστιο ρίσκο, το οποίο δεν είναι λογικό να αναλάβει κανένας, όποιος ανάψει το «πράσινο φως» ή σχεδιάσει επίθεση κατά των μοναχών της Μονής Εσφιγμένου. Οι μοναχοί βέβαια είναι «ταμπουρωμένοι» μέσα στην Μονή και περιμένουν, και όπως είπε ο Γέροντας Μεθόδιος, «εάν θέλουν τα αδέρφια μας, οι αστυνομικοί, να έρθουν, ας το κάνουν, εμείς θα είμαστε εκεί για να υπερασπιστούμε το μοναστήρι και τις ιδέες μας».

Καταλαβαίνετε τι θα γίνει εάν τολμήσει είτε ο Στεφανής, ως διοικητής του Αγίου Όρους, είτε κάποιος άλλος στρατιωτικός να σχεδιάσει επίθεση στη Μονή Εσφιγμένου, κάτι που μάλλον θα εγκαταλειφθεί ως ιδέα πολύ σύντομα (https://corfiatiko.blogspot.com/2024/09/blog-post_515.html)…

















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου